het update proces heeft niet met de de mijn "eerste batch" Sessy te maken, hier mee bedoel ik dat mijn Sessy's van de eerste productie batch zijn (bij voor inschrijving verkregen)HaraldBou schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:41:
[...]
Ah, dan vermoed ik dat wij binnenkort ook aan de beurt zijn. We waren niet de de eerste batch, maar onze Sessy’s kwamen wel vlak daarna.
Ben benieuwd.
Het update proces gaat bij Sessy in stapjes eerst een paar in de eerste rij ontwikkelaar, personeel en gebruikers die zich aan gemeld hebben). gaat het daar goed dan word een een volgende groep geselecteerd en krijgen die hun update, en zo word iedere stap groter.
Mocht er een fout in de update komen, in functie van de Sessy zelf of grote impact op het cloud gedeelte, dan zetten ze het update proces stil, en werken aan de oplossing.
Maar dan begint het update proces weer van voren af aan zoals hier voor beschreven. En wellicht eerst die mensen waarbij het fout ging, en dan weer van kleine naar steeds grotere groepen die de update krijgen.
Op deze manier probeert Sessy (Charged) het update proces in de hand te houden en voor hun overzichtelijk. En de impact klein blijft als het toch eens verkeerd gaat tijdens het update proces.
Iedereen kan zich wellicht de AEG magnetrons herinneren na een firmware update dat ze ene stoomoven werden na de automatische (OTA) update. AEG (Electrolux) engineers moesten bij alle magnetrons langs om ze weer handmatig te voor zien van de juiste firmware. Door een fout in het in het update proces werd de gehele populatie van die serie oven magnetron foutief geüpdate.
Ben blij dat Sessy (Charged) het op deze manier doet, maar wellicht zou een optie om de vorige firmware terug te zetten ook nog wel een goede optie in het basis menu van update's. Maar het opslag in de ESP is niet groot.
Ps ik werk niet voor Charged
Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti