balk schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:37:
Ik ben aan het nadenken over de inrichting van het paneel dat ik besteld heb (3bar, 6 knops dus). Ik denk er nu over na om de onderste 4 knoppen te gebruiken als context knoppen. Met de twee bovenste selecteer je de context:
En dan bijvoorbeeld
- Play/pause
- next
- vol down
- vol up
Of
- Slaapstand of alle lichten uit (avond/ochtend)
- scène 1
- scène 2
- scène 3
Onderste deel van het grote scherm is dan voor deze context, bijvoorbeeld het nummer dat nu speelt, temperatuur en regen verwachting, etc.
Hebben jullie al ideeën voor de inrichting?
toon volledige bericht
Het nadeel van zoiets is dat je het ingewikkelder maakt. Dat kan een keuze zijn, maar ik ga de lichtknoppen vervangen door deze units. Dus dan moet het gewoon werken.... Als ik moet gaan uitleggen hoe het werkt is het hele idee van dit concept meteen weg

Dat iedereen het kan gebruiken.
Misschien een knop om te wisselen tussen de verschillende modussen van de airco. Maar dat is nog wel te doen verwacht ik en ook gebruiksvriendelijk/logisch te maken. Maar als ik echt iets wil maken met pagina's zou ik eerder naar een tablet kijken
Maar bedoel je 3 bars + scherm? want dan heb je 8 knoppen (2 bij het scherm, en 6 voor de bars).
Zelf wil ik de volgende info:
huidige temperatuur
Ingestelde temperatuur (als airco aan staat)
aircostand
Kosten/opbrengst elektra
Kosten gas
De knoppen:
- Aircotemp up (hold: airco on)
- Aircotemp down (hold: airco off)
- Airco horizontal
- Airco Vertical
- Lights on (hold: brightness up)
- Lights off (hold: brightness down)
- Screens up (hold: Force up even if window is open)
- Screens down (hold: Force down even if window is open)
Dat betekent dus maximale bezetting al... behalve dat ik nog wat hold-opties over heb. Maar iets nuttigs heb ik daar niet achter. Misschien dat ik het nog ingewikkeld maak door bij "airco on" de actie te wijzigen naar "change mode" als de airco al aan staat ofzo

Dat soort veranderingen is IMHO prima. Echter ondersteunen de knoppen nu enkel tekst dacht ik. iets van icoontjes zou een welkome upgrade zijn

Bijvoorbeeld de iconen van Material Design die HA ook gebruikt
[
Voor 9% gewijzigd door
Waah op 08-08-2023 14:36
]