Acties:
  • +5 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 08:29

peternator

Shoop da whoop.

spartacusNLD schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:02:
[...]

En dan moet je nog ''light mode'' gaan gebruiken.. of deed je dit al? Dat zou ~ 10% minder prestaties veroorzaken tegenover ~ 50% betere batterijduur :o

Dan zou ik die batterijduur tests van tweakers nog eens willen zien maar dan met deze modus ingeschakeld. Deze modus is trouwens exclusief beschikbaar op de S23, en komt niet naar oudere modellen van samsung in de S lijn.

https://www.reddit.com/r/...benchmarked_on_s23_ultra/

https://www.notebookcheck...Light-modes.691602.0.html

Dit is hoe je het activeert: https://www.samsung.com/s...se-galaxy-s23-light-mode/
Zo hee, dit is vet! Maakt - eerste indruk - echt een wereld van verschil op de (gewone) S23.

Gisteravond aangezet. Vanochtend om 09:00 van de lader gehaald (met 85%) en over de hele dag 1,75 uur SOT en wat dingetjes als wat foto's maken.

Nog 55% batterij over. Dat lijkt een verbetering.

Consider me intrigued, want geen merkbaar verschil in performance. ik ga dit even in de gaten houden. _/-\o_

Meshify Beast: Ryzen 7 5700X3D - Radeon RX 7900GRE 16GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bjvdven schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:56:
[...]

Even rechtsboven op de bolletjes klikken en dan resetten. Daarna verbindt ie wel goed. Ik had hetzelfde.
Dat werkte, een paar uur. Die domme stylus wil echt nooit verbinden, behalve even na een reset. Ik vond hem al nutteloos, maar dit ding heeft echt geen enkele zin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05 18:43
Ik heb de normale S23 en vraag me af waar ik de "foto assistent" vind, waar je extra instellingen zou kunnen doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-05 21:59
Roost schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:29:
Ik heb de normale S23 en vraag me af waar ik de "foto assistent" vind, waar je extra instellingen zou kunnen doen...
Camera Assistant uit de Galaxy Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:27
Ik blijf er mee bezig: laptop bedraad verbonden met router, hotspot gemaakt op W11 met Intel Wi-Fi 6E chip. De keuzes waren 2,4, 5 GHz en 'beschikbaar'.

De S23 verbindt vlotjes en stabiel met deze hotspot en het statusicoon doet denken dat er in elk geval via 6 verbinding is. Ik kan echter niet vinden wat het icoon precies weer wil geven.

@momenol weet jij of er bij 6E een ander icoon te zien moet zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Nc14L_tWpEDTri6pe900Ikv7Uk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CC66uZQpJK5MfBzYmZY6xmlX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zetten jullie Apparaatbeveiliging aan in Apparaatonderhoud? of gewoon zo laten, uit (stock) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:52

KrazyJay

_Bailey_ schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:32:
zetten jullie Apparaatbeveiliging aan in Apparaatonderhoud? of gewoon zo laten, uit (stock) ?
Als het dat McAfee ding is, laat ik dat uit. Dan maar een oranje uitroepteken in dat venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
KrazyJay schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:05:
[...]

Als het dat McAfee ding is, laat ik dat uit. Dan maar een oranje uitroepteken in dat venster.
ja, McAfee. Ik laat 'm ook uit. Thanks

(en zeker na het zien van de Netflix docu over John McAfee :+ , wat een pauper was dat zeg)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:52

KrazyJay

_Bailey_ schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:07:
[...]

ja, McAfee. Ik laat 'm ook uit. Thanks

(en zeker na het zien van de Netflix docu over John McAfee :+ , wat een pauper was dat zeg)
Ik denk niet dat die er nog veel bij betrokken is vandaag de dag :+. Maar ja, ik kies liever een ander product dan dat op mijn foon. Ik hoop stiekem dat het nog eens uit gehaald wordt met een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-05 12:37
rindertb schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:18:
Ik blijf er mee bezig: laptop bedraad verbonden met router, hotspot gemaakt op W11 met Intel Wi-Fi 6E chip. De keuzes waren 2,4, 5 GHz en 'beschikbaar'.

De S23 verbindt vlotjes en stabiel met deze hotspot en het statusicoon doet denken dat er in elk geval via 6 verbinding is. Ik kan echter niet vinden wat het icoon precies weer wil geven.

[Afbeelding]
Bij Wifi 6E zie je wel degelijk 6E staan ipv een 6.

Router updaten is niet nodig, want dit is de nieuwste firmware. Feit dat mijn 'oudere' S22U het netwerk wel ziet wil zeggen dat het werkt.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Oke een kleine vraag . Op mijn s22 Ultra werkte beller-id en anti-spam perfect.
Maar op de s23 ultra krijg ik het niet geactiveerd , het is zelfsgrijs en uitgeschakeld.
Enige suggesties wat er verkeerd gaat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
rindertb schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:18:

[Afbeelding]
Bellen met: *#0011# en dan rechtsboven de drie puntjes kiezen en dan WiFi.
Hier kun je precies zien met welke frequentie je verbonden bent. Op de S21/S22.
Ik hoop ook met de S23. Het service menu bestaat sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
jodel99999 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 01:20:
Maar op de s23 ultra krijg ik het niet geactiveerd , het is zelfsgrijs en uitgeschakeld.
Op de mijne krijg ik m wel aan (Tmobile, fysieke sim)

Misschien kan je hier wijzer van worden:
https://eu.community.sams...n-greyed-out/td-p/2463657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
De optie om tijdens het opladen de batterij te "beschermen" door bij 85% te stoppen. Ik wissel sowieso iedere twee jaar van telefoon. Volgens mij heeft deze optie dan weinig toegevoegde waarde, het enige wat je ermee bereikt is dat je batterij niet de volle capaciteit kan leveren.
Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:25
ipje schreef op zondag 12 februari 2023 @ 08:44:
De optie om tijdens het opladen de batterij te "beschermen" door bij 85% te stoppen. Ik wissel sowieso iedere twee jaar van telefoon. Volgens mij heeft deze optie dan weinig toegevoegde waarde, het enige wat je ermee bereikt is dat je batterij niet de volle capaciteit kan leveren.
Of zie ik dit verkeerd?
Als je meestal maar 1 of 2 jaar met je toestel doet dan heeft dat weinig zin. Je hebt dan in feite vanaf het begin 80% beschikbaar ipv de 80% na 2 jaar (of hoger) als je gewoon tot 100% laad.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jodel99999 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 01:20:
Heb je alle machtigingen goedgekeurd voor de telefoon app?
Heb je akkoord gegeven op optionele aangepaste diensten van Samsung tijdens de installatie?

Alternatief kan zijn dat het aan je provider ligt of CSC settings van je telefoon. Een import model of provider specifiek model kan verschillen in functionaliteit.
Bij welke provider zit je, en wat is je CSC (onder instellingen, controleren op software update, zie je 3 lange nummers staan, alle 3 zijn nodig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
330d schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:46:
De wifi verbinding van Mijn S23U is niet helemaal lekker. Ik heb een Asus aimesh xt8 icm 68u setup in huis. Met een ssid van 2/5Ghz en een ssid met wifi6. Viel me op als ik van boven naar beneden ga dat die geen internet heeft. Was eerst in wifi6 mode later schakelde ik naar de 2/5 maar hij blijft raar doen.
Ging toen de routers updaten en na wat gegoogle schijnt dat ik wat wifi instellingen anders moest doen, ga ik later nog in verdiepen. Maar het rare is dat mijn vrouw met haar iphone geen last heeft en met mijn oude S20fe ook niet. Snap er niks van. Bij wifi intelligence heb ik alles aanstaan op de s23u.
Ik denk dat ik het heb gevonden. Het is de optie schakelen naar betere wifi. Op een of ander manier gaat die in mijn aimesh setup raar doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jF-RivtE6uUjaZkfp0uqgBhMc3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfvZYWvq494P8qTSfQzGFZsB.jpg?f=fotoalbum_large
Zet ik m uit dan gaat die probleemloos overschakelen.

Edit: net deed die weer raar, dit keer ben ik verbonden geeft wel aan internet maar heb geen verbinding😥

[ Voor 4% gewijzigd door 330d op 12-02-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
Kun je de S-pen van de Ultra ook gebruiken als afstandsbediening met Samsung Dex ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-02 23:49
Trouwens bij instellingen kan je ram plus aanzetten en bijvoorbeeld op 8gb zetten. Standaard out of the box staat deze setting aan. Doen jullie m uit of laten jullie zoals het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05 18:43
Ik denk dat ik een bugje heb gevonden in mijn base S23. Gmail komt wel gewoon binnen, maar ik krijg geen notificatie of melding op mijn vergrendelscherm...
Sorry, ik was te snel. Opgelost met setting.

[ Voor 12% gewijzigd door Roost op 12-02-2023 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stardust7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-04 07:27
330d schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat ik het heb gevonden. Het is de optie schakelen naar betere wifi. Op een of ander manier gaat die in mijn aimesh setup raar doen.
[Afbeelding]
Zet ik m uit dan gaat die probleemloos overschakelen.

Edit: net deed die weer raar, dit keer ben ik verbonden geeft wel aan internet maar heb geen verbinding😥
Ik heb een ASUS Zenwifi XD6 set van 2. Gebruik AIMESH met ethernet backhaul en Wifi6. Zodra de s23 Ultra
switched van AP, halveert mijn wifi-snelheid. Dit blijft ook zo bij het terugschakelen. Zodra ik de Wifi een keer uit/aan zet op de telefoon zit deze tijdelijk weer op de volle snelheid. Het uitschakelen van 'protected management frames' voor de 5Ghz band lijkt wel wat te doen. Echter uiteindelijk halveert de snelheid na een paar keer overschakelen toch weer. Geen enkel ander apparaat heeft hier last van. Inclusief een Galaxy TAB S7+. Naar betere WIFI-netwerken zoeken heb ik ook uitgeschakeld. Tevens 'Willekeurig MAC address' uitgeschakeld voor dit Wifi-netwerk. Doet misschien allemaal wel iets, maar lost het 'probleem' niet echt op.
Lijkt erop alsof de ASUS en Ultra elkaar niet zo leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ipje schreef op zondag 12 februari 2023 @ 08:44:
Of zie ik dit verkeerd?
De toegevoegde waarde is dat de batterij langer leeft. Of jij het toestel gebruikt of een volgende, wel fijn. En beter voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
stardust7 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:14:
[...]

Ik heb een ASUS Zenwifi XD6 set van 2. Gebruik AIMESH met ethernet backhaul en Wifi6. Zodra de s23 Ultra
switched van AP, halveert mijn wifi-snelheid. Dit blijft ook zo bij het terugschakelen. Zodra ik de Wifi een keer uit/aan zet op de telefoon zit deze tijdelijk weer op de volle snelheid. Het uitschakelen van 'protected management frames' voor de 5Ghz band lijkt wel wat te doen. Echter uiteindelijk halveert de snelheid na een paar keer overschakelen toch weer. Geen enkel ander apparaat heeft hier last van. Inclusief een Galaxy TAB S7+. Naar betere WIFI-netwerken zoeken heb ik ook uitgeschakeld. Tevens 'Willekeurig MAC address' uitgeschakeld voor dit Wifi-netwerk. Doet misschien allemaal wel iets, maar lost het 'probleem' niet echt op.
Precies zoals jij het omschrijft. Wel verbonden maar wel heel traag internet of helemaal niet alleen mijn toestel heeft problemen idd. Fw geupdate vd asus maar helpt niet.
Ik ga nog experimenteren wellicht reset en de boel opnieuw installeren of de wifi opnieuw instellen 3 banden aparte ssid proberen.

https://www.reddit.com/r/...roaming_with_asus_aimesh/

[ Voor 3% gewijzigd door 330d op 12-02-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:29
KrazyJay schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:23:
[...]

Ik denk niet dat die er nog veel bij betrokken is vandaag de dag :+.
Denk het ook niet, is alweer bijna twee jaar voer voor de wormen.

Met betrekking tot wifi 6E en issues; lijkt vooral iets met WPA3 te maken te hebben in combinatie met Samsung/Android. Ook met AC of 6 en WPA3 heb ik rare dingen met zowel Unifi, TPlink en Cisco. Alles op WPA2 (tenzij niet kan ivm enforced) en alles gaat zonder problemen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ipje
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:21:
[...]

De toegevoegde waarde is dat de batterij langer leeft. Of jij het toestel gebruikt of een volgende, wel fijn. En beter voor het milieu.
Heb zonnepanelen en doe aan afvalscheiding, dus optie uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
tottianovic schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:02:
Trouwens bij instellingen kan je ram plus aanzetten en bijvoorbeeld op 8gb zetten. Standaard out of the box staat deze setting aan. Doen jullie m uit of laten jullie zoals het is?
Ik heb het uitgezet. Volgens mij is de consensus dat het bij recente Android versies (en goed ontworpen apps) niets meer toevoegt, terwijl het de boel wel kan vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-05 12:37
Uberprutser schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:37:
[...]

Denk het ook niet, is alweer bijna twee jaar voer voor de wormen.

Met betrekking tot wifi 6E en issues; lijkt vooral iets met WPA3 te maken te hebben in combinatie met Samsung/Android. Ook met AC of 6 en WPA3 heb ik rare dingen met zowel Unifi, TPlink en Cisco. Alles op WPA2 (tenzij niet kan ivm enforced) en alles gaat zonder problemen.
Ik heb hem al eens op Enhanced Open gezet en dan nog vindt hij het 6E netwerk niet.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Zelf heb ik meerdere Ubiquiti AP's , echter nog op wifi 6. Maar dit werkt probleemloos, ook op WPA3.
Downloadsnelheid zit dik boven de 500 Mbit op een ziggo lijn. Dit is beter dan ieder ander toestel dat ik hier heb aangesloten.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 13:59

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

stardust7 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:14:
[...]

Ik heb dit soort van experimenteren al opgegeven. Mijn idee: hoe nieuwer de devices/software, hoe dommer ze worden. Mijn eerste iPad (eerste serie) schakelde goed en moeiteloos tussen de netwerken als ik van verdieping verplaatste. De laatste 2 pakken telkens de zwakste en moet ik handmatig wijzigen. Telefoons idem. Samsung tm versie S7 perfect. Sindsdien pakken ze telkens de verkeerde. Alle mogelijke opties geprobeerd, maar niks werkt zoals het moet.
Dan rest berusting. Zelfs voor een tweakert.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Is het wellicht een idee om een apart wifi draadje te maken in het netwerk forum? Niet lullig bedoeld maar volgens mij gaan de laatste 5 paginas alleen nog maar over wifi troubleshooten

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 15:34

Vagax

Hehe

Duurde even maar daar is ie dan, de GSMArena review van de S23 Ultra

Verdict: Highly Recommended

Pros:
+ Traditional Note form factor, improved handling, still premium as ever.
+ S Pen has wide-ranging functionality for work and play, is virtually without competition.
+ Wonderful display.
+ Excellent battery life, faster charging than big-name competitors.
+ Ultra-grade camera system is one of the best on the market; primary module is a genuine improvement, zooming capability is hard to rival.

Cons:
- Nothing is, in principle, really new or different.

[ Voor 63% gewijzigd door Vagax op 12-02-2023 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vroeger was ik een enthousiaste amateur met veel glas. Tegenwoordig meer lui. In April ga ik een maand door de US reizen met vrouw en kinderen. Ik was op zoek naar een camera om mee te nemen rond de ~1000,-, voor de mooie foto's.

Ik heb nu een paar keer geschoten met de S23 en ben echt flabbergasted. Direct bruikbare prachtige foto's. Soms gewoon goed, soms kan je op zich wel zien dat er wat bewerking over heen gegaan is, maar het resultaat mag er zijn.

Deze net ook nog even bekeken:

[YouTube: Samsung Galaxy S23 Ultra vs. $5,000 Pro Camera]

Kijk, ik ga hier niet beweren dat een goede camera niet tegen de S23 op zou kunnen. Maar voor mijn point&shoot activiteiten op vakantie, is dit misschien wel beter dan de dure opties (Sony RX1xx). Zeer content.

Bij mij valt alleen de accu nog wat tegen, daar ga ik nu ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:39
Ik heb de S23+ vanmiddag ontvangen, de haptics en het scherm zijn een flinke vooruitgang vergeleken met de S20 fe 5g, ook de speakers hebben veel meer lage tonen.

Alleen vanavond heb ik al 2 keer gehad dat de wifi snelheid, maar 1 a 2 mbit was.
Terwijl de andere telefoons in ons huis gewoon 500 mbit op de speedtest haalden.

Ik heb hier een Fritzbox en een fritz mesh, nooit geen problemen mee gehad.
Het bereik in en rondom het huis is ruim voldoende.

[ Voor 57% gewijzigd door Bassbounce op 12-02-2023 22:43 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 20:56
Albert020 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:06:
Kun je de S-pen van de Ultra ook gebruiken als afstandsbediening met Samsung Dex ?
Wat zou je dan precies als opties verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
ascent schreef op zondag 12 februari 2023 @ 23:53:
[...]

