• mjar76
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:04
Ik heb hem via warmteservice gekocht en zelf geinstalleerd.

En in de meterkast ook de stroom eraf gehad, via de werkschakelaar, hele nacht de stroom eraf. Maar krijg dan deze melding.

[ Voor 23% gewijzigd door mjar76 op 23-02-2026 07:45 ]

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:49
Dan ben je dus zelf je installateur.

En ga je zelf naar de leverancier.

• Degast
Nouja, zou ze bellen. Niet er heen.

• Degast
Staat ook al veel over in dit forum.

• mjar76
Degast schreef op maandag 23 februari 2026 @ 07:46:
Dan ben je dus zelf je installateur.

En ga je zelf naar de leverancier.
Ik ga er achter aan, ik had gehoopt dat iemand het zou kunnen uploaden/versturen. Ik weet niet hoe snel de leverancier is, maar ik zal ze bellen.

• Degast
Dat begrijp ik. Ik heb ze niet voor je.
En installateurs in dit forum doen dat meestal niet. Dat is de service die ze wel leveren aan door hen geleverde apparaten. Dat begrijp ik goed.
Zijn ze overigens ook gewoon verplicht.

Ik vind het met je jammer dat Itho het niet algemeen beschikbaar heeft gesteld. Dat had toch veel mensen wat frustratie gescheeld. Blijkbaar duurt het testen lang.

Ik zou denken dat je snel genoeg ziet of het geheugen weer vol loopt.

• mjar76
Degast schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:59:
Dat begrijp ik. Ik heb ze niet voor je.
En installateurs in dit forum doen dat meestal niet. Dat is de service die ze wel leveren aan door hen geleverde apparaten. Dat begrijp ik goed.
Zijn ze overigens ook gewoon verplicht.

Ik vind het met je jammer dat Itho het niet algemeen beschikbaar heeft gesteld. Dat had toch veel mensen wat frustratie gescheeld. Blijkbaar duurt het testen lang.

Ik zou denken dat je snel genoeg ziet of het geheugen weer vol loopt.
Itho bellen is ook niet je eigen ervaring? of loste jij het zelf zo op?

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:04
darkfujita schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:54:
[...]

Hoe zijn je metingen tot nu toe? Is het al zonnig bij je geweest?
De temperatuur lijkt wel veel constanter te blijven als de zon er nu op staat. Zonder kapje liep de temperatuur wel op richting de 10-15 graden en nu komt de temperatuur niet meer dan 2-3 graden hoger dan de buitentemperatuur.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:58
mjar76 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 07:28:
Mijn warmtepomp start de software ook niet meer op, sinds gisteren.

Welke software ik had weet ik zo niet, ik heb hem geinstalleerd in 2024.

[Afbeelding]

Ik zag wel het filmpje van het installeren van nieuwe software, maar hoe kom ik aan de software?

Enige hulp wordt gewaardeerd, aangezien het wel koud is in huis nu.
Thanks alvast.
Die wordt door jouw leverancier/installateur aangeleverd en bij installatie problemen komt de Itho servicedienst in aktie.

[ Voor 4% gewijzigd door Carboy54 op 23-02-2026 13:07 ]

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• mjar76
Carboy54 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:06:
[...]

Die wordt door jouw leverancier/installateur aangeleverd en bij installatie problemen komt de Itho servicedienst in aktie.
Ja er is contact, ik wacht het even af.

