Wat ik merk met al die 'nieuwe technologie' is dat het allemaal zo wazig en beperkt wordt beschreven. Voor de gemiddelde consument is echt niet op te maken wat nou het verschil is tussen dit ding en een fancoil en voor welke situatie het geschikt is etc.jurgen purgen schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 00:05:
[...]
Ik heb de specs niet voor handen maar ik ga ervanuit dat er geluid uit zal komen. Op t forum over de verschillende varianten van deze unit is vaak besproken dat er geluid uit komt😉.
De een vindt dat dat storend en de ander heeft nergens last van. Voor iedereen z'n eigen situatie denk ik dan. Ik ben soms bang dat m'n buurman in de nachten toevallig heeft gehoord dat m'n wp een sww- run heeft gedaan en als ik 'm vraag heeft ie nog nooit wat meegekregen van geluid.
Als deze unit draait terwijl iedereen op school of op het werk is, maakt geluid even niet heel veel uit toch. Net als de stroom die straks toch ergens aan op moet.
Ik ga ervanuit dat ze er zelf ook wel mee bezig zijn. Ik zag de twee jaar terug op VSK en afgelopen jaar ook geweest maar helaas alleen de l/l versie aanwezig. Volgens zeggen waren toen vrijwel alle units gelijk in maat met uitzondering van 1. Weet nu even niet welke.
Wat ik met dit apparaat aan wilde geven is dat het in specifieke situaties een erg handig apparaat kan zijn en dat het is het verhaal van de nieuw te bouwen woning wel leuk zou zijn om deze materie een keer te overdenken.
Dan moet je je weer een dag verdiepen in technische bladen, de theorie achter condensatie en manieren van aansluiten etc.
Ja, ik weet dat ik op het TWEAKERS forum zit, maar waarom richten die bedrijven zich nou zo erg op installateurs en minder op de consument?