Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Redblader schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:41:
Wat zijn nu echt de verschillen tussen de Galaxy S23+ en de S23 Ultra? Is het alleen de camera, stylus en schermresolutie?

Met de kortingsacties en inruilvoordeel liggen de prijzen erg dicht bij elkaar dus dan ben ik geneigd om voor de Ultra te gaan maar ik verwacht eigenlijk de stylus nooit te gaan gebruiken. Is het dan nog wel de moeite wanneer de S23+ ook een betere batterijduur heeft?

Valt het resolutieverschil tussen de Ultra en S23+ nu echt op?
200mp en 10x zoom camera, laser focus, ltpo 2k display, ander design, stylus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 16:00
Ik heb de groene Ultra binnen. Kleur vind ik erg mooi. Zit ook wat grijs in.

Nog weinig kunnen testen maar toestel houdt lekkerder vast dan S22U omdat de zijkanten wat vlakker zijn.
Camera lijkt goed vooral 30x zoom viel me zo even op.

Het overzetten van gegevens gaat ook steeds beter valt me op. WhatsApp is gewoon in één keer overgezet wat normaal via backup functie gaat.

Vanmiddag wat meer met de camera spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redblader schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:41:
Wat zijn nu echt de verschillen tussen de Galaxy S23+ en de S23 Ultra? Is het alleen de camera, stylus en schermresolutie?

Met de kortingsacties en inruilvoordeel liggen de prijzen erg dicht bij elkaar dus dan ben ik geneigd om voor de Ultra te gaan maar ik verwacht eigenlijk de stylus nooit te gaan gebruiken. Is het dan nog wel de moeite wanneer de S23+ ook een betere batterijduur heeft?

Valt het resolutieverschil tussen de Ultra en S23+ nu echt op?
Ik zou als de prijs zo dicht bij elkaar ligt voor de Ultra gaan alleen al voor de 10 x zoom camera, geen compact camera meer nodig op vakantie.

Scherm scherpte zie je alleen als je de toestellen naast elkaar houd, die je het niet maakt het in dagelijks gebruik niet merkbaar uit. Wel is die van de ultra groter (6,8 vs 6,6 inch).

Pennetje kan ook gebruikt worden voor draadloze foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 16:21
Ik hoop dat er meer reviews komen van de gewone S23 want dit is extreem interessant t.o.v. S22.

Snapdragon ipv Exynos.

Veel betere accuduur en grotere accu erin, eindelijk want dat was een major flaw van de S22.

256 gb versie is tientjeswerk tov de 128 gb versie... Me like this very much. Ik ga eerst even de real life reviews afwachten kijken of er geen echte flaws zijn en dan ga ik het bestellen denk ik. Prijs met abbo valt serieus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Garret1410 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:41:
Ik heb de groene Ultra binnen. Kleur vind ik erg mooi. Zit ook wat grijs in.

Nog weinig kunnen testen maar toestel houdt lekkerder vast dan S22U omdat de zijkanten wat vlakker zijn.
Camera lijkt goed vooral 30x zoom viel me zo even op.

Het overzetten van gegevens gaat ook steeds beter valt me op. WhatsApp is gewoon in één keer overgezet wat normaal via backup functie gaat.

Vanmiddag wat meer met de camera spelen.
Zit er bij jou een screen protector op vanaf fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

tottianovic schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:15:
[...]

Die van jou kan onmogelijk morgen komen ondanks dat het er staat want ik zie dat je een exclusive color hebt. Vorig jaar met de s22 ultra moest ik een maand langer wachten.
jij gaat zo te zien toch gelijk krijgen O-) mijn status is nog steeds niet veranderd.. en op de site staat nu ook bij de graphite 10 feb.

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 02-02-2023 16:14 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 16:21
Ik ben even snel naar de Mediamarkt gegaan om de S23 te bekijken.

Mooi toestel ligt goed in de hand, weinig uiterlijk verschil met de S22 (achterkant met die ronde camera's als uitzondering). Heb helaas de kleur Cream niet kunnen zien, Lila/paars is absoluut niet mijn ding en zwart is de zoveelste Android kleur helaas, vind dat echt 3x niks. Snap niet waarom ze de gewone 23 mooiere kleuren geven. Maar goed doet Iphone ook helaas met de 14 / 14 pro. De 14 pro heeft mooiere kleuren. Galaxy Ultra idem.

Zoals verwacht gaat het toestel super soepel, heb ook even Asphalt 9 gespeeld wat zoals verwacht ultra soepel gaat. Ook 4k Ultra HD video gaat gewoon soepel en ziet er prachtig uit.

Er was ook een S23+ en een S23 Ultra maar beide toestellen heb ik niks mee, mot niks hebben van dat groot/groter/grootst gedoe.

Wat ik belangrijk vind is dat je geen gigantisch apparaat in je hand hebt dus ik vind het een zeer grote pre tov de A53 / Galaxy S21. De S22 is perfect qua formaat maar ja, accuduur belabberd en mindere soc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:47
Ik ben voor de s23U gegaan en wordt morgen geleverd

Mn oude foon gaat in verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Knamix schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:12:
[...]

Zit er bij jou een screen protector op vanaf fabriek?
Nee er zit niets op helaas. Aan de andere kant heb ik de S21Ultra een jaar lang zonder screenprotector gebruikt zonder krassen maar ja dat is geen garantie natuurlijk.

Wat betreft grootte heb ik liever een kleiner toestel maar helaas bestaat er geen kleinere S23 Ultra want ik wil wel de beste specs.

[ Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 02-02-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker053
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:12
[...]

Die van jou kan onmogelijk morgen komen ondanks dat het er staat want ik zie dat je een exclusive color hebt. Vorig jaar met de s22 ultra moest ik een maand langer wachten.
Ik heb de S23U red besteld en die staat op morgen volgens PostNL app en bij Samsung staat de order op voorbereiding van de verzending. Waarschijnlijk hadden ze een aantal op voorraad. Vorige jaar was dat inderdaad anders en tussen de 3 en 6 weken volgens mij. Daarom toen voor de witte gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Wanneer kunnen we beetje de echte reviews verwachten van de Ultra?
Op youtube zijn het alleen nog hands on.