• evertmulder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:09
Hulp gevraagd.
Mijn installateur van de Amber 95 is failliet en ik had daar een onderhoudscontract.
Die is dus nu ook niet meer werkzaam en zoek nu een onderhoudscontract bij een leverancier die de Amber 95 in onderhoud wil en kan nemen.
Ik woon in Noord-Oost Overijssel tegen de grens van Drenthe (postcode 7782).
Wij kan mij helpen aan een installateur die ook een onderhoudscontract heeft.
Via de website van Itho zijn er installateurs maar in mijn regio zonder onderhoudscontract.
Voor mij is het belangrijk dat ik bij een storing direct geholpen kan worden en niet in de kou kom te zitten.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:42
Een beetje installateur staat snel voor je klaar, en veel onderhoud is er niet nodig aan je amber hoor. Ik geloof dat je de blaadjes mag weghalen, en na een aantal jaren je lamellen eens schoon kunt maken, maar dat is het geloof ik wel.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• evertmulder
wowly schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:23:
Een beetje installateur staat snel voor je klaar, en veel onderhoud is er niet nodig aan je amber hoor. Ik geloof dat je de blaadjes mag weghalen, en na een aantal jaren je lamellen eens schoon kunt maken, maar dat is het geloof ik wel.
Dat geloof ik zeker echter gaat het mij niet alleen om preventief onderhoud maar met name ook correctief onderhoud. Ik wil niet in de kou zitten en een paar posts hiervoor heeft iemand een probleem met Windows CE. Als ik bijv. ook dat probleem krijg wil ik zsm geholpen worden.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:42
Ah oke, in dat geval zou ik gewoon gaan bellen en kijken wat mogelijk is bij de dichtstbijzijnde installateur. Zeker als het gaat over instellen en dergelijke. En kun je alvast voorsorteren op een evt update van je software.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:33
evertmulder schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:15:
Hulp gevraagd.
Mijn installateur van de Amber 95 is failliet en ik had daar een onderhoudscontract.
Die is dus nu ook niet meer werkzaam en zoek nu een onderhoudscontract bij een leverancier die de Amber 95 in onderhoud wil en kan nemen.
Via de website van Itho zijn er installateurs maar in mijn regio zonder onderhoudscontract.
Voor mij is het belangrijk dat ik bij een storing direct geholpen kan worden en niet in de kou kom te zitten.
https://www.ithodaalderop.nl/nl-NL/consument/dealerlocator

• evertmulder
Die had ik al opgezocht via de itho site maar in mijn directe omgeving hebben zij geen onderhoudscontract

• Carboy54
evertmulder schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:15:
Hulp gevraagd.
Bij een faillissement ( hoe is het mogelijk in deze tijd ) zijn wij niet te beroerd om te helpen mits niet geleverd door dozen schuivers zonder service en back office. Dat is dan een bewuste keuze voor die paar centen. Zo iets van wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Het onderhoud op zich stelt weinig voor.

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Degast
mjar76 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:33:
[...]

Itho bellen is ook niet je eigen ervaring? of loste jij het zelf zo op?
Niet aan de hand gehad (afkloppen)

• evertmulder
Carboy54 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:26:
[...]

Bij een faillissement ( hoe is het mogelijk in deze tijd ) zijn wij niet te beroerd om te helpen mits niet geleverd door dozen schuivers zonder service en back office. Dat is dan een bewuste keuze voor die paar centen. Zo iets van wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Het onderhoud op zich stelt weinig voor.
Het was een oficiele installateur. Ik ben iemand met 2 linker handen en heb dus geen gebruik gemaakt van een dozenschuiver. Ik hecht veel waarde aan aftersales. Bedankt en waardering voor je aanbod maar ik neem aan dat je geen correctief onderhoud doet want volgens mij zit je in het westen van het land en bij een storing is het een eind rijden.

• Carboy54
evertmulder schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:57:
[...]

Het was een oficiele installateur. Ik ben iemand met 2 linker handen en heb dus geen gebruik gemaakt van een dozenschuiver. Ik hecht veel waarde aan aftersales. Bedankt en waardering voor je aanbod maar ik neem aan dat je geen correctief onderhoud doet want volgens mij zit je in het westen van het land en bij een storing is het een eind rijden.
Ook vanuit Hoevelaken en Drachten. Niet om de hoek nee. Maar een groot deel is vaak met telefonische ondersteuning op te lossen en binnenkort is online monitoring ook beschikbaar.

• Degast
Ondanks het schermpje die wat issues geeft, kan me niet herinneren dat er vaker dan 3 keer iemand hier op het forum een hardware matig defect meldde. Kan me eigenlijk maar 1 keer issues met de BUH herinneren..

• Carboy54
Degast schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:25:
Ondanks het schermpje die wat issues geeft, kan me niet herinneren dat er vaker dan 3 keer iemand hier op het forum een hardware matig defect meldde. Kan me eigenlijk maar 1 keer issues met de BUH herinneren..
Klopt op 250 Ambers weinig hardware issues. Meestal is het het hydraulisch ontwerp waar het mis gaat of de UTP kabels na inkorten. Maar gaat het mis vind je het op tweakers 🤣 Voor het schermpje is een oplossing onder garantie in voorbereiding.

• evertmulder
Carboy54 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 18:31:
[...]

Ook vanuit Hoevelaken en Drachten. Niet om de hoek nee. Maar een groot deel is vaak met telefonische ondersteuning op te lossen en binnenkort is online monitoring ook beschikbaar.
Kijk ik ben groot voorstander van online monitoring. Zodra die er is maar aanschaffen en hopelijk niet teveel kennis om het te installeren.

• Carboy54
evertmulder schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:03:
[...]

Kijk ik ben groot voorstander van online monitoring. Zodra die er is maar aanschaffen en hopelijk niet teveel kennis om het te installeren.
Stekkertje in de poort achter op het scherm dus dat moet lukken toch?

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Degast schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:25:
}:O :X

Hier: BUH doorgebrand (BUH vervangen), flowswitch sensor onder garantie vervangen, aansluitrail doorgebrand.

Eerste twee door Itho zelf, laatste door installateur vervangen onder garantie.

Binnenunit is hier overigens door installateur ook al eens zinloos vervangen (ze hadden zelf verkeerde instellingen gebruikt).

• tonwes99
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:44
mjar76 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:00:
[...]
Ik ga er achter aan, ik had gehoopt dat iemand het zou kunnen uploaden/versturen. Ik weet niet hoe snel de leverancier is, maar ik zal ze bellen.
Een Itho installateur kan jou een update geven, ook als je unit werkt, bijvoorbeeld om onnodig warmtelint op te lossen. Warmteservice doet zo'n pro-actieve update dat niet, en Itho ook niet. Immers, gaat het mis dan hebben zij een onnodig probleem.

Maar een defect of gebrek is andere koek... Als jouw Itho scherm vastloopt dan moet ook een partij als Warmteservice jou toch helpen, dozenschuiver of net, zij hebben aan een particulier geleverd dus geldt het consumentenrecht. (snelheid is een ander ding, en ik hoop niet dat je een "carry in"-garantie krijgt...) :)

[ Voor 6% gewijzigd door tonwes99 op 23-02-2026 21:24 ]

• Degast
Get!em schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:42:
[...]

}:O :X

Hier: BUH doorgebrand (BUH vervangen), flowswitch sensor onder garantie vervangen, aansluitrail doorgebrand.

Eerste twee door Itho zelf, laatste door installateur vervangen onder garantie.

Binnenunit is hier overigens door installateur ook al eens zinloos vervangen (ze hadden zelf verkeerde instellingen gebruikt).
Ja, had t over jouw BUH.
Je hebt aardig wat aan de hand gehad.

• evertmulder
Carboy54 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:21:
[...]

Stekkertje in de poort achter op het scherm dus dat moet lukken toch?
Nou met mijn 73 jaar moet dat zeker lukken. Anders heb ik nog een (schoon)zoon 😂.
Wanneer komt het op de markt of maken jullie op dit forum het bekend.

• Carboy54
evertmulder schreef op maandag 23 februari 2026 @ 22:10:
[...]

Nou met mijn 73 jaar moet dat zeker lukken. Anders heb ik nog een (schoon)zoon 😂.
Wanneer komt het op de markt of maken jullie op dit forum het bekend.
Rond Mei 2026 en zullen het melden.

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:21
ArnoudN schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:40:
[...]

De temperatuur lijkt wel veel constanter te blijven als de zon er nu op staat. Zonder kapje liep de temperatuur wel op richting de 10-15 graden en nu komt de temperatuur niet meer dan 2-3 graden hoger dan de buitentemperatuur.
Oh wow dat klinkt erg goed. Ik ben benieuwd wat je deze komende dagen gaat krijgen, met die 15/16/17 graden op komst incl zon.

Is het mogelijk dat ik eentje bij je bestel (incl kleine montage documentatie oid?)

• mjar76
tonwes99 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:21:
[...]

Een Itho installateur kan jou een update geven, ook als je unit werkt, bijvoorbeeld om onnodig warmtelint op te lossen. Warmteservice doet zo'n pro-actieve update dat niet, en Itho ook niet. Immers, gaat het mis dan hebben zij een onnodig probleem.
Mijn installateur is een eenpitter hier uit de buurt, via hem gekocht bij de warmteservice. Ik heb het zelf ingestalleerd, dat vind ik gewoon leuk te doen en met wat backup van hem. Hij heeft gebeld met Itho en kreeg nieuwe software. Dat heb ik nu geinstalleerd en nu draait het weer.

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:04
darkfujita schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 00:55:
[...]

Oh wow dat klinkt erg goed. Ik ben benieuwd wat je deze komende dagen gaat krijgen, met die 15/16/17 graden op komst incl zon.

Is het mogelijk dat ik eentje bij je bestel (incl kleine montage documentatie oid?)
Even kijken wat er morgen gebeurd.

Bestellen kan altijd, handleiding is niet nodig. Het is een kwestie van twee schroeven, that's it.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Pagina: 1 ... 144 145 Laatste