Wat zou je dan precies als opties verwachten?
Bijvoorbeeld dat je met ZiggoGo de S-Pen kunt gebruiken om te zappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 20:24
Ik zie hier de laatste 2 pagina's mensen hun telefoon debloaten middels ADB APP Control, maar wat is hier nou het voordeel van afgezien van minder apps op je telefoon? Het doet niets met de accu ofzo toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-05 14:04
Robbie T schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:51:
Ik zie hier de laatste 2 pagina's mensen hun telefoon debloaten middels ADB APP Control, maar wat is hier nou het voordeel van afgezien van minder apps op je telefoon? Het doet niets met de accu ofzo toch?
Opslag en privacy. Ik gooi bijvoorbeeld altijd gelijk Facebook eraf die er standaard op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 15:56
Robbie T schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:51:
Minder apps die op de achtergrond stiekem draaien en zo je accu dus leegmaken. Dus het heeft zeker wel invloed op je accu.

Ik heb momenteel de Fold 4 en de S23 Ultra, ik zie nog geen reden om mijn Fold 4 weg te doen eigenlijk.. Camera is wel echt veel beter maar voor de rest valt het wel mee eigenlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Rohit op 13-02-2023 10:29 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
donleo123 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:15:
[...]

Opslag en privacy. Ik gooi bijvoorbeeld altijd gelijk Facebook eraf die er standaard op zit.
Voor de opslag doet het niet veel, je schakelt de apps uit maar ze zijn niet weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:09
[...]

En dan moet je nog ''light mode'' gaan gebruiken.. of deed je dit al? Dat zou ~ 10% minder prestaties veroorzaken tegenover ~ 50% betere batterijduur :o

Dan zou ik die batterijduur tests van tweakers nog eens willen zien maar dan met deze modus ingeschakeld. Deze modus is trouwens exclusief beschikbaar op de S23, en komt niet naar oudere modellen van samsung in de S lijn.

Dit is hoe je het activeert: https://www.samsung.com/s...se-galaxy-s23-light-mode/
Nice! Ook even geekbench en pcmark herdraaid met light mode:

Geekbench 5:

S22U: 1125/3672
S23U (light mode): 1374/4833
S23U (performance): 1587/5143

PC Mark 3.0 Work Performance:

S22U: 13842
S23U (light mode) 14953
S23U (performance): 15447

Ik ga deze ook even gebruiken, nu al niks te klagen mbt batterij maar als dit performance wise geen merkbaar verschil geeft maar qua energieconsumptie wel... helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 20:46

spartacusNLD

This is Sparta!!

PWM schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:42:
Bij mij valt alleen de accu nog wat tegen, daar ga ik nu ff naar kijken.
Wellicht kan je bovenstaande gebruiken :) de laatste twee dagen met medium gebruik ben ik op 100 begonnen en eindigde ik de tweede dag met 18% zonder te laden.. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 13-02-2023 12:26 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
spartacusNLD schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:25:
[...]

Wellicht kan je bovenstaande gebruiken :) de laatste twee dagen met medium gebruik ben ik op 100 begonnen en eindigde ik de tweede dag met 18% zonder te laden.. _/-\o_
Idem dito, ik eindig de tweede dag met 15 tot 20%. Gisteren zat ik op 27u standby en 10 SOT met 10% resterend. Dit is de eerste Android waarbij ik 10 uur SOT haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-05 14:12
Klinkt allemaal wel heel goed. Ik haal maar 3 uur SOT met mijn base S22, zit er aan te denken misschien toch maar voor een S23 U te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Robi schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:52:
Klinkt allemaal wel heel goed. Ik haal maar 3 uur SOT met mijn base S22, zit er aan te denken misschien toch maar voor een S23 U te gaan.
Niet iedereen haalt 10u SOT hoor, het ligt er heel erg aan hoe je je device gebruikt en wat je allemaal aan en uitzet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ascent schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:57:
[...]

Niet iedereen haalt 10u SOT hoor
precies.

Eigenlijk ook een beetje kansloos om elkaar SOT te vergelijken zonder dat je weet welke apps er gedraaid worden.
Een social media junkie die de hele dag laat zien hoe geweldig zijn of haar leven is middels foto's en/of video's of bij anderen kijkt hoe fántastisch die leven, zullen sneller de batterij er doorheen jagen.
Of fanatieke gamers tov mensen die niet eens 1 game op hun smartphone hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 20:14
m0ridin schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:47:
[...]

Nice! Ook even geekbench en pcmark herdraaid met light mode:

Geekbench 5:

S22U: 1125/3672
S23U (light mode): 1374/4833
S23U (performance): 1587/5143
Heb ik nou weer een manke chip, ik haal 1431 / 4745 in performance modus:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 06:51
frank.. schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:56:
[Afbeelding]

Dit was mijn eerste...
ook 5g en 120hz aan. Verder geen routines of aangepaste standen Dik tevreden!! _/-\o_
Doe je 3 dagen niks dan? Mijne is vanaf half 7 al van de lader en nu op 60 procent. Maar ik zit ook op WhatsApp, telegram, browsen, noties maken, Spotify 2 uur luisteren en een half uur bellen via 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
[...]

Wat doet Light modus voor jullie? Ik heb het vandaag toevallig in de insteongen ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

dutchnltweaker schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:53:
[...]

Wat doet Light modus voor jullie? Ik heb het vandaag toevallig in de insteongen ontdekt.
De uitleg in de linkjes gelezen? Het verlaagd je clocksnelheid wat voor meer batterijduur zorgt.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
spartacusNLD schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:54:
[...]

De uitleg in de linkjes gelezen? Het verlaagd je clocksnelheid wat voor meer batterijduur zorgt.
Nee snap ik, maar was meer de vraag wat jullie ervaring, of het daadwerkelijk ook voor jullie hier wat heeft uitgemaakt :) .
Heeft het zin de resolutie naar fhd te zetten van qhd?

[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 13-02-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:55:
[...]

Nee snap ik, maar was meer de vraag wat jullie ervaring, of het daadwerkelijk ook voor jullie hier wat heeft uitgemaakt :) .
Heeft het zin de resolutie naar fhd te zetten van qhd?
Het display is één van de grootste verbruikers, de resolutie verlagen heeft dus redelijk wat impact ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
stin00 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:06:
[...]

Het display is één van de grootste verbruikers, de resolutie verlagen heeft dus redelijk wat impact ja
Maar hebben jullie hier in dit topic gemerkt dat het echt een groot verschil maakt? Of valt datprocentueel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 14:12

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

MKBHD zn review is overwegend positief.

Ik ben afgelopen week ook overgegaan van de S20 Ultra naar de S23 Ultra, en ben een paar dagen onderweg, en alles werkt goed zo te merken. De foto's die gemaakt worden lijken wat sneller en beter scherp dan op de S20 met zn minder focus stand. Daarnaast merk ik bij de eerste laadcyclus dat de accu en energieverbruik goed is, vrijdag avond laat de telefoon van de lader gehaald, en net weer aan de lader gelegd met nog 18% te gaan. Netjes hoor. Ik lees hier graag weer verder mee net als in het S20 topic.

[ Voor 8% gewijzigd door DerOllie op 13-02-2023 15:42 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
DerOllie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:42:
[YouTube: The Galaxy S23 Ultra is Better Than You Think!]

MKBHD zn review is overwegend positief.

Ik ben afgelopen week ook overgegaan van de S20 Ultra naar de S23 Ultra, en ben een paar dagen onderweg, en alles werkt goed zo te merken. De foto's die gemaakt worden lijken wat sneller en beter scherp dan op de S20 met zn minder focus stand. Daarnaast merk ik bij de eerste laadcyclus dat de accu en energieverbruik goed is, vrijdag avond laat de telefoon van de lader gehaald, en net weer aan de lader gelegd met nog 18% te gaan. Netjes hoor. Ik lees hier graag weer verder mee net als in het S20 topic.
Wat heb je de afgelopen dagen gedaan? Qua usage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 16:02
Hier na twee dagen Smart switch gebruikt om alles over te zetten. Was daarna alleen wel alle fotos die ik die twee dagen al gemaakt had weer kwijt. Heel vreemd dat hij dingen weg gooit bij het overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Voordat ik de S23U morgen terug ga sturen wegens de slechte functionaliteit van de camera probeer ik de hele dag er al wat mee te doen maar tis gewoon niet te doen.

Het "pisfilter" wat samsung blijkbaar forceert is gewoon op geen manier uit te schakelen.
Waar het op neer komt is wanneer je de camera open is ongeveer 0.45 sec het beeld goed, zoals de werkelijkheid en na 0.45 seconden komt er, zoals ik het maar noem, een pisfilter over heen wat alles geel maakt. Dit merk je dus vooral indoor bij normaal licht. Met felle neon lichten merk je het minder, daarom zie je dit waarschijnlijk niet in reviews.

Dmv een screenrecording en daar twee screenshots van te maken zie je duidelijk wat er er gebeurd.

Links is zoals de werkelijkheid is qua kleur en dit is wat de telefoon laat zien wanneer je de camera opend.
Rechts is na ongeveer 0.45 sec wanneer samsung besluit even rond te pissen waar je op richt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wapUKAa0fAhAc7ccLCiO-jy4sY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dfxsAPEwtxmN8aimTGfZauXx.png?f=fotoalbum_large

Wie bedacht heeft dat dit zo moet spoort echt niet. Kan me ook niet voorstellen dat er überhaupt iemand is die dit mooi vind. En dit is dan nog met daglight. Wanneer het donker is en je verlichting is aan dan wordt het nog erger, niet om aan te zien.
Zou echt goed de camera testen in situaties die je vaak gaat hebben, niet alleen de ideale situaties zoals in reviews.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 14:12

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

dutchnltweaker schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:55:
[...]

Wat heb je de afgelopen dagen gedaan? Qua usage.
Snachts danwel uit, verder ongeveer 10 uur scherm aan tijd, waarvan 2 uur youtube. Verder normaal/ gebruik, ik heb mn telefoon wel veel in mn hand wordt altijd gezegd... Mn S20 kon bij dezelfde usage het niet zo lang (meer) volhouden. Ook vind ik het batterij verloop zonder gebruik nu beter, maar goed dat krijg je al snel bij nieuwe batterij / nieuwe telefoon. Even weer aanzien komende weken...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 14:06
NosferatuX schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:56:
Voordat ik de S23U morgen terug ga sturen wegens de slechte functionaliteit van de camera probeer ik de hele dag er al wat mee te doen maar tis gewoon niet te doen.

Het "pisfilter" wat samsung blijkbaar forceert is gewoon op geen manier uit te schakelen.
Waar het op neer komt is wanneer je de camera open is ongeveer 0.45 sec het beeld goed, zoals de werkelijkheid en na 0.45 seconden komt er, zoals ik het maar noem, een pisfilter over heen wat alles geel maakt. Dit merk je dus vooral indoor bij normaal licht. Met felle neon lichten merk je het minder, daarom zie je dit waarschijnlijk niet in reviews.

Dmv een screenrecording en daar twee screenshots van te maken zie je duidelijk wat er er gebeurd.

Links is zoals de werkelijkheid is qua kleur en dit is wat de telefoon laat zien wanneer je de camera opend.
Rechts is na ongeveer 0.45 sec wanneer samsung besluit even rond te pissen waar je op richt.

[Afbeelding]

Wie bedacht heeft dat dit zo moet spoort echt niet. Kan me ook niet voorstellen dat er überhaupt iemand is die dit mooi vind. En dit is dan nog met daglight. Wanneer het donker is en je verlichting is aan dan wordt het nog erger, niet om aan te zien.
Zou echt goed de camera testen in situaties die je vaak gaat hebben, niet alleen de ideale situaties zoals in reviews.
raar ik vind mijn fotos eigenlijk redelijk goed, zeker op whitebalance vlak. (buiten wat meer verzadigd dan ik zou willen maar goed)

Zet eens in pro mode dan zie je de WB helemaal rechts in de balk waar je ook iso en sluitertijd enzo ziet. klik op white balance en check of die op A auto dus staat. mss vast ingesteld op meer geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 15:34

Vagax

Hehe

Man de foto's van de S23 Ultra zorgen er voor dat ik mijn compacte camera denk thuis laat als ik naar Ijsland ga volgende maand.

Heb een vergelijking gedaan met mijn kleine compact camera en de S23 Ultra oogt naast elkaar een stuk beter. Daarnaast zijn de film mogelijkheden een heel stukkie beter dan mijn oude trouwe camera.

Overigens wel geinig dat de reclame die ze maken voor de S23 UItra de slogan "Can you send me that?" heeft want dit gebeurde mij gisteren na ik wat foto's maakte van mijn kleine neefje in portret modus :P

Op GSMArena heb je de vergelijking met andere telefoons, vind wel dat ze iets te agressief zijn met sharpening. Bij de low light foto zie je wel dat de S23 Ultra er uit springt

[ Voor 23% gewijzigd door Vagax op 13-02-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Zojuist via SamFW de CSC aangepast naar SEK. De native callrecorder doet 't nu ook. Voelt toch wel even spannend, maar so far so good. Even de OTA's afwachten om te zien of dat ook allemaal blijft lopen zoals 't hoort. Ik verwacht 't wel, Europa is immers Europa. We gaan 't zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:15

aex351

I am the one

NosferatuX schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:56:

[Afbeelding]

Ik heb het net ook even kort geprobeerd. Het enige dat ik zie is dat de helderheid iets omhoog gaat. De kleuren blijven min of meer gelijk. Wel kan er een afwijking zitten tussen de verschillende lenzen. De camera app besluit zelf welke lens wordt gebruikt. Dat is een standaard instelling. Je zou eventueel ook nog naar andere instellingen kunnen kijken. De instelling 'Eye comfort' bijvoorbeeld kan het scherm ook warmer (lees: rood/geel) maken.

Verder, voorheen werd bij het openen van de camera app de schermhelderheid ook sterk verhoogd naar een minimale waarde. Ik weet even niet of dat nog steeds zo is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 20:38
ascent schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:51:
Zojuist via SamFW de CSC aangepast naar SEK. De native callrecorder doet 't nu ook. Voelt toch wel even spannend, maar so far so good. Even de OTA's afwachten om te zien of dat ook allemaal blijft lopen zoals 't hoort. Ik verwacht 't wel, Europa is immers Europa. We gaan 't zien
Moet je hem daarvoor rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Vortexmerc schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:09:
[...]

raar ik vind mijn fotos eigenlijk redelijk goed, zeker op whitebalance vlak. (buiten wat meer verzadigd dan ik zou willen maar goed)

Zet eens in pro mode dan zie je de WB helemaal rechts in de balk waar je ook iso en sluitertijd enzo ziet. klik op white balance en check of die op A auto dus staat. mss vast ingesteld op meer geel.
Helaas staat die al op auto. Is wellicht het probleem dus ook, klopt gewoon geen zak van de auto balans. Indoor snapt het toestel er niks van. Buiten is het probleem niet.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
aex351 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:04:
[...]

Ik heb het net ook even kort geprobeerd. Het enige dat ik zie is dat de helderheid iets omhoog gaat. De kleuren blijven min of meer gelijk. Wel kan er een afwijking zitten tussen de verschillende lenzen. De camera app besluit zelf welke lens wordt gebruikt. Dat is een standaard instelling. Je zou eventueel ook nog naar andere instellingen kunnen kijken. De instelling 'Eye comfort' bijvoorbeeld kan het scherm ook warmer (lees: rood/geel) maken.

Verder, voorheen werd bij het openen van de camera app de schermhelderheid ook sterk verhoogd naar een minimale waarde. Ik weet even niet of dat nog steeds zo is.
Ja Nee met schermhelderheid en oogcomfort heeft het natuurlijk niks te maken, dat zie je duidelijk in het voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Vagax schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:28:
Man de foto's van de S23 Ultra zorgen er voor dat ik mijn compacte camera denk thuis laat als ik naar Ijsland ga volgende maand.
Ik weet niet wat voor een compacte camera jij hebt, maar ik heb nog wel eens spijt van sommige dagen op een reis naar Japan waar ik m'n 'échte' camera in het hotel liet. De telefoon foto's zijn niet slecht, maar naast elkaar was het voor mij nog wel een wereld van verschil qua detail en natuurlijke scherpte. Ik zou hem zelf nog als backup voor de echt mooie locaties meenemen en dan gewoon met beide foto's maken. Dat is sinds Japan in ieder geval mijn strategie, haha. Liever geen spijt meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:15

aex351

I am the one

NosferatuX schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:08:
[...]

Ja Nee met schermhelderheid en oogcomfort heeft het natuurlijk niks te maken, dat zie je duidelijk in het voorbeeld
Probeer het uit. Er is ook een systeem instelling voor kleuren. Daarnaast zou je het ook even per lens kunnen bekijken. Door handmatig elke lens te selecteren.

En zo niet, dan komt het waarschijnlijk omdat je de verkeerde kleur S23 Ultra hebt besteld. :P.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
spartacusNLD schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:56:
[...]

Hoe heb jij die inruil bij KPN ingevoerd? Er gebeurd niks als ik op de knop druk ''Bereken wat jij terugkrijgt''

Gevonden -> https://tradein.recommerce.com/#/kpn/nl
Alles goed verlopen met die bonus documenten in te leveren? Ik heb ze ingeleverd, maar als ik de pagina refresh staan ze er opeens niet meer op? Waar eerst dus de documenten stond bij ingeleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 13-02-2023 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1233211
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-02 15:27
Pure nieuwsgierigheid, iemand al wat gehoord over de levertijd van de gratis watch 5 actie bij t-mobile/tele2?

[ Voor 3% gewijzigd door lars1233211 op 13-02-2023 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik zal vast iets heel doms over 't hoofd zien maar waar "cast" ik het hele scherm naar een tv met chromecast? Smarthings en Smartview doen het niet want het is geen samsung of miracast, maar een "normale" chromecast in een ouderwetse tv. Op m'n oneplus had ik een "cast" knopje in quicksettings, maar zie 'm hier niet (en krijg 'm ook niet toegevoegd).

Ik kan wel 't screen sharen via google home maar dat werkt alleen voor reeds toegevoegde apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
lars1233211 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:03:
Pure nieuwsgierigheid, iemand al wat gehoord over de levertijd van de gratis watch 5 actie bij t-mobile/tele2?
Mijn promo verzoek is vandaag goedgekeurd door Samsung, in de mail staat wederom 6 weken.. laat het hier wel weten zodra ik hem ontvang.

Edit: oh je vraag (en mijn antwoord) horen thuis in [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 13-02-2023 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
NosferatuX schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:08:
[...]
Bij mij zijn de fotos juist iets witter dan de werkelijkheid. Zeker niet geler.

Heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart?

Misschien heb je een bug gevonden waardoor de camera vast zit in de verkeerde modus. Sommige modi, zoals die voor voedsel, hebben namelijk wel een instelbaar 'pisfilter'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
stin00 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:38:
[...]

Mijn promo verzoek is vandaag goedgekeurd door Samsung, in de mail staat wederom 6 weken.. laat het hier wel weten zodra ik hem ontvang.

Edit: oh je vraag (en mijn antwoord) horen thuis in [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Precies, daar dus graag verder over dit onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
NielsFL schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:41:
[...]

Bij mij zijn de fotos juist iets witter dan de werkelijkheid. Zeker niet geler.

Heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart?

Misschien heb je een bug gevonden waardoor de camera vast zit in de verkeerde modus. Sommige modi, zoals die voor voedsel, hebben namelijk wel een instelbaar 'pisfilter'.
Ja dat zou best kunnen. Heb idd al herstart en zelfs een reset. Waar het op lijkt is dat bij een normale indoor omgeving hij niet weet welke witbalans toe te passen en het finaal verprutst. Bij het openen van de camera is het gewoon goed maar na nog geen seconde, wanneer de software de instellingen "corrigeert", dan is het mis. Buiten overdag doet ie het wel gewoon goed. Ga ik in mijn kantoor/gameroom zitten waar veel RGB verlichting is, werkt het ook goed maar gewoon onder normale omstandigheden gaat het volledig mis bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
NosferatuX schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:31:
[...]

Ja dat zou best kunnen. Heb idd al herstart en zelfs een reset. Waar het op lijkt is dat bij een normale indoor omgeving hij niet weet welke witbalans toe te passen en het finaal verprutst. Bij het openen van de camera is het gewoon goed maar na nog geen seconde, wanneer de software de instellingen "corrigeert", dan is het mis. Buiten overdag doet ie het wel gewoon goed. Ga ik in mijn kantoor/gameroom zitten waar veel RGB verlichting is, werkt het ook goed maar gewoon onder normale omstandigheden gaat het volledig mis bij mij.
Heb je ook de expert raw gevonden ? Lijkt me niet dat daar een filter overheen gaat

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 16:17
Ik ben van plan om een s23+ aan te schaffen, maar een ding wat me nog tegen houdt zijn de problemen die de s22 serie had icm android auto. Zijn de verbindingsproblemen die de s22 serie had met android auto inmiddels opgelost/ heeft iemand dit al getest met een s23? Voor mij zou het specifiek gaan om de verbinding met een discover media (mib2.5) uit een golf (2017),

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 19:36
mat2005 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 04:38:
Ik ben van plan om een s23+ aan te schaffen, maar een ding wat me nog tegen houdt zijn de problemen die de s22 serie had icm android auto. Zijn de verbindingsproblemen die de s22 serie had met android auto inmiddels opgelost/ heeft iemand dit al getest met een s23? Voor mij zou het specifiek gaan om de verbinding met een discover media (mib2.5) uit een golf (2017),
Hier geen enkel probleem met android auto op mijn mmi2 (mib2). Heb de s23 ultra.

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:27
Ik heb de s23+ en in mijn Kia Picanto 2020 werkt Android auto perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:32
S22 en de s23plus werken prima draadloos met Android auto in mijn auto(bmw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

mat2005 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 04:38:
Ik had op mijn S22U af en toe dat Android Auto niet werkte. Op mijn S23U tot zover geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb de S23 Ultra al in diverse auto's actief gehad, tot nu toe feilloos werkend.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:10
Vraag me af waar de update blijft voor de s23 serie? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vincent91 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:54:
Welke update heb je het over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Hij is meestal ongeduldig met security patches, dus zal wel de februari update betreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
stin00 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:05:
[...]

Hij is meestal ongeduldig met security patches, dus zal wel de februari update betreffen.
Haha, ahh maand is nog niet voorbij hoor @Vincent91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
+1! Heb ik eindelijk een merk met fatsoenlijke updates, lopen ze achter! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ja vraag ik me ook af, de S20, S21 en S22 en de foldables hebben inmiddels al de February security patch, maar de nieuwste S23 nog niet 😅🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
edgarf28 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:23:
[...]

Ja vraag ik me ook af, de S20, S21 en S22 en de foldables hebben inmiddels al de February security patch, maar de nieuwste S23 nog niet 😅🥴
Ik ben niet ongeduldig maar gisteren kregen alle oudere generaties een update maar de s23 nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vincent91 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:25:
[...]

Ik ben niet ongeduldig maar gisteren kregen alle oudere generaties een update maar de s23 nog niet
nieuws: Samsung brengt One UI 5.1 uit voor Galaxy S20-, S21- en S22-smartphones
Samsung heeft de update uitgebracht waarmee de One UI 5.1-interface beschikbaar komt voor een aantal Samsung Galaxy-smartphonereeksen. Het gaat onder meer om de Galaxy S20-, S21- en S22-telefoons. Hiermee komende bepaalde features van de Galaxy S23 ook naar deze toestellen.
Je weet dat de S23 serie al standaard met de One UI 5.1-interface geleverd is he... :+ en dat dat de reden is dat de S23 serie geen update krijgt omdat hij deze interface versie al heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 14-02-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
dutchnltweaker schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:27:
[...]

[...]

Je weet dat de S23 serie al standaard met de One UI 5.1-interface geleverd is he... :+
Deeuhh maar nog niet de februari patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Vincent91 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:25:
[...]

Ik denk dat ook dit samenhangt met de release date in de VS (de 17de) en dat de aankomende update niet alleen de security patches van februari bevat maar ook een rits bug-fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
NielsFL schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Ik denk dat ook dit samenhangt met de release date in de VS (de 17de) en dat de aankomende update niet alleen de security patches van februari bevat maar ook een rits bug-fixes.
Zoiets lijkt me aannemelijk ja. Er ging ook gekeken worden naar de shutterlag. Goeie kans dat ze zulke dingen in 1x meepikken. Staan op zich los van de securityfixes maar 1x releasen klinkt wel eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
ascent schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Zoiets lijkt me aannemelijk ja. Er ging ook gekeken worden naar de shutterlag. Goeie kans dat ze zulke dingen in 1x meepikken. Staan op zich los van de securityfixes maar 1x releasen klinkt wel eenvoudiger.
Ik lees op een aantal forums dat ze zowel in de UK en VS vandaag hun toestellen al geleverd krijgen

Sommige krijgen een lege box omdat ze bij de post hun toestel eruit gehaald hebben, daarom ga ik liever naar de shop om zeker te zijn dat dit bij mij niet gebeurd

Ik ben wel onder de indruk vanwege de goede prestaties en batterijduur 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 15:35
Vincent91 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:38:
[...]

Ik lees op een aantal forums dat ze zowel in de UK en VS vandaag hun toestellen al geleverd krijgen

Sommige krijgen een lege box omdat ze bij de post hun toestel eruit gehaald hebben, daarom ga ik liever naar de shop om zeker te zijn dat dit bij mij niet gebeurd

Ik ben wel onder de indruk vanwege de goede prestaties en batterijduur 👍
Oh, handig... KPN winkel zei dat zij in hun winkels geen toestellen meer fysiek op voorraad hebben, maar dat geldt dus blijkbaar niet voor alle winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
BootVluchteling schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:16:
[...]

Oh, handig... KPN winkel zei dat zij in hun winkels geen toestellen meer fysiek op voorraad hebben, maar dat geldt dus blijkbaar niet voor alle winkels.
2 dagen na lancering opgepikt in de Proximus shop , alle kleuren waren daar op voorraad 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Nu online
Zijn er meer mensen die met de s23 ultra of andere uitvoering regelmatig last hebben van mislukte NFC betalingen? Vooral bij de iets oudere betaal terminals gaat het steeds mis. Waar de s21 zonder problemen altijd heeft gewerkt.
Krijg de melding dat ik de pas opnieuw moet aanbieden of hij detecteert sowieso geen NFC van de smartphone.
Maak gebruik van de Google wallet app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
dutchnltweaker schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:27:
[...]

[...]

Je weet dat de S23 serie al standaard met de One UI 5.1-interface geleverd is he... :+ en dat dat de reden is dat de S23 serie geen update krijgt omdat hij deze interface versie al heeft.
https://www.sammyfans.com...to-older-samsung-devices/

En een aantal zaken blijven (voorlopig) wel S23 exclusive zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ipje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:29:
Zijn er meer mensen die met de s23 ultra of andere uitvoering regelmatig last hebben van mislukte NFC betalingen? Vooral bij de iets oudere betaal terminals gaat het steeds mis. Waar de s21 zonder problemen altijd heeft gewerkt.
Krijg de melding dat ik de pas opnieuw moet aanbieden of hij detecteert sowieso geen NFC van de smartphone.
Zelf nog geen ervaring gehad met de google wallet app icm de S23 ultra. Wel de ING bankieren app, en daar gaat alles prima. Nog geen problemen met de NFC gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
ipje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:29:

FWIW; bij mij gaan de betalingen tot nu toe prima op de S23U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-03 12:42
Ik heb een S23 Ultra, maar ben eerlijk gezegd niet over het scherm te spreken. Nu vraag ik me af of ik gewoon een slecht exemplaar heb, of dat het normaal is en ik gewoon te veeleisend ben.

Is onderstaand groene waas die vanuit de onderkant optreedt gebruikelijk? Dit zie je in het echt ook goed, dus de camera maakt het niet erger. Helemaal zodra je je scherm iets meer verticaal naar je toe kantelt, zoals op de 2de foto. Des te meer je kantelt, des te groter het effect. Op mijn oude P30 Pro treed dit effect bijna niet op.

Bedankt voor jullie feedback!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERpSm7-LVhFMhiWxF1nLZfIQZU0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OrViMOn3OXqftZhOXV5MSHs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pksUhRBkbCnGgykCs2NGrBnLAp0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFuFG6uW4BuH9JXni7OxFJGz.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 9 ... 55 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos