vogel6 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:43:
Vraagje voor techneuten .
Ik heb een 7,5 kw 220v aggregaat 1 fase welke ik voor het sessy tijdperk heb geïnstalleerd
Deze is in de meterkast doorverbonden over 3 fase ,de aggregaat werkt prima ook op de warmtepomp ( is een compressor met hoge aanloopstroom en dat doet prima.)ook de gevoelige apparatuur in huis bv computers en andere elektronica doen het goed.
Is het mogelijk dat een sessy batterij hiermee geladen kan worden ?
Er is dan toch netspanning in huis aanwezig als aggregaat werkt .
Wat moet er dan nog verandert worden ?
Ja, dat kan. Hoe ligt aan je implementatie. Als je aggregaat de hele voeding van je groepenkast overneemt, met alle drie fasen gelijkgeschakeld (dat maak ik op uit je verhaal) dan zou het eigenlijk naadloos nu al moeten werken. Heb je dat al getest? En zo ja, hoe ziet de sinus en frequentie van je aggregaat eruit?
Wacht...
Indien het niet werkt, misschien ligt dat dan eraan dat je sessy zich baseert op de P1 meter waarden, en DIE staat buiten de 'zone' waar weer stroom is. Je zult op de een of andere manier de Sessy voor de gek moeten houden dat er wel spanning aanwezig is. Je zult de P1 meter waarden moeten gaan 'faken', op een of andere manier. Je kunt niet 'voor' de meter schakelen uiteraard, dat stuk is eigendom van de netbeheerder, for obvious reasons.
Ja, dat moet het zijn. De check of er netfrequentie is zal worden gedaan in de P1 meter, niet in de Sessy's. En dus valt alles stil ondanks dat er op de Sessy's zelf fysiek wel spanning staat. Leuke puzzel...
[
Voor 25% gewijzigd door
Maartentux op 03-12-2025 23:18
. Reden: wachteven... ]