• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:23
Einde salderen (€ +475) en dynamisch (handelsverschil/dag is dit jaar van gemiddeld € 0,14 naar € 0,11)) hakt er harder in. En met grote accuparken, zal dit in onbalans verder verminderen en prijs nivellerend werken.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tja ik lig er niet zo wakker van eigenlijk. Sinds we de warmtepomp en pv panelen 4 jaar geleden hebben geïnstalleerd is de energie rekening al nul, dat we dan straks wat meer gaan betalen had ik allang ingecalculeerd.

We kunnen nog wel wat verdienen aan het laden van de leaseauto op zonnige dagen, dat maakt nog wel iets goed.

Wat we uiteindelijk netto per maand kwijt zullen zijn is me nog niet helemaal duidelijk.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:10

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat ik totaal niet wakker lig van die nieuwe nettarievenstructuur. Sterker nog, ik juich het toe, ondanks dat ik naar een nieuwbouwhuis ga verhuizen met L/W WP.

Ook al is het financieel nog niet geweldig ben ik sowieso van plan voor een vrij grote batterij te gaan met backup (sigenstor 4x BAT10) om een berg panelen op het dak in staat te stellen het gros van het jaar het net helemaal niet nodig te hebben en ook de auto te kunnen laden met eigen opwek. In de winter zal ik zeker het net nodig hebben maar dan gebruik ik ook alleen de goedkoopste uren dus tja.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

Termy schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:01:
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat ik totaal niet wakker lig van die nieuwe nettarievenstructuur. Sterker nog, ik juich het toe, ondanks dat ik naar een nieuwbouwhuis ga verhuizen met L/W WP.
Met een nieuwbouwwoning heb je nauwelijks last van extra kosten, het verlies is zo laag dat je waarschijnlijk ook makkelijk kunt sturen in de goedkope uren.
Eea zit natuurlijk al wel in de von prijs verwerkt. (Duurzaamheidseisen).

Een accu zou ik dan ook her overwegen, in het weekend laad je de auto vol met zonnestroom dus wat overblijft is een paar kWh in de avond /nacht.

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 25-05-2026 00:08 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:10

Termy

valt er nog wat te fragge?

Sport_Life schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:04:
[...]

Met een nieuwbouwwoning heb je nauwelijks last van extra kosten, het verlies is zo laag dat je waarschijnlijk ook makkelijk kunt sturen in de goedkope uren.
Eea zit natuurlijk al wel in de von prijs verwerkt. (Duurzaamheidseisen)
Oh absoluut. Ik woon nu ook in een nieuwbouwhuis (2020) dus ik weet dat dit huis van destijds 124 m2 ongeveer 140k gekost heeft om te bouwen. Het nieuwe huis is 166m2 maar kost meer dan 400k... Ik heb uiteraard geen uitsplitsing van onderdelen maar je kunt mij niet vertellen dat een WP en WTW plus wat meer muur ongeveer 300k moet kosten. Verder is er qua eisen vrijwel geen verschil zover ik kan zien.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wedstrijdje ver plassen op dit late uurtje heren?
Als alleen GoT duurzaam is zijn we er nog niet in Nederland.

En wat mij betreft heeft de voorgestelde opzet van tarieven ook weinig te maken met duurzaamheid, maar met kosten, gebrek aan visie en slagkracht. Dus eigenlijk gebrek aan duurzame keuzes ..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

Pagina: 1 ... 92 93 Laatste