Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 30 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-05 18:55
Joydashy schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:49:
Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit van route planning na de aankomende Tomtom update, en hoe zich dat vergelijkt tot Tesla. Ook bij Tesla missen in deze feature nog allerlei opties die wel in ABRP zitten.

Hier alvast wat info van Tomtom:
https://www.tomtom.com/products/ev-routing-and-range/ (onderaan whitepaper d/l)
Maar dat gaat voornamelijk over het algoritme, niet zozeer de features er omheen Bijv. het kunnen aangeven van een SoC bij bestemming.
Dan ligt het ook nog aan de implementatie van xpeng. Want hiervoor gebruikte ze Here, wat o.a. BMW en VW ook gebruiken (eigenaren van Here) en daar werkte het beter dan in de xpeng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-10-2024
Nog een boeiende review van de G6, waar met name ook de laadsnelheden goed getest worden. Tot nu toe is iedereen positief over de G6. Ik kan dan ook niet wachten tot de mijne geleverd wordt!

YouTube: Amsterdam to Stockholm in a Xpeng G6: Beating our expectations!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scart
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb een vraagje over de velgen van de g9 standaard range. De grijze kapjes kunnen ook los geleverd worden waarna je ze kan laten poedercoaten. Dit schijnt het beste/hardste te zijn voor wielen. Weet iemand of ze daarna makkelijk op de velg geplaatst kunnen worden of dat dit in een garage gedaan moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-04 21:37
Scart schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:45:
Ik heb een vraagje over de velgen van de g9 standaard range. De grijze kapjes kunnen ook los geleverd worden waarna je ze kan laten poedercoaten. Dit schijnt het beste/hardste te zijn voor wielen. Weet iemand of ze daarna makkelijk op de velg geplaatst kunnen worden of dat dit in een garage gedaan moet worden?
De inserts zijn vanaf de binnenzijde van de velg met drie boutjes bevestigd, de velg moet er dus even af.
Op pagina 12 en 13 in dit tweakers topic vind je hier wat info over, ze zijn dus makkelijk zelf te de- en monteren. Poedercoaten, spuiten of wrappen, alles kan, wrappen is weer terug te draaien. en bij schade heel makkelijk te herstellen. Xpeng biedt de wrap aan voor €500 per set.

Bij een proefrit in een witte P7 in Breukelen zag ik dat van deze wagen de kapjes reeds gewrappt waren.
Foto uit de video van de rangetest G6, met diezelfde witte P7 in de achtergrond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRLYfNVa4sJH0Xow6LBlrpWCSh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGmW1hdzDRbNXIT7GLYnhyiY.jpg?f=fotoalbum_large

G9 velg gedemonteerd, je zou bij een velgenhersteller de nokjes kunnen laten verwijderen en de gehele velg opnieuw kunnen laten coaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4nY1KUG8eedHo4Zc2cswONexI8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zWX2IYbMa8YbTuw3dwy8I1Cb.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Matn61 op 23-06-2024 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:11
Hoe is de zitting van de G6, kwa lengte? Gister een proefrit gemaakt in een Kia EV6 en ik kon maar niet wennen aan de korte stoel. Van alles geprobeerd, stoel kantelen ect maar ik zou het niet aandurven om die auto te leasen.

Dinsdag een proefrit met de G6, dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scart
  • Laatst online: 21-09-2024
Dank je voor alle info, erg gewaardeerd. Het zal nog even duren voordat de auto komt. Verleden week pas besteld. Dit topic beschouw ik als de voorpret. Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EastwoodR
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik overweeg de aanschaf van de G6, maar ik ben in tweestrijd tussen de LR (RWD) en de Performance (AWD) modellen. Naar mijn inzicht is het voornaamste verschil tussen deze twee varianten de aandrijving (alle andere kenmerken lijken standaard te zijn). Mijn huidige EV heeft FWD, dus ik heb geen ervaring met deze soorten aandrijvingen. Zijn er mensen die ervaring hebben met de G9, P7 of misschien een proefrit hebben gemaakt met de G6? Als dat zo is, hoe was het rijgedrag en comfort? Is het prijsverschil het waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
EastwoodR schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:34:
Ik overweeg de aanschaf van de G6, maar ik ben in tweestrijd tussen de LR (RWD) en de Performance (AWD) modellen. Naar mijn inzicht is het voornaamste verschil tussen deze twee varianten de aandrijving (alle andere kenmerken lijken standaard te zijn). Mijn huidige EV heeft FWD, dus ik heb geen ervaring met deze soorten aandrijvingen. Zijn er mensen die ervaring hebben met de G9, P7 of misschien een proefrit hebben gemaakt met de G6? Als dat zo is, hoe was het rijgedrag en comfort? Is het prijsverschil het waard?
De performance versies zijn identiek aan de LR of SR bij de G6, behoudens een extra motor, tijdens de proefrit(ten) ook tussen RWD en P bij de P7 viel mij op dat bij normaal rijgedrag de wagens nagenoeg identiek aanvoelen, allen als je een dot 'gas' geeft voel je de kracht van de extra motor... en eerlijk, dat voel je dan ook goed. Je levert iets aan range in en krijgt er performance voor terug, dat maakt de keuze echt persoonlijk.

Na 5 jaar EV rijden merk ik persoonlijk dat elke keer 'op het gas' meer een gimmick is dan dat het comfortabel is, meestal vinden bijrijders een sprint van 4 sec 0 naar 100 niet een hele fijne ervaring. Maar eerlijk als budget geen probleem is en je kan de power waarderen dan rijdt het wel waanzinnig, voor normaal gebruik zijn de overige modellen echt meer dan snel genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-05 13:57
Persoonlijke mening: Performance heb je totaal niet nodig. De LR trekt al hard genoeg op. Het is totale overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 14:06

Tijntje

Hello?!

Ik heb zelf de G9 Perfomance, de enige reden dat ik die heb genomen i.p.v. de LR is, omdat die luchtvering heeft en daardoor minder rolbeweging in een bocht heeft. Ik vond de LR zelf te zompig rijden.
Die waanzinnige trekkracht is zeker af en toe leuk voor de kleine jongen in mij :), maar je maakt er niet veel gebruik van.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EastwoodR
Bedankt voor de snelle reacties.
Aangezien er qua uitrusting weinig verschil is tussen de twee modellen, neig ik nu meer naar de LR. Aanstaande zaterdag heb ik een proefrit gepland staan en dan verwacht ik een beslissing te kunnen nemen.

Hopelijk vallen de levertijden mee. Ik hoor hier wisselende verhalen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-05 14:53
Matn61 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:41:
[...]

De performance versies zijn identiek aan de LR of SR bij de G6, behoudens een extra motor, tijdens de proefrit(ten) ook tussen RWD en P bij de P7 viel mij op dat bij normaal rijgedrag de wagens nagenoeg identiek aanvoelen, allen als je een dot 'gas' geeft voel je de kracht van de extra motor... en eerlijk, dat voel je dan ook goed. Je levert iets aan range in en krijgt er performance voor terug, dat maakt de keuze echt persoonlijk.

Na 5 jaar EV rijden merk ik persoonlijk dat elke keer 'op het gas' meer een gimmick is dan dat het comfortabel is, meestal vinden bijrijders een sprint van 4 sec 0 naar 100 niet een hele fijne ervaring. Maar eerlijk als budget geen probleem is en je kan de power waarderen dan rijdt het wel waanzinnig, voor normaal gebruik zijn de overige modellen echt meer dan snel genoeg.
Ik vind het alleen jammer dat er niet een makkelijke knop is om even tussen eco en performance te schakelen. Op het moment dat ik denk "hey, hier kan ik lekker optrekken" is het alweer voorbij voordat ik klaar ben met hannesen in het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Grotbewoner schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:59:
[...]

Ik vind het alleen jammer dat er niet een makkelijke knop is om even tussen eco en performance te schakelen. Op het moment dat ik denk "hey, hier kan ik lekker optrekken" is het alweer voorbij voordat ik klaar ben met hannesen in het scherm.
"Hey xpeng, change driving mode to xx"
Iets sneller vaak, maar ook niet ideaal. Maar werkt op zich wel prima als je de juiste command weet. Beetje awkward met andere mensen in de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
EastwoodR schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:56:
Bedankt voor de snelle reacties.
Aangezien er qua uitrusting weinig verschil is tussen de twee modellen, neig ik nu meer naar de LR. Aanstaande zaterdag heb ik een proefrit gepland staan en dan verwacht ik een beslissing te kunnen nemen.

Hopelijk vallen de levertijden mee. Ik hoor hier wisselende verhalen over.
Eerder in dit topic...je kan jezelf de vraag stellen of de LR echt (veel) meerwaarde heeft t.o.v. de SR, het verschil tussen de LFP en NMC batterij is niet enorm.

LFP is dagelijks laden tot 100% met een realistisch bereik van ca. 375 km
NCM is dagelijks laden tot 80-85% met een realistisch bereik van 490x0.8= 392 km, afgerond zo'n 400km

Het verschil in prijs is 5K, het 100% laden van de LR gebruik je louter op dagen dat je echt meer dan 400km moet rijden, je betaald voor de ca. 100km extra range bij vol, zo'n €0.95 per extra km bereik (bij lease over 5 jaar). In Noorwegen en Denemarken is vanwege deze redenen alleen de SR en de Performance verkrijgbaar. Het laden van de LR is iets sneller, 280kW t.o.v. 215 kW voor de SR, beide echter kneitersnel, de SR is net wat zuiniger.

Mijn gevoel zegt dat de SR en LR veel te dicht op elkaar zitten, geen extra opties, louter een andere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Matn61 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:40:
[...]

Eerder in dit topic...je kan jezelf de vraag stellen of de LR echt (veel) meerwaarde heeft t.o.v. de SR, het verschil tussen de LFP en NMC batterij is niet enorm.

NCM is dagelijks laden tot 80-85% met een realistisch bereik van 490x0.8= 392 km, afgerond zo'n 400km

Het verschil in prijs is 5K, het 100% laden van de LR gebruik je louter op dagen dat je echt meer dan 400km moet rijden, je betaald voor de ca. 100km extra range bij vol, zo'n €0.95 per extra km bereik (bij lease over 5 jaar). In Noorwegen en Denemarken is vanwege deze redenen alleen de SR en de Performance verkrijgbaar. Het laden van de LR is iets sneller, 280kW t.o.v. 215 kW voor de SR, beide echter kneitersnel, de SR is net wat zuiniger.

Mijn gevoel zegt dat de SR en LR veel te dicht op elkaar zitten, geen extra opties, louter een andere batterij.
En de LFP-accu gaat veel langer mee door 3x lagere degradatie naar wat ik lees(en mag dus tot 100% geladen worden, vraag me dan wel weer af hoe lang dat duurt aangezien de laatste 20% op de G9 NMC-accu lang duurt). Aan de andere kant lijkt degradatie bij de NMC-accus ook niet zo erg te zijn.

Maar de LFP-accu zou dan weer wat slechter moeten zijn in de kou (minder range).

[ Voor 3% gewijzigd door Grotbewoner op 24-06-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
jesse! schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:10:
[...]

"Hey xpeng, change driving mode to xx"
Iets sneller vaak, maar ook niet ideaal. Maar werkt op zich wel prima als je de juiste command weet. Beetje awkward met andere mensen in de auto
nog iets sneller: voice command knopje induwen "change driving mode to xx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 19:00

bebopper

I'm an absolute beginner...

Is er iemand hier die al een mattenset voor de trunk besteld heeft? Onze hond zal achterin gaan en ik zou graag de boel daar extra 'beschermen' tegen het vele haar :).

Met name makkelijker schoonmaken, dus liefst een rubber/kunstof versie.

Zelf gevonden op Ali:
Bodem + achterzijde bank
https://nl.aliexpress.com/item/1005006750450277.html --> 95 euro
https://nl.aliexpress.com/item/1005006357884958.html --> 125 euro
https://nl.aliexpress.com/item/1005007186409827.html --> 92 euro
https://nl.aliexpress.com/item/1005006163448579.html --> 31 euro voor 'nepleer' (zachter voor hond? wel lelijker en minder makkelijk schoonmaken?)

Alleen bodem
https://nl.aliexpress.com/item/1005006331908086.html --> 68 euro
https://nl.aliexpress.com/item/1005006316317720.html --> 23 euro voor 'nepleer' (zachter voor hond? wel lelijker en minder makkelijk schoonmaken?)

Helaas allemaal weinig reviews, dus zou fijn zijn als iemand hier al ervaring heeft en me een tip kan geven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gompy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 10:32
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...XLIK&gatewayAdapt=glo2nld

Werkt top voor mij! Goed afgewerkt en mooie opstaande randen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ik heb zo'n harde plastic variant besteld, is 2 maanden onderweg geweest
Deze https://www.aliexpress.co...t_main.118.17a61802Loxm5p
Nadeel is dat die zo opgevouwen is geweest dat hij niet meer echt god plat te krijgen is.

Heb daarna deze besteld: https://www.justcarpets.n.../xpeng/g9/duogrip-rubber/
Is ook fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Mirved schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:31:
Persoonlijke mening: Performance heb je totaal niet nodig. De LR trekt al hard genoeg op. Het is totale overkill.
Los van de 'power' vaak worden 4 wiel aangedreven auto's beter gebalanceerd bij bijv. glade wegen, sneeuw, modder. Zou dat nog een voordeel zijn, of is dat geen toevoeging aan het feit dat er dubbele aandrijving is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:44
Matn61 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:40:
[...]

SR: https://ev-database.org/car/1824/XPENG-G9-RWD-Standard-Range
Charge Power (max) 260 kW DC
Charge Power (10-80%) 170 kW DC
Charge Time (39->316 km) 20 min
Charge Speed 830 km/h

LR: https://ev-database.org/car/1825/XPENG-G9-RWD-Long-Range
Charge Power (max) 319 kW DC
Charge Power (10-80%) 224 kW DC
Charge Time (48->384 km) 18 min
Charge Speed 1120 km/h

Voor dezelfde range tot de volgende "pauze" kun je met de LR dus ook al bij 60% stoppen ipv 80%, is je gemiddelde laadsnelheid nóg hoger.
Vind ik persoonlijk nog wel een behoorlijk verschil, zeker richting zuid frankrijk.
De vraag die (bij mij) overblijft is of de laadpaal je LR niet gaat begrenzen, dan maakt het niet zoveel meer uit...
Dagelijks hebben de meeste mensen al genoeg aan 100km range, dus of die nu 400 of 500km range heeft doet er eigenlijk niet toe. Op misschien een weekend trip na..

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 24-06-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Heb persoonlijk voor de LR gekozen omdat ik toch wel regelmatig wat langere ritten rij en ook omdat met bepaalde weersomstandigheden de range toch flink terug loopt het wel fijn is om minder stops te hebben.

Ik heb geen zin om als ik naar mijn schoonouders rij die wat verder weg wonen (2 uur rijden) dat ik dan moet gaan laden onderweg in de winter. Ter plekke is geen laad mogelijkheid. Dus ik wil gewoon op en neer op een volle accu kunnen. Dat was bij SR toch al misschien billenknijpen onder de meest ongunstige omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:07
Hier staat de Standard Range op de shortlist. LFP schijt qua materiaalgebruik ook wat minder milieubelasting te geven.

Qua range: Ik vind het persoonlijk niet prettig om meer dan 250km aan een stuk te rijden en ik ga niet op niet op wintersport.

Schoonouders wonen 160km verderop. Ik moet met de huidige EV met 78kWh accu ook laden voor een retourtje, maar relatief veel laadpunten in de buurt waarbij zelfs een 50kW lader.

In de zomer plan ik richting Frankrijk/Oostenrijk/Noord-Italie altijd de stops na 200-250km rijden. Mocht ik ooit verder gaan, wordt het toch het vliegtuig ;)

Wel heb ik een grote voorkeur voor Tesla Superchargers voor op vakantie. Alleen de vraag is dat met de G6 gaat lukken, dus komende tijd ook zeer benieuwd naar die ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 12:13
Tijntje schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:31:
Ik heb zo'n harde plastic variant besteld, is 2 maanden onderweg geweest
Deze https://www.aliexpress.co...t_main.118.17a61802Loxm5p
Nadeel is dat die zo opgevouwen is geweest dat hij niet meer echt god plat te krijgen is.

Heb daarna deze besteld: https://www.justcarpets.n.../xpeng/g9/duogrip-rubber/
Is ook fijn
heb je een heat gun erbij gepakt om hem weer recht te strijken? ik heb dezelfde besteld en met een heat gun kreeg ik hem mooi weer in model.

Fohn wordt niet heet genoeg.. Action verkoopt heat guns voor paar euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
Deze doet het voor mij het beste, de rubber versie, ziet degelijk afgewerkt uit en gewoon in Nederland te bestellen zonder hogere prijs. Samen te bestellen met een set premium matten voor in de auto inclusief bijpassend rood dubbel stiksel en opdruk voor in de P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 19:00

bebopper

I'm an absolute beginner...

Plaatjes zijn een beetje tegenstrijdig, vandaar nog even een vraag.

Heeft deze nu wel of niet 'flappen' van achter gezien voor de wielkasten?

Op het ene plaatje ("Kleur") loopt de mat gewoon rechtdoor en op het andere plaatje ("Pasvorm") heeft deze wel 'flappen'. Ik denk dat ik het antwoord zelf ook wel weet, maar toch liever hier vragen dan (zeer onwaarschijnlijk dat wel) een rechte mat te krijgen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

bebopper schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:15:
[...]

Op het ene plaatje ("Kleur") loopt de mat gewoon rechtdoor en op het andere plaatje ("Pasvorm") heeft deze wel 'flappen'. Ik denk dat ik het antwoord zelf ook wel weet, maar toch liever hier vragen dan (zeer onwaarschijnlijk dat wel) een rechte mat te krijgen :*)
Bij de klep loopt hij inderdaad breder tot voorbij de wielkasten.
Bij de achterbank loopt hij wel recht dus daar zit een heel klein stukje aan de zijkant van de auto waar het net niet aansluit.
Kan straks wel eens een foto maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11
FJP84 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:24:

Wel heb ik een grote voorkeur voor Tesla Superchargers voor op vakantie. Alleen de vraag is dat met de G6 gaat lukken, dus komende tijd ook zeer benieuwd naar die ervaringen.
In het eerder door @Bassie1992 geplaatst youtube fimpje is er geladen bij een V3 supercharger met 91 kWh, zie hier: https://youtu.be/N99Gpd3dKgY?si=PZZBAZJRkOruoeJK&t=1675. Dus het werkt, alleen een stuk langzamer, omdat de V3 superchargers geen 800V ondersteunen.
Als het goed is zal dit bij de V4 superchargers opgelost moeten zijn, maar dat zou nog iemand tzt moeten uitproberen ;) .

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 08:57
Weet iemand van de G9 eigenaars of deze niveauregeling ttz zelfnivellerende ophanging achteraan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

dwadj schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:58:
Weet iemand van de G9 eigenaars of deze niveauregeling ttz zelfnivellerende ophanging achteraan heeft.
Hoe bedoel je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
Tijntje schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:59:
[...]

Hoe bedoel je dat precies?
Dat onafhankelijk van de belading de hoogte van de achterophanging hetzelfde blijft en dus niet gaat doorhangen bij volle belading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

jesse! schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:10:
[...]

Ben in de avond en nacht uren de langzaamste op de rechterbaan met xpilot aan :O
Is dit ook op de G6? En kan normale cruise controle dan wel? (of kan je niet schakelen tussen acc en cc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Oid schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:29:
[...]

Is dit ook op de G6? En kan normale cruise controle dan wel? (of kan je niet schakelen tussen acc en cc?)
Is alleen ACC, geen normale CC.
En op de G6 is het limiet ook tot 130. In ieder geval op de huidige software versie. Misschien met 5.2 dat het hoger is. Maar die is nog niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Best apart dat de max snelheid van acc zo laag ligt terwijl de max snelheid van de G6 dan weer vrij hoog is voor een EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Wimploo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:09:
Best apart dat de max snelheid van acc zo laag ligt terwijl de max snelheid van de G6 dan weer vrij hoog is voor een EV.
xpilot systeem is nieuw in europa / NL. Dus mogelijk dat ze uit voorzorg limiet op 130 hadden. En dat ze straks naar 160 gaan oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

bebopper schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:15:
[...]

Hierbij de foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sagm0iqexA6LeM4FMmf5Ui68sFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RorGeesTvLU4x4a9h46RkXIR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lquA_0KF2PqlaMbV2O8rn3Bc2Nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vS0s7NBJrjKLNtMG4CTx30qQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Vanmiddag een proefrit gehad en ga de Performance G6 versie bestellen. Inmiddels is ook het black pakket beschikaar (als accesoires). Daarmee krijg je zwarte wieldoppen, andere kleur remklauwen en blinderen ze de ramen vanaf het b-style volledig.

Daarnaast gaf de verkoper mij nog aan dat er een prijsgarantie (mbt de verwachte importheffing) is voor eenieder die de maand juni zijn auto nog besteld.
XPENG Nederland bevestigt dat alle huidige klanten die een bestelling hebben geplaatst en alle nieuwe klanten die in juni een auto bestellen bij XPENG Nederland, beschermd zullen zijn tegen eventuele prijsverhogingen gerelateerd aan de aangekondigde tariefverhoging. Dit betekent dat klanten die een XPENG hebben besteld of dat nog deze maand doen, hun auto tegen de afgesproken prijs ontvangen, ongeacht of deze voor of na een mogelijke tariefverhoging wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
leroydew schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:47:
Vanmiddag een proefrit gehad en ga de Performance G6 versie bestellen. Inmiddels is ook het black pakket beschikaar (als accesoires). Daarmee krijg je zwarte wieldoppen, andere kleur remklauwen en blinderen ze de ramen vanaf het b-style volledig.

Daarnaast gaf de verkoper mij nog aan dat er een prijsgarantie (mbt de verwachte importheffing) is voor eenieder die de maand juni zijn auto nog besteld.

[...]
Zou wensen dat dit ook voor lease geborgd zou zijn, vandaag is de P7 order via werkgever bij Athlon lease getekend en zal nog deze week ingekocht worden, deze zijn dus verzekerd van de huidige prijs..... Ik echter als betalende eindklant moet nog even afwachten wat de daadwerkelijke fiscale waarde gaat worden, mocht de heffing doorgang vinden. Dat is toch erg bijzonder dat de koop gesloten is maar de fiscale waarde nog vloeibaar blijft.

Iom wagenparkbeheer besloten de P7 z.s.m. te laten leveren en niet tot einde contract (december) door te rijden met de Tesla, deze moet ik dus afkopen. De Xpeng zo snel mogelijk op kenteken en maar hopen dat de regeling uitgesteld of afgesteld gaat worden. Zowel Noorwegen, Denemarken als Duitsland zijn fel tegen, op dat sentiment hoop ik dat we niet in een handelsoorlog gaan belanden.

Vwb het 'black pakket' hele mooie optie, ik ga het zelf doen op de Kaitoke groene P7, maar dan met omkeerbare wrap wegens lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Matn61 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:19:
[...]

Zou wensen dat dit ook voor lease geborgd zou zijn, vandaag is de P7 order via werkgever bij Athlon lease getekend en zal nog deze week ingekocht worden, deze zijn dus verzekerd van de huidige prijs..... Ik echter als betalende eindklant moet nog even afwachten wat de daadwerkelijke fiscale waarde gaat worden, mocht de heffing doorgang vinden. Dat is toch erg bijzonder dat de koop gesloten is maar de fiscale waarde nog vloeibaar blijft.

Iom wagenparkbeheer besloten de P7 z.s.m. te laten leveren en niet tot einde contract (december) door te rijden met de Tesla, deze moet ik dus afkopen. De Xpeng zo snel mogelijk op kenteken en maar hopen dat de regeling uitgesteld of afgesteld gaat worden. Zowel Noorwegen, Denemarken als Duitsland zijn fel tegen, op dat sentiment hoop ik dat we niet in een handelsoorlog gaan belanden.

Vwb het 'black pakket' hele mooie optie, ik ga het zelf doen op de Kaitoke groene P7, maar dan met omkeerbare wrap wegens lease.
Dit is voor lease geborgd. Bel morgen met XPENG Rotterdam en stel de vraag daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Zijn er mensen die de kleur oranje aandurven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 22:07
MichaelReitsma schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:59:
Zijn er mensen die de kleur oranje aandurven?
Zeker, is super mooi. Ik zou 'm echter graag willen met wit interieur en die combo komt pas in november in Nederland (van de boot af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EastwoodR
Joydashy schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:29:
[...]

Zeker, is super mooi. Ik zou 'm echter graag willen met wit interieur en die combo komt pas in november in Nederland (van de boot af).
Bedoel je dat het witte interieur pas vanaf november beschikbaar is of specifiek de combo met het oranje exterieur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
leroydew schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:32:
[...]
Dit is voor lease geborgd. Bel morgen met XPENG Rotterdam en stel de vraag daar eens.
FF gebeld en idd Rotterdam lijkt te bevestigen wat jij schrijft.

Factuurbedrag is fiscale waarde, voor 1 juli besteld is prijsgarantie, mocht bij invoer van de wagen importheffing van toepassing zijn dan compenseert Xpeng die kosten, factuurbedrag is immers vastgesteld voor 1 juli.

Bijzonder is dat na vele telefoontje niemand dit tot nu heeft kunnen bevestigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 11:10

reuzekind

Ik geloof in GoT

gompy schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:30:
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...XLIK&gatewayAdapt=glo2nld

Werkt top voor mij! Goed afgewerkt en mooie opstaande randen.
Ik heb dezelfde, en bevallen goed. Het is niet echt rubber, waardoor het wat glimt. Maar het is gemakkelijk schoon te maken.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjos78
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-08-2024
Matn61 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:59:
[...]

FF gebeld en idd Rotterdam lijkt te bevestigen wat jij schrijft.

Factuurbedrag is fiscale waarde, voor 1 juli besteld is prijsgarantie, mocht bij invoer van de wagen importheffing van toepassing zijn dan compenseert Xpeng die kosten, factuurbedrag is immers vastgesteld voor 1 juli.

Bijzonder is dat na vele telefoontje niemand dit tot nu heeft kunnen bevestigen
Hallo. Tijd voor een 1e bericht op dit forum. Ik ben nog niet overtuigd. Mijn G6 is besteld en bevestigd, keurig voor 1 juli. Het betreft een leaseauto (operationele lease, via werkgever). Xpeng geeft prijsgarantie. Prima, leasemaatschappij en werkgever weten dus waar ze aan toe zijn. En in het kort komt het er op neer dat Xpeng indien nodig een zak geld overmaakt naar de leasemaatschappij. Maar, en voor mij is dit een grote maar, op mijn vraag aan Xpeng wat prijsgarantie betekent voor de fiscale waarde (en uiteraard de daaraan gekoppelde bijtelling), blijft het oorverdovend stil. Als er 21% extra importheffing komt op de al bestaande 10%, spreken we over de duim gerekend toch over een jaarlijkse extra bruto bijtelling van eur 7 of 8k. Een fors bedrag! En hier is geen compensatie voor.

De regel factuurprijs = fiscale waarde die gaat niet op, de factuurprijs is namelijk zeg 7k hoger, er volgt alleen een credit naar de leasemaatschappij.

Xpeng heeft me wel mondeling toegezegd dat ik kosteloos mag annuleren tot de regeling duidelijk is… maar ja, dat wil ik eigenlijk niet.

Enfin, als er iemand -onderbouwd- iets kan aangeven over de impact van een eventuele importheffing op de fiscale waarde, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Arjos78 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Hallo. Tijd voor een 1e bericht op dit forum. Ik ben nog niet overtuigd. Mijn G6 is besteld en bevestigd, keurig voor 1 juli. Het betreft een leaseauto (operationele lease, via werkgever). Xpeng geeft prijsgarantie. Prima, leasemaatschappij en werkgever weten dus waar ze aan toe zijn. En in het kort komt het er op neer dat Xpeng indien nodig een zak geld overmaakt naar de leasemaatschappij. Maar, en voor mij is dit een grote maar, op mijn vraag aan Xpeng wat prijsgarantie betekent voor de fiscale waarde (en uiteraard de daaraan gekoppelde bijtelling), blijft het oorverdovend stil. Als er 21% extra importheffing komt op de al bestaande 10%, spreken we over de duim gerekend toch over een jaarlijkse extra bruto bijtelling van eur 7 of 8k. Een fors bedrag! En hier is geen compensatie voor.

De regel factuurprijs = fiscale waarde die gaat niet op, de factuurprijs is namelijk zeg 7k hoger, er volgt alleen een credit naar de leasemaatschappij.

Xpeng heeft me wel mondeling toegezegd dat ik kosteloos mag annuleren tot de regeling duidelijk is… maar ja, dat wil ik eigenlijk niet.

Enfin, als er iemand -onderbouwd- iets kan aangeven over de impact van een eventuele importheffing op de fiscale waarde, ik hoor het graag.
Dit dillema dus...
Vanuit Rotterdam komt men erg overtuigend over en stelt men dat factuurbedrag gelijk is aan fiscale waarde en na sluiten koopovereenkomst bindend is. Leasemaatschappij koopt de auto in de maand juni en daarmee is de financiële transactie tussen leasemaatschappij en Xpeng afgerond.

Bij eventuele heffingen dekt Xpeng deze kosten zoals hun statement bevestigd en zijn niet op de factuur vermeld, er worden na sluiten koopovereenkomst dus geen 'zakken geld' over een weer overgemaakt.
Ik laat het los en ga er vanuit dat ik de auto lease voor het bedrag waarop ik akkoord gegeven heb.

Ook merk ik dat veel dealers en leasemaatschappijen de onzekerheid over heffingen gebruiken als motivator mensen nog in de maand juni te overtuigen contracten af te sluiten, zo las ik op de site van Mistergreen een stuk wat best dwingen overkomt. Aangaande de mogelijke kostenstijging na heffing, het is natuurlijk niet zo dat de huidige verkoopprijs in Nederland plots met 21% verhoogd wordt, er zit nogal een marge tussen prijzen in China en Europa...veel meer dan de nu 10% heffing. Mocht het zover komen dan zullen merken ook gaan kijken naar hun marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Joydashy schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:29:
[...]

Zeker, helaas is die via de Athlon lease niet beschikbaar.

Zojuist een proefrit gemaakt in de G6, ik ben erg onder de indruk. Hij rijdt heerlijk en ziet er van binnen ook premium uit, ook het display achter het stuur ziet er goed uit wat betreft de info die getoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
Ik lees hier en daar dat er blijkbaar toch wat issues zijn met de airco/verwarming in de G9.
Deze zou bij koude dagen (vriestemp.) niet voldoende warmte geven ttz je zou de verwarming al vrij hoog moeten zetten > 26° om het toch wat aangenaam 20° te krijgen in de auto.
Ook zou deze op automatische stand nogal veel lawaai maken (lees hard blazen).
Iemand ervaring hiermee?
Heeft de verwarming in auto mode, één stand of heb je hier ook de mogelijkheid van 3 verschillende auto standen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
dwadj schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:05:
Ik lees hier en daar dat er blijkbaar toch wat issues zijn met de airco/verwarming in de G9.
Deze zou bij koude dagen (vriestemp.) niet voldoende warmte geven ttz je zou de verwarming al vrij hoog moeten zetten > 26° om het toch wat aangenaam 20° te krijgen in de auto.
Ook zou deze op automatische stand nogal veel lawaai maken (lees hard blazen).
Iemand ervaring hiermee?
Heeft de verwarming in auto mode, één stand of heb je hier ook de mogelijkheid van 3 verschillende auto standen ?
Ik herken deze problemen ook.
In de winter had ik koude benen, en in auto modus gaat hij vaak best wel hard blazen.
Het is op zich wel te doen, maar even wennen. Je moet de temperatuur vaak hoger zetten dan je gewend bent.
Voorheen vond ik 19 graden comfortabel in de auto, nu staat hij vaak op 23/24 (in de warme zomer zet ik 'm op 22 graden, terwijl dat voorheen dan eventjes op 17/18 graden was en dan weer terug naar 19)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Is dat in combinatie met accu opwarmen? (net als bij VAG 1 airco voor accu en interieur die gedeeld moet worden)

Je hebt ook nog stuurverwarming, stoelverwarming en ventilatie waarmee het wellicht behaaglijk te maken is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Geen idee, maar het werkt ook niet als je niet de accu aan het voorverwarmen bent.
Volgens mij wordt de accu niet echt voorverwarmd. Als je een stukje rijdt wordt hij vanzelf warm. Zou voornamelijk koelen zijn wat de accu nodig heeft.

Je kan wel de accu voorverwarmen voor je gaat rijden, maar dat is alleen als je aan een AC paal hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ik heb zelf nog nooit een EV gehad maar moet ook zeggen dat ik nog niet onder de indruk ben van de airco in de G9.
In mijn vorige auto kon ik met 30 graden buiten toch met ijspegels onder mijn neus zitten, dat gaat de G9 niet redden weet ik al.

Het verwarming liet mij inderdaad ook wel met koude benen zitten.
Nu zijn er al wel OS updates geweest die de airco/verwarming beter hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
mitsumark schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:05:
Is dat in combinatie met accu opwarmen? (net als bij VAG 1 airco voor accu en interieur die gedeeld moet worden)

Je hebt ook nog stuurverwarming, stoelverwarming en ventilatie waarmee het wellicht behaaglijk te maken is..
Gezien de reviews toch zeggen dat ie vrij efficiënt is, ga ik ervan uit dat ie de warmtepomp kan gebruiken voor verwarming/koeling van batterij en cabine.
De restwarmte van de motor ook kan gebruiken voor batterij en cabine.
Een extra PTC element heeft als het te koud wordt ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bla65
  • Laatst online: 18-04 21:44
Onze bestelling van een G6 heeft nu de status “toegewezen” gekregen, het begint nu wel echt te worden. Hanteert Xpeng het zelfde concept als Tesla deed (schip volladen met auto’s en die werden dan gaandeweg verkocht)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
Bla65 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:32:
Onze bestelling van een G6 heeft nu de status “toegewezen” gekregen, het begint nu wel echt te worden. Hanteert Xpeng het zelfde concept als Tesla deed (schip volladen met auto’s en die werden dan gaandeweg verkocht)?
Zoals ik gister in Rotterdam hoorde wel, over 2 maanden zouden er 200 autos in de haven aankomen. En vervolgens in oktober ook weer een shipment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
jesse! schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:32:
[...]

Ik herken deze problemen ook.
In de winter had ik koude benen, en in auto modus gaat hij vaak best wel hard blazen.
Het is op zich wel te doen, maar even wennen. Je moet de temperatuur vaak hoger zetten dan je gewend bent.
Voorheen vond ik 19 graden comfortabel in de auto, nu staat hij vaak op 23/24 (in de warme zomer zet ik 'm op 22 graden, terwijl dat voorheen dan eventjes op 17/18 graden was en dan weer terug naar 19)
En hoe is dit vandaag, lekker warm buiten.
Koelt ie goed? Lawaai van de ventilatie?
Zou dacht ik toch wat beter moeten zijn na de updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
dwadj schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:53:
[...]

En hoe is dit vandaag, lekker warm buiten.
Koelt ie goed? Lawaai van de ventilatie?
Zou dacht ik toch wat beter moeten zijn na de updates?
Nergens last van op zich.
Gisteren was het 42 graden in mn auto, vervolgens zet ik de airco aan via de app en 5 minuutjes later was het al 27 graden, toen ik de auto in stapte was het heerlijk koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
jesse! schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:57:
[...]

Nergens last van op zich.
Gisteren was het 42 graden in mn auto, vervolgens zet ik de airco aan via de app en 5 minuutjes later was het al 27 graden, toen ik de auto in stapte was het heerlijk koel.
Zet je het dan op een ingestelde temperatuur (bijv. 23C) of druk je op "Max koelen"?

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leroydew
Hier de G6 performance besteld! Ik ga overstappen van een Tesla M3. Eind dit jaar ga ik hem rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Mirabis schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:22:
[...]

Zet je het dan op een ingestelde temperatuur (bijv. 23C) of druk je op "Max koelen"?
Ik zet 'm meestal op 23 of 24 graden, en dan is hij in no time al op een aangename temperatuur.
Max koelen zou ik misschien doen als ik al naar de auto loop en vergeten ben om 'm 10 minuutjes van te voren al aan te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:57
Net zwarte G6 met wit interieur besteld en het Black pakket. Dat bestaat overigens uit twee opties. Het zwart poedercoaten van de velgen, geblindeerde achterramen, zwart logo en zwarte letters op de kofferbak (die ik overigens door hun laat verwijderen). Los daarvan (tegen extra betaling) kan je optioneel ook nog je remklauwen een kleurtje laten geven.

Volgens product specialist, zou levering in augustus/september mogelijk zijn.

Maar nog een vraagje aan huidige gebruikers. Is het mogelijk om muziek die je op een USB stick (old skool) hebt staan, af te spelen?

Tijdens de proefrit werd de USB stick wel gezien, maar de 'muziek' app zag de stick helemaal niet, laat staan dat er iets afgespeeld werd. Verder staan er volgens mij alleen maar muziek streaming apps op de huidige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 09:31
DragonFly schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:05:
Net zwarte G6 met wit interieur besteld en het Black pakket. Dat bestaat overigens uit twee opties. Het zwart poedercoaten van de velgen, geblindeerde achterramen, zwart logo en zwarte letters op de kofferbak (die ik overigens door hun laat verwijderen). Los daarvan (tegen extra betaling) kan je optioneel ook nog je remklauwen een kleurtje laten geven.

Maar nog een vraagje aan huidige gebruikers. Is het mogelijk om muziek die je op een USB stick (old skool) hebt staan, af te spelen?

Tijdens de proefrit werd de USB stick wel gezien, maar de 'muziek' app zag de stick helemaal niet, laat staan dat er iets afgespeeld werd. Verder staan er volgens mij alleen maar muziek streaming apps op de huidige firmware.
Ah nice ik denk ook aan die combi maar kan alleen het black pakket niet vinden op de xpeng site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
Focus schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:56:
[...]

Ah nice ik denk ook aan die combi maar kan alleen het black pakket niet vinden op de xpeng site?
Klopt dat is een dealer accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:07

Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Oh, gewoon standard range. Auto is voor persoonlijk gebruik en ben zeker geen kilometervreter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDB78
  • Laatst online: 22-10-2024

Bij welke showroom heb je de auto besteld? Ik kreeg juist te horen dat de letters niet meegekleurd worden en ook niet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
BDB78 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:32:
[...]
Bij welke showroom heb je de auto besteld? Ik kreeg juist te horen dat de letters niet meegekleurd worden en ook niet verwijderd.
Dat is bijzonder, in Breukelen geven ze wel degelijk te kennen dat de logo's ook onderdeel zijn van het 'black package'. Overigens zij de logo's gewoon met dubbelzijdig tape aangebracht af-fabriek, een flos draadje er langs en je hebt ze er zo af, dat stelt niets voor.

BYD klanten trekken ook massaal de type aanduiding achter van de wagen, ook daar lees ik dat dealers daar niet allemaal aan meewerken, tis natuurlijk ook een stukje autoreclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Badhoevedorp. Verkoper benoemde expliciet het logo en de letters op de kofferbak. Ik mijn bevestigingsmail staat ook dat ik de letters wens te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 23:06
Matn61 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Dat is bijzonder, in Breukelen geven ze wel degelijk te kennen dat de logo's ook onderdeel zijn van het 'black package'. Overigens zij de logo's gewoon met dubbelzijdig tape aangebracht af-fabriek, een flos draadje er langs en je hebt ze er zo af, dat stelt niets voor.

BYD klanten trekken ook massaal de type aanduiding achter van de wagen, ook daar lees ik dat dealers daar niet allemaal aan meewerken, tis natuurlijk ook een stukje autoreclame.
voor de dealers is het risico groot om het eraf te halen; je klant wil er niks voor betalen en zij hebben het risico de lak te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDB78
Vreemd, in Badhoevedorp wordt het bij mijn offerte expliciet uitgesloten. Welk bedrag is er gerekend bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
T7D_Sneezy schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:05:
[...]

voor de dealers is het risico groot om het eraf te halen; je klant wil er niks voor betalen en zij hebben het risico de lak te beschadigen.
Na enige verwarring (werkgever, Athlon en mijn wens voor levering zsm en afkoop lopend contract ivm mogelijke heffingen) lijkt na een telefoontje 10 minuten terug mijn P7 over een paar weken al geleverd te kunnen worden, is gekoppeld aan een wagen welke momenteel in Zeebrugge in de haven staat.

Ik heb zwarte logo's apart bijbesteld, ze kunnen de logo's er af halen maar kunnen niet garanderen dat dit onzichtbaar blijft, ook i.v.m. inval zon op de lak. De dealer doet het dus liever niet, tenzij één op één vervanging van chrome door zwart. Ik kies er dan ook voor de logo's één op één te vervangen en laat de type aanduiding 'P7' vervallen vanwege symmetrie.

Omdat het black pakket op de G6 geen fabrieksoptie kan dit dus per dealer verschillen, Xpeng trekt dit in Nederland wel recht bij de drie vestigingen overigens. Vwb heffingen is de uitleg niet eenduidig, dat blijft wat onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
BDB78 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:05:
Vreemd, in Badhoevedorp wordt het bij mijn offerte expliciet uitgesloten. Welk bedrag is er gerekend bij jou?
Black pakket is 1500,-
Remklauwen is 500,- (als losse optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
P7 overigens ook met Android en Apple carplay uitgevoerd. Ik kon kiezen, erg snel zonder of 4-6 wkn met Carplay. Straks dus Carplay standaard op alle drie de modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
Of je doet logo/letters (en/of meer) gewoon zelf:

https://niceevs.com/collections/xpeng-g6

Ook voor andere modellen

[ Voor 6% gewijzigd door DragonFly op 27-06-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDB78
DragonFly schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:24:

Ook voor andere modellen
Dat is ook een goede optie! Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
DragonFly schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:24:

Ook voor andere modellen
Of deze die ik heb besteld
https://a.aliexpress.com/_EwEsxs7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Ja, de Chinezen kunnen wel stunten met accessoire prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Dat werkt maar is wel een overlay logo, zal vast goedkoper zijn, maar iets minder fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Matn61 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:20:
[...]

Dat werkt maar is wel een overlay logo, zal vast goedkoper zijn, maar iets minder fraai.
Ik heb het logo ook niet besteld, zit bij de G6 toch anders. Die wrap ik waarschijnlijk als het kan ( net zoals het zilveren deel van de zijcameras)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner

Wat detailbeelden van de beta van XOS 5.2.0 uit Denemarken op een G6. Komt dus ook naar de G9 en P7, komende maand (althans dat is de planning).

Ik zie o.a. een browser, een app store.

[ Voor 7% gewijzigd door Grotbewoner op 28-06-2024 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Grotbewoner schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 00:06:
[YouTube: Xpeng G6 Review - XOS 5.2.0 (danish beta)]

Wat detailbeelden van de beta van XOS 5.2.0 uit Denemarken op een G6. Komt dus ook naar de G9 en P7, komende maand (althans dat is de planning).

Ik zie o.a. een browser, een app store.
Gister ook gezien, ik vind de splitscreen functie zeker interessant.

Gister mijn G6 bestelling doorgegeven aan de leasemaatschappij, hopelijk redden ze het om voor 1 juli de bestelling bij Xpeng te bevestigen. Gekozen voor de LR in het zwart, leasemaatschappij gaf wel aan dat ze liever met zomer en winterbanden uitleveren dan de huidige all season banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
Wimploo schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:03:
[...]

Gister mijn G6 bestelling doorgegeven aan de leasemaatschappij, hopelijk redden ze het om voor 1 juli de bestelling bij Xpeng te bevestigen. Gekozen voor de LR in het zwart, leasemaatschappij gaf wel aan dat ze liever met zomer en winterbanden uitleveren dan de huidige all season banden.
Bij mij was de bestelling, met wat persoonlijke inmenging, toch binnen twee dagen gerealiseerd, check, check en dubbelcheck hielp enorm. Leveringsdata stond verkeerd, Athlon had deze verkeerd overgenomen en dus aangepast. Na telefoontje met Xpeng om te checken of de bestelling daar ook binnen was volgde wel/niet Carplay optie, want deze komen nu vanuit China deze kant op, dat ook nog aangepast.

Bij ons is zomer/winterbanden ook standaard, vooral i.v.m. verplichting in bijvoorbeeld Duitsland.

De nieuwe versie software gaat nu nog meer richting Tesla, de balk rechts vond ik handiger voor de bestuurder, is toch 20.30 cm dichterbij. Voor de rest nu met Browser en Carplay, dat maakt de software super compleet. Benieuwd of one-pedal drive nu ook is aangepast en de auto ook daadwerkelijk tot stilstand komt, voor mij niet heel belangrijk, maar dit is wel kritiek welke steevast in de reviews voorbij kwam.

Niet om andere merken af te vallen, maar enhanced pilot, bij Tesla een optie van €3.800, schijnt daar niet te werken, bij de Xpeng standaard en veel lof daarover. BYD lijkt veel software fouten te kennen, laadsnelheid, radio, systeemgeluid wat uitvalt, verbruik, software issues waar Xpeng aanvankelijk (met name verkeersassist) ook veel slechte kritiek kreeg lijken grotendeels opgelost. Ze zijn zeker op de goede weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Focus
Ik meld mij ook bij de g6 club, net een silver frost performance besteld, wit interieur en het extra black pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Wimploo schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:03:
[...]

Heeft de G6 standaard All Season banden? Ik heb ze alleen gezien met de Michelin Pilot Sport EV, en dat is een zomerband. Ik zou het prima vinden, bij mij gaan er meteen All Season banden onder (iemand interesse in een splinternieuwe set zomerbanden augustus/september ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Sta op het punt een zwarte G6 long range met trekhaak besteld. Dit omd e zwarte ringen in de wielkasten te maskeren. Welke chinees heeft gedacht dat dit mooi is? :) Enig idee wanneer de levertijden zijn?
Men sprak over eind september bij mij

Begreep van Xpeng dat all-season banden niet gehomologeerd zijn door xpeng en een vreemd verhaal over de veiligheidssystemen. Breukelen had een heel betoog over de 4 seizoen banden terwijl mijn vraag alleen was kan het.....Snap dat 4 seizoenen band minder is maar dat is op iedere auto. Denk wel dat ik een extra set velgen en winterbanden ga bestellen voor de wintersport. De 4 seizoenen is daar niet echt geschikt voor begreep ik.
Verkoper probeerde me ook nog even te pushen om voor 30-6 te bestellen ivm de extra heffingen. Aanbetaling van €100 was vereist en bij canceling was ik die wel kwijt.
Wacht eerst maar eens of of de extra heffingen er doorkomen en wat dit doet met de bijtelling en fiscale waarde. Als die nml mee omhooggaat wordt een XPeng te duur

Ga eens rustig alle info hier lezen en volg

Begreep dat een dashcam functie en een sentry mode zoals de tesla in de beta staat gepland.

[ Voor 4% gewijzigd door Joe Dancen op 28-06-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Joe Dancen schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:57:
Sta op het punt een zwarte G6 long range met trekhaak besteld. Dit omd e zwarte ringen in de wielkasten te maskeren. Welke chinees heeft gedacht dat dit mooi is? :) Enig idee wanneer de levertijden zijn?

Begreep van Xpeng dat all-season banden niet gehomologeerd zijn door xpeng en een vreemd verhaal over de veiligheidssystemen. Breukelen had een heel betoog over de 4 seizoen banden terwijl mijn vraag alleen was kan het.....Snap dat 4 seizoenen band minder is maar dat is op iedere auto. Denk wel dat ik een extra set velgen en winterbanden ga bestellen voor de wintersport. De 4 seizoenen is daar niet echt geschikt voor begreep ik.
Verkoper probeerde me ook nog even te pushen om voor 30-6 te bestellen ivm de extra heffingen. Aanbetaling van €100 was vereist en bij canceling was ik die wel kwijt.
Wacht eerst maar eens of of de extra heffingen er doorkomen en wat dit doet met de bijtelling en fiscale waarde. Als die nml mee omhooggaat wordt een XPeng te duur

Ga eens rustig alle info hier lezen en volg

Begreep dat een dashcam functie en een sentry mode zoals de tesla in de beta staat gepland.
Ringen om de wielen, mee eens, zit een gedachte achter die minder fraai uitpakt, uiteraard rijdt de auto op banden naar keuze... af fabriek zal een merk altijd bepaalde banden pushen, de banden waar ze deals mee gesloten hebben. Zomer/ winter is altijd beter dan de compromis 'all season', of je het echt merkt?

Als het goed is heeft Breukelen vandaan het kenteken van mij P7 al aangevraagd, ook lease, maar heb zelf enorm gepushed om waar mogelijk de wagen zsm op kenteken en naam te krijgen. Ik denk een kwestie van goed advies en klanten over de streept te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Joe Dancen schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:57:
Enig idee wanneer de levertijden zijn?
Ik heb begrepen dat levering afhankelijk is van de trekhaak. Aug/Sep komt een shipment zonder trekhaak en daarna een levering met trekhaak en zo verder. Blijkbaar moet het hele fabricageproces omgegooid worden, afhankelijk of er wel of geen trekhaak onder moet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
DragonFly schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:07:
[...]

Ik heb begrepen dat levering afhankelijk is van de trekhaak. Aug/Sep komt een shipment zonder trekhaak en daarna een levering met trekhaak en zo verder. Blijkbaar moet het hele fabricageproces omgegooid worden, afhankelijk of er wel of geen trekhaak onder moet komen...
Mijn zwarte standard range met trekhaak is toegewezen en zou er uiterlijk september moeten zijn. Ik denk dus dat het niet afhankelijk is van de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Bla65 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:12:
[...]

Mijn zwarte standard range met trekhaak is toegewezen en zou er uiterlijk september moeten zijn. Ik denk dus dat het niet afhankelijk is van de trekhaak.
Hey, don't shoot the messenger.........misschien komt de mijne dan nog eerder ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Focus
Wel grappig ik had eerst de zwarte in gedachten maar toch de silver frost gekozen om de zwarte accenten uit te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Al nieuws over dashcam optie of sentry? En hoe is de app van xpeng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:20
Binnenkort mag ik een nieuwe leaseauto bestellen, ik overweeg de G6 (Long range). Ik heb afgelopen week een testrit gemaakt, hij rijd en voelt zeer degelijk.
Heeft iemand de G6 toevallig besteld bij Alphabet? Ik ben benieuwd hoe ze hem inschalen kwa tarief t.o.v BMW IX2 (basic) of full option IX1 en Mercedes EQA. De G6 staat (bij mij nog) niet in de configurator dus word waarschijnlijk een persoonlijke offerte aanvraag.

[ Voor 3% gewijzigd door RVE_NL op 29-06-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik ben een particuliere koper van xpeng G9. I heb zorgen over de afschrijving, het onderhoud en de winter range.

Denk je dat ik moet wachten met tweedehands kopen of uit Duitsland kopen? Elk advies

[ Voor 43% gewijzigd door kaustubh.konkar op 30-06-2024 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
kaustubh.konkar schreef op zondag 30 juni 2024 @ 01:34:
Ik ben een particuliere koper van xpeng G9. I heb zorgen over de afschrijving, het onderhoud en de winter range.

Denk je dat ik moet wachten met tweedehands kopen of uit Duitsland kopen? Elk advies
Afschrijving bij een EV is momenteel sowieso vrij hoog en zal bij een Chinees merk nog wel iets hoger liggen dan wat ik nu bij mijn Ioniq 5 na 2,5 jaar qua afschrijving heb. Volgens Autotelex is dan nu zo'n 20K.
Prijzen van tweedehands EV's zakken vrij snel op dit moment omdat ze te lang staan bij dealers.

Onderhoudskosten verwacht ik niet dat het heel erg zal zijn, heb nu in 2,5 tijd rond de €250 kosten gehad qua onderhoudsbeurt bij de dealer.
Echte kosten zal je niet hebben, hoop zal door de fabrieksgarantie gedekt worden.

Qua range is het lastig te zeggen, ligt ook volledig aan jouw rijstijl. Maar zag goede resultaten van Xpeng in een Noorse rangetest.

Tweedehands wachten kan natuurlijk altijd, weet je vaak ook welke kinderziektes erin zitten.
Prijzen qua EV in Duitsland zullen in de toekomst niet veel lager liggen dan in NL, aangezien ze daar ook de subsidies hebben geschrapt.

[ Voor 8% gewijzigd door Stephan_haarlem op 30-06-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
Stephan_haarlem schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:04:
[...]

Afschrijving bij een EV is momenteel sowieso vrij hoog en zal bij een Chinees merk nog wel iets hoger liggen dan wat ik nu bij mijn Ioniq 5 na 2,5 jaar qua afschrijving heb. Volgens Autotelex is dan nu zo'n 20K.
Prijzen van tweedehands EV's zakken vrij snel op dit moment omdat ze te lang staan bij dealers.

Onderhoudskosten verwacht ik niet dat het heel erg zal zijn, heb nu in 2,5 tijd rond de €250 kosten gehad qua onderhoudsbeurt bij de dealer.
Echte kosten zal je niet hebben, hoop zal door de fabrieksgarantie gedekt worden.

Qua range is het lastig te zeggen, ligt ook volledig aan jouw rijstijl. Maar zag goede resultaten van Xpeng in een Noorse rangetest.

Tweedehands wachten kan natuurlijk altijd, weet je vaak ook welke kinderziektes erin zitten.
Prijzen qua EV in Duitsland zullen in de toekomst niet veel lager liggen dan in NL, aangezien ze daar ook de subsidies hebben geschrapt.
@Stephan_haarlem Dank je wel voor informatie. I heb een offerte voor Tweedehands G9 Performance voor 68k met Premium package, trekhaak , nieuwe velgen. De auto is geregisterde in April 2024 and odometer is 10k. The auto komt met 7 jaar warranty zedelfde nieuwe auto. Is dit goede offerte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
Waarom zou iemand een nieuw gekochte auto na 2 maanden alweer verkopen vraag ik me af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Nee, want een gloednieuwe uit voorraad komt met 10% korting, zit je op 71k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
mitsumark schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:04:
Nee, want een gloednieuwe uit voorraad komt met 10% korting, zit je op 71k.
Nieuwe car is voor 78k. De fiscal waarde is ook 79k.

Hier is de link voor nieuwe auto bij stock -

https://store.xpeng.com/n...731?cardId=NL_EAWD0171BA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-05 14:54
Wimploo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:03:
Waarom zou iemand een nieuw gekochte auto na 2 maanden alweer verkopen vraag ik me af.
Een leaser die ontslag genomen heeft? Iemand die toch echt niet kan wennen aan electrisch rijden. Iemand die vlak na aankoop de staatsloterij won en dacht ik ga toch voor Ferrari.

Je weet het niet. Het enige wat ik me slecht kan voorstellen is vanwege de auto. Ik rijdt de G9 (standard) nu sinds afgelopen woensdag. Wennen natuurlijk, maar wat een comfort voel ik als ik erin zit.
Volgende week op vakantie, dus hij krijgt meteen een stresstest.

Twee dingetjes die wat minder zijn tot nu toe:
1. Het Keyless entry met je telefoon reageert vrij traag. Geen idee of dat door mijn telefoon of door de auto komt, maar niet altijd even prettig.
2. Ik krijg erg veel commentaar dat tijdens het bellen, zodra ik ga praten er een vervelend bijgeluid bij zit. (iemand tips?)

Verder is het vooral allemaal wennen. Het gepingel als hij vindt dat ik niet genoeg binnen de lijntjes rijdt. Het feit dat ik de laadklep softwarenmatig moet openen en nog iets te vaak vergeet dat even te doen wanneer ik op de parkeerknop druk..

Voor de twijfelaars: het goede gevoel overheerst nog altijd hoor. Rijdt heerlijk rustig, je zit als een koning, goed overzicht over de weg.. en wat een ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Ero-Sensei schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:54:
[...]

Een leaser die ontslag genomen heeft? Iemand die toch echt niet kan wennen aan electrisch rijden. Iemand die vlak na aankoop de staatsloterij won en dacht ik ga toch voor Ferrari.

Je weet het niet. Het enige wat ik me slecht kan voorstellen is vanwege de auto. Ik rijdt de G9 (standard) nu sinds afgelopen woensdag. Wennen natuurlijk, maar wat een comfort voel ik als ik erin zit.
Volgende week op vakantie, dus hij krijgt meteen een stresstest.

Twee dingetjes die wat minder zijn tot nu toe:
1. Het Keyless entry met je telefoon reageert vrij traag. Geen idee of dat door mijn telefoon of door de auto komt, maar niet altijd even prettig.
2. Ik krijg erg veel commentaar dat tijdens het bellen, zodra ik ga praten er een vervelend bijgeluid bij zit. (iemand tips?)

Verder is het vooral allemaal wennen. Het gepingel als hij vindt dat ik niet genoeg binnen de lijntjes rijdt. Het feit dat ik de laadklep softwarenmatig moet openen en nog iets te vaak vergeet dat even te doen wanneer ik op de parkeerknop druk..

Voor de twijfelaars: het goede gevoel overheerst nog altijd hoor. Rijdt heerlijk rustig, je zit als een koning, goed overzicht over de weg.. en wat een ruimte!
Bijgeluiden tijdens bellen schijnt ook in de youtube testen naar voren te komen in de g6. Misschien software update gaat het verhelpen?
Pagina: 1 ... 30 ... 48 Laatste