Dat is jammer. Het is voor mij alweer een tijdje geleden, begin van stookseizoen. Toen werkte het omzetten naar de instelling voor verwarmen niet, deze instelling ging steeds vanzelf weer uit. Vervolgens kreeg ik ook Heatstar.exe meldingen. Toen ben ik de boel eens gaan ‘verkennen’ met het toetsenbord. Via windowsThomas-Vos schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:23:
Dank voor de antwoorden!
@p.blommendaal Dank je voor de tip, maar helaas lukt het niet om de Temp map te verwijderen en de map lijkt toch leeg (hidden files zijn ook zichtbaar). Zie screenshots.Ik heb inderdaad al contact opgenomen met mijn leverancier (Warmteservice), en zij zouden dit gaan oppakken. Lijkt er wel op dat het even gaat duren, blijkbaar is een niet werkende verwarming geen spoed. Begint toch wel wat koud te worden.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Het is mooi dat Itho zou werken aan een oplossing, maar als ik afhankelijk ben van Warmteservice hoop ik dat dit in de toekomst nog wel kan. Ik heb liever zelf de mogelijkheid om dit te kunnen oplossen, en het valt me tegen van Itho dat de tools niet beschikbaar zijn. Als zij de Amber na een aantal jaar niet meer ondersteunen of mijn leverancier niet meer bestaat, zit ik straks met een defecte warmtepomp, zonder firmware bestanden om het systeem te resetten.
Verkenner maar ook via de cmd line, terug maar de root navigeren en vanuit daar naar elke directory en kijken wat er in zit. Om de drie minuten probeert het systeem heatstar.exe starten moest wel steeds weer opnieuw beginnen. En toen opeens ging die het weer doen. Er staat ook een database bestand op, daar ben ik toen niet aan toegekomen. Maar als je wat it kennis hebt zou je die naar een usb stick kunnen kopiëren om te zien of je op een computer met DB Browser for SQLite deze kan openen. Wellicht dat daar een logtabel inzit voor de fouten die vol zit. Als ik namelijk op het scherm als installateur inlog en naar de foutlog ga dan staan daar altijd alle fouten nog, ook de eerder gewiste fouten die dan even weg lijken te zijn. Als dat zo is dan kan je die leeg maken en de database comprimeren en weer terugplaatsen. Zou wel de originele kopie bewaren om terug te zetten indien nodig. Maar als ‘de oplossing’ van Itho opnieuw Windows installeren is en de laatste versie van de software dan is het toch duidelijk een IT probleem en worden de bestanden sowieso allemaal vervangen.
:strip_exif()/f/image/3PfFKfeYUnaavZ0i5GLbRjxl.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Mg2RcleF6Si0GaMWzrLomlDw.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ko9o4br7yNfPfYLNbwuX9dCB.png?f=user_large)
/f/image/WZyZ30qSPQD0e7z2FiYdNNDL.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VQ43HP0MeLfEDRIg87b5lP8I.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/stZcQTDQponi68gKQXHq4YKx.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pK3xtDuv2Cpv2HzStMNJxK1m.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/vDo4yzdyeeSXefSmaoXfpN9h.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MpYLsJor9v5xL04mDwpLMDQH.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2KAwygS7QZaD2S8Ow62Iw4jp.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/h9uzHpq5vfgG2lHMIIvZdZoz.png?f=user_large)