/f/image/4TY0Oa49Rxlaro8K16V0Z0nN.png?f=fotoalbum_large)
Zelfanalyse vandaag;De zon doet wat die wil vandaag ,zeer sterke fluctuatie met grote pieken om het NOM gemiddelde.,vandaag geheel NOM gedraaid ,max. eigen verbruik gedaan in huis 19.5 kw (zie gasverbruik icoon, dit is eigen verbruik stroom) .
Wat ook opvalt is ondanks NOM dat er toch een inkoop en verkoop van stroom is geweest , dit is goed te zien in de NOM grafic door de plotselingen sterke zon instraling kunnen de batterijen dit niet direct omzetten in DC stroom ,dit geldt omgekeerd ook vandaar de grote schaduwen rond het gemiddelde.
daarnaast waren er ook zon pieken van bv 14.85 kw terwijl de batterijen max +-12.6 kw konden omzetten de rest ging dus tegen neg, prijs het grid op .nb de 14.85 kw was 91.4% van de de geinstalleerde Wpiek vermogen van de panelen.dit is heel bij zonder ,dit betekend dat tussen de buien door het heel helder was met een RV van gemiddeld 50% in de buitenlucht. PV Panelen worden opbrengsten ook uitgerekend voor Nederland op 90 % van de ontwerpcappaciteit op de langste dag van het jaar.
op naar volgende dag.
nb; de SOC van de batterijen zijn nog steeds niet betrouwbaar vlgs mij sinds update 1.6.5
verdiensten vandaag?
batterijen geheel gevuld met eigen pv stroom.
eigen verbruik huishouden ook geheel eigen pv stroom.
inkoop verkoop bijna gelijk.
geen onkosten gemaakt voor export tegen neg stroomprijs.
Ga vanavond inschatten wat ik doe met batterij vulling ,zo te zien blijf ik NOM tot morgen ochtend 7:00 en dat restant verkopen tegen € 0.29 kwhr