Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 07:06
Cloclo100 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:01:
[...]

Mss een noob vraag. Maar je bedoelt toch dat je in low light gewoon 12MP schiet, dus de standaardoptie? (maw doet hij altijd aan binning in de standaardoptie?)
Klopt! De hoofdcamera doet in de 12mp mode standaard binning. De overige camera's zijn sowiso 12mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:53
NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:36:
Potverdikkie
Net langs de MM gegaan om ff kleuren te vergelijken. Nu twijfel ik nog meer want groen had ik stiekem afgeschreven maar die zag er toch ook wel mooi uit
Hier ook de groen. Prachtige kleur.
Heb normaliter altijd zwart, maar dacht; eens wat anders en geen spijt van.
Overigens wel jammer dat er weinig dunne transparante hoesjes zijn waardoor je al snel op zwart bent aangewezen of een andere kleur en daarmee dus de kleur van de teleofon niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Robbie T schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Hier ook de groen. Prachtige kleur.
Heb normaliter altijd zwart, maar dacht; eens wat anders en geen spijt van.
Overigens wel jammer dat er weinig dunne transparante hoesjes zijn waardoor je al snel op zwart bent aangewezen of een andere kleur en daarmee dus de kleur van de teleofon niet meer ziet.
Er zijn toch ook van die bumpers? Die gaan alleen om de randen heen maar verder is niks bedekt. Volgens mij ergens gezien

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:17
NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:36:
Potverdikkie
Net langs de MM gegaan om ff kleuren te vergelijken. Nu twijfel ik nog meer want groen had ik stiekem afgeschreven maar die zag er toch ook wel mooi uit
Groen of Cream twijfel twijfel :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 12:21
dutchnltweaker schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:17:
Gisteren de knoop doorgehakt en de Samsung s23 ultra besteld! :) .
Als het goed is komt hij vandaag binnen.

Ik keek online om me te registeren voor de draadloze lader, maar ik moet dus een screenshot van een mail hebben en code? Die heb ik dus niet, heb mijn toestel bij kpn besteld. Kan iemand mij daarmee verder helpen? Is daar nog aan te komen of?
Je schijnt eerst te registreren voordat je hem aanschaft. Ik probeer ook ( achteraf ) die code nog te krijgen via samsung help, maar zo traag als dikke stront..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:02:
[...]

Er zijn toch ook van die bumpers? Die gaan alleen om de randen heen maar verder is niks bedekt. Volgens mij ergens gezien
Geen idee, maar wil ook graag de achterkant beschermd.
Heb deze in bestelling;
https://nl.aliexpress.com/item/1005004222351715.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:17
cy-gor25 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:13:
[...]

Is shutter lag niet enkel als je de 200mp functie gebruikt?

Werkte Samsung switch goed? Enkel het downloaden van iCloud data werkte bij mij
Ik heb geen Samsung switch gebruikt, enkel mijn wachtwoorden overgezet via Authenticator app van MS, en nee de shutter lag is duidelijk merkbaar in elke modus in minder dan goede verlichting. Naast elkaar vergeleken met een iPhone 13 en die was merkbaar sneller in elke omstandigheid.

Het is niet zo'n ramp, maar je kan beter filmpjes maken dan actie foto's proberen te schieten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Amaze86 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:02:
[...]

Groen of Cream twijfel twijfel :)
Ja zwart was dus ook erg mooi en die voelde heel fijn aan. Cream idd ook erg mooi, vooral omdat het allemaal mat is en niet glimmend. Zelfs lavender zag er heel mooi uit.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Heb de S23 Ultra 512GB inmiddels een weekje in gebruik en MAN in eerste instantie dacht ik aan zo'n groot, zwaar en log toestel ga ik niet beginnen. Alleen, zonder enige twijfel. Dat ding is SNEL. Ongelofelijk.

De batterij gaat echt pittig lang mee met mijn gebruik, ik haal gewoon tot 's avonds 21:00 vanaf 's ochtends 7:00 en bel er continu mee, zit continu met bluetooth geconnect, geen WiFi overigens gewoon maximaal Unlimited bundel 8)7

Bevalt me prima, zeker een aanrader en overigens ook het formaat. Het valt allemaal in mijn optiek best mee vergeleken met de "instap" S23. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 12:31
In de accessoires topic heb ik mijn case gedeeld, mocht iemand deze gemist hebben en interessant lijkt zie.

beezjeh in "[Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:57
BootVluchteling schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:03:
[...]

Je schijnt eerst te registreren voordat je hem aanschaft. Ik probeer ook ( achteraf ) die code nog te krijgen via samsung help, maar zo traag als dikke stront..
Heb hem via kpn besteld en niet samsung het toestel. Zag hier eerder wel wat voorbij komen qua code, maar kan nu niks meer vinden.
Edit dit bedoel ik touzani in "[Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen" maar dan van kpn.

[ Voor 13% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-02-2023 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samvdheijden
Tweakez schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:08:
Heb de S23 Ultra 512GB inmiddels een weekje in gebruik en MAN in eerste instantie dacht ik aan zo'n groot, zwaar en log toestel ga ik niet beginnen. Alleen, zonder enige twijfel. Dat ding is SNEL. Ongelofelijk.

De batterij gaat echt pittig lang mee met mijn gebruik, ik haal gewoon tot 's avonds 21:00 vanaf 's ochtends 7:00 en bel er continu mee, zit continu met bluetooth geconnect, geen WiFi overigens gewoon maximaal Unlimited bundel 8)7

Bevalt me prima, zeker een aanrader en overigens ook het formaat. Het valt allemaal in mijn optiek best mee vergeleken met de "instap" S23. :)
Zelfde ervaring hier! Overgestapt van een iPhone 12 naar een s23 ultra en dit is toch een stuk groter dan dat. Even over getwijfeld, want zeker met een case is het nogal een koelkast. Maar ik was na 2 dagen om. De accuduur is zo veel beter (nogal logisch voor een nieuwe telefoon, maar ook nieuw haalde de iphone maar net een dag). De camera is verschrikkelijk veel beter. Ook de toevoeging van een 3x en 10x camera is welkom!

Na een paar dagen is het formaat ook gewend. En voelt de oude telefoon bijna als een poppen-telefoontje aan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:57
Als je vanuit Chrome Tweakers.net wil toevoegen aan je startscherm, dan krijg ik niet het tweakers logo. Ligt dat aan mij, of weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:49
wjnieuw schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:33:
Als je vanuit Chrome Tweakers.net wil toevoegen aan je startscherm, dan krijg ik niet het tweakers logo. Ligt dat aan mij, of weet iemand de oplossing?
Ik krijg een "T" van Tweakers, maar niet 't logo. Gewoon een witte hoofdletter T op een geel-groene achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-05 22:07
ascent schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:38:
[...]

Ik krijg een "T" van Tweakers, maar niet 't logo. Gewoon een witte hoofdletter T op een geel-groene achtergrond.
Ik gebruik nu een Xiaomi mi 10 pro en bij mij hetzelfde. Inderdaad hoofdletter T in het wit en achtergrond is geel/groen. Dus t zal wel met Android te maken hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:57
tottianovic schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:39:
[...]

Ik gebruik nu een Xiaomi mi 10 pro en bij mij hetzelfde. Inderdaad hoofdletter T in het wit en achtergrond is geel/groen. Dus t zal wel met Android te maken hebben ofzo.
Dat was vroeger niet zo, toen had ik gewoon het logo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 22:01
ascent schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:38:
[...]

Hier krijg ik wel het logo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSxLbkC3EwyNGuXXdD407xQ147E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2uoeKSlpdK4V1nOJfSw4CSN2.jpg?f=fotoalbum_large

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nejona
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-03-2023
M'n Ultra staat nog steeds in bestelling dus helaas kan ik nog niet met mijn eigen toestel spelen :|
Maar ik ben wel even naar het lokale shopping center geweest om eens het toestel in het echt te zien en eens vast te houden en wauw, ik was onder de indruk. Mooi toestel, lijkt eigenlijk, ondanks mijn schrik en mijn vrouwelijke handen, nog niet eens overdreven groot te zijn. Gewoon een erg aangenaam, mooi en helder scherm. Ik heb even zitten prullen met de camera en was niet heel erg onder de indruk van de kwaliteit van de beelden van in de winkel zonder buitenlicht, maar ben er zeker van dat een beetje prullen met instellingen daar zeker verbetering in gaat brengen. Het zal wel een hele stap zijn, zo komende van een S9 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 12:08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:51

Vagax

Hehe

Ik hoop dat die Camera Assistant update niet hun definitieve oplossing is voor dit probleem want het is ook met die instelling nog steeds niet mogelijk om mooie foto's van bewegende mensje of objecten te maken.

Hoop dat ze dit met een software update kunnen oplossen en niet hun echte oplossing voor de S24 Ultra bewaren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 12:08
Vagax schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:57:
[...]

Ik hoop dat die Camera Assistant update niet hun definitieve oplossing is voor dit probleem want het is ook met die instelling nog steeds niet mogelijk om mooie foto's van bewegende mensje of objecten te maken.

Hoop dat ze dit met een software update kunnen oplossen en niet hun echte oplossing voor de S24 Ultra bewaren :(
ja hoop ik met je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

Altijd geweldig zijn video's. :9

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 09-02-2023 18:03 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Dit probleem speelt al een eeuw met samsung telefoons. Er zijn altijd mensen geweest die hier over klagen, mensen die het gewoon niets kunnen schelen en dan nog een fan boy army die ervoor strijd en het ontkent. Er is nooit iets gedaan om het op te lossen. Uiteraard weet samsung al heel lang dat dit een issue is maar het is nooit iets geweest wat ze wilde oplossen.
Het is dat nu een paar grote onafhankelijke reviewers het hebben benoemd in hun review en het dus niet meer te ontkennen is. Nu moeten ze er wel iets mee gaan doen maar dit wat ze nu hebben gedaan is verre van de oplossing. Het is iig een begin dus laten we het positief zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Zojuist een reset gedaan en mn wifi probleem lijkt opgelost 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Bassbounce schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:26:
[...]

Ja dat is precies wat ik bedoel, ik heb nu de S20 FE.
Ik ga vanavond even kijken in de winkel.

Bedankt!
Zoals ik dus😁
De kleuren op de 23 ultra is een stuk natuurlijkere al staat die op levendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:34
Altijd leuk om te kijken (en luisteren) ja.

Ondertussen iedereen aansporend toch langer met je telefoon te doen (maar ok, dan wel zelf elk model te kopen en mishandelen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
samvdheijden schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:47:
[...]

Mening van een professioneel fotograaf (ikzelf) met een s23 ultra (zwart, om ook maar meteen een andere vraag hierboven te beantwoorden): Niet te veel over twijfelen qua megapixels. Als je die mooie foto van het restaurant alleen op internet gaat delen of niet heel groot gaat printen is 12mp meer dan genoeg. Indien je groot gaat printen of nadien nog wil croppen kan 50 of 200mp handig zijn (je ziet een stuk meer fijne details op 200mp, moet 50 nog testen). Maar de pixel-binning van 200 naar 12mp doet het wel beter in low-light zo ver ik in een paar dagen met de telefoon kan zien.
Kan je de optische zoom gebruiken in 50 en 200mp modus. Het vreemde is dat als je die modi kiest je alleen dan 1xziet. Tenzij je met je vingers gaan inzoomen of op de 1 drukt dan heb je de keuze in 1.0, 2.0, 4.0, 6.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-05 21:59
330d schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:09:
[...]

Kan je de optische zoom gebruiken in 50 en 200mp modus. Het vreemde is dat als je die modi kiest je alleen dan 1xziet. Tenzij je met je vingers gaan inzoomen of op de 1 drukt dan heb je de keuze in 1.0, 2.0, 4.0, 6.0
Nee, want alleen de main lens heeft 200MP (en 50MP) functionaliteit. Alle zoom in 50/200 MP is cropping van de main camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
VPIPPFR schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:11:
[...]

Nee, want alleen de main lens heeft 200MP (en 50MP) functionaliteit. Alle zoom in 50/200 MP is cropping van de main camera.
Dit inderdaad (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010tech1
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-02-2023
Ik heb de s23 ultra nu een paar dagen. Overgestapt van iphone en moet best wennen aan android. De camera is uitgebreid en zoom is echt ideaal. Toch merk ik nog steeds dat de kleurverzadiging aan de hoge kant is. Al is het minder dan voorgaande jaren. Ik ben toch meer fan van de natural soft looks van de iphone. Daarintegen krijg je bij de s23 ultra veel meer waar voor je geld kwa functionaliteit.

Heeft iemand nog tips voor de eventuele felle kleuren? Scherm staat al op natuurlijke kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-05 19:57
Vincent91 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:39:
Zojuist een reset gedaan en mn wifi probleem lijkt opgelost 👍
Welk Wifi probleem had jij?

Mijn S23U vind nog altijd mijn 6ghz 6E wifi netwerk niet.

Zelfde probleem op mijn vriend zijn S23+.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:44
Heb je hier nog wat speciaals voor gedaan? Ik krijg het tweakers logo in chrome en Samsung internet browser ook niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 10:05
Is Skyblue al een keer voorrradig geweest via Samsung zelf? Of is dit de eerste batch die voor 24 Feb staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

stfnz schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:08:
Is Skyblue al een keer voorrradig geweest via Samsung zelf? Of is dit de eerste batch die voor 24 Feb staat.
Ík zou hier even zoeken: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lmHBJRsFj15GWHfk7wTPMJUgD4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBqiLuxJQjbQmjuPO3mNmYMS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4d_WtxeAfPCa6knQDDheh1P0TzA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwHYU7gsZVl0evVGk6Aq63uI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUJQAlcTbEzuMDDgZMB5Ib2nFU8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xeNR7595QiV83zopJ0nyzDKV.jpg?f=fotoalbum_tile

Na de kleuren vergeleken te hebben in de winkel toch een keuze kunnen maken na lang tobben. Groen is mooi, zwart vond ik ook super mooi en die voelde heel nice aan maar ik wilde wat lichter waardoor ik een ietwat ander keuze gemaakt heb dan ik normaal zou doen door de lavender gekozen te hebben. Reden is eigenlijk dat de rand een beetje rose gold/paarsig lijkt, wat ik erg mooi vind. Je vangt dit ook een beetje op wanneer je op het scherm kijkt en in mijn ervaring geeft dat een meer premium gevoel. De rand van het Cream model vond ik dan wel weer te koud. Tevens hebben de randen van de camaras dezelfde kleur en ik denk dat dat er heel mooi uit ziet in bv het zwart lederen hoesje. Was eigenlijk bang dat het te roze zou zijn maar het valt echt heel erg mee in het echt.

Al met al, het zijn allemaal prachtige kleuren en eigenlijk zit je met elke kleur wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
patshad schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:04:
[...]

Heb je hier nog wat speciaals voor gedaan? Ik krijg het tweakers logo in chrome en Samsung internet browser ook niet voor elkaar.
niks speciaals voor gedaan voor zover ik weet.

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gn0ver
  • Laatst online: 04-05 15:02
stfnz schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:08:
Volgens Samsung leveren ze morgen (10 feb) m'n SkyBlue s23 Ultra uit ... dat is volgens mij dan de eerste batch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 08:15
330d schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:42:
[...]

Zoals ik dus😁
De kleuren op de 23 ultra is een stuk natuurlijkere al staat die op levendig.
Ik ben net even wezen kijken naar de S23+ maar ik vind het reuze meevallen wat betreft kleuren ter vergelijking met de S20 FE :).
De ultra is wel mooier maar echt te groot voor mijn handen.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:34

KrazyJay

Vandaag de s23u in ontvangst genomen. Zoals de rest ben ik er tevreden over. Maar op welke resolutie hebben jullie het scherm gezet? Hier stond die standaard op FullHD, heb hem omgezet naar 1440p, maar ken de impact op de batterij nog niet.

De harde WhiteStone screenprotector werkt wel okay met de finger print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Kan iemand mij vertellen hoe ik een beroep kan doen op die Tab A8 die je kan krijgen als je de S23 Ultra haalt? Ik heb het via Vodafone besteld. Maar als ik naar de Samsung promos pagina ga zie ik het er niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Mangafan2 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:46:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een beroep kan doen op die Tab A8 die je kan krijgen als je de S23 Ultra haalt? Ik heb het via Vodafone besteld. Maar als ik naar de Samsung promos pagina ga zie ik het er niet bij staan.
Nooit gehoord of gelezen over die actie sorry dus geen idee

Edit
Die actie heeft niks met samsung te maken, je hoort die tab a8 van Vodafone te krijgen

[ Voor 10% gewijzigd door NosferatuX op 09-02-2023 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
Ik heb een S23+ en als ik naar scherm instellingen ga, zie ik nergens de mogelijkheid om de resolutie aan te passen. Wat doe ik fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
KrazyJay schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:35:
Vandaag de s23u in ontvangst genomen. Zoals de rest ben ik er tevreden over. Maar op welke resolutie hebben jullie het scherm gezet? Hier stond die standaard op FullHD, heb hem omgezet naar 1440p, maar ken de impact op de batterij nog niet.

De harde WhiteStone screenprotector werkt wel okay met de finger print.
Had de resolutie nog niet bekeken. Staat bij mij dus gewoon op standaard, dus FHD+ 2316x1080. Hoge resolutie vraagt meer power dus meer drain. Hoeveel geen idee. Vind de hogere resolutie niet nodig.

Vraagje terug. Werkt de Digitaal Welzijn app bij jullie? Start bij wel op, maar laat nul activiteit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
NosferatuX schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:53:
[...]

Nooit gehoord of gelezen over die actie sorry dus geen idee

Edit
Die actie heeft niks met samsung te maken, je hoort die tab a8 van Vodafone te krijgen
Ik heb het al gevonden op de vodafone website, is een aparte actie bij vodafone blijkbaar. In de voorwaarden stond een link voor de mensen die het nog zoeken: https://www.vodafone.nl/c...%20A8%20februari%2023.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:34

KrazyJay

Mickman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:02:
[...]

Had de resolutie nog niet bekeken. Staat bij mij dus gewoon op standaard, dus FHD+ 2316x1080. Hoge resolutie vraagt meer power dus meer drain. Hoeveel geen idee. Vind de hogere resolutie niet nodig.

Vraagje terug. Werkt de Digitaal Welzijn app bij jullie? Start bij wel op, maar laat nul activiteit zien.
Digitaal welzijn gebruik ik niet, zit vrij hard in de Microsoft apps. Maar dan weet ik dat de FullHD inderdaad de standaard is. En dan vraag ik me af of Tweakers de batterijtest met deze instelling heeft gedaan, of op 1440p.

[ Voor 13% gewijzigd door KrazyJay op 09-02-2023 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 08:15
Mike80 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:59:
Ik heb een S23+ en als ik naar scherm instellingen ga, zie ik nergens de mogelijkheid om de resolutie aan te passen. Wat doe ik fout? :?
Je kunt de resolutie van de S23 en de plus niet veranderen sinds de S20 dacht ik.
QHD is alleen nog mogelijk op de ultra.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:28
Bassbounce schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:31:
[...]

Je kunt de resolutie van de S23 en de plus niet veranderen sinds de S20 dacht ik.
QHD is alleen nog mogelijk op de ultra.
op de ultra heb je de keuze tussen:

1544*720, 2316*1080 en 3088*1440. Hoe hoger, hoe meer batterijverbruik. Eerlijk gezegd zie ik het verschil nu niet echt behalve dat het een fractie scherper is allemaal. FHD+ (de middelste) is scherp genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
Moet zeggen dat de maan er nu best gaaf uitziet, ben niet thuis anders had ik ook even enkele foto's geschoten met de S22u.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/P5yd24p/20230209-231326.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vxkjC3p/20230209-231339.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TTzzQDF/20230209-231350.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vapormax
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05 10:25
Volgens gsmarena wordt er aangegeven in een review dat er een s23 512GB bestaat, op tweakers kan deze ook worden terug gevonden "Samsung Galaxy S23, 512GB opslag Zwart".

Bestaat deze dan ook echt ? Of moet deze nog uitkomen of is deze wel leverbaar, maar dan niet in nederland. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 15:04

aex351

I am the one

BootVluchteling schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:34:
[...]

Ik heb ook issues met smart switch van mijn S20+ naar S23+. Een heleboel apps gingen niet over. Inclusief alle inlogs etc...
en @Lashrom:

Terugkomend op het overzetten van WhatsApp. Met de huidige Smart Switch (draadloos) ging het bij mij ook niet helemaal lekker. Alles was wel overgezet, echter de mediabestanden worden niet uitgepakt. Ik denk dat dit een bug is in WhatsApp / niet herkent dat er een nieuwe installatie is. Want bij het terugzetten van een back-up wordt dit proces wel eenmalig uitgevoerd.

De oplossing is dus om WhatsApp handmatig te installeren en via een Google back-up (standaard oplossing in WhatsApp) de chatgeschiedenis terugzetten. WhatsApp voert dan wel het proces uit om alles uit te pakken. Er wordt dan ook een melding gegeven dat dit een eenmalig proces is en later niet opnieuw uitgevoerd kan worden.

Logins van andere apps wordt niet altijd overgezet omdat dit gekoppeld is aan een specifiek toestel. Logisch ook, want je wilt niet dat iemand die jouw back-up in handen krijgt dit kan gebruiken op een ander toestel. Met alle gevolgen van dien.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-05 00:59
Heeft er iemand al geprobeerd de s23 te debloaten ?
Ik heb dat met mijn laatste samsung de s10 eens gedaan en dat ging perfect.

Ik zie ook een artikel dat de android versie van Samsung zo'n 60gb in beslag neemt.

https://arstechnica.com/g...how-uses-60gb-of-storage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Azmodann schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 00:49:

Ik zie ook een artikel dat de android versie van Samsung zo'n 60gb in beslag neemt.

Ja waarom niet, heb een hele partij troep gedeinstalleerd(uiteraard wel een backup van gemaakt op mijn computer) en enkele alleen uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
aex351 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 00:44:
[...]

en @Lashrom:

Terugkomend op het overzetten van WhatsApp. Met de huidige Smart Switch (draadloos) ging het bij mij ook niet helemaal lekker. Alles was wel overgezet, echter de mediabestanden worden niet uitgepakt. Ik denk dat dit een bug is in WhatsApp / niet herkent dat er een nieuwe installatie is. Want bij het terugzetten van een back-up wordt dit proces wel eenmalig uitgevoerd.

De oplossing is dus om WhatsApp handmatig te installeren en via een Google back-up (standaard oplossing in WhatsApp) de chatgeschiedenis terugzetten. WhatsApp voert dan wel het proces uit om alles uit te pakken. Er wordt dan ook een melding gegeven dat dit een eenmalig proces is en later niet opnieuw uitgevoerd kan worden.
Vandaag kwam ik hier ook toevallig achter toen ik op merkte dat er geen WhatsApp video folder aanwezig was in mij galerij en gelukkig had ik mijn oude telefoon nog niet gereset.
Chat backup had ik Google Drive gedaan en toestellen heb ik over laten zetten met kabel aan elkaar via Smart Switch, alleen foto map was overgezet en de rest niet.
Dit dus handmatig gedaan door het eerst te kopiëren naar een computer.

[ Voor 3% gewijzigd door beezjeh op 10-02-2023 01:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 15:04

aex351

I am the one

Vapormax schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 00:03:
Volgens gsmarena wordt er aangegeven in een review dat er een s23 512GB bestaat, op tweakers kan deze ook worden terug gevonden "Samsung Galaxy S23, 512GB opslag Zwart".

Bestaat deze dan ook echt ? Of moet deze nog uitkomen of is deze wel leverbaar, maar dan niet in nederland. :?
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s23/buy/. Voor de S23 is alleen de 256GB momenteel in de verkoop en voor de S23+ de 512GB versie. Als ik de eerdere nieuwsberichten lees dan komt er geen S23 512GB versie. Je ziet ook dat het een uitgeschakelde optie is op de Samsung website.

[ Voor 11% gewijzigd door aex351 op 10-02-2023 01:49 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
JSTPS schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:55:
Het viel me op dat de S23 Ultra de helderheid dimt wanneer je een HDR video kijkt in het donker. Goed te merken als je een lichtje schijn op de sensor, dan licht het beeld weer op. Bij SDR is dit niet. Iemand een idee hoe dit uit te zetten is?

Ik heb adaptive brightness uit, dus het zou niet mogen gebeuren. Het geldt iig voor Netflix en YouTube.
Advanced options -> Video Brightness -> Bright kiezen en de apps selecteren die er gebruik van mogen maken bv Netflix etc

Weet niet of dit helpt voor het probleem, zo niet dan ziet het er wellicht in ieder geval beter uit. Heb zelf nog geen s23 dus kan het effect niet zien 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:14
NosferatuX schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 02:24:
[...]

Advanced options -> Video Brightness -> Bright kiezen en de apps selecteren die er gebruik van mogen maken bv Netflix etc

Weet niet of dit helpt voor het probleem, zo niet dan ziet het er wellicht in ieder geval beter uit. Heb zelf nog geen s23 dus kan het effect niet zien 😏
Best wel raar eigenlijk dat er geen S23 512GB is uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:34

Blijkt nogal kort door de bocht (en incorrect) van arstechnica, ook hun correctie dekt de lading niet:

Voor een meer in-depth en gedetailleerde analyse;

https://www-dday-it.trans...x_tr_hl=it&_x_tr_pto=wapp

Dus uiteindelijk wel wat meer (12.5GB vs 8GB voor pixels) maar samsung heeft dan ook veel meer ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 12:21
Speelt iemand hier toevallig Pokemon Go op zijn toestel?

Ik merk dat mijn toestel (S23+ 512 Gb) echt flink traag is. Trager dan hoe mijn S20+ aanvoelt. Nu had de S20+ dus 12 GB ram en mijn S23+ 8 GB. Zou dit zoveel invloed hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:01
Iemand een idee hoe ik deze melding niet meer krijg bij het deleten van een foto in Google Photos? Ik heb de app toegang gegeven om media te managen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-GNPM585jN4ZfTMHKihPiFVM1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEP7Osp71kAn7UH7cD4BE8PF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezy-hVj9WQ7qVL7Oz-3CZX8tBps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NssBrVcqM6gABGMEK6ApEe8K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:49
Knamix schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:28:
Speakers van de S23 Ultra zijn al vrij goed, maar ik heb zojuist de app Wavelet geïnstalleerd en de geluidskwaliteit is voor mij echt 4x beter geworden. Ruimtelijke, gedetailleerder en meer lage tonen (klinkt nu echt als een standalone
BT speaker ipv een telefoonspeaker)

Zou zeggen probeer het eens uit met onderstaande instellingen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk, bedankt, ik hoor meteen verschil, een verbetering inderdaad van wat al heel goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:49
tottianovic schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Weet je zeker dat dit niet enkel geldt voor t geluid wat via headphones komt? Gezien de app de naam Wavelet: headphone specific EQ heeft?
Ik heb de instellingen gedaan terwijl er muziek door de luidspreker speelt en je hoort meteen het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 00:05
NosferatuX schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 02:24:
[...]

Ik ken die optie idd ook, maar deze verandert ook niks jammer genoeg. Samsung heeft er een handje van om voor de gebruiker te beslissen hoe het moet klinken of eruit moet zien. Op hun S95BA tv zit een soort nachtmodus op het geluid van de interne mediaspeler. Dus als je een film kijkt, is het volume constant. Dezelfde film op een Nvidia Shield speelt het geluid wel normaal af, zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:54
Speakers van de S23 Ultra zijn al vrij goed, maar ik heb zojuist de app Wavelet geïnstalleerd en de geluidskwaliteit is voor mij echt 4x beter geworden. Ruimtelijke, gedetailleerder en meer lage tonen (klinkt nu echt als een standalone
Kan het kloppen dat je 4€ moet betalen om de app maximaal te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Het verbaast mij dat we inmiddels een goede week verder zijn en er nog steeds relatief weinig fatsoenlijke reviews te vinden zijn van dit toestel. Tweakers had na de launch hun review online staan maar dat was het zo ongeveer ook wel. MKBHD en Mrwhosetheboss hebben bijvoorbeeld nog steeds niks. Had ik toch wel anders verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie T op 10-02-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Robbie T schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:58:
MKBHD en Marques Brownlee hebben bijvoorbeeld nog steeds niks. Had ik toch wel anders verwacht.
wellicht omdat hij 1 en dezelfde persoon is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
_Bailey_ schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:59:
[...]

wellicht omdat 1 en dezelfde persoon is :+
Je hebt mijn ninja edit gemist ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
MKBHD en Marques Brownlee hebben bijvoorbeeld nog steeds niks. Had ik toch wel anders verwacht.
Wat ik begrijp is dat zij nog geen echte reviews mogen vrijgeven tot de release date in de VS: 17 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Zou zeggen probeer het eens uit met onderstaande instellingen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik het zonder deze app en met Dolby Atmos aan en de Rock equalizer setting van Samsung beter/helderder klinken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wP23ooxsIbKYLOd76mMjtEKxAyc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fvH9PLFKluwg9uPXZFquh7eq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door edgarf28 op 10-02-2023 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
NielsFL schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:00:
[...]

Wat ik begrijp is dat zij nog geen echte reviews mogen vrijgeven tot de release date in de VS: 17 februari.
Aah, ik wist niet dat het toestel nog niet uit is in de vs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

cassiekai schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:39:
[...]

Volgens mij niet, ik kon de app installeren en gebruiken zonder dat ik een prompt tegen kwam over dat ik moest betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
cassiekai schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:39:
[...]

Ja 4,99 Euro, maar dat is maar letterlijk 1 functie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Het verbaast mij dat we inmiddels een goede week verder zijn en er nog steeds relatief weinig fatsoenlijke reviews te vinden zijn van dit toestel. Tweakers had na de launch hun review online staan maar dat was het zo ongeveer ook wel. MKBHD en Mrwhosetheboss hebben bijvoorbeeld nog steeds niks. Had ik toch wel anders verwacht.
Officiële release is pas 17 februari. Wat ik begreep is dat, hoe krom ook, er een embargo geld en content stapsgewijs uit mag komen. Zo mocht na Samsung unpacked bijvoorbeeld alleen content gedeeld worden mbt unboxing en first impressions. De toestellen waren daarna wel al gelijk te bestellen en te koop, dus heel krom.
De eerste "reviews" waren dan ook van "amateur" reviewers die het toestel gewoon gekocht hadden en niet gebonden zijn aan regeltjes van Samsung. Maar volgens mij is het embargo nu wel over

Wat reviewers ook doen tegenwoordig is de review splitsen in verschillende delen en per week publiceren om meer inkomsten te genereren. En dan heb je nog de semi reviewers, eerder de promoters zoals Danny Winget, Booredatwork etc die gewoon met ze allen op pad gaan om de beurt een checklist afwerken en niks inhoudelijk over voor en nadelen benoemen. Wel leuk als vergelijk maar echt inhoudelijk is het niet. Je wordt er niet veel wijzer van. Gewoon reclame is dat 😂

Gisteren de 1 week after review gekeken van The Tech Chap
YouTube: Samsung Galaxy S23 Ultra Review - 1 Week Later...

