Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

BootVluchteling schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:16:
[...]

Oh, handig... KPN winkel zei dat zij in hun winkels geen toestellen meer fysiek op voorraad hebben, maar dat geldt dus blijkbaar niet voor alle winkels.
Sinds de overvallen hebben telecomproviders überhaupt geen voorraad meer van de duurdere toestellen. Proberen en bestellen kan wel in de winkel, maar het toestel meenemen niet; hij wordt dan thuisbezorgd.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 10:52
De normale S23 gisteren in gebruik genomen en de eerste indrukken zijn geweldig. Clean install gedaan en telefoon volgeladen, ben zeer onder de indruk van de batterij. Hieronder mijn aanpassingen:

- Dual-sim, beide op 4G ipv 5G, zie geen meerwaarde van 5G
- Groot deel van de apps in sluimerstand
- AOD uitgezet
- Bixby routine aangemaakt dat locatie enkel aangaat wanneer ik een bepaalde app (zie Maps) opstart

Verder staat alles aan, ook 120hz. Ook een Galaxy watch via blutetooth gekoppeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSzQ8lvH_y-xO57DYPc2OcAYkIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WR87qGbxBDsmanhRzm5hGkXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Op basis van mijn gebruik zou ik makkelijk 6+ uur aan SOT kunnen halen, dit terwijl de battery mijn usage patterns nog moet leren, dus de batterij zou nog beter kunnen over een week. Komend van een S22 ben ik helemaal happy :)

[ Voor 6% gewijzigd door Neco75 op 14-02-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:29

burgt

Starbass

ipje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:29:
Zijn er meer mensen die met de s23 ultra of andere uitvoering regelmatig last hebben van mislukte NFC betalingen? Vooral bij de iets oudere betaal terminals gaat het steeds mis. Waar de s21 zonder problemen altijd heeft gewerkt.
Krijg de melding dat ik de pas opnieuw moet aanbieden of hij detecteert sowieso geen NFC van de smartphone.
Maak gebruik van de Google wallet app.
Alleen toen de wallet nog niet goed gekoppeld was aan de pas, moest hem eerst loskoppelen van mn oude telefoon, daarna nog geen problemen gehad.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:50
letskeepitsafe schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:05:
Ik heb een S23 Ultra, maar ben eerlijk gezegd niet over het scherm te spreken. Nu vraag ik me af of ik gewoon een slecht exemplaar heb, of dat het normaal is en ik gewoon te veeleisend ben.

Is onderstaand groene waas die vanuit de onderkant optreedt gebruikelijk? Dit zie je in het echt ook goed, dus de camera maakt het niet erger. Helemaal zodra je je scherm iets meer verticaal naar je toe kantelt, zoals op de 2de foto. Des te meer je kantelt, des te groter het effect. Op mijn oude P30 Pro treed dit effect bijna niet op.

Bedankt voor jullie feedback!

[Afbeelding][Afbeelding]
Je ziet dit wel vaker bij ltpo schermen, maar als het in het echt zo is als op de foto's zou ik er geen genoegen mee nemen. Bij deze telefoon hoort dit natuurlijk een A++ scherm te zijn, dus dan zou color shift veel minder aanwezig moeten zijn. Ik zou hem omruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:36
Ik heb een S23 Ultra, maar ben eerlijk gezegd niet over het scherm te spreken. Nu vraag ik me af of ik gewoon een slecht exemplaar heb, of dat het normaal is en ik gewoon te veeleisend ben.

Is onderstaand groene waas die vanuit de onderkant optreedt gebruikelijk? Dit zie je in het echt ook goed, dus de camera maakt het niet erger. Helemaal zodra je je scherm iets meer verticaal naar je toe kantelt, zoals op de 2de foto. Des te meer je kantelt, des te groter het effect. Op mijn oude P30 Pro treed dit effect bijna niet op.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb de P30 pro hiervoor ook gehad, dus kan de vergelijking wel trekken. Ik ben er op gaan letten en zie idd dat het scherm wel anders is dan de P30 pro (logisch ook). Maar zoals jij laat zien op de foto's heb ik totaal niet? Ik heb geen last van dat groene effect, heb even een compleet witte achtergrond erbij gepakt om het te testen voor je. Dus denk dat je misschien een maandag ochtend model hebt qua scherm? Ik zou hem omruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
ipje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:29:
Zijn er meer mensen die met de s23 ultra of andere uitvoering regelmatig last hebben van mislukte NFC betalingen? Vooral bij de iets oudere betaal terminals gaat het steeds mis. Waar de s21 zonder problemen altijd heeft gewerkt.
Krijg de melding dat ik de pas opnieuw moet aanbieden of hij detecteert sowieso geen NFC van de smartphone.
Maak gebruik van de Google wallet app.
Ik heb dit sinds ongeveer een week op mijn S22 Ultra. Lijkt door een update te komen want voorheen had ik er nooit last van. Caissière zei dat de pin 2 passen zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
dutchnltweaker schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:48:
[...]

Ik heb de P30 pro hiervoor ook gehad, dus kan de vergelijking wel trekken. Ik ben er op gaan letten en zie idd dat het scherm wel anders is dan de P30 pro (logisch ook). Maar zoals jij laat zien op de foto's heb ik totaal niet? Ik heb geen last van dat groene effect, heb even een compleet witte achtergrond erbij gepakt om het te testen voor je. Dus denk dat je misschien een maandag ochtend model hebt qua scherm? Ik zou hem omruilen.
Dankjewel dat je het even hebt getest! In welk opzicht is voor jou het scherm anders dan jouw oude P30 Pro? Alleen maar positief? Ik ben inderdaad bang dat ik een slecht exemplaar heb dan, na het lezen van jouw reactie en die van cordonbleu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 19:02
S23 ultra 512gb heb ik. Bij instellingen RAM PLUS aan of uit? Tell me please

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Teletekst schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:54:
[...]

Ik heb dit sinds ongeveer een week op mijn S22 Ultra. Lijkt door een update te komen want voorheen had ik er nooit last van. Caissière zei dat de pin 2 passen zag.
Ook op de Fold 4 het geval. Dus lijkt me niet specifiek aan de S23 te liggen.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit is iets wat kan gebeuren bij deze schermen. Als wat op de foto te zien is, ook in de werkelijkheid zo is dan enkeltje retour. Zou niet door QC mogen komen.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-09 16:15
Rohit schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:03:
[...]

Ook op de Fold 4 het geval. Dus lijkt me niet specifiek aan de S23 te liggen.
Ben in ieder geval blij dat het niet aan mijn toestel ligt en dat meerdere types er last van hebben. Bij mij is het eigenlijk ook plotseling gekomen want eerste begin werkte het wel realiseer ik mij achteraf. Nou voorlopig maar de bankpas mee op pad nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Is onderstaand groene waas die vanuit de onderkant optreedt gebruikelijk?
Nee. Mijn Ultra heeft hier geen last van.

Bij de Mate 20 Pro had ik wel een groen effect. Dat toestel is toen omgeruild door Huawei. Schijnt te gebeuren wanneer de lijm te snel droogt of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:39
Ik heb dat probleem met die bankpassen ook op mijn s22u. Maar dat komt omdat er zowel een gewone debetkaart als een kredietkaart gekoppeld zijn in Wallet. Lijkt me wel logisch dan dat die betaalterminal 2 kaarten ziet. Ik zet daarom altijd de Wallet-app open als ik wil betalen.

[ Voor 21% gewijzigd door Robinho96 op 14-02-2023 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:40
als ik mijn samsung browser op light zet ipv dark en op de witte google pagina kom en het scherm meer vertikaal til zie ik onderaan ook wel wat groen.

eigenlijk als ik recht kijk is het allemaal wel wit en zodra ik vertikaal kantel veranderd het een beetje meer blauw of groen vanonder maar heel licht maar.

[ Voor 35% gewijzigd door Vortexmerc op 14-02-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
ipje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:13:
[...]

Ben in ieder geval blij dat het niet aan mijn toestel ligt en dat meerdere types er last van hebben. Bij mij is het eigenlijk ook plotseling gekomen want eerste begin werkte het wel realiseer ik mij achteraf. Nou voorlopig maar de bankpas mee op pad nemen.
Na een keer uit standby halen werkt het trouwens ook weer. Heel raar.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
letskeepitsafe schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:54:
[...]

Dankjewel dat je het even hebt getest! In welk opzicht is voor jou het scherm anders dan jouw oude P30 Pro? Alleen maar positief? Ik ben inderdaad bang dat ik een slecht exemplaar heb dan, na het lezen van jouw reactie en die van cordonbleu.
Qua kleuren net wat anders. Maar positief bedoelt :) .
En zelfs op full hd resolutie vind ik hem scherper dan de huawei p30 pro op max full hd resolutie. Dus geen negatieve ervaringen :) .
Zoals ik het eerder aangaf. Lekker omruilen, je hebt 14 dagen respijt en daar zit je nog in :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortexmerc

[Afbeelding][Afbeelding]
zogezegd ik heb dit ook wel onder aan het scherm en ik vind dit terug, blijkt normaal te zijn bij dit type scherm

https://www.samsung.com/p...ces/green-tint-on-screen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

Dat je een tint op je scherm hebt ken ik ook nog wel van de Galaxy S8 en de OnePlus 7 Pro, er waren altijd mensen die helaas eindigden met een merkbare kleuren tint op het scherm

[ Voor 31% gewijzigd door Vagax op 14-02-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
Wat betreft de groene tint / color shift:
Ik ben net zelf in de stad meerdere showmodellen gaan vergelijken en 5 van de 6 Ultras hebben een zelfde groene tint bij (licht) kantelen van de telefoon. 1 was duidelijk minder erg dan de rest.
Ter vergelijking: elke S23+ die ik getest heb heeft een mooi neutraal scherm die geen groene tint krijgt bij kantelen.
Klinkt alsof het dus een LTPO3 dingetje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

letskeepitsafe schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:38:
Wat betreft de groene tint / color shift:
Ik ben net zelf in de stad meerdere showmodellen gaan vergelijken en 5 van de 6 Ultras hebben een zelfde groene tint bij (licht) kantelen van de telefoon. 1 was duidelijk minder erg dan de rest.
Ter vergelijking: elke S23+ die ik getest heb heeft een mooi neutraal scherm die geen groene tint krijgt bij kantelen.
Klinkt alsof het dus een LTPO3 dingetje is?
De S23 Ultra heeft volgens mij LTPO 1.0 en de S23 en S23+ hebben geen LTPO. Voor het laatst rond gesnuffeld naar wat voor LTPO de S23 heeft maar ik kom er tot zo ver alleen op uit dat de Ultra LPTO heeft en het lijkt er op dat het 1.0 betreft maar kan dit niet echt bevestigen :? .

[ Voor 14% gewijzigd door Vagax op 14-02-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb mijn S23U schermresolutie op WQHD+ staan, als ik op normaal rustig tempo scroll in Samsung Internet browser zie ik de zwarte letters (lichtelijk)stroperig voorbij gaan.

Echt irritant. Kan ik dat nog ergens met instellingen fine-tunen?

Of verwacht ik gewoonweg teveel van een +€1500 smartphone?

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 14-02-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
_Bailey_ schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:49:
Heb mijn S23U schermresolutie op WQHD+ staan, als ik op normaal rustig tempo scroll in Samsung Internet browser zie ik de zwarte letters (lichtelijk)stroperig voorbij gaan.

Heb je dit in Chrome ook?
Ikzelf op de S23+ niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
robg1984 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:08:
[...]

Heb je dit in Chrome ook?
Ikzelf op de S23+ niet..
ik gebruik de Chrome browser niet. Zal vanavond misschien eens ff testen in Chrome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Getest op mijn Samsung Internet maar ik zie het niet helemaal, op Tweakers bijvoorbeeld met een lichte achtergrond en zwarte letters zie ik een hele lichte ghosting maar dat zal je altijd hebben met OLED. Het kan zijn dat je er meer gevoelig voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Even getest voor je, maar hier niks eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vagax schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:43:
[...]

De S23 Ultra heeft volgens mij LTPO 1.0 en de S23 en S23+ hebben geen LTPO. Voor het laatst rond gesnuffeld naar wat voor LTPO de S23 heeft maar ik kom er tot zo ver alleen op uit dat de Ultra LPTO heeft en het lijkt er op dat het 1.0 betreft maar kan dit niet echt bevestigen :? .
Waarom hebben de andere series dan de ultra dat niet dan als ik vragen mag? Wat is er zove beter aan lpto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Vagax schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:34:
[...]

Getest op mijn Samsung Internet maar ik zie het niet helemaal, op Tweakers bijvoorbeeld met een lichte achtergrond en zwarte letters zie ik een hele lichte ghosting maar dat zal je altijd hebben met OLED. Het kan zijn dat je er meer gevoelig voor bent.
Op een iPhone 14 Pro heb ik dit niet in Safari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

_Bailey_ schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:37:
[...]

Op een iPhone 14 Pro heb ik dit niet in Safari
Dan is het denk op jouw S23 Ultra inderdaad heftiger/meer aanwezig dan wat ik zie op mijn scherm, op mijn iPhone 14 Pro zie ik het namelijk even erg als op mijn S23 Ultra.

Probeer een andere browser en misschien je instellingen bekijken of je misschien iets hebt veranderd wat invloed zou kunnen hebben? Ik weet het even niet zeker maar hoe hoger het contrast, de meer dit effect kan opspelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Vagax op 14-02-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Vagax schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:39:
[...]

Dan is het denk op jouw S23 Ultra inderdaad heftiger/meer aanwezig dan wat ik zie op mijn scherm, op mijn iPhone 14 Pro zie ik het namelijk even erg als op mijn S23 Ultra.

Probeer een andere browser en misschien je instellingen bekijken of je misschien iets hebt veranderd wat invloed zou kunnen hebben? Ik weet het even niet zeker maar hoe hoger het contrast, de meer dit effect kan opspelen.
ja ga andere browser eens testen. Thanks voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:06
Heb het verzoek voor de Ultra 1Tb ingediend bij de baas. Ex btw 1100 euro, cashback voor 240. Verkoop ik de watch voor 175 kost hij dus omgerekend 685 euro. Heb nog een 20+ die ik mogelijk kan doorverkopen, vind ik het best een aardig prijsje. Kan niet wachten om weer een telefoon met stylus te hebben, al koop ik het vooral voor de camera.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Vergeet overigens HDR10 niet aan te zetten voor video opnamens, ik heb beelden van HDR en niet-HDR vergeleken en het verschil is zeker wel te zien, ziet er mooi uit in HDR :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vagax schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:14:
Vergeet overigens HDR10 niet aan te zetten voor video opnamens, ik heb beelden van HDR en niet-HDR vergeleken en het verschil is zeker wel te zien, ziet er mooi uit in HDR :*)
Maar dat is alleen als je hdr kan afspelen. Als je een device hebt die dag niet heeft, ziet het er dan net zo mooi uit of mooier dan standaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
dutchnltweaker schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:00:
[...]

Maar dat is alleen als je hdr kan afspelen. Als je een device hebt die dag niet heeft, ziet het er dan net zo mooi uit of mooier dan standaard.
Zat er net ook aan te denken, maar maak niks uit. Heb gewoon aangezet, kan npoit kwaad. Heb toch een samsung tv en mx player hier speelt m gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisatitans
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-01 14:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCDl38j80EWGMSURqZY_UEpaKDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCNqqpJDaXYxNJwa5z4CLcgX.jpg?f=fotoalbum_large

Onlangs s23 ultra gekocht, alles was goed, het toestel werkte perfect, totdat ik opeens een klein 'vuiltje' opmerkte onder de telephoto camera lens. Het leek op lijm die precies gesmolten was. Samsung gebeld en ze zeiden dat het best was om deze gewoon om te ruilen. Dit deed ik dan maar, ookal moest ik dan wel wachten totdat deze aankwam om het nieuwe toestel dan toegestuurd te krijgen.

Meer dan een week later is het pakket dus blijkbaar niet eens in Nederland aangekomen via Bpost, waar ik al meerdere keer hun over contacteerde omdat het veel langer duurde dan de normaal aangegeven termijnen. Nu vandaag Bpost aan de lijn gehad en zeiden ze me dat het pakket inderdaad verdwenen is geraakt. Antwoord van Samsung: 2 weken lang een onderzoek voordat ze volgende stappen kunnen nemen (hopelijk het toestel dus opsturen). Ervaring met klantenservice is ook vreselijk, medewerkers op messenger die mijn case niet eens doornemen voordat ze me proberen verder te helpen, vragen een ordernummer en verdwijnen dan gewoon, op telefoon ook niet meer hulpvol. Mensen die klinken alsof de door een 19 eeuwse telefoon bellen die ook hetzelfde verhaal verder vertellen zonder enige hulp aan te bieden. Wou dan mijn bestelling gewoon annuleren en de koop ontbinden maar dat gaat natuurlijk nu niet omdat het omruilproces al is gestart. Kortom: een hele hoop zever van Samsung moeten aanhoren en nu van 1 van de eerste mensen met een s23 ultra naar een van de laatste mensen met een s23 ultra zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 13:50
Ik ga in mei naar Amerika en ik zag dat de s23 daar toch een stuk goedkoper is. Is het een optie om er daar eentje te kopen? Moet ik ergens op letten bij zo'n aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 14:24
JP_Frost schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:19:
Ik ga in mei naar Amerika en ik zag dat de s23 daar toch een stuk goedkoper is. Is het een optie om er daar eentje te kopen? Moet ik ergens op letten bij zo'n aanschaf?
Exclusief taxes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 13:50
Shit daar zeg je wat inderdaad...was ik even vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
HTT-Thalan schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:21:
[...]

De toegevoegde waarde is dat de batterij langer leeft. Of jij het toestel gebruikt of een volgende, wel fijn. En beter voor het milieu.
Recente tests geven toch aan dat het beste is een accu tussen de 30 a 60 procent te houden? Vraag me af hoeveel het echt uit maakt. Een elektrische auto laad je toch ook helemaal vol.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 14-02-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
dutchnltweaker schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:31:
[...]

Recente tests geven toch aan dat het beste is een accu tussen de 30 a 60 procent te houden? Vraag me af hoeveel het echt uit maakt. Een elektrische auto laad je toch ook helemaal vol.
Alleen een elektrische wagen met lfp type batterij mag je vol laden, de normale ook niet :) ik laad mijn tesla tot 85% ook max voor wekelijks gebruik en ook geen discharge tot onder 30%.

Nu dit is gewoon de regel als het kan, zo soms erover, eronder is geen issue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:31:
[...]

Ik vind het altijd maar een beetje onzin tenzij je een heavy user bent en/of van plan bent het toestel voor 4-5 jaar te gebruiken. Als je meer zo rond de 2 jaar een nieuw toestel haalt, zou ik mij er niet zo druk om maken en gewoon lekker de volle accu gebruiken. Het is ook afhankelijk van je gebruik, maar tot dusver zaten mijn toestellen na 2 jaar lang gebruik zonder op laad gedrag te letten nog steeds boven de 95% battery health. Dus waarom dan twee jaar lang druk maken dat die niet boven de 80-85% aan het laden is en nooit het volle potentieel uit je telefoon halen :P.

Your mileage may vary natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Propane schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:57:
[...]

Ik vind het altijd maar een beetje onzin tenzij je en heavy use bent en/of van plan bent het toestel voor 4-5 jaar te gebruiken. Als je meer zo rond de 2 jaar een nieuw toestel haalt, zou ik mij er niet zo druk om maken en gewoon lekker de volle accu gebruiken. Het is ook afhankelijk van je gebruik, maar tot dusver zaten mijn toestellen na 2 jaar lang gebruik zonder op laad gedrag te letten nog steeds boven de 95% battery health. Dus waarom dan twee jaar lang druk maken dat die niet boven de 80-85% aan het laden is en nooit het volle potentieel uit je telefoon halen :P.

Your mileage may vary natuurlijk.
Mijn Huawei p30 pro heb ik 4 jaar mee gedaan, accu is minder geworden maar niet superslecht als smartphones van voor 2018.. Waarbij er na 1 jaar al veel degradatie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:41
Bij batterij instellingen , kan je bij prestatie profiel

Standaard en lichte modus kiezen

Wat gebruiken jullie en wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 11:31

spartacusNLD

This is Sparta!!

Vincent91 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:23:

Bekijk mijn eerdere bericht in dit topic hierover:
spartacusNLD schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:02:
[...]

En dan moet je nog ''light mode'' gaan gebruiken.. of deed je dit al? Dat zou ~ 10% minder prestaties veroorzaken tegenover ~ 50% betere batterijduur :o

Dan zou ik die batterijduur tests van tweakers nog eens willen zien maar dan met deze modus ingeschakeld. Deze modus is trouwens exclusief beschikbaar op de S23, en komt niet naar oudere modellen van samsung in de S lijn.

https://www.reddit.com/r/...benchmarked_on_s23_ultra/

https://www.notebookcheck...Light-modes.691602.0.html

Dit is hoe je het activeert: https://www.samsung.com/s...se-galaxy-s23-light-mode/

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
Wat is bij iedereen de sound settings mbt de equalizer? Ik vind de speakers wel erg (te) veel hoge tonen produceren waardoor ik het erg schel vind klinken, maar krijg het nog niet goed afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
spartacusNLD schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:30:
[...]

Bekijk mijn eerdere bericht in dit topic hierover:

[...]
Die 50% betere batterij duur is met een korreltje zout te nemen denk ik. Heb het zelf getest, maar het valt best wel mee. Telefoon staat al bijna 15 en een half uur aan. Zit nu op 30% met een sot van 4 en een half uur. Weet niet of dat normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 14:40
dutchnltweaker schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:58:
[...]

Die 50% betere batterij duur is met een korreltje zout te nemen denk ik. Heb het zelf getest, maar het valt best wel mee. Telefoon staat al bijna 15 en een half uur aan. Zit nu op 30% met een sot van 4 en een half uur. Weet niet of dat normaal is?
Welk model?

Ik heb sinds kort ook standaard de light mode aan. Merk eigenlijk niks van prestatie verschil en zit nu na 15u23m waarvan 2u42m sot (browsen,mail, youtube) en batterij is nog 71%.

S23ultra btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:39
stin00 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:38:
[...]

Mijn promo verzoek is vandaag goedgekeurd door Samsung, in de mail staat wederom 6 weken.. laat het hier wel weten zodra ik hem ontvang.

Edit: oh je vraag (en mijn antwoord) horen thuis in [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Klein detail: de goedkeuring komt niet van Samsung. Tele2/T-Mobile gebruiken een klein bedrijfje voor de afhandeling, Mconomy. Samsungpromotions.nl is geen website van Samsung.
Ik kreeg vorig jaar de Watch5 na een week of 12 alleen in een dunne plastic envelop geleverd, de doos was daardoor beschadigd. Ook verder geen leverbon of garantiebewijs er bij.
Nu weer snel on-topic!

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-09 19:44
Vincent91 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:23:

Ik zou daar niet te veel aandacht aan beschenken, tenzij je 3 dagen gaat kamperen. Ik heb na 2 weken gebruik eens gekeken wat ik op een volledige lading verbruik. (ultra)

Ik heb constant alle toeters en bellen aan:
- nfc, locatie, bellen via wifi, dolby, 5G, max resolutie scherm, comfortabel scherm aan, adaptief scherm 1-120hz en gebruik alleen s'avonds thuis Wi-Fi. Bluetooth staat permanent aan, verbinding met smartwatch en door de dag ook nog draadloze oortjes.

Wat doe ik wel als besparing:
- ik laat sluimerende apps automatisch sluiten
- automatische donkere modus
- van 22:30 tot 7:30 slaapmodus met spaarstand en grijswaarden scherm aan.
- Normaal gezien laad ik af en toe wat bij, in de wagen of op het werk, en nooit volledig tot 100%

Ik moet zeggen dat ik verbluft ben over de batterij. Kan er niets anders van zeggen. (toch ook redelijk wat gegamed en 3u Spotify bv.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KH3Y7DpbyVHgMrhFkaoLSt6ztEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjCK6cjiIwaGaER3TOafQ3pj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Cloclo100 op 15-02-2023 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
m0ridin schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 00:08:
[...]

Welk model?

Ik heb sinds kort ook standaard de light mode aan. Merk eigenlijk niks van prestatie verschil en zit nu na 15u23m waarvan 2u42m sot (browsen,mail, youtube) en batterij is nog 71%.

S23ultra btw
Ik heb de S23 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Cloclo100 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:00:
[...]

Ik zou daar niet te veel aandacht aan beschenken, tenzij je 3 dagen gaat kamperen. Ik heb na 2 weken gebruik eens gekeken wat ik op een volledige lading verbruik. (ultra)

Ik heb constant alle toeters en bellen aan:
- nfc, locatie, bellen via wifi, dolby, 5G, max resolutie scherm, comfortabel scherm aan, adaptief scherm 1-120hz en gebruik alleen s'avonds thuis Wi-Fi. Bluetooth staat permanent aan, verbinding met smartwatch en door de dag ook nog draadloze oortjes.

Wat doe ik wel als besparing:
- ik laat sluimerende apps automatisch sluiten
- automatische donkere modus
- van 22:30 tot 7:30 slaapmodus met spaarstand en grijswaarden scherm aan.
- Normaal gezien laad ik af en toe wat bij, in de wagen of op het werk, en nooit volledig tot 100%

Ik moet zeggen dat ik verbluft ben over de batterij. Kan er niets anders van zeggen. (toch ook redelijk wat gegamed en 3u Spotify bv.)

[Afbeelding]
7,5u scherm aan tijd bij een volledige lading is niet echt bijzonder goed te noemen voor de S23 Ultra hoor.
Ik haal dat al als ik mijn S23 Ultra van 85% tot zo'n 15% gebruik. En ik heb ook alles aan staan wat jij zegt behalve 5G (heb geen 5g abo)
Als ik hem van 100% naar 0% gebruik dan haal ik ongeveer 11u scherm aan tijd.
7u scherm aan tijd haalde ik al op m'n S22+ met een volledige lading.

[ Voor 5% gewijzigd door edgarf28 op 15-02-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
edgarf28 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:19:
[...]

7,5u scherm aan tijd bij een volledige lading is niet echt bijzonder goed te noemen voor de S23 Ultra hoor.
Ik haal dat al als ik mijn S23 Ultra van 85% tot zo'n 15% gebruik. En ik heb ook alles aan staan wat jij zegt behalve 5G (heb geen 5g abo)
Dan zit jij denk ik thuis met goed bereik en WiFi?

Accu van de S23 Ultra is prima, maar 11 uur schermtijd is wel heel knap.

Ik haal ook rond de 7 en 8 uur schermtijd met normaal gebruik (YouTube, WhatsApp, browsen, Bluetooth met oortjes icm Spotify)

Voor de rest heb ik alles standaard gelaten op mijn 5G verbinding na. Deze heb ik op 4G gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
edgarf28 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:19:
[...]

Wel interessant wat je dan de gehele dag doet :o .
Ik haal dat niet, maar ik ben overdag continue afhankelijk van 4 of 5g. Tegen de avond aan heb ik pas wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 21:37

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

_jero_813 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:40:
Wat is bij iedereen de sound settings mbt de equalizer? Ik vind de speakers wel erg (te) veel hoge tonen produceren waardoor ik het erg schel vind klinken, maar krijg het nog niet goed afgesteld.
Dolby Atmos op Automatisch zetten, heb je die aan gezet? (geluid en trillen -> Geluidskwal. en effecten) Daarna merkte ik een stuk meer bass in mn geluid, wat ik mooi vol vond klinken.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-09 16:15
Rohit schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:34:
[...]

Na een keer uit standby halen werkt het trouwens ook weer. Heel raar.
Probleem opgelost, inderdaad niet toestel gerelateerd maar probleem Google wallet app. Gisteravond update gehad en alles werkt weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
DerOllie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:50:
[...]

Dolby Atmos op Automatisch zetten, heb je die aan gezet? (geluid en trillen -> Geluidskwal. en effecten) Daarna merkte ik een stuk meer bass in mn geluid, wat ik mooi vol vond klinken.
En equalizer op Rock zetten vond ik ook een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Knamix schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:31:
[...]

Dan zit jij denk ik thuis met goed bereik en WiFi?

Accu van de S23 Ultra is prima, maar 11 uur schermtijd is wel heel knap.

Ik haal ook rond de 7 en 8 uur schermtijd met normaal gebruik (YouTube, WhatsApp, browsen, Bluetooth met oortjes icm Spotify)

Voor de rest heb ik alles standaard gelaten op mijn 5G verbinding na. Deze heb ik op 4G gezet.
Ja oke klopt dat is 90% van de tijd thuis met WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:40:
[...]

Wel interessant wat je dan de gehele dag doet :o .
Ik haal dat niet, maar ik ben overdag continue afhankelijk van 4 of 5g. Tegen de avond aan heb ik pas wifi.
Echt van alles en nog wat ook, browsen, YouTube, muziek, en nog allerlei apps.

Maar ik heb wel een heavy debloat gedaan met adbappcontrol ruim 110+ systeemapps verwijderd

En ook nog eens 90% van m'n apps (die niet in de achtergrond hoeven te draaien) in de ultieme sluimerstand gezet bij apparaatonderhoud

[ Voor 12% gewijzigd door edgarf28 op 15-02-2023 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Er komt binnenkort een volledige review van het display van de S23 Ultra, maar door een klein voorproefje zijn er wat unieke dingen gedaan met het display van de Ultra waardoor die zelfs efficiënter is als de iPhone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Th-2k8j2dQp0V8XHbxx0bxbd5c8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/15dUqAKyu5aVxQ1o1AOZGgQV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Vagax op 15-02-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
edgarf28 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:14:
[...]

Ja oke klopt dat is 90% van de tijd thuis met WiFi
Dat is ook al een significant verschil in batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
edgarf28 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:16:
[...]

Echt van alles en nog wat ook, browsen, YouTube, muziek, en nog allerlei apps.

Maar ik heb wel een heavy debloat gedaan met adbappcontrol ruim 110+ systeemapps verwijderd

En ook nog eens 90% van m'n apps (die niet in de achtergrond hoeven te draaien) in de ultieme sluimerstand gezet bij apparaatonderhoud
Kan je me vertellen welke systeem apps onnodig zijn en verwijdert kunnen worden? En hoe doe je dat via dat programma? Is het de telefoon aansluiten op je pc en cmd script draaien of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:29:
[...]

Kan je me vertellen welke systeem apps onnodig zijn en verwijdert kunnen worden? En hoe doe je dat via dat programma? Is het de telefoon aansluiten op je pc en cmd script draaien of?
Adbappcontrol downloaden op je pc, usb foutopsporing aan zetten op je phone, verbinden met je pc en onderstaande lijst importeren in Adbappcontrol, en eventueel uit vinken wat je zelf nog wel nodig hebt, en dan uninstallen

[ Voor 28% gewijzigd door edgarf28 op 15-02-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 13:31
Dit hoort misschien toch in een ander topic maar wilde het toch even kwijt hier. Mede omdat er mede tweakers zo graag zo`n ding wilde hebben.
Gister de draadloze oplaadpad binnen gekregen. Zonder kabel en adapter |:( |:(
(En dat terwijl ze ook de pad inclusief de adapter/kabel verkopen bij samsung, beetje jammer weer).
Aansluiten op USB uitgang van PC werkt niet dus alsnog gewoon aansluiten op een oude lader in het stopcontact.
Dacht daar juist mooi vanaf te zijn. Hou het wel bij een enkel kabeltje vanuit de usb van mijn pc, dat werkt prima en dat scheelt weer een extra stekker.

Heb hem wel even getest natuurlijk, werkt wel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door frank.. op 15-02-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb sinds anderhalve week de S23 Ultra 12Gb/512Gb.

Ik kom van de S21 Ultra en zie wel verschil in snelheid en batterij duur.
Ben er positief over en heb nog lang niet alles ontdekt, dat komt wel.

Ik ben alleen aan het uitzoeken waarom er films in de google galerij staan onder foto's. Dat had ik niet bij mijn S21 Ultra.

Ook een positief cashback bij KPN. Dus alles is een meevaller tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
edgarf28 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:07:
[...]

Adbappcontrol downloaden op je pc, usb foutopsporing aan zetten op je phone, verbinden met je pc en onderstaande lijst importeren in Adbappcontrol, en eventueel uit vinken wat je zelf nog wel nodig hebt, en dan uninstallen

[...]
Tnx! :)
Je zei dat je
Maar 110 apps zijn wel heel erg veel? niet dat er straks wat breekt in het os ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Gebruiken jullie dark mode de hele dag of enkel savonds ?

Vraag me af of het een verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Vincent91 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:32:
Gebruiken jullie dark mode de hele dag of enkel savonds ?

Vraag me af of het een verschil maakt?
Enige redenen om light mode te gebruiken is als je moeite hebt met het lezen van tekst of de UI, als je dat niet hebt dan zie ik geen redenen om light mode te gebruiken (bij mij staat die de hele dag op dark mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Vagax schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:42:
[...]

Enige redenen om light mode te gebruiken is als je moeite hebt met het lezen van tekst of de UI, als je dat niet hebt dan zie ik geen redenen om light mode te gebruiken (bij mij staat die de hele dag op dark mode)
Ze zeggen dat als je Dark Mode gebruikt dat het scherm minder verbruikt bij amoled schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Vincent91 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:43:
[...]

Ze zeggen dat als je Dark Mode gebruikt dat het scherm minder verbruikt bij amoled schermen
Dat is ook zo, dark mode zorgt voor minder pixels die geactiveerd moeten worden waardoor je batterij bespaard. Besparen doe je wel maar het is niet heel veel :P

[ Voor 31% gewijzigd door Vagax op 15-02-2023 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vagax schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:17:
[...]

Dat is ook zo, dark mode zorgt voor minder pixels die geactiveerd moeten worden waardoor je batterij bespaard. Besparen doe je wel maar het is niet heel veel :P
Geloof ik ook best, sommige apps die hebben een darkmode maar die zijn dat licht zwart of heel donker grijs.. Tja dan heb je niks aan je amoled/oled scherm als die zwarte pixels niet uit kunnen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:30:
[...]

Tnx! :)
Je zei dat je
[...]

Maar 110 apps zijn wel heel erg veel? niet dat er straks wat breekt in het os ofzo.
Daarom zeg ik ook kijk ff wat je wel gebruikt van deze debloat lijst en vink die uit voordat je op uninstall drukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-09 15:25
Leuke feature voor Watch 4&5 gebruikers; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFoC59shgFCq0aR50TD9n5bNFpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kglCpOFKYiQxhrDpdvgJDlQf.jpg?f=fotoalbum_large
Je kunt nu je horloge als zoeker en zoomer gebruiken na de laatste watch update icm je Galaxy telefoon. Werkt best leuk.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-09 14:20
bjvdven schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:42:
Leuke feature voor Watch 4&5 gebruikers; [Afbeelding]
Je kunt nu je horloge als zoeker en zoomer gebruiken na de laatste watch update icm je Galaxy telefoon. Werkt best leuk.
Vind zelf de slaap functie erg handig omdat ik geen vast patroon heb eigenlijk. Watch werkt goed samen met de telefoon.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik zie dat die Edge-verlichting nergens te zien is in de instellingen op mijn Ultra.. Ook als ik Google zie ik opties in de schermen die ik niet heb. Enig idee wat ik fout doe? Of heb ik per ongeluk een app daarvoor verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Je alarm uitzetten door op je horloge te drukken ipv je telefoon te pakken en uit te zetten is misschien nog wel mijn favorieten Watch functie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Cloclo100 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:44:
Ik zie dat die Edge-verlichting nergens te zien is in de instellingen op mijn Ultra.. Ook als ik Google zie ik opties in de schermen die ik niet heb. Enig idee wat ik fout doe? Of heb ik per ongeluk een app daarvoor verwijderd?
Instellingen > Meldingen > Popup stijl meldingen > Edge Lighting stijl

Zou die moeten staan.. anders heb je het waarschijnlijk zelf weggegooid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
VPIPPFR schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:47:
[...]

Instellingen > Meldingen > Popup stijl meldingen > Edge Lighting stijl

Zou die moeten staan.. anders heb je het waarschijnlijk zelf weggegooid :)
ok en hoe noemt die app dan? 8)7

edit: als je "gedetailleerd" hebt aangeduid, kan je niet kiezen voor Edge Lightning.

[ Voor 12% gewijzigd door Cloclo100 op 15-02-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:30:
[...]
Ik ben door de lijst gegaan en dan kunnen er zeker zaken gaan ontbreken. In andere topics zie je dan ook bij veel mensen die dit gedaan hebben op termijn problemen voorbij komen dat iets niet werkt en dan alleen oplost na een fabrieksinstellingen reset waarbij ze deze apps dus ook weer terug hebben.

Voor het gebruik, Samsung zet zelf ook van alles in ultieme sluimerstand na 2 weken gedrag leren kenen, dus ik betwijfel of het veel uitmaakt dit alles handmatig uitzetten. Echter, het is mooi dat het kan voor de mensen die dit niveau van controle willen en (denken te) weten wat ze doen.

Zelf verwijder ik niets met ADB en disable alleen handmatig services, en ben daarmee al eens gered geweest op vakantie toen er ineens iets nodig was met text naar spraak wat ik uitgezet had, maar gelukkig niet verwijderd, dus weer aan kon zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 330d
  • Laatst online: 02-12-2024
Heb voor de gein de darkmode aangezet, alsof mijn vrouw die energie wilt besparen en het licht heeft uitgezet😂.
Ziet er wel cool uit, kijk of ik eraan kan wennen.

Overigens heb ik ook alles aanstaan en ben een heavy user. Als ik bijv een dagje uitga haal ik een dag niet (citytrip, veel fotos, googlemaps, socialmedia).

Heb een autotelefoonhouder met draadloze laadfunctie( elke dag 1uur rijden, wel muziek of youtube aan) heb nu de s23u een week, nog niet leeg komen te staan savonds.

Laad m ook tot 100%, als accu kaduk of minder wordt dan is het tijd voor nieuwe telefoon. Heb geen zin om constant zo op te letten, ding is gewoon om te gebruiken in mijn opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:15:
[...]

Ik ben door de lijst gegaan en dan kunnen er zeker zaken gaan ontbreken. In andere topics zie je dan ook bij veel mensen die dit gedaan hebben op termijn problemen voorbij komen dat iets niet werkt en dan alleen oplost na een fabrieksinstellingen reset waarbij ze deze apps dus ook weer terug hebben.

Voor het gebruik, Samsung zet zelf ook van alles in ultieme sluimerstand na 2 weken gedrag leren kenen, dus ik betwijfel of het veel uitmaakt dit alles handmatig uitzetten. Echter, het is mooi dat het kan voor de mensen die dit niveau van controle willen en (denken te) weten wat ze doen.

Zelf verwijder ik niets met ADB en disable alleen handmatig services, en ben daarmee al eens gered geweest op vakantie toen er ineens iets nodig was met text naar spraak wat ik uitgezet had, maar gelukkig niet verwijderd, dus weer aan kon zetten.
Sorry, maar onzin dit.
Ik gebruik deze lijst al ruim een jaar, sinds m'n S22+, en nooit problemen ondervonden.
Natuurlijk de apps/functies die je verwijderd werken niet meer, maar daarom verwijder ik ze ook 😅
En daarom zei ik ook in m'n vorig post: kijk eerst wat je verwijderd, en wat je gebruikt van mijn lijst vink die uit en verwijder die niet, simple as that.

En mocht je ze ooit weer eens nodig hebben dan kun je ze altijd met 1 klik terug zetten met adbappcontrol, fabrieksinstellingen is never nooit nodig.

Al die dingen zoals AllShare, Quickshare, private share, Bixby, Dex etc etc gebruik ik niet, en daarom verwijder ik ze dus ook.

[ Voor 9% gewijzigd door edgarf28 op 15-02-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 27-09 20:53
Gisteren ook een s23u 512 green besteld
Vroeger nog verschillende galaxy's gehad en wou al lang een note(ultra) maar wou niet meer betalen voor een 2de keus processor die Europa kreeg.
Nu verleden tid en gaan we nog eens proberen,wel diep in het apple systeem dus hopelijk kunnen we het gewoon worden

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 18:00
edgarf28 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:07:
[...]

[...]
Dit is puur uitschakelen toch en niet verwijderen?scheelt het veel mbt geheugengebruik?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Cloclo100 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:49:
[...]

ok en hoe noemt die app dan? 8)7

edit: als je "gedetailleerd" hebt aangeduid, kan je niet kiezen voor Edge Lightning.
Geen flauw idee, ik verwijder/debloat zelf nooit, maar daar is waar de instelling hoort te zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:50
dutchnltweaker schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:31:
[...]

Geloof ik ook best, sommige apps die hebben een darkmode maar die zijn dat licht zwart of heel donker grijs.. Tja dan heb je niks aan je amoled/oled scherm als die zwarte pixels niet uit kunnen :+ .
Dat heb je wel, want donkergrijs bespaart ook energie bij oled. Haast net zo veel als zwart (uit).

https://www.xda-developer...-black-vs-gray-dark-mode/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Monda schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:54:
[...]

Dit is puur uitschakelen toch en niet verwijderen?scheelt het veel mbt geheugengebruik?
Ja soort van uitschakelen, enkel de apk blijft staan in de systeem partitie op je phone, maar voor de rest is het precies het zelfde als de app verwijderen (je ziet ze nergens meer bij je apps overzicht bij instellingen etc)

Het maakt dus bijna geen opslagruimte vrij, maar wel werkgeheugen aangezien deze apps niet meer in de achtergrond draaien.
En daardoor loopt het allemaal wat soepeler en gaat de batterij iets langer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edgarf28 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:27:
[...]

Sorry, maar onzin dit.
Ik gebruik deze lijst al ruim een jaar, sinds m'n S22+, en nooit problemen ondervonden.
Natuurlijk de apps/functies die je verwijderd werken niet meer, maar daarom verwijder ik ze ook 😅
En daarom zei ik ook in m'n vorig post: kijk eerst wat je verwijderd, en wat je gebruikt van mijn lijst vink die uit en verwijder die niet, simple as that.

En mocht je ze ooit weer eens nodig hebben dan kun je ze altijd met 1 klik terug zetten met adbappcontrol, fabrieksinstellingen is never nooit nodig.

Al die dingen zoals AllShare, Quickshare, private share, Bixby, Dex etc etc gebruik ik niet, en daarom verwijder ik ze dus ook.
Prima dat jij met jou S22+ ervaring de expertise hebt voor jezelf hierover te oordelen. Ook goed dat je altijd je PC bij je hebt waar nodig om zaken te kunnen terugdraaien, en ook niets mis mee dat jij van elk ding weet waar wat voor is, en nooit een defect scherm hebt waarbij DeX bijvoorbeeld je via een andere route toegang tot je telefoon kan geven met een extern scherm er aan. Jij bent een Tweaker, jij weet, kunt en overziet dat. Helemaal goed.
Alleen goed te realiseren dat de meeste mensen niet zo handig zijn, niet hun computer meenemen op vakantie, niet weten in detail waar elk ding voor is, en hier op het forum komen met de vraag help, het doet het niet.
En dan is de vraag wat levert het die mensen dan op? 10 minuten SoT extra op een dag? iets eerder extra geheugen vrij voordat Samsung ze zelf al in ultieme sluimerstand zet vanuit apparaat onderhoud?
Nogmaals voor een Tweaker ideaal dat het kan, maar voor de doorsnee consument, ver weg van blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Prima dat jij met jou S22+ ervaring de expertise hebt voor jezelf hierover te oordelen. Ook goed dat je altijd je PC bij je hebt waar nodig om zaken te kunnen terugdraaien, en ook niets mis mee dat jij van elk ding weet waar wat voor is, en nooit een defect scherm hebt waarbij DeX bijvoorbeeld je via een andere route toegang tot je telefoon kan geven met een extern scherm er aan. Jij bent een Tweaker, jij weet, kunt en overziet dat. Helemaal goed.
Alleen goed te realiseren dat de meeste mensen niet zo handig zijn, niet hun computer meenemen op vakantie, niet weten in detail waar elk ding voor is, en hier op het forum komen met de vraag help, het doet het niet.
En dan is de vraag wat levert het die mensen dan op? 10 minuten SoT extra op een dag? iets eerder extra geheugen vrij voordat Samsung ze zelf al in ultieme sluimerstand zet vanuit apparaat onderhoud?
Nogmaals voor een Tweaker ideaal dat het kan, maar voor de doorsnee consument, ver weg van blijven.
Nou, prima toch? Dat is een beetje de kern van Android: je hoeft helemaal niks te doen, maar kan zo ver tweaken als je zelf graag wil. Als je het na inlezen niet begrijpt, dan vooral niet aan beginnen. Dingen verwijderen is altijd eigen risico. Op dit niveau tweaken is vooral voor de leuk, het levert geen spectaculaire verbeteringen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik ben vanmiddag in de Samsung shop geweest en heb de S23+ met de S23 Ultra vergeleken. Ik neig toch naar de Ultra. Maar 1 ding kon ik daar niet proberen: hoe de S-pen vastzit in de behuizing (die hing aan een ketting en kon ik er niet volledig inkrijgen).
Klemt die erin, en hoe goed zit dat vast? Als je hem eruit wilt halen, trek je er dan gewoon aan, of eerst indrukken dat hij eruit veert?

Gebruiken jullie die pen ook vaak, of is het een beetje onzin?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
wvexeltweakers schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:49:
Ik ben vanmiddag in de Samsung shop geweest en heb de S23+ met de S23 Ultra vergeleken. Ik neig toch naar de Ultra. Maar 1 ding kon ik daar niet proberen: hoe de S-pen vastzit in de behuizing (die hing aan een ketting en kon ik er niet volledig inkrijgen).
Klemt die erin, en hoe goed zit dat vast? Als je hem eruit wilt halen, trek je er dan gewoon aan, of eerst indrukken dat hij eruit veert?

Zelf gebruik ik de pen bijna niet (behalve lightroom), maar dat komt denk ik meer omdat ik niet weet wat de S Pen allemaal kan.

Heb me er nog niet helemaal in verdiept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

wvexeltweakers schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:49:

De S Pen zit vrij goed in de behuizing. Je moet hem eerst inklikken om hem eruit te krijgen. Heb wel (in het begin) gehad dat hij er soms een stukje uit was in m’n zak, geen idee hoe dat kon. Hoef je niet direct bang voor te zijn, hij zit uit zichzelf nog wat stroef, maar je haalt hem er zelf gemakkelijk uit.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-09 09:06
Zijn er mensen die de ultra (of andere s23) gebruiken icm een Huawei smartwatch? Ik heb net de ultra aangeschaft na 4 maanden een uitstapje te hebben gemaakt naar iPhone 14 Pro Max.

Als de verbinding er is werkt het perfect. Maar als de Huawei verbinding verliest met de ultra en hij komt weer in bereik, dan maakt hij niet opnieuw automatisch verbinding. Dit deed mijn S22 ultra wel en ook de iPhone doet dat.

Ik heb al de Huawei app op "niet optimaliseren" staan en gelocked bij Recent apps...

• robg1984
Ik zag op mijn S23+ de optie om Buds automatisch te koppelen bij binnenkomend telefoongesprek. Handig want normaal zijn ze gekoppeld met mijn laptop op het werk dus dit zou ideaal zijn. Echter, ik heb geen Buds maar Airpods. Kan het op een of andere manier ook met Airpods of zijn hier andere opllossingen voor?

Ik hoopte met de Windows-koppeling te kunnen bellen via PC... Echter als ik een belletje begin gaat het geluid alsnog via de telefoon.

• Vagax

Vagax

Hehe

robg1984 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:27:
Ik zag op mijn S23+ de optie om Buds automatisch te koppelen bij binnenkomend telefoongesprek. Handig want normaal zijn ze gekoppeld met mijn laptop op het werk dus dit zou ideaal zijn. Echter, ik heb geen Buds maar Airpods. Kan het op een of andere manier ook met Airpods of zijn hier andere opllossingen voor?

Ik hoopte met de Windows-koppeling te kunnen bellen via PC... Echter als ik een belletje begin gaat het geluid alsnog via de telefoon.
Setting up calls in the Phone Link app - Microsoft Support

Het zou mogelijk moeten zijn om te bellen vanaf je PC

[ Voor 13% gewijzigd door Vagax op 16-02-2023 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robg1984
Ja had ik ingesteld. Alles opnieuw ingesteld nu.
Echter, als ik als geluid uitvoer de PC selecteer, en dus niet de reguliere luidspreker, dan schakelt hij zelf direct terug naar de luidspreker. Alsof die verbinding niet gemaakt kan worden. Terwijl de Telefoonkoppeling-app op de pc verder goed werkt...

EDIT: Ik heb het antwoord al:

Waarom kan ik mijn Bluetooth-hoofdtelefoon niet gebruiken op mijn pc om gesprekken te voeren vanuit de Telefoonkoppeling-app?
De Telefoonkoppeling -app biedt momenteel geen ondersteuning voor het doorverbinden van een telefoongesprek van uw Android-apparaat naar een headset via Bluetooth.

Getest en werkt wel met de gewone luidsprekers...niet met bluetooth-headset/airpods

[ Voor 23% gewijzigd door robg1984 op 16-02-2023 09:51 ]

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Mijn S23 Ultra is weer retour. Not my cup of tea zeg maar.
Ik wacht even tot einde vd maand op de Find X6 Pro en anders haal ik een X90 Pro Plus bij onze Chinese buren.
Aangezien ik het topic niet meer ga volgen veel succes en vooral plezier met jullie toestel 🍻

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• edgarf28
  • Niet online
NosferatuX schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:22:
Mijn S23 Ultra is weer retour. Not my cup of tea zeg maar.
Ik wacht even tot einde vd maand op de Find X6 Pro en anders haal ik een X90 Pro Plus bij onze Chinese buren.
Aangezien ik het topic niet meer ga volgen veel succes en vooral plezier met jullie toestel 🍻
Wat maakt deze Chinese toestellen beter dan de S23 Ultra volgens jou?

• jelleeelco
Gebruikt iemand Android Auto? Met mijn (2023 geleverd) BMW 530e zijn de resultaten behoorlijk bedroefend...

Sowieso werkt bellen via Teams niet. Hier zou ik nog mee kunnen leven (vergaderen in de auto wordt toch door de werkgever niet echt geaccepteerd). Maar, als ik in de auto stap met een teams vergadering en de auto maakt verbinding met de telefoon via AA, is daarna de hele connectie naar de sodemieter.

Moet dan alles opnieuw instellen en dat gaat vaak gepaard met telefoon opnieuw opstarten, auto /uit/aan, etc.

Iemand met dezelfde ervaring? Als dit echt het niveau van AA dan gaat de S23 Ultra (helaas) terug en houd ik het bij de iPhone 14 Pro Max.

• Brotuck
jelleeelco schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:24:
Gebruikt iemand Android Auto? Met mijn (2023 geleverd) BMW 530e zijn de resultaten behoorlijk bedroefend...

Sowieso werkt bellen via Teams niet. Hier zou ik nog mee kunnen leven (vergaderen in de auto wordt toch door de werkgever niet echt geaccepteerd). Maar, als ik in de auto stap met een teams vergadering en de auto maakt verbinding met de telefoon via AA, is daarna de hele connectie naar de sodemieter.

Moet dan alles opnieuw instellen en dat gaat vaak gepaard met telefoon opnieuw opstarten, auto /uit/aan, etc.

Iemand met dezelfde ervaring? Als dit echt het niveau van AA dan gaat de S23 Ultra (helaas) terug en houd ik het bij de iPhone 14 Pro Max.
0 problemen met mijn Mach-e en Android Auto. Draadloos probleemloos en bedraad ook. Teams werkt prima via AA. Maar moet erbij zeggen dat ik vaak deelneem als ik al in de auto zit en niet tijdens bellen omschakel. Zal het eens testen binnenkort.

Just here for the fun

• jelleeelco
Brotuck schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:33:
[...]

0 problemen met mijn Mach-e en Android Auto. Draadloos probleemloos en bedraad ook. Teams werkt prima via AA. Maar moet erbij zeggen dat ik vaak deelneem als ik al in de auto zit en niet tijdens bellen omschakel. Zal het eens testen binnenkort.
Dank voor je snelle reactie! Ik ben heel benieuwd hoe je teams werkend hebt; er loopt een heel topic op Microsoft waar dit als een bug wordt gezien, en AA heeft aangegeven in October dat de issue bij Microsoft ligt en niet bij AA.

Heb je gewoon Teams geinstalleerd, of heb je een werk profiel met daarin Teams (en ook AA)?

• Brotuck
jelleeelco schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:35:
[...]

Dank voor je snelle reactie! Ik ben heel benieuwd hoe je teams werkend hebt; er loopt een heel topic op Microsoft waar dit als een bug wordt gezien, en AA heeft aangegeven in October dat de issue bij Microsoft ligt en niet bij AA.

Heb je gewoon Teams geinstalleerd, of heb je een werk profiel met daarin Teams (en ook AA)?
Ik heb teams als app geïnstalleerd, ik wil geen intune oid op mijn telefoon. Daarop heb ik gewoon mijn zakelijke account ingesteld. Werkt probleemloos eigenlijk.

Ook bellen via whatsapp of telegram werkt gewoon via AA.
Overigens is het switchen naar puur een bluetooth connectie ook vrij snel gedaan en daar werkt het net als bij een headset, dus ook zonder issues.

Ik lees net wel dit:
https://www.sammobile.com...-s23-android-auto-issues/

[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 16-02-2023 11:41 ]

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 10 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos