Volgens mij heeft rusland meer dan genoeg recycl staal rondslingeren 😎ZenTex schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 00:56:
[...]
Tsja, het ene staal is het andere niet.
En je kunt ook niet 1,2,3 overschakelen van de ene legering naar de andere. Staal voor tanks is een bijzondere legering. Zo gebruikten
de Amerikanen Duits staal voor de bouw voor hun onderzeeërs omdat ze het zelf niet maakten.
Staal voor lopen is ook zo iets.
En gezien de oligarchen in Rusland doorgaans weinig innoveren zullen ze wel hoofdzakelijk standaard legeringen produceren en het high tech staal importeren.
Aan de andere kant kun je wel overschakelen gedurende langere tijd, mits je de know how en de machines hebt. En gezien de sancties sinds 2014 kan ik me voorstellen dat de Russen in de aanloop van de huidige invasie wel een voorraadje heeft aangelegd.
Echter, aangezien niemand hier precies weet hoe het zit, ga ik er gemakshalve maar van uit dat ze voldoende staal hebben, desnoods van een minder optimale legering. Het zal eerder een gebrek aan moderne optics zijn wat de productie bemoeilijkt, en, nog meer voor de hand liggend, een gebrek aan capaciteit aangezien men nog steeds druk doende is om oude tanks af te stoffen, waarom nieuwe tanks maken als er nog een paar duizend roestige T-72s in de opslag staan?
Hoeveel ze daarvan per maand kunnen opkalefateren en voorzien van afdoende optics is dan ook weer de vraag. Wel is bekend dat wat er tegenwoordig word geïnstalleerd een downgrade is van wat ze hadden, dat was hoofdzakelijk geïmporteerd spul.
Maar serieus is dat niet om te smelten dan heb je toch het juiste staal? Of werkt dat niet zo simpel ?
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030