Natuurlijk ben ik blij met de Tweakers review :)
Ik ontvang die van mij morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-06 20:26
[...]

waarom zou jouw ervaring van een jaar terug relevant zijn 😀. Hier staat ook gewoon levering op morgen..

[ Voor 5% gewijzigd door Cloclo100 op 02-02-2023 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roflmao schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:23:
Mooi toestel ligt goed in de hand, weinig uiterlijk verschil met de S22 (achterkant met die ronde camera's als uitzondering). Heb helaas de kleur Cream niet kunnen zien, Lila/paars is absoluut niet mijn ding en zwart is de zoveelste Android kleur helaas, vind dat echt 3x niks. Snap niet waarom ze de gewone 23 mooiere kleuren geven. Maar goed doet Iphone ook helaas met de 14 / 14 pro. De 14 pro heeft mooiere kleuren. Galaxy Ultra idem.
Gaat ook om aantallen. Elke andere kleur is een apart bouwproces in de fabriek. Elke keer de lijn onderbreken om van kleur te wisselen kost tijd, en tijd is geld. De normale versies verkopen meer, dus makkelijker veel meer kleur varianten te leveren, en daarmee een nog grotere doelgroep te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06 19:25
tukker053 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:15:
[...]

Ik heb de S23U red besteld en die staat op morgen volgens PostNL app en bij Samsung staat de order op voorbereiding van de verzending. Waarschijnlijk hadden ze een aantal op voorraad. Vorige jaar was dat inderdaad anders en tussen de 3 en 6 weken volgens mij. Daarom toen voor de witte gekozen.
Ik hoop niet dat het dezelfde shitty lelijke orange rood is als toen met de s22 ultra. Had echt spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 19:57
Robbie T schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:51:
Iemand die nog een code over heeft voor de Wireless charger en mij er aan kan helpen?
DM'en mag :-)
Ik heb ook interesse. Was gisteren net te laat met registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

twc02 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:32:
[...]

Ik heb ook interesse. Was gisteren net te laat met registreren.
Idem! Net de gewone S23 besteld via de ING-actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 08:14
De code die je gebruikt voor de wireless charger, is dat de code van de pre registratie van Samsung unpacked event zelf?

Alsjeblieft, hier is jouw exclusief pre-registratievoordeel!
Bewaar jouw unieke kortingscode voor extra voordeel na Galaxy Unpacked,
inwisselbaar op samsung.com en in de Samsung Experience Stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Welke youtube kanalen volgen jullie voor de beste Samsung (S23Ultra) reviews? Ik wil op de hoogte blijven zodra er een review online komt, want het jeukt om er een aan te gaan schaffen :D

Na dik 3 jaar Note10+ wordt het tijd voor een nieuw toestel en als de S23Ultra enigszins vergelijkbaar is qua kwaliteit, gaan er weer 3 mooie jaren komen *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 20:59
metallicattim schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:26:
Welke youtube kanalen volgen jullie voor de beste Samsung (S23Ultra) reviews? Ik wil op de hoogte blijven zodra er een review online komt, want het jeukt om er een aan te gaan schaffen :D

Na dik 3 jaar Note10+ wordt het tijd voor een nieuw toestel en als de S23Ultra enigszins vergelijkbaar is qua kwaliteit, gaan er weer 3 mooie jaren komen *O*
De smartphone review koning naar mijn mening is MKBHD https://www.youtube.com/@mkbhd
Dave2D doet het ook leuk https://www.youtube.com/@Dave2D
The tech chap heeft ook eindelijk zijn zeer verdiende miljoenste sub binnen, zeer goed groeiend kanaal https://www.youtube.com/@Thetechchap
MRwhosetheboss doet het leuk ( al ben ik niet de grootste fan van zijn stijl ) https://www.youtube.com/@Mrwhosetheboss
Unbox therapy maakt ook altijd leuke filmpjes, wel eerder user experience dan reviews https://www.youtube.com/@unboxtherapy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Mschrijver88 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:33:
[...]

De smartphone review koning naar mijn mening is MKBHD https://www.youtube.com/@mkbhd
The tech chap heeft ook eindelijk zijn zeer verdiende miljoenste sub binnen, zeer goed groeiend kanaal https://www.youtube.com/@Thetechchap
MRwhosetheboss doet het leuk ( al ben ik niet de grootste fan van zijn stijl ) https://www.youtube.com/@Mrwhosetheboss
Unbox therapy maakt ook altijd leuke filmpjes, wel eerder user experience dan reviews https://www.youtube.com/@unboxtherapy
Thx!! Ik leef op YT, maar (nog) niet voor dit soort kanalen, dus waardeer de zeer snelle en omvangrijke post _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

TheMrMobile maakt ook goede reviews.
https://www.youtube.com/@TheMrMobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
m0ridin schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:59:
Nice, vond nog een heeeeeeele oude galaxy ace 2 en die lijkt ook geaccepteerd te worden voor inruil :)

Ik ben bang dat ik toch ga upgraden, met extra 10% (ING/member/whatever) kortng gaat het me dan ~300 euro extra kosten in totaal (uitgaande van losse verkoop van de s22u voor ~750 minimaal).

Nou ja, morgen/van het weekend nog maar even goed bekijken allemaal maar zo toch wel aantrekkelijk.
Ik lever een Galaxy S plus in voor die 100 euro inruilkorting voor de normale S23 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 15:37

aex351

I am the one

Mschrijver88 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:33:
[...]

Ze worden volgens mij wel flink gemanaged over wat ze wel en niet mogen publiceren. Tot nu toe mogen ze niet verder gaan dan eerste indrukken en oppervlakkige testen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Cloclo100 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:28:
[...]

waarom zou jouw ervaring van een jaar terug relevant zijn 😀. Hier staat ook gewoon levering op morgen..
Ik typ dit op mij gister bestelde Graphite. Dus je zal hem morgen gewoon krijgen inderdaad 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Eerste video comparison tussen de S23 Ultra en iPhone :)

YouTube: Galaxy S23 Ultra vs iPhone 14 Pro Max Camera Video Test Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Mijn eerste indruk is tot nu toe positief.
Camera maakt tot dusver goede foto's en video kwaliteit is ook een stuk beter geworden.

Alles gaat nog soepel en snel. Accuduur is nog even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 19:51
Zit er nog een fabriek af screen protector op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
AiR60 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:53:
Zit er nog een fabriek af screen protector op?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-06 21:56
Garret1410 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:49:
Mijn eerste indruk is tot nu toe positief.
Camera maakt tot dusver goede foto's en video kwaliteit is ook een stuk beter geworden.

Alles gaat nog soepel en snel. Accuduur is nog even afwachten.
Ten opzichte van wat?

Fijn dat alles soepel en snel gaat... Dat ging het vijf jaar geleden ook :+

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:45

KrazyJay

NielsFL schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:46:
[...]

Ik typ dit op mij gister bestelde Graphite. Dus je zal hem morgen gewoon krijgen inderdaad 😀
Wat was voor jou de tijdslijn van de stappen in de bestelling van de website? Hier staat die nog op verzending aangevraagd, sinds deze ochtend. Hier staat dat die vandaag verzonden wordt en morgen aan komt, maar dan had ik al wat meer progressie verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 11:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

KrazyJay schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:16:
[...]

Wat was voor jou de tijdslijn van de stappen in de bestelling van de website? Hier staat die nog op verzending aangevraagd, sinds deze ochtend. Hier staat dat die vandaag verzonden wordt en morgen aan komt, maar dan had ik al wat meer progressie verwacht.
Ik heb mijn graphite S23 ultra vanmorgen besteld.. support geeft dit aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQxEhRRtdCYPv8C_Dl8Z5qpGvHo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FdN2dxUt4fJJDAvh8GFE9RqD.png?f=user_large

verzending is sinds vanmorgen ook niet meer aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fzHR-YzHAohfn_jz0Rmad1cfuU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o645CIgC83hPKbBNgfTPJhBr.png?f=fotoalbum_large

achjah.. wellicht dat ik morgen ochtend wel een mail zie met dat het vannacht verzonden is.. ik ga er niet vanuit. De meeste in het levertopic (waar heel deze discussie eigenlijk plaats hoort te vinden) dat ze al een verzendbevestiging hadden eerder op de dag vandaag. Dus de kans is klein dat ik hem morgen heb.

[ Voor 37% gewijzigd door spartacusNLD op 02-02-2023 23:28 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28

13art

Moderator Mobile
Modbreak:De quickreply is tijdelijk uitgeschakeld totdat de grootste hype achter de rug is. Dit om zoveel als mogelijk te voorkomen dat hier teveel berichten worden geplaatst die hier niet horen. Berichten over prijzen, levertijd, status bestellingen ed horen in het prijzen en levertijden. Berichten over accessoires (laders, screenprotectorer, cases, etc) horen in het accessoires topic (welke nog gemaakt moet worden voor de S23.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 03-02-2023 06:35 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-06 14:22
Jammer dat de quickreply uit moet omdat het blijkbaar te moeilijk is dingen op de juiste plek te delen :-) Hoe dan ook, de mensen die hem al hebben, hoe is de accuduur? Ik weet nog toen ik mijn S22u net had dat ik die heel erg tegen vond vallen de eerste dagen en dat dat daarna eigenlijk ineens beter werd... Ben benieuwd of dat bij een S23u met Snapdragon ook zo gaat zijn?

En Samsung liet een hoop toffe handoff dingen zien icm hun laptops. Ben benieuwd of dat ook voor non-Samsung laptops beschikbaar komt, zou graag makkelijk raw foto's in LR kunnen importeren zonder daar kabeltjes en dergelijke voor te moeten zoeken. Sowieso gemiste Android kans dat quick share alleen bijvoorbeeld tussen Samsung toestellen werkt en dergelijke...

Oh en @13art er is al een accesoires topic; [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires, misschien ook even onderaan linken?

[ Voor 9% gewijzigd door KleineAap op 03-02-2023 08:01 ]

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Flossy Carter maakt ook altijd goede reviews met een hoop humor.
Review S23 Ultra

[ Voor 5% gewijzigd door Thombias op 03-02-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 23:58
Ik overweeg om van een S20 over te stappen op een S23 Ultra. Vooral met alle codes en inruil kom ik nu op 'slechts' ruim 900 euro. Ik vraag me af of het echter niet te groot is. Hoe ervaren anderen zo'n overstap? Past dit nog fatsoenlijk in een reguliere broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-06 14:01
BrightSun schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:58:
Ik overweeg om van een S20 over te stappen op een S23 Ultra. Vooral met alle codes en inruil kom ik nu op 'slechts' ruim 900 euro. Ik vraag me af of het echter niet te groot is. Hoe ervaren anderen zo'n overstap? Past dit nog fatsoenlijk in een reguliere broekzak?
Ik ben van S20 naar de ultra gegaan. Geen seconde spijt van tot nu toe. Past zonder moeite in mijn broekzak, kan zelfs mijn hand er nog volledig in doen. Groot is hij wel, maar dat vind ik persoonlijk heel prettig. Met één hand bedienen is wel wat lastiger dan een kleiner model natuurlijk. Enige vervelende vind ik dat de camera's wat lager zitten waardoor ik wel eens met mijn vinger er langsga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor wie de overstap overweegt vanaf een S21 Ultra, mijn ervaringen.

Samsung Galaxy S23 Ultra, 8GB ram, 256GB opslag Groen review door Crew One

(Spoiler alert; ik heb'm terug gestuurd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Iemand de camera van de ultra al goed kunnen testen? Nu blijkt een van de grootste issues bij samsung, shutter lag, aanzienlijk verbeterd te zijn wat geweldig is maar de laatste reviewer die ik zag melde dat in low light er heel veel lag is, meer zelfs dan op voorgaande modellen en dat ook tijdens de samsung briefing was aangegeven.

Hoe is jullie ervaring?

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 20:34
Crew One schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:08:

Ik snap je verhaal, maar het lijkt mij dat er de komende maanden nog behoorlijk wat rek zit in het verbeteren van bijvoorbeeld de camera's dmv software updates of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
cassiekai schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:48:
[...]
Ik snap je verhaal, maar het lijkt mij dat er de komende maanden nog behoorlijk wat rek zit in het verbeteren van bijvoorbeeld de camera's dmv software updates of zie ik dat verkeerd?
Sowieso. Daarbij zijn benchmarks altijd een momentopname waarbij de hardware voor loopt op de software. Naarmate bepaalde hardware functies meer beschikbaar worden zullen ontwikkelaars ze meer gaan gebruiken en wordt het gat tussen oude en nieuwe modellen iets groter.

Dat gezegd hebbende: de S21U is gewoon een prima snel toestel waar je nog zeker 3+ jaar mee verder kan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
cassiekai schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:48:
[...]

Wellicht. Waarschijnlijk zelfs. Maar dat is voor mij nu niet genoeg om te upgraden, dan kan ik dat ook later doen - of volgend jaar.

En de S21 krijgt ook nog elke maand updates. Ik kan alleen maar concluderen dat het nu voor mij niet de prijs niet rechtvaardigd (ondanks de zééér goede deal van KPN) , mocht dat in de toekomst veranderen dan zien we dan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:47
k heb een vraag over de s23U

hoe zit het met de updates ? vroeger kregen de oudere modellen allemaal aparte updates vanwege exynos in europa en snapdragon in de US

zouden deze nu sneller komen omdat ze allemaal een snapdragon hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 12:55
Vincent91 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:56:

hoe zit het met de updates ? vroeger kregen de oudere modellen allemaal aparte updates vanwege exynos in europa en snapdragon in de US

Even de glazen bol erbij pakken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Updates komen al verschrikkelijk snel binnen op de S22 series. Ik kreeg een aantal keer een beveiligingspatch eerder dan Pixel telefoons.

Maar mogelijk komen updates nu nog sneller ja, ze hoeven maar met 1 SOC rekening te houden. Vaak duurt het binnen Europa nog welk iéts langer om updates goed te keuren in vergelijking met de USA en Azië.

Time will tell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:56
donleo123 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:04:
[...]

Ik ben van S20 naar de ultra gegaan. Geen seconde spijt van tot nu toe. Past zonder moeite in mijn broekzak, kan zelfs mijn hand er nog volledig in doen. Groot is hij wel, maar dat vind ik persoonlijk heel prettig. Met één hand bedienen is wel wat lastiger dan een kleiner model natuurlijk. Enige vervelende vind ik dat de camera's wat lager zitten waardoor ik wel eens met mijn vinger er langsga.
Gefeliciteerd met je aankoop. Even een vraagje. Waar wordt 23U geproduceerd? Made in Korea?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:09
Wenzel schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:00:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop. Even een vraagje. Waar wordt 23U geproduceerd? Made in Korea?
Op de doos staat bij mij "Made in Vietnam".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds de S22 serie heeft Samsung het aantal variaties teruggebracht naar grotere regios dus de updates kunnen sneller komen.
Wel zijn er soms provider versies die je bij een abonnement krijgt van T-Mobile of Vodafone en dan moet je vaak wat langer wachten. De gewone versie die je koopt of bij KPN krijgt heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Eeeeeen hij is binnen, de groene S23U 512GB (besteld via KPN).

Alles over laten zetten vanaf mijn S22U mbv smartswitch en nu moet ik nog wat laatste dingetjes instellen, so far so good. Vond de groene kleur in eerste instantie minder dan de S22U groen, maar eigenlijk ben ik daar nu al overheen en vind ik hem ook wel prima... anders, niet minder.

De iets minder afgeronde zijkanten bevallen me ook wel eigenlijk, voelt alsof hij een stuk steviger vasthoudt meteen. Los daarvan weinig verschillen aan de buitenkant, iets grotere (omhulzing van de) camera lenzen?

Te vroeg om conclusies te trekken natuurlijk nog, maar so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
FSSF schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:56:
[...]

Ten opzichte van wat?

Fijn dat alles soepel en snel gaat... Dat ging het vijf jaar geleden ook :+
Tov van andere Android telefoons. Ik heb op dit moment de S21Ultra. Februari 2022 de S22Ultra even gehad, weer verkocht want die vond ik tegenvallen in November heb ik de Pixel 7 Pro geprobeerd maar daar was ik ook niet van onder de indruk. Tot nu toe is de S23 het soepelst van allemaal Nu hopen dat het zo blijft.

In iedergeval staat mijn iPhone 13 Pro ook te koop, die ik erbij had om te proberen en de goede camera. Camera van de S23 is gewoon erg goed, ook het filmen wat ik veel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:25

Acradavos

Poetsfanaat

Hier ook een S21 Ultra bezitter. Het haperen op bijv. apps als Instagram of het maken van een foto was voor mij wel een dealbreker om de stap naar de S23 Ultra te maken.

Alleen al om de chipset, ik hoop dat de accuprestaties ook daadwerkelijk uitkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:14
Sinds gister de s23 in het groen binnen. Erg mooi toestel, al vond ik de afgronde zijkanten van de S10 er deftiger uitzien. Maargoed dat went vanzelf. Het houd wel wat beter vast zo...dat dan weer wel.
Alles overzetten was een fluitje van een cent met smartswitch. Hier en daar even wat wachtwoorden invoeren en klaar. En natuurlijk zoveel mogelijk bloatware verwijderd en uitgezet.

Komende van de S10 vallen direct een aantal dingen op. De vingerscanner is echt veeel sneller geworden en pakt hem altijd in 1x. Camera is veel uitgebreider. De rest van de verschillen zullen de komende tijd wel duidelijk worden. Verder qua snelheid merk ik niet heel veel verschil om eerlijk te zijn. Maar ik speel er ook geen zware spellen op bv en de S10 was eigenlijk al snel zat voor dagelijk gebruik voor mij.
Dat de S23 nu eindelijk ook een snapdragon heeft was wel een reden om toch de portemonnee te trekken.
En de updates die zijn gestopt voor de S10 niet te vergeten.

Met Nicelock themepark de icoontjes wel even wat kleiner gemaakt. Die zijn standaard wel erg groot op zo`n `klein` scherm ;)
En in de ontwikkelaarsopties de duur van de animatieschaal veranderd van 1x naar 0,5x. De animaties gaan nu als de brandweer en de telefoon voelt dan ook meteen sneller aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Crew One schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:08:

Ik heb dus een andere ervaring.

Camera vind ik een stuk beter vooral de filmkwaliteit valt me op.
Accuduur is beter.
Helderheid is een stuk hoger
Veel snellere Snapdragon wat resulteert in minder warmte, betere accuduur, beeldverwerking en vooral sneller zoals het toetsenbord wat sneller opkomt maar ook soepeler dus geen haperingen.
UFS4.0 geheugen wat sneller is dan UFS3.1 wat ervoor zorgt dat data sneller gelezen en geschreven kan worden.

Nog wat kleinere zaken zoals betere luidsprekers maar voor m'n idee klinken de draadloze oortjes ook beter maar kan placebo zijn.

Anderzijds vind ik de S21Ultra ook een van de betere toestellen dus ik kan begrijpen dat je daar erg tevreden mee bent. De laatste updates hebben het toestel ook weer een stukje beter gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peker
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:41
Gisteren en vandaag kon ik de camera van de S23 vergelijken met die van mijn Pixel 5 bij Mediamarkt en Belsimpel.

Ik moet wel zeggen dat de bijna 3 jaar oude Pixel 5 nog steeds betere foto's maakt. De S23 had meer ruis, onrealistisch veel saturatie, rare huidskleuren en meer artefacts. Ook minder scherp bij bewegende objecten (lees: mensen).

Jammer want ik wou graag upgraden maar als ik bijna 1k moet betalen wil ik niet achteruitgaan in fotokwaliteit. Worden de camera's van Samsung toestellen na launch nog verbeterd via updates of is het min of meer what you see is what you get?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:42

Dazzler2120

FP ProMod
peker schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:31:
Gisteren en vandaag kon ik de camera van de S23 vergelijken met die van mijn Pixel 5 bij Mediamarkt en Belsimpel.

Ik moet wel zeggen dat de bijna 3 jaar oude Pixel 5 nog steeds betere foto's maakt. De S23 had meer ruis, onrealistisch veel saturatie, rare huidskleuren en meer artefacts. Ook minder scherp bij bewegende objecten (lees: mensen).

Jammer want ik wou graag upgraden maar als ik bijna 1k moet betalen wil ik niet achteruitgaan in fotokwaliteit. Worden de camera's van Samsung toestellen na launch nog verbeterd via updates of is het min of meer what you see is what you get?
Je zal altijd nog upgrades krijgen in de vorm van software updates, maar om daarvan uit te gaan bij aanschaf zou ik niet doen. De algemene consensus die ik tegen komt zijn juist heel lovend over de S23 ultra camera, en stelt hem op gelijke voet als bv. de camera van de Pixel 7 Pro.
De P7P is, als je al een pixel gewend bent, misschien een betere upgrade voor je?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Mijn s23 ultra toont niet het 6ghz netwerk van mijn router. Heeft iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peker
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:41
Dazzler2120 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:33:
[...]

Je zal altijd nog upgrades krijgen in de vorm van software updates, maar om daarvan uit te gaan bij aanschaf zou ik niet doen. De algemene consensus die ik tegen komt zijn juist heel lovend over de S23 ultra camera, en stelt hem op gelijke voet als bv. de camera van de Pixel 7 Pro.
De P7P is, als je al een pixel gewend bent, misschien een betere upgrade voor je?
Ik heb vorige maand een Pixel 7 gekocht. Eigenlijk mijn ideale toestel maar te groot. Dus die is weer verkocht. S23 is perfect qua maat en specs... behalve de camera... Hoe is Expert RAW vergeleken met de standaard app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:37
KrazyJay schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:12:
Is er ergens info te vinden van Samsung zelf met betrekking tot de connectiviteit? Zit er verschil tussen de S23(+) en de Ultra? Doen ze beiden e-SIM, of hebben ze beiden twee SIM-card slots?
Kan iemand deze vraag beantwoorden? Heb zelf interesse in een S23 Ultra maar hij moet wel dual sim ondersteunen op wat voor manier dan ook. Kan dat echter nergens vinden. Vind enkel een hele vage specsheet op Samsung.com waar je niets wijzer van word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:03:
[...]

Kan iemand deze vraag beantwoorden? Heb zelf interesse in een S23 Ultra maar hij moet wel dual sim ondersteunen op wat voor manier dan ook. Kan dat echter nergens vinden. Vind enkel een hele vage specsheet op Samsung.com waar je niets wijzer van word.
Ja mijn ultra heeft dual sim (fysiek) en e-sim's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Ik heb er twee simkaartjes inzitten. Werkt prima.

Overigens viel mij dit op: onder Wi-Fi Calling kan ik voor SIM2 (Vodafone) "Wi-Fi Preferred" of "Mobile network preferred" kiezen, zoals verwacht.

Bij SIM1 (T-Mobile) staat echter nog een derde optie: "VoIP Preferred". Deze staat standaard geselecteerd en ik kan prima bellen. Het is mij echter niet helemaal duidelijk hoe dit verschilt van "Wi-Fi Preferred"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

NielsFL schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:17:
Ik heb er twee simkaartjes inzitten. Werkt prima.

Overigens viel mij dit op: onder Wi-Fi Calling kan ik voor SIM2 (Vodafone) "Wi-Fi Preferred" of "Mobile network preferred" kiezen, zoals verwacht.

Bij SIM1 (T-Mobile) staat echter nog een derde optie: "VoIP Preferred". Deze staat standaard geselecteerd en ik kan prima bellen. Het is mij echter niet helemaal duidelijk hoe dit verschilt van "Wi-Fi Preferred"?
Wellicht dat VoIP standaard 4G/5G pakt en over wifi als dat verbonden is en de optie Wifi enkel als er wifi beschikbaar is, dus nooit over 4G/5G?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peker schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:49:
[...]

Ik heb vorige maand een Pixel 7 gekocht. Eigenlijk mijn ideale toestel maar te groot. Dus die is weer verkocht. S23 is perfect qua maat en specs... behalve de camera... Hoe is Expert RAW vergeleken met de standaard app?
Expert RAW geeft je meer controle over instellingen als sluitertijd e.d. plus kan de foto's in RAW formaat opslaan, dus onbewerkt, dat kun je vervolgens zelf op de computer doen.
Zou wel een model met veel opslag ruimte kopen, RAW foto's nemen heel veel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik had op zich geen echte behoefte aan meer snelheid dacht ik. De S21 Ultra was rap genoeg.

Nou, daar kom ik nu van terug :+ Die S23 Ultra vliegt werkelijk waar overal doorheen. Nu kan het echt niet meer sneller :p

1 dingetje. Ik zie in de reviews de mensen in de camera app met een balk waarin je bovenin kan kiezen tussen bijvoorbeeld 200 en 50 mp, maar ik heb die balk niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjHTgVOSxYnxR2VbbL-Im3FiwVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUuHUWtTcu8Golip0Bljco6O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-06 14:01
PWM schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:39:
Ik had op zich geen echte behoefte aan meer snelheid dacht ik. De S21 Ultra was rap genoeg.

Nou, daar kom ik nu van terug :+ Die S23 Ultra vliegt werkelijk waar overal doorheen. Nu kan het echt niet meer sneller :p

1 dingetje. Ik zie in de reviews de mensen in de camera app met een balk waarin je bovenin kan kiezen tussen bijvoorbeeld 200 en 50 mp, maar ik heb die balk niet:

[Afbeelding]
Die heb je wel! Staat onder [3:4]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

donleo123 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:41:
[...]

Die heb je wel! Staat onder [3:4]
Dit was wel echt niveau Boomer :+

Op vakantie kan hij dan mooi omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tottianovic
Check dit filmpje.

https://youtu.be/oGGe18n24uE

Batterijduur is echt niet normaaal goed. Ik ben helemaal hyped!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
PWM schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:44:
[...]

Dit was wel echt niveau Boomer :+

Op vakantie kan hij dan mooi omhoog.
Nou als ik veel youtubers/mensen moet geloven dan zijn de 50 mp fotos en zelfs de 12 mp fotos beter en mooier dan de 200mp fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:35
Gister besteld, vandaag binnen via T-mobile. Telefoon voelt oerdegelijk, scherm is super. Officiele samsung hoesje is netjes maar zal geen 2 jaar meegaan verwacht ik. De knoppen bedienen een stuk lastiger met het hoesje eromheen. De S-pen werkt veel fijner dan op de S21u.

Verder mooie bevinding dat er geen gedoe is bijgekomen met bootloader unlocken, had daar wat vrees voor i.v.m. de exynos/swapdragon swap. Dit aangezien de (US) snapdragon varianten in het verleden niet altijd makkelijk vrijgeschakeld konden worden. Inmiddels de boot image door magisk gehaald en Knox getripped. Het is per slot van rekening geen iPhone O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Batterij van mijn s23+ is inderdaad heel erg goed... 17u 38m geleden 100% opgeladen, nu 60%. Telefoon toch wel veel gebruikt. Scherm aan 4u, scherm uit 13u 27m. Erg tevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:42

Dazzler2120

FP ProMod
rolandos582 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:53:
Batterij van mijn s23+ is inderdaad heel erg goed... 17u 38m geleden 100% opgeladen, nu 60%. Telefoon toch wel veel gebruikt. Scherm aan 4u, scherm uit 13u 27m. Erg tevreden tot nu toe.
Ik was lang aan het twijfelen tussen een P7Pro en een S22 ultra, maar zodra ik in de reviews de battery life zag van de S23 U ben ik daarvoor gegaan. Sinds jaar en dag struggle ik hiermee, dus ik kijk er enorm naar uit!

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Laatst online: 14-06 10:46
Net mijn S23 Ultra binnen gekregen en voelt weer goed aan.
Ik heb een S22 Ultra gehad (ofja heb) maar die heeft problemen met het netwerk, dus dan gaan we maar voor een nieuwe!

De S23 Ultra ligt lekkerder in de hand, omdat de randen toch iets minder "scherp" zijn. Ook de knoppen zijn iets groter, daardoor klikt het iets beter.

Het geluid klinkt ook veel voller (meer bas) dan de S22 Ultra, even met Spotify getest door een nummer om te schakelen tussen de 2 toestellen. (weer plusje voor de S23U :9 )

Instellen gaat ook wel goed met het nieuwe Fast Pair, de watch werd automatisch omgezet en veel accounts gaan ook om (nu deed Samsung dit al goed met Smart Switch)

Al met al leuke upgrade, maar zal hem nog meer moeten testen natuurlijk 8)
KleineAap schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:04:
[...]

Voor mijn S22 had ik Whitestone Dome, dat was een prijzige maar wel goede protector en die komt er ook voor de S23; https://www.whitestonedome.com/collections/s23-series (ook te krijgen bij gsmpunt.nl en andere verkopers in NL).
Voor mij geen Whitestone Dome meer.. heb er op de S22 Ultra 2 setjes versleten omdat telkens een hoekje kapot ging en bij de aan/uit knop een barstje.. en nee ik heb hem niet laten vallen :+

Hierna een Samsung Screenprotector erop geplakt en deze werkt super!
Heb dus maar meteen voor mijn S23 Ultra de samsung screenprotector besteld. (zijn ook een stuk goedkoper en de fingerprint werkt top!) :9

[ Voor 43% gewijzigd door k---evi-n op 03-02-2023 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:43
rolandos582 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:53:
Hoe zijn je verdere ervaringen met de batterij? Kan je er iets meer nog over vertellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
peker schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:31:

Sowieso kan de camera beter worden maar dat zijn kleine verschillen.
Ik denk dat jij gewoon de Pixel look mooier vind en dat gaat een update niet veranderen. Ik heb de P7P gehad en die maakte hele mooie foto's maar niet dat ik dacht dit is de beste camera . Het is en blijft subjectief natuurlijk maar in het algemeen heeft de S23 één van de beste cameras.

Accu update S23 Ultra: 4:20 scherm aan en 61% over. Erg netjes voor de eerste dag.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 03-02-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Mooie berichten allemaal, blij mee ! Ik ben over uurtje thuis en dan ligt hij op me te wachten. Wat raden jullie aan om je oude gegevens over te zetten ? Ik weet uit het verleden wel eens dat het aangeraden werd om niet Smartswitch te gebruiken, maar dat een 'clean install' verstandiger was. Wat denken jullie ? En zijn er al ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Ik snap iets niet. Als ik een woord lang indruk zodat hij dat gaat Googlen geeft de Google pop up aan dat hij geen verbinding heeft met het internet. Dit had ik ook al met.mn s21 ultra. Is dit mee gekomen in de instellingen via smart switch?

Weet iemand waar ik deze instelling kan wijzigen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6B4mIzTCZesqcWReF9R587X5lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtoCzQqkvSP09AflG3nudEvr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 13:56

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

mattrob schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:47:
Mooie berichten allemaal, blij mee ! Ik ben over uurtje thuis en dan ligt hij op me te wachten. Wat raden jullie aan om je oude gegevens over te zetten ? Ik weet uit het verleden wel eens dat het aangeraden werd om niet Smartswitch te gebruiken, maar dat een 'clean install' verstandiger was. Wat denken jullie ? En zijn er al ervaringen ?
Smartswitch vind ik altijd wel prettig werken. Helemaal vanwege overnemen van alle apps en ook mijn home screen layout. Heb het idee dat het weer een goede finetuning kent nu. S23 Ultra vanmiddag hiermee opgezet en werkt prima allemaal. Durf niet te zeggen of een clean install verstandiger is, ik ben voor gemak gegaan qua apps/instellingen overnemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 15:33
Kan er iemand zeggen of de trilmotor van de S23 beter werkt dat de S22? Deze is echt zwak bij de S22 vind ik.

Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 13:56

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Yargo schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:13:
Kan er iemand zeggen of de trilmotor van de S23 beter werkt dat de S22? Deze is echt zwak bij de S22 vind ik.

Tx!
Ik merk geen verschil op dat vlak tussen S22 en S23 Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:09
Neeknikker schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:49:
Ik snap iets niet. Als ik een woord lang indruk zodat hij dat gaat Googlen geeft de Google pop up aan dat hij geen verbinding heeft met het internet. Dit had ik ook al met.mn s21 ultra. Is dit mee gekomen in de instellingen via smart switch?

Weet iemand waar ik deze instelling kan wijzigen?[Afbeelding]
Oplossing gevonden in S21 topic. Ik wist nog niet ditzelfde toen voorbij kwam en dat het iets was met "geen toegang tot internet"
Hier de oplossing: https://support.google.co...507?hl=en&msgid=157946509

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Super raar. Ik heb het gefixt maar diw oplossing die je stuurde werkte niet bij mij. Dat contextual search staat niet in mijn flags overzicht.

Heb je tikken naar zoeken nu een paar keer aan en uit gezet en nu werkt het.

Toch mega bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:32
Vanavond mijn S21+ ingeruild voor de S23+. Wat een verschil zeg. O.a. de vingerafdrukscanner is veel beter en werkt tenminste probleemloos. Geluid ook veel mooier en vooral veel soepeler en ligt lekker in de hand. Vond 'm in eerste instantie te duur, maar na een paar uur in gebruik, vind ik het wel waard.

Mooie is ook nog 512GB voor de prijs van 256GB. Ik kan weer even vooruit.

Edit: Alleen wel jammer dat ik geen code heb voor de gratis draadloze lader.

[ Voor 9% gewijzigd door Glassertje op 03-02-2023 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 12:01
De S23 ontvangen en ondanks dat ie qua uiterlijk vrijwel identiek is, is ie voor mn gevoel veel sneller dan de S22. Ook het scherm heeft een veel lagere minimale helderheid (fijn voor savonds) en lijkt ook meer contrast en scherper te zijn!

Zeker naast elkaar zie je duidelijk dat de S23 een beter scherm heeft. En veel sneller (maar dat is day one natuurlijk).

Wel scherm op 384dp gezet ipv de standaard 360dp.

Edit: En belangrijkste, accu is nu nog 85% na krap een uur schermtijd!

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 04-02-2023 00:33 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mattrob schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:47:
Ik zou opnieuw beginnen met een schone lei. Er zijn veranderingen en foute settings die mee kunnen komen.
Daarnaast helpt het om alles op te zetten om weer door instellingen te gaan en je toestel te leren kennen, anders weet je niet de helft van de nieuwe functies.
Overigens gaat het 9 van de 10 keer goed met overzetten met Fast Pair of Smart Switch. Dus als het je niet interesseert kun je dat doen en alleen bij problemen een fabrieksinstellingen reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
Uberprutser schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 00:05:
De S23 ontvangen en ondanks dat ie qua uiterlijk vrijwel identiek is, is ie voor mn gevoel veel sneller dan de S22. Ook het scherm heeft een veel lagere minimale helderheid (fijn voor savonds) en lijkt ook meer contrast en scherper te zijn!

Zeker naast elkaar zie je duidelijk dat de S23 een beter scherm heeft. En veel sneller (maar dat is day one natuurlijk).

Edit: En belangrijkste, accu is nu nog 85% na krap een uur schermtijd!
Waar doe je scherm naar 360dp instellen? ik zie wel iets bij ontwikkelaarsopties met minimale breedte 411 dp, maar dat is een heel ander getal dan waar jij het over hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:14
Uberprutser schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 00:05:

Bij mij stond hij al standaard op 384dp 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
frank.. schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 02:07:
[...]

Bij mij stond hij al standaard op 384dp 🤔
Vreemde vraag misschien maar wat doet die optie precies? Kan er nog niet iets over vinden, mijn S23 komt vandaag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 12:01
r_buren schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 00:48:
[...]

Waar doe je scherm naar 360dp instellen? ik zie wel iets bij ontwikkelaarsopties met minimale breedte 411 dp, maar dat is een heel ander getal dan waar jij het over hebt,
In ontwikkelaars opties. Standaard was 360dp en nu op 384dp gezet. 411dp is te klein naar mijn smaak op de S23.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
r_buren schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 00:48:
[...]

Denk dat zij een een S23 hebben en wij een S23 Plus? Bij mij staat die ook op 411dp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1233211
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-06 10:06
Heb gisteren ook mijn s23 ultra mogen ophalen, ben er tot nu toe erg tevreden over!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Nu online
Gister eind van de ochtend dus de S23ultra (12/512) binnen gekregen en via smartswitch alles over gezet (voor het eerst, doe normaal altijd clean install eigenlijk maar toch eens proberen).

Wilde vannacht een pcmark batterytest laten draaien, samen met op de S22 ultra, maar waar de S22 ultra vanochtend 'klaar was' was de S23 ultra nog lekker aan het draaien.

S22 Ultra gaf een pc mark battery van rond de 6.5u (en heeft tussen de 5 en 6uur gedraaid), de S23 ultra was 7 uur aan het draaien en had nog 47% over :) Beiden gestart vanaf 100% en, op gevoel, zelfde helderheid.

Nu kom/kwam ik met de S22 Ultra met gemak een dag en vaak 2 dagen door (geen enorm zware gebruiker) maar dit belooft een hoop goeds!

Geekbench 5:

S22U: 1125/3672
S23U (light mode): 1374/4833
S23U (performance): 1587/5143

PC Mark 3.0 Work Performance:

S22U: 13842
S23U (light mode) 14953
S23U (performance): 15447

PC Mark Battery:

S22U: ~6:30
S23U: 7 uur gedraaid en accu nog steeds op 47%, daarna per ongeluk gecancelled (power kop ingedrukt bij oppakken).

[ Voor 25% gewijzigd door m0ridin op 13-02-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
m0ridin schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 10:05:
Nu kom/kwam ik met de S22 Ultra met gemak een dag en vaak 2 dagen door (geen enorm zware gebruiker) maar dit belooft een hoop goeds!
Ik zat vanmorgen op 11 uur screen on time (sinds gisterochtend), met 23% batterij over. Best netjes. Mijn voormalig Pixel 6 Pro zou dat nooit gehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Wat een lelijke standaard wallpapers met de s23 serie. Iemand tips voor mooie wallpapers:p?
Iets anders: ik heb zowel ing als abn (gezamenlijke rekening). Hoe werkt dat vervolgens met betalen? Abn ondersteunt Google Pay maar ing weer niet. Krijg ik een keuze hoe ik wil betalen als ik allebei instel? Of kan dit überhaupt niet?

[ Voor 56% gewijzigd door WouterL op 04-02-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Ik krijg het niet voor elkaar om de vingerafdruk in te stellen. Met of zonder hoesje lukt het me niet. Ik heb wel een glass screenprotector op me telefoon. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
WouterL schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:31:
Wat een lelijke standaard wallpapers met de s23 serie. Iemand tips voor mooie wallpapers:p?
Iets anders: ik heb zowel ing als abn (gezamenlijke rekening). Hoe werkt dat vervolgens met betalen? Abn ondersteunt Google Pay maar ing weer niet. Krijg ik een keuze hoe ik wil betalen als ik allebei instel? Of kan dit überhaupt niet?
Er zitten thema's en wallpapers op de telefoon zelf. Long press op je homescreen dan kom je er vanzelf. Of zedge proberen daar staat ool genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-06 11:51
Ik heb de s23 ultra nu 24 uur in gebruik. Ben een paar jaar er tussen uit geweest en heb veel xiaomi telefoons gebruikt. Van de 12s ultra tot de mi 10 pro tot de mix 4. Ben blij om weer terug te zijn. Het is samsung eindelijk gelukt om een acceptabele screen on time te genereren. Zit nu op 2.5 uur na 8 uur gebruik en heb nog 75% over. Ook tijdens de nacht is de tel maar 2% kwijt geraakt. Telefoon is verder prachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Nu online
Yasintha schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:36:
Ik krijg het niet voor elkaar om de vingerafdruk in te stellen. Met of zonder hoesje lukt het me niet. Ik heb wel een glass screenprotector op me telefoon. Wat doe ik fout?
Je hebt een glass screenprotector op je telefoon...

Maar serieus, die geven 9 vd 10x gezeik met fingerprint... Alleen whitedome (of hoe die ook heten) werken ok, en wat anderen, maar heul veul niet. Vermoed dat het daar dus aan ligt, helemaal als je een 'goedkope' variant hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
rolandos582 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:16:
[...]

Denk dat zij een een S23 hebben en wij een S23 Plus? Bij mij staat die ook op 411dp
Klopt, ik heb een S23 256 GB Green. Bevalt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
WouterL schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:31:
hoe bevalt jouw switch van iPhone naar de S23?
Heb 'm nu een dagje (gewone S23) , op zich wel tevreden, maar heb ook geen idee hoe ik ING kan gebruiken op deze S23 voor betalingen.

Ontgrendelen met fingerprint is hier nog een beetje een 'hit and miss' waar FaceID altijd 100% werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
_Bailey_ schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:50:
[...]

Heb 'm nu een dagje (gewone S23) , op zich wel tevreden, maar heb ook geen idee hoe ik ING kan gebruiken op deze S23 voor betalingen.

Ontgrendelen met fingerprint is hier nog een beetje een 'hit and miss' waar FaceID altijd 100% werkt.
Ing werkt prima; die gebruikt zijn eigen nfc pas. Die maak je aan in de instellingen van de app, maar vervangt dus Google Pay als standaard betaalmethode. Ik heb geen idee hoe het vervolgens werkt met twee verschillende, want abn werkt vervolgens wel meer met Google Pay. Iemand hier ervaring mee? Ik heb het toestel net een paar uurtjes dus ervaringen volgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door WouterL op 04-02-2023 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:50:
[...]

1. Maak in de ING app een digitale bankpas aan (settings > mobile payments)
2. Zet NFC aan
3. Houdt je telefoon tegen een pinautomaat aan
4. Afhankelijk van bedrag/settings moet je soms nog bevestigen met pin of fingerprint.

That's it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
stin00 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:17:
[...]

1. Maak in de ING app een digitale bankpas aan (settings > mobile payments)
2. Zet NFC aan
3. Houdt je telefoon tegen een pinautomaat aan
4. Afhankelijk van bedrag/settings moet je soms nog bevestigen met pin of fingerprint.

That's it.
dank!

wat betreft punt 4, er zit geloof ik een max van €50 zonder fingerprint verificatie. Is dat bedrag nog in te stellen naar een hoger bedrag?
Pagina: 1 ... 3 ... 57 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos