joenex1 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:51:
[...]
Ik kan setpoint helaas niet zien met de leejow module. Maar zag vanmorgen dat op het schermpje het setpoint ook met 3 graden omhoog is gegaan

Ja SGB gebruik ik wel eens om op hoger setpoint te draaien, maar zojuist gemeten en de SGA/SGB contacten zijn niet ingeschakeld. Zojuist het volgende gedaan:
- Uitgeschakeld en ingeschakeld met groene knop -> Nog steeds 30 graden setpoint
- Uitgeschakeld en ingeschakeled met hoofdschakelaar in het kastje -> weer op 27 graden setpoint
[
Afbeelding]
Dat is toevallig ik heb dit vandaag ook. Vanmiddag zag ik toevallig dat mijn temperatuur zo'n 2 graden boven de setpoint zat, ik dacht nog, hij is wel traag bij terugschakelen in toeren. Maar nu ik dit bericht van jou zien, heb ik even terug gekeken en waarbij hij vanmorgen nog netjes naar het setpoint toe bewoog, zit hij er vanmiddag 2 graden boven.
Net even op het scherm gekeken en testje gedaan met mijn SG contact (dan zou hij 3 graden hoger moeten gaan). In Leejow staat de setpoint op 28,5 op het scherm staat 31. Zet ik SG contact aan, dan gaat hij naar 32, zet ik SG weer uit, gaat hij terug naar 31. (Mijn SG verhoging staat op 3 graden)
Druk ik op de groene knop rechtsboven, en zet de WP uit, staat er 29 op het scherm. Zet ik hem weer aan, stat er weer 31....
Ziet er uit als een bug! Ik heb WP nog niet helemaal van stroom gehaald, maar verwacht dat het dan wel weer goed zal staan, zoals bij jou.
Hieronder mijn overzicht van vandaag. Groen is setpoint, blauw is TC, en eronder de compressor frequentie... Vanmorgen nog netjes onder het groene lijntje, en vanaf het rode pijltje erboven...
[
Voor 0% gewijzigd door
tjipkevdp op 10-02-2026 19:16
. Reden: Verduidelijking SG waarde ]