Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Niet handig, in Oekraine mag er meer als hier, fipronil dingetje bijvoorbeeld, maar dat is voor een ander topic.Rukapul schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:54:
Populistisch splinterpartijtje met 1 zetel heeft aandacht nodig?
Morgen een mooi aanbod doen aan Zelenski: Oekrainse landbouwproducten die aan de kwaliteitseisen voldoen mogen onbeperkt op de NL markt gedumpt worden. Drukt potentieel uitkoopkosten
Verder inderdaad behoorlijk ongepast.
Edit: voor de goede orde: ik vindt de uitspraak van BBB ongepast. voordat dit verkeerd wordt begrepen
[ Voor 9% gewijzigd door Indoubt op 03-05-2023 23:27 ]
En gewoon gezocht en onjuist. 4 mei is dodenherdenking (met name om 20.00), maar ook gewoon een (politieke) werkdag. Als er dan een staatshoofd van een bevriende natie op bezoek komt dan neem je dat als kamerlid serieus. Zeker aangezien er weldegelijk (zoals ik al schertsend aanstipte) relevante beleidspunten besproken kunnen worden. En zeker als je als kamerlid hebt aangegeven dat je niet zonodig naar het buitenland hoeft maar dat presidenten etc. wel naar NL kunnen komen. De loosheid van die bewering heeft niet lang geduurdIndoubt schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:05:
Rutte et.al. is ook niet gek en die laten Zelenski heus dodenherdenking niet op aanstootgevende wijze kapen.
[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 03-05-2023 23:12 ]
Daarna gelijk door naar London voor de kroning van Charles?Twam schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:53:
[...]
Krans leggen voor de gevallen soldaten, voor de herdenking morgen? Als ik moest gokken, zou dat wel op het programma staan.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Ik kan 193 redenen bedenken waarom een bezoek van Zelensky juist morgen niet ongepast is.significant schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:41:
[...]
Dar lijkt het wel op als je deze tweet leest
https://twitter.com/lientje1967/status/1653859360999632898
[edit] Al verwacht ik niet dat Zelensky morgen bij de dodenherdenking aanwezig zal zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Waaj op 03-05-2023 23:26 ]
Bron: https://meduza.io/en/feat...-it-should-be-explainable
New guidelines sent by the Putin administration to Russia’s pro-government media outlets and obtained by Meduza confirm that the Kremlin is preparing for multiple scenarios. Meduza explains how the Russian authorities plan to use their propaganda apparatus to prepare citizens for what’s to come.
In the document, the Russian authorities tell reporters “not to downplay expectations for the NATO-supported counteroffensive that Ukraine has announced,” and not to assert that “Kyiv is unprepared for a ‘counteroffensive.’” On the contrary, says the guide, pro-Kremlin outlets should emphasize that Western countries are providing Kyiv with weapons and supporting Ukraine in various other ways.
In the document, the Kremlin “advises” propagandists “not to focus on the amount of money” allocated from the Russian budget to rebuild infrastructure in the occupied and annexed Ukrainian territories. It’s unclear exactly how much money Russia has spent on these efforts, though the total is likely more than one trillion rubles ($12.5 billion); in the first quarter of 2023 alone, the country’s budget deficit amounted to 2.4 trillion rubles ($30 billion).
Met andere woorden:Another topic the guide discourages the pro-Kremlin media from covering is the rehearsals for Russia’s May 9 Victory Day parade. Some regions have opted to forego the holiday entirely “on security grounds.” Additionally, Moscow and multiple other cities plan not to hold their traditional “Immortal Regiment” processions (where people march with portraits of their ancestors who were somehow involved in Russia’s past wars). Meduza’s sources close to the Kremlin declined to comment on the reason for this decision.
- Oekraïne is heel sterk, waarschijnlijk te sterk
- Niet praten over wat het kost
- Parades worden aan alle kanten afgekloven
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
In Den Haag is ook een officiële dodenherdenking, op de Waalsdorpervlakte.Fiber schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:59:
[...]
Speechen, overleggen en handjes geven en zo hoort ook in Den Haag, maar aanwezig zijn en eventueel een krans leggen bij de dodenherdenking zou ik wel mooi vinden.
Niet dat ik verwacht dat Zelensky daarbij zal zijn, maar het zou dus eventueel wel kunnen, in Den Haag.
Anoniem: 27535
Maar de Grebbeberg bij Rhenen waar icm bevrijdingsfeesten bij Wageningen eigenlijk het stukje 'last stand' en bevrijding centraal staan lijken mij dan logischer.
Bachmut is op een heel ander vlak en tijdspad relevant, maar qua symbool van laatste linie en het belang dat zo'n linie niet nog eens valt sluit het wel mooi aan. Ook organisatorisch net wat minder een probleem lijkt me.
We gaan het zien...
Hij gaat naar het ICC, dat staat zo ongeveer op de waalsdorpervlakte. Voldoende militairen in de buurt inclusief kazerne en veel mogelijkheden om de zaak af te zetten en te beveiligen. Sowieso zijn er daar een paar objecten die door defensie beveiligd worden.
Gokje: men heeft concrete informatie ontvangen dat burgers met de foto van hun onlangs overleden zoon gaan lopen zwaaien. Dat is in ieder geval wat ik zou doen als boze ouder.[...]
Additionally, Moscow and multiple other cities plan not to hold their traditional “Immortal Regiment” processions (where people march with portraits of their ancestors who were somehow involved in Russia’s past wars). Meduza’s sources close to the Kremlin declined to comment on the reason for this decision.
Voor mij was de dodenherdenking vorig jaar al extra beladen door de oorlog in Oekraïne. Ik herdacht ook Bucha en Irpin. Dat speelde ook rond die tijd, en ik zal je zeggen: het interesseert mij werkelijk geen ene reet dat ene "lientje1967" op Twitter dat nou wel of niet OK vindt.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Of iemand verstopt een wapen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een dictator een aanslag te verduren krijgt.Jerie schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:57:
[...]
Gokje: men heeft concrete informatie ontvangen dat burgers met de foto van hun onlangs overleden zoon gaan lopen zwaaien. Dat is in ieder geval wat ik zou doen als boze ouder.
Ja ieder weldenkend mens zou dat inderdaad doen. Maar het gaat hier om Rusland. Die burgers gaan waarschijnlijk lopen zwaaien met het nieuwe kentekenbewijs van hun zojuist verworven witte lada. Uit blijdschap dus.Jerie schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:57:
[...]
Gokje: men heeft concrete informatie ontvangen dat burgers met de foto van hun onlangs overleden zoon gaan lopen zwaaien. Dat is in ieder geval wat ik zou doen als boze ouder.
Dat betekent, stam + t .
Vraag het me af iig. Vooral bij en na het associatie verdrag zijn er veel dingen aangescherpt.Indoubt schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:05:
[...]
Niet handig, in Oekraine mag er meer als hier, fipronil dingetje bijvoorbeeld, maar dat is voor een ander topic.
Edit: voor de goede orde: ik vindt de uitspraak van BBB ongepast. voordat dit verkeerd wordt begrepen
https://www.ukrinform.net...-food-safety-service.html
Het is zelfs zo dat in die tijd Polen meer eieren uit UA ging importeren omdat we hier in NL en BE met onze fipronil eieren zaten.
Maar tis idd voor een ander topic
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Another reported Ukrainian drone strike overnight, appears to have hit the Russian Il’skiy oil refinery in Krasnodar Krai. pic.twitter.com/H7XowkfhF1
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) 4 mei 2023
Vannacht zou UA weer een aanval hebben uitgevoerd, ditmaal op een raffinaderij.
In Krasnodar gisteren al olie opslag, nu de raffinaderij.
Lekker bezig!
Als ze dit zouden doen dan zou door de (internationale) media duidelijk zijn hoeveel jonge mensen er met been foto lopen en het levensverlies (en het gezichtsvelies) heel erg overduidelijk worden.asing schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:36:
Another topic the guide discourages the pro-Kremlin media from covering is the rehearsals for Russia’s May 9 Victory Day parade. Some regions have opted to forego the holiday entirely “on security grounds.” Additionally, Moscow and multiple other cities plan not to hold their traditional “Immortal Regiment” processions (where people march with portraits of their ancestors who were somehow involved in Russia’s past wars). Meduza’s sources close to the Kremlin declined to comment on the reason for this decision.
je hebt gelijk https://www.ad.nl/binnenl...aak-in-den-haag~a43d78a8/Indoubt schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:57:
Als...
Hij gaat naar het ICC, dat staat zo ongeveer op de waalsdorpervlakte. Voldoende militairen in de buurt inclusief kazerne en veel mogelijkheden om de zaak af te zetten en te beveiligen. Sowieso zijn er daar een paar objecten die door defensie beveiligd worden.
Tja vanalles
Https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T
Die Caroline van er Plas grijpt dit gewoon weer aan om aandacht te krijgen. Dat is pas ongepast.Jerie schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:57:
[...]
Voor mij was de dodenherdenking vorig jaar al extra beladen door de oorlog in Oekraïne. Ik herdacht ook Bucha en Irpin. Dat speelde ook rond die tijd, en ik zal je zeggen: het interesseert mij werkelijk geen ene reet dat ene "lientje1967" op Twitter dat nou wel of niet OK vindt.
Gebruik de naam van een persoon
[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 04-05-2023 09:29 ]
Elke keer als ik zulke artikelen lees dan vraag ik me weer af waarom F-16’s kansloos zouden zijn boven Oekraine maar de Su-25, Su-27 en MiG-29 nog steeds goede diensten bewijzen. En die hebben wat updates gemist die de F-16 wel heeft gehad. Of stel ik me wat teveel voor van de effectiviteit van de Oekraiense luchtmacht?consolefreak schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:04:
Een achtergrond artikel waarom vierde generatie straaljagers niet zo nuttig zijn voor Oekraïne. er word vooral beargumenteerd waarom de S400 het moeilijk maakt, maar ik lees niets over andere straaljagers van Rusland. Toch wel interessant om te lezen.
[Embed]
Mijn gevoel is dat laatste. Waarbij ze echt wel goede diensten bewijzen, maar nou niet zo'n grote impact hebben. Anders hadden Himars ook niet zo'n grote impact gehad, want een vliegtuig kan in principe behoorlijk vergelijkbare impact hebben.downtime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:23:
[...]
Elke keer als ik zulke artikelen lees dan vraag ik me weer af waarom F-16’s kansloos zouden zijn boven Oekraine maar de Su-25, Su-27 en MiG-29 nog steeds goede diensten bewijzen. En die hebben wat updates gemist die de F-16 wel heeft gehad. Of stel ik me wat teveel voor van de effectiviteit van de Oekraiense luchtmacht?
Momenteel worden die vliegtuigen vooral gebruikt om vanaf eigen gebied, vanaf een afstand op de vijand te schieten. En hoewel dat nuttig is, maakt het daarbij weinig uit met wat voor vliegtuigen je aan het schieten bent. Waar je de vliegtuigen eigenlijk voor wilt gebruiken is om luchtoverwicht te krijgen, zodat je ook boven vijandelijk gebied missies uit kunt voeren. Alleen dat luchtoverwicht gaat voorlopig aan beide kanten niet gebeuren.downtime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:23:
[...]
Elke keer als ik zulke artikelen lees dan vraag ik me weer af waarom F-16’s kansloos zouden zijn boven Oekraine maar de Su-25, Su-27 en MiG-29 nog steeds goede diensten bewijzen. En die hebben wat updates gemist die de F-16 wel heeft gehad. Of stel ik me wat teveel voor van de effectiviteit van de Oekraiense luchtmacht?
Nu ben ik het er niet mee eens dat F16's niets toe zouden voegen. F16s zijn gebouwd voor allerlei westerse wapens/apparatuur en dat maakt ze veelzijdiger. Ik zou alleen inderdaad niet verwachten dat F16s voor een luchtoverwicht zouden gaan zorgen voor UA.
[removed]
Misschien is het ook een combinatie van factoren. Voor de "Oostblok" jagers is de logistiek al aanwezig. Voor F16s moet die nog grotendeels worden opgetuigd. Kan wel (en het artikel zegt ook dat dat een goede voorbereiding zou zijn op toekomstige 5th gen jagers), maar gaat mogelijk niet op tijd lukken om verschil te maken op korte termijn.downtime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:23:
[...]
Lijkt me goed om die eerst in te zetten.
Dit was de eerste keer in jaren dat ik gereageerd heb op een Tweet. Exact mijn gedachte..kevlar01 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:08:
[...]
Die Caroline van er Plas grijpt dit gewoon weer aan om aandacht te krijgen. Dat is pas ongepast.
[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 04-05-2023 09:28 ]
Nu de BBB zo groot is zit Caroline van er Plas ook in de fuik van een rabiaat deel van die aanhang dat ze tevreden moet houden. Dus meteen als er ook maar een gerucht is dat Zelensky naar Nederland komt daar zich tegen uitspreken, wat ze er zelf ook van denkt. Want als je dat niet doet keert de meute zich meteen tegen je.kevlar01 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:08:
[...]
Die Caroline van er Plas grijpt dit gewoon weer aan om aandacht te krijgen. Dat is pas ongepast.
Gebruik de naam van een persoon
[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 04-05-2023 09:28 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Het bewijst ook meteen weer dat een (groot)deel van de bevolking geen idee heeft waar Oekraïne voor vecht en dat een nederlaag ons in de toekomst uiterst duur zal komen te staan.IJzerlijm schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:24:
[...]
Nu de BBB zo groot is zit [mbr]Caroline van er Plas[/mbr] ook in de fuik van een rabiaat deel van die aanhang dat ze tevreden moet houden. Dus meteen als er ook maar een gerucht is dat Zelensky naar Nederland komt daar zich tegen uitspreken, wat ze er zelf ook van denkt. Want als je dat niet doet keert de meute zich meteen tegen je.
[mbr]Gebruik de naam van een persoon[/mbr]
Of het zijn gewoon foute mensen, dat kan natuurlijk ook. Ik vind het juist heel goed als hij een krans legt. Sterker nog, vorig jaar mocht van mij heel dodenherdenking en bevrijdingsdag afgeschaft worden omdat ik van mening was (en deels ook nog ben) dat we te weinig deden om de Oekraïeners te helpen de Russen te verslaan.
De vrijheid die we hebben moeten we koesteren maar ook willen verdedigen, een paar hippe millennials in een heli door het land vliegen en liedjes laten zingen op 5 mei is echt niet voldoende daarvoor.
Onderweg naar het weg waren er nog allemaal vlaggen die nog op de kop hangen bij deze heeft de BBB zichzelf gediskwalificeerd next...
Discussie over welke vliegtuigen Oekraïne nodig heeft, waar we meestal praten over F16 vliegtuigen;
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeVanaf 58:08
TLDR; de Saab Gripen kan de nodige wapensystemen gebruiken en is gemakkelijk te onderhouden.
Maar aangezien er een beperkt aantal zijn zou Oekraïne sowieso wel een aantal F16's nodig en die kunnen weldegelijk nuttig zijn...
Het gaat eigenlijk niet om het vliegtuig maar het wapensystemen die deze kan inzetten...
[ Voor 5% gewijzigd door klaw op 04-05-2023 09:38 ]
Ik geloof ook inderdaad niet dat F-16's voor luchtoverwicht kunnen zorgen. Ik denk dat dat wat teveel verwacht is tegenover Russische Flankers. Maar ik zie het als een kist die een breed scala aan westerse wapens kan afvuren.redwing schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:50:
[...]
Momenteel worden die vliegtuigen vooral gebruikt om vanaf eigen gebied, vanaf een afstand op de vijand te schieten. En hoewel dat nuttig is, maakt het daarbij weinig uit met wat voor vliegtuigen je aan het schieten bent. Waar je de vliegtuigen eigenlijk voor wilt gebruiken is om luchtoverwicht te krijgen, zodat je ook boven vijandelijk gebied missies uit kunt voeren. Alleen dat luchtoverwicht gaat voorlopig aan beide kanten niet gebeuren.
Nu ben ik het er niet mee eens dat F16's niets toe zouden voegen. F16s zijn gebouwd voor allerlei westerse wapens/apparatuur en dat maakt ze veelzijdiger. Ik zou alleen inderdaad niet verwachten dat F16s voor een luchtoverwicht zouden gaan zorgen voor UA.
Valt me op dat de laatste tijd wel veel artillerie gesloopt wordt. Rusland heeft daar enorm veel van natuurlijk, maar denk dat je de afgelopen weken zo op 10-15 per dag zit?
Het probleem met de Gripen is dat ze maar beperkt beschikbaar zijn en dan vooral in landen waar het nog de modernste beschikbare kist is. Die gaan 'm niet afstaan. Maar van de eerste 4 landen die de F-16 ooit aanschaften (NL, BE, DK, NO) zijn er nu drie bezig om 'm te vervangen dus afstaan van een aantal toestellen zou min of meer pijnloos zijn.klaw schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:37:
TLDR; de Saab Gripen kan de nodige wapensystemen gebruiken en is gemakkelijk te onderhouden.
Maar aangezien er een beperkt aantal zijn zou Oekraïne sowieso wel een aantal F16's nodig en die kunnen weldegelijk nuttig zijn...
Het gaat eigenlijk niet om het vliegtuig maar het wapensystemen die deze kan inzetten...
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Het grote voordeel van de F16 is dat NATO wapens volledig worden ondersteund. Als voorbeeld de HARM raket, waarbij er onder de MIG maar 1 instelling mogelijk is, waar onder een een NATO vleugel alle opties beschikbaar zijn.downtime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:38:
[...]
Ik geloof ook inderdaad niet dat F-16's voor luchtoverwicht kunnen zorgen. Ik denk dat dat wat teveel verwacht is tegenover Russische Flankers. Maar ik zie het als een kist die een breed scala aan westerse wapens kan afvuren.
Ik zeg niet dat het uitschakelen van alle Russische radarstations luchtoverwicht geeft maar het helpt heel behoorlijk.
Daar zitten wel beperkingen aan. Als Nederland een bepaald wapen niet gebruikt dan is de kans groot dat een Nederlandse F-16 ook niet geschikt is om dat ding af te vuren. Er zit best veel maatwerk aan zo'n toestel.asing schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:51:
[...]
Het grote voordeel van de F16 is dat NATO wapens volledig worden ondersteund. Als voorbeeld de HARM raket, waarbij er onder de MIG maar 1 instelling mogelijk is, waar onder een een NATO vleugel alle opties beschikbaar zijn.
Mijn eerste gedachte is waarom is hij er niet bij, want dat zou wel van respect getuigen. Maar het zal wel met de veiligheid te maken te hebben dat het beter is dat hij er niet bij is.migchiell schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:38:
[...]
In Den Haag is ook een officiële dodenherdenking, op de Waalsdorpervlakte.
Niet dat ik verwacht dat Zelensky daarbij zal zijn, maar het zou dus eventueel wel kunnen, in Den Haag.
Elect a clown, expect a circus.
Er is nog niks bekend of hij ergens wel of niet bij is?Slasher schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:04:
[...]
Mijn eerste gedachte is waarom is hij er niet bij, want dat zou wel van respect getuigen. Maar het zal wel met de veiligheid te maken te hebben dat het beter is dat hij er niet bij is.
PSN
YakuzA schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:14:
[...]
Er is nog niks bekend of hij ergens wel of niet bij is?
bron: https://www.ad.nl/binnenl...ver-beveiliging~a43d78a8/Bij talkshow Op1 liet de Amsterdamse politiechef Frank Paauw doorschemeren dat Zelensky in ieder geval niet aanwezig zal zijn bij de Nationale Dodenherdenking op de Dam. Volgens Paauw zou dat met het oog op de veiligheid een ‘heel ingewikkelde exercitie’ worden vanwege het aantal mensen dat naar de Dam toekomt.
[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 04-05-2023 10:18 ]
Elect a clown, expect a circus.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Kost natuurlijk ook gewoon geld. Die dingen kunnen ze doorverkopen. En vraag mij af hoeveel het er daadwerkelijk zijn. Als ik Wikipedia mag geloven heeft de USAF er in totaal meer dan 2200 ontvangen, daar valt vast wat meer te halen.downtime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:43:
Het probleem met de Gripen is dat ze maar beperkt beschikbaar zijn en dan vooral in landen waar het nog de modernste beschikbare kist is. Die gaan 'm niet afstaan. Maar van de eerste 4 landen die de F-16 ooit aanschaften (NL, BE, DK, NO) zijn er nu drie bezig om 'm te vervangen dus afstaan van een aantal toestellen zou min of meer pijnloos zijn.
Dit, mensen beseffen niet dat Putin net zo'n gevaarlijke gek als Hitler is. Niet de enige gek natuurlijk die rondloopt maar wel één die impact heeft op onze vrijheid.dr.lowtune schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:36:
[...]
Het bewijst ook meteen weer dat een (groot)deel van de bevolking geen idee heeft waar Oekraïne voor vecht en dat een nederlaag ons in de toekomst uiterst duur zal komen te staan.
Of het zijn gewoon foute mensen, dat kan natuurlijk ook. Ik vind het juist heel goed als hij een krans legt. Sterker nog, vorig jaar mocht van mij heel dodenherdenking en bevrijdingsdag afgeschaft worden omdat ik van mening was (en deels ook nog ben) dat we te weinig deden om de Oekraïeners te helpen de Russen te verslaan.
De vrijheid die we hebben moeten we koesteren maar ook willen verdedigen, een paar hippe millennials in een heli door het land vliegen en liedjes laten zingen op 5 mei is echt niet voldoende daarvoor.
Het vreemde is dat mensen wel roepen dat we de Chinese kant op gaan qua monitoring/tracking etc.. Maar wel pro Putin zijn.... ziende blind..
Er zijn nog steeds meer dodenherdenkingen dan alleen op de Dam natuurlijk.
Maar het maakt de kans iig wel kleiner.
Ook omdat hetzelfde ‘grote menigte’ argument ook voor andere locaties zal gelden. Al denk ik dat dit voor iemand die af en toe in Avdiivka opduikt niet zoveel indruk zal maken.
Gaat ie vandaag nog door richting Duitsland?
[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2023 10:41 ]
PSN
Over je laatste zin, die zou ik graag extra willen benadrukken. Het is Twitter, over het algemeen een platform waarbij mensen zoeken om aandacht en vaak populistische standpunten hebben (het algoritme duwt die mensen ook omhoog).Jerie schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:57:
[...]
Ik zou blij zijn als mensen en media eens zouden stoppen om Twitter posts te gebruiken als leidraad van wat Nederlanders/andere denken. Op Twitter is het gewoon een hele toxic bedoeling, netten gebruikers buiten beschouwing gelaten.
Ik herdenk alle oorlogsslachtoffers, niet alleen die van WW2. Er zijn nog tig mensen die honger leiden en die worden vermoord om niets. De hele 'show' eromheen boeit mij niet zoveel. Ik ben gewoon even stil en bedank mijn ouders dat ik hier geboren ben in het veilige NL.
Anoniem: 1032405
Ik vind zelf deze kortzichtigheid echt zeer frustrerend om te aanschouwen.DutchHammer schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:38:
[...]
Dit, mensen beseffen niet dat Putin net zo'n gevaarlijke gek als Hitler is. Niet de enige gek natuurlijk die rondloopt maar wel één die impact heeft op onze vrijheid.
Het vreemde is dat mensen wel roepen dat we de Chinese kant op gaan qua monitoring/tracking etc.. Maar wel pro Putin zijn.... ziende blind..
Alsof de oorlog in Oekraïne allemaal maar lastig is omdat de NAVO het natuurlijk ook zelf heeft uitgelokt. Want er zijn altijd 2 kanten van een verhaal

En dan politici die dit narratief schaamteloos aangrijpen om zieltjes te verwerven. Je zou een voorbeeldfunctie moeten uitoefenen met landsbelang op de eerste plaats. Compleet gestoord.
Kan daar echt heel slecht tegen. Verloedering van verantwoording en de vrijheid die wij iedere dag mogen genieten.
Neem het allemaal maar voor lief en breek het af tot de grond.
Gatverdamme.
*knip* Dit toch maar even niet doen, was niet je oogpunt, maar is met het voorbeeld in het persoonlijk vlak getrokkenHollowGamer schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:50:
[...]
Over je laatste zin, die zou ik graag extra willen benadrukken. Het is Twitter, over het algemeen een platform waarbij mensen zoeken om aandacht en vaak populistische standpunten hebben (het algoritme duwt die mensen ook omhoog).
[ Voor 43% gewijzigd door teacup op 04-05-2023 20:12 ]
Dat betekent, stam + t .
https://old.reddit.com/r/...the_senate_of_the_states/
Het gif druipt van Twitter af op dit moment.....
Twitter is gif, dus dat is niet zo gek...asing schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:02:
Zelensky speecht nu in de 1e kamer.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ja, ik hoorde wat van Wilders e.d. Ik denk dat het verstandig is om eerst de speech van Zelenskiyi te luisteren en dan pas na de inhoud te hebben gehoord conclusies te trekken.asing schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:02:
Zelensky speecht nu in de 1e kamer.
De realiteit is nu eenmaal gewoon dat de oorlog in Oekraïne precies het soort conflict is welke wij zo hard willen voorkomen en waarvoor onze voorouders in de 2e zo hard hebben gevochten om te verhinderen.
Ik denk nit dat Zelenskyi de dag kaapt voor steun te winnen voor zijn land. Ik ben van mening dat wat nu plaats vind in Oekraïne een goede herinnering is waarom er zo veel mensen om het leven zijn gekomen voor de wereld te bevrijden van de tirannie die autoritaire regimes doen veroorzaken.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Agent47 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:22:
Zelensky die een grap maakt over Poetin, die in Den Haag hoort voor te komen, sterk.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-69138464Hij noemt de stad 'de hoofdstad van het internationaal recht'. Hij grapte ook dat "iedereen liever een andere Vladimir" hier had gezien, een verwijzing naar de Russische president. Zelensky's voornaam is Volodymyr, de Oekraïense schrijfwijze van dezelfde naam.
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2023 11:59 ]
PSN
Tja, dat krijg je door dat populistische geneuzel wat schijnbaar heel veel mensen aanspreekt. Je pakt een klein stukje uit de gehele waarheid en gebruikt dat om een volledig tegengesteld standpunt te maken. En omdat dat kleine stukje klopt denken veel mensen dat de rest dan ook wel logisch zal zijn/zal kloppen. Het bewijst vooral hoe beinvloedbaar mensen uiteindelijk zijn.Anoniem: 1032405 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:50:toon volledige bericht
[...]
Ik vind zelf deze kortzichtigheid echt zeer frustrerend om te aanschouwen.
Alsof de oorlog in Oekraïne allemaal maar lastig is omdat de NAVO het natuurlijk ook zelf heeft uitgelokt. Want er zijn altijd 2 kanten van een verhaal![]()
En dan politici die dit narratief schaamteloos aangrijpen om zieltjes te verwerven. Je zou een voorbeeldfunctie moeten uitoefenen met landsbelang op de eerste plaats. Compleet gestoord.
Kan daar echt heel slecht tegen. Verloedering van verantwoording en de vrijheid die wij iedere dag mogen genieten.
Neem het allemaal maar voor lief en breek het af tot de grond.
Gatverdamme.
[removed]
Zelensky gaf een speech op het World Forum in Den Haag.Shabbaman schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:19:
We kunnen vandaag ook prima de slachtoffers van MH17 herdenken.
/f/image/2fdkWKS9BR7BckKzdCROd3p5.png?f=fotoalbum_large)
MH17 wordt absoluut niet vergeten.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-69139604Premier Rutte wil geen inhoudelijke reactie geven op kritiek van enkele oppositiepartijen over de timing van het bezoek van de Oekraïense president aan Nederland.
...
De premier heeft zich naar eigen zeggen niet met het reisschema van president Zelensky willen bemoeien. "Als hij zegt dat hij komt, dan maken wij er tijd voor."
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2023 12:46 ]
PSN
⚡⚡The echelon of #Russian old equipment that goes towards #Ukraine.#RussiaIsATerroristState #Ukraine #UkraineRussiaWar️ #UkraineWar #UkraineWillWin #Ukraine️ #Ukrainian #UkraineRussianWar #RussiaIsANaziState pic.twitter.com/cqQ8hDOJ4p
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 4 mei 2023
oude vrachtwagens een paar BMP-1's en wat MTLB's en een enkele T80 lijkt het ?
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2023 12:49 ]
PSN
Het is helaas offtopic, maar dat zou al een reden genoeg moeten zijn om UA te steunen.Shabbaman schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:19:
We kunnen niet direct RU aanvallen, dat zou een nucleaire oorlog betekenen, maar al daarvoor zou Poetin gewoon moeten worden berecht.
Achja.. het is een gekke wereld, sommige mensen zijn ontastbaar helaas.
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeWho's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
https://www.ukrinform.net...al-decisions-tasheva.htmlInternational law does not provide for collective expulsion, so the Russians who illegally arrived in Crimea after its occupation will be expelled according to individual decisions.
...
"We recognize all Ukrainian citizens in Crimea who have become victims of forced passportization as citizens of Ukraine in accordance with our legislation. This is very important, because Russian propaganda spreads outright lies, saying that residents of Crimea will be expelled from Crimea. Therefore, I emphasize that only Russian citizens who have violated the terms of entry must leave the peninsula," Tasheva added.
...
According to her, after leaving Ukraine, they will be able to submit a request for residence to the Ukrainian migration authorities. Certain categories will be able to obtain permits for residence in Ukraine.
(de 'terms of entry' van de Krim waren dat je alleen in de Krim mocht komen over de landgrens met Oekraine)
[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2023 13:36 ]
PSN
Zijn dat voorwaarden voor burgerschap? Lijkt me dat je via de havens anders ook wel naar de Krim mag komen.YakuzA schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:22:
De oplossingsrichting voor de 'illegalen' die momenteel in de Krim verblijven:
[...]
https://www.ukrinform.net...al-decisions-tasheva.html
(de 'terms of entry' van de Krim waren dat je alleen in de Krim mocht komen over de landgrens met Oekraïne)
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
'terms of entry' zijn voorwaarden tot toegang.J2S schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:40:
[...]
Zijn dat voorwaarden voor burgerschap? Lijkt me dat je via de havens anders ook wel naar de Krim mag komen.
Alleen mensen die na 2014 bij de grensovergang van Cherson naar de Krim op de Krim zijn binnengekomen of al op de Krim waren voor die tijd zijn 'legaal' op de Krim.
(dus alle mensen die via een 'russische' grensovergang op de Krim zijn aangekomen (krimbrug etc), zijn daar illegaal)
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2023 13:44 ]
PSN
Dat betekent, stam + t .
Jups:Apache4u schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:47:
Dus België was ook aangeschoven in het Torentje? Hebben die nog wat bij te dragen behalve strooizout? Ik weet dat ze ook zijn begonnen met de vervanging van hun F-16's. ..
Rutte: werken met partners aan optie van leveren straaljagers
Nederland is achter de schermen hard aan het werk om consensus te bereiken met bondgenoten over het leveren van straaljagers aan Oekraïne. Premier Rutte suggereerde in zijn toespraak naast Zelensky dat het een kwestie van tijd is.
"We werken er met partners als België en Denemarken aan om het debat over het leveren van F-16's tot een conclusie te brengen."
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2023 14:13 ]
PSN
contact met familie (die in bakhmut strijden) is nu 4 dagen helemaal niets meer. daar gaat vanavond ook een kaarsje voor aan. die support/steun in vorm van wapens/ammunitie/voertuigen komt zoooo traag op gang. iedere dag vertraging betekend meer slachtoffers.Shabbaman schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:19:
tijd van corona kan ineens alles, zelfs een wet aangepast worden, maar wat materiaal op een trein zetten en zorgen dat aankomt [...] maaaaaaaanden fck dit
Serial production of 2S22 Bohdana 155mm howitzers has begun for Ukraine. Most likely, this is done in one of the allied countries. pic.twitter.com/Ck0OBu6I1H
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 4 mei 2023
PSN
Sure? Ik zie net genoeg beschadigd spul om te vermoeden dat het alleen om reparatie gaat.YakuzA schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:36:
Productie van de Oekrainse 155mm Bohdana arty is nu ook opgestart:
[Twitter]
Er was er maar 1 van de Bohdana, dat was een prototype.downtime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:43:
[...]
Sure? Ik zie net genoeg beschadigd spul om te vermoeden dat het alleen om reparatie gaat.
(dus als je er meer dan 1 ziet, is dat nieuwe productie iig
/edit: zal eens kijken voor een alternatieve source ter bevestiging
zo te zien redditz: https://www.reddit.com/r/..._bohdana_155mm_howitzers/
De eerdere aankondigingen waren uit Januari: https://mil.in.ua/en/news...ent-into-mass-production/
[ Voor 44% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2023 16:53 ]
PSN
Quote jou even als aanhaking op de discussie, maar gaat eigenlijk over de gehele discussie.himlims_ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:05:
[...]
contact met familie (die in bakhmut strijden) is nu 4 dagen helemaal niets meer. daar gaat vanavond ook een kaarsje voor aan. die support/steun in vorm van wapens/ammunitie/voertuigen komt zoooo traag op gang. iedere dag vertraging betekend meer slachtoffers.
tijd van corona kan ineens alles, zelfs een wet aangepast worden, maar wat materiaal op een trein zetten en zorgen dat aankomt [...] maaaaaaaanden fck dit
Vanavond en morgen herdenken we de doden en vrijheid, de gehele situatie in UA zou ons juist moeten laten zien dat vrijheid niet vanzelfsprekend is en wat mij betreft beter ieder jaar hierbij stilgestaan kan worden dan de verjaardag van de koning vieren
⚡🇺🇦💪💥Destruction of the Russian T-90M "Proryv" with a lemon from Mavic 👍 pic.twitter.com/CVNIk0vHZ4
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 4 mei 2023
Toch niet zo handig om die luiken open te laten.
PSN
Helemaal off-topic, maar wie hoort er nog meer boerenkool op 17-18 secondenYakuzA schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:48:
Ter compensatie van het filmpje waar in geknipt was van de T90M is er nu eentje zonder knippen
[Twitter]

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Zou hij daar ook met de Leo1 die daar voor de deur staat bij het museum op de foto gaan?Zelensky bezoekt basis Soesterberg, krijgt mobiel laboratorium ter beschikking
President Zelensky is na zijn bezoek aan koning Willem-Alexander naar Soesterberg gegaan. Daar is hij samen met minister Ollongren van Defensie bij de militaire basis. Ze spreken de troepen toe en gaan in gesprek met militairen.
PSN
Hoewel onderzoek naar de man al langer gaande is, zien we wel dat de Oekraïense regering sinds de inval van Rusland meer tempo maakt in het bestrijden van corruptie.De burgemeester van de Oekraïense stad Odesa is aangehouden vanwege een corruptieonderzoek, melden openbaar aanklagers. Hennadii Trukhanov wordt al langer in verband gebracht met verduistering. Hij wordt zestig dagen vastgehouden omdat hij een borgsom van ruim 30 miljoen hryvnia (758.000 euro) niet heeft betaald.
Trukhanov werd in 2014 gekozen tot burgemeester van de havenstad. Er lopen sinds 2017 onderzoeken naar hem. Hij werd onder meer genoemd in de Paradise Papers, de journalistieke publicaties over belastingontwijking. Onderzoekers van de BBC brachten hem in 2018 in verband met investeringen in luxevastgoed in Londen. De zaak waarvoor hij is vastgezet, gaat om het verduisteren van 92 miljoen hryvnia.
Hoorde hier in huis dat bij de 'gewone' burger hij al tijden een zeer verdacht figuur was.XWB schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:59:
De burgemeester van Odesa wordt vastgezet op verdenking van corruptie:
[...]
Hoewel onderzoek naar de man al langer gaande is, zien we wel dat de Oekraïense regering sinds de inval van Rusland meer tempo maakt in het bestrijden van corruptie.
/edit: https://www.ukrinform.net...v-taken-into-custody.html
In October 2018, the Malynovskyi District Court of Odesa sent an indictment against eight people involved in the scheme, including Hennadii Trukhanov. The court eventually acquitted all the defendants in the case.
In February 2021, the HACC Appeals Chamber overturned the acquittal of the Malynovskyi Court of Odesa, but the HACC was unable to start the case. According to the Anti-Corruption Action Center, about 35 court hearings have been scheduled in the case over the past two years, but even the preparatory hearing has not been held.
[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2023 18:15 ]
PSN
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Is die niet al verlaten? Volgens mij staat de achterkant al in de fik.YakuzA schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:48:
Ter compensatie van het filmpje waar in geknipt was van de T90M is er nu eentje zonder knippen
[Twitter]
Uiteraard is die verlatenTheBrut3 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:56:
[...]
Is die niet al verlaten? Volgens mij staat de achterkant al in de fik.
Anders stonden niet al die luiken open zo midden op straat geparkeerd.
PSN
On a serious note:
Hoe serieus zijn de beelden van luchtlandingstroepen? Ik schaar dit maar even onder ‘zand in de ogen strooien’ maar zie ze meer dan eens, maar wel vanuit een C-130. Die ga je niet veilig boven vijandelijk gebied krijgen, tenzij ze daar een list voor hebben.. en een C-130.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!
Bekijk op YouTubeDeath smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://www.reddit.com/r/...n_over_kyivs_city_center/
Op Reddit zijn ze afbeeldingen gaan vergelijken van drones. Het lijkt heel sterk op een bayraktar tb2.
https://www.reddit.com/r/..._over_kiev_looks_exactly/
Lijkt me sterk dat die vanuit Rusland is gekomen?
Wagner heeft al Bayraktar drones ingezet in Syrië, het is goed mogelijk dat ze nu ook in Oekraïne gebruikt worden.AndereKoekoek schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:03:
Geen idee - deze beelden ook langs zien komen van de week. Zou net zo goed een training in Duitsland kunnen zijn.NiGeLaToR schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:40:
On a serious note:
Hoe serieus zijn de beelden van luchtlandingstroepen? Ik schaar dit maar even onder ‘zand in de ogen strooien’ maar zie ze meer dan eens, maar wel vanuit een C-130. Die ga je niet veilig boven vijandelijk gebied krijgen, tenzij ze daar een list voor hebben.. en een C-130.
Er zijn vele verhalen, vele bronnen, vele perspectieven… mijn theorie is dat dit een oefening/training betreft, gezien de (pixelization) denk ik een embleem te herkennen.
En dat “platoon” maakt onderdeel uit van een groter geheel. Die 9 devisions zijn (volgens mij) begonnen met een offensief vanuit huidige veilige gebieden. Waarbij geen paratroopers in vijandelijk gebied gedropt zijn.
Maar goed, kan het helemaal verkeerd hebben.. het is al even radio stil. Contact met (schoon)familie in bahmud is al dagen verbroken. Laatste wat ik van Vitaly gehoord heb is dat hij weinig te eten heeft, verkouden en grieperig voelt en uitgeput is van de 101 kamikaze Russen. Hij zit daar met collega en neefje van mijn verloofde.
//edit; ik vind nu extra “kut” omdat we 5 dagen niets meer gehoord hebben. Oorzaak?? Onbekend. Misschien radio stilte om onderschepping te voorkomen. Maar meestal kregen we (via omweg, familie) wel iets door …
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 04-05-2023 23:09 ]
Eigen drone met technisch probleem.AndereKoekoek schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:03:
Niemand iets gelezen over de drone die vandaag boven Kyiv is neergeschoten?
https://www.reddit.com/r/...n_over_kyivs_city_center/
Op Reddit zijn ze afbeeldingen gaan vergelijken van drones. Het lijkt heel sterk op een bayraktar tb2.
https://www.reddit.com/r/..._over_kiev_looks_exactly/
Vliegen de UA Bayraktars nog dan? Het is al even geleden dat ik een Bayraktar filmpje heb gezien.XWB schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:07:
[...]
Wagner heeft al Bayraktar drones ingezet in Syrië, het is goed mogelijk dat ze nu ook in Oekraïne gebruikt worden.
De lezing was dat Turkije dit heeft verzocht/afgedwongen en er dus geen beelden meer gedeeld worden. Ik kan dat niet verifiëren.asing schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:16:
[...]
Vliegen de UA Bayraktars nog dan? Het is al even geleden dat ik een Bayraktar filmpje heb gezien.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!
Dat betekent, stam + t .
Zou die video ook gewoon vals kunnen zijn ter misleiding?Apache4u schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:23:
Het afgelopen etmaal heeft Prigozhin een video gepubliceerd waarin ie helemaal los gaat op de RU legerleiding en meer munitie eist. Hij staat in een veld met aan gort geschoten wagnerites en is serieus kwaad. Volgens hem ligt 80% daar vanwege dit tekort aan shells etc. Een opmerkelijke video omdat Moskou uit alle macht een officiële tweede mobilisatie-ronde probeert te voorkomen en vooral inzet op vrijwillig aanmelden en riante vergoedingen. Deze video zal daar niet bij helpen dus ik ben benieuwd hoe dit in Moskou ontvangen zal worden. Ik post de video niet want Not Suitable For Tweakers (nsft). Goed om te zien dat het meer en meer begint te rommelen in de RU gelederen.
Net de video gekeken. Krijg wel beetje het gevoel dat hij zichzelf ziet als een soort van Robin Hood.Apache4u schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:23:
Het afgelopen etmaal heeft Prigozhin een video gepubliceerd waarin ie helemaal los gaat op de RU legerleiding en meer munitie eist. Hij staat in een veld met aan gort geschoten wagnerites en is serieus kwaad. Volgens hem ligt 80% daar vanwege dit tekort aan shells etc. Een opmerkelijke video omdat Moskou uit alle macht een officiële tweede mobilisatie-ronde probeert te voorkomen en vooral inzet op vrijwillig aanmelden en riante vergoedingen. Deze video zal daar niet bij helpen dus ik ben benieuwd hoe dit in Moskou ontvangen zal worden. Ik post de video niet want Not Suitable For Tweakers (nsft). Goed om te zien dat het meer en meer begint te rommelen in de RU gelederen.
Zijn troepen, grootvaders, vaders en zoons, zijn allemaal vrijwillig gekomen en de Russische overheid laat hen in de steek door gebrek aan munitie etc etc.
Maar ondertussen, daar ga ik vanuit, krijgt hij wel dagelijks bakken met geld van de Russische overheid voor de inzet van Wagner. Kan mezelf niet indenken dat hij dit doet uit de goedheid van zijn hart.
Wat wel voor hem spreekt is zijn betrokkenheid. Zijn gezicht dicht bij het front laten zien etc. Wel steeds 's nachts natuurlijk 😅
Russische overheid zal het allemaal wel prima vinden, want все идет по плану.
https://old.reddit.com/r/...versus_a_afu_mavic_drone/
/edit
Link fixed
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 05-05-2023 10:14 ]
En weer?Snow_King schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 06:12:
[Twitter]
Vannacht zou UA weer een aanval hebben uitgevoerd, ditmaal op een raffinaderij.
In Krasnodar gisteren al olie opslag, nu de raffinaderij.
This morning, Iliski oil refinery in the Krasnodar Territory was again attacked by a drone. https://t.co/yg8juGYLUN pic.twitter.com/93vP4scUdb
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 5 mei 2023
/2. Now it is reported that it was not a UAV but a "group of saboteurs". Reportedly, they blew up the fifth unit with an improvised explosive device.
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 5 mei 2023
Wat een emotie en dat met allemaal lichamen op de achtergrond, knettergek.
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Nu is Rusland wel heeeel groot...
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Volgens mij is de beste strategie allemaal hele kleine spelden prikjes uit te delen over de hele linie. Ik denk dat wij in het westen achteraf niet een dag kunnen markeren dat het grote offensief begon. Dat is precies wat die Russen willen .Agent47 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:57:
Ik denk dat Oekraïne nu heel strategisch stap voor stap gaat aanvallen. Beginnende met die drones.
Nu is Rusland wel heeeel groot...
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Lijkt me raar.isomis schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:00:
[...]
Volgens mij is de beste strategie allemaal hele kleine spelden prikjes uit te delen over de hele linie. Ik denk dat wij in het westen achteraf niet een dag kunnen markeren dat het grote offensief begon. Dat is precies wat die Russen willen .
Dat is een beetje de Rusland manier van het winter offensief. Overal een beetje en nergens succes kunnen boeken doordat je niet voldoende lokaal overwicht creeert.
PSN
Ze zaaien verwarring. Wat er gaat gebeuren, en waar, dat laten ze in het midden. Dat er iets gaat gebeuren is zeker. Dus worden de Russische eenheden aangestuurd op wat zij denken dat gaat komen. Daarna pak je ze op een zwak punt.YakuzA schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:10:
[...]
Lijkt me raar.
Dat is een beetje de Rusland manier van het winter offensief. Overal een beetje en nergens succes kunnen boeken doordat je niet voldoende lokaal overwicht creeert.
Volgens mij hebben de Russen juist vol op een paar punten ingezet. Alleen zijn ze er daar niet door gekomen.YakuzA schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:10:
[...]
Lijkt me raar.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Niemand kan Poetin volledig opvolgen. Het is geen functie met een vastgestelde set taken en verantwoordelijkheden. Juist de volledige macht die Poetin voor zichzelf heeft georganiseerd zorgt voor de waanzin van zijn acties. Prigozhin, of welke andere idioot ook, zal dit nooit kunnen overnemen. Het zal altijd voor versplintering van de macht zorgen. En juist die versplintering kan zorgen voor een soort checks and balances.isomis schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:56:
Moet je denken dat gasten als Prigozhin, Poetin zouden kunnen opvolgen…. Misschien moeten we maar blij zijn dat we de minst gestoorde gek aan de macht hebben in Rusland.
Dan krijgt wellicht de Doema weer wat meer macht en zullen de groot industriëlen weer internationaal geld willen verdienen.
Weer 16 stuks artillerie.
Daar is men wel heel druk mee bezig al een langere tijd. Het aantal mensen 'valt mee' de laatste weken.
Wat link je precies? Ik moet inloggen namelijk, maar heb geen account.schumi2004 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:48:
Die zullen niet veel winnen op de kermis, wat een aanfluiting.
https://www.reddit.com/r/...versus_a_afu_mavic_drone/
Mijn boefje is liev!
Als je www vervangt door old kan je het wel lezen zonder account.JB schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:44:
[...]
Wat link je precies? Ik moet inloggen namelijk, maar heb geen account.
Dit topic is gesloten.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid