Nou, als je Sessy alleen wilt laden als je PV levert, kan Sessy dat alleen weten als er netto geleverd wordt. Ik weet niet hoe Sessy daarmee omgaatAJediIAm schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:08:
Conclusie: Als je een zeer uitzonderlijke stroom situatie hebt waarmee je een zekering kan overbelasten is het misschien goed (of misschien overbodig) om de Sessy tussen de panelen en meterkast te hangen.
Misschien dat het in de toekomst nog extra voordelen gaat hebben voor features die nog niet bestaan.
Ik zei ook hypothetisch... Er mag niet teveel onbalans zijn, maar dat geldt wel op een iets hoger niveau (straat bijv.) Als ik ovens gebruik die aan- en uit gaan, ga ik er weleens overheen, dat is geen probleem. (Over de onbalansgrens bedoel ik.) En als de PV via Sessy loopt, houdt Sessy er wel rekening mee dat er niet teveel stroom loopt. (Sessy gaat dan niet ook leveren als PV als 'veel' levert.DJP! schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:17:
De geschetste situatie zal niet heel vaak voorkomen. Volgens de netcode mag je niet meer als 5kW onbalans creëren. Dit is ook de rede dat er geen grotere enkel fase omvormers dan 5kW zijn. Je zult dan meerdere kleinere omvormers op de zelfde fase moeten plaatsen om aan 25A te komen. En dan ook nog de Sessy op die fase aansluiten. Als je dit aan het doen bent dan snap je volgens mij niet hoe een drie fase aansluiting werkt en dat je de load een beetje moet verdelen.
Maar de situatie kan theoretisch voorkomen… en ik denk niet dat er in de Sessy iets qua regeling zit dat dit extreme geval de stroom limiteert om je hoofdzekering te sparen.
[ Voor 0% gewijzigd door rene037 op 23-06-2023 17:23 . Reden: sessie --> sessy & typo ]