Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019
De vorige gen snapdragon kon wat problemen met Wifi 6 hebben inderdaad, heb dat wel opgelost maar ik weet niet precies meer hoe. Ik dacht door op de router dus de authenticatie aan te passen van alleen WPA3 naar WPA2/WPA3
Misschien even het proberen waard
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
NosferatuX schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:46:
Probeer eens de authenticatie aan te passen naar WPA2/WP3 of als hij daar al op staat naar alleen WPA3 of 2.
De vorige gen snapdragon kon wat problemen met Wifi 6 hebbenb inderdaad, heb dat wel opgelost maar ik weet niet precies meer hoe. Ik dacht door op de router dus de autthenticatie aan te passen van alleen WPA3 naar WPA2/WPA3
Misschien even het proberen waard
:strip_exif()/f/image/xekZ2uQAXNm74Sm1fp9qTiP0.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij staat op WPA3, geen mogelijkheid om te switchen naar WPA2. 6E is volgens mij alleen maar WPA3 mogelijk.
Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019
Ok dat zou kunnen ik heb alleen wifi 6 geen 6e. Bij wifi 6 kan het iig wel. Ik neem aan dat je ook kan verbinden naar de overige wifi 6 banden, die moet je wel op WPA2/WPA3 kunnen zetten.momenol schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:53:
[...]
[Afbeelding]
Hij staat op WPA3, geen mogelijkheid om te switchen naar WPA2. 6E is volgens mij alleen maar WPA3 mogelijk.
Als dat dan wel werkt weet je iig dat het een compatibiliteit iets is
[ Voor 5% gewijzigd door NosferatuX op 08-02-2023 16:00 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
De Wifi 6 werkt wel perfect. De 2,4 en 5ghz doen het perfect.NosferatuX schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:59:
[...]
Ok dat zou kunnen ik heb alleen wifi 6 geen 6e. Bij wifi 6 kan het iig wel. Ik neem aan dat je ook kan verbinden naar de overige wifi 6 banden, die moet je wel op WPA2/WPA3 kunnen zetten.
Als dat dan wel werkt weet je iig dat het een compatibiliteit iets is
Vreemd dat de S22U perfect het 6E netwerk detecteert, maar de S23U niet.
Via een Wifi scanner app kan ik de 6ghz band ook niet zien op de S23U, wel op de S22U.
Zou Samsung dit nog uitgeschakeld hebben?
Wanneer hij het hele netwerk niet kan detecteren zou het in principe ook een defect kunnen zijn
Wellicht dat iemand anders kan bevestigen dat 6E idd geheel niet gezien wordt.
Ik zie wel dat de CSC op EUX staat en niet op PHN of PHB.NosferatuX schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:06:
Het zal dan ongetwijfeld een bug zijn, indien iedereen hetzelfde issue heeft.
Wanneer hij het hele netwerk niet kan detecteren zou het in principe ook een defect kunnen zijn
Wellicht dat iemand anders kan bevestigen dat 6E idd geheel niet gezien wordt.
Eerste indruk is goed. Ik krijg mijn bewegende dochtertje precies zo in beeld als ik haar zie wanneer ik de foto maak.
Moet alleen nog ontdekken wat het nadeel nu is. Bij Fast Shutter stond het nadeel goed beschreven, maar bij deze nieuwe Quick Tap Shutter lijkt de suggestie dat er geen nadeel is?
Volgens mij over het algemeen heeft het impact op detail of dat beelden iets donkerder kunnen zijn.NielsFL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:17:
Nieuwe update van Camera Assistant vervangt de Fast Shutter door de Quick Tap Shutter die we eerder al in een YouTube filmpje langs zagen komen
Eerste indruk is goed. Ik krijg mijn bewegende dochtertje precies zo in beeld als ik haar zie wanneer ik de foto maak.
Moet alleen nog ontdekken wat het nadeel nu is. Bij Fast Shutter stond het nadeel goed beschreven, maar bij deze nieuwe Quick Tap Shutter lijkt de suggestie dat er geen nadeel is?
Ik heb meerdere keren verschillende tests gedaan met de vorige optie van fast shutter maar ik kon soms amper of geen verschil zien.
Damage control vermoed ik. Bij de Fast Shutter optie werd je netjes gewezen op het inleveren van detail en kwaliteit. Als ze simpelweg die waarschuwing weghalen relateert iedereen het daar nog aan maar en de waarschuwing weghalen en de naam veranderen dan wekt het de suggestie dat het iets nieuws is misschien?NielsFL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:17:
Nieuwe update van Camera Assistant vervangt de Fast Shutter door de Quick Tap Shutter die we eerder al in een YouTube filmpje langs zagen komen
De grote onafhankelijke reviewers hebben het nu (respect) duidelijk benoemd als wat het is, een groot nadeel. Het is al een probleem wat bij samsung eigenlijk altijd al speelt. Ik durf te wedden dat het echt niet zo simpel is opgelost en als dat wel zo zou zijn en er geen nadelen aan zitten dan zou het geen optie zijn die je moet aanzetten maar dan zou het natuurlijk standaard zijn
Dat het enigszins werkt is hartstikke mooi maar het gaat sowieso ten koste van iets
[ Voor 10% gewijzigd door NosferatuX op 08-02-2023 16:37 ]
Als je een Galaxy S koopt, dan weet je dat de die issues bestaan en het is erg jammer van een verder top toestel, maar hierdoor verliezen ze wel potentiele klanten.
Waar vind ik juist die assistent?NielsFL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:17:
/f/image/rRjvw4Oj2wK3FdRi8TFDbUX4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NbfNYlyNXQB62wphbkZFqSKt.png?f=fotoalbum_large)
Even getest en wow, veel verschil tussen alles op "Speed" en de normale modus
[ Voor 38% gewijzigd door Vagax op 08-02-2023 16:53 ]
Bij de Smartbar in de Mediamarkt kreeg ik €570,- terug, daarnaast krijg je als promotie deze maand ook nog eens €200,- extra als je de S23 Ultra koopt.Thibaut1234 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:34:
[...]
Hoe heb je die 700 euro korting geregeld?
(En de gratis upgrade naar 512gb waarbij je de 180 euro later terug krijgt als cashback, dus dat schiet je wel eerst voor).
Ik heb adaptive brightness uit, dus het zou niet mogen gebeuren. Het geldt iig voor Netflix en YouTube.
Dat is naar mijn idee altijd als je HDR kijkt, ook op mijn computer scherm, zo erg zelfs dat ik HDR alleen aanzet in specifieke gevallen in windowsJSTPS schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:55:
Het viel me op dat de S23 Ultra de helderheid dimt wanneer je een HDR video kijkt in het donker. Goed te merken als je een lichtje schijn op de sensor, dan licht het beeld weer op. Bij SDR is dit niet. Iemand een idee hoe dit uit te zetten is?
Ik heb adaptive brightness uit, dus het zou niet mogen gebeuren. Het geldt iig voor Netflix en YouTube.

In theorie scoort de S23 Ultra veel beter dan gedacht (S22 Ultra is de Exynos variant in die test)
Maar ik zou GSMArena met een korreltje zout nemen op dit front, want ik heb wel vaker gezien dat een telefoon langer of korter uithoudt dan wat hun beweren, en dan niet klein beetje meer of minder, soms drastisch meer of minder.
(zo haalt de 13 Pro in praktijk langer uit dan de S22 Ultra, maar de stand-by is slechter op 5G)
Maar positief is het zeker, er is hoe dan ook een forse verbetering met de nieuwe model.
echter ik zie geen reden om mijn S22 Ultra te upgraden, deels omdat het mijn secondary telefoon is, en deels omdat ik er gewoon de hele dag mee doorheen kom 80% van de tijd)
[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 08-02-2023 18:19 ]
Bij de Samsung en LG tv die ik heb gebeurt dit niet. De helderheid blijft constant hetzelfde. Misschien is dit anders met een monitor.Mschrijver88 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:07:
[...]
Dat is naar mijn idee altijd als je HDR kijkt, ook op mijn computer scherm, zo erg zelfs dat ik HDR alleen aanzet in specifieke gevallen in windows
Hij ik heb hetzelfde probleem.momenol schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:33:
Ik heb vandaag de S23 Ultra ontvangen, maar de Wifi 6E lijkt het niet te doen.
Op mijn S22 vind ik meteen mijn 6E netwerk terug, maar op mijn S23 niet.
Iemand tips of die hetzelfde aan de hand hebben?
Tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden
.
NB: ik kom van een A53 128GB.
- Uiterlijk: Superfijne premium look en feel. De groene kleur is erg mooi en het apparaat voelt erg degelijk. Klein beetje iPhone 4S vibes.
- Gewicht: Fijn. Hangt mooi in m'n autohouder. Mijn A53 was groter/zwaarder en bleef niet mooi recht zitten ivm gewicht. De S23 blijft mooi recht (helt minder over)
- Scherm: Gewoon mooi. Samsung heeft gewoon mooie schermen vanaf de A serie. De A53 had al een 120hz scherm, en deze 6.1 inch is ook gewoon weer prachtig.
- Performance: Wow, wat een snelheid. Echt overal vlot doorheen. Nergens wachten, geen stutters. Laden van games gaat super snel
- Camera: is prima, is absoluut niet de hoofdmoot waarvoor ik hem gekocht, maar alle plaatjes tot nu toe zijn prima! (voorbeeld van foto's die ik voor V&A heb gemaakt). Selfies zijn echt wel van betere kwaliteit (ondanks lagere megapixels tov de A53)
- Batterij: Is nog gebruikspatroon aan het leren dus wordt wellicht nog iets beter én ik laad maar tot 85% en Always On Display aan. Valt me tot nu toe klein beetje tegen, maar is relatief en te verklaren en had ik ergens ook wel verwacht, want 'maar 3900mah'. Ik kwam van 5000mah in de A53. Die laadde ik op tot 85% en dan kon ik de dag vaak zonder bijladen prima doorkomen met nog 15-20%. Vaak wel maar met een SOT van 3 a 3,5 uur. Nu SOT van ruim 4 uur maar dan moet/wil ik wel klein beetje bijladen in de auto. Dus ondanks de netto mindere batterijduur, gezien de 3900mh wel efficiënter dan de Exynos 1200 en de 5000mah in m'n A53. Ik kan gedurende de dag vaak prima momentjes bijladen, dus voor mij geen probleem. Het is ook zeker niet storend.
- Software: gewoon prima, maar was ook al wel prima op m'n A53. Zit redelijk in het Samsung ecosysteem met Watch 4 en Buds en dat voelt gewoon wel fijn allemaal.
- Vingerprint: Veel sneller dan de optische op m'nn A53. Ook icm. Spigen glass screenprotector prima te gebruiken. Af en toe beetje hit-or-miss maar niet storend.
Heb er een Spigen Ultra Hybrid Matte Black cover omheen en een Spigen Glass screenprotector. Beide sluiten echt fantastisch aan zitten perfect.
:strip_exif()/f/image/ztBytiS4SF9GbyBOd7NQiIxa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aYxBzo2C1kCvx1lQxU3Pge4n.jpg?f=fotoalbum_large)
Over een weekje maar weer even de status opmaken en dan een review schrijven.
[ Voor 10% gewijzigd door peternator op 08-02-2023 21:30 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik geef het nog even een paar dagen. Werd bij mijn A53 ook 'beter' na de eerste week. Eerste indruk is wel gewoon helaas niet 'een duidelijke verbetering, out of the box' zoals ik wel bij eerste indrukken van de S23+ en Ultra lees. Maar misschien heb ik ook gewoon wel veel bloat draaien (ik heb wel meer widgets actief dan op mijn A53 èn always on display aan).Amaze86 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:11:
@peternator Dat moet beter kunnen met die batterij, met mijn gewone s22 haal ik SOT van 4 uur.
Wellicht komt het door ""aanpasbaar batterij" in de instellingen menu. Dit is nieuw sinds Android(?) en dan leert je telefoon je gebruik.peternator schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:17:
[...]
Ik geef het nog even een paar dagen. Werd bij mijn A53 ook 'beter' na de eerste week. Eerste indruk is wel gewoon helaas niet 'een duidelijke verbetering, out of the box' zoals ik wel bij eerste indrukken van de S23+ en Ultra lees. Maar misschien heb ik ook gewoon wel veel bloat draaien (ik heb wel meer widgets actief dan op mijn A53 èn always on display aan).
Je kan het ook uitzetten en dan heb je wat betere batterij, maar na een weekje moet dit wel flink verbeterd zijn
Dus de Fold 4 die ik tot gisteren gebruikte, die mag dus de deur uit, ik hou het voorlopig wel bij de S23 Ultra
Jammer dat hij niet wat sneller op kan laden, maar goed de batterij houdt het lang genoeg uit gelukkig
Positief verrast over de speakers en algehele smoothness, voelt echt heerlijk snappy aan, erg blij mee
I love watercooling
Al verschillende keren verbaasd geweest over een baslijn uit de telefoon, die ik tot nu toe nog nooit gehoord had uit een telefoon speaker.
Aangenaam verrast!
[ Voor 33% gewijzigd door VPIPPFR op 08-02-2023 22:27 ]
Even rechtsboven op de bolletjes klikken en dan resetten. Daarna verbindt ie wel goed. Ik had hetzelfde.PWM schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:36:
[Afbeelding]
Ik neem aan dat hij moet verbinden als ik hem er uit haal? Heeft in ieder gekeken nog nooit gewerkt.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Mensen die van een S21 of S22 afkomen zien inderdaad een verbetering. Een A53 heeft al een goede accuduur en ik denk niet de S23 het beter gaat doen. A53 heeft 5000mAh en een low end cpu die zuiniger is en een beeldscherm wat minder fel kan. Als je dezelfde accuduur haalt is het netjes.peternator schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:17:
[...]
Ik geef het nog even een paar dagen. Werd bij mijn A53 ook 'beter' na de eerste week. Eerste indruk is wel gewoon helaas niet 'een duidelijke verbetering, out of the box' zoals ik wel bij eerste indrukken van de S23+ en Ultra lees. Maar misschien heb ik ook gewoon wel veel bloat draaien (ik heb wel meer widgets actief dan op mijn A53 èn always on display aan).
Echter zit ik nog steeds te kloten met hoe ik de mediabestanden (totaal 29 GB) van Whatsapp ook kan meenemen van mijn oude S10 zodat ik de mediabestanden vooralsnog kan openen in Whatsapp. Gek genoeg pakt de backup met Google Drive alleen de chats. Ik heb vele fileshare apps geprobeerd om de com.whatsapp directory in de internal storage over te zetten naar de S23 Ultra, maar ik denk dat het veels te groot is om te delen waardoor de fileshare apps altijd vastloopt. Iemand nog enige suggesties? Ik kan wellicht handmatig de hele map eerst kopiëren naar mijn pc en vandaar weer kopiëren naar mijn S23 Ultra. Het wordt anders wel een jarenplan.
Ondanks dat is het een aardige upgrade. Een echte powerhouse!
Volgens mij wordt alles met Smart Switch overgezet? Wat ik wel merk is dat niet alle mediabestanden ingeladen zijn. In chats staat de status op 'nog te downloaden'. Wanneer je er vervolgens op klikt wordt het bestand ingeladen.Lashrom schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 01:24:
Vanaf 2019 een S10 gehad en tot op heden nog een zeer fijne smartphone om te gebruiken. Vandaag de S23 Ultra 512 GB binnen en man wat een verschil met de 120Hz verversingsnelheid. Anderzijds moet ik enorm wennen aan hoe groot het in mijn handen ligt.
Echter zit ik nog steeds te kloten met hoe ik de mediabestanden (totaal 29 GB) van Whatsapp ook kan meenemen van mijn oude S10 zodat ik de mediabestanden vooralsnog kan openen in Whatsapp. Gek genoeg pakt de backup met Google Drive alleen de chats. Ik heb vele fileshare apps geprobeerd om de com.whatsapp directory in de internal storage over te zetten naar de S23 Ultra, maar ik denk dat het veels te groot is om te delen waardoor de fileshare apps altijd vastloopt. Iemand nog enige suggesties? Ik kan wellicht handmatig de hele map eerst kopiëren naar mijn pc en vandaar weer kopiëren naar mijn S23 Ultra. Het wordt anders wel een jarenplan.
Ondanks dat is het een aardige upgrade. Een echte powerhouse!
< dit stukje webruimte is te huur >
Yes, dat is mogelijk via Samsung.com > inloggen met je Samsung account.NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 01:10:
Kan je samsung care afsluiten voor toestellen die niet bij samsung zijn gekocht? Weet iemand dat toevallig?
Jammere is wel dat als je direct bij Samsung had gekocht, je een jaar gratis kreeg. Apart afsluiten kost 249 voor twee jaar.
hi!
Ik heb ook issues met smart switch van mijn S20+ naar S23+. Een heleboel apps gingen niet over. Inclusief alle inlogs etc...aex351 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 02:22:
[...]
Volgens mij wordt alles met Smart Switch overgezet? Wat ik wel merk is dat niet alle mediabestanden ingeladen zijn. In chats staat de status op 'nog te downloaden'. Wanneer je er vervolgens op klikt wordt het bestand ingeladen.
Apps worden normaliter wel overgezet, maar duurt even voordat ze gaan installeren. Proces duurt gemiddeld wel kwartiertje tot twintig minuten. De apps verschijnen pas als een van de laatste stappen.BootVluchteling schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:34:
[...]
Ik heb ook issues met smart switch van mijn S20+ naar S23+. Een heleboel apps gingen niet over. Inclusief alle inlogs etc...
Wel is het zonde dat de app data, op een enkeling na zoals WhatsApp, niet wordt overgezet.
Nou, dagen later mis ik nog steeds apps. Dus die heb ik zelf maar overgezet..Michel schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:40:
[...]
Apps worden normaliter wel overgezet, maar duurt even voordat ze gaan installeren. Proces duurt gemiddeld wel kwartiertje tot twintig minuten. De apps verschijnen pas als een van de laatste stappen.
Wel is het zonde dat de app data, op een enkeling na zoals WhatsApp, niet wordt overgezet.
Ik had tijdens het overzetten de whitewashed app iconen al 1 voor 1 gredownload en geinstalleerd voordat die klaar was met het overzetten van mijn foto's enzo😁BootVluchteling schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:07:
[...]
Nou, dagen later mis ik nog steeds apps. Dus die heb ik zelf maar overgezet..
Vind het idd niet helemaal feilloos het systeem. Dacht verbind het met de kabel zodat ie sneller kan overzetten halverwege is de accu 5% van mijn oude telefoon, toen snel mijn wireless charger gepakt
Helaas, data van Whatsapp niet omdat het end to end encrypted data is. Vandaar dat het in ieder geval voor mij handmatig overgezet moet worden. Voor de rest is alles prima overgezet met Smart Switch. Op enkele widgets na, maar dat is zo weer te herstellen.aex351 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 02:22:
[...]
Volgens mij wordt alles met Smart Switch overgezet? Wat ik wel merk is dat niet alle mediabestanden ingeladen zijn. In chats staat de status op 'nog te downloaden'. Wanneer je er vervolgens op klikt wordt het bestand ingeladen.
Is shutter lag niet enkel als je de 200mp functie gebruikt?Rzarect0r schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 00:11:
S23 Ultra bevalt hier prima, android was wel weer even wennen, maar vrijwel op elk vlak beter dan m'n iPhone 13, alleen jammer van de shutter lag.
Werkte Samsung switch goed? Enkel het downloaden van iCloud data werkte bij mij
Met de USB-C kabel alle data overzetten van de ene naar de andere telefoon ging wel soepel
BT speaker ipv een telefoonspeaker)
Zou zeggen probeer het eens uit met onderstaande instellingen!
:strip_exif()/f/image/OHQt2Qhreg0iRue7oVi9KpNl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s6bwcWgTMxNyNqGp7v4zuTdG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ix6UWutzmpMLO0VZyOAM5KIL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UzujpiPmALJVT0xadNyJsYAM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Knamix op 09-02-2023 09:29 ]
Ik had dit inderdaad ook. Heel vreemd via de Switch app, dat juist níet alle apps werden overgezet. Ik heb heel veel apps uiteindelijk handmatig moeten installeren.Vagax schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:27:
De switch app had ook bij mij half werk gedaan, alles stond wel grijs op mijn home screen maar toen plots was alles weg. Maar mijn wifi viel weg dus het kan zijn dat dat de redenen was, alsnog heel gek.
Wat een drama was dat, ik heb zon beetje alle apps handmatig mogen installeren, en bij meer dan de helft kon ik allemaal opnieuw inloggen, eigenlijk had hij alleen een deel van de settings, foto's en whatsapp goed overgezet, dat doet Apple toch wel behoorlijk beter moet ik zeggen.mattrob schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:54:
[...]
Ik had dit inderdaad ook. Heel vreemd via de Switch app, dat juist níet alle apps werden overgezet. Ik heb heel veel apps uiteindelijk handmatig moeten installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Mschrijver88 op 09-02-2023 09:57 ]
Was het beter geweest als je het via de draad had gedaan? Denk je?Mschrijver88 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:57:
[...]
Wat een drama was dat, ik heb zon beetje alle apps handmatig mogen installeren, en bij meer dan de helft kon ik allemaal opnieuw inloggen, eigenlijk had hij alleen een deel van de settings, foto's en whatsapp goed overgezet, dat doet Apple toch wel behoorlijk beter moet ik zeggen.
Ik was in de veronderstelling dat je een backup van de telefoon kon maken in de cloud kon maken en dan bij installeren van nieuwe telefoon alles vanuit de cloud kon installeren. (zoals bij apple)
[ Voor 17% gewijzigd door SamSid op 09-02-2023 10:04 ]
Ik heb het met draad gedaan, dus dat denk ik niet. Ik dacht dat het sneller zou gaan, maar weet niet of het veel heeft uitgemaakt.SamSid schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:03:
[...]
Was het beter geweest als je het via de draad had gedaan? Denk je?
Ik heb de S21 toen teruggestuurd omdat ik de kleurweergave vond tegenvallen.
De kleuren van de S10 en de Oneplus 7 pro sprongen er veel meer uit.
Volgens reviews is de kleurafwijking wederom zeer laag en is het nieuwe E6 Amoled van Samsung Display zéér goed.Bassbounce schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:17:
Hoe zijn eigenlijk de kleuren van het scherm tov de S21?
Het is maar net wat je zoekt.. kleuren die 'eruit springen' wijst veelal op een veel te hoge verzadiging. Veel mensen vinden dit mooi. Als je dan een zeer goed gecalibreerd scherm bekijkt dan lijken daar de kleuren wat flets of koud. Het kost je dan echt 1 tot 2 weken om hieraan te wennen. Als je dan weer je oude display/instelling ziet dan lijken die kleuren ineens belachelijk nep.
Ja dat is precies wat ik bedoel, ik heb nu de S20 FE.stin00 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:22:
[...]
Volgens reviews is de kleurafwijking wederom zeer laag en is het nieuwe E6 Amoled van Samsung Display zéér goed.
Het is maar net wat je zoekt.. kleuren die 'eruit springen' wijst veelal op een veel te hoge verzadiging. Veel mensen vinden dit mooi. Als je dan een zeer goed gecalibreerd scherm bekijkt dan lijken daar de kleuren wat flets of koud. Het kost je dan echt 1 tot 2 weken om hieraan te wennen. Als je dan weer je oude display/instelling ziet dan lijken die kleuren ineens belachelijk nep.
Ik ga vanavond even kijken in de winkel.
Bedankt!
Op je nieuwe toestel nog even handmatig de backup terugzetten van je oude telefoon onder Instellingen - Backup, dan komen de meeste apps alsnog weer terug.BootVluchteling schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:34:
[...]
Ik heb ook issues met smart switch van mijn S20+ naar S23+. Een heleboel apps gingen niet over. Inclusief alle inlogs etc...
Op je oude toestel, was de Whatsapp backup ingestelt om wel de media mee te nemen, en heb je gecontroleerd dat die backup ook daadwerkelijk uitgevoerd was voordat je de gegevens terug ging zetten?Lashrom schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 01:24:
Standaard staat dat uit voor video.
Daarnaast mijn persoonlijke mening, Whatsapp is een hulpmiddel voor chatten en je kunt er ook media mee delen, maar het is nooit gebouwd als archief functie, dus backup de media naar een cloud opslag of iets dergelijks, en verwijder die media daarna in Whatsapp. Dan heb je het nog wanneer nodig, maar zit het niet in de weg in de applicatie die daar niet specifiek voor gebouwd is.
Ik kom ook van een OnePlus 7 Pro af en ik ben het met je eens dat er meer "pop" zit in de kleuren van OP7Pro maar het lijkt er meer op dat de "Vivid" display mode van de OP7Pro wat agressiever is dan die van Samsung waardoor het lijkt alsof de S23 Ultra minder mooi kleuren laat weergeven.Bassbounce schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:17:
Hoe zijn eigenlijk de kleuren van het scherm tov de S21?
Overigens als je je S23 Ultra echt extreem snel wilt laten aanvoelen. Settings > Accessibility > Visibility Enhancements > Disable Animations en probeer dan eens wat apps te openen
Hetzelfde kan ook minder agressief door in de ontwikkelaarsopties de animaties op 0,5x te zetten.Vagax schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:53:
[...]
Ik kom ook van een OnePlus 7 Pro af en ik ben het met je eens dat er meer "pop" zit in de kleuren van OP7Pro maar het lijkt er meer op dat de "Vivid" display mode van de OP7Pro wat agressiever is dan die van Samsung waardoor het lijkt alsof de S23 Ultra minder mooi kleuren laat weergeven.
Overigens als je je S23 Ultra echt extreem snel wilt laten aanvoelen. Settings > Accessibility > Visibility Enhancements > Disable Animations en probeer dan eens wat apps te openen
Heerlijk tip dit. Ik vond het helemaal uitzetten ook weer te veel van het goede maar 0.5x is perfect!momenol schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:07:
[...]
Hetzelfde kan ook minder agressief door in de ontwikkelaarsopties de animaties op 0,5x te zetten.
Weet je zeker dat dit niet enkel geldt voor t geluid wat via headphones komt? Gezien de app de naam Wavelet: headphone specific EQ heeft?Knamix schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:28:
Speakers van de S23 Ultra zijn al vrij goed, maar ik heb zojuist de app Wavelet geïnstalleerd en de geluidskwaliteit is voor mij echt 4x beter geworden. Ruimtelijke, gedetailleerder en meer lage tonen (klinkt nu echt als een standalone
BT speaker ipv een telefoonspeaker)
Zou zeggen probeer het eens uit met onderstaande instellingen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De kwaliteit kan inderdaad beter zijn dmv pixelbinning echter de details zullen op 200mp veel groter zijn maar dat merk je dan weer alleen bij vergroten of groot uitprinten.tottianovic schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:13:
Ik heb ook de s23 ultra, bij fotos maken kan ik kiezen uit 12mp 50mp of 200mp, is er echt een groot verschil in kwaliteit als ik bijvoorbeeld 50mp kies? Ik las op internet juist dat 50mp en misschien zelfs 12mp voor betere shots zorgt dan 200mp. Klopt dit?
De 200mp optie is meer voor speciale momenten die daar omvragen. Standaard is de 50mp of zelfs de 12mp optie goed
[ Voor 9% gewijzigd door NosferatuX op 09-02-2023 11:22 ]
Phantom Black; Direct leverbaar en er gaat gewoon een case omheen. Zwart is daarnaast het gemakkelijkst om door te verkopen na een aantal jaar.NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:19:
Voor welke kleur is iedereen eigenlijk gegaan en waarom?
[ Voor 62% gewijzigd door bjvdven op 09-02-2023 11:29 ]
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Beige vond m t mooist. Jij?NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:19:
Ik dacht dat black juist de meest verkochte kleur is en als je een andere kleur hebt je juist een streepje voor hebt mbt mensen die juist naar zo een kleur op zoek zijn bij doorverkoop.bjvdven schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:22:
[...]
Phantom Black; Direct leverbaar en er gaat gewoon een case omheen. Zwart is daarnaast het gemakkelijkst om door te verkopen na een aantal jaar.
Welke zou jij als standaard gebruiken 12mp of 50mp. ik haat het om in dilemma te zitten als ik in restaurant zit en mooie foto wil nemen om dan 1 van de drie megapixel modes te kiezen pffNosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:21:
[...]
De kwaliteit kan inderdaad beter zijn dmv pixelbinning echter de details zullen op 200mp veel groter zijn maar dat merk je dan weer alleen bij vergroten of groot uitprinten.
De 200mp optie is meer voor speciale momenten die daar omvragen. Standaard is de 50mp of zelfs de 12mp optie goed
Ik twijfel nog. Heb besloten iig de telefoon wel te gaan halen en te proberen maar over de kleur kan ik maar niet beslissen.
Groen, vond ik de mooiste kleur, hoewel ik de kleur maar 1 dag gezien heb voor ik hem in een hoesje gepleurd heb... De Spigen Tough Armor is overigens ook groen.NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:19:
PS4 PSN: Dazzler2120
Je twijfelt over welke twee kleuren als je echt twee kleuren zou moeten kiezen nu? Beige en groen? Dat was mijn dilemmaNosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:27:
[...]
Ik twijfel nog. Heb besloten iig we telefoon wel te gaan halen en te proberen maar over de kleur kan ik maar niet beslissen.
Eigenlijk twijfel ik over alle kleuren hahatottianovic schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:27:
[...]
Je twijfelt over welke twee kleuren als je echt twee kleuren zou moeten kiezen nu? Beige en groen? Dat was mijn dilemma
ik heb de groene en geen spijt vanNosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:29:
[...]
Eigenlijk twijfel ik over alle kleuren haha
Ik heb de telefoon nog niet dus de resultaten ken ik niet maar ik vermoed dat 12mp mijn standaard instelling zou worden. Wel zou ik eerst zowel de 12mp en 50mp modus grondig testen in verschillende situaties, wellicht dat dan mijn conclusie zou zijn om de 50mp modus als standaard te gebruikentottianovic schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:26:
[...]
Welke zou jij als standaard gebruiken 12mp of 50mp. ik haat het om in dilemma te zitten als ik in restaurant zit en mooie foto wil nemen om dan 1 van de drie megapixel modes te kiezen pff
Ik zou aanraden hetzelfde te doen en goed de verschillen te bekijken!
[ Voor 5% gewijzigd door NosferatuX op 09-02-2023 11:35 ]
Ja die groene.. Ik hou niet van groen maar deze ziet er meer grijs uit. Bijna een soort gunmetal.. In ieder geval op fotos en filmpjes en dat vind ik dan wel weer mooi maar als ik hem bestel en groen blijkt toch de hoofd toon te zijn dan ben ik weer wat teleurgesteld.
Maar voor zover ik zo kan zien is ie erg mooi
ik had de graphite bij de s22U en je zag al snel vuil tussen de camerasNosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:34:
[...]
Ja die groene.. Ik hou niet van groen maar deze ziet er meer grijs uit. Bijna een soort gunmetal.. In ieder geval op fotos en filmpjes en dat vind ik dan wel weer mooi maar als ik hem bestel en groen blijkt toch de hoofd toon te zijn dan ben ik weer wat teleurgesteld.
Maar voor zover ik zo kan zien is ie erg mooi
bij deze zie je het wel veel minder
Hmm ja dat is minder wanneer vuil snel te zien is.Vincent91 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:36:
[...]
ik had de graphite bij de s22U en je zag al snel vuil tussen de cameras
bij deze zie je het wel veel minder
Wat zou je zeggen over deze groene kleur? Meer groen of meer een soort grijs?
Naja ik heb het zelf getest en op me nothing phone had ik dit ook.tottianovic schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:17:
[...]
Weet je zeker dat dit niet enkel geldt voor t geluid wat via headphones komt? Gezien de app de naam Wavelet: headphone specific EQ heeft?
Speakergeluid wordt daadwerkelijk een heel stuk beter
het is bij mij meer groen dan grijsNosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:38:
[...]
Hmm ja dat is minder wanneer vuil snel te zien is.
het is ook een nieuwe kleur dus daarmee dat ik deze heb gekozen
vind het een beest van een toestel
je kan ook voor rood gaan maar dat past niet echt bij mij helaas
Nouja het is wel echt een groen tint, maar simpel gezegd is het geen felgroen o.i.d.NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:38:
[...]
PS4 PSN: Dazzler2120
S22U in Graphite vs S23U in groenNosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:38:
[...]
/f/image/q1mdKhCdegdLMqfW5T139TJv.png?f=fotoalbum_large)
Thanks, goed voorbeeldmomenol schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:42:
[...]
S22U in Graphite vs S23U in groen
[Afbeelding]
Thanks, ja rood is wel erg opvallendVincent91 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:41:
[...]
het is bij mij meer groen dan grijs
het is ook een nieuwe kleur dus daarmee dat ik deze heb gekozen
vind het een beest van een toestel
je kan ook voor rood gaan maar dat past niet echt bij mij helaas
:strip_exif()/f/image/PANI9UwPzTz8ptpGbQmXudbO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hAoVNIaCxHtKZOFo8Gk7lCy3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NiGSwa8c7rjIclGJETdE7o3V.jpg?f=fotoalbum_large)
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Mening van een professioneel fotograaf (ikzelf) met een s23 ultra (zwart, om ook maar meteen een andere vraag hierboven te beantwoorden): Niet te veel over twijfelen qua megapixels. Als je die mooie foto van het restaurant alleen op internet gaat delen of niet heel groot gaat printen is 12mp meer dan genoeg. Indien je groot gaat printen of nadien nog wil croppen kan 50 of 200mp handig zijn (je ziet een stuk meer fijne details op 200mp, moet 50 nog testen). Maar de pixel-binning van 200 naar 12mp doet het wel beter in low-light zo ver ik in een paar dagen met de telefoon kan zien.tottianovic schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:26:
[...]
Welke zou jij als standaard gebruiken 12mp of 50mp. ik haat het om in dilemma te zitten als ik in restaurant zit en mooie foto wil nemen om dan 1 van de drie megapixel modes te kiezen pff
[ Voor 4% gewijzigd door samvdheijden op 09-02-2023 11:48 ]
Het verschilt zo per foto zeg jeetje. Hier vind ik het groen weer wel mooi maar hier vind ik lavender ook heel gaaf en oogt ie veel minder roze dan op andere fotos.Steeffoon schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:46:
Hier nog drie mooie foto's van de groene. Ik vind hem in het echt, echt heel mooi, mooier mat in vergelijking met die van de S22-serie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe kan ik zo ooit kiezen. Misschien ff snel naar de mediamarkt om te kijken en hopen dat ze daar alle kleuren hebben
Thanks voor je reactie. Je zegt "Maar de pixel-binning van 200 naar 12mp doet het wel beter in low-light zo ver ik in een paar dagen met de telefoon kan zien". Maar ik lees in veel reviews dat de 50mp en zelfs de 12mp mode voor betere fotos zorgen. Klopt dit volgens jou? Dus 200mp mode alleen aanzetten als er genoeg licht is en ik bijvoorbeeld buiten ben en een foto wil maken van een stilstaand iets en als later 'croppen' belangrijk voor mij is, anders bij 50mp houden?samvdheijden schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:47:
[...]
Mening van een professioneel fotograaf (ikzelf) met een s23 ultra (zwart, om ook maar meteen een andere vraag hierboven te beantwoorden): Niet te veel over twijfelen qua megapixels. Als je die mooie foto van het restaurant alleen op internet gaat delen of niet heel groot gaat printen is 12mp meer dan genoeg. Indien je groot gaat printen of nadien nog wil croppen kan 50 of 200mp handig zijn (je ziet een stuk meer fijne details op 200mp, moet 50 nog testen). Maar de pixel-binning van 200 naar 12mp doet het wel beter in low-light zo ver ik in een paar dagen met de telefoon kan zien.
Ja, moet zeggen dat het nog best wel kan verschillen qua lichtomstandigheden.NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:49:
[...]
Het verschilt zo per foto zeg jeetje. Hier vind ik het groen weer wel mooi maar hier vind ik lavender ook heel gaaf en oogt ie veel minder roze dan op andere fotos.
Hoe kan ik zo ooit kiezen. Misschien ff snel naar de mediamarkt om te kijken en hopen dat ze daar alle kleuren hebben
De lavendel is zachtroze. Heb ik ook een foto van voor je
:strip_exif()/f/image/M7hm44hWjMz6MjzJ6q2yM3fn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9nNsvgtMquQDsoVRLc1GAIlW.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je zó twijfelt over de kleur (en herken dat

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Binning heeft kort gezegd als voordeel dat het licht wat op 16 pixels valt wordt gecombineerd tot 1 pixel. Je legt minder detail vast, maar hebt ook minder last van ruis. Wat er weer voor zorgt dat fotos bij weinig licht er beter uitzien.tottianovic schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:58:
[...]
Thanks voor je reactie. Je zegt "Maar de pixel-binning van 200 naar 12mp doet het wel beter in low-light zo ver ik in een paar dagen met de telefoon kan zien". Maar ik lees in veel reviews dat de 50mp en zelfs de 12mp mode voor betere fotos zorgen. Klopt dit volgens jou? Dus 200mp mode alleen aanzetten als er genoeg licht is en ik bijvoorbeeld buiten ben en een foto wil maken van een stilstaand iets en als later 'croppen' belangrijk voor mij is, anders bij 50mp houden?
Dus ja, bij weinig licht zorgt binning voor betere fotos. Je telefoon kan dan bijvoorbeeld de gevoeligheid van de sensor wat hoger zetten, en dus de sluitertijd wat hoger -> minder bewegingsonscherpte.
Bij goed licht kan je hem prima op 200mp zetten natuurlijk! Dat is in ieder geval hoe ik hem ga gebruiken.
Test het eens uit zou ik zeggen. Best leuk om mee bezig te zijn
Wanneer je van plan bent om een hoesje te gebruiken dan zie je er toch niets van.NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:27:
[...]
Ik twijfel nog. Heb besloten iig de telefoon wel te gaan halen en te proberen maar over de kleur kan ik maar niet beslissen.
Verder blijft het een persoonlijke voorkeur. De kleur zwart is standaard - tijdloos. De kleur groen is nieuw en omdat het uniek is voor de S23/Ultra zal het voor sommige mensen ook een reden zijn. Aan de ene kant omdat ze het mooi vinden en aan de andere kant om te laten zien dat ze het nieuwste van het nieuwste hebben. Omgekeerd natuurlijk is dat zodra de S24 komt, iedereen kan zien dat ze niet meer het nieuwste van het nieuwste hebben. Wat ook impact heeft op de doorverkoop waarde.
In elk geval. Ik ben voor zwart gegaan. Ik vind groen ook mooi, alleen had het idee dat ik er na een tijdje wel op uitgekeken zou zijn.
< dit stukje webruimte is te huur >
Maar ja, binnen een dag zat er een hoesje op waardoor 99% van die kleur niet meer zichtbaar is naast het camera eiland.
Ik heb overigens net zoals de vorige keer de ESR Metal als hoesje
MooiSteeffoon schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:58:
[...]
Ja, moet zeggen dat het nog best wel kan verschillen qua lichtomstandigheden.
De lavendel is zachtroze. Heb ik ook een foto van voor je![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je zó twijfelt over de kleur (en herken dat) is een bezoek aan de winkel misschien geen slecht idee inderdaad. Een andere tip kan zijn; veel rondzoeken op Youtube kan ook nog wat schelen wellicht.
Pfff ja, maar even naar de winkel denk ik
Merk wel dat crossplatform al veel soepeler/eenvoudiger werkt dan paar jaar geleden
Groen, die was op voorraad en er gaat toch een case omheen.NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:19:
In welke zin crossplatform?_Bailey_ schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:40:
eigenlijk benieuwd naar mensen die cross platform werken; dus bijv de S23 en verder in het Apple ecosysteem met een Mac en/of iPad.
Merk wel dat crossplatform al veel soepeler/eenvoudiger werkt dan paar jaar geleden
Agenda
Met agenda heb ik geen issue. Agenda google wordt gesynchroniseerd met Agenda Microsoft en Agenda Apple.
Notities
Geen issue bij gebruik van Onenote
Bestanden
De bestanden zitten in Onedrive. De onedrive app werkt goed.
ik bedoel er mee aan te geven dat het tegenwoordig al behoorlijk eenvoudiger is geworden om zaken in sync te houden als je Android mixed met het Apple platform.
Daar moest je tot een paar jaar geleden echt wel wat meer stappen voor ondernemen om data in sync te krijgen.
Ik gebruik al jaren iCloud mail en gebruik de stock Foto's app op mijn Mac en iPhone. Sinds een tijdje laat ik Google Photo's syncen met mijn Foto's app - iPhone
Just here for the fun
In een zee van zwarte rechthoekige telefoons is een ander kleurtje inderdaad geen slecht idee, had misschien toch wel een ander hoesje gewild die er in mee kleurdeBrotuck schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:51:
Zelf heb ik al jaren standaard een zwarte, maar dit keer voor groen gegaan. Heb daar het (groene)siliconen hoesje van Samsung zelf overheen gedaan, dus de kleur is nagenoeg hetzelfde. Vind het wel leuk een kleurtje een keer.
Ik probeer m'n notes die ik op m'n lockscreen teken met m'n s-pen in onenote te krijgen; dat staat in samsung notes allemaal aan, maar zie in onenote zelf nog niks verschijnen. Ook geen optie gevonden om dit via icloud notes te syncen; ik denk dat one note wel de gateway is tussen beide ecosystemen_Bailey_ schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:40:
eigenlijk benieuwd naar mensen die cross platform werken; dus bijv de S23 en verder in het Apple ecosysteem met een Mac en/of iPad.
Mss een noob vraag. Maar je bedoelt toch dat je in low light gewoon 12MP schiet, dus de standaardoptie? (maw doet hij altijd aan binning in de standaardoptie?)samvdheijden schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:06:
[...]
Binning heeft kort gezegd als voordeel dat het licht wat op 16 pixels valt wordt gecombineerd tot 1 pixel. Je legt minder detail vast, maar hebt ook minder last van ruis. Wat er weer voor zorgt dat fotos bij weinig licht er beter uitzien.
Dus ja, bij weinig licht zorgt binning voor betere fotos. Je telefoon kan dan bijvoorbeeld de gevoeligheid van de sensor wat hoger zetten, en dus de sluitertijd wat hoger -> minder bewegingsonscherpte.
Bij goed licht kan je hem prima op 200mp zetten natuurlijk! Dat is in ieder geval hoe ik hem ga gebruiken.
Test het eens uit zou ik zeggen. Best leuk om mee bezig te zijn
Hij tikt gewoon de 120 fps met graphics die ik zou classificeren als hetzelfde niveau als late Xbox 360 titels wat best wel indrukwekkend is als je nagaat dat het op een telefoon draait.
Wat gamen betreft blijft het bij mij nog op Runescape Classic die op elke aardappel wel draait, heb wel interesse om meer games te proberen.
[ Voor 33% gewijzigd door Vagax op 09-02-2023 15:14 ]
Als het goed is komt hij vandaag binnen.
Ik keek online om me te registeren voor de draadloze lader, maar ik moet dus een screenshot van een mail hebben en code? Die heb ik dus niet, heb mijn toestel bij kpn besteld. Kan iemand mij daarmee verder helpen? Is daar nog aan te komen of?
Net langs de MM gegaan om ff kleuren te vergelijken. Nu twijfel ik nog meer want groen had ik stiekem afgeschreven maar die zag er toch ook wel mooi uit
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos