ErikKo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:21:
[...]
De controller heeft een toetsencombinatie die je kan indrukken om in een 'geheim' menu te komen waarin je temperatuursensoren een vaste afwijking kan geven. Indien je de interne thermostaat van de controller gebruikt: Het LEDje zit vlakbij de temperatuursensor. Deze heb ik maximaal omlaag geschroefd om de afwijking dankzij het LEDje te compenseren.
Zoek even in de Service Manual van je WP naar "Maintenance Menu" of "Sensor Setup". Volgens mij is dit de toetsencombinatie "BackButton" + "EnterButton" + "LeftButton" voor 5 seconden inhouden.
Hoe weet je trouwens al deze verschillende temperaturen? Waarop/waarmee heb je deze gemeten?
Heb het geheime menu inderdaad al gevonden, maar daar kan ik, zoals beschreven, maximaal 2 graden afwijking instellen en dat is te weinig.
Heb trouwens gemeten door de douche aan te zetten, die op z'n hoogste stand gezet, bekertje water gevuld en die gemeten. Toen kwam ik op 38 graden uit (die temperatuur gaat trouwens snel naar beneden in zo'n bekertje

), terwijl de Panasonic (en ook de Heishamon) 28 graden rapporteerde uit de DHW temp sensor.
Die 1-2 graad verschil van de woonkamer vind ik niet erg maar de DHW temperatuur afwijking stoor ik me wel aan. Ik zie in de handleiding (
deze bijv. pagina 68) een tabel met weerstanden in Kilo-ohm die referenen aan een temperatuur, maar ik kan nergens achterhalen hoe ik op basis daarvan de de temperatuur kan ijken.
In mijn geval is de daadwerkelijke temperatuur dus 38 graden, wat neer zou komen op zo'n 3.9KO), maar rapporteert de pomp dus 28 graden (wat neer zou komen op zo'n 6KO). Maar als ik de contacten nameet dan zegt m'n multi-meter 1.8KO....