Klopt het is niet simpel en niet goedkoop. Wel zou ik nu doorzetten aangezien je nu al een deel van de investering in de app en hardware hebt gedaan.timpel_800 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:48:
[...]
Ik heb even in de handleiding gekeken en het lijkt erop dat ik dan inderdaad iets van een slimme stekker (aqara) moet hebben die het koelcontact schakel via een 230v relais. Blijkbaar dit?
https://www.plugwise.com/...m/product/relaisbox-230v/
Dus dan 79 euro voor het relais, 50 euro voor de app en nog een keer 30 euro voor een stekker om te kunnen koelen![]()
Dat gaat wel wat ver zeg.
EDIT: nou ik heb het topic nog eens doorgelopen en zit er sterk aan te denken die PW de deur uit te doen en zo'n PNI ding te kopen.
Ps die pni moet je wel ff opletten hoe aan te sluiten. De pro heb ik zelf nog niet getest of dan koel signaal op zelfde aansluiting zit als heat signaal. Wel mooi dat je twee setpoints hebt. Over uiterlijk valt niet te twisten alleen zou ik hem niet te veel in het zicht hangen 😜
Mocht je eraan beginnen is dat de meest gebruikte route maar nu je dit al hebt zou ik zeker overwegen door te pakken.
[ Voor 13% gewijzigd door ErikVers op 12-05-2025 20:27 ]
WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |