Het is lang geleden dat ik hier heb gepost, dus dit kan niet helemaal de juiste plek zijn; excuses.
Een installateur heeft in 2020 de "KIT-WC09H3E5" bij mij geinstalleerd. Draaide vier jaar tevreden, en kwam toen af en toe met H90 error (communicatie tussen binnen- en buitenunit). De partij die het onderhoud doet kwam langs en verving de printplaat van de binnenunit. Liep een paar minuten goed, foutmelding terug. Daarna printplaat buitenunit vervangen, zelfde fout. Nu is ook nog de voedingsprint in de buitenunit vervangen, waarna 'ie een tijdje goed liep, maar nu toch weer H90 geeft.
Ik neem dit uiteraard niemand kwalijk, maar ik word er wel een beetje verdrietig van. Ik draai al maanden op backup heat voor warmwater, en vervarming doe ik met een kacheltje beneden.
Nu is het weer weekend en krijg ik als klap op de vuurpijl een "Back-up heater OLP error (1008-0H70)". Heeft iemand nog enige suggestie wat ik zelf alvast kan controleren?
Edit: IMO belangrijk detail: het display geeft elke keer dat dit gebeurd aan dat het -20 is buiten. Een reset laat de machine weer een minuutje lopen en daarna weer uit.
Edit2: Dit issue werd vooraf gegaan door een bug (?) waarbij de unit in defrost / power stand bleef hangen. We waren op vakantie, en kwamen terug met een vloer op 28C. Kostte ~100kWh. Sindsdien staat de pomp op dezelfde stand - bij start, stop, hoog, laag, etc. Elke keer een irritante zoem op 210-240hz, ongeacht de instelling van de unit.
Edit3: De OLP error heb ik opgelost door ... het OLP stekkertje te monteren... Yay monteur.
[
Voor 24% gewijzigd door
Battle Bunny op 27-04-2024 03:16
]