[ Voor 4% gewijzigd door NosferatuX op 10-02-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
De officiële release is 17 februari en wij kunnen hem al aankopen? Of is dat afhankelijk per land ?

Vind het al raar dat ik de dag na de aankondiging hem kon aankopen , normaal gezien heb je toch een pre order periode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-05 06:05
Ik wacht nog mer smacht op een review van Mr Mobile :)

Toch een van de fijnere reviewer om naar te luisteren en zijn stijl is ook tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Vincent91 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:37:
De officiële release is 17 februari en wij kunnen hem al aankopen? Of is dat afhankelijk per land ?

Vind het al raar dat ik de dag na de aankondiging hem kon aankopen , normaal gezien heb je toch een pre order periode?
Bij ons was ie al gelijk te koop en leverbaar in de preorder tijd.
In Hongkong bijvoorbeeld gisteren pas geloof ik dus die reviews komen nu pas op gang
YouTube: S23 Ultra vs Vivo X90 Pro Plus Camera Shootout: 200MP vs 1-inch Sensor

Ned loopt voorop mbt Samsung releases

[ Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 10-02-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
NosferatuX schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:47:
[...]

Bij ons was ie al gelijk te koop en leverbaar in de preorder tijd.
In Hongkong bijvoorbeeld gisteren pas geloof ik dus die reviews komen nu pas op gang
YouTube: S23 Ultra vs Vivo X90 Pro Plus Camera Shootout: 200MP vs 1-inch Sensor

Ned loopt voorop mbt Samsung releases
https://www.google.com/am...-its-a-lot-in-a-good-way/

https://www.google.com/am...nter-stage-140034341.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
Vanaf welke percentage laden jullie de batterij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

The-dragon schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:56:
30% als in de buurt ben van een oplader.

Het is volgens mij gezonder voor de batterij om van 30% naar bijv. 85% op te laden dan van 10% naar 100%

Ik vind het tot een bepaald punt ook wel te ver gaan om zo veel mogelijk je batterij continu te beschermen en er op te letten, maar als zoals ik zei in de buurt ben van een oplader dan laad ik hem wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
NosferatuX schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Ja daar staat ook 17 feb inderdaad. Of bedoel je iets anders?
Er werd gezegd dat er nog niet veel reviews beschikbaar waren

Er komen meer en meer positieve nieuwe reviews binnen

De batterij is beter en heb dat gevoel ook 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik laad meestal om de 2 dagen op van 20% naar 100%. Het beste zou altijd 20 naar 85 zijn, maar het blijft wel een gebruiksvoorwerp. Ik houd er maar beperkte mate rekening mee. Wel laad ik vaak snachts op met een 5w lader, hoe trager hoe minder slijtage is de consensus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Helemaal vol laden is niet goed, helemaal ontladen ook niet. Wel zouden telefoons daar rekening mee moeten houden via BMS. Mijn huidige telefoon berekend ongeveer hoe lang hij aan de lader zal liggen en reguleert het laadproces en rekt dat uit.
Volgens mij hebben alle telefoons dat tegenwoordig.
Ook kan je volgens mij het beste opladen rond de 20-30% maar dat is soms lastig. Mijn huidige telefoon laad overdag van 30 naar 100 in 15 a 20 min. Volgens mij doet Samsung daar veel langer over dus ik moet even gaan kijken hoe ik dat ga doen straks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:32
https://www.gsmarena.com/ staan nu een uitgebreide review van de S23 & S23+ met statiestiekjes, batterij endurance ratings, Details van de fotokwaliteit en video.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ja dat doe ik altijd direct, voor gemak gebruik ik https://adbappcontrol.com/en/ om allemaal zinloze apps en system services te verwijderen. Bijvoorbeeld alles van Facebook, Bixby, AR onzin en allemaal andere meuk apps van Samsung.

Ik zet ook altijd direct de animaties op x0,2 via ADB, dan voelt je toestel extreem rap aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:13
NosferatuX schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:05:
Helemaal vol laden is niet goed, helemaal ontladen ook niet. Wel zouden telefoons daar rekening mee moeten houden via BMS. Mijn huidige telefoon berekend ongeveer hoe lang hij aan de lader zal liggen en reguleert het laadproces en rekt dat uit.
Volgens mij hebben alle telefoons dat tegenwoordig.
Ook kan je volgens mij het beste opladen rond de 20-30% maar dat is soms lastig. Mijn huidige telefoon laad overdag van 30 naar 100 in 15 a 20 min. Volgens mij doet Samsung daar veel langer over dus ik moet even gaan kijken hoe ik dat ga doen straks
De S23+ laad op van 37% naar 85% in 27 minuten. Leg 'm toevallig net aan de lader.

Edit: en dan klopt de tijd ook niet eens want een paar seconden later staat er 25 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door Glassertje op 10-02-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-05 15:27
stin00 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:30:
[...]

Ja dat doe ik altijd direct, voor gemak gebruik ik https://adbappcontrol.com/en/ om allemaal zinloze apps en system services te verwijderen. Bijvoorbeeld alles van Facebook, Bixby, AR onzin en allemaal andere meuk apps van Samsung.

Ik zet ook altijd direct de animaties op x0,2 via ADB, dan voelt je toestel extreem rap aan :D
Debloaten heeft geen effect op de werking van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik zie het liefste real life reviews van gebruikers van smartphones ipv al die YouTube reviewers die alleen maar jagen voor clicks (logisch) en zo $$$
Vaak gebruiken ze een smartphone die ze reviewen een paar dagen en gaan dan weer terug naar hun daily driver.

anyway, hier de S23 Ultra review van Engadget

YouTube: Samsung Galaxy S23 Ultra review: Photo and video take center stage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25

Niet direct. Het meeste kan je verwijderen of uitschakelen. Je kan galaxy store, messages en files niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
20 of afhankelijk als ik weet dat ik laat thuis ga komen, vanaf 30 of zo om niet zonder telefoon te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
stin00 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:30:
[...]

Hoeveel geheugen bespaar je hierdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-05 15:27
dutchnltweaker schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:47:
[...]

Hoeveel geheugen bespaar je hierdoor?
Je bedoelt opslagruimte toch? Of het geheugen van 12gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SamSid schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:49:
[...]

Je bedoelt opslagruimte toch? Of het geheugen van 12gb?
Ja opslag intern van de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-05 18:12
Mijn galaxy S23+ is vandaag geleverd en mijn s22 Ultra wil ik graag verkopen. Alleen vraag ik mij af
hoe ik alle gegevens veilig en definitief van mijn vorige smartphone haal voor verkoop.
Dit is mss niet het juiste topic, maar ik vind deze helaas niet meer terug.

Kan iemand mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Thibaut1234 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:14:
Mijn galaxy S23+ is vandaag geleverd en mijn s22 Ultra wil ik graag verkopen. Alleen vraag ik mij af
hoe ik alle gegevens veilig en definitief van mijn vorige smartphone haal voor verkoop.

Kan iemand mij helpen ?
Factory reset en klaar is kees. Dan is alles eraf en is de telefoon weer zoals uit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Thibaut1234 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:14:

Kan iemand mij helpen ?
Ik zat met dezelfde vraag. Dit heeft mij geholpen:

YouTube: Permanently Erase All Data on Android Phone

Een vraag aan jullie:

Hebben jullie vertraging in notificaties van apps? Vaak kom ik er pas achter dat ik nieuwe berichten, emails, etc heb als ik de app zelf open. Dit kan zelfs uren later zijn. Dit is zowel bij wifi (KPN) als mobiel (KPN en Tele2). Heel vervelend. Ik gebruik geen:

-do not disturb;
-battery saver mode;
-restrictie op background usage;
-restrictie op battery usage (is bij mij unrestricted);-
-restrictie op background data usage;
-data saver mode;
-restrictie op data als data saver aan is;
-oude firmware

En de netwerksettings zijn gerest. Ik heb dit ook op de S22U en ik telde de dagen af dat ik een ander toestel kon krijgen. Helaas hetzelfde met de S23U. Op de S23U is de fysieke sim vervangen door een e-sim. In de S22U heb ik een fysieke sim van Tele2.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Op m'n S21U had ik nergens last van.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-01 12:47
wjnieuw schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:40:
[...]

Dat was vroeger niet zo, toen had ik gewoon het logo.
Inderdaad. Ik heb het eerder gehad, op een note 10+, maar zonder een aanpassing werkte het ineens. Dus zag ik het Tweakers logo ipv het standaard android icoontje. Geen flauw idee hoe dit op te lossen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:50:
[...]

Ja opslag intern van de Samsung.
Het maakt (bijna) geen opslag ruimte vrij, aangezien de systeem partitie niet aangepast kan worden. Ze worden dus fictief verwijderd, want als je fabrieksinstellingen zou resetten dan zijn alle bloatware apps weer terug. Dus ze zijn niet daadwerkelijk verwijderd.

Die apps die je debloat draaien alleen niet meer in de achtergrond, en je hebt dus meer vrije ram geheugen. Waardoor je telefoon iets soepeler en zuiniger loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
edgarf28 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:51:
[...]

Het maakt (bijna) geen opslag ruimte vrij, aangezien de systeem partitie niet aangepast kan worden. Ze worden dus fictief verwijderd, want als je fabrieksinstellingen zou resetten dan zijn alle bloatware apps weer terug. Dus ze zijn niet daadwerkelijk verwijderd.

Die apps die je debloat draaien alleen niet meer in de achtergrond, en je hebt dus meer vrije ram geheugen. Waardoor je telefoon iets soepeler en zuiniger loopt
Je hebt 2 keuzes in de tool: disable of uninstall. Bij disable blijven ze inderdaad op de telefoon staan, maar zijn ze niet meer actief. Bij uninstall wordt de volledige package écht verwijderd, dat moet je alleen doen als je zeker weet wat je verwijderd. De gewonnen extra opslag is echter gering, ik doe het daar ook niet voor. Is vooral voor debloaten en batterij tweaks. Je kan deze apps wel weer terughalen met een factory reset of gewoon in de Playstore of Samsung store opnieuw downloaden en installeren.
Pagina: 1 ... 7 ... 56 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos