Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
procyon schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:21:
Ik trap even af met mijn energietrigger.

Mijn uitgangspunt is dat ik wanneer er gratis stroom is, dit maximaal wil benutten. Uurprijs is dus leidend.
Sessy's moeten dan zo hard ze kunnen gaan laden.

Als er geen gratis stroom is maar het prijsverschil op een dag is tenminste 10 cent, dan gaat de ROI flow aan. Als dat allemaal niet van toepassing is mogen mijn panelen gewoon direct terugleveren nadat ze de batterijen hebben volgeladen, zodat mijn huis ook 's avonds op schone stroom draait.

Kwam uit op deze logica, is nog maar een eerste voorzet. Commentaar welkom!
[Afbeelding]
Heb je dynamisch contract? Zo ja, dan wil je juist dat ie enkel de accu gaat laden wanneer stroom het goedkoopst is (en meestal is dat ook het hoogtepunt van je PV opwek in de zomer).
Als je gelijk de accu gaat laden in de ochtend dan stop je "dure" PV opwek in je batterij terwijl je bij het terugleveren er meer voor zou krijgen. En tegen de middag dat je PV opwek op hoogtepunt is en dus prijs laag zit je accu al vol...

Tenzij je geen dynamisch contract hebt, dan speelt dit geen rol :).

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Jazsie schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:12:
[...]

Heb je dynamisch contract? Zo ja, dan wil je juist dat ie enkel de accu gaat laden wanneer stroom het goedkoopst is (en meestal is dat ook het hoogtepunt van je PV opwek in de zomer).
Als je gelijk de accu gaat laden in de ochtend dan stop je "dure" PV opwek in je batterij terwijl je bij het terugleveren er meer voor zou krijgen. En tegen de middag dat je PV opwek op hoogtepunt is en dus prijs laag zit je accu al vol...

Tenzij je geen dynamisch contract hebt, dan speelt dit geen rol :).
Dat klopt inderdaad ;)

Het aftrappen van de "ROI flow" wil niet zeggen dat de sessy's direct gaan laden. In die specifieke flow zit weer logica om in de dag het meest optimale moment te kiezen voor het laden en ontladen.
Zie hieronder die specifieke flow.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sd0TGLNlqMeJno6uXQ_Jus9wLqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LU76knspoytXYG3UnS9G0t7g.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door procyon op 08-08-2023 10:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• procyon
DJP! schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:56:
[...]

Jullie weten dat er op de Homey community een topic is voor de Sessy waar ook de ontwikkelaar van de Homey intergratie actief is?

https://community.homey.a...sessy-thuisbatterij/78156
Ja absoluut. Heb daar mijn eerste stapjes geleerd.
Ik zie dat hier veel gedeeld wordt over aansturingen via homeassistant dus dacht dat aansturing via Homey hier ook besproken mag/kan worden zodat mensen hier kunnen lezen dat er een alternatief is mocht je zelf willen aansturen. Maar dat gezegd hebbende, als dat niet de bedoeling is dan stop ik er uiteraard mee :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
procyon schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Ik zie dat hier veel gedeeld wordt over aansturingen via homeassistant dus dacht dat aansturing via Homey hier ook besproken mag/kan worden zodat mensen hier kunnen lezen dat er een alternatief is mocht je zelf willen aansturen. Maar dat gezegd hebbende, als dat niet de bedoeling is dan stop ik er uiteraard mee :)
Tuurlijk mag dat, is Sessy topic en al diverse platformen voorbij zien komen. Alle input is erg handig voor ons en ook voor Charged.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:39
procyon schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Gave dingen natuurlijk altijd delen! Maar ik denk dat op het Homey forum meer Homey kennis is dan in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
prettig schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:27:
[...]

Gedaan (hangt nu in HA in API mode met jouw automatering):
- Die input sensor: string of integer ?
- Ik heb de input (Kw) van de Easee lader met template sensor omgezet naar watt, maar de developer tool geeft aan dat de output een string is (heb | int gebruikt). Maar wellicht maakt het niet uit voor jouw automatisering. Dan hoef ik er niet verder naar te kijken.

Gisteravond pas begonnen met HA (dus nog niet heel bekend ermee).

p.s. mooi gemaakt overigens.... blij mee.
Fijn dat het gelukt is.

Niet mij maar @PimDoos bedanken voor al het werk 8).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gruijter
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:04
DJP! schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:02:
[...]

Gave dingen natuurlijk altijd delen! Maar ik denk dat op het Homey forum meer Homey kennis is dan in dit topic.
Dat is inderdaad een handige plek om Homey kennis te verzamelen. Maar er is in dit tweakers topic heel veel aandacht voor HA (en dat is prima). Dat Homey voorbeelden hier ook de revue passeren helpt beginners om te snappen dat er meer platformen bestaan, en om ideeen op te doen.

De ontwikkeling en support van de Homey app wordt door Charged (Sessy) gefinancierd. En binnenkort komt er een cloud versie van de Homey app beschikbaar waardoor de drempel voor beginners heel laag wordt om Homey te gebruiken cq te proberen. Je hoeft daarvoor namelijk geen enkele extra hardware aan te schaffen, en tot 5 'apparaten' kun je Homey gratis gebruiken.
Dus iedereen met een Sessy kan dan op zijn Android of iOS smartphone de Homey app downloaden, en direct aan de slag gaan 🏖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
gruijter schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:38:
[...]

Je hoeft daarvoor namelijk geen enkele extra hardware aan te schaffen, en tot 5 'apparaten' kun je Homey gratis gebruiken.
Dus iedereen met een Sessy kan dan op zijn Android of iOS smartphone de Homey app downloaden, en direct aan de slag gaan 🏖
Als dat zonder een homy bridge kan en je dan de Sessy direct hebt op je app is dat zeker handig voor veel "standaard" gebruikers (mijn vader wil er een, die zou daar heel blij mee zijn). Hier zitten natuurlijk de nodig "freubelaars" (in positieve zin).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gruijter
prettig schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:18:
[...]

Als dat zonder een homy bridge kan en je dan de Sessy direct hebt op je app is dat zeker handig voor veel "standaard" gebruikers (mijn vader wil er een, die zou daar heel blij mee zijn). Hier zitten natuurlijk de nodig "freubelaars" (in positieve zin).
Dat is inderdaad zonder Homey bridge. Alleen de gratis Homey app installeren, account aanmaken, en dan direct starten met Sessy🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
gruijter schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:31:
[...]

Dat is inderdaad zonder Homey bridge. Alleen de gratis Homey app installeren, account aanmaken, en dan direct starten met Sessy🥳
Dat is we heel gaaf en ook laagdrempelig. Met apparaat doelen ze dan op bijvoorbeeld de Sessy, laadpaal of PV omvormer?

Of telt de Sessy voor 2 apparaten omdat er ook een P1 dongle bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruijter
De P1 dongle is ook een apparaat. Dus als je 3 Sessy's hebt en een dongle is dat 4 apparaten. Kun je het vijfde apparaat gebruiken om een Hue lamp van kleur te laten verschieten als Sessy gaat laden/ontladen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17

ThaDude

Hang Loose

@PimDoos heb je blueprint alweer paar dagen draaien het ontladen werkt echt prima d:)b

Het laden lijkt ook op basis van load balancing te gaan. Als er dus minder zon is dan het load balancing is ingesteld laad er maar 1 sessy. Zie ik dit juist? Verder weinig aan te merken :)

Ik heb homey ook geïnstalleerd maar kan nog niks omdat ik geen pro variant heb. Kosten 399,- zag ik. Wat zijn de voordelen hiervan tov HA? Wat kan ik dan beter of meer dan nu met HA?
Ikzelf heb een newmotion paal. Helaas krijg ik die nog niet in HA. Zou mooi zijn geweest.. weet iemand of deze wel in Homey zit?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
ThaDude schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:07:
@PimDoos heb je blueprint alweer paar dagen draaien het ontladen werkt echt prima d:)b

Ikzelf heb een newmotion paal. Helaas krijg ik die nog niet in HA. Zou mooi zijn geweest.. weet iemand of deze wel in Homey zit?
Nee zit er niet in. Ik heb zelf een Tesla Wall Connector, die kan ik benaderen via wifi maar heb in de meterkast een wifi homewizzard 3 fase kw/h meter laten plaatsen (was ook een soort van advies als je de autolaadkosten op de zaak wil nemen). Die meter kan je overal mee uitlezen, ook de Homey.

Of ging het je om loadbalancing?

Als je even wil spelen kan je de oudere homey pro overwegen. Ik heb deze uiteindelijk vervangen voor het 2023 model omdat die er iets mooier uitzag maar merk nog niet echt verschil met de oudere. (die nu ligt te verstoffen)

[ Voor 3% gewijzigd door procyon op 08-08-2023 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
procyon schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:37:
[...]

Aah, de naam is veranderd, check :)
En in dat zelfde lange draadje staat ook een HA integratie .....veel verder nog niet gekeken (heb ze op de zaak staan, dus dacht kijk even wat verder, wellicht kunnen we er wat mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik heb diverse micro-omvormers (5x) van APsystems (YC600) op mijn dak liggen bij de zonnepanelen. Volgens Sessy:
We hebben de Sessy zo ontworpen dat deze ook gekoppeld kan worden aan bestaande installaties. Of je nu een string-omvormer, optimizers van SolarEdge, micro-omvormers van Enphase of een andere partij hebt, dat maakt niet uit. Sessy ondersteunt 1-fase en 3-fase omvormers. Wij geloven in een open ecosysteem waarbij u de Sessy kunt combineren met apparatuur van andere fabrikanten.
Echter, ik heb gewoon 1 kabel die van mijn dak afkomt naar mijn meterkast. Naast mijn meterkast kan de Sessy worden aangesloten, maar "kan" dit eigenlijk uverhaupt wel in mijn opstelling? Ik begin nu een beetje te twijfelen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels.p
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-02 19:19
krizzziz schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:13:
Ik heb diverse micro-omvormers (5x) van APsystems (YC600) op mijn dak liggen bij de zonnepanelen. Volgens Sessy:

[...]

Echter, ik heb gewoon 1 kabel die van mijn dak afkomt naar mijn meterkast. Naast mijn meterkast kan de Sessy worden aangesloten, maar "kan" dit eigenlijk uverhaupt wel in mijn opstelling? Ik begin nu een beetje te twijfelen.
Zeker kan dit. De sessy komt gewoon ná je omvormer. Dus of je nu 1 hebt, of enkele micro, je sluit de sessy gewoon aan op de AC vanaf je panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 21:40
niels.p schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:28:
[...]

Zeker kan dit. De sessy komt gewoon ná je omvormer. Dus of je nu 1 hebt, of enkele micro, je sluit de sessy gewoon aan op de AC vanaf je panelen.
Thanks, begon even te twijfelen!

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• procyon
Het was weer een mooie dag voor de sessy eigenaren.
Auto opgeladen, wasjes gedraaid en electrisch gekookt en door het bufferen van energie gebruik kunnen maken van de meest optimale prijzen en schoonste stroom. Ondanks de relatieve lage zon opbrengst vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgkrXuGDTC_HXh1eQv2IYvq_3qM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDFukpOETVy5HN8bgcfCU6jn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBmMqllaWVkqp0XrrzU6kWROGN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxIrnjrXVPPY7yAOlkxLTrDb.jpg?f=fotoalbum_large

Waar de CO2 intensiteit nu 203 gCO₂eq/kWh is, was dat vanmiddag rond de 72 gCO₂eq/kWh(!)
https://app.electricitymaps.com/zone/NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Morgen ook weer een mooie dag, niet zo laag als vandaag maar wel groot verschil tussen hoog/laag.
procyon schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:41:
Het was weer een mooie dag voor de sessy eigenaren.
Auto opgeladen, wasjes gedraaid en electrisch gekookt en door het bufferen van energie gebruik kunnen maken van de meest optimale prijzen en schoonste stroom. Ondanks de relatieve lage zon opbrengst vandaag.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waar de CO2 intensiteit nu 203 gCO₂eq/kWh is, was dat vanmiddag rond de 72 gCO₂eq/kWh(!)
https://app.electricitymaps.com/zone/NL
Iets zegt me dat je toch een aardige PV hebt liggen.
En zo te zien ook meerdere Sessy's.
Ook een laag "slaap" verbruik.

Ook het feit dat je EV kan laden op het juiste moment helpt enorm.
Denk dat je als enkel de Sessy zou tellen, het verschil lager/kleinerr is ;).

Wel mooi resultaat, ik zit voor vandaag op: 16,48ct en 28,41ct.
En dat is met EV laden in de nacht want overdag ben ik werken en dus niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Jazsie schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:45:
Morgen ook weer een mooie dag, niet zo laag als vandaag maar wel groot verschil tussen hoog/laag.
Iets zegt me dat je toch een aardige PV hebt liggen.
En zo te zien ook meerdere Sessy's.
Ook een laag "slaap" verbruik.
Klopt, gisteren viel alles precies goed, kon thuis werken en dus ook laden op het goedkoopste moment. Ook panelen en voldoende sessy's op de eigen opwek volledig te kunnen opnemen.

[ Voor 31% gewijzigd door procyon op 09-08-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
PimDoos schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

Dat is het mooie aan de open modus: Dit kunnen we al :)

Nu toegevoegd aan de X op de meter blueprint: Offset entities. De som van deze entities wordt als offset voor X gebruikt. Hiermee kun je XOM dynamischer inregelen met bijvoorbeeld:
  • Een sensor entity die het verbruik van de EV lader meet. Meet je 1200 W verbruik op de meter en 1000 W op de sensor van de EV lader, dan gaat Sessy met 200W ontladen.
  • Een input_number die je aanstuurt via een script: Zet je deze entity op -100 W en de target in de blueprint op -100 W, dan probeert XOM om -200 W op de meter te houden.
Je kunt meerdere entities toevoegen, dus je kunt dit ook combineren.
Ik laad met 11KW (vrij normaal voor een EV) in de nacht en dan 1 KW verbruik: dus -10000 W. Wat gaat die dan doen !? Ik wil dan dat die niet ontlaad (wil geen Sessy lading in EV accu stoppen !) , dat gaat wel goed denk ik.

Maar ook niet gaan laden als dat betekend dat er minder vermogen naar de EV gaat (want de laders kijken dynamisch naar de belasting van het huis en laden met wat max. beschikbaar is en met 2 EV's trek ik het maximale uit 3x25A in de nacht). Dat weet ik dus niet zeker ?

EV heeft eigenlijk altijd voorrang (tenzij ik anders aangeef).

[ Voor 7% gewijzigd door prettig op 09-08-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 09:25
Iemand deze melding al weleens gehad? De netspanning is nu 240 volt... Dat lijkt mij toch echt niet te hoog aangezien de boel volgens mij moet uitschakelen bij 253 volt? De andere sessy doet het gewoon een die heeft dezelfde netspanning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OSGxE_IJlSoagOiocT5vZu8nZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLtt6GfuGdxhueAZ65UykMh8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ-NVtVEdTaXDa8AtB32d2gsVh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrJ8dueUin9GU8xVJLpTfXGL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
Sicos schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:59:
Iemand deze melding al weleens gehad? De netspanning is nu 240 volt... Dat lijkt mij toch echt niet te hoog aangezien de boel volgens mij moet uitschakelen bij 253 volt? De andere sessy doet het gewoon een die heeft dezelfde netspanning.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je nog wel een verbinding met de Sessy? zie je de spanning ook schommelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
DJP! schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:15:
[...]

Heb je nog wel een verbinding met de Sessy? zie je de spanning ook schommelen?
Ja want dat HA screenshot laat de spanning zien :-)

Ik heb de Sessy even stroomdood gemaakt en daarna deed ie het weer normaal.

Er liggen hier genoeg zonnepanelen in de buurt, die van mij liggen al 11 jaar op het dak en ik heb nog nooit de spanning tot 253 volt zien komen, hooguit 245 a 246 volt dus ik vond het wel een gekke melding.

[ Voor 24% gewijzigd door Sicos op 09-08-2023 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PimDoos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:34
ThaDude schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:07:

Het laden lijkt ook op basis van load balancing te gaan. Als er dus minder zon is dan het load balancing is ingesteld laad er maar 1 sessy. Zie ik dit juist? Verder weinig aan te merken :)
Als het berekende vermogen meer dan de load balancing threshold is (Max optimal power), dan wordt het vermogen verdeeld over de beschikbare Sessy's totdat de waarde weer onder de load balancing threshold komt. Dit geldt voor zowel laden als ontladen.
Bij twee Sessy's en een load balancing threshold van 1200:
- 0 tot 1200W op 1 Sessy
- 1200 W en hoger op 2 Sessy's
prettig schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:22:
[...]
Ik laad met 11KW (vrij normaal voor een EV) in de nacht en dan 1 KW verbruik: dus -10000 W. Wat gaat die dan doen !? Ik wil dan dat die niet ontlaad (wil geen Sessy lading in EV accu stoppen !) , dat gaat wel goed denk ik.
Ik neem even aan dat je bedoelt dat je 1000W verbruikt in het huis, en 11000W naar de EV. Zonder Sessy zie je dan 12000W op de meter neem ik aan.
Die EV lader moet je dan als offset entity opgeven in de automatisering. Met een target (X) van 0 en de power sensor voor de EV als offset entity opgegeven, zou Sessy enkel het verbruik van het huis moeten compenseren. In je voorbeeld berekent de automatisering dit zo:

Grid: 12.000W (positief is verbruik, negatief is terugleveren)
EV lader: 11.000W
Berekend huisverbruik: 12.000W - 11.000W = 1000W
Setpoint bij X=0: 1000 - 0 = 1000W

Sessy zou dan dus (ongeveer) 1000W gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
PimDoos schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:56:
[...]

Als het berekende vermogen meer dan de load balancing threshold is (Max optimal power), dan wordt het vermogen verdeeld over de beschikbare Sessy's totdat de waarde weer onder de load balancing threshold komt. Dit geldt voor zowel laden als ontladen.
Bij twee Sessy's en een load balancing threshold van 1200:
- 0 tot 1200W op 1 Sessy
- 1200 W en hoger op 2 Sessy's

[...]

Ik neem even aan dat je bedoelt dat je 1000W verbruikt in het huis, en 11000W naar de EV. Zonder Sessy zie je dan 12000W op de meter neem ik aan.
Die EV lader moet je dan als offset entity opgeven in de automatisering. Met een target (X) van 0 en de power sensor voor de EV als offset entity opgegeven, zou Sessy enkel het verbruik van het huis moeten compenseren. In je voorbeeld berekent de automatisering dit zo:

Grid: 12.000W (positief is verbruik, negatief is terugleveren)
EV lader: 11.000W
Berekend huisverbruik: 12.000W - 11.000W = 1000W
Setpoint bij X=0: 1000 - 0 = 1000W

Sessy zou dan dus (ongeveer) 1000W gaan leveren.
Daadwerkelijk verbruik van grootverbruiker (eigenlijk alleen de EV's) is erg mooi. De laders meten zelf wat ze max. kunnen laden, dus zodra er meer huisverbruik is gaan ze minder laden (zodat er niks uitvliegt) en dan blijft de Sessy dus het huisverbruik compenseren.

Wat ik me nu wel afvraag: waarom zou ik nog wat extra willen compenseren als ik al 11kw afneem ? Maar door huisverbruik te koppelen aan offeset entiteit die bij laden de waarde krijgt van het huisverbruik los ik dat eenvoudig op (en weer naar 0 als die stopt met laden).

Zit nog steeds te spelen met het idee: alles boven x kw (bv. 3), gewoon niet ontladen. Even verder HA induiken, kan ik volgens mij gewoon maken door entiteit die continue de juiste waarde berekend en die in de offset te zetten.

hmmmm.....mooie oplossing die meerder offfsets..... eigenlijk inputwaardes die de automatisering stuk flexibeler maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:04

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

prettig schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Maar ook niet gaan laden als dat betekend dat er minder vermogen naar de EV gaat (want de laders kijken dynamisch naar de belasting van het huis en laden met wat max. beschikbaar is en met 2 EV's trek ik het maximale uit 3x25A in de nacht). Dat weet ik dus niet zeker ?

EV heeft eigenlijk altijd voorrang (tenzij ik anders aangeef).
Als ik je goed begrijp wil je gewoon geen NOM.
Of omgekeerd, ik begrijp niet wat je met NOM wil bereiken als je uitzonderingen wil. Je laadpalen zitten immers achter dezelfde meter als de wasmachine, dus waarom de ene niet uit de accu en de andere wel?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Proton_ schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Als ik je goed begrijp wil je gewoon geen NOM.
Of omgekeerd, ik begrijp niet wat je met NOM wil bereiken als je uitzonderingen wil. Je laadpalen zitten immers achter dezelfde meter als de wasmachine, dus waarom de ene niet uit de accu en de andere wel?
Heb je een punt. Maar wil de EV's eruit hebben om beter te kunnen bepalen wat ik voor het huis nodig heb en ook beter inzicht krijg in het gedrag met een accu tov huisverbruik en PV.

De laders wil ik eigenlijk evt. straks op eigen aansluiting zetten (evt zakelijk). Heb niet een typische setup hier, dus weet dat ik wat afwijk.

De EV's ga ik overigens nooit compenseren met accu's...... is z'n 140kw bij elkaar, paar keer per week. (en die kosten zijn toch zakelijk). En vindt het beetje dom: laden/ontladen is verlies (18%). Dan weer EV in, weer verlies. 3x verlies ipv 1x.

O ja en de EV's worden al slim geladen (PV of goedkope stroom), dan wil ik niet duurdere KW's uit de Sessy erin stoppen. Avond/nacht moet ik toch betalen, dus dat moet met de accu(s). Dag is PV of goedkope stroom erin stoppen.

Dus wellicht is NOM niet de juiste keuze, maar heb hem pas een weekje of 2.......nog aan het leren :)

[ Voor 14% gewijzigd door prettig op 09-08-2023 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EngbertT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-07 21:57
Heb vanmorgen de blueprint geïnstalleerd en tijden volgens het voorbeeld ingesteld.

Moest vanmiddag, lekker zonnig, de EV laden vanwege een trip morgen.
Tot mijn verrassing:
de EV laadde via Wallbox Pulsar 2 op, zoals bedoeld, met zon-energie, aangevuld met wat net-energie, De 2 Sessy's, elk achter hun eigen PV, hielden zich gedeisd. Dus opladen zonder batterij-conversies.

Toeval of voorspelbaar? Daar heb ik me nog niet in verdiept.
Een aangename verrassing want ik had voor dit resultaat nog iets willen bedenken.
Heel bijzonder wat je ontwikkeld hebt Pim!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
gruijter schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:31:
[...]

Net even gekeken.... schijnbaar is het alleen met pro nu, app is gratis, maar de sessy kan ik alleen toevoegen als ik pro kies.

"Sessy is only available for Homey Pro."

Of mis ik iest ?

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:22
Tot nu toe is de sessy app voor homey alleen voor homey Pro draaid locaal. De cloud versie is in ontwikkeling tbv de homey-bridge, tijdlijn niet bekend.

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:58
<KNIP> sorry verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door Luke the Duke op 10-08-2023 08:54 ]

• gruijter
prettig schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 23:35:
[...]

Net even gekeken.... schijnbaar is het alleen met pro nu, app is gratis, maar de sessy kan ik alleen toevoegen als ik pro kies.

"Sessy is only available for Homey Pro."

Of mis ik iest ?
Wat je mist is de post daarvoor. De cloud app is nog in ontwikkeling. Dus op dit moment inderdaad alleen beschikbaar op de Homey Pro 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
gruijter schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:31:
[...]

Wat je mist is de post daarvoor. De cloud app is nog in ontwikkeling. Dus op dit moment inderdaad alleen beschikbaar op de Homey Pro 😉
Okee, maar die komt dus wel ?
Lijkt me mooi/leuk om app te hebben waarmee ik snel kan kijken wat die doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victor M
  • Laatst online: 14-11-2023
gruijter schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:31:
[...]

Op welke termijn denk je dat een eerste versie van de cloud-app beschikbaar komt?

• Sicos
Sicos schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:59:

[Afbeelding]
Vandaag weer dezelfde fout maar de spannings is afgelopen dag helemaal niet te hoog geweest, iemand een idee waar ik dit kan zoeken? Ik heb niks aangepast aan wat voor instelling dan ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESI0xembkuBw0UpZXy0rpCzldbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WJZVpwvXl2UAd9xwc4Ll8Lz.jpg?f=fotoalbum_large

• DJP!
Nog rare errors in het error log? Sowieso een mail naar Sessy sturen want dit kan niet normaal zijn.

• PimDoos
Sicos schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:02:
[...]
Vandaag weer dezelfde fout maar de spannings is afgelopen dag helemaal niet te hoog geweest, iemand een idee waar ik dit kan zoeken? Ik heb niks aangepast aan wat voor instelling dan ook.
Het kan in dit geval interessant zijn om in de HA history de System State, System State Details en de netspanning naast elkaar te leggen. Het kan vooral interessant zijn om in te zoomen op de momenten dat de system state 'disconnected' is.
En uiteraard: zet die info ook door naar Sessy support :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PimDoos
Ik ben wat aan het experimenteren met het automatiseren van de 'grid target' van X op de meter op basis van dynamische energieprijzen. Mijn doel 'enkel terugleveren' lukt vandaag al aardig: Vandaag heb ik 0,1 kWh uit het net gebruikt :). Voornaamste wat nu nog roet in het eten gooit (no pun intended) is de kookplaat. Door het snel moduleren is het vermogen lastig bij te benen door Sessy, waardoor er toch nog 0,07 kWh uit het net verbruikt werd. De rest van de dag heb ik slechts 0,03 kWh uit het net verbruikt, goed voor een 'Self sufficiency' factor in Home Assistant van 99% en 100% low carbon energy :D

De dynamische prijzen lijken voor mijn situatie nog niet echt nuttig te zijn. Mijn overschot is dusdanig groot dat ik het niet allemaal kwijt kan in mijn twee Sessy's, zelfs als ik probeer te sturen om lage teruglevertarieven te vermijden. De lage tarieven midden op de dag hakken daardoor flink in de 'winst' van de dag. Mijn 35 kWh aan PV opwek leverde vandaag op - uitgaande van geen saldering:
  • € 0,42 bij een dynamisch contract (berekend met prijzen van Tibber)
  • € 2,39 bij een vast contract (berekend met prijzen van Greenchoice
Het concept lijkt wel te werken, met wat simpele logica in een automation stuur ik een input_number aan die ik weer in de XOM automation gebruik als offset entity. Hiermee kan ik een soort hybride draaien van NOM en ROI. De grid meting volgt netjes de grid target tot de Sessy's vol zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYbDruYDObZNKqKPndQKYd5Nbco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tLeaSSu4coHdCc33dipUBWJT.png?f=fotoalbum_large

Hier de grid target en grid meting in Watt, gemiddelde batterijpercentage van de Sessy's, en de realtime kosten voor dynamisch en vaste prijzen (grid meting in kW x energieprijs in €/kWh = €/h)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZ7pIewCuWg0sWRYWErLKQmhn_s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OQLLyZyJnO1TEzVIdrldPs8p.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJP!
PimDoos schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:56:
Ik ben wat aan het experimenteren met het automatiseren van de 'grid target' van X op de meter op basis van dynamische energieprijzen. Mijn doel 'enkel terugleveren' lukt vandaag al aardig: Vandaag heb ik 0,1 kWh uit het net gebruikt :). Voornaamste wat nu nog roet in het eten gooit (no pun intended) is de kookplaat. Door het snel moduleren is het vermogen lastig bij te benen door Sessy, waardoor er toch nog 0,07 kWh uit het net verbruikt werd. De rest van de dag heb ik slechts 0,03 kWh uit het net verbruikt, goed voor een 'Self sufficiency' factor in Home Assistant van 99% en 100% low carbon energy :D

De dynamische prijzen lijken voor mijn situatie nog niet echt nuttig te zijn. Mijn overschot is dusdanig groot dat ik het niet allemaal kwijt kan in mijn twee Sessy's, zelfs als ik probeer te sturen om lage teruglevertarieven te vermijden. De lage tarieven midden op de dag hakken daardoor flink in de 'winst' van de dag. Mijn 35 kWh aan PV opwek leverde vandaag op - uitgaande van geen saldering:
Het concept lijkt wel te werken, met wat simpele logica in een automation stuur ik een input_number aan die ik weer in de XOM automation gebruik als offset entity. Hiermee kan ik een soort hybride draaien van NOM en ROI. De grid meting volgt netjes de grid target tot de Sessy's vol zijn.
[Afbeelding]

Hier de grid target en grid meting in Watt, gemiddelde batterijpercentage van de Sessy's, en de realtime kosten voor dynamisch en vaste prijzen (grid meting in kW x energieprijs in €/kWh = €/h)
[Afbeelding]
Je XOM blueprint doet het hier ook erg goed :) ivm vakantie heb de grid target op -100W staan. De hele dag dus minimaal 100W terugleveren. Overdag de zonnepanelen en ‘s nachts de Sessy. Ik weet dat het door het vaste contract van mij redelijk nutteloos is. Maar een Self sufficiency quote van 100% en 0kWh van het net is ook wel eens leuk om te zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi.... kan ik ook wat mee. Denk overigens dat PV overschot in de zomer al snel een gegeven is. Voor- en najaar kon dit wel eens veel beter uitpakken (net genoeg PV).

In de winter, te weinig PV. Dan wordt sturen op dynamische prijzen wel interessanter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 19:28
Hoi Pim,

Ik wacht nog op mijn 2 Sessy's maar zou heel graag ze willen laten draaien op jouw X op de meter. Ik heb veel interesse om een combi te maken. Ik zou graag mijn overschot van de zonnepanelen op een gunstig moment verkopen. Dus jouw automatiseren van de 'grid target' vind ik erg interessant.

Volgens mij ben ik niet de enige hierin dus als je een keer tijd over hebt zou een "how to" heel erg gewaardeerd worden!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
In HA 2 basic automatiseringen toegevoegd:
- EV laden --> IDLE. Want de EV's laden dynamisch op de PV, huis is verbruiker. Dat trekt die al automatisch af van het laad vermogen.
- Stoppen met laden: weer aktief

Dit is voor de dagen met genoeg PV. Alleen PV overschot de accu's in (EV en Sessy). Huis ook op PV.
Vaak laad ik gewoon meer dan het PV overschot (tijdswinst met laden), maar dat zijn dan weer de goedkope uren.

In de winter, dan laden ze bijna alleen in de nacht (niet voldoende PV), dus dan kan ik XOM met offset gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door prettig op 11-08-2023 13:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PimDoos
Het viel me op dat als een state of charge afwijkt, de XOM regeling niet optimaal regelt als er een accu vol is.
In de nieuwste versie kijkt de regeling ook naar de System State van iedere accu. Ik raad aan om de min/max charge in de instellingen van de blueprint na het updaten naar 0-100% te zetten om gebruik te maken van deze aanpassing.

Ik heb daarnaast de blueprint verplaatst naar een nieuw repository: ha-sessy-examples. Mijn doel hiermee is om een centrale plek te maken voor Sessy automations en andere Home Assistant integraties. Voor nu is de XOM regeling de enige op dit repository, maar ik wil dit gaan uitbreiden met bijvoorbeeld de Dynamic Grid Target automation waar ik nu mee aan het werk ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels.p
  • Laatst online: 04-02 19:19
Lekker bezig, @PimDoos .. 2 sessy’s staan op de planning voor over 3 weken en heb een rasberry klaar staan om met HA los te gaan zodra ik terug ben van vakantie.. can’t wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyOosterveer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-05 20:01
Disclaimer: ik weet dat het volgende niet je doel moet zijn

That said: ik zou graag inzichtelijk willen maken wat de batterij oplevert. Voor de duidelijkheid: ik heb dynamische energieprijzen. Iemand die hier al iets voor heeft bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
  • Laatst online: 15-09 10:37
DannyOosterveer schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:07:

That said: ik zou graag inzichtelijk willen maken wat de batterij oplevert. Voor de duidelijkheid: ik heb dynamische energieprijzen. Iemand die hier al iets voor heeft bedacht?
Net 3 nieuwe berekeningen gepost in het daarvoor bestemde forum.
WillemD61 in "Thuisbatterij en dynamisch contract financieel interessant"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45

worker

2x Sessy thuisbatterij

DannyOosterveer schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:07:

Ik heb dit gemaakt in HA in twee stappen.
Stap 1: maak een template sensor aan in configuration.yaml, die de waarde heeft stroomprijs*power. De eenheid van deze template sensor is €/h
Stap 2: gebruik een Rieman integrator (een helper) om de waarde van de zojuist gemaakte template sensor te integreren tot €.
In het plaatje hieronder zie drie grafieken: het vermogen van de Sessy’s, de stroomprijs en de opbrengst in €. Je ziet dat ik “al” 33€ heb verdiend met arbitrage.
Je moet wel wat ervaring met HA hebben hiervoor, ik kan je wel helpen als je wil, stuur maar een DM.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIqSq9Dt_Is1iWShkc8PiyxksCQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vunxZa2lD6lXnMRsvGkmknba.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door worker op 16-08-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

blueline schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:59:
In januari 2023 ook een sessy besteld. Had nog budget over in mijn duurzaamheidsdepot van de woning. Geldverstrekker na een week communiceren overtuigd dat dit toch hier onder valt.

Planning is Q3 2023 :)

Ben zeer benieuwd.
En wat is het resultaat? Ik ben ook aan het kijken of dit onder een duurzaamheids depot kan vallen.. is het uitbetaald? Deden ze nog moeilijk?

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 15-08-2023 09:50 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sicos
Wellicht dat een accu nu toch sneller interressant gaat worden voor mensen --> https://www.nu.nl/economi...and-extra-geld-kwijt.html

Als er één schaap over de dam is of zoiets ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
Sicos schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:47:
Wellicht dat een accu nu toch sneller interressant gaat worden voor mensen --> https://www.nu.nl/economi...and-extra-geld-kwijt.html

Als je zonnepanelen hebt, ga je met de beperkte capaciteit van de batterij er nooit voor zorgen dat je niet meer terug hoeft te leveren, hoogstens dat je in een andere schaal komt van de terugleverkosten. Daarmee ga je je batterij echt niet terugverdienen.
Voor info over schalen en tarief:
https://vandebron.nl/blog/vaste-terugleveringskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

WillemD61 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Als je zonnepanelen hebt, ga je met de beperkte capaciteit van de batterij er nooit voor zorgen dat je niet meer terug hoeft te leveren, hoogstens dat je in een andere schaal komt van de terugleverkosten. Daarmee ga je je batterij echt niet terugverdienen.
Voor info over schalen en tarief:
https://vandebron.nl/blog/vaste-terugleveringskosten
Of je moet dus meer batterijen gaan aanschaffen dat je dus nooit meer terugleveren hoeft? Of mis ik dan iets?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemD61
spartacusNLD schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Of je moet dus meer batterijen gaan aanschaffen dat je dus nooit meer terugleveren hoeft? Of mis ik dan iets?
Ja , ga maar eens rekenen met investeringskosten en besparingen ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Laatst online: 03-09 18:27
Ik ben overtuigd dat dit een proefballonnetje is wat straks keihard weer ingetrokken word. Of door overheids druk of vanwege de enorme backlash die dit veroorzaakt.

Ze zijn gewoon aan het porren om te zien wat er gebeurt als zoiets gelanceerd word
Sicos schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:47:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:42
Wunk schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:31:
Ik ben overtuigd dat dit een proefballonnetje is wat straks keihard weer ingetrokken word. Of door overheids druk of vanwege de enorme backlash die dit veroorzaakt.

Ze zijn gewoon aan het porren om te zien wat er gebeurt als zoiets gelanceerd word

[...]
Welk verzet? Hoe meer mensen er vertrekken hoe beter voor VDB. Met als gevolg dat het bij anderen nog onhoudbaarder wordt en de sneeuwbal gaat rollen.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05

Tazzios

..

Voor verdere discussie over de heffing van Vandebron heffing kan men hier terecht: Maandelijkse heffing op het bezit van zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
Ik sta inmiddels nu een maand of 5 in de wachtrij voor een Sessy. En hoewel de techniek, open API en opties echt super klinken en wat er neergezet indrukwekkend goed is, begin ik wel een klein beetje twijfels te krijgen over de kosten per kwh als ik naar de prijsontwikkeling voor thuisbatterijen kijk.

En dit begint inmiddels toch een niveau te krijgen waarbij ik serieus overweeg m'n reservering te annuleren.

Voor €1469 heb je momenteel een Pylontech 4.8kWh thuisbatterij die ook nog eens een ontladingscapaciteit van 2.4kW heeft. Sure, er zit geen hippe API of AC<>DC inverter op, maar voor minder dan de helft van de prijs per kWh van een Sessy begint een pakket van deze batterijen met een andere inverter oplossing toch wel heel interessant te klinken.

Ik heb een beetje t gevoel dat de prijs achter begint te lopen met de realiteit op de markt op 't moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoQuest
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-07 23:41
Wunk schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:21:
Ik sta inmiddels nu een maand of 5 in de wachtrij voor een Sessy. En hoewel de techniek, open API en opties echt super klinken en wat er neergezet indrukwekkend goed is, begin ik wel een klein beetje twijfels te krijgen over de kosten per kwh als ik naar de prijsontwikkeling voor thuisbatterijen kijk.

En dit begint inmiddels toch een niveau te krijgen waarbij ik serieus overweeg m'n reservering te annuleren.

Voor €1469 heb je momenteel een Pylontech 4.8kWh thuisbatterij die ook nog eens een ontladingscapaciteit van 2.4kW heeft. Sure, er zit geen hippe API of AC<>DC inverter op, maar voor minder dan de helft van de prijs per kWh van een Sessy begint een pakket van deze batterijen met een andere inverter oplossing toch wel heel interessant te klinken.

Ik heb een beetje t gevoel dat de prijs achter begint te lopen met de realiteit op de markt op 't moment
Is dat de prijs van alleen de batterij?
Of komt hier nog een geschikte omvormer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:58
Wunk schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:21:
"er zit geen hippe API of AC<>DC inverter op, maar voor minder dan de helft van de prijs per kWh van een Sessy"
Je spreekt jezelf tegen. Je geeft aan dat het vergelijk mank gaat maar toch maak je hem? Over appels met peren vergelijken gesproken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:33
Even vlug geGoogled. Is een kale batterij zonder omvormer. Zelfs de ophangbeugels zijn extra en het lijkt erop dat de prijs exBTW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoQuest
hanev001 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:51:
Even vlug geGoogled. Is een kale batterij zonder omvormer. Zelfs de ophangbeugels zijn extra en het lijkt erop dat de prijs exBTW is.
Inderdaad, had ik ook gezien.
Ik hoop dat Wunk dit ook ontdekt.

En een passende omvormer komt waarschijnlijk wel op Eur 1.750,-- (victron), en dan zit je weer op Eur 3.245,-- En dat is gelijk aan Sessy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
KoQuest schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

En een passende omvormer komt waarschijnlijk wel op Eur 1.750,-- (victron), en dan zit je weer op Eur 3.245,-- En dat is gelijk aan Sessy.
En dan nog steeds geen API of andere leuke dingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicos
[...]

Voordat ik 3 sessy's kocht heb ik naar dit systeem zitten kijken --> YouTube: Maximize Your Battery Bank's Potential: a step by step guide.

Op zich goedkoper maar er zitten ook weer nadelen aan;

- Nergens in de europa te verkrijgen (voor zover ik kon zien alleen in the US of A)
- Er komt ongeveer 48volt uit dus je zal zelf een omvormer moeten regelen
- Je zal zelf moeten regelen dat dit ding alleen maar gaat laden wanneer dit nodig is
- etc...

En toen kwam ik Sessy tegen. Het voordeel hier is toch wel dat het vrij goed op elkaar is afgestemd en dat het eigenlijk gewoon ophangen, aansluiten en klaar is. Ook wel makkelijk dat het gewoon een Nederlands bedrijf is mocht je ooit voor garantie moeten gaan (ja Charged kan ook failliet gaan in de tussentijd maar dat kan elk bedrijf waar dan ook ter wereld)

Er zijn nog wel wat dingen die ze kunnen verbeteren vanuit Sessy maar daar werken ze zo te zien ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
[...]

Is wel inclusief btw en ovormer 4000W is 1315 (plus trasportkosten). Maar dan heb je ook nog bekabeling nodig. Iets om aan te sturen. Iets om te visualiseren, Ook nog een busbar voor je btterij en omvormer. Wat zekeringen.

Met andere woorden de Sessy is veel goedkoper indien je maar een kleine capaciteit nodg heb.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJP!
En de Sessy is makkelijk... Een apparaat waar alles in zit. Geen gelijkstroomkabels, extra omvormers, metertjes etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
Peterhardenberg schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:02:
[...]

En dan nog steeds geen API of andere leuke dingen :)
Victron comuniceert met Modbus en MQTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
DJP! schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:09:
En de Sessy is makkelijk... Een apparaat waar alles in zit. Geen gelijkstroomkabels, extra omvormers, metertjes etc..
Wat ik persoonlijk een klein gemis vind op de Sessy is wat status ledjes;

- Bijvoorbeeld 1 waardoor ik kan zien dat er spanning is (ja ik kan dat ook zien op de WIFI dongle maar die zit nogal onhandig onderaan)
- Een led waarmee ik kan zien of die aan het laden of ontladen is
- 5 leds waarmee je het laad percentage kan zien (0 - 20 - 40 - 60 - 80 - 100%)

Of eventueel een display die dit allemaal kan.

Ja je kan het ook gewoon in zoiets als Home Assistant of Homey zien (als je dat gebruikt) maar bij het ophangen of een eventueel probleem uitzoeken zijn een paar ledjes (kost niet echt duur ;-) ) toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
Sicos schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:14:
[...]

- Bijvoorbeeld 1 waardoor ik kan zien dat er spanning is (ja ik kan dat ook zien op de WIFI dongle maar die zit nogal onhandig onderaan)

Ja je kan het ook gewoon in zoiets als Home Assistant of Homey zien (als je dat gebruikt) maar bij het ophangen of een eventueel probleem uitzoeken zijn een paar ledjes (kost niet echt duur ;-) ) toch wel handig.
Tijdens de installatie kan het inderdaad handig zijn. Als de Sessy eenmaal draait kijk je er bijna niet meer na, ik tenminste niet. Kwam laatst wel dit topic tegen: Electronic Shelf Labels, reverse engineering en hergebruik lijkt me leuk om zo'n ding op de Sessy te plakken waar dan de status op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandma-nerd
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-02 18:12
DJP! schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:47:
[...]

Tijdens de installatie kan het inderdaad handig zijn. Als de Sessy eenmaal draait kijk je er bijna niet meer na, ik tenminste niet. Kwam laatst wel dit topic tegen: Electronic Shelf Labels, reverse engineering en hergebruik lijkt me leuk om zo'n ding op de Sessy te plakken waar dan de status op staat.
Ik kijk er toch elke dag naar. Ook via de webinterface(s) trouwens. Want vrij regelmatig wordt de P1 module niet meer gevonden (hoewel gewoon live) en dan hangt m'n Sessy niets te doen tot ik 'm een duwtje (even stroomloos maken) geef.
Vanuit het trapgat (Sessy hangt op zolder) kan ik een lampje zien dat knippert bij activiteit (laden/leveren), groen of rood kan branden.
Als 'ie uit is gebeurt er ook echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoQuest
Sinds enkele weken is de portal uitgebreid met het tonen van een ip-adres gelabeld "PV Hostnaam / PV IP Adres". Nu heb ik mn sessy's niet achter of voor een PV-omvormer hangen maar rechtstreeks op een 3-fasen-groep. Mijn Enphase Envoy S hangt ook aan een aparte 3F-groep. Toch heeft de software een ip-adres ingevuld en dat is het ip-adres van een van de accu's.

Hebben jullie enig idee wat hiervan het effect kan zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psdata
Sicos schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:14:
[...]

Ik las dit en eff binnen homey en het smpl display dit gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAKQRqH9nUjLeNubksyHv7SZpCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLjLA84LmcPDAFgBCtI2HQxQ.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht bedoel je zo iets. 😀

Laden/leveren in Watt, batterij geladen %
Uurprijs Euro, p1 meter Watt

Installatie staat op NOM

[ Voor 3% gewijzigd door psdata op 15-08-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideriusj
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

PimDoos schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:36:
Het viel me op dat als een state of charge afwijkt, de XOM regeling niet optimaal regelt als er een accu vol is.
In de nieuwste versie kijkt de regeling ook naar de System State van iedere accu. Ik raad aan om de min/max charge in de instellingen van de blueprint na het updaten naar 0-100% te zetten om gebruik te maken van deze aanpassing.

Ik heb daarnaast de blueprint verplaatst naar een nieuw repository: ha-sessy-examples. Mijn doel hiermee is om een centrale plek te maken voor Sessy automations en andere Home Assistant integraties. Voor nu is de XOM regeling de enige op dit repository, maar ik wil dit gaan uitbreiden met bijvoorbeeld de Dynamic Grid Target automation waar ik nu mee aan het werk ben.
@PimDoos Hoe krijg ik de blueprint in Ha. ??? Als ik in Ha blueprint importeren doe, gebeurt er niets. Welke url moet ik ingeven ??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KoQuest
psdata schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:02:
[...]

[Afbeelding]

Installatie staat op NOM
>:) >:) geweldig, dat zijn de echte tweakers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
sideriusj schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

@PimDoos Hoe krijg ik de blueprint in Ha. ??? Als ik in Ha blueprint importeren doe, gebeurt er niets. Welke url moet ik ingeven ??
Hallo sideriusj

I think you must use this link

https://github.com/PimDoo...tion/sessy/sessy-xom.yaml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideriusj
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

@psdata Helaas, ook met deze link gebeurt er niets.

Update: Het is nu wel gelukt.

[ Voor 27% gewijzigd door sideriusj op 15-08-2023 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
sideriusj schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:42:
@psdata Helaas, ook met deze link gebeurt er niets.
Je krijgt onder blueprints wel de regel er bij van "Sessy X on the Meter"

Daarna ga je naar het eerste tabblad "Automatisering"
Kies je de Add button
En moetde bleuprint ook naar voren komen. en kun je beginnen met invullen van je gegevens

Je moet natuurlijk ook wel de sessy's zelf hebben ge-integreerd via HACS (dus aktief hebben staan)
en dat je je Energie tablad hebt kunnen voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
psdata schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:02:
[...]

[Afbeelding]

Installatie staat op NOM
Gaaf display! Hopelijk komt er ook een variant van die niet afhankelijk is van Homey. Zou mooi zijn als deze dan via een open protocol aan te sturen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Zou handig zijn als we vast IP adres kunnen ingeven. Kan hem in de router vastzetten. Bij stroomstoring heb je nu kans dat die andere IP adressen krijgt en dan werken integraties niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
prettig schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:56:
Zou handig zijn als we vast IP adres kunnen ingeven. Kan hem in de router vastzetten. Bij stroomstoring heb je nu kans dat die andere IP adressen krijgt en dan werken integraties niet meer.
Maar als je hem in de router vast krijgt de Sessy toch altijd dat e-mail adres? Als er een stroomstoring is werkt de Sessy als het goed is ook niet. En in het geval dat, waar komt dat andere IP adres dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
DJP! schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 18:51:
[...]

Maar als je hem in de router vast krijgt de Sessy toch altijd dat e-mail adres? Als er een stroomstoring is werkt de Sessy als het goed is ook niet. En in het geval dat, waar komt dat andere IP adres dan vandaan?
Had hem nog niet vastgezet (uurtje eruit en dus net te lang. Maar veel (toekomstige) gebruikers snappen dat niet. Handigste is DHCP en dan optie: use current IP address as fixed. Dan hoef je als gebruiker niks in te voeren (subnet, gateway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
prettig schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:00:
[...]

Had hem nog niet vastgezet (uurtje eruit en dus net te lang. Maar veel (toekomstige) gebruikers snappen dat niet. Handigste is DHCP en dan optie: use current IP address as fixed. Dan hoef je als gebruiker niks in te voeren (subnet, gateway).
Ik zou hem dan toch in de router vastzetten, minste kans op dubbele IP adressen. Mocht je ooit een keer iets veranderen heb je ook alles mooi centraal en hoef je niet al je apparaten af om IP adressen of iets dergelijks aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
DJP! schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:34:
[...]
Gaaf display! Hopelijk komt er ook een variant van die niet afhankelijk is van Homey. Zou mooi zijn als deze dan via een open protocol aan te sturen is.
Wellicht het gebruik van e-inkt prijslabel supermarkt
Zie dit project : Electronic Shelf Labels, reverse engineering en hergebruik
Zou gaan werken ook via HA >> esphome
Dit lijkt me ook wel een leuk project maar veel zelfdoen zeker niet kant en klaar zoals het "SMPL" display binnen homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
psdata schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:33:
[...]

Wellicht het gebruik van e-inkt prijslabel supermarkt
Zie dit project : Electronic Shelf Labels, reverse engineering en hergebruik
Zou gaan werken ook via HA >> esphome
Dit lijkt me ook wel een leuk project maar veel zelfdoen zeker niet kant en klaar zoals het "SMPL" display binnen homey.
Heb een paar van deze liggen. Nog niets mee gedaan ivm tijd. Hopelijk komende weken ergens een avondje tijd om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faceless
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 17:06
Tazzios schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:14:
ROI modus heeft het goedkope uurtje(17cent) van 5uur vanochtend gemist niet meegenomen van. had om 7:00 weer kunnen ontladen(28cent).
Morgen vergelijkbare situatie. Om 4u laden en om 7u is dat 21% meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 19:36
Grandma-nerd schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:14:
[...]

Ik kijk er toch elke dag naar. Ook via de webinterface(s) trouwens. Want vrij regelmatig wordt de P1 module niet meer gevonden (hoewel gewoon live) en dan hangt m'n Sessy niets te doen tot ik 'm een duwtje (even stroomloos maken) geef.
Vanuit het trapgat (Sessy hangt op zolder) kan ik een lampje zien dat knippert bij activiteit (laden/leveren), groen of rood kan branden.
Als 'ie uit is gebeurt er ook echt niets.
Kan iemand aangeven waar ik kan vinden wat de kleur en het knipperen van de lampjes onderin de Sessy's betekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemD61
Faceless schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:59:
[...]

Morgen vergelijkbare situatie. Om 4u laden en om 7u is dat 21% meer waard.
Na toepassing van belastingen en 81% RTE is dit negatief
(0.1399+0.15245)*1.21*0.9 - (0.09017+0.15245)*1.21/0.9 = - 0.0078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faceless
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 17:06
WillemD61 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:14:
[...]

Na toepassing van belastingen en 81% RTE is dit negatief
(0.1399+0.15245)*1.21*0.9 - (0.09017+0.15245)*1.21/0.9 = - 0.0078
Ach ja, tis maar hoe je rekent he. € 0,342 vs € 0,282 = 21% duurderder, dus met 81% RTE heb je volgens mij nog +/- 2 procentpunt winst.

Maar ik krijg het gevoel dat ik nu half wiskundig nederland over me heen ga krijgen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WillemD61
Faceless schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

Ach ja, tis maar hoe je rekent he. € 0,342 vs € 0,282 = 21% duurderder, dus met 81% RTE heb je volgens mij nog +/- 2 procentpunt winst.

Maar ik krijg het gevoel dat ik nu half wiskundig nederland over me heen ga krijgen. :)
Dat is het mooie van wiskunde ....het klopt of het klopt niet.
Op een andere manier:
Stel je gaat 10 kWh in je batterij stoppen. Daarvoor moet je 10/0.9=11.1 kWh uit het net halen voor een prijs van (0.09017+0.15245)*1.21=0.29354 dus dat kost 3.26 Euro.
Je haalt dan 10 kWh weer uit je batterij maar levert dan 10*0.9=9 kWh terug, tegen een prijs van (0.1399+0.15245)*1.21=0.3537 dus dat levert op 3.18 euro.
Verlies 8 eurocent en een energieverbruik van 2.1 kWh.

De enige manier (zonder PV) om vandaag geld te verdienen is laden tussen 14:00 en 16:00 en ontladen tussen 19:00 en 21:00. Je verdient dan 7 cent per batterij.

[ Voor 10% gewijzigd door WillemD61 op 16-08-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
[...]

Bij 1 batterij absoluut.. maar als je 't opschaalt naar 3 of meer?
Ik moet de rekensom nog even precies maken, maar als je 't schaalt word t volgens mij heel wat duurder..

Ik ben gewoon kritisch aan 't denken, ik vind Sessy een enorm mooi produkt. Maar ik staar me niet blind op maar 1 oplossing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wunk
Wunk schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:00:
[...]

Bij 1 batterij absoluut.. maar als je 't opschaalt naar 3 of meer?
Ik moet de rekensom nog even precies maken, maar als je 't schaalt word t volgens mij heel wat duurder..

Ik ben gewoon kritisch aan 't denken, ik vind Sessy een enorm mooi produkt. Maar ik staar me niet blind op maar 1 oplossing :)
Even een sommetje (inc. 21% BTW):

Inverter 10kW SUN-10K-SG01HP3-EU - 2190 euro
2x 5kW Pylontech €1766 - €3533
Totaal €5723 voor 10kW thuisbatterij oplossing met 8kW ontladings capaciteit op een volledig 3-fase systeem.

10kW aan Sessy (3.4kW ontladen per fase) a 2x €3350 = €6700 enkelfase systeem (op 2 aparte fases allicht, maar dit is geen echt 3-fasen systeem)

Daar vind ik toch wel een behoorlijk verschil in sluipen qua kosten en qua load balancing mogelijkheden.

En voor €1766 schaal je 5kW extra opslag bij zonder iets aan de inverter te hoeven doen, terwijl je bij Sessy direct 't dubbele kwijt bent dan. Dus bij grotere schaal begint dit redelijk scheef te lopen in prijzen per opgeslagen kWh

Dan blijft de API over als groot voordeel bij Sessy.

[ Voor 10% gewijzigd door Wunk op 16-08-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
Wunk schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:59:
[...]

Totaal €5723 voor 10kW thuisbatterij oplossing met 8kW ontladings capaciteit op een volledig 3-fase systeem.

10kW aan Sessy (3.4kW ontladen per fase) a 2x €3350 = €6700 enkelfase systeem (op 2 aparte fases allicht, maar dit is geen echt 3-fasen systeem)

Daar vind ik toch wel een behoorlijk verschil in sluipen qua kosten en qua load balancing mogelijkheden.

En voor €1766 schaal je 5kW extra opslag bij zonder iets aan de inverter te hoeven doen, terwijl je bij Sessy direct 't dubbele kwijt bent dan. Dus bij grotere schaal begint dit redelijk scheef te lopen in prijzen per opgeslagen kWh

Je kan bij Sessy als het goed is via de ronde poort die onderop in het midden zit (vlakbij de wifi dongle) ook een extra accu pakket aansluiten maar hoe dat in de toekomst gaat werken is ook nog niet helemaal duidelijk. Je hebt dan geen extra omvormer nodig. Maar aangezien Sessy door een startup bedrijf is gemaakt zal dat wellicht nog even duren. Maar niemand is verplicht om een Sessy te kopen.

Zo ie zo is Nederland een hele andere markt dat bijvoorbeeld the US of A aangezien je daar echt in the middle of helemaal nowhere kan wonen en dan kan ik het me goed bedenken dat je voor een heel erg modulaire oplossing gaat. In een volgebouwd Nederland met een zelf nu nog heel erg stabiel stroom netwerk lijkt me dat soort installaties gigantische overkill. Ik woon 13 jaar op de plek waar ik nu woon en in die tijd is de stroom hooguit voor 6 uurtjes niet aanwezig geweest (2 keer een stroom uitval). Lijkt me vrij stabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaiHgfz7XrXTG-iwOA7A-m_9Xnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vkzlv4xugZlzCv7dZ38yWF5V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Sicos op 16-08-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
Dat is dan wel weer heel interessant dat die uitbreiding er mogelijk aan zit te komen.
Vraag me ook af of dat dan Sessy-locked in is, of dat er ook 3rd party accu pakketten aan gehangen kunnen worden die binnen bepaalde specs vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
Sicos schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:51:
[...]

Je kan bij Sessy als het goed is via de ronde poort die onderop in het midden zit (vlakbij de wifi dongle) ook een extra accu pakket aansluiten maar hoe dat in de toekomst gaat werken is ook nog niet helemaal duidelijk. Je hebt dan geen extra omvormer nodig. Maar aangezien Sessy door een startup bedrijf is gemaakt zal dat wellicht nog even duren. Maar niemand is verplicht om een Sessy te kopen.
Sicos, we moeten denk ik geen mensen blijer maken dan dat je voor zekerheid weet. Zowel Twan als Roland hebben op dit moment nog geen concrete plannen voor deze externe poort. En op dit moment hebben ze het zeker drukker met uitleveren en het nog stabiele maken van een geboden oplossing.
Wat ik zeker onder vind dat het product stabiele wordt, ondanks dat ik hem aan stuur dmv Homey en de grafiekjes er via HA uithaal. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoQuest
Wunk schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:59:
[...]

Dat ziet er op het eerste gezicht gunstig uit.
Nu zie ik bij de DEY 10kW SUN-10K-SG01HP3-EU specificaties 1 batterij input staan?
Dus wel op letten als je 2x 5kW wilt gebruiken. Of zijn die 'door te lussen'?
Er zijn wel 2 strings met zonnepanelen aan te sluiten, dus dat geeft zeker mogelijkheden.
Native 3-fasen is zeker handig. En ik neem ff aan dat je meterkast daar al op is ingericht.

Al met al, aardige zoektocht met nogal wat verschillende factoren te balanceren c.q. besluiten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door KoQuest op 16-08-2023 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
KoQuest schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:44:
[...]

Dat ziet er op het eerste gezicht gunstig uit.
Nu zie ik bij de DEY 10kW SUN-10K-SG01HP3-EU specificaties 1 batterij input staan?
Dus wel op letten als je 2x 5kW wilt gebruiken. Of zijn die 'door te lussen'?
Er zijn wel 2 strings met zonnepanelen aan te sluiten, dus dat geeft zeker mogelijkheden.
Native 3-fasen is zeker handig. En ik neem ff aan dat je meterkast daar al op is ingericht.

Al met al, aardige zoektocht met nogal wat verschillende factoren te balanceren c.q. besluiten. :)
Nog even iets verder gespit..

SUN-10K-SG04LP3-EU is de inverter die je moet hebben (kost paar honderd euro meer)
Da's de laagspannings 48v versie waarbij je de accu packs parallel aan elkaar zet, wat die pylontech 5kW packs gewoon ondersteunen.. Er is ook HomeAssistant en modbus support voor die inverter.

Die eerdere inverter die ik gaf is een hoogspannings versie waarbij batterij input minimaal 150v DC moet zijn.

Hoewel interessant, loopt dit ietsje te ver weg van de daadwerkelijke Sessy discussie.

Maar mijn punt dus dat bij 1 of 2 Sessy's 't verschil niet super groot is, maar vanaf 10kW en hoger loopt de prijs behoorlijk scheef met Sessy en een oplossing als deze, waarbij je gewoon extra accu's parallel aan de installatie erbij kunt koppelen voor de helft van 't geld (en ook nog eens volledige 3-fase load-balancing hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ben weer aan het rommelen met mijn NOM flow en zie nu dat ik niet op 0 uitkom omdat de sessies alle drie weer hun doelvermogen niet halen. De flow dicteert 1800 watt ontladen en de sessy's doen een max van 1600 watt. Hebben meer mensen hier last van? wellicht warmte?

De instellingen staan goed, alle sessy's afzonderlijk op max geluid gezet, juiste instellingen, geen storingmeldingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpyFzluiWdzoF8yBIg1OO6YhP9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GUjonX0gKiwf3cXXuMX8LPaI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicos
psdata schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:05:
[...]

Sicos, we moeten denk ik geen mensen blijer maken dan dat je voor zekerheid weet. Zowel Twan als Roland hebben op dit moment nog geen concrete plannen voor deze externe poort. En op dit moment hebben ze het zeker drukker met uitleveren en het nog stabiele maken van een geboden oplossing.
Wat ik zeker onder vind dat het product stabiele wordt, ondanks dat ik hem aan stuur dmv Homey en de grafiekjes er via HA uithaal. :)
PSData,

Ik probeer mensen ook niet blijer te maken maar ik probeer alleen aan te geven dat er eventueel wel een mogelijkheid is in de toekomst maar ik ben het met je eens dat het echt niet binnen nu en een jaar mogelijk zal zijn. Ik wilde alleen maar aangeven dat er eventueel een mogelijkheid is maar geen idee heb wat er mee in de toekomst wordt gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Torch1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:13
DJP! schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:34:
[...]

Deze nieuwe ontwikkeling wat voor jou? Helemaal via mqtt aan te sturen (en configureren)
Button+ topic
In toekomst zelfs met iconen en grafieken, ik hoop het HA energie dashboard ooit na te kunnen bootsen :) (zeg ik als Homey gebruiker ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Torch1969 op 16-08-2023 19:37 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 94 Laatste