Nee, ze houden daar dezelfde regels aan als voor je fysieke pinpas. Dit om misbruik/diefstal schade te beperken bij verlies telefoon._Bailey_ schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:21:
[...]
dank!
wat betreft punt 4, er zit geloof ik een max van €50 zonder fingerprint verificatie. Is dat bedrag nog in te stellen naar een hoger bedrag?
Moet je voor het opladen van de Ultra een Samsung snellader hebben? Ik heb nu nog een Note 20 Ultra, maar met een 65W lader van Xiaomi laadt hij niet op maximale snelheid.
Volgens de reviews zit er geen verschil in laadtijd met een 25W oplader en een 45W oplader. Ik had nog twee 25W opladers dus heb besloten om dan geen nieuwe te kopen.cassiekai schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:45:
Moet je voor het opladen van de Ultra een Samsung snellader hebben? Ik heb nu nog een Note 20 Ultra, maar met een 65W lader van Xiaomi laadt hij niet op maximale snelheid.
[ Voor 5% gewijzigd door donleo123 op 04-02-2023 13:52 ]
Hmmm, ik heb in google maps ineens niet meer de optie om snelheidslimieten weer te geven?
Op mijn S22 Ultra nog wel, alle instellingen hetzelfde, versie van google maps hetzelfde... Iemand enig idee?
De hele optie is niet te vinden onder navigatieinstellingen (ook na wissen gegevens, zelfde issue)
Verscheen tijdens de rit zelf dus zal wel zo horen, werkt in ieder geval gewoon lijkt het
Op mijn S22 Ultra nog wel, alle instellingen hetzelfde, versie van google maps hetzelfde... Iemand enig idee?
De hele optie is niet te vinden onder navigatieinstellingen (ook na wissen gegevens, zelfde issue)
Verscheen tijdens de rit zelf dus zal wel zo horen, werkt in ieder geval gewoon lijkt het
[ Voor 21% gewijzigd door m0ridin op 04-02-2023 15:08 ]
Misschien dat de S23 in de app zelf nog niet goed is toegevoegd?m0ridin schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:09:
Hmmm, ik heb in google maps ineens niet meer de optie om snelheidslimieten weer te geven?
Geen idee hoe dat werkt, maar als je het nergens kunt vinden zou ik even afwachten op een update van maps zelf.
Ik moet eerlijk zeggen dat de S23 Ultra me echt heel goed bevalt. Accuduur, scherm, camera, snelheid. Alles is goed. Natuurlijk zullen er een paar minpuntjes naar voren komen maar ik maak niet vaak mee dat een toestel zo goed bevalt.
Qua design is er weinig veranderd tov S22 maar van binnen is het een andere telefoon.
Qua design is er weinig veranderd tov S22 maar van binnen is het een andere telefoon.
Vandaag de s23U green opgehaald
Wel een prachtige kleur
Wel een prachtige kleur
Vandaag weer terug geweest bij Belsimpel omdat ik de S23 graag wil mogen. Ik heb paar foto's gemaakt met S23 en Pixel 5 om ze dan weer thuis te kunnen vergelijken op een groot scherm. Ik snap echt niet hoe de Pixel met zijn oeroude sensor en midrange processor uit 2019 scherpere en schonere foto's kan maken dan de S23.Garret1410 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:03:
[...]
Sowieso kan de camera beter worden maar dat zijn kleine verschillen.
Ik denk dat jij gewoon de Pixel look mooier vind en dat gaat een update niet veranderen. Ik heb de P7P gehad en die maakte hele mooie foto's maar niet dat ik dacht dit is de beste camera . Het is en blijft subjectief natuurlijk maar in het algemeen heeft de S23 één van de beste cameras.
Links S23, rechts Pixel 5:
Accu update S23 Ultra: 4:20 scherm aan en 61% over. Erg netjes voor de eerste dag.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Misschien ga ik het toch halen maar moet even accepteren dat de camera gewoon goed genoeg is.
[ Voor 51% gewijzigd door peker op 04-02-2023 15:10 ]
Vreemd, opeens tijdens de rit was hij er... Nou ja, primaTeletekst schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:19:
[...]
Misschien dat de S23 in de app zelf nog niet goed is toegevoegd?
Geen idee hoe dat werkt, maar als je het nergens kunt vinden zou ik even afwachten op een update van maps zelf.
En ik heb hem ontvangen
. Gisteren de S23 ultra black besteld, vandaag bezorgd.
Nu afwachten wanneer ik wat hoor van Samsung over het terugsturen van het inruiltoestel.
Nu afwachten wanneer ik wat hoor van Samsung over het terugsturen van het inruiltoestel.
Van de week de S23 binnen gekregen voor iemand uit de familie.
Tijd geleden dat er een nieuwe telefoon hier is binnen gekomen. Toch altijd leuk beetje mee te spelen en op te zetten. Echt enorm rap voelt die!
Tijd geleden dat er een nieuwe telefoon hier is binnen gekomen. Toch altijd leuk beetje mee te spelen en op te zetten. Echt enorm rap voelt die!
-
[ Voor 100% gewijzigd door Adel_F16 op 04-02-2023 15:53 ]
De S23 Ultra in het rood zojuist binnen! De kleur ligt meer tussen oranje/roze, anders dan ik had verwacht maar nog steeds mooi! Maar ik doe er toch een hoesje over.
Nu alles overzetten via SmartSwitch en daarna alle apps weer opnieuw instellen. Ik ben heel erg benieuwd naar de batterij de komende dagen (vergeleken met S10+)
Nu alles overzetten via SmartSwitch en daarna alle apps weer opnieuw instellen. Ik ben heel erg benieuwd naar de batterij de komende dagen (vergeleken met S10+)
ik merk ook dat mn internet sneller is dan bij de s22U
mn oude apps overzetten gaat nu veel sneller dan ervoor
Van een S22U naar een S23U gewisseld. Ik merk vooral verbetering in de batterijduur en vloeiendheid van het toestel. De S23U blijft smooth waar de S22 toch regelmatig wat steekjes laat vallen en wil haperen. Vooral ook goed zichtbaar bij het scrollen in google maps bijvoorbeeld. Ook de reddit app schokt nu veel minder. Batterijduur is ook beter: overnacht 2-3% eraf terwijl dat met de S22 toch al gauw 8-10% was. Als je de twee toestellen kort na elkaar gebruikt valt het goed op. In ieder geval erg tevreden met de overstap!
