Wij hebben ook contact met Amitime en ik moet zeggen dat zij een zeer serieuze partij zijn. Dat is ook af te zien aan de kwalitatieve afwerking van de Amber. Bij een bekende japanse fabrikant van warmtepompen met aanzienlijke hogere prijzen is de software 10 jaar oud en het interieur en leidingen plastic fantastic.tonwes99 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:29:
[...]
Tja, Itho gekozen omdat ik zorgen had bij de startups als Quatt en DeWarmte en toch wilde dat de unit 10 jaar bleef/gaat draaien. Geruchten over Arduino-besturing met instabiele roms... dan toch liever de meer industriële Amber modbus.
Dat de NL-regering terugkrabbelt in de energietransitie helpt langetermijn van een bedrijf als Itho niet. Na het Vincent debacle en de toch best frequente software-/besturings-issues heb ik toch wel wat zorgen of Amitime over 5-10 jaar de oude series nog in de lucht houdt. Immers, Chinese OEM producenten staan meer bekend om typewijzigingen dan langjarig support. Wellicht dat we in 2030 inverter en controller printplaten uitwisselen op Tweakers, en dat @leejoow en @bommer samen mbv.modbus het laatste stapje zetten om de WinCE HMI overbodig maken...
Maar ja, andere merken hebben eigen problemen. Hoorde van iemand wiens binnenunit van een multi-split airco overleden was, moet nu verplicht zijn buitenunit en dus ook de overige 3 binnenunits vervangen. Atlantic, 5 jaar oud... (ws. drijfgas-issue).
WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.
:strip_exif()/f/image/iZQl6YsjTSPEy2aVmeqlUsxJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YVBdINuyNdnSaQl7LtJ9g0eL.jpg?f=fotoalbum_large)