Eens met dat het heel veel geld is. Hoeveel m² glas is dat? Dan kunnen we het in perspectief zetten. Overigens is het warmteverlies verschil tussen oud en nieuw vrij gemakkelijk berekenen bij glas. Maar een tweede offerte of vergelijk met u1.2 lijkt me zeker nuttig.murphsy schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:39:
Inmiddels de eerste Panasonic offerte binnen. Nog schrikbarender dan de Atag offerte (19.5k) die ik eerder plaatste. Maar liefst €22k voor een 12kW warmtepomp en een warmtepompboiler. Ik verwacht nog één installateur over de vloer. Maar ik vrees dat wij het warmtepomp avontuur even gaan parkeren. Dit kost me teveel tijd en energie, voor wat mij betreft onzinnige offertes voor warm water installaties. Heel misschien laat ik wel gewoon een Quatt-ophangen en zie ik wel waar het schip strand...
Op het andere gebied: nieuw glas. De U1.0 overal offerte is binnen. Ongeveer €11k voor het hele huis, en daar gaat dan nog wat subsidie van af. Ik heb geïnformeerd naar het bovengenoemde gasgevulde glas, maar dat levert deze partij niet. We twijfelen of dit de moeite waard gaat zijn, alleen de begane grond naar U1.0 tillen is €8k voor subsidie...
Het blijft veel geld, voor onvoorspelbaar resultaat.
Hebben ze een T-Cap op de offerte gezet of een J/K/L serie? Er zitten grote verschillen in de types kaal namelijk
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5