Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
Persoonlijk heb ik weinig moeite met de shutter lag of bewogen fotos. Binnenshuis wil het wel eens mis gaan als iemand zn arm beweegt of zo maar dan neem ik nog een foto. Maar met hele kleine kinderen is het indeedaad wel wat lastiger.

Maar dit had ik vroeger met mij DSLR ook en moest ik hoge sluitertijd en hogere iso kiezen.
Met de Pro mode kun je nog wat proberen maar dan mis je wel een stukje 'post processing' waardoor het er minder mooi uitziet.

De iphone doe het wat dat betreft een stuk beter maar uiteindelijk wegen de nadelen niet op tegen vele voordelen wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Voor mensen die de S-Pen niet kennen en op het eerste zicht nutteloos achten, zoals ik, is dit wel een leuke samenvatting van bruikbare features: YouTube: You're Using It Wrong... Best Galaxy S22 Ultra S Pen Features!
Gaat over de S22, maar geldt uiteraard ook voor de S23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
BlackShadow schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:48:
Voor mensen die de S-Pen niet kennen en op het eerste zicht nutteloos achten, zoals ik, is dit wel een leuke samenvatting van bruikbare features: YouTube: You're Using It Wrong... Best Galaxy S22 Ultra S Pen Features!
Gaat over de S22, maar geldt uiteraard ook voor de S23.
Waar ik de spen altijd voor gebruikte was om gifjes te maken, een optie die ik op elke andere smartphone mis

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:24
Toch wel erg jaloers op de accuduur van de S23 U, ik kom prima mee uit met de S22 U maar lijkt erop dat mensen ruim 25% langer ermee doorgaan.
Vond de inruildeal helaas niet aantrekkelijk genoeg, maar wellicht van de zomer, vaak komt de inruil deal nog weleens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
SYQ schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:39:
[...]

vergeet het maar met een Samsung om een kind/huisdier op de foto te krijgen zolang ze niet stil zitten. Je enige optie hierin is misschien 'live photos' of hoe dat ook heet aanzetten en duimen dat er een frame tussen zit die bruikbaar is. De Camera Assistant heb ik getest, werkt iets sneller maar de foto kwaliteit is gelijk minder.

bovenstaand zou voor mij een deal breaker zijn, alleen heb ik gelukkig nog een iphone van werk die ik al die tijd heb kunnen gebruiken voor bewegende kids :)
Zojuist getest en je hebt helaas gelijk. Simpelweg even mn hand bewegen en deze voor de camera houden levert een prima resultaat op, met mijn Pixel 6 maar een blurry plaatje op de s23. Van de 10 shots was er 1 goed, bij de Pixel precies omgekeerd.

Nu zegt dit nog niet alles, dus deze week maar even wat praktijktestjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:39
Ik ben bezig met een clean install en hik tegen het volgende frustrerende. Hoewel ik alles duidelijk heb aangevinkt in de wachtwoordmanager over paswoorden aanvullen, stelt hij niet automatisch mijn paswoorden voor bij het aanmelden in de verschillende apps, of als ik via chrome moet inloggen. Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 07:12
bjvdven schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:03:
Ik heb na ontvangst van het toestel direct de optie aangezet waarmee de batterij maximaal tot 85% kan laden. Ik hoop op die manier langer een gezonde batterij te houden. Zijn er meer mensen die deze optie gebruiken of is dat effect slechts minimaal? Mijn Oneplus 8 Pro had na 2,5 jaar nog maar 84% van de batterijcapaciteit over.
Yep. Mijn S20+ was echt zo dramatisch qua batterij dat ik nu gelijk de keuze heb gemaakt alles op alles te zetten om hem zo optimaal mogelijk te houden. Dus niet onder de 20% laten komen en niet boven de 85%. Heel fijn dat die optie er is. Zodat ik hopelijk kan blijven genieten van de goede batterijprestaties :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik kom van een S22U en ben, met name vanwege de goede reviews over de accuduur van de S23U , overgestapt. Na enkele dagen met het toestel onderweg te zijn, kan ik zeggen dat het verschil ook in de praktijk enorm is, dat maakt de upgrade dubbel en dwars waard. Ook wordt het toestel stukken minder heet. Voor het overige lijkt de performance ook beter dan de S22U, maar dat zijn geen wereldschokkende veranderingen. Dat geldt ook voor de camera.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Eens met de opmerking van hierboven. Ik ben nu 2 dagen aan het spelen met de S23U, met mijn S22U ernaast met bijna vergelijkbare instellingen. En het verschil in batterijduur is gigantisch. Ik ben er alleen daarom al, echt heel erg blij mee. En, toch maar Smartswitch gebruikt overigens, en geen clean install. Maar zelfs daarmee dus al een veel betere batterij, en naar verwachting wordt het de komende dagen nog wel ietsje beter, als de mobiel zich aan het instellen is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
mattrob schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:44:
Eens met de opmerking van hierboven. Ik ben nu 2 dagen aan het spelen met de S23U, met mijn S22U ernaast met bijna vergelijkbare instellingen. En het verschil in batterijduur is gigantisch. Ik ben er alleen daarom al, echt heel erg blij mee. En, toch maar Smartswitch gebruikt overigens, en geen clean install. Maar zelfs daarmee dus al een veel betere batterij, en naar verwachting wordt het de komende dagen nog wel ietsje beter, als de mobiel zich aan het instellen is !
ja allemaal goed en wel.. maar hij vraagt ook niet om ze op te slaan. :)
Best vervelend/onbegrijpelijk eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 01:24

Vagax

Hehe

Na een wat afwachten toch gegaan voor de S23 Ultra, ook de upgrade van opslag en RAM is eigenlijk wel welkom.

Mijn S22 Ultra kon ik gewoon terugsturen gelukkig want hij valt binnen de 30 dagen dus ik heb nu een bijna gratis upgrade naar de S23 Ultra :> Ben benieuwd, vooral de lange batterijduur klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Cloclo100 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:54:
[...]
ja allemaal goed en wel.. maar hij vraagt ook niet om ze op te slaan. :)
Best vervelend/onbegrijpelijk eigenlijk..
Ik had eigenlijk niet op jouw opmerking gereageerd, maar ik lees nu je probleem. Dat is wel vreemd. Ik gebruik LastPass en hij vult alles netjes in bij de Apps na installatie. Wel een werkje, overal weer even inloggen ... Maar wel een stuk makkelijker als het via een password manager gaat ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik had in november een S22U en afgelopen januari overgegaan naar een 14 Pro Max en nu heb ik een S23U en ben eigenlijk al blij dat de accu best lang mee gaat. De iPhone doet het net iets beter, maar het verschilt niet veel. Het is in ieder geval vele malen beter dan de S22U en dan had ik de Snapdragon variant.

Tot nu toe erg tevreden over de S23U, voelt ook een tikkeltje sneller aan, sowieso was ik al dik tevreden over de S22U, als de accu daar alleen beter was, was ik niet eens overgestapt naar de iPhone.

Weet iemand toevallig hoe ik de Wireless Charger kan aanvragen? De cashback is al aangevraagd, alleen zie ik op de registratie pagina dat je een bonuscode moet invullen en die heb ik helaas niet. Ik wacht zelf ook nog op antwoord van Samsung..

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 11:35
Cloclo100 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:09:
Ik ben bezig met een clean install en hik tegen het volgende frustrerende. Hoewel ik alles duidelijk heb aangevinkt in de wachtwoordmanager over paswoorden aanvullen, stelt hij niet automatisch mijn paswoorden voor bij het aanmelden in de verschillende apps, of als ik via chrome moet inloggen. Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
Heb je al gekeken bij Instellingen - Algemeen Beheer - Wachtwoorden en Autom. invullen wat daar gekozen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12:14
MysticX schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:13:
Ik had in november een S22U en afgelopen januari overgegaan naar een 14 Pro Max en nu heb ik een S23U en ben eigenlijk al blij dat de accu best lang mee gaat. De iPhone doet het net iets beter, maar het verschilt niet veel. Het is in ieder geval vele malen beter dan de S22U en dan had ik de Snapdragon variant.

Tot nu toe erg tevreden over de S23U, voelt ook een tikkeltje sneller aan, sowieso was ik al dik tevreden over de S22U, als de accu daar alleen beter was, was ik niet eens overgestapt naar de iPhone.

Weet iemand toevallig hoe ik de Wireless Charger kan aanvragen? De cashback is al aangevraagd, alleen zie ik op de registratie pagina dat je een bonuscode moet invullen en die heb ik helaas niet. Ik wacht zelf ook nog op antwoord van Samsung..
Had je je aan meoten melden bij de pre-registratie. Heb ik helaas ook niet gedaan en Samsung wilt absoluut geen code geven helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

MysticX schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:13:

donleo123 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:27:
[...]

Had je je aan meoten melden bij de pre-registratie. Heb ik helaas ook niet gedaan en Samsung wilt absoluut geen code geven helaas.
Er staan hier een paar ;)

[Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen

samsung is aan de members opnieuw een stel codes aan het uitdelen zo lijkt het...

[ Voor 49% gewijzigd door spartacusNLD op 06-02-2023 18:36 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Thanks! @donleo123 en @spartacusNLD

Ik ben zelf ook members lid, maar geen mail ontvangen, maar ik heb mij ook niet geregistreerd voor de pre-registratie. Nou ja, dan laat ik hem wel voorbij schieten. :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
mattrob schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:44:
Maar dit batterij verschil is toch altijd zo aan het begin, over een jaar is de batterij waarschijnlijk weer op hetzelfde niveau als de s22 nu was denk je niet? Ze zijn niet gek he die telefoon fabrikanten:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Laatst online: 01-09 23:01
Stylze schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:04:
[...]

Maar dit batterij verschil is toch altijd zo aan het begin, over een jaar is de batterij waarschijnlijk weer op hetzelfde niveau als de s22 nu was denk je niet? Ze zijn niet gek he die telefoon fabrikanten:)
S22 ultra heeft gewoon een ... processor de processor van de s23 ultra is veel efficenter en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 13:29
Als ik het allemaal zo lees is de S23 dus eigenlijk weinig soeps... Ik zou ook niet weten welke verwachtingen de telefoon nog had kunnen waarmaken... Toch proberen mensen het nog steeds naar een goede upgrade toe te praten lijkt het, waarschijnlijk een poging het aankoopbedrag te verantwoorden. :+ Of mijn verwachtingen zijn gewoon te hoog...

[ Voor 7% gewijzigd door FSSF op 06-02-2023 19:22 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Laatst online: 01-09 23:01
Kan iemand mij vertellen hoe het is gesteld met de overal smootnes van de telefoon tegenover de s22 ultra bijv ik vond de s22 ultra tegen vallen qua animatie's en stoteringen, maar ik verwacht dat dit nu wel een stuk beter is vandaar de vraag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
reinierkramer schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:21:
Kan iemand mij vertellen hoe het is gesteld met de overal smootnes van de telefoon tegenover de s22 ultra bijv ik vond de s22 ultra tegen vallen qua animatie's en stoteringen, maar ik verwacht dat dit nu wel een stuk beter is vandaar de vraag.
Kijk en vergelijk bij de MediaMarkt of andere winkel die de S23 Ultra heeft met jou eigen toestel, dat is het beste vergelijk dat je kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09
swhnld schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:25:
[...]

Kijk en vergelijk bij de MediaMarkt of andere winkel die de S23 Ultra heeft met jou eigen toestel, dat is het beste vergelijk dat je kunt maken.
Dan moet je je S22 Ultra wel even naar fabrieksinstellingen terugzetten en de demo modus aanzetten. Dan heb je een eerlijke vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
FSSF schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:20:
Als ik het allemaal zo lees is de S23 dus eigenlijk weinig soeps... Ik zou ook niet weten welke verwachtingen de telefoon nog had kunnen waarmaken... Toch proberen mensen het nog steeds naar een goede upgrade toe te praten lijkt het, waarschijnlijk een poging het aankoopbedrag te verantwoorden. :+ Of mijn verwachtingen zijn gewoon te hoog...
Gewoon op s24 wachten :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
FSSF schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:20:
Zowel performance, batterijduur en camera kwaliteit zijn zo'n 30-40% er op vooruit gegaan in vergelijking met de vorige generatie, dat noem ik geen klein verschil en juist misschien wel de grootste vooruitgang sinds jaren.

Persoonlijk vond ik juist de S22 lijn erg tegenvallen vanwege de tegenvallende Exynos processor, en eerder een achteruitgang, qua performance/smoothheid en batterijduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
Weet iemand hoe je de belichting kan wijzigen in de Photo stand? Een foto bij tegenlicht of wanneer je een bepaald deel in de schaduw wil oplichten lijkt niet te lukken. Ik ben gcam gewoon en daar tikte je op de plek waar je de focus wou en daar werd ook de belichting aangepast voor die plek. In de Portrait stand lukt dit wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik kan bijna nergens vinden dat dit kan, maar met de S23 Ultra (misschien ook niet-Ultra modellen) kan je de batterij omzeilen tijdens het gamen.

Als je telefoon aangesloten is aan het netstroom, wordt de S23 direct aangedreven door netstroom in plaats van dat het eerst naar de batterij gaat en dan naar de chipset, hierdoor wordt de telefoon minder warm en je batterij gaat er langer van mee omdat die minder hoeft op te laden :)

Ik zag dit voorbij komen in dit filmpje, het is te vinden in de Game Launcher instellingen (via dit filmpje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlackShadow schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:03:
Weet iemand hoe je de belichting kan wijzigen in de Photo stand? Een foto bij tegenlicht of wanneer je een bepaald deel in de schaduw wil oplichten lijkt niet te lukken. Ik ben gcam gewoon en daar tikte je op de plek waar je de focus wou en daar werd ook de belichting aangepast voor die plek. In de Portrait stand lukt dit wel.
Expert RAW app een optie? Vind je in de Galaxy Store. Kun je van alles mee instellen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 11:58
JohnHeroHD schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:18:
[...]

Yep. Mijn S20+ was echt zo dramatisch qua batterij dat ik nu gelijk de keuze heb gemaakt alles op alles te zetten om hem zo optimaal mogelijk te houden. Dus niet onder de 20% laten komen en niet boven de 85%. Heel fijn dat die optie er is. Zodat ik hopelijk kan blijven genieten van de goede batterijprestaties :-)
Ik begrijp dit eigenlijk niet. Je laadt op tot 85% zodat je minder batterij slijtage krijgt op den duur (1 a 2 jaar?).

Iemand met batterijslijtage verliest na 2 jaar 15 tot 20% van de volledige capaciteit. Maar jij zit daar al sinds dag 1 aan. Je hebt vanaf dag 1 al 15% capaciteit verloren.

End of the road, same result?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Adel_F16 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 00:47:
[...]

Ik begrijp dit eigenlijk niet. Je laadt op tot 85% zodat je minder batterij slijtage krijgt op den duur (1 a 2 jaar?).

Iemand met batterijslijtage verliest na 2 jaar 15 tot 20% van de volledige capaciteit. Maar jij zit daar al sinds dag 1 aan. Je hebt vanaf dag 1 al 15% capaciteit verloren.

Sterker nog hij zegt dat hij de laatste 20% ook niet gebruikt dus in principe gebruikt hij 35% niet van zijn batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Hey allen. Ik heb sinds gisteravond de S23+. Vorige toestel is een S20+.

Mis ik nou een instelling of is de framerate omlaag gegaan ofzo? Ik heb "vloeiende beweging" aanstaan, maar animaties in spelletjes lopen nog minder soepel dan op mijn S20+.... :/

Nu zie ik dat het RAM van deze telefoon minder is dan mijn S20+, maar zou dit de oorzaak zijn? Als de S23 ultra dit níet heeft, zit ik er eigenlijk aan te denken om over te stappen naar de ultra. Al vind ik de vierkante vorm maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
swhnld schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:17:
[...]

Expert RAW app een optie? Vind je in de Galaxy Store. Kun je van alles mee instellen.
Dat is een optie, maar te complex voor snelle snapshots en je mist ook de (zeer goede ) post processing van de stock app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
[...]

Niet helemaal. Je kan altijd nog laden tot 100% die ene keer dat je het nodig hebt (op reis bijvoorbeeld). Ik heb nog een Oneplus 5 (gekocht in juni 2017) waar ik ook maar tot 80% laadt en die heeft nog een perfect goede batterij. En hij gaat nu al zo'n 5,5 jaar mee.

Bij 80% stoppen met laden werkt echt heel goed als je de batterij langer wilt laten mee gaan. Alhoewel het laten vervangen tegenwoordig ook niet meer zoveel kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnHeroHD
[...]

Ik wil het liefst 4 jaar met mijn telefoon doen. Dus de laastste 2 jaar heb ik dan toch meer capacitieit dan dat ik dit niet zou doen?

En als ik de capaciteit niet nodig heb, is het ook niet erg om deze voorzorgsmaatregel te nemen, toch? (En ik bedoelde trouwens laden tot 89% ipv 85%, die instelling in het batterijbeheer)

Overigens, de S20+ zoog de batterij ook op rap tempo leeg. Dan merk je de verminderde capaciteit ook veel sneller, ook omdat de batterij sowieso al kleiner was 4500mAh vs 5000mAh.

Maargoed, ik zal het wel niet goed begrijpen. Kan ook.

En als ik ooit een keer denk de capacitieit wel een keer nodig te hebben, want ik verwacht niet te kunnen opladen of hem meer te gebruiken, kan ik hem als uitzondering alsnog een keertje tot 100% laden natuurlijk en tot <20% laten leeglopen. Dan heb ik in ieder geval de keuze.

Ik moet er niet aan denken om met deze bedragen maar 2 jaar met mijn telefoon te doen...

[ Voor 16% gewijzigd door JohnHeroHD op 07-02-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 14:29
Ik moet zeggen ik ben zeer te spreken over dit toestel. Alleen vind ik de vingerafdruksensor erg slecht werken t.o.v. de Galaxy Note 9. Dit wordt regelmatig niet herkend en moet telkens een wachtwoord invullen.

Zijn er meer mensen die dit ervaren, of moet ik de hang er nog in vinden?

Bij de Note 9 hoefde je de telefoon alleen maar op te pakken en je wijsvinger was al op de juiste positie (middenin aan de achterkant) om de telefoon meteen te ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnHeroHD
ShakerNL schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:55:
Ik moet zeggen ik ben zeer te spreken over dit toestel. Alleen vind ik de vingerafdruksensor erg slecht werken t.o.v. de Galaxy Note 9. Dit wordt regelmatig niet herkend en moet telkens een wachtwoord invullen.

Bij de Note 9 hoefde je de telefoon alleen maar op te pakken en je wijsvinger was al op de juiste positie (middenin aan de achterkant) om de telefoon meteen te ontgrendelen.
Zelf nergens last van qua vingerafdrukscan. Maar wat je kunt doen is meerdere malen dezelfde vinger registreren, dat zou het sowieso moeten verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-07 15:39

Heb je jouw vingerafdruk wellicht ingesteld en vervolgens een screenprotector geplakt? Ik zou in ieder geval proberen om hem opnieuw toe te voegen.
Mijn S20 had in het begin hetzelfde probleem. Een keer opnieuw inlezen en de problemen waren over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:16

Deze was mij ook al opgevallen. Bij de Fold zit de vingerafdrukscanner gewoon in de knop. Dit werkt mijns inziens een pak vlotter. Gezichtsherkenning werkt daarentegen wel prima dus dat scheelt. Maar daar heb ik snachts in bed niets aan als de vriendin slaapt. Heb ook geen zin dat het scherm opeens heel helder gaat om mijn gezicht te belichten.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Dit filmpje toont overigens ook de animatie verschillen tussen 5.0 en 5.1, 5.0 was al een forse goede stap in animatie vloeiendheid maar 5.1 maakt het nog beter.

Goed nieuws voor diegene die nog niet tevreden waren met de vloeiendheid van animaties op de S22 Ultra (5.1 komt natuurlijk ook naar de S22 Ultra, dus daar niet van :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09
Over het algemeen werken 'ouderwetse' vingerafdruklezers nog steeds beter dan lezers onder het scherm, vooral onder minder ideale omstandigheden (vochtige of juist droge vingers, niet de juiste positie, te hard of te zacht drukken, screenprotector). Leert mijn praktijkervaring, meest recent nog met de S22 Ultra en de Fold 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 11:46
Nog iemand met dit probleem met facebook messenger? Als ik een bericht wil openen via het meldingsscherm dan gebeurd er niks. Ik moet via de app om het gesprek te openen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1OacLf7FXo8jUgPVVL9dnxkqeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MD2zrXnRZKHCzIyaIy8VdrjZ.jpg?f=fotoalbum_large

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Mijn tips mbt de vingerprintscanner zijn:

Als de vinger wordt geregistreerd, verander dan steeds van hoek totdat de 100% is bereikt. Wissel af door de vinger verticaal (evenwijdig aan de zijkant te houden), diagonaal (zeg 45 graden vanaf scanner naar 1 van de onderhoeken van de telefoon) en horizontaal (evenwijdig aan de onderkant van het toestel) te houden.

Ook is het mogelijk om bv de linker- en rechterduim tijdens 1 scan af te wisselen.

Na de scan, is het handig om de scan te hernoemen naar bv 'Duim R'. Je kan (uiteraard) ook je andere duim invoeren en als je toestel veel op tafel ligt, kan het handig zijn om ook je wijsvingers in te stellen.

Sowieso zou je moeten merken dat de scanner (veel) beter reageert. Mocht het met 1 vinger minder goed gaan, dan kan je specifiek die scan opnieuw doen (doordat je het hebt hernoemd) en hoef je niet alle vingers opnieuw te doen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 14:29
JohnHeroHD schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:57:
[...]

Zelf nergens last van qua vingerafdrukscan. Maar wat je kunt doen is meerdere malen dezelfde vinger registreren, dat zou het sowieso moeten verbeteren.
Goed idee, zal dat eens proberen.

@BrightSun Nee, ik heb geen screenprotector. Heb er ook helemaal niet bij stil gestaan dat dit de vingerafdruksensor kan beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Laatst online: 02-12-2024
Zag ik niet in reviews dat de ultra tijdens het registreren van de vingerafdruk dat deze automatisch gaat roteren? Dus je hoeft zelf de stand van je duim niet meer de veranderen?

Met dit weer heb ik sowieso problemen ivm droge huid. Dit met mijn S10+ en nu ook met mijn S20fe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vagax schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:18:
[YouTube: Samsung One UI 5.1 is OFFICIAL - What's NEW vs One UI 5.0 ft Galaxy S23 Ultra!]

Dit filmpje toont overigens ook de animatie verschillen tussen 5.0 en 5.1, 5.0 was al een forse goede stap in animatie vloeiendheid maar 5.1 maakt het nog beter.

Goed nieuws voor diegene die nog niet tevreden waren met de vloeiendheid van animaties op de S22 Ultra (5.1 komt natuurlijk ook naar de S22 Ultra, dus daar niet van :P )
Mijn persoonlijke advies is om via ADB commands alle 3 de animatie settings op 0.20 of 0.10 te zetten. Je toestel voelt dan echt retesnel aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Vingerafdrukscanner werkt hier op de S23, zonder screenprotector super. Merk wel dat ik graag nog meer vingers had willen registreren. Heb er nu rechts 3 en links 1, maar had daar graag nog een 2e bij gehad.

Op mijn OnePlus8 was de scanner langzamer, maar kon je er wel oneindig vingers op registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matth111
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 21:10
Is het mogelijk om het insight always on display (van oneplus) op een samsung te krijgen?
Ik vind er niet veel over online..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:24
Voer voor de bewegende foto discussie:

https://www.androidcentra...-photos-of-moving-objects

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ojjorz schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:02:
Vingerafdrukscanner werkt hier op de S23, zonder screenprotector super. Merk wel dat ik graag nog meer vingers had willen registreren. Heb er nu rechts 3 en links 1, maar had daar graag nog een 2e bij gehad.

Op mijn OnePlus8 was de scanner langzamer, maar kon je er wel oneindig vingers op registreren.
Ik doe linker + rechter duim in één fingerprint, dat werkt perfect en is zelfs sneller dan alle vingers lost registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

stin00 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:15:
[...]

Ik doe linker + rechter duim in één fingerprint, dat werkt perfect en is zelfs sneller dan alle vingers lost registreren.
Huh?! Kan je meerdere vingers op 1 plekje registreren? Pakt hij de vingers dan soepel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ojjorz schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Huh?! Kan je meerdere vingers op 1 plekje registreren? Pakt hij de vingers dan soepel?
Zeker! Bij het registreren van 1 vinger steeds om en om de duim erop plaatsen totdat je 100% bereikt. Werkt bij mij in de praktijk feilloos en snel :) Het is in theorie zelfs sneller. Als je 4 plekken registreert en je duim erop legt, dan gaat hij checken welke van de 4 matcht. Hoe minder plekken, hoe sneller hij verifieert.

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 07-02-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
TLDR;

In the short of it, if taking pictures of moving pets or kids is the most important thing to you, you should still be choosing a Pixel 6 or Pixel 7 over any other phone on the market.

Er zijn overigens genoeg andere opties die het 10x beter doen dan samsung, niet alleen de pixel

[ Voor 9% gewijzigd door NosferatuX op 07-02-2023 12:34 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
NosferatuX schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:54:
[...]

Waar ik de spen altijd voor gebruikte was om gifjes te maken, een optie die ik op elke andere smartphone mis
hoe doe je dit juist? Ik kan bv. een onderwerp uit een foto selecteren, maar dan kan ik dit enkel als afbeelding opslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
r_buren schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:15:
[...]

Heb je al gekeken bij Instellingen - Algemeen Beheer - Wachtwoorden en Autom. invullen wat daar gekozen is?
heb een workaround gevonden op het web.. long press op het instellingen icoontje en dan kon ik pas kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Cloclo100 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:36:
[...]

hoe doe je dit juist? Ik kan bv. een onderwerp uit een foto selecteren, maar dan kan ik dit enkel als afbeelding opslaan.
Voor zover ik me herinner roep je het Spen menu up en dan iets met "slim selecteren" oid. Je kan dan met de pen een vernster trekken over bv een YT filmpje waarvan je een gif wil maken.
Vooral voor social media is dat leuk, je kan letter van alles een gif maken. Je persoonlijke tenor database op bestelling om het zo maar te zeggen
Vind het letterlijk een van de beste features van samsung en de Spen maakt het makkelijk

[ Voor 21% gewijzigd door NosferatuX op 07-02-2023 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LKDc2pW.jpg

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Huh, dus S22 ultra heeft betere bat? Dat is vast niet de exynos variant in het overzicht dan denk ik?

Oooh wacht het is de S23 niet de Ultra.. Netjes!

[ Voor 8% gewijzigd door NosferatuX op 07-02-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:37

Dazzler2120

FP ProMod
Hoe verhouden de S23+ en de S23 ultra zich ten opzichte van dit plaatje trouwens?

Moet zeggen dat ik tot nu toe enorm onder de indruk ben met de battery life van de S23 ultra. Gisternacht opgeladen, momenteel nog 32% battery life,
Screen on time: 4uur 13 min
Screen-off time: Ca. 26 uur

Waarbij ik toch wel zwaarde processen actief heb gehad (games, video's streams, navigeren) tijdens de screen-on time.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Als ik thuis kom zal ik even wat beelden maken, ik heb de S22 Ultra en de S23 Ultra en bij veel apps zie je wel zichtbaar snellere resultaten met de S23 Ultra terwijl de S22 Ultra al snel zat was.

Overigens, ik vind de zijkant knoppen van de S22 Ultra fijner dan de S23 Ultra, die van de S23 zijn meer ingedrukt dan de S22.

[ Voor 25% gewijzigd door Vagax op 07-02-2023 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:49:
[...]

Hoe verhouden de S23+ en de S23 ultra zich ten opzichte van dit plaatje trouwens?

Moet zeggen dat ik tot nu toe enorm onder de indruk ben met de battery life van de S23 ultra. Gisternacht opgeladen, momenteel nog 32% battery life,
Screen on time: 4uur 13 min
Screen-off time: Ca. 26 uur

Waarbij ik toch wel zwaarde processen actief heb gehad (games, video's streams, navigeren) tijdens de screen-on time.
https://www.gsmarena.com/...t.php3?idPhone=13333#show

Alleen de reguliere Galaxy S23 staat hier op dit moment tussen, de S23+ en Ultra zullen vast binnenkort verschijnen (hopelijk vandaag al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 12-09 15:19
Ik had mijn rabopas gekoppeld aan de watch middels de methode zoals hier al eens is beschreven (pasnummer opzoeken en handmatig toevoegen). Gisteren heb ik de S23 binnen gekregen en dat betekent helaas dat de watch gereset moet worden.

Ik wilde vervolgens de pas opnieuw koppelen maar kan niet het volledige pasnummer invoeren. Ook niet als ik deze handmatig invoer. Het gekke is dat mijn vrouw dit twee weken terug nog heeft gehad toen zij ook de watch4 kocht.

Ik heb de Wallet app vergeleken qua versie en vervolgens dezelfde versie op mijn telefoon gezet maar helaas heeft dit ook niet geholpen.

Iemand hier eerder tegenaan gelopen en een oplossing gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:41

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Robbie T schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:12:
Ik had mijn rabopas gekoppeld aan de watch middels de methode zoals hier al eens is beschreven (pasnummer opzoeken en handmatig toevoegen). Gisteren heb ik de S23 binnen gekregen en dat betekent helaas dat de watch gereset moet worden.

Ik wilde vervolgens de pas opnieuw koppelen maar kan niet het volledige pasnummer invoeren. Ook niet als ik deze handmatig invoer. Het gekke is dat mijn vrouw dit twee weken terug nog heeft gehad toen zij ook de watch4 kocht.

Ik heb de Wallet app vergeleken qua versie en vervolgens dezelfde versie op mijn telefoon gezet maar helaas heeft dit ook niet geholpen.

Bij de abn kon ik mijn pas gewoon tegen de telefoon houden en werd die gekoppeld aan mijn wallet. Werkt dat misschien ook bij de Rabo?

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Robbie T schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:12:

https://help.fitbit.com/a..._article/2236.htm#devices
https://www.rabobank.nl/p...en/contactloos/smartwatch

deze 2 toevallig al bekeken ?

[ Voor 52% gewijzigd door BootVluchteling op 07-02-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ja, ik ben ook niet onbekend met de manier waarop ik de pas normaliter kan koppelen. Bij het toestel van mijn vrouw gedaan en ook bij mij werkte het tot gisteren probleemloos. Ik kan nu alleen niet meer het volledige pasnummer invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
thealterego1 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:00:
[...]

Bij de abn kon ik mijn pas gewoon tegen de telefoon houden en werd die gekoppeld aan mijn wallet. Werkt dat misschien ook bij de Rabo?
Helaas werkt dat bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Robbie T schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:31:
[...]

Ja, ik ben ook niet onbekend met de manier waarop ik de pas normaliter kan koppelen. Bij het toestel van mijn vrouw gedaan en ook bij mij werkte het tot gisteren probleemloos. Ik kan nu alleen niet meer het volledige pasnummer invoeren.
Ik meen ook dat je een soort "virtueel" nr aanmaakt via de app. Maar het is even geleden voor me.

/edit even iets anders. Waar kon je je aanmelden voor die wireless charger ? Ik heb het voorbij zien komen, maar geen idee waar.

[ Voor 12% gewijzigd door BootVluchteling op 07-02-2023 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
BootVluchteling schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:42:
[...]

Ik meen ook dat je een soort "virtueel" nr aanmaakt via de app. Maar het is even geleden voor me.

/edit even iets anders. Waar kon je je aanmelden voor die wireless charger ? Ik heb het voorbij zien komen, maar geen idee waar.
Inmiddels is het gelukt!
Ik heb de wallet cache nogmaals geleegd, de play services cache en de google play cache. Daarna lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
Mensen al ervaring met de s23 ultra? Heb namelijk eens voor de grap zitten kijken, maar als ik alles meeneem kan ik de 512gb versie voor wat meer dan 700 Euro kopen bij verlenging met inruil. Erg voordelig voor wat je krijgt en je ziet wat de s22 ultra qua waarde 1 jaar later is gedaald (wat echt weinig is). Met mijn huidige telefoon krijg ik nooit meer zoveel inruil voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Is er een manier om de standaard hoeveelheid scherptediepte in portrait mode aan te passen?

Ik vind de standaard hoeveelheid 'blur' een beetje overkill, maakt het meteen zo nep. Nu staat de standaard hoeveelheid op standje 5, ik zou deze graag standaard op 2 of 3 hebben, zodat ik niet alle fotos daarna nog eens handmatig aan hoef te passen.

Kan de optie echter niet vinden, weet iemand of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:58
VPIPPFR schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:28:
Is er een manier om de standaard hoeveelheid scherptediepte in portrait mode aan te passen?

Ik vind de standaard hoeveelheid 'blur' een beetje overkill, maakt het meteen zo nep. Nu staat de standaard hoeveelheid op standje 5, ik zou deze graag standaard op 2 of 3 hebben, zodat ik niet alle fotos daarna nog eens handmatig aan hoef te passen.

Kan de optie echter niet vinden, weet iemand of dit kan?
In portretmodus zit er rechtsonder een knop met een wit bolletje dat naar buiten toe vager wordt. Als je daarop klikt kan je de scherpte aanpassen. Zover ik heb gezien blijft deze instelling behouden nadat de app wordt afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 01:56
dutchnltweaker schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:06:
Mensen al ervaring met de s23 ultra? Heb namelijk eens voor de grap zitten kijken, maar als ik alles meeneem kan ik de 512gb versie voor wat meer dan 700 Euro kopen bij verlenging met inruil. Erg voordelig voor wat je krijgt en je ziet wat de s22 ultra qua waarde 1 jaar later is gedaald (wat echt weinig is). Met mijn huidige telefoon krijg ik nooit meer zoveel inruil voordeel.
Ik heb dus mijn S22 Ultra ingeruild omdat ik in totaal 770 euro korting kreeg voor de S23 Ultra. Dat was voor mij ook de reden om het wel te doen. Gezien ik vorig jaar 1000 euro heb betaald is 230 euro voor 1 jaar gebruik niet veel. Je krijgt ook nog eens een gratis upgrade naar 512gb, tenminste je krijgt 180 euro cashback.

De veel langere SOT was voor mij wel een belangrijke reden om te upgraden. Apps worden tenminste ook snel geïnstalleerd en geupdate. Die Exynos telefoons hebben vreemde issue dat dat gewoon veel langer duurt. Erg irritant als je 10 apps update.

Ik ben er dus zeker blij mee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
V-rg schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:02:
[...]

Ik heb dus mijn S22 Ultra ingeruild omdat ik in totaal 770 euro korting kreeg voor de S23 Ultra. Dat was voor mij ook de reden om het wel te doen. Gezien ik vorig jaar 1000 euro heb betaald is 230 euro voor 1 jaar gebruik niet veel. Je krijgt ook nog eens een gratis upgrade naar 512gb, tenminste je krijgt 180 euro cashback.

De veel langere SOT was voor mij wel een belangrijke reden om te upgraden. Apps worden tenminste ook snel geïnstalleerd en geupdate. Die Exynos telefoons hebben vreemde issue dat dat gewoon veel langer duurt. Erg irritant als je 10 apps update.

Tnx voor de je bijdrage! :)
Wat ook gaaf is dat er nu een snapdragon in zit. Door die snapdragon is de ondersteuning voor custom Roms denk ik ook veel beter, of wordt beter dan de exynos. Mijn laatste Samsung telefoon was een s8, maar dat scherm was wat te klein voor mij helaas. Deze deal is zo goed, het inruil geld zou ik nooit op va krijgen voor mijn huidige telefoon die ik nu al 4 jaar heb. Deze deal maakt het wel heel erg aantrekkelijk om toch mijn telefoon eerder in te ruilen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Skix_Aces schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:02:
[...]

In portretmodus zit er rechtsonder een knop met een wit bolletje dat naar buiten toe vager wordt. Als je daarop klikt kan je de scherpte aanpassen. Zover ik heb gezien blijft deze instelling behouden nadat de app wordt afgesloten.
Thanks, precies wat ik zocht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 22:34
BlackShadow schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:03:
Je drukt op de plek wat je belicht wilt en dan veeg je met je vinger links of rechts om de belichting in te stellen.
NosferatuX schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:33:
[...]

TLDR;

In the short of it, if taking pictures of moving pets or kids is the most important thing to you, you should still be choosing a Pixel 6 or Pixel 7 over any other phone on the market.

Er zijn overigens genoeg andere opties die het 10x beter doen dan samsung, niet alleen de pixel
We moeten niet overdrijven. Het kan best met een Samsung maar kost iets meer moeite, lees meer foto's nemen.
Is voor mij geen dealbreaker in iedergeval. Heb drie kinderen en verschillende huisdieren gehad dus weet hoe lastig het soms is maar om daar een ander toestel voor te kopen gaat me te ver.

[ Voor 39% gewijzigd door Garret1410 op 07-02-2023 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik heb dus de S22 Ultra en de S23 Ultra nu. Wat extra opmerkingen.

- De speaker op de S23 Ultra is echt een flinke verbetering, zware tonen zijn beter te horen en over het algemeen is het opmerkelijk beter.
- De 100x zoom foto's zijn een stuk scherper, bijvoorbeeld foto's van de maan.
- De snelheid is overal wel te merken, dit kan ook deels door OneUI 5.1 zijn mbt animaties.
- Alle "AI" functies zijn bijna 2x zo snel op de S23 Ultra.
- Ik heb hem nog niet eens 1 dag, maar de batterij voor dat hij mijn gebruispatroon kent heeft op het einde van de dag 34% batterij in vergelijking met mijn S22 Ultra met 14% (veel tegelijk gebruikt voor vergelijkingen, S23 heeft sim kaart en 5g actief).
- Helaas wel een harde crash op mijn S23 Ultra meegemaakt, dit was tijdens het spelen van de PS2 emulator. De S23 moest ik opnieuw opstarten en hij was niet heet oid.
- De volume en stroom knop op de S22 is fijner dan de S23 naar mijn mening.

Als mensen vragen hebben mbt S22 Ultra vs S23 Ultra, stuur mij een bericht.

[ Voor 20% gewijzigd door Vagax op 07-02-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
Vagax schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:57:
Ik heb dus de S22 Ultra en de S23 Ultra nu. Wat extra opmerkingen.

- De speaker op de S23 Ultra is echt een flinke verbetering, zware tonen zijn beter te horen en over het algemeen is het opmerkelijk beter.
- De 100x zoom foto's zijn een stuk scherper, bijvoorbeeld foto's van de maan.
- De snelheid is overal wel te merken, dit kan ook deels door OneUI 5.1 zijn mbt animaties.
- Alle "AI" functies zijn bijna 2x zo snel op de S23 Ultra.
- Ik heb hem nog niet eens 1 dag, maar de batterij voor dat hij mijn gebruispatroon kent heeft op het einde van de dag 34% batterij in vergelijking met mijn S22 Ultra met 14% (veel tegelijk gebruikt voor vergelijkingen, S23 heeft sim kaart en 5g actief).
- Helaas wel een harde crash op mijn S23 Ultra meegemaakt, dit was tijdens het spelen van de PS2 emulator. De S23 moest ik opnieuw opstarten en hij was niet heet oid.
- De volume en stroom knop op de S22 is fijner dan de S23 naar mijn mening.

Als mensen vragen hebben mbt S22 Ultra vs S23 Ultra, stuur mij een bericht.
Maak je dan echt een foto van de maan of is het meer een “AI plaatje” van de maan wat hij dan laat zien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Daejji schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:06:
[...]

Maak je dan echt een foto van de maan of is het meer een “AI plaatje” van de maan wat hij dan laat zien?
Het is een foto van de maan.

De "AI" stelt de balans, ISO, shutter speed en dergelijke bij zodat je een foto van de maan kan maken zonder dat hij over-exposed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:53
Hebben jullie de usb battery bypass functie in de s23 serie..... zo ja waar staat die?

Krijg toch het gevoel dat er heel wat functies ontbreken in de nederlandse firmware ..... waar is photo labs??

update: ik heb het al gevonden, die staat onder de pro settings, nu nog de bypass functie ....

[ Voor 58% gewijzigd door danda op 08-02-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41clUdgRfon6ZI_gEZxLuOCvmcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emJX4tHCzMb0f9TEOiTY7Wsk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dat dit al bekend is maar voor mij is dit echt wonderbaarlijk dat dit tegenwoordig mogelijk is met een telefoon. Wat een apparaat joh.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
bjvdven schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:00:
[Afbeelding]

Ik weet dat dit al bekend is maar voor mij is dit echt wonderbaarlijk dat dit tegenwoordig mogelijk is met een telefoon. Wat een apparaat joh.
Het gaat er dus vooral om dat de software heel sterk is in het herkennen van de maan. Aangezien we altijd dezelfde kant van de maan zien, kan je er vervolgens vrij gemakkelijk een goed plaatje van maken, ongeacht of het binnen de mogelijkheden van de camera hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
bjvdven schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:00:
[Afbeelding]

Dit kan al een tijdje. Deze twee fotos van de maan en het complete sterrenbeeld de grote Beer maakte ik in 2019 met me telefoon. De eerste telefoon met moonmode.
Het blijft leuk natuurlijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sS1cwxTDLkutNx5F5iT3z9rJF7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4ugsU4cRiJPgmd3tNxzYQOz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4f4soF6K8OET6syV5_BtuTd9hI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFd5J3ea4LfY0fQH8DronmG2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Hebben jullie eigenlijk scene optimalisatie aan of uit staan bij de instellingen van de camera app?

Ik vind de blauwe luchten er wel erg fel blauw uitzien als ik het aan heb staan met m'n S23 Ultra.

Dit zijn 2 foto's waar scene optimalisatie bij aan stond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWVWjNGMYA1iika1NPcjvNdxfs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0uuImErWwu41PmWpHTqzG1L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwIHveHssWocDIpzH7zAGuY0-5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cjDWzqBRMauo6jwxq2HM4PZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door edgarf28 op 08-02-2023 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:05
Ik heb regelmatig voor dat mn wifi uitvalt

Het ligt niet aan de wifi zelf want op andere apparaten valt het niet uit

Zijn er nog die dit voorhebben?

Edit

https://www.notebookcheck...-13-Pro-Max.690197.0.html

[ Voor 35% gewijzigd door Vincent91 op 08-02-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
Vincent91 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:13:

Edit

Ik zou eens kijken naar het wifi-kanaal wat je gebruikt en andere factoren uitsluiten. Want of het bij anderen gebeurt, heb je in jouw specifieke situatie niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik kom van iPhone(jaartje via werk) en ben met de Ultra o zo blij om terug te zijn. De aanpasbaarheid en intuïteit is gewoon van een andere orde. Alleen al de widgets maken me oprecht blij. Eén ding mis ik wel, widgets op het lockscreen bij een swipe naar links (shelf). Bv snel mijn AH-klantenkaart in de Stocard-widget nemen om te scannen. Is daar ergens een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Laatst online: 21:50
Die foto's van de maan zijn toch totaal niet scherp, 1 grote waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
ramrodwillem schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:01:
al geprobeerdmet de pro instellingen "astro" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Laatst online: 21:50
danda schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:55:
[...]

al geprobeerdmet de pro instellingen "astro" ?
Ik heb het over de hier geplaatste foto,s,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
ramrodwillem schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:58:
[...]

Ik heb het over de hier geplaatste foto,s,.
Uit de losse pols op de parkeerplaats van werk tussen de takken van een boom door om 7:45 in de ochtend vind ik dit toch best netjes. Met een statief zal het er ongetwijfeld beter uit zien. Dat ding is stiekem verrekte ver van ons af.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

ramrodwillem schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:01:
De 100x zoom is dan ook voor 99% van de gevallen niet echt bruikbaar, de ruwe foto zelf is erg onscherp en onbruikbaar maar door software kan de afbeelding zodanig aangepast en scherp worden gesteld dat er iets uitkomt wat er beter uitziet.

Voorbeeldje, foto van mijn kamer en dan de 100x zoom op een zonnepaneel die je ziet tussen de twee huizen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgGiku_a-JsT2GNSVV0HrCFAF10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AK0TIpd5DozxKmiz68XoTz4Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n20kG74oX2bXz01cCp_DPErvBfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIkdEfKpTlmJLJ28APnzQw7O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Vagax op 08-02-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Vagax schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:14:
[...]

De 100x zoom is dan ook voor 99% van de gevallen niet echt bruikbaar, de ruwe foto zelf is erg onscherp en onbruikbaar maar door software kan de afbeelding zodanig aangepast en scherp worden gesteld dat er iets uitkomt wat er beter uitziet.

Voorbeeldje, foto van mijn kamer en dan de 100x zoom op een zonnepaneel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
retourneren, camera is kapot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

danda schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:19:
[...]

Wat bedoel je hiermee

Zo te zien moet ik mijn plaatjes fixen 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Vagax op 08-02-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Vagax schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:23:
[...]

Wat bedoel je hiermee, of zit je hier een beetje te stoken :+
Ik denk dat hij bedoeld dat de foto's 2 hele grote roze plaatjes zijn. m.a.w. we zien geen foto's

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
danda schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:19:
[...]

Het zijn deze panelen he waar hij de foto van heeft gemaakt, niet die voorste. Ik moest ook even zoeken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_6NoRN0w7FvzUWnuQJVhEXFYhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aQc31jwn2GLo7FV15Vb1Boh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Laatste voorbeeldje met de 100x zoom.

1x

10x

100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
V-rg schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:02:
[...]

Hoe heb je die 700 euro korting geregeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Vagax schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:34:
Laatste voorbeeldje met de 100x zoom.

1x

10x

100x
Dat zijn m.i. nette resultaten, veel beter mag je niet echt verwachten zonder telelens t.w.v. flink wat meer geld o.i.d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Thibaut1234 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:34:
[...]

Hoe heb je die 700 euro korting geregeld?
Bij de KPN krijg ik zelfs in totaal 580 euro bij inruil van een S21+

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Voor de mensen die GCAM willen testen (S23 Ultra), hier is een versie + config die ik aan de praat heb gekregen.
Zonder ingeladen XML crashte de app bij mij wel, maar na volledig afsluiten heb je heel even tijd om snel te dubbelklikken en de XML in te laden, nadien werkt hij.

https://www.dpreview.com/forums/post/66838040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:03

GforceNL

Out of memory....

Vincent91 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:13:

Edit

Hier ook problemen met uitvallen de WiFi met een Unify AC-Lite. Schijnt een voorkomende probleem te zijn met WiFi 6, want als ik daar op zoek kom het zelfde probleem tegen bij oudere toestellen.

<Zinloze tekst hier>

Pagina: 1 ... 5 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos