Offerte werd vergeleken met een aanbod wat ik had liggen van een andere toko waarbij de unit voor mijn keukenraam werd geplaatst bij hybride dus die kwam niet op het dak van de schuur. De Mono wil ik graag op het schuurdak hebben al zitten daar nog steeds twijfels ivm resonantie. Die mono gaan ze niet met een trapje naar boven tillen. Kan ik wel snappen. Trillingsdempers zijn daarom in de prijs gezet. Vuilafscheider lijkt me ook noodzakelijk, vorstklep ivm bevriezingsgevaar toch?. Modules? Een regelunit en thermostaat lijkt me ook wel nuttig toch? Zonder die modulers doet de WP niets.flippy schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:36:
[...]
als dit 2 offertes zijn van dezelfde toko zou ik ze eens naast elkaar leggen en punt voor punt vergelijken.
de hibride heeft een split opstelling, dus met f gas, lees je verder niks over qua kosten.
bij de FE moet er ineens trillingsdempers, slangen vuilafscheiders, vorstkleppen en honderden euros aan modules bij.
manuren is ineens bijna 1000 euro duurder voor 4 uurtjes meerwerk
een SWW tank kost ineens 2100 euro en 1000 euro aan fittingen.![]()
er moet ineens de leidingen gespoeld worden bij een FE en door beton worden geboord wat schijnbaar bij de hybride niet hoeft en natuurlijk hijsen want dat ding kan niet gewoon op de grond staan.
dus ja, daar word flink wat uit een duim gezogen.
Een RVS tank 300 liter kost gewoon rond de €2100,- zonder montage. Ik zie ze niet veel goedkoper op internet En het monteren van dat ding kost toch meer tijd dan bijna 1 op 1 een HR Ketel terughangen voor SWW op de oude plaats.
Moet leidingen spoelen niet altijd bij een WP? Stond niet op de offerte voor de hybride dus dat is dan een misser toch? Had ook vrij weinig vertrouwen in die club want kreeg al een CW5 ketel aangesmeerd terwijl CW4 voldoende is.
We boren door beton zodat leidingen kortere weg hebben en buiten niet meer te zien zijn. De hybride zou de leidingen langs mijn gevel leggen.
Volgens mij kan een hybride nooit even duur zijn als full electric. Hoeveel duurder vind ik dan wel een interessante.