Ligt een beetje aan je woonsituatie. Als ik hier zou proberen me warm te houden met een houtvuurtje sterf ik binnen het uur aan koolmonoxidevergiftiging. Zodra duidelijk wordt dat het een langere noodsituatie is moet je met noodstroom zuinig gaan doen. Dus bijv. een of twee keer per 24 uur kort aanzetten om je koelkasten op te laten draaien, je warmtepomp of CV pomp als je die hebt, je powerbanks* en telefoons opladen. Wellicht ook een maaltijd bereiden. En dan snel weer uit. Want je hele huis door laten draaien is kortzichtig, dat hou je normaliter nog geen dag vol. Tenzij je een EV hebt met V2G op je oprijlaan.helm71 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:27:
[...]
Precies dat… open haardje oid waar je een potje boven kunt hangen en een shitload aan droge paste, blikjes smac en een watervoorraad… en een zooi kaarsen..
*Ik heb genoeg powerbanks en led lampjes om het hele huis te (nood-)verlichten. Dat groeide gaandeweg na de zoveelste stroomstoring in 2 jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Maartentux op 03-12-2025 21:46 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QJw8bDNU8XcyCGAcVlj6mzmC.jpg?f=user_large)
/f/image/G8cPOyIPufAtUxU7sGgVobS8.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SuJvi8BY2doN5S7i55qPUGtN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/H0ieX9PN8wMKYSYl2bLboMhi.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kRg6kddeAPPvkqs3af0pOD8b.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dFseuudgQAOH020DImGzwXVR.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/F67mdOtbQnzq3dif0Z8qmIIP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tgg2PSA8FyrQNvPt0regOnQZ.png?f=user_large)