Het werd in huis al oncomfortabel warm (ook ivm de luchtvochtigheid) wat niet echt opgelost wordt door een raam open (yay isolatie) dus de airco ging gewoon aan. Die paar kWh die het gekost heeft (van de eigen opwek) boeien niet. Wel heb ik de airco na een paar dagen niks doen maar weer uitgezet aangezien het duidelijk niet binnenkort weer nodig was. Wat dat betreft is het erg zonnig maar nog steeds opmerkelijk koud.assje schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:31:
[...]
Actieve koeling? Dat zou ik nu echt nog niet doen, dan zet ik wel een raam open of de ventilatie wat hoger 's nachts.
In de wetenschap dat het volgende week wat warmer weer wordt zou ik nu de verwarming ook niet meer aan zetten als het even wat kouder wordt in huis.
Laatste dag verwarmd was hier 3 mei en dat was eigenlijk onbedoeld, daarna het verwarmingsschema uitgeschakeld. Voorjaar/najaar regelen we de temperatuur in principe door meer of minder (nacht)ventilatie toe te passen. Tegen de tijd dat het 30+ graden wordt kan ik mijn actieve koeling eens voor de eerste keer gaan testen.
@Sjamo Leg je dan oost/west vol of slechts gedeeltelijk? Gedeeltelijk sowieso niet doen want dat levert alleen maar meer kosten op zodra je het later alsnog gaat doen. Daarnaast heb je in de winter ongetwijfeld niet genoeg opwek dus meer = beter.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.