Heeft iemand nog een tip hoe je het tweakers forum met normaal logo aan het startscherm toe kan voegen? Wanneer ik dat doe in chrome of in de samsung browser komt er een ontiegelijk lelijke T op een fluorescerende gele achtergrond te staan. Ik denk dat dit voornamelijk aan tweakers zelf ligt? Wanneer ik dit nu op de S22u doe krijg ik hetzelfde resultaat. Toen ik de S22U een paar maanden geleden aan het inrichten was stond er wel een mooi logo.
Heeft iemand nog een tip hoe je het tweakers forum met normaal logo aan het startscherm toe kan voegen? Wanneer ik dat doe in chrome of in de samsung browser komt er een ontiegelijk lelijke T op een fluorescerende gele achtergrond te staan. Ik denk dat dit voornamelijk aan tweakers zelf ligt? Wanneer ik dit nu op de S22u doe krijg ik hetzelfde resultaat. Toen ik de S22U een paar maanden geleden aan het inrichten was stond er wel een mooi logo.
En welke foto is door welk toestel geschoten dan?peker schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:06:
[...]
Vandaag weer terug geweest bij Belsimpel omdat ik de S23 graag wil mogen. Ik heb paar foto's gemaakt met S23 en Pixel 5 om ze dan weer thuis te kunnen vergelijken op een groot scherm. Ik snap echt niet hoe de Pixel met zijn oeroude sensor en midrange processor uit 2019 scherpere en schonere foto's kan maken dan de S23.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Misschien ga ik het toch halen maar moet even accepteren dat de camera gewoon goed genoeg is.
Als ik zijn kritiek hoor gok ik de eerste steeds met de s23u.WouterL schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:24:
[...]
En welke foto is door welk toestel geschoten dan?
Maar de pixels staan nou eenmaal bekend om de enorm goede software, komen nog steeds regematig als 'beste uit de test' zelfs in vergelijking met andere topmodellen.
De hardware mag dan minder zijn, maar de sw heeft google echt dikke prima op orde.
Merkte met de S22U wel aardige stappen vooruit in de camera software trouwens dus verwacht dat met de S23U ook nog wel, is tenslotte weer een nieuwe sensor van/voor samsung dus zal vast nog wat geoptimaliseerd moeten en kunnen worden.
*Edit* De gewone s23 lees ik hieronder
[ Voor 54% gewijzigd door m0ridin op 04-02-2023 16:47 ]
Klopt, de eerste foto's zijn van de S23 (niet de U maar de compacte).m0ridin schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:38:
[...]
Als ik zijn kritiek hoor gok ik de eerste steeds met de s23u
De pixel fotos zijn ongelooflijk oversharpened, en alle schaduwen zijn crushed. Ik vind dit zeker geen betere fotos. My 2 cents.peker schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:45:
[...]
Klopt, de eerste foto's zijn van de S23 (niet de U maar de compacte).
Jammer, ik heb een paar dagen zitten twijfelen maar nu ook de S23 weer immense shutter lag heeft haak ik af.
Maak graag moment fotos van mijn kind en huisdieren, dat is weer zo goed als onmogelijk met de s23 en in low light is het zelfs erger dan voorgaande gens.
Ben blij dat Supersaf zo eerlijk is geweest om het te benoemen, de rest van de reviewers verzwijgen het.
Wel echt jammer, er zitten genoeg features op die ik echt heel nice vind maar het is een te grote dealbreaker, iig voor mij.
Maak graag moment fotos van mijn kind en huisdieren, dat is weer zo goed als onmogelijk met de s23 en in low light is het zelfs erger dan voorgaande gens.
Ben blij dat Supersaf zo eerlijk is geweest om het te benoemen, de rest van de reviewers verzwijgen het.
Wel echt jammer, er zitten genoeg features op die ik echt heel nice vind maar het is een te grote dealbreaker, iig voor mij.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
De verzadiging in de Pixel foto's slaat toch nergens oppeker schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:06:
[...]
Vandaag weer terug geweest bij Belsimpel omdat ik de S23 graag wil mogen. Ik heb paar foto's gemaakt met S23 en Pixel 5 om ze dan weer thuis te kunnen vergelijken op een groot scherm. Ik snap echt niet hoe de Pixel met zijn oeroude sensor en midrange processor uit 2019 scherpere en schonere foto's kan maken dan de S23.
Ik heb alleen avondfotos gemaakt nog, die waren wel erg goed. Zal morgen eens een rondje gaan schieten.
Misschien oversharpened maar toch met minder artefacts en realistischere kleuren dan de S23. Ik heb nog een foto die ik niet gedeeld heb met de Belsimpel medewerker zichtbaar in de achtergrond. Zijn voorhoofd lijkt op dat van Worf van Startrek op de foto gemaakt met de Samsung.WouterL schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:51:
[...]
De pixel fotos zijn ongelooflijk oversharpened, en alle schaduwen zijn crushed. Ik vind dit zeker geen betere fotos. My 2 cents.
De eerste foto's zijn van de S23, he?! Samsung lijkt vooral moeite te hebben met de kleur rood. Of je nou oranje, bordeaux of gewoon rood fotografeert, maakt niks uit. Alles is fel rood.PWM schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:05:
[...]
De verzadiging in de Pixel foto's slaat toch nergens opAlsof je met een zuurstok foto's staat te maken.
Ik heb alleen avondfotos gemaakt nog, die waren wel erg goed. Zal morgen eens een rondje gaan schieten.
Ik ben het nog steeds niet met je eens dat ik de pixel 5 fotos beter/mooier gerendered vind:)peker schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:07:
[...]
Misschien oversharpened maar toch met minder artefacts en realistischere kleuren dan de S23. Ik heb nog een foto die ik niet gedeeld heb met de Belsimpel medewerker zichtbaar in de achtergrond. Zijn voorhoofd lijkt op dat van Worf van Startrek op de foto gemaakt met de Samsung.
Tja, uiteindelijk is een deel ook smaak... realistisch vs eruit springende kleuren. Meer noise maar dan ook detail vs meer sharpening en verliezen van detail. Etc.
Shutter lag blijft wel een dingetje. Er is wel een (labs) app met de naam camera assistant, daar kun je 'snellere shutter' aanzetten ten koste van kwaliteit (er worden dan minder fotos gemaakt om een mooie eindfoto te produceren). Wie weet helpt dat, zelf wel geinstalleerd maar nog niet echt mee gespeeld.
Shutter lag blijft wel een dingetje. Er is wel een (labs) app met de naam camera assistant, daar kun je 'snellere shutter' aanzetten ten koste van kwaliteit (er worden dan minder fotos gemaakt om een mooie eindfoto te produceren). Wie weet helpt dat, zelf wel geinstalleerd maar nog niet echt mee gespeeld.
Hoe komt het dat het systeem zoveel gig in beslag neemt (56 gigabyte in totaal)
Heb nog amper bestanden
Heb nog amper bestanden
Zag die vid ook, nogal een verschil met iphone die shutter lag.NosferatuX schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:52:
Jammer, ik heb een paar dagen zitten twijfelen maar nu ook de S23 weer immense shutter lag heeft haak ik af.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Heb je de S23 zelf geprobeerd of alleen van horen zeggen. Ik geef toe dat er nog steeds wat shutter lag is alleen Supersaf maakt de fout om te zeggen dat je daardoor geen foto's kan maken van kinderen en huisdieren omdat die dan wazig zouden zijnNosferatuX schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:52:
Dit is op twee manieren fout want hij verward shutter lag met shutter speed. Lag is dat er vertraging zit tussen het op de knop drukken om te nemen en het daadwerkelijk nemen van de foto. Dit is ietsjes bij de Ultra en wordt erger als je snel achter elkaar foto's neemt. Ik heb persoonlijk geen problemen gehad met foto's nemen van mijn kinderen of hond tenzij het onderwerp snel beweegt.
Shutter speed is de sluitertijd en bij langere sluitertijd bestaat de kans dat een foto wazig wordt. Dit is vooral bij weinig licht het geval.
Maar smartphones zijn zo geavanceerd dat ze meerdere foto's tegelijk nemen en die over elkaar heen leggen om zo het beste plaatje te maken.
Ik heb het idee dat Samsung langere sluitertijden gebruikt icm korte sluitertijden om zo een goed belichte foto te krijgen waarbij de schaduwen of donkere gedeelten ook goed belicht worden.
Dit zie je ook in de praktijk terug dat iPhone foto's vaak de donkere partijen wat donkerder laat dan bijvoorbeeld een Galaxy smartphone. Maar dit is mijn theorie dus kan het verkeerd hebben.
Voor de mensen met een normale S23, hoe lang doe ie het op 1 volle accu ?
[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 04-02-2023 18:37 ]
Ja heb een tijdje samsung gehad en een vriend van me heeft nog steeds de s22 ultra en die geeft ook aan dat het nog altijd een probleem is, de moment opnames van zijn dochter mislukken zo goed als altijd. Ik weet uit ervaring dat het wel degelijk een probleem is bij het fotograveren van oa kinderen die niet stil zitten. De foto is dan totaal blurry. Als ze stil zitten is het natuurlijk geen probleem echter in de praktijk werkt dat niet zo. Supersaf zegt niks fout.Garret1410 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:57:
[...]
Heb je de S23 zelf geprobeerd of alleen van horen zeggen. Ik geef toe dat er nog steeds wat shutter lag is alleen Supersaf maakt de fout om te zeggen dat je daardoor geen foto's kan maken van kinderen en huisdieren omdat die dan wazig zouden zijn
Dit is op twee manieren fout want hij verward shutter lag met shutter speed. Lag is dat er vertraging zit tussen het op de knop drukken om te nemen en het daadwerkelijk nemen van de foto. Dit is ietsjes bij de Ultra en wordt erger als je snel achter elkaar foto's neemt. Ik heb persoonlijk geen problemen gehad met foto's nemen van mijn kinderen of hond tenzij het onderwerp snel beweegt.
Shutter speed is de sluitertijd en bij langere sluitertijd bestaat de kans dat een foto wazig wordt. Dit is vooral bij weinig licht het geval.
Maar smartphones zijn zo geavanceerd dat ze meerdere foto's tegelijk nemen en die over elkaar heen leggen om zo het beste plaatje te maken.
Ik heb het idee dat Samsung langere sluitertijden gebruikt icm korte sluitertijden om zo een goed belichte foto te krijgen waarbij de schaduwen of donkere gedeelten ook goed belicht worden.
Dit zie je ook in de praktijk terug dat iPhone foto's vaak de donkere partijen wat donkerder laat dan bijvoorbeeld een Galaxy smartphone. Maar dit is mijn theorie dus kan het verkeerd hebben.
95% van mijn fotos zijn van mijn dochter dus ik kan dat niet hebben, hoe graag ik bv ook de spen wil. De telefoon die ik nu heb is heel snel met fotos, vergelijkbaar met de iphone maar wil ook weer wat nieuws.
[ Voor 6% gewijzigd door NosferatuX op 04-02-2023 19:00 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ja heel groot verschil. Ook te groot verschil met de telefoon die ik nu heb. Het is echter de reden dat ik van samsung af ben gestapt en had gehoopt dat het nu beter is. Het is, onder goede belichting nog steeds slecht helaas en in lowlight nog erger dus jammer maar helaas. Anders was ik graag naar deze telefoon overgestaptAmaze86 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:55:
[...]
Zag die vid ook, nogal een verschil met iphone die shutter lag.
Voor de mensen zoals ik die nog een beetje op de wip zitten om een 'gewone' S23 te halen. YouTuber RedSkull heeft de afgelopen dag een aantal interessante filmpjes gemaakt over camera en batterij die mij hielpen om een iets beter beeld te krijgen (ipv ongeveer elke YouTuber die alleen maar de Ultra pakt..)
Moest een beetje aan zijn accent wennen, maar zijn no-nonsense stijl spreekt me wel aan.
Edit:
Een andere YouTuber is de Camera settings ingedoken en kwam op de Quick Tap shutter en Capture speed, ik ben benieuwd wat dat doet met de discussie over de zgn. 'shutter lag'
Moest een beetje aan zijn accent wennen, maar zijn no-nonsense stijl spreekt me wel aan.
Edit:
Een andere YouTuber is de Camera settings ingedoken en kwam op de Quick Tap shutter en Capture speed, ik ben benieuwd wat dat doet met de discussie over de zgn. 'shutter lag'
[ Voor 17% gewijzigd door peternator op 04-02-2023 19:55 . Reden: interessante andere link gevonden ]
Geen idee, koste me op me S22 ultra inmiddels ook zon hoeveelheid, is letterlijk 1 van de redenen om over te stappen op een S23 met 512GB, elke keer was me geheugen vol:(Vincent91 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:46:
Heb nog amper bestanden
Ok, 1 uurtje meer SOT voor de S23, dit haalt mij niet over om van mijn S22 aftand te doen.peternator schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:42:
Voor de mensen zoals ik die nog een beetje op de wip zitten om een 'gewone' S23 te halen. YouTuber RedSkull heeft de afgelopen dag een aantal interessante filmpjes gemaakt over camera en batterij die mij hielpen om een iets beter beeld te krijgen (ipv ongeveer elke YouTuber die alleen maar de Ultra pakt..)
[YouTube: Battery Life on Samsung Galaxy S23]
[ Voor 28% gewijzigd door Albert020 op 04-02-2023 20:39 ]
Als ik de reviews zo lees is het de softwarematige verwerking op de S23 die bewust niet alles heel strak trekt want daardoor gaan details verloren zoals reliëf in objecten.peker schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:06:
[...]
Je kunt de Google Camera app proberen op de S23 zodra beschikbaar (nog niet voor de S23, wel voor voorgaande jaren S series) of die wel de agressieve verwerking doet, dan heb je 2 mogelijkheden, native app en Google camera app.
https://www.xda-developers.com/google-camera-port-hub/
Of je doet zelf nabewerken met een app op telefoon of computer.
Onder system valt Android + alle voorgeinstalleerde apps.Vincent91 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:46:
Heb nog amper bestanden
Maar daarnaast ook de niet bruikbare opslagruimte. Als je een 128GB usb stick koopt, dan past hier niet 128GB aan bestanden op. Dat komt doordat fabrikanten 1000 mb als 1 GB rekenen, terwijl de hardware dat per 1024 mb rekent.
In plaats van adverteren met minder opslag wordt deze 'verloren' opslagcapaciteit bij veel telefoons geschaard onder system storage. Dat is de makkelijkste oplossing om toch met hoge waarden te kunnen adverteren.. lekker transparant.
Dit betekent ook dat de system storage van een nieuwe S23U met 128gb opslag kleiner is dan bij een nieuwe 512GB variant. Je 'verliest' dus meer opslag bij de 512GB variant. Hoe hoger de opslagcapaciteit, hoe meer absoluut verlies.
Edit: @Vincent91 kijk bij storage eens naar 'Apps'. Staat daar een 'i' symbooltje? Druk daar eens op. Dan wordt de opslag van je apps zichtbaar en zie je ook hoeveel zuivere system storage je hebt. Vaak worden deze getallen namelijk samengevoegd als één en LIJKT system storage exorbitant hoog.
[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 04-02-2023 21:53 ]
Ik zit nu op 3,5 uur sot en nog een zooi radio geluisterd met het scherm uit en heb nog 50% batterij over. Meestal wordt dit na een week leren nog beter. 120hz staat ook gewoon aan.Albert020 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:38:
[...]
Ok, 1 uurtje meer SOT voor de S23, dit haalt mij niet over om van mijn S22 aftand te doen.
iemand iets leuks?
Kan iemand met een s23+ kijken hoeveel geheugen wordt ingenomen door het systeem? Op Twitter zie ik screenshots van 89gb wat me best wel veel lijkt.
bron: https://twitter.com/unang...Ih_2hsYcU11jKhdgARZQ&s=19
Niemand probeert je over te halen, toch?Albert020 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:38:
[...]
Ok, 1 uurtje meer SOT voor de S23, dit haalt mij niet over om van mijn S22 aftand te doen.
PS4 PSN: Dazzler2120
Je gaat allemaal verschillende getallen krijgen omdat telefoons met bijv. 512gb opslag een hogere system storage hebben dan telefoons met lagere opslagcapaciteit. Zie ook m'n eerdere bericht.tweakerjunior schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:18:
Kan iemand met een s23+ kijken hoeveel geheugen wordt ingenomen door het systeem? Op Twitter zie ik screenshots van 89gb wat me best wel veel lijkt.
De tweet is ook helemaal niet compleet. Al je apps vallen ook onder system storage, dat zie je als je op het i icoontje drukt. Je ziet dan welk deel je apps is en welk deel 'zuivere' system storage. Als je dat niet doet dan lijkt alles onder system storage te vallen, zoals hier: https://www.reddit.com/r/...tem_storage_is_taking_up/
Waarschijnlijk heeft de twitteraar gewoon heel veel apps op z'n telefoon.
[ Voor 28% gewijzigd door stin00 op 04-02-2023 21:44 ]
Zo een optie zat ook al op de s22 ultra. Minimale verbetering maar aanzienlijke vermindering van foto kwaliteit helaaspeternator schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:42:
Edit:
[YouTube: Galaxy S23/S23 Ultra: The Features No One Showed You!]
Wie zegt dat dan ?Dazzler2120 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:25:
[...]
Niemand probeert je over te halen, toch?
Ben zelf de overweging aan het maken.....
[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 04-02-2023 22:08 ]
Ik heb de 512GB versie en hier is het 57.04GB.tweakerjunior schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:18:
:strip_exif()/f/image/N1B8or3Hei0yU5nKI6df4jcJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Die meneer zal blij zijn dat jij hem ongevraagd zo op internet zet. Of heb je wel toestemming gevraagd?peker schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:06:
[...]
En ook fijn natuurlijk dat je op dit moment de S23 met 512GB voor dezelfde prijs kunt krijgen (direct of cashback) als de 256GB-versie.Mschrijver88 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:34:
[...]
Geen idee, koste me op me S22 ultra inmiddels ook zon hoeveelheid, is letterlijk 1 van de redenen om over te stappen op een S23 met 512GB, elke keer was me geheugen vol:(
Dat systeem zo vol zit komt uit de cache van allerlei applicaties.tweakerjunior schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:18:
Met name mensen die alles an hun oude toestel overzetten via bijvoorbeeld SmartSwitch krijgen ook die oude cache rommel mee, en dat geeft daar dan nog wel eens problemen. Denk aan de TikTok filmpjes, Facebook posts en Instagram shorts om maar iets te noemen. Alles wat je binnen haalt wordt gecached voor een bepaalde periode. Overigens hoef je je er niet druk om te maken tot je uit de ruimte gaat lopen...
Samsung heeft een opschooninstructie voor dagelijks gebruik:
https://www.samsung.com/n...e-je-android-telefoon-op/
Even een random zin van mij hier maar... Wat gaat die S23 lang met de batterij mee tov de S22.
Gisteren hele dag op zak gehad en pas nu dat ik 'm ga laden! S22 is normaal 2x per dag.
Gisteren hele dag op zak gehad en pas nu dat ik 'm ga laden! S22 is normaal 2x per dag.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
SamsungDazzler2120 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:25:
[...]
Niemand probeert je over te halen, toch?
Je hebt het dan over de 23, 23 plus of Ultra?Uberprutser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:24:
Even een random zin van mij hier maar... Wat gaat die S23 lang met de batterij mee tov de S22.
[ Voor 7% gewijzigd door mavical op 05-02-2023 12:28 ]
Zoals het er staat, S23mavical schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:27:
[...]
Je hebt het dan over de 23, 23 plus of Ultra?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Het is én én niet ofGarret1410 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:02:
[...]
Bedankt. Ik kon het ook nergens terug vinden dat er een 8gb variant bestond.
Wel gek dat de S23 Ultra 512GB 1275,- kost en nog eens 180,- promotie korting of Watch 5.
Dat zou dus op 1095,- komen wat ik best veel korting vind. Tele2 btw
Vandaag de S23U ontvangen, wat opviel na installatie was dat er voor de Samsung Galaxy Store veel updates stonden.
De systeemupdate van januari was al aanwezig.
Echter de Google Play Services update was maar bijgewerkt tot November 2022. Die gelijk handmatig geupdate naar januari via Instellingen - Info Telefoon - Software Gegevens - Google Play System update.
De systeemupdate van januari was al aanwezig.
Echter de Google Play Services update was maar bijgewerkt tot November 2022. Die gelijk handmatig geupdate naar januari via Instellingen - Info Telefoon - Software Gegevens - Google Play System update.
Ik krijg smartlock (op locatie) niet aan de praat, iemand hier ook last van? Alles in te stellen, maar toestel blijft vergrendeld op aangegeven positie terwijl je zou verwachten dat die ten alle tijde unlocked blijft
Met mijn vorige telefoon kon ik altijd als ik de vingerafdruk in drukte, gelijk het scherm unlocken. Nu moet ik eerst op de power button drukken en dan vinger afdruk. Is daar een instelling voor om dit aan te passen?
Hier ben ik ook benieuwd naar!rolandos582 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:42:
Met mijn vorige telefoon kon ik altijd als ik de vingerafdruk in drukte, gelijk het scherm unlocken. Nu moet ik eerst op de power button drukken en dan vinger afdruk. Is daar een instelling voor om dit aan te passen?
De optie ''vingerafdruk altijd aan'' staat namelijk aan bij mij. Maar dat lijkt toch niet te werken ofzo?
Ah, lijkt nu wel weer te werken.
Beveiliging en privacy > biometrie > vingerafdrukken > vingerafdruk altijd aan.
Ah, lijkt nu wel weer te werken.
Beveiliging en privacy > biometrie > vingerafdrukken > vingerafdruk altijd aan.
[ Voor 35% gewijzigd door rolandos582 op 05-02-2023 16:48 ]
*zucht* vandaag de telefoon echt gaan gebruiken en een screensaver er op gedaan....
Zie ik een knipperende blauw ledje de hele tijd, zowel in het wit als in zwart, nu maar met samsung contact opnemen hierover.
Iemand ervaring met speelse pixels op een smartphone?
Zie ik een knipperende blauw ledje de hele tijd, zowel in het wit als in zwart, nu maar met samsung contact opnemen hierover.
Iemand ervaring met speelse pixels op een smartphone?
nope geen signature
Dat zou dan wel een hele goede deal zijn. Nou ja het maakt nu niet meer uit want heb hem al bij Samsung gekocht.
Review van Mrwhosetheboss. Hij is net zo enthusiast als mij 😀
YouTube: Samsung S23 Ultra vs iPhone 14 Pro Max Camera Battle!
[ Voor 25% gewijzigd door Garret1410 op 05-02-2023 17:25 ]
Knip, dit hoort niet in het ervaringen topic. Zie de topic waarschuwing.
[ Voor 126% gewijzigd door 13art op 05-02-2023 19:27 ]
Knip, het forum is niet bedoeld voor het vragen om codes.
[ Voor 68% gewijzigd door 13art op 05-02-2023 19:23 ]
Heb je gekeken of het helpt als je 2 keer op het scherm tikt?rolandos582 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:42:
Instellingen, geavanceerde functies, bewegingen en gebaren
Gisteren 2 uur filmpjes gekeken of er een zinnig iets te verzinnen is voor de S Pen
Maar helaas, echt alleen gimmick level. Ik zou het als enige minpunt willen aangeven van het toestel, het had nog een leuk stukje extra accu kunnen opleveren.
En ja, er zal een klein vocaal deel zijn wat zal zeggen dat het echt fantastisch is, maar ik durf wel een wedje te leggen dan 90% het ding nooit gebruikt.
Verder zeer tevreden met het toestel
En ja, er zal een klein vocaal deel zijn wat zal zeggen dat het echt fantastisch is, maar ik durf wel een wedje te leggen dan 90% het ding nooit gebruikt.
Tja, ik vind het top en mijn telefoon is nu mijn notitieblok... Deed ik nooit met het toetsenbord dus voor mij juist een reden om voor de ultra te gaanPWM schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:44:
Gisteren 2 uur filmpjes gekeken of er een zinnig iets te verzinnen is voor de S PenMaar helaas, echt alleen gimmick level. Ik zou het als enige minpunt willen aangeven van het toestel, het had nog een leuk stukje extra accu kunnen opleveren.
Camera assistant downloaden via Galaxy store. Kwaliteit van foto gaat wel erg achteruitdanda schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:00:
Hoe kom je in de camera assistent voor het instellen van de shutterspeed?
Trouwens erg blij met de accu van de s23+, 7sot met nog 25% batterij! Dat was wel anders met m'n vorige
https://apps.samsung.com/...droid.app.cameraassistantdanda schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:00:
Hoe kom je in de camera assistent voor het instellen van de shutterspeed?
SYQ schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:06:
[...]
Trouwens erg blij met de accu van de s23+, 7sot met nog 25% batterij! Dat was wel anders met m'n vorige
:strip_exif()/f/image/ADk0LX5Q6EyqecShQtf9vzwB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben ook enorm tevreden en geïmponeerd door de batterij van de s23 ultra. Kom van een OnePlus 8 pro die het net 4 uur volhield. Heb nu net voor het slapen nog meer dan de helft over met 4,5 uur schermtijd. Wat een verademing. Prachtig toestel met vette functies en gebruik de stylus verrassend vaak om een beetje te doodlen en notities te maken. So far so good.
[ Voor 63% gewijzigd door bjvdven op 05-02-2023 21:30 ]
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Ja ik wil eigenlijk de S23+ , maar het prijsverschil met de Ultra is dermate klein (en de doorverkoop waarde lager) dat het toch weer de Ultra wordt. De pen gebruik ik echt nooit, vind hem alleen maar vervelend omdat hij heel sporadisch onbedoeld loskliktPWM schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:44:
Gisteren 2 uur filmpjes gekeken of er een zinnig iets te verzinnen is voor de S PenMaar helaas, echt alleen gimmick level. Ik zou het als enige minpunt willen aangeven van het toestel, het had nog een leuk stukje extra accu kunnen opleveren.
Denk wel dat de S23+ iets sneller nieuwe leuke aanbiedingen gaat krijgen, zal naar mijn verwachting het minst verkopen momenteel.
Krijg de telefoon (S23 regulier) morgen binnen maar toch wel een beetje huiverig voor de shutter lag. Zoontje van 2 zit zelden stil en dat gaat verassend goed met mijn Pixel 6.
Pixel heeft helaas wat last van bugs en mis de gesture navigatie van Samsung, dus hoop dat het meevalt!
Pixel heeft helaas wat last van bugs en mis de gesture navigatie van Samsung, dus hoop dat het meevalt!
Ik zit ook te dubben. De 23 plus vandaag besteld via Samsung. Voorlopig niet leverbaar. Verschil prijs 130 euro tussen s23 plus en Ultra. Camera Ultra toch wel beter. Twijfel zit in de grote en gewicht.stin00 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:09:
[...]
Ja ik wil eigenlijk de S23+ , maar het prijsverschil met de Ultra is dermate klein (en de doorverkoop waarde lager) dat het toch weer de Ultra wordt. De pen gebruik ik echt nooit, vind hem alleen maar vervelend omdat hij heel sporadisch onbedoeld losklikt![]()
Denk wel dat de S23+ iets sneller nieuwe leuke aanbiedingen gaat krijgen, zal naar mijn verwachting het minst verkopen momenteel.
is er al geweten hoe het gesteld is met de gps accuraatheid ten opzichte van een S10? Gebruikt Samsung nu ook multiband zoals sommige garmins?
Mooie van de S-pen is de remote control voor de camera, probeer de camera op 30 x digitale zoom maar eens stil te houden en dan de knop in te drukken op het scherm om een foto te nemen. En idem met 100 x zoom. Dat lukt mij niet zonder de telefoon iets te bewegen, met de S-pen wel, en dat is dan ook gelijk het enige nut voor mij tot dusverre.PWM schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:44:
Gisteren eens een foto genomen van een, eerlijkheidshalve toch wel vermelden, mistige maan. Maar het resultaat verraste mij toch wel.
PS: Niet op een tripod genomen, wel met de losse hand op 100x zoom.
https://photos.app.goo.gl/94JE1DPpazXgzkVk6
Batterijduur is ook echt fantastisch. Ik doe er makkelijk twee dagen mee.
Ook heb ik de telefoon nog niet moeten rebooten sinds ik hem heb, en daar heeft hij toch een stuk of 140 apps installed en updated. Nergens heb ik iets of wat vertraging gemerkt. Ik ben echt impressed van dit apparaat.
Ook heb ik de telefoon nog niet moeten rebooten sinds ik hem heb, en daar heeft hij toch een stuk of 140 apps installed en updated. Nergens heb ik iets of wat vertraging gemerkt. Ik ben echt impressed van dit apparaat.
Here's to you Nicola and Bart
Die foto is (net als bij huawei) bewerkt met AI, no way dat je anders zulke foto's krijgt.Unrealiac schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:44:
Gisteren eens een foto genomen van een, eerlijkheidshalve toch wel vermelden, mistige maan. Maar het resultaat verraste mij toch wel.
Dat hij wel ver kan inzoomen zonder al teveel kwaliteitsverlies is een feit.
Just here for the fun
Hij doet achteraf idd wel wat processing, dat zie je ook gebeuren. Maar alsnog maakt hij er iets netjes van!Brotuck schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:06:
[...]
Die foto is (net als bij huawei) bewerkt met AI, no way dat je anders zulke foto's krijgt.
Ook als ik inzoom op bv een nummerplaat, die ik mijn mijn nog steeds heel goede ogen nooit kan lezen, maakt hij er een duidelijke tekst van.
Here's to you Nicola and Bart
Dat processing heb ik inderdaad gisteren in de dierentuin ook gemerkt. Ik maakte een foto van wat vissen achter glas en je zag gewoon een filter eroverheen gaan qua kleur. Een beetje te veel kleuren wat mij betreft. Maar toegegeven de foto werd er beter van.Unrealiac schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:11:
[...]
Hij doet achteraf idd wel wat processing, dat zie je ook gebeuren. Maar alsnog maakt hij er iets netjes van!
Ook als ik inzoom op bv een nummerplaat, die ik mijn mijn nog steeds heel goede ogen nooit kan lezen, maakt hij er een duidelijke tekst van.
Just here for the fun
Iemand die nog een code over heeft voor een wireless charger? Ik was net te laat om me te registreren
Stuur gerust via DM!
Bij foto's van de maan herkent de Samsung-AI inderdaad de maan, en doet dan wat tovertruukjes. Da's niet zo moeilijk omdat de maan altijd met dezelfde zijde naar de aarde staat.Brotuck schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:06:
[...]
Die foto is (net als bij huawei) bewerkt met AI, no way dat je anders zulke foto's krijgt.
Zie voor een discussie hiervan bv hier.
Ik ben steeds in de war, bedoelen mensen:thecompany schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:24:
Krijg de telefoon (S23 regulier) morgen binnen maar toch wel een beetje huiverig voor de shutter lag. Zoontje van 2 zit zelden stil en dat gaat verassend goed met mijn Pixel 6.
1. Shutter lag: Waarbij er vertraging zit tussen indrukken en foto nemen waardoor je evt het ideale moment mist
of
2. Shutter speed: Waarbij sluitertijd hoger is en je dus bewogen fotos krijgt
Voor shutter lag kun je in ieder geval de "Camera Assistant - Snellere sluiter" gebruiken, denk ook dat de 'auto mode detecite' uitschakelen zal helpen... Samsung maakt vaak meerdere fotos en combineert dat tot 1 geheel. Zo min mogelijk trucjes geven je een zo 'snel en simpel mogelijke' foto lijkt me.
Komend van de Oneplus8pro (en de S23U overwegend); is de ingebouwde call recording op de een of andere manier aan te zetten?
vergeet het maar met een Samsung om een kind/huisdier op de foto te krijgen zolang ze niet stil zitten. Je enige optie hierin is misschien 'live photos' of hoe dat ook heet aanzetten en duimen dat er een frame tussen zit die bruikbaar is. De Camera Assistant heb ik getest, werkt iets sneller maar de foto kwaliteit is gelijk minder.thecompany schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:24:
bovenstaand zou voor mij een deal breaker zijn, alleen heb ik gelukkig nog een iphone van werk die ik al die tijd heb kunnen gebruiken voor bewegende kids
Ik vroeg me af of er meerdere gebruikers zijn die ook problemen hebben met de S23U om RCS aan te zetten.
Zowel in de Samsung app (chat aanzetten in instellingen lukt maar reset direct naar uit) als de Google app (blijft hangen bij instellen zodra je chatten aanzet) lukt het me niet. Apps verwijderen/resetten helpt niets.
Ik gebruikt het niet vaak, maar wil het gewoon werkend hebben.
Zowel in de Samsung app (chat aanzetten in instellingen lukt maar reset direct naar uit) als de Google app (blijft hangen bij instellen zodra je chatten aanzet) lukt het me niet. Apps verwijderen/resetten helpt niets.
Ik gebruikt het niet vaak, maar wil het gewoon werkend hebben.
Klopt het trouwens dat de camera altijd je laatste instelling onthoudt ongeacht of je dit aan of uit hebt gezet in de settings?
Zoom wordt onthouden, mode wordt onthouden. Dit terwijl ik het toch echt heb uitgezet, mis ik iets? (S23 ultra btw)
Zoom wordt onthouden, mode wordt onthouden. Dit terwijl ik het toch echt heb uitgezet, mis ik iets? (S23 ultra btw)
Samsung heeft van beide last.m0ridin schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:24:
[...]
Ik ben steeds in de war, bedoelen mensen:
1. Shutter lag: Waarbij er vertraging zit tussen indrukken en foto nemen waardoor je evt het ideale moment mist
of
2. Shutter speed: Waarbij sluitertijd hoger is en je dus bewogen fotos krijgt
Voor shutter lag kun je in ieder geval de "Camera Assistant - Snellere sluiter" gebruiken, denk ook dat de 'auto mode detecite' uitschakelen zal helpen... Samsung maakt vaak meerdere fotos en combineert dat tot 1 geheel. Zo min mogelijk trucjes geven je een zo 'snel en simpel mogelijke' foto lijkt me.
In het eerste geval duurt het langer voordat de foto genomen is, je drukt dus op knop echter de foto is van net iets later dan je op de knop drukte
In het tweede geval is het idd een bewogen foto.
Beide zijn funest wanneer je spontane fotos wilt maken van oa bewegende/spelende kinderen.
In mijn ervaring was de s22 ultra daarvoor totaal ongeschikt. Minstens 90% van dat soort fotos mislukte.
Ik heb nu een Oppo x3 pro, die er heel goed in is en had gehoopt dat het met de s23 beter zou zijn en ik weer naar Samsung kon overstappen naar daar lijkt het dus niet op. Voor landschap, portret of gewoone fotos van statische omgeving en traag bewegende voorwerpen is het natuurlijk hartstikke mooi
Als je met je iPhone scherpe fotos wilde hebben van een actie moment, kan je de button ingedrukt houden en dan maakt de telefoon een heleboel foto's. Vast wel eentje ertussen die wel scherp is. Kan dat ook met de s23?NosferatuX schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:46:
[...]
Samsung heeft van beide last.
In het eerste geval duurt het langer voordat de foto genomen is, je drukt dus op knop echter de foto is van net iets later dan je op de knop drukte
In het tweede geval is het idd een bewogen foto.
Beide zijn funest wanneer je spontane fotos wilt maken van oa bewegende/spelende kinderen.
In mijn ervaring was de s22 ultra daarvoor totaal ongeschikt. Minstens 90% van dat soort fotos mislukte.
Ik heb nu een Oppo x3 pro, die er heel goed in is en had gehoopt dat het met de s23 beter zou zijn en ik weer naar Samsung kon overstappen naar daar lijkt het dus niet op. Voor landschap, portret of gewoone fotos van statische omgeving en traag bewegende voorwerpen is het natuurlijk hartstikke mooi
Volgens mij niet, het probleem blijft namelijk hetzelfde. Het "voorwerp" gaat te "snel" om vast te leggen. Er kan wel een redelijke tussen zitten natuurlijk maar het is niet betrouwbaar. Met mijn Oppo is het niet eens nodig, daar lukt meer dan 90% wel ipv mislukt en volgens mij is dat bij de iPhone ook zo maar dat weet ik niet zeker, kan alleen van mijn eigen ervaringen uit gaan. Het is iig geen oplossing voor Samsung. Je zou ipv foto maken kunnen gaan filmen en dan een screenshot daar van maken maarja, daarvoor koop je niet zo een toestel natuurlijkSamSid schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:01:
[...]
Als je met je iPhone scherpe fotos wilde hebben van een actie moment, kan je de button ingedrukt houden en dan maakt de telefoon een heleboel foto's. Vast wel eentje ertussen die wel scherp is. Kan dat ook met de s23?
Ik baal er iig van want verder prachtig toestel
[ Voor 6% gewijzigd door NosferatuX op 06-02-2023 14:11 ]
Je kan bij de S23 ultra de sluiterknop naar beneden slepen en dan maakt het toestel meerdere foto's per seconde. Vergelijkbaar met wat de burst functie van de Sony Xperia doet. Dat lost veel issues op denk ik.NosferatuX schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:10:
[...]
Volgens mij niet, het probleem blijft namelijk hetzelfde. Het "voorwerp" gaat te "snel" om vast te leggen. Er kan wel een redelijke tussen zitten natuurlijk maar het is niet betrouwbaar. Met mijn Oppo is het niet eens nodig, daar lukt meer dan 90% wel ipv mislukt en volgens mij is dat bij de iPhone ook zo maar dat weet ik niet zeker, kan alleen van mijn eigen ervaringen uit gaan. Het is iig geen oplossing voor Samsung. Je zou ipv foto maken kunnen gaan filmen en dan een screenshot daar van maken maarja, daarvoor koop je niet zo een toestel natuurlijk
Ik baal er iig van want verder prachtig toestel
Just here for the fun
Weet iemand of je in de standaard UI de pictogrammen kan verkleinen? Ik heb de maximale grootte van het raster aan, maar vind de pictogrammen alsnog wat groot.
Nou nee en als men echt denkt spontane fotos te kunnen maken van bewegende kinderen en dat dit het bv oplost dan komen die echt van een koude kermis thuis.Brotuck schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:26:
[...]
Je kan bij de S23 ultra de sluiterknop naar beneden slepen en dan maakt het toestel meerdere foto's per seconde. Vergelijkbaar met wat de burst functie van de Sony Xperia doet. Dat lost veel issues op denk ik.
Als het grootste gedeelte van je galerij bestaat uit fotos van kleine kinderen dan moet je echt gewoon op zoek naar een ander toestel maar iedereen is vrij om het uit te proberen natuurlijk.
Iedereen is vrij om te denken dat het beter gaat met een ander merk natuurlijk, maar ik heb al zoveel dingen/manieren/merken geprobeerd dat de eindconclusie is dat je met kinderen altijd een beweeg factor hebt. Overigens is dat met een S23 niet anders en zeker niet met mijn kinderen van 5 en 7. Maar het gaat behoorlijk goed de afgelopen dagen. Dus ik zou de verhouding op 50% zetten dat het goed gaat, want het toestel is echt sneller met alles.NosferatuX schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:44:
[...]
Nou nee en als men echt denkt spontane fotos te kunnen maken van bewegende kinderen en dat dit het bv oplost dan komen die echt van een koude kermis thuis.
Als het grootste gedeelte van je galerij bestaat uit fotos van kleine kinderen dan moet je echt gewoon op zoek naar een ander toestel maar iedereen is vrij om het uit te proberen natuurlijk.
Just here for the fun
Je kan van Samsung de app goodlock downloaden, daarin zitten verschillende apps waarmee je de UI kan aanpassen. Één daarvan is HomeUp, kun je het raster naar 7x7 zetten en worden de pictogrammen kleiner.Ojjorz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:37:
Weet iemand of je in de standaard UI de pictogrammen kan verkleinen? Ik heb de maximale grootte van het raster aan, maar vind de pictogrammen alsnog wat groot.
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Oa met mijn huidige toestel gaat het 90x beter dus denken is het niet, het is de praktijk wanneer ik mijn huidige toestel vergelijk met de s22 ultra en de s23 is helaas niet beter.Brotuck schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:52:
[...]
Iedereen is vrij om te denken dat het beter gaat met een ander merk natuurlijk, maar ik heb al zoveel dingen/manieren/merken geprobeerd dat de eindconclusie is dat je met kinderen altijd een beweeg factor hebt. Overigens is dat met een S23 niet anders en zeker niet met mijn kinderen van 5 en 7. Maar het gaat behoorlijk goed de afgelopen dagen. Dus ik zou de verhouding op 50% zetten dat het goed gaat, want het toestel is echt sneller met alles.
Je hebt altijd een beweegfactor dat klopt echter bij Samsung mislukken 7/8 van de 10 fotos in die situaties en bij mijn huidige toestel lukken juist 7/8 van de 10 fotos in diezelfde situaties. Dat is simpelweg de praktijk en mijn ervaring en die van mensen in mijn directe omgeving die ook kinderen hebben.
Wat ik al zei, als je af en toe een foto maakt is het minder erg maar als zo goed als je hele galerij bestaat uit fotos van je kinderen dan gaat het pijn doen.
50% kans op een gelukte foto is voor mij nog steeds niet acceptabel
Wellicht dat ik, net als met de s22, het wel ga proberen maar grote kans dat ie retour gaat als ik het zo allemaal zie.
[ Voor 6% gewijzigd door NosferatuX op 06-02-2023 15:01 ]
Ik heb na ontvangst van het toestel direct de optie aangezet waarmee de batterij maximaal tot 85% kan laden. Ik hoop op die manier langer een gezonde batterij te houden. Zijn er meer mensen die deze optie gebruiken of is dat effect slechts minimaal? Mijn Oneplus 8 Pro had na 2,5 jaar nog maar 84% van de batterijcapaciteit over.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Laten we eerlijk zijn, die shutterspeed is al tijden een punt bij de samsung (galaxy) lijn... Komt regelmatig terug in reviews en ervaringen.
Ben groot fan van de telefoon, maar dat kan/moet echt beter.
In het verleden hadden ze een sportsmode, die ging echt voor de korte sluitertijd, maar die zit er om wat voor reden dan ook niet meer in helaas.
Wie weet komt er een gcam mod die gaat werken en dit wel kan.
In het verleden hadden ze een sportsmode, die ging echt voor de korte sluitertijd, maar die zit er om wat voor reden dan ook niet meer in helaas.
Is er geen PRO mode waarin je de sluitertijd kan beïnvloeden?m0ridin schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:05:
Laten we eerlijk zijn, die shutterspeed is al tijden een punt bij de samsung (galaxy) lijn... Komt regelmatig terug in reviews en ervaringen.
de andere is themepark. Elke grootte die je wilt.fredhuizinga schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:56:
[...]
Je kan van Samsung de app goodlock downloaden, daarin zitten verschillende apps waarmee je de UI kan aanpassen. Één daarvan is HomeUp, kun je het raster naar 7x7 zetten en worden de pictogrammen kleiner.
nicelock installeren en dan bv themepark.Ojjorz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:37:
hiermee kan je ze zo klein maken als je wilt.
Er zijn wel opties maar die verminderen de kwaliteit aanzienlijk en merkbaar.m0ridin schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:05:
Het lijkt in het DNA te zitten van Samsung. Ik vermoed (aanname) dat het onderdeel is van de beeldkwaliteit die ze nastreven. De hardware en post proc behaald een bepaalde kwaliteit en die hebben ze nog wat opgevoerd met settings die dit als trade off hebben. Ze doen dat waarschijnlijk om niet achter te blijven qua kwaliteit en je kan je die opties dus wel aanpassen maar dan verlies je kwaliteit en de fotos kunnen dan nog wel mooi zijn maar niet vergelijkbaar meer met de concurrentie.
Denk dus dat het altijd een ding zal blijven helaas. Waar ik me nog meer over verbaas is dat er nog altijd mensen zijn (en ik bedoel niemand specifiek hier) die het ontkennen waardoor mensen echt teleurgesteld zullen worden omdat ze toch ergens de hoop hebben dat het wel allemaal mee valt.
Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos