En de waarheid ligt waarschijnlijk dat ze er al mee bezig waren / zijn.consolefreak schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:33:
2 dagen geleden publiceerde de Volkskrant dat er 6 maanden training nodig is voor de F16, volgens Yahoo is dat zelfs nog minder: 4 maanden.
https://news.yahoo.com/ex...n-4-months-184136820.html
is dit zo'n ding wat USA graag wil analyseren of is het iets van "meh" keep it .. ?asing schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:10:
[YouTube: Ukraine Captures Russian Terminator Tank | The Enforcer War Summary Day 449]
Dit is een kanaal wat recent in mijn feed staat. Het lijkt erop dat de eerste Terminator in Oekraïense handen is.
Een beetje beschadigd en de lanceerbuizen zijn leeg. Verder ziet het er een beetje afgeleefd uit.
Tja vanalles
/1. From the CNN article, it is possible to assume that Patriot was involved in recent string of air crashes in the Bryansk region.
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 18 mei 2023
“Defense officials and congressional staffers told that 🇺🇦 has in recent weeks used Patriot to shoot down at least one faraway Russian fighter” -CNN pic.twitter.com/fGeRYrYJjX
hopenlijk wat neergehaald was .. had nog wat leuke spul bij zich zodat de landing extra explosief was oid
Tja vanalles
Nou, er staat niks en niemand meer in de weg blijkbaar. Gaan!!!
The USA will allow the export of F-16 fighters to Ukraine, CNN writes. If the allies, in particular, the Netherlands, decide to supply Ukraine with F-16s, the US will agree to export them. However, there have been no official requests yet. https://t.co/WG7flJ68KB
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 19 mei 2023
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Tis idd een neppe.asing schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:54:
[...]
Het filmpje biedt totaal geen context om iets uit af te leiden. Ik kan 3 dingen met enige zekerheid stellen. Het is een Terminator, het ziet eruit alsof het ding beschoten is, of op een mijn gereden is oid, en het is niet te zeggen wie de video gemaakt heeft. Er is geen watermerk van een Tegram kanaal, een eenheid of een heftig stukje muziek. In plaats van de gebruikelijke Z, V etc zit er een soort smiley op.
De Russen zouden dit alleen niet posten want het ziet er niet goed uit, in ieder geval niet voor de T90.
Tia een dubbed over Russisch filmpje:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
...geen doelen in rusland....XWB schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:54:
De Britten bevestigen dat Oekraïne de Storm Shadow-kruisraket inmiddels ingezet heeft:
[...]
maar als een vliegveld, waarvan acties/bombardementen ondernemen worden, binnen bereik is?
dan zou ik dat óók goedkeuren.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Andere delen van het land bestookt vannacht:
https://www.ukrinform.net...les-16-shahed-drones.htmlOn the night of May 19, Ukraine’s air defense forces destroyed three Russian cruise missiles and 16 combat drones.
"On the night of May 19, 2023, the Russian occupiers attacked Ukraine from the northern and southeastern directions with Shahed-136/131 combat drones and Kalibr cruise missiles from ships in the Black Sea. The launches of 22 Shahed drones and six Kalibr missiles were recorded,” the Air Force of the Armed Forces of Ukraine posted on Telegram.
PSN
Iets meer nieuws wat lekte met het bericht van de F16s
Bron : https://edition.cnn.com/2...6-jets-ukraine/index.html
Bron : https://edition.cnn.com/2...6-jets-ukraine/index.html
Zouden dat die kisten zijn die in Bryansk naar beneden kwamen?Defense officials and congressional staffers told CNN that Ukrainian troops have in recent weeks used the US-made Patriot air defense system to shoot down at least one faraway Russian fighter jet.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Misschien dat ze die gebruikt hebben om die treinrails op de Krim te raken? pure speculiatie natuurlijk, maar ik heb niet een ander nieuwsbericht voorbij zien komen van iets groots of belangrijks wat geraakt is.XWB schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:54:
De Britten bevestigen dat Oekraïne de Storm Shadow-kruisraket inmiddels ingezet heeft:
[...]
Er waren laatst explosies in Luhansk, mogelijk door een Storm Shadow raket want de stad ligt buiten HIMARS bereik. Er schijnen daar ook restanten van die raket gevonden te zijn: YakuzA in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2023-M5"gise schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:58:
[...]
Misschien dat ze die gebruikt hebben om die treinrails op de Krim te raken? pure speculiatie natuurlijk, maar ik heb niet een ander nieuwsbericht voorbij zien komen van iets groots of belangrijks wat geraakt is.
[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 19-05-2023 09:29 ]
@downtime Zoals ik al zei komt die toestemming vanzelf. Dit is puur een politiek spelletje waarvan de uitkomst vooraf al bekend is. Het gaat puur om de timing waarom ze af en toe even tegenstribbelen.beany schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:02:
Nou, er staat niks en niemand meer in de weg blijkbaar. Gaan!!!
[Embed]
[removed]
Ik heb het gevoel dat de 'politiek' rond de leveringen van bepaalde items vooral is om de reactie van de Russen te managen.
Vorige keer waren Tanks een heet hangijzer, en als het westen deze zou leveren dan zou er een krachtige reactie komen van de Russen. Dat was de waarschuwing van de Russen, en de verwachting van het westen.
Het was inderdaad waarschijnlijk al lang bekend dat ze geleverd zouden worden, een hoop heen en weer, en wel/niet discussies, en toen werden er een paar geleverd, en nog een paar, en nog een paar meer.
Uiteindelijk, en misschien mede door die methode heb ik naar mijn idee geen echte reactie gezien van de Russen.
Dat zou misschien anders zijn als alle landen direct hadden alle toezeggingen hadden gedaan. Nu is het meer spreiden en drip-feeden.
Datzelfde zien we nu gebeuren met de F16's
Vorige keer waren Tanks een heet hangijzer, en als het westen deze zou leveren dan zou er een krachtige reactie komen van de Russen. Dat was de waarschuwing van de Russen, en de verwachting van het westen.
Het was inderdaad waarschijnlijk al lang bekend dat ze geleverd zouden worden, een hoop heen en weer, en wel/niet discussies, en toen werden er een paar geleverd, en nog een paar, en nog een paar meer.
Uiteindelijk, en misschien mede door die methode heb ik naar mijn idee geen echte reactie gezien van de Russen.
Dat zou misschien anders zijn als alle landen direct hadden alle toezeggingen hadden gedaan. Nu is het meer spreiden en drip-feeden.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Afgelopen week zijn er een 6-tal grote strikes in Luhansk geweest, waar ook onderdelen van Storm Shadow al op internet van zijn gekomen.gise schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:58:
[...]
Misschien dat ze die gebruikt hebben om die treinrails op de Krim te raken? pure speculiatie natuurlijk, maar ik heb niet een ander nieuwsbericht voorbij zien komen van iets groots of belangrijks wat geraakt is.
PSN
Zou een beetje verspilling zijn van de raket, losse rails zijn lastig te raken en ook makkelijk te repareren.gise schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:58:
[...]
Dat zou kunnen, het is maar 220 km vanaf Kherson oblast. Alleen als je naar de kaart kijkt is het niet logisch. Als je transport via rails wil frustreren dan kan je Dzankhoy beter onder vuur nemen. Daar ligt een enorm emplacement en het is een centrale hub voor alles wat over de Krim wordt verplaatst.gise schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:58:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het is een gevoel, een theorie. Lastig te bewijzen.gise schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:16:
Ik heb het gevoel dat de 'politiek' rond de leveringen van bepaalde items vooral is om de reactie van de Russen te managen.
De crux is dat je gelaagd iemand aan een idee laat wennen.
A: We hebben X nodig.
B: Geen sprake van.
A: We willen X.
B: We gaan het overwegen.
A: Wanneer eindelijk X?
B: Lastig, lastig. Mag niet van C.
C: No way.
A: We hebben echt X nodig.
C: Hm OK vooruit dan.
M leest mee, met alles. Iedere keer dat A er publiekelijk om vraagt kunnen ze wennen aan het idee. Door er emotie (drama) aan toe te voegen, blijft het hangen, en de reactie is men steeds blij mee (een positieve emotie). Zo ontstaat de connotatie dat je blij moet zijn met nieuws over F16. De grote scheids C (VS) en z'n kleinere broertjes (NAVO lidstaten zoals B ) komen er immers niet uit. Vergeet echter ook de interne consumptie niet voor A, B, C en M. Laat ik het zo zeggen: als het niet publiek hoeft, waarom dan publiekelijk? Voor het politieke spel. En al zullen de Russen het niet graag toegeven, het afgelopen jaar moeten ze wel eens gedacht hebben 'waar zijn we aan begonnen' en 'kunnen we niet beter stoppen'.
Hoe dan ook, of het nou zo zit of we zien spoken: we hebben niets aan deze analyse. We kunnen het (gelukkig) niet onomstotelijk bewijzen.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
1 gezien, allemaal gezien zou je denken.
Zag eerst allemaal korte stukjes deze is wat langer: Na 10x oid proberen verdwijnt het ding compleet uit beeld, geen stukje staal meer te zien .. (normaal wel wat metalen delen die blijven staan oid)
[Twitter: https://twitter.com/UkraineNewsLive/status/1659473071164608512]
Zag eerst allemaal korte stukjes deze is wat langer: Na 10x oid proberen verdwijnt het ding compleet uit beeld, geen stukje staal meer te zien .. (normaal wel wat metalen delen die blijven staan oid)
[Twitter: https://twitter.com/UkraineNewsLive/status/1659473071164608512]
Tja vanalles
hier twijfel ik toch wel een beetje, geen tracks, loopwielen, en geen bodemplaat (die toch de druk van boven krijgt). Moet wel een heel bijzondere lading geweest zijn in die MT-LB.vso schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:58:
1 gezien, allemaal gezien zou je denken.
[Twitter]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Ik heb ook de indruk dat ze de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk spreiden. Iemand heeft vliegtuigen over, iemand wil wel piloten trainen, iemand anders moet toestemming voor de levering geven maar wil niet zelf leveren, weer een ander levert onderdelen en munitie, en uiteindelijk is niet meer duidelijk wie de kar nu eigenlijk trekt maar achter de schermen komt er toch een deal uit.Jerie schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:41:
[...]
Het is een gevoel, een theorie. Lastig te bewijzen.
De crux is dat je gelaagd iemand aan een idee laat wennen.
A: We hebben X nodig.
B: Geen sprake van.
A: We willen X.
B: We gaan het overwegen.
A: Wanneer eindelijk X?
B: Lastig, lastig. Mag niet van C.
C: No way.
A: We hebben echt X nodig.
C: Hm OK vooruit dan.
Andere sources vermelden wel de vermoedelijke lading:Tens schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:05:
[...]
hier twijfel ik toch wel een beetje, geen tracks, loopwielen, en geen bodemplaat (die toch de druk van boven krijgt). Moet wel een heel bijzondere lading geweest zijn in die MT-LB.
Magic trick: the disappearance of Russian MTLB full of TM-62M antitank mines
PSN
Jupz, en niet onverwacht wat er fout was gegaan:vso schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:58:
ach gut ... schocker
[Twitter]
hoeveel f16 of ander leuk speelgoed kan UA alsnog binnen trekken ?
https://edition.cnn.com/e...4470e08dbf03f7928c7129cd1What happened: The accounting error occurred because when the US transferred weaponry to Ukraine, they counted the value of replacing the weapon instead of the value of actual weapon, defense officials explained. That drove up the cost of each package — because new weaponry costs more than old weaponry— and resulted in the false assumption that more of the funding had been used.
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 19-05-2023 11:44 ]
PSN
Frankrijk heeft nog meer dan 100 Mirage2000's staan die in juni vorig jaar uitgefaseerd zijn.vso schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:58:
ach gut ... schocker
[Twitter]
hoeveel f16 of ander leuk speelgoed kan UA alsnog binnen trekken ?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Er is weer een nieuwe Good Times Bad Times op Youtube. Ik heb hem zelf nog niet gezien, dus ga hem nog niet linken. Onderwerp volgens de titel versnelling van de levering van wapens aan UA en de mogelijke start van het tegenoffensief.
Dagelijkse gang van zaken in Bakhmut eind April, territorial defence force.
Geen Gore.
Geen Gore.
een treffende spreuk
De dagelijkse cijfers uit Rusland zijn ook weer binnen:

De M270 heeft nog wat stappen te zetten qua zichtbaarheid binnen de organisatie, vooral nu er 8 extra komen vanuit noorwegen
According to my research, RU MoD has as of today claimed to have destroyed:
— Def Mon (@DefMon3) 19 mei 2023
8 M270
50 HIMARS
185 M-777
2 GLSDB
8 Storm Shadow
Sources: https://t.co/2fJyCou4pn pic.twitter.com/uHCF5ssxt6

De M270 heeft nog wat stappen te zetten qua zichtbaarheid binnen de organisatie, vooral nu er 8 extra komen vanuit noorwegen
And 5 Bradleys, which of 4 were destroyed in September and one on April 4th. https://t.co/GbggAqfn3Phttps://t.co/gvySXCpg3J
[ Voor 57% gewijzigd door YakuzA op 19-05-2023 12:31 ]
PSN
hoort dit niet in het memes topic ? niet dat ik Moderatie inteties heb, ten zij ze met "vernietigd" bedoelen we koppen een kogel in mid air .. geloof ik niet veel van deze cijfersYakuzA schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:27:
De dagelijkse cijfers uit Rusland zijn ook weer binnen:
[Twitter]
[Afbeelding]
ach ja zodra een rus zegt dat de zon buiten schijnt, gaan de alarm bellen af en kijk ik zelf wel
Tja vanalles
Interessante stap, Zelensky naar de conferentie met de Arabische Liga.
In het midden oosten zijn er nog wel stappen te zetten qua support.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-69455675
In het midden oosten zijn er nog wel stappen te zetten qua support.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-69455675
President Zelensky is op dit moment onderweg naar de top van de Arabische Liga in Jeddah, melden internationale media waaronder Reuters en CNN. Eerder deze week lekte al uit dat Zelensky door gastland Saudi-Arabië was uitgenodigd.
[ Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 19-05-2023 12:43 ]
PSN
Dat is ook opvallend. Riekt naar risicospreiding, verantwoordelijkheid delen, samen sterke vuist maken. Want wie val je dan aan als iedereen levert? Allemaal? Dat gaat niet. (De VS trouwens hoe dan ook niet; daar hebben ze dan ook een Calimerocomplex mee.)downtime schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:22:
[...]
Ik heb ook de indruk dat ze de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk spreiden. Iemand heeft vliegtuigen over, iemand wil wel piloten trainen, iemand anders moet toestemming voor de levering geven maar wil niet zelf leveren, weer een ander levert onderdelen en munitie, en uiteindelijk is niet meer duidelijk wie de kar nu eigenlijk trekt maar achter de schermen komt er toch een deal uit.
Digitaal weten we allang dat Rusland en China van hun overheid een vrijbrief hebben (in 2014 is dat verder geëscaleerd; in 2015/2016 is een Russische politiechef eruit geknikkerd omdat-ie met THTC samen zou werken aan bestrijding criminaliteit op het internet). De middelen die ze hebben zijn matig, maar ze hebben wel een horde aan burgers met een vrijbrief. Blackhat paradise, en die zitten niet aan het front maar in de meer geciviliseerde steden.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Leuk om te zien hoeveel schade een Lancet nu exact doet:
en wat er gebeurd was:
#Ukraine: The damage to this Stormer HVM targeted by a Lancet loitering munition is now clear- it suffered fragmentation damage to the launcher assembly, but the HEAT jet hit at a very shallow angle, not penetrating the armor.
— 🇺🇦 Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) 19 mei 2023
As claimed, it'll return to service after repairs. https://t.co/dSHkVuOFqn pic.twitter.com/SOk9sqky3W
en wat er gebeurd was:
#Ukraine: A Ukrainian Stormer HVM short range air-defense system was taken out of action by a Russian Lancet loitering munition. pic.twitter.com/wN92FmhwPN
— 🇺🇦 Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) 7 mei 2023
PSN
De Russen zijn bar slecht om moving targets (op de grond) te lokaliseren en vervolgens ook raken. Er zit veel latency tussen de schakels waar UA daar veel sneller op kan anticiperen. Bijv prof. Michael Clarke legt het in dit filmpje van Frontline (The Times radio) goed uit.downtime schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:13:
[...]
Zover ik weet zijn ze ook een target maar opereert Oekraine niet meer vanaf de vliegvelden. Ik vermoed, afgaande op berichten hier en daar, dat de MiG's nooit twee keer op dezelfde plek staan. Opstijgen van een noodbaan, missie uitvoeren, landen op een andere noodbaan en dan die vliegtuigen meteen verplaatsen naar een veilige plek. Zo maak je het heel moeilijk voor de Russen om de toestellen op de grond te treffen.
Let op: Dat artikel gaat over dirt runways. Oftewel volledig onverharde banen (zand, gras, gravel, etc). Daar is in Oekraine waarschijnlijk geen sprake van.asing schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:31:
[...]
Ik vond een linkje met een hele mooie uitleg incl plaatjes. Er worden twee redenen aangegeven. De eerste is de aanwezigheid van "beefy" banden. De Russische toestellen hebben die, de F16 niet. De tweede is FOD (foreign object debris), waarvoor de Russen ook een oplossing hebben. De Amerikanen ook, maar dan alleen op de A-10, C-130 en C-17. De F16 heeft dat dan weer niet.
Bijzonder, blijkbaar wat niet verborgen T90's geraakt?
wel raar om ze zo te parkeren?
Sowieso eens wachten op geolocation en confirmation.
It is reported that this group of Russian T-90 tanks was spotted yesterday and got destroyed overnight during a M142 HIMARS strike. pic.twitter.com/nR2UH41ntw
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 19-05-2023 14:59 ]
PSN
Zoals iemand in de comments aangeeft; vreemd dat daar Himars voor worden gebruikt? Die worden toch meestal gebruikt voor vaste constructies (gebouwen, bruggen)YakuzA schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:57:
[Twitter]
Zijn er trouwens reports dat ru ook decoys gebruikt? Niet direct in dit geval maar de vraag kwam in mij op.
Daily driver; MB R171 SLK280
Ze zullen HIMARS gebruiken als de afstand te ver is voor de reguliere arty met Excalibur’s vermoed ik.mir4dor schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:04:
[...]
Zoals iemand in de comments aangeeft; vreemd dat daar Himars voor worden gebruikt? Die worden toch meestal gebruikt voor vaste constructies (gebouwen, bruggen)
Zijn er trouwens reports dat ru ook decoys gebruikt? Niet direct in dit geval maar de vraag kwam in mij op.
Daarom is de geolocation ook nuttig om te weten.
PSN
Even 'lekker' buiten trainen:

https://www.reuters.com/n...nteroffensiv-idUSRTSJBW36
📷The intensive training of Ukrainian troops for the upcoming offensive successfully continues.#UkraineRussiaWar pic.twitter.com/dp4B4ppyny
— MilitaryLand.net (@Militarylandnet) 19 mei 2023

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 19-05-2023 15:57 ]
PSN
YakuzA schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:27:
Even 'lekker' buiten trainen:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
offtopic:
Waarom hangen er kippen aan het prikkeldraad? Serieus, wat zijn dit? Heeft dit nut?
Waarom hangen er kippen aan het prikkeldraad? Serieus, wat zijn dit? Heeft dit nut?
Wel weer slim vrouw op voorgrond, emancipatie = tweeverdieners.
[ Voor 6% gewijzigd door Jerie op 19-05-2023 15:40 ]
*Knip* Niet zo, dan in een topic report met een toelichting waarom je een issue hebt met de post.
[ Voor 79% gewijzigd door teacup op 19-05-2023 19:49 ]
*knip* Voegt niets toe, voortaan maar achterwege laten.
[ Voor 84% gewijzigd door teacup op 19-05-2023 19:52 ]
er zijn er maar 2 van de 26 met een vrouw op de voorgrond, dat valt best meeJerie schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:39:
[...]
offtopic:
Wel weer slim vrouw op voorgrond, emancipatie = tweeverdieners.
PSN
Volgens onderstaande geolocation tweet is het ten westen van Donetsk stadYakuzA schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:08:
[...]
Ze zullen HIMARS gebruiken als de afstand te ver is voor de reguliere arty met Excalibur’s vermoed ik.
Daarom is de geolocation ook nuttig om te weten.
Location: near Tel'nova St, 38, Petrovs'kyi district, Donetsk at 47.940023, 37.629906 https://t.co/7ONohQd4nm @GeoConfirmed @UAControlMap
— blinzka (@blinzka) 19 mei 2023
Russian tanks, said to be T-90 variant, spotted by Ukrainian Poseidon VTOL and claimed to be targeted by M142 HIMARS at night. pic.twitter.com/SKGyHlncXN
En als je dan ualivemap er bij pakt dan is dat ongeveer 10 km ten oosten van de frontlinie bij Marinka (verschillende spellingen op verschillende kaarten: Maryinka/Marjinka).
edit: dus ruim binnen bereik van gewone arty en dan zou het vreemd zijn om himars er voor te gebruiken. Aan de andere kant, misschien was er even geen arty beschikbaar en wilde ze deze kans niet laten lopen.
[ Voor 21% gewijzigd door gws24 op 19-05-2023 16:03 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Het zou kunnen dat er in een eerdere training iets aan dat prikkeldraad is blijven hangen en het kan zijn dat iemand even moest helpen en een doek heeft gebruikt om de handen te beschermen. Prikkeldraad is het spul wat je lijf ongenadig kan openhalen als je niet uitkijken en met al die modder enzo zou ik meteen even voor een tetanus prikje gaan.Jerie schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:39:
[...]
offtopic:
Dat vroeg ik me ook af. Het lijken me geen kippen maar ingewanden van een dier. Misschien om de manschappen te laten wennen aan de gore die ze tegen gaan komen. Je kunt nu eenmaal moeilijk de ingewanden van een mens voor een oefening gebruiken.Jerie schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:39:
[...]
offtopic:
Om de speculaties nog maar extra te voeden: Het zijn volgens mij gewone vochtige katoenen stroken met rode verf of misschien echt bloed.downtime schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:28:
[...]
Dat vroeg ik me ook af. Het lijken me geen kippen maar ingewanden van een dier. Misschien om de manschappen te laten wennen aan de gore die ze tegen gaan komen. Je kunt nu eenmaal moeilijk de ingewanden van een mens voor een oefening gebruiken.
Kwestie van flink inzoomen.
Was deze al voorbij gekomen?
Icm dat rapport uit de US van gisteren zouden er dus voor de kerst al F-16s in UA kunnen vliegen, gevlogen door UA piloten.
Icm dat rapport uit de US van gisteren zouden er dus voor de kerst al F-16s in UA kunnen vliegen, gevlogen door UA piloten.
“The training will take place outside Ukraine at a site in Europe and will require months to complete. Officials hope to begin the training in the coming weeks.”https://t.co/R1a6zlZgTg https://t.co/ULiIzqfsIR
— Steve Lookner (@lookner) 19 mei 2023
Dat betekent, stam + t .
Dat verklaart een hoopYakuzA schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:24:
[...]
Andere sources vermelden wel de vermoedelijke lading:
[...]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Verwijderd
*knip* Metareactie achterwege laten, en zeker niet op deze toon.
[ Voor 96% gewijzigd door teacup op 19-05-2023 19:56 ]
Het rare van Rusland is dat ondanks dat ze veel lanceerden, ze niet echt lijken te zwemmen in de optische spionage sats voor het leger.downtime schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:57:
[...]
Die "satellieten met camera's" hebben het probleem dat het satellieten zijn. Om hun werk te doen moeten ze in een baan rond de aarde draaien. Die baan is voorspelbaar en vanaf de grond te monitoren. Dus als je niet wilt dat de Russen zien waar jouw vliegtuigen staan, moet je zorgen dat die vliegtuigen niet open en bloot in de buitenlucht staan als die satelliet overkomt, en als die satelliet voorbij is kun je weer verder gaan waar je gebleven was.
PSN
https://www.ukrinform.net...ffort-for-ukrainians.htmlU.S. President Joe Biden has assured the leaders of the G7 nations that the United States will support an effort to train Ukrainian pilots on advanced aircraft, including F-16s.
…
The joint training effort is not expected to happen in the U.S., the official said, and will likely happen entirely in Europe. But U.S. personnel will participate in the training alongside allies and partners, the official said.
[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 19-05-2023 19:12 ]
PSN
Als dat soort dingen naar buiten komen weet je dat er al volop getraind word. Zie alle fuzz omtrent de tanks een paar maanden terug...Apache4u schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:23:
Was deze al voorbij gekomen?
[Embed]
En vanuit Belarus niet te vergeten, terwijl Belarus "neutraal" is en niet aangevallen mag worden.honey schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:10:
[...]
Ah, ok dank, wist niet dat het al besproken was. Blijft raar dat we wel wapens leveren, maar dit niet kunnen doen. Ook omdat Rusland wel veilig vanaf hun grondgebied alles kunnen afvuren of laten opstijgen.
Speaking of belarus. Heeft iemand alweer iets van ome loeka gehoord?Avalaxy schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:31:
[...]
En vanuit Belarus niet te vergeten, terwijl Belarus "neutraal" is en niet aangevallen mag worden.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Er worden verschillende inslagen vanavond gemeld op Mariupol airport. Ik weet niet wat de russen daar hadden staan, maar grote kans dat t niet meer doet waarvoor het gemaakt is 😉.
Based on that footage I can confirm that direction of that explosions leads to the Russian-occupied Mariupol airport. More precisely, the southern part of the airport has been hit. Somewhere at:
— (((Tendar))) (@Tendar) 19 mei 2023
47°03'55"N 37°26'19"E
Source video: https://t.co/ycbt9thspe#Mariupol #Ukraine pic.twitter.com/MmB4FzXLHg
Dat betekent, stam + t .
Mocht dit waar zijn is het wel een goede actie natuurlijk 😁.
Supposedly Helicopters were moved from Bryansk to Mariupol just a few hours before the strikes.
Dat betekent, stam + t .
een klein "intermetzo" (niet bedoelt om grappig te zijn, meer als ter info .. )
De Nafo-fella's zijn ook weer bezig random namen registeren voor RU leger https://twitter.com/Justonthejazz/status/1659515621720178688
Denk aan "I.W 2. FreeUcrane .. zolang je maar een geldig russisch nummer hebt word alles geaccepteert.
FYI het was vandaag/gisteren de 1ste verjaardag van het NAFO waarbij ze elke pro-russische media uiting die ze kunnen "bonken" dat ook doen
en de tiktok brigade is ook weer bezig
https://twitter.com/Teoyaomiquu/status/1659637395749314560
De Nafo-fella's zijn ook weer bezig random namen registeren voor RU leger https://twitter.com/Justonthejazz/status/1659515621720178688
Denk aan "I.W 2. FreeUcrane .. zolang je maar een geldig russisch nummer hebt word alles geaccepteert.
FYI het was vandaag/gisteren de 1ste verjaardag van het NAFO waarbij ze elke pro-russische media uiting die ze kunnen "bonken" dat ook doen
en de tiktok brigade is ook weer bezig
https://twitter.com/Teoyaomiquu/status/1659637395749314560
Tja vanalles
Denk dat die Berdiansk bedoeld ipv bryansk.Apache4u schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:07:
Mocht dit waar zijn is het wel een goede actie natuurlijk 😁.
[Embed]
Berdiansk werd idd als heli basis gebruikt door Rusland.
PSN
Steeds meer seinen op groen:
Portugal has joined the aviation coalition, The Ministry of Foreign Affairs of Ukraine reported.
Portugal is ready to train Ukrainian pilots and mechanics.
PSN
Dat van die F16s is toch al oud nieuws als in 2022? In elk geval de trainingsprogramma’s en budgetten werden door de vs in elk geval toen al vrij gemaakt. Dat doe je niet zonder de overweging om ook de f16s in te zetten. Althans ik kan me zo voorstellen dat als je 100 miljoen dollar voor trainingen goedkeurd je al wel weet hoe laat het is.
Een deel van die piloten is allang al klaar met trainen.
https://www.defensenews.c...ilots-to-use-us-aircraft/
Wat meer info:Apache4u schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:47:
Er worden verschillende inslagen vanavond gemeld op Mariupol airport. Ik weet niet wat de russen daar hadden staan, maar grote kans dat t niet meer doet waarvoor het gemaakt is 😉.
[Embed]
As per geolocations by @GeoConfirmed, not the airport, but a former Ukrainian base nearby was hit.https://t.co/m7Jg34a4oB https://t.co/yl5xN1ixIg
— MilitaryLand.net (@Militarylandnet) 19 mei 2023
[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 19-05-2023 22:35 ]
Er is toen uiteindelijk niks gedaan dacht ik:sprhnk schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:07:
[...]
Dat van die F16s is toch al oud nieuws als in 2022? In elk geval de trainingsprogramma’s en budgetten werden door de vs in elk geval toen al vrij gemaakt. Dat doe je niet zonder de overweging om ook de f16s in te zetten. Althans ik kan me zo voorstellen dat als je 100 miljoen dollar voor trainingen goedkeurd je al wel weet hoe laat het is.
Een deel van die piloten is allang al klaar met trainen.
https://www.defensenews.c...ilots-to-use-us-aircraft/
The Senate is not expected to vote on its version of the defense authorization bill until September at the earliest, then both chambers must agree on compromise legislation in conference committee.
PSN
En een soortvan analyse:YakuzA schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:57:
[Twitter]
PSN
Ja, vandaar ook de tankcoalitie en straks wellicht een internationale coalitie voor de levering van F-16 gevechtsvliegtuigen. Rusland kan maar weinig beginnen tegen een brede coalitie van verschillende landen.downtime schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:22:
[...]
Ik heb ook de indruk dat ze de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk spreiden. Iemand heeft vliegtuigen over, iemand wil wel piloten trainen, iemand anders moet toestemming voor de levering geven maar wil niet zelf leveren, weer een ander levert onderdelen en munitie, en uiteindelijk is niet meer duidelijk wie de kar nu eigenlijk trekt maar achter de schermen komt er toch een deal uit.
Volgens mij was deze hier nog niet genoemd:
Russian bomber shot down by Patriot system
Mooie ruil: Krasje op de lak van een patriot onderdeel vs een bommenwerperThe Ukrainian military has used the Patriot air defence system to shoot down a Russian bomber.
(...)
Other air defence systems that are in service with Ukraine do not have sufficient range for this kind of task.
Ben dan vooral benieuwd naar het typeanboni schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:20:
[...]
Mooie ruil: Krasje op de lak van een patriot onderdeel vs een bommenwerper
Nieuw pakket van Biden zit er aan te komen dit weekend:
Draadje:
Er is ook wat speculatie van OBrien dat we mogelijk een wat hardere lijn gaan zien van Biden nu er een aantal "anti-F16" mensen zijn opgestapt:President Joe Biden is set to announce a new $375 million military aid package for Ukraine after meeting with his Ukrainian counterpart at the G7 summit in Japan this weekend, according to three U.S. and Ukrainian officials familiar with the discussions.
The package will include more artillery shells, armored vehicles and anti-tank weapons — all equipment that the U.S. and allies have supplied to Kyiv in the past, but will be much needed in the months of hard fighting expected this spring and summer.
This has all the hallmarks of an intense internal fight. Lots of signals rhe last few days. The resignation of Colin Kahl, who made the most extreme comments about how long it would take to get F-16s to Ukraine being most obvious https://t.co/8rODjlApku
— Phillips P. OBrien (@PhillipsPOBrien) 19 mei 2023
Draadje:
Great question, there was obviously a large group in the administration who wanted to delay this move, Kahl was the most obvious because he gave such extreme public testimony on the subject, but of course it had to involve other powerful people and the two you name make sense https://t.co/uOnWzItqPs
[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 20-05-2023 09:11 ]
Is een rehash die mogelijk refereert naar de 4 die op 1 dag neergehaald werden.anboni schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:20:
[...]
Maar het is nog steeds onbekend waar die source van cnn naar refereerde, kan ook nog iets anders zijn.
Tis hoogst waarschijnlijk een misquote samen met een herhaling van de 2 SU’s bij Bryansk van afgelopen week.
[ Voor 55% gewijzigd door YakuzA op 20-05-2023 09:17 ]
PSN
Ik vind deze ook wel nootwaardig uit de thread:user109731 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 08:58:
Nieuw pakket van Biden zit er aan te komen dit weekend:
[...]
Er is ook wat speculatie van OBrien dat we mogelijk een wat hardere lijn gaan zien van Biden nu er een aantal "anti-F16" mensen zijn opgestapt:
[Twitter]
Draadje:
[Twitter]
Plus my guess is that the talks with the Chinese (never discount this) helped the US decide that Russia could not really escalate because of this. This is something worth considering. China giving lots of signals lately that they are frustrated with Russia
PSN
Er was gemeld (gisteren) in dit topic @YakuzA o.a dat een vliegtuig neergehaald was in RU via de patriot.. maar nog niet wat het wasanboni schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:20:
[...]
dus nice update
[ Voor 4% gewijzigd door vso op 20-05-2023 09:44 ]
Tja vanalles
CNN had ook niet gemeld dat het boven Rusland was.vso schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:43:
[...]
Er was gemeld (gisteren) in dit topic @YakuzA o.a dat een vliegtuig neergehaald was in RU via de patriot.. maar nog niet wat het was
dus nice updateals ze bij elkaar horen teminste of het 1+1 is dunno
Alleen dat er ‘een vliegtuig’ was neergeschoten vlak nadat de 2 su’s en 2 Mi’s uit de lucht waren gevallen boven Rusland
PSN
+
Ukrainian Forces 🇺🇦 targeted a building 🔥 near Mariupol Airport 80km from the front, geolocation shows
— Ukraine Battle Map (@ukraine_map) 19 mei 2023
There were several loud explosions and a tall cloud of smoke came from the area. It could have been a Storm Shadow or a GLSDB, as Ukraine’s HIMARS GMLRS cannot strike that far pic.twitter.com/rJ49YqsaLI
Stel dat het longrange is .. vraag me af waarom het gebruikt is (ze hebben er niet mega veel vermoed ik) maar goed 2 of 3 heli's zal wellicht het wel waard zijn ?
Tja vanalles
Oppeppertje voor de lokale bevolking en even laten zien aan de Russen dat ze ook daar niet veilig zijn? Dus misschien meer psychologisch dan militair belangrijk.vso schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:09:
vraag me af waarom het gebruikt is (ze hebben er niet mega veel vermoed ik) maar goed 2 of 3 heli's zal wellicht het wel waard zijn ?
Afgelopen nacht vooral Iran in de lucht:
🎥Ukrainian Air Force Command says it shot down 20 of 20 Shahed kamikaze drones last night. 18 of them flew in the direction of Kyiv Oblast.#UkraineRussiaWar pic.twitter.com/XhYCaPibLL
— MilitaryLand.net (@Militarylandnet) 20 mei 2023
PSN
Waarschijnlijk omdat dit de transport hub is om van het Zuidfront mensen naar Bakhmut te verplaatsen.vso schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:09:
[...]
+
[Twitter]
[Afbeelding]
Stel dat het longrange is .. vraag me af waarom het gebruikt is (ze hebben er niet mega veel vermoed ik) maar goed 2 of 3 heli's zal wellicht het wel waard zijn ?
PSN
De conclusie is dus vooral: koop geen Shaheds want je knalt ze zo uit de lucht. Wat een zinloze bezigheid voor de Russen zeg...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Door overal speldenprikjes uit te delen zorg je voor verwarring. Voor Oekraine is het van belang dat Rusland niet weet waar het offensief gaat plaatsvinden.vso schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:09:
[...]
+
[Twitter]
[Afbeelding]
Je houd ook de vijand bezig met allerlei dingen die er nauwelijks toe doen in het grote plaatje. Die paar helicopters boeien eigenlijk niet, maar het zorgt er wel voor dat ze overal en nergens luchtafweer en militaire kracht nodig hebben. Kracht die ze niet kunnen inzetten waar ze het straks daadwerkelijk nodig hebben.
Daarnaast nog beeldvorming; staat nogal lullig dat ze niet eens hun eigen vliegvelden kunnen verdedigen. Het word alsmaar duidelijk gemaakt dat de Russen maar weinig zaken op orde hebben.
Dat ze worden neergehaald betekent niet perse dat ze geen rendement hebben. Een Shahed drone is heel goedkoop en houdt de luchtafweer wel bezig.Spotmatic schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:54:
[...]
De conclusie is dus vooral: koop geen Shaheds want je knalt ze zo uit de lucht. Wat een zinloze bezigheid voor de Russen zeg...
Hangt er van af hoe ze worden neergeschoten?q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:16:
[...]
Dat ze worden neergehaald betekent niet perse dat ze geen rendement hebben. Een Shahed drone is heel goedkoop en houdt de luchtafweer wel bezig.
En waarom sturen ze die telkens naar Kiev?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Psychologie is militair vrij belangrijk.asing schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:13:
[...]
Oppeppertje voor de lokale bevolking en even laten zien aan de Russen dat ze ook daar niet veilig zijn? Dus misschien meer psychologisch dan militair belangrijk.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Rusland 
https://nos.nl/l/2475173#UPDATE-container-69476666
Denk dat niemand meer onder de indruk is…Westerse landen lopen "kolossale risico's" als zij F-16's leveren aan Oekraïne. Dat heeft de Russische onderminister Grusjko gezegd, meldt het Russische staatspersbureau Tass.
PSN
Dat krijg je als de politiek zich teveel met de militairen bemoeid.C00P schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:22:
[...]
Hangt er van af hoe ze worden neergeschoten?
Dan worden politieke en terreur doelen belangrijker dan militaire doelen.
PSN
20 stuks? dat is natuurlijk weer een uitstekende boost in ervaring voor de verdedigers ...q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:16:
[...]
Dat ze worden neergehaald betekent niet perse dat ze geen rendement hebben. Een Shahed drone is heel goedkoop en houdt de luchtafweer wel bezig.
voor als er serieus spul over gaat komen.
En de russen leren er niks van, dus prima ruil.
En daar komt nog bij dat de putin-kas leger en leger gaat worden
en Iran moet gaan uitbetalen in.. ???? geiten?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Om de luchtafweer bezig te houden. In feite heb je maar 2 manieren om door de luchtafweer van de vijand te breken: door de luchtafweer te neutraliseren (SEAD / DEAD) of door de luchtafweer te overspoelen met doelen (YOLOC00P schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:22:
[...]
Hangt er van af hoe ze worden neergeschoten?
Maargoed, die Shaheds en andere wapens hadden ze m.i. beter kunnen inzetten tegen militaire doelen..
p.s. De hierboven staande aantallen zijn volledig uit mijn duim gezogen. Ik heb geen idee hoevel doelen eerder genoemde wapensystemen tegelijk kunnen aanvallen
Aan die ervaring heb je alleen niet zoveel als vervolgens de munitie voor je luchtverdedigingswapens op is.Hansieo schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:04:
[...]
20 stuks? dat is natuurlijk weer een uitstekende boost in ervaring voor de verdedigers ...
voor als er serieus spul over gaat komen.
Moderatie comment:
Deze post is speculatief. Hiermee we het risico lopen weer in een oeverloze speculatieve discussie te belanden, dat willen we hier niet, want het moet over feitelijkheden gaan en de interpretatie ervan.
[ Voor 24% gewijzigd door teacup op 20-05-2023 13:43 ]
je kan dit 2 kanten opvatten .. wat als we me nato meuk met nadruk de vingerwijzend naar "up to date" meuk .. naar binnen rollen dan word het wel erg . "combinend arms" spelletje ..YakuzA schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:01:
Rusland
[...]
Denk dat niemand meer onder de indruk is…
Dat Rusland of "onze" (oftewel EU+vs) politiek er tegenaan schopt / treuzelt oid lijkt me meer voor de bühne
Achter het FOW gordijn (mijn idee):
Die mensen moeten wel getraind worden het is niet alleen de handleiding doorlezen maar ook hoe opereren westerse legers .. daarom duurt een training iets langer dan wellicht nodig is.
Dat nieuwe spul vs het "oude" niet link16 oid spul moet eerst "op" geeft de mensen die wel met nieuw link16 spul getraint word meer tijd.
Leuk voorbeeld is dat die RU vliegtuigen die neergehaald zijn met een patriot best wel eens gespot zijn vanaf het moment dat ze opstegen, alleen niet via UA radar en zeker niet in bereik van een bijvoorbeeld Patriot.
En de russen vermoeden of weten het bereik van een radar detectie in UA / westen maar zeker weten ze het niet .. totdat je neergehaald word als russische piloot.
Kortom degene die in de Patriot installatie wacht alleen op het seintje "vuur" en dat kan best wel eens bewust "te dichtbij de grens" zijn. en dat kan best frusterend zijn voor Oekraine weten dat ze eigenlijk al 10x die vliegtuigen neergehaald hadden kunnen zijn.
Maar hoe/waarom etc is een need-to-know, en wij behoren niet tot die kring helaas.
Tja vanalles
Hier heb ik vermakelijk om gelachen_Eend_ schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:09:
[...]
Om de luchtafweer bezig te houden. In feite heb je maar 2 manieren om door de luchtafweer van de vijand te breken: door de luchtafweer te neutraliseren (SEAD / DEAD) of door de luchtafweer te overspoelen met doelen (YOLO).

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
leuk, simpel verhaaltje die iedereen begrijpt (warning meme heavy)
A summary on how the West arming Ukraine:
— Tom Zimbardo (@TomMostlyZen) 20 mei 2023
We talk about sending tanks
Putin says we’re escalating, makes threats
We eventually call his bluff & send tanks
Russia does nothing & looks weak
We send more tanks to Ukraine
Putin says sending F16s is escalating
Repeat
🧵/1 pic.twitter.com/PRVnoADNIw
[ Voor 19% gewijzigd door vso op 20-05-2023 13:36 ]
Tja vanalles
Bakhmut eindelijk gevallen?
Moderatie comment:
Graag even aangeven waarom je dat denkt en waar die informatie dan vandaan komt. Een dergelijke post is op deze manier een hondenfluitje, en dat kunnen we hier missen
Moderatie comment:
Graag even aangeven waarom je dat denkt en waar die informatie dan vandaan komt. Een dergelijke post is op deze manier een hondenfluitje, en dat kunnen we hier missen
[ Voor 78% gewijzigd door teacup op 20-05-2023 14:07 ]
Enige achtergrond zou niet gek zijn...PLAE schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:30:
Bakhmut eindelijk gevallen?
Het lijkt erop dat de Russen naar het laatste deel van de stad zelf zijn doorgeschoven, zie ook het bericht van RoD in het Donbass topic:
RoD in "Het Donbass front"
Niet dat ik verwacht dat ze er lang van kunnen genieten, maar we zullen zien.
edit: even de twitter embeds hier ook:
RoD in "Het Donbass front"
Niet dat ik verwacht dat ze er lang van kunnen genieten, maar we zullen zien.
edit: even de twitter embeds hier ook:
According to sources, last rear-guard units of the 🇺🇦 armed forces have left the city of Bakhmut. Wether it was deliberate to hold on till the end here and attack the flanks, or something that just turned out that way we will probably just learn after the war. However the Heroïsm…
— NLwartracker (@NLwartracker) 20 mei 2023
The Deep State map indicates that Wagner forces have taken the western part of Bakhmut. It appears only the SW corner where the MiG-17 monument was located is still help by Ukrainian forces.https://t.co/DRnWX3CLje pic.twitter.com/t6Eg6F3r9p
— Rob Lee (@RALee85) 20 mei 2023
[ Voor 31% gewijzigd door Felyrion op 20-05-2023 13:40 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
*knip* Reactie op moderatie in een DM
[ Voor 91% gewijzigd door teacup op 20-05-2023 13:56 ]
*knip* svp. geen metadiscussie in het topic
[ Voor 91% gewijzigd door teacup op 20-05-2023 13:57 ]
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Om het maar even bij de betrouwbare bronnen te houden:
:strip_exif()/f/image/VECsbtfBeBetnCgjZ9LFHxyq.jpg?f=fotoalbum_large)
Als Bakhmut idd vanuit ru zijde versterkt is met meerdere battalions, klinkt dat mij in de oren als het perfecte moment om elders een grote push te beginnen. Ik voorspelde het offensief vorige week al maar dat bleek toch voorbarig. In ieder geval heel benieuwd wat de ontwikkelingen de komende dagen gaan zijn.
:strip_exif()/f/image/VECsbtfBeBetnCgjZ9LFHxyq.jpg?f=fotoalbum_large)
Als Bakhmut idd vanuit ru zijde versterkt is met meerdere battalions, klinkt dat mij in de oren als het perfecte moment om elders een grote push te beginnen. Ik voorspelde het offensief vorige week al maar dat bleek toch voorbarig. In ieder geval heel benieuwd wat de ontwikkelingen de komende dagen gaan zijn.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Of een dag nadat RU feestelijk op TV heeft medegedeeld Bachmut te hebben veroverd het tegenoffensief echt beginnen bij Bachmut en binnen een paar dagen de hele “stad” terug winnen.
Veel leuker om het tegenoffensief af te ronden met als allerlaatste Bachmut heroveren (vanuit het oosten).technoaddict schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:16:
Of een dag nadat RU feestelijk op TV heeft medegedeeld Bachmut te hebben veroverd het tegenoffensief echt beginnen bij Bachmut en binnen een paar dagen de hele “stad” terug winnen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik was bezig met lezen en bedacht me precies hetzelfde. Klinkt inderdaad als een mogelijkheid.BeefHazard schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:37:
Om het maar even bij de betrouwbare bronnen te houden:
[Afbeelding]
* vso wijst op de "herrinering dat"
Niet om het 1 of het ander, maar als we roepen dat Bakmut gevallen is .. wanneer kijk je dan uit het raam of het daadwerkelijk zo is ? we zijn blijkbaar nog steeds zo beinvloedbaar door "trollen" .. dat we zelf niet nadenken of zoiets daadwerkelijk wel is.
ps dit is niet bedoelt als verwijt/sneer of negatieve vorm anders dan .. --> we zijn allemaal vatbaar voor "fake news" hoe graag je iets wilt geloven / roepen ... denk aub na
Niet om het 1 of het ander, maar als we roepen dat Bakmut gevallen is .. wanneer kijk je dan uit het raam of het daadwerkelijk zo is ? we zijn blijkbaar nog steeds zo beinvloedbaar door "trollen" .. dat we zelf niet nadenken of zoiets daadwerkelijk wel is.
ps dit is niet bedoelt als verwijt/sneer of negatieve vorm anders dan .. --> we zijn allemaal vatbaar voor "fake news" hoe graag je iets wilt geloven / roepen ... denk aub na
Ukrainian Armed Forces do not confirm capture of Bakhmut
— Slava 🇺🇦 (@Heroiam_Slava) 20 mei 2023
"This is not true. Our units continue to fight in Bakhmut," commented Serhiy Cherevaty, spokesman for the Eastern Military Group, on Prygozhyn's words. pic.twitter.com/ZfMEBa7SXx
[ Voor 18% gewijzigd door vso op 20-05-2023 16:51 ]
Tja vanalles
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid