Er zijn mensen die de automatische updates standaard op uit hebben staan en zelf op een bepaald moment de update in gang zetten. Vandaar de vraag.Gameboy schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:59:
[...]
Als jij een manier weet om zelf on-demand een firmware-update te forceren, dan verneem ik het graag.Ik moet altijd ruim 3 weken wachten voordat ik de updates krijg, en zit nu ook nog op 1.11.3
Er zit een bug in 1.11.4 voor p1 meter. Bij mij installeert die niet goed. Van support begrijp ik iets met 1 fase en dsmr 5 meters. Ze hebben uitrol 1.11.4 daarom stopgezet en gaan door met 1.11.5. We wachten weer rustig op onze beurtMaartentux schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:02:
[...]
Yup. Same here
(ja ja ik ben bekend met het mechanisme het hoeft niet opnieuw te worden uitgelegd)
[ Voor 4% gewijzigd door Torch1969 op 22-10-2025 18:07 ]
Versie nummer staat toch los van mijn vraag? Velen gebruiken deze app en mijn vraag is gewoon of iedereen dit verschil ziet of dat de waarden bij jullie kloppen.HaraldBou schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:04:
[...]
Ik zie dat je nog in versie 1.11.3 zit. Heb je zelf de update uitgesteld of wacht je op een automatische update
Vraagje.. ik ben sinds deze week overgestapt op de eco modus en over twee weken start mijn dynamisch contract.
Gaat sessy altijd op de goedkoopste uren laden ? Of alleen als er voldoende prijsverschil is ?
Als het het eerste is, dan lijkt eco me geld te kosten door het omzettingsverlies , heb ik dat goed ?
In dat geval moet ik een homey flowtje maken die kijkt naar het hoog/laag prijsverschil en op basis daarvan switchen tussen eco en nom ..
Gaat sessy altijd op de goedkoopste uren laden ? Of alleen als er voldoende prijsverschil is ?
Als het het eerste is, dan lijkt eco me geld te kosten door het omzettingsverlies , heb ik dat goed ?
In dat geval moet ik een homey flowtje maken die kijkt naar het hoog/laag prijsverschil en op basis daarvan switchen tussen eco en nom ..
Do ECO-modus kijkt uitsluitend en alleen naar de goedkoopste uren, maar doet helemaal niets met prijzen. Je geeft zelf op gedurende hoeveel van die goedkoopste uren je de Sessy wilt laden, en met welk vermogen. Ook als er slechts 1 cent/kWh verschil zou zitten tussen de hoogste en de laagste prijzen op een dag, zal Sessy gewoon volgens je ECO instellingen laden.helm71 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 07:42:
Vraagje.. ik ben sinds deze week overgestapt op de eco modus en over twee weken start mijn dynamisch contract.
Je verliest ca. 20% energie als je dat via je Sessy laat gaan (RTE schommelt rond 80% voor de meeste situaties). Dus als je je zorgen maakt dat stroom die via de Sessy gaat je geld kost, dan zul je zelf idd iets moeten verzinnen om dat slimmer te doen
6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh
De eco modus is een NOM strategie die tijdens de goedkoopste uren (zelf op te geven hoeveel) bijlaadt, dit om tekort aan zonneproductie aan te vullen.helm71 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 07:42:
Als je je bij een NOM strategie zorgen maakt over efficiëntie en prijsverschil, dan kun je wellicht beter de ROI modus gebruiken, of zoals gameboy zegt zelfs iets slimmers knutselen en via api aansturen.
[ Voor 4% gewijzigd door Torch1969 op 23-10-2025 12:45 ]
Ik gebruik al bijna 2 jaar 2x een 5kWh Sessy. Lijkt prima te werken via mijn eigen slimme regeling middels Homey Pro 2023.
Ik heb een eigen ECO-mode ontwikkeld. Daarbij laad ik wanneer de stroom het goedkoopst is en ontlaad ik pas wanneer de prijs van de opgeslagen stroom plus 10% (zou eigenlijk 15% moeten zijn) lager is dan de werkelijke prijs. Dit blijf ik doen zolang salderen er nog is. Daarna wordt het anders.
Zonne-energie lever ik terug wanneer het uitkomt. Op goedkope uren gaat het de accu in, op duurdere uren het net op, ook al is de accu niet vol.
Ik heb een dynamisch contract bij Zonneplan en 10kW aan zonnepanelen op oost, zuid en west.
Ik heb een eigen ECO-mode ontwikkeld. Daarbij laad ik wanneer de stroom het goedkoopst is en ontlaad ik pas wanneer de prijs van de opgeslagen stroom plus 10% (zou eigenlijk 15% moeten zijn) lager is dan de werkelijke prijs. Dit blijf ik doen zolang salderen er nog is. Daarna wordt het anders.
Zonne-energie lever ik terug wanneer het uitkomt. Op goedkope uren gaat het de accu in, op duurdere uren het net op, ook al is de accu niet vol.
Ik heb een dynamisch contract bij Zonneplan en 10kW aan zonnepanelen op oost, zuid en west.