Dat ligt toch aan het vermogen van de WPTomexergie schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:12:
[...]
Mooi, maar de hele discussie ging er om dat als de Ta op de stooklijn wordt verhoogd, het even duurt voordat die temperatuur bereikt wordt van wege de traagheid van het CV systeem. Het is een Ta regeling.
Als het om een klein verschil gaat dat zal t.g.v. het snel bereikt worden door een grotere dT van de warmtepomp (hogere frequentie). Maar de Tr zal er traag achter aan komen totdat er weer een normale dT is..Vandaar dat een aantal WP producenten een sensor op de Tr zetten. De Tr heeft niet de snelheid van Verstappen.
Als mijn 11,2KW met Ta 29 op 6KW loopt te snorren dan heeft hij een Ta verhoging van 1 graad binnen 1 minuut verwerkt, dat duurt echt niet lang.
Compressor frequentie gaat wat omhoog, Ta gaat omhoog, dT zal groter zijn dus thermisch vermogen zal hoger zijn.
En zover ik weet is er geen "normale" dT, want de dT is afhankelijk van het gevraagde thermische vermogen. Bij een gelijkblijvende flow (wat bij de meeste WP's zo is) kan er zo een factor 3 verschil zitten in dT. Lijkt mij ook geen enkel probleem.
[ Voor 11% gewijzigd door Grolsch op 25-11-2024 15:34 ]