Iemand tips voor hoe je het beste automations kunt opzetten voor Button+? Momenteel heb ik nog per knop een automation, en met een if-check toggle ik dan lampen (of airco of gordijnen etc). Ik pas dan ook het label op het display aan naar Open/Dicht of Aan/Uit. Moet dat sowieso nog een keer aanpassen naar 1 automation per Button+. Want ik heb nu een Button+ met 3 bars en dus 6 knoppen en dat levert dan 6 automations op.
Maar.. die button+ is natuurlijk niet de enige manier om de airco te bedienen of de lampen aan te doen. Dat kan ook via een andere schakelaar, dashboard, misschien zelfs vanuit een automatisering. En dan is dus die status aan/uit niet meer in sync.
Nu zou ik natuurlijk ook een automation voor die devices kunnen maken als die van status veranderen maar dat voelt wel als gedoe. Zeker als ik straks meerdere button+’s heb hangen beneden die ook deels dezelfde apparaten zullen aansturen. En dan moet dus overal het ledje/label geupdate worden.
Ik denk eigenlijk dat er geen andere optie is maar ben toch benieuwd of iemand iets slims heeft bedacht. Het voelt ook zonde om de labels en de ledjes niet als status te gebruiken. 🤓
Maar.. die button+ is natuurlijk niet de enige manier om de airco te bedienen of de lampen aan te doen. Dat kan ook via een andere schakelaar, dashboard, misschien zelfs vanuit een automatisering. En dan is dus die status aan/uit niet meer in sync.
Nu zou ik natuurlijk ook een automation voor die devices kunnen maken als die van status veranderen maar dat voelt wel als gedoe. Zeker als ik straks meerdere button+’s heb hangen beneden die ook deels dezelfde apparaten zullen aansturen. En dan moet dus overal het ledje/label geupdate worden.
Ik denk eigenlijk dat er geen andere optie is maar ben toch benieuwd of iemand iets slims heeft bedacht. Het voelt ook zonde om de labels en de ledjes niet als status te gebruiken. 🤓
[ Voor 22% gewijzigd door smnk op 08-10-2025 06:56 ]
:strip_exif()/f/image/B8Og0pJyhWwe7ptaUoetTdRh.png?f=user_large)
/f/image/F9VZdgGNaYegRhdEXlACnkcg.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nGqhqUqP6D4x6Ef431GsSCY7.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/V3xYMW6MYVNBOboh4xN9yvNA.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/CAhggANU1fY1LBWcbOdl2G2i.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ShUUtTZN9LxXqBl3nUWBhTv0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oJ116ZH1CkteSVAy3t7CtrFu.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/pWHBmQi2QK7pTiY03FhGjjHK.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/xFtCjSSOeh6LUobrtMXTrhru.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/hhVSdFjI1Y1QxpE6EO15oBuj.png?f=user_large)
/f/image/MmdlW3WnHSszZIKC1w8iSNPc.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5bRHfzaID0fUtn1zc9LLRlTm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L5CWz3fk8tXD4RzA0N4XHyeb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c7lFfELA8yNVhcThmQLWQiSx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/l7sNWnQ34aUtyytmcER7oZj1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vjrSB5gdrtZAj97v1ksSAyj9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GdqGT7VbjLfpTF3VMPY510Ps.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d3hGqrHlWMYF3dVoVxcZozW9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y0s3GYxRmBOt13sGbsyAp3GJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lkygkoV3f1x8dG4YA9wuxJYS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rwQxKNDaMMo9FVUCFm6Um4tU.jpg?f=fotoalbum_large)