niet alles zo letterlijk nemen, leef je echt met meer plezier.Insert12 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:33:
[...]
Bijzonder dat je die conclusie op basis van deze info trekt. Je ziet namelijk vrijwel niks van het pand wat er achter zit. Wie weet zit er nog een flinke bups aan panden bij waardoor er een hoog vermogen nodig is. Bij een minder goed geïsoleerde grote woonboerderij ga je al gauw naar een kW of 20 trouwens, dan kan een cascade van 2 kleinere warmtepompen zomaar interessanter zijn dan één grote unit.
Plaatsing zou ik dan persoonlijk wat beter over nadenken. Hier heb je kans op recirculatie van lucht door de rieten overstek en zit je met gevelreflectie (+3dB per wp) en bodemreflectie (+2dB per wp). Dat is niet handig.
Mijn opmerking moet je meer richting humoristisch zien, en denk je nu echt dat die persoon die een plaatje dbij een artikel uitzoekt, want dat is veelal iemand compleet anders dan de autheur van dat stuk, zeker bij een achtergrond stuk als dit, ook maar iets van het onderwerp af weet. Dus bij de titel past dit natuurlijk in zijn ogen perfect. Dat wij daar anders over denken is heel wat anders. en ja, uiteraard weten we helemaal niets over waarom en met welke redenen ze dat zo geplaatst hebben. En ja, ik had de zelfde gedachten toen ik dit zag.
helaas was ik niet in staat om het artikel te lezen omdat je daarvoor helaas voor moet betalen, ik heb zelf geen AD.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge