W84 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:22:
Toch wel knap hoe snel je van die haarkrasjes in je scherm krijgt. Zogenaamd super mega ultra gorillaglas en ik ben echt heel voorzichtig. Blijft bijzonder.
Het blijft glas. Door de druk inwendig op te voeren zoals corning doet, kan je wat extra krasvastheid behalen maar niet zo heel veel.

Saffierglas zou echt een stap beter zijn maar dat reflecteert wat meer en bovendien is het weer gevoeliger voor schokken dan glas (dus breekt sneller). Minder krassen maar sneller breken... En het is duur om te produceren op dit formaat.

Op horloges wordt het wel veel gebruikt omdat het daar een kleiner oppervlak is.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:36

W84

Liever niet, eigenlijk nooit gedaan ook. Het is toch zogenaamd krasvast? De S23 gaat al sneller dan alle vorige modellen. Alleen de S10 en S8 kregen bij de edges last van krassen.

• W84

W84

Llopigat schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:09:
[...]

Het blijft glas. Door de druk inwendig op te voeren zoals corning doet, kan je wat extra krasvastheid behalen maar niet zo heel veel.

Saffierglas zou echt een stap beter zijn maar dat reflecteert wat meer en bovendien is het weer gevoeliger voor schokken dan glas (dus breekt sneller). Minder krassen maar sneller breken... En het is duur om te produceren op dit formaat.

Op horloges wordt het wel veel gebruikt omdat het daar een kleiner oppervlak is.
Ja da's waar, maar het blijft gewoon jammer. Had wel een keer een duur horloge hard tegen een stenen tafel aangeslagen. Er zat alleen wat steengruis op het saffierglas. Geen plekje of krasje te zien. Dat was wel mooi. :9

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12 22:39
W84 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:41:
[...]

Het is toch zogenaamd krasvast?
Nee

Nieuwere GorillaGlass varianten zijn juist meer krasgevoelig en kunnen beter tegen een klap dan de oudere versies (ik weet nog hoe mooi de scherm van de Motorola van mijn partner was paar jaar terug met GG3)

Persoonlijk vind ik dat onzin, smijt hard genoeg of heb voldoende pech omdat je telefoon net verkeerd valt en glas breekt alsnog.

Want glas is glas, en glas kan breken.

Ik heb dan ook liever meer krasvast maar dat is de huidige trend niet, dus ging er meteen een glazen screen protector erop (want mijn problemen met de vingerafdruk lezer zijn exact hetzelfde met, en zonder screen protector)

• W84

W84

Ah ok, duidelijk. Tnx! Weer wat geleerd. :)

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Mizgala28 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:21:
[...]

Want glas is glas, en glas kan breken.
#JerryRigsEverything 😅👍

PSN : Geraedus

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:53
Augustus play update is uit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/us6RJWRbNrPx7DYR8vO-Qo7wMZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoKaIADQzxswwwGRrqyPtd9D.jpg?f=fotoalbum_large

• Geraedus
  • Nu online
Hier nog niet op mijn S23 ultra. EUX versie.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-12 07:49
Hier ook nog niet op S23+

PSN: Mondaatje

• W84

W84

Ligt het aan mij of m'n toestel dat de helderheid veel te hoog is met Adaptive setting aan? Op de S10 was het prima te doen in de avond of in bed, maar er komt me toch een bak licht van af. Lijkt Times Square wel. :+

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
W84 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:24:
Ligt het aan mij of m'n toestel dat de helderheid veel te hoog is met Adaptive setting aan? Op de S10 was het prima te doen in de avond of in bed, maar er komt me toch een bak licht van af. Lijkt Times Square wel. :+
Aan de knoppenbalk kun je de knop Extra dimmen toevoegen.

Draadloos laden op onze Zon

• W84

W84

emmerx schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:46:
[...]

Aan de knoppenbalk kun je de knop Extra dimmen toevoegen.
Oh, sjezus. Daar zit dat dus. Nou bedankt! Dat hadden ze ook wel ff onder die balk kunnen zetten. Standaard echt veel te fel. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door W84 op 24-08-2024 19:51 ]

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:47
Ik gebruik ook de eye comfort shield, kun ke het blauw weghalen, kleuren worden dan wel slechter maar ook minder belastend en vooral ‘s avonds wel prettig.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

• W84

W84

Elac schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:00:
Ik gebruik ook de eye comfort shield, kun ke het blauw weghalen, kleuren worden dan wel slechter maar ook minder belastend en vooral ‘s avonds wel prettig.
Ja klopt, die ken ik wel. De kleuren zijn dan idd meteen verpest. Voor het slapen wel weer handig. Maar de helderheid was echt zo extreem hoog in de avond/nacht en ochtend, haha. Je hebt wel een knopje extra helderheid onder die balk maar niet om te dimmen. Rare keuze maar zal wel aan mij liggen. :p

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-12 19:08

Prosperot

Today is a gift...

Heeft iemand anders ook problemen met roaming?

Het duurt echt veel langer op de (simyo) sim dan normaal voordat ik verbinding krijg in bijv duitsland. (soms tot 10 minuten). Al die tijd heb ik dan 'alleen noodoproepen' in de display staan. Als ik diezelfde (simyo) sim in mn oude S10 stop, heb ik binnen 30 sec verbinding.

Afgelopen weekend in Belgie zelfs het hele weekend niet kunnen roamen op de sim, en stond er 'alleen noodoproepen'.

Alle instellingen staan goed, simyo weet het ook niet.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:48
Prosperot schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:11:

Het duurt echt veel langer op de (simyo) sim dan normaal voordat ik verbinding krijg in bijv duitsland. (soms tot 10 minuten). Al die tijd heb ik dan 'alleen noodoproepen' in de display staan. Als ik diezelfde (simyo) sim in mn oude S10 stop, heb ik binnen 30 sec verbinding.

Afgelopen weekend in Belgie zelfs het hele weekend niet kunnen roamen op de sim, en stond er 'alleen noodoproepen'.

Gok dat je het wel een keer geprobeerd hebt, maar je hebt de telefoon al een reboot gegeven?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:47
Hier geen enkel probleem, S23. Ben momenteel in het grensgebied duitsland en tsjechië en schakelt voortdurend heen en weer. Ook wel lastig, heb wel 20 sms berichten per dag.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Koldur schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:53:
[...]

Gok dat je het wel een keer geprobeerd hebt, maar je hebt de telefoon al een reboot gegeven?
Zeker, ook al 10 min uit gehad, sim reset, mobiele instellingen reset, zelfs terug naar fabrieksinstellingen

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:15
Prosperot schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:11:

Zal eerder aan uw simkaart liggen

Misschien een nieuwe sim aanvragen of e-sim uitproberen

Misschien een foutrapport indien via samsung members app, Dan kunnen zij zien of het aan uw toestel of simkaart ligt

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Vincent91 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Zal eerder aan uw simkaart liggen

Misschien een nieuwe sim aanvragen of e-sim uitproberen

Misschien een foutrapport indien via samsung members app, Dan kunnen zij zien of het aan uw toestel of simkaart ligt
In mijn oude S10 heb ik in 1 minuut een roaming verbinding, maar heb voor de zekerheid idd al een nieiwe sim aangevraagd...

Ik zal ook eens bij samsung members kijken, goede tip.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-12 10:49
Ik zou net hier ook de vraag stellen of er mensen zijn met problemen.
Afgelopen 2 weken naar Kroatië geweest en bij het overschakelen van land meerdere keren problemen gehad dat ik geen verbinding krijg. Als ik dan de telefoon in de vliegtuigstand zet en daar vervolgens weer uit haal is het probleem opgelost.
Ook meerdere keren gehad dat als ik van Wifi af ging dat er geen verbinding gemaakt werd met 4G/5G.
Ik zou de vraag stellen of iemand weet waar het aan ligt; maar zo te zien is het wat ongewis. Wellicht toch maar een nieuwe simkaart aanvragen.

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Robbie T schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:47:
Wellicht toch maar een nieuwe simkaart aanvragen.
Foutrapport ingestuurd naar Samsung en ik heb een nieuwe sim kaart aangevraagd, ik ga daarna wel ff opnieuw testen in Emmerich (samen met het tanken en boodschappen doen).. Ik houd jullie op de hoogte.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:48
Ik heb vier jaar geleden met mijn S10 vooral problemen gehad met roaming wat in Engeland begon, maar daarna ook in België en Duitsland opspeelde.
Met mijn S23 totaal niet, ook in de USA werkte het perfect.

Ik gebruik sinds twee jaar een E-SIM, sindsdien geen problemen meer gehad. Ik vermoed dat het echt een SIM-kaart probleem is, misschien wel een probleem met de SIM reader van het toestel, dan helpt een nieuwe SIM-kaart niet.

Ik weet dat er nadelen zijn aan een E-SIM, maar voor mij wegen de voordelen daar wel tegenop.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Koldur schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:30:

Ik weet dat er nadelen zijn aan een E-SIM, maar voor mij wegen de voordelen daar wel tegenop.
Ik heb er ook een esim in zitten en daar heb ik geen problemen mee. De S23 ondersteunt helaas maar 1 esim tegelijk.

• Monda
Vreemd... 8 dagen later nog steeds niks hier. :?

• Mizgala28
Monda schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:38:
[...]

Hier ook niks, dus het kan zijn dat de update is teruggetrokken door omstandigheden.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Monda schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:38:
[...]

Hier ook niet, S23+

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Vincent91
Bij mij nu wel beschikbaar

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-12 19:03
.. nog steeds juli

• W84

W84

Probeer eens uit- en inloggen van je Google account. En je toestel opnieuw opstarten. Werkte hier wel. :)

En een cache wipe kan ook weleens helpen.

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:13
Kreeg eerst een juli update, na opnieuw opstarten nogmaals geupdate en toen de augustus update.

Was trouwens wel een grote van 84MB.

S23+ hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Glassertje op 04-09-2024 01:07 ]

• Geraedus
  • Nu online
Gisteren nog gecontroleerd en nog niets beschikbaar. Nu net opnieuw gecontroleerd en er was wel een update beschikbaar van 91 MB.

S23 Ultra

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-12 14:48
Hier een update van 420.81 MB, met beveiligingspatch 1 augustus 2024...

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Kreeg hem vanmorgen ook binnen (gisteren niet gekeken, overigens. Kan dus best zijn dat die gisteren al klaar stond :) ).

• Vincent91
Ik zag online dat er een nieuwe play system update beschikbaar was dus daarmee het bericht

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:13
Ik krijg nu elke keer als ik het scherm inschakel een melding te horen. Ik kan echter de instelling niet vinden om dat uit te schakelen. Iemand een idee?

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-12 20:52
Iedereen weer voorzien van een update, allemaal blij. Nu wachten tot de update van september 😉

• Vincent91
ipje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:46:
Iedereen weer voorzien van een update, allemaal blij. Nu wachten tot de update van september 😉
Eerst nog de 6.1.1

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:13
realphoenikx schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:29:
Ik krijg nu elke keer als ik het scherm inschakel een melding te horen. Ik kan echter de instelling niet vinden om dat uit te schakelen. Iemand een idee?
Laat maar, opgelost.

• ascent
Hopelijk Soon:tm: :-) De S24 krijgt 'm net in Korea dus 't zal vast niet lang duren. Zou 'ie er nog voor de september security release moeten zijn denk je?

• Mizgala28
De IP rating van mijn S23 mag zichzelf gaan bewijzen vandaag.

Voor het eerst in meer dan 10 jaar een glas drinken (fris) om laten vallen, frontaal op de S23 die niet ver van het blik vandaan lag op het bureau (gelukkig gebeurde dit allemaal thuis)

USB en speaker volledig onder fris, telefoon uit gezet, hoesje eraf (gelukkig een TPU dus zo schoon) en de telefoon onder koud stromend water met sopje schoongemaakt, vervolgens goed met de doek afgedroogd, speaker en USB-C met perslucht van overtollige water uitgespoten en staand (zodat eventuele restant vocht eruit kan) op een droge doek gezet.

Ben benieuwd of er schade is (in ieder geval geen zichtbare) want voor nu moest de sim even in andere toestel hierdoor.

Hopen op het beste, want het is een fijn toestel en ik wil liever deze niet onnodig vervangen.

Edit: zo te zien doet alles het, maar ik hou het in de gaten (vooral de USB-C poort die ik veel gebruik voor meer dan laden alleen)

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 05-09-2024 21:02 ]

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

ascent schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:15:
[...]

Hopelijk Soon:tm: :-) De S24 krijgt 'm net in Korea dus 't zal vast niet lang duren. Zou 'ie er nog voor de september security release moeten zijn denk je?
Grappig: zie net een artikel op Tweakers hierover:
De upgrade is One UI 6.1.1, nog altijd op basis van Android 14; Google heeft Android 15 nog niet uitgebracht. Samsung brengt veel vaker functies die het heeft gemaakt voor nieuwe toestellen, enige tijd later uit voor voorgaande modellen. Dat gebeurde eerder dit jaar met de AI-functies voor de Galaxy S24, die ook op de S23- en S22-telefoons zitten.

De upgrade komt maandag uit voor de Galaxy S24. De S23's, Fold5, Flip5 en Tab S9 volgen later

• Glassertje
Zojuist weer een Google Play-systeemupdate. Dat is al de 3e deze week. Er werd geen grootte vermeld.

• ascent
Glassertje schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:56:
Zojuist weer een Google Play-systeemupdate. Dat is al de 3e deze week. Er werd geen grootte vermeld.
23MB bij mij

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mizgala28 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:25:

Edit: zo te zien doet alles het, maar ik hou het in de gaten (vooral de USB-C poort die ik veel gebruik voor meer dan laden alleen)
Goed om te weten. En fijn voor jou dat hij het nog doet :)

• ascent
Iemand al iets van de 6.1.1 update gezien? Zag dat ze in Korea met de rollout zijn begonnen dus 't kan niet heel lang duren. Ook bijv. de (oudere) S21 krijgt reeds de sept patch dus ik hoop dat 'ie er bij in zit (die zat er overigens voor de S24 niet bij in, die krijgt 6.1.1 op aug)

• Vincent91
ascent schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:50:
Iemand al iets van de 6.1.1 update gezien? Zag dat ze in Korea met de rollout zijn begonnen dus 't kan niet heel lang duren. Ook bijv. de (oudere) S21 krijgt reeds de sept patch dus ik hoop dat 'ie er bij in zit (die zat er overigens voor de S24 niet bij in, die krijgt 6.1.1 op aug)
Volgende week zou hij moeten uitrollen en de september update zit erbij
USB en speaker volledig onder fris, telefoon uit gezet, hoesje eraf (gelukkig een TPU dus zo schoon) en de telefoon onder koud stromend water met sopje schoongemaakt, vervolgens goed met de doek afgedroogd, speaker en USB-C met perslucht van overtollige water uitgespoten en staand (zodat eventuele restant vocht eruit kan) op een droge doek gezet.
Goed gedaan, maar let op, dat van die perslucht kan je beter niet doen. Ook het stromende water er niet te hard in laten stromen.

Die IP rating is namelijk voor stilstaand water, niet onder druk. Door perslucht of water dat hard stroomt kan je door de seals heen raken.

• Mizgala28
Llopigat schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 12:54:
[...]

Goed gedaan, maar let op, dat van die perslucht kan je beter niet doen. Ook het stromende water er niet te hard in laten stromen.

Die IP rating is namelijk voor stilstaand water, niet onder druk. Door perslucht of water dat hard stroomt kan je door de seals heen raken.
De water zelf stroomde niet hard (de keukenkraan minder dan normaal open gezet)

Maar van dat perslucht dacht ik ook achteraf van "dat was iets minder slim".

Hopelijk komt er geen volgende keer maar zo wel, dan sla ik de perslucht wel over.

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWQ52kIA7844lxuPldwGjLPKtL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kviqsiGsZNS4MtIaPorlIJd4.jpg?f=fotoalbum_large

One UI 6.1.1 maar uitgebracht als 6.1 in Europa

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12 11:37
Vachan schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:46:
[Afbeelding]

Eerste optie color palette werkt niet bij mij met google apps. Tweede wel en derde heeft andere palette dan aangegeven. Rode schijn ipv van het kleurpalette grijs.

Hebt u dezelfde ervaring?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vachan schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:46:
[Afbeelding]

Incl. zoekmachine keuzescherm. Maar helaas is het weer een keuzescherm waarbij er geen optie is om niks te installeren/gebruiken. Nu blijft helaas de notificatie wel in het scherm staan dat ik nog geen zoekmachine heb gekozen.

• Mizgala28
In mijn geval:

- geen zoekmachine scherm (niet dat ik dat erg vind)

- kleurpalet werkt helemaal niet met Google apps (die tonen grijze kleur in plaats van de gekozen, maar liever grijs dan bruin zoals ik dat de hele tijd had op 6.0)

- samsung equalizer is weer eens gereset (zucht)

Verder nog niks anders gezien waar ik eventueel last van heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 16-09-2024 11:04 ]

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-12 14:46

• Vincent91
heb een aantal youtube filmkes bekeken en er zitten toch een aantal nieuwe funcies bij zoals

bij oproepen aannemen kan je antwoorden via de speaker en om een oproep aan te nemen kan je tikken en vegen

je kan nu ook vertaling gebruiken bij meer apps zoals whatsapp

maar is dit enkel beschikbaar in het engels en samsung reguliere keyboard app ?

• Glassertje
Ik heb sinds een paar weken dat mijn Yubikey passkey niet meer werkt op oa Google account en Github. Andere die hetzelfde probleem hebben? Heb een s23+ en het begint best irritant te worden.

Heb al via Samsung members een rapport ingediend, maar die mensen weten niet eens wat een Yubikey is. 🤔
Glassertje schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:46:
Ik heb sinds een paar weken dat mijn Yubikey passkey niet meer werkt op oa Google account en Github. Andere die hetzelfde probleem hebben? Heb een s23+ en het begint best irritant te worden.

Heb al via Samsung members een rapport ingediend, maar die mensen weten niet eens wat een Yubikey is. 🤔
Is het toestel specifiek, dus heb je het probleem niet op de telefoon van iemand anders?

• Glassertje
swhnld schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:09:
[...]

Is het toestel specifiek, dus heb je het probleem niet op de telefoon van iemand anders?
Ik ken helaas niemand met een S23. Ik las op reddit dat het op de S24 wel gewoon werkt (andere modellen ook) en op een iPhone werkt het overig ook. Yubico support is er van op de hoogte dat het niet werkt en zeggen dat Samsung het op moet lossen. Maar gezien ik vandaag een reactie krijg met tips over contactloos betalen, geloof ik er niet echt in dat dit opgelost gaat worden. Er werd me gevraagd een Logcat te maken en deze te versturen. Maar via Samsung members is het niet mogelijk dit te versturen.

Volgens Samsung is het volgende aan de hand.
Het probleem wordt veroorzaakt door RF-veldonderbreking. Dit betekent dat er een object kan zijn dat de NFC-antenne verstoort.
Dit kan worden veroorzaakt door objecten met een NFC-element aan de achterkant van de telefoon, een metalen object of door een defect in de bevestigde achtercover (LED-cover)
Heb een originele Samsung backcover. Deze ook al verwijderd. Contactloos betalen werkt probleemloos. Ook de diagnosetest is prima.

Ook als ik de Yubikey in de USB poort steek vraagt die om wachtwoord en knippert de ket. Verder doet die niks

[ Voor 4% gewijzigd door Glassertje op 16-09-2024 16:54 ]

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 21:33
(jarig!)
Ik had gehoopt dat wij nu ook die weer effecten op de wallpapers zouden kunnen krijgen. Bummer.

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:17
Glassertje schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:46:
… Andere die hetzelfde probleem hebben? …
Ja, hier ook.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Roost schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:29:
Ik had gehoopt dat wij nu ook die weer effecten op de wallpapers zouden kunnen krijgen. Bummer.
Staan die niet onder: instellingen - Achtergrond en stijl - Achtergrond wijzigen - Maken met AI 'Foto-omgeving'? (Hier staan ze onder op mijn S24U).
De animaties zijn wel enkel toepasbaar op het vergrendelscherm en niet het startscherm.

• Glassertje
Bedankt voor de bevestiging. Hoef ik hier niet verder te zoeken.

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 21:33
(jarig!)
Gismo1979 schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:26:
[...]

Staan die niet onder: instellingen - Achtergrond en stijl - Achtergrond wijzigen - Maken met AI 'Foto-omgeving'? (Hier staan ze onder op mijn S24U).
De animaties zijn wel enkel toepasbaar op het vergrendelscherm en niet het startscherm.
Helaas niet bij de S23…!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Roost schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:57:
[...]

Helaas niet bij de S23…!
Jammer. Heel misschien wel onder instellingen - geavanceerde functies - labs?

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-12 13:06
Ik krijg na de update de melding dat ik geen apps meer kan installeren of updaten. (Can't install $app). Ongelukkig toeval of hebben meer mensen hier last van?
Wombat13 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:02:
Ik krijg na de update de melding dat ik geen apps meer kan installeren of updaten. (Can't install $app). Ongelukkig toeval of hebben meer mensen hier last van?
Bij mij gaat het gewoon goed.

Probeer telefoon te herstarten of het dan beter gaat, zo niet, eerst cache van telefoon wissen en nogmaals proberen.

Lukt het dan nog niet, backup maken wat je wil bewaren en reset naar fabrieksinstellingen.

• Geraedus
  • Nu online
Ervaart er toevallig iemand hetzelfde probleem met het bekijken van video's op YouTube dat beeld en audio niet met elkaar in Sync is?

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:42
Geraedus schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:29:
Ervaart er toevallig iemand hetzelfde probleem met het bekijken van video's op YouTube dat beeld en audio niet met elkaar in Sync is?
Dat gebeurt soms, ook op andere devices. Oplossing: video of eventueel ook Youtube afsluiten, en weer opnieuw opstarten. Het kan ook aan de bron/opname liggen, en dan valt er niet eenvoudig wat aan te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Amersfoort op 18-09-2024 09:25 ]

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 22:21
Hebben jullie dit artikel gelezen?
https://9to5google.com/20...-rollout-galxy-s23-ultra/

Ik ben misschien niet kritisch genoeg maar ik zie dit probleem niet bij mijn s23 ultra

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12 11:37
acale schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:27:

Ik ben misschien niet kritisch genoeg maar ik zie dit probleem niet bij mijn s23 ultra
bij mij doet hij het wel tussen 16x en 19x zoom, als je foto trekt heeft die rare kuren.
denk wel dat je lens switching op auto moet staan.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 22:21
Ik ga er vanuit dat Samsung dit probleem met de volgende update zal oplossen

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:26
wat is op de s23 de manier om in het menu te komen om cache te kunnen wissen?

iets van met computer verbinden, telefoon aanzetten en dan aan+volume naar beneden indrukken ofzo?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Geraedus
  • Nu online
giovanni2903 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:37:
wat is op de s23 de manier om in het menu te komen om cache te kunnen wissen?

iets van met computer verbinden, telefoon aanzetten en dan aan+volume naar beneden indrukken ofzo?
Dat laast genoemde inderdaad.

• rindertb
Glassertje schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:34:
[...]

Bedankt voor de bevestiging. Hoef ik hier niet verder te zoeken.
Ik ontdek net dat het mij via Samsungs eigen browser wél lukt; na keuze voor ‘een ander apparaat gebruiken’. Voor passwordless login overigens alleen via fysiek inpluggen.

[ Voor 9% gewijzigd door rindertb op 19-09-2024 11:40 ]

• Monda
Ik had net weer een Play-systeem update van 37mb.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:53
acale schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:27:

Hier overduidelijk te zien idd, pas na postprocessing trouwens... In de viewfinder lijkt het in eerste instantie ok. Heel specifiek voor die zoomlevels ook.

En wat in de comments staat, intelligent optimization een stapje lager zetten (dus op medium bijv) lost dit ook op.

[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 19-09-2024 12:48 ]

• Glassertje
rindertb schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:38:
[...]
Ik ontdek net dat het mij via Samsungs eigen browser wél lukt; na keuze voor ‘een ander apparaat gebruiken’. Voor passwordless login overigens alleen via fysiek inpluggen.
Getest en hier werkt het ook, op dezelfde manier.

Via chrome en Firefox krijg je een ander scherm. Sinds dat is, zijn de problemen begonnen. Vind het ook raar dat je op qr code weergeven moet drukken voor je je key kunt gebruiken.

Via edge browser werkt ook op dezelfde manier.

[ Voor 41% gewijzigd door Glassertje op 19-09-2024 15:02 ]

• rindertb
Glassertje schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:09:
… Vind het ook raar dat je op qr code weergeven moet drukken voor je je key kunt gebruiken. …
Goh, ja zeg! Ik had dit nog niet in de peiling.

• Wombat13
swhnld schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:57:
[...]

Bij mij gaat het gewoon goed.

Probeer telefoon te herstarten of het dan beter gaat, zo niet, eerst cache van telefoon wissen en nogmaals proberen.

Lukt het dan nog niet, backup maken wat je wil bewaren en reset naar fabrieksinstellingen.
Dank! Ik heb de cache geleegd in de hoop op de oplossing. Uiteindelijk maar backup gemaakt en telefoon reset uitgevoerd. Helaas heeft dit het probleem ook niet verholpen.. ik wacht de nieuwe update wel af.

• Vincent91
Wist niet wat dit was en heb het nu geactiveerd

nieuws: Proximus brengt functie visual voicemail naar meer telefoons

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:00

13art

Moderator Mobile
Wombat13 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:02:
@pven heeft hier ook last van volgens mij. Handmatig updaten werkt wel.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
13art schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 07:24:
[...]

@pven heeft hier ook last van volgens mij. Handmatig updaten werkt wel.
Ja! :)

Gewoon handmatig blijven proberen, dan kom je er uiteindelijk doorheen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Wombat13
pven schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 07:55:
[...]

Ja! :)

Gewoon handmatig blijven proberen, dan kom je er uiteindelijk doorheen.
Thanks! Na flink doorklikken komen ze er, uiteindelijk doorheen! Jammer van de devicereset though😅
Ik hoop wel dat Samsung/Google hier snel een fix voor heeft😅
Wombat13 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:30:
[...]

Dank! Ik heb de cache geleegd in de hoop op de oplossing. Uiteindelijk maar backup gemaakt en telefoon reset uitgevoerd. Helaas heeft dit het probleem ook niet verholpen.. ik wacht de nieuwe update wel af.
Ok, dan kun je nog proberen de telefoon opnieuw te flashen met Odin met de officiele software aangezien je image corrupt lijkt (Samsung repair centre kan dit ook voor je doen):
https://r2.community.sams...OTA-Updates/td-p/14416995
https://samfw.com/firmware/SM-S918B/EUX

• 13art

13art

Moderator Mobile
swhnld schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:03:
[...]

Ok, dan kun je nog proberen de telefoon opnieuw te flashen met Odin met de officiele software aangezien je image corrupt lijkt (Samsung repair centre kan dit ook voor je doen):
https://r2.community.sams...OTA-Updates/td-p/14416995
https://samfw.com/firmware/SM-S918B/EUX
Aangezien meerdere personen laat hebben van precies hetzelfde probleem lijkt een corrupte update mij het probleem te zijn.
Ik zou het eerder in een instelling zoeken. Bijv de instelling die extra beveiliging biedt tegen het ongewenst installeren van apps. Volgens mij is dat de Auto Blocker instelling.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 20-09-2024 09:32 ]

• Vincent91
13art schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:17:
[...]

Aangezien meerdere personen laat hebben van precies hetzelfde probleem lijkt een corrupte update mij het probleem te zijn.
Ik zou het eerder in een instelling zoeken. Bijv de instelling die extra beveiliging biedt tegen het ongewenst installeren van apps.
Gaat het over de play store of galaxy store?

Misschien heeft het hiermee te maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTSdGclCPQCrnvfUd7svtcVyLnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OtCfkqs0C9iiMftvr76NpuRb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Vincent91 op 20-09-2024 09:24 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vincent91 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:20:
[...]

Gaat het over de play store of galaxy store?
Wat ik er van meegekregen heb volgens mij alleen Playstore apps.

• Wombat13
Klopt, het gaat, in mijn geval dan, alleen om updates via de Playstore.
De instellingen voor downloaden via playstore (beperkt data vs. Alle apps updaten via mobiel of wifi) maken geen verschil.
Autoblocker aan of uit (maximum restriction stond al uit) maakt ook nog geen verschil.
Opnieuw flashen dmv Odin zie ik nog niet meteen zitten, gezien het gedoe na factory reset..

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:26
Zelf ooit een keer een update gedaan op mijn s20 dmv smartswitch op pc. Was ook beschadigd omdat er een fout in zat met allerlei vervelende vage klachten tot gevolg (random app crashes en uitvallen telefoon). Zoiets via ota nog nooit meegemaakt, langsgaan bij samsung is inderdaad de volgende stap of hopen dat een nieuwe update het oplost. Bij mij moest er zelfs een nieuw moederbord in, zo'n update kan dus veel doen met je toestel..

[ Voor 19% gewijzigd door giovanni2903 op 20-09-2024 16:39 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12 09:46
Sinds de update gaat mijn volume up en down heel schokkend. Alleen wanneer er een filmpje afgespeeld wordt

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
https://eu.community.sams...g-s23-ultra/td-p/10715306

Het niet updaten van apps is bij best veel gebruikers gaande, helaas nog geen oplossing.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Wombat13
pven schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:08:
https://eu.community.sams...g-s23-ultra/td-p/10715306

Het niet updaten van apps is bij best veel gebruikers gaande, helaas nog geen oplossing.
Het klinkt heel bot, maar blij dat we niet de enigen zijn! Tijd voor een rollback optie, Samsung?😉

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:14
Het klinkt heel bot, maar blij dat we niet de enigen zijn! Tijd voor een rollback optie, Samsung?😉
Ik heb het ook maar niet bij alle apps. Sommige nieuwe apps kunnen ook niet geïnstalleerd worden.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12 09:44

Voor het eerst in meer dan 10 jaar een glas drinken (fris) om laten vallen, frontaal op de S23 die niet ver van het blik vandaan lag op het bureau (gelukkig gebeurde dit allemaal thuis)

Ben benieuwd of er schade is (in ieder geval geen zichtbare) want voor nu moest de sim even in andere toestel hierdoor.

Hopen op het beste, want het is een fijn toestel en ik wil liever deze niet onnodig vervangen.

Ik was regelmatig mijn S23 onder de kraan met wat handzeep. Nog nooit problemen mee gehad.
Doe dit al jaren met al mijn Galaxy toestellen.
Gaat ook op vakanties regelmatig het zwembad in om foto's en videos te maken.

• Geraedus
  • Nu online
Marsman83 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:31:
[...]

Ik was regelmatig mijn S23 onder de kraan met wat handzeep. Nog nooit problemen mee gehad.
Vaatwasser al eens geprobeerd? 🤔😂

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:21
Marsman83 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:31:
[...]

Zeep verandert de eigenschap van water. Dat raadt ik echt af om te doen. Waarom niet gewoon een vochtige schoonmaak doek om hem schoon te maken?

Die van mij gaat elke dag wel een paar keer in mijn broekzak en dan blijft hij schoon genoeg. Is ook een soort poetsdoek.
jongetje schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 06:59:
[...]
Zeep verandert de eigenschap van water. Dat raadt ik echt af om te doen. Waarom niet gewoon een vochtige schoonmaak doek om hem schoon te maken?
Ja, zeep maakt de oppervlaktespanning kapot waardoor water veel makkelijker in kleine kiertjes binnendringt, waar het normaal bovenop het kiertje een druppel zou vormen. IP ratings zijn over het algemeen gebaseerd op schoon water.

Ik gebruik zelf altijd van die vochtige alcohol brillendoekjes om hem schoon te maken.

• Vincent91
Llopigat schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:47:
[...]

Ja, zeep maakt de oppervlaktespanning kapot waardoor water veel makkelijker in kleine kiertjes binnendringt, waar het normaal bovenop het kiertje een druppel zou vormen. IP ratings zijn over het algemeen gebaseerd op schoon water.

Ik gebruik zelf altijd van die vochtige alcohol brillendoekjes om hem schoon te maken.
Zeker geen alcohol gebruiken 8)7 7(8)7 :N |:(

Maakt de coating van uw scherm kapot

• Mizgala28
Misschien heb ik geluk of ligt het aan de apps die ik gebruik, maar ik en mijn partner (beide S23) hebben geen last van apps die niet willen updaten of downloaden.

Hetzelfde op mijn Tab S9 (zelfde update).

Vraag mij dan af wat het triggert, want ik lees het de afgelopen dagen op andere sites ook steeds vaker erover.
Vincent91 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:39:
[...]

Zeker geen alcohol gebruiken 8)7 7(8)7 :N |:(

Maakt de coating van uw scherm kapot
Absoluut, ik ken iemand die erbij zweert en dan iedere keer amper 1 jaar na aankoop van nieuwe telefoon, klaagt dat de coating weg is.

Diegene gebruikt geen screenprotector en maakt het scherm iedere keer schoon als de bril schoongemaakt wordt (dus paar keer per dag)

• Geraedus
  • Nu online
Mizgala28 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:16:
Misschien heb ik geluk of ligt het aan de apps die ik gebruik, maar ik en mijn partner (beide S23) hebben geen last van apps die niet willen updaten of downloaden.

Hetzelfde op mijn Tab S9 (zelfde update).

Vraag mij dan af wat het triggert, want ik lees het de afgelopen dagen op andere sites ook steeds vaker erover.

[...]

Absoluut, ik ken iemand die erbij zweert en dan iedere keer amper 1 jaar na aankoop van nieuwe telefoon, klaagt dat de coating weg is.

Diegene gebruikt geen screenprotector en maakt het scherm iedere keer schoon als de bril schoongemaakt wordt (dus paar keer per dag)
Alcohol doekjes worden toch ook bij een screen protectors meegeleverd, of niet?

Pagina: 1 ... 48 ... 60 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos