De API's zijn gewijzigd onder Android 14, dus de ontwikkelaar moet zijn app updates, maar je ziet veel ontwikkelaars daar slecht mee omgaan. Hier ook een alternatief voor thuisbezorgd in de regio wat niet geupdate wordt. Gelukkig kun je dan de website nog gebruiken als workaround.13art schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:45:
[...]
Kan je niet gewoon de apk downloaden en deze dan handmatig installeren?
Bij mij stond het ook uit, maar er waren idd toch verhalen aangemaakt. Nu aangezet, uitgezet en maar eens kijken wat er gebeurt...giovanni2903 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 00:38:
ik kan m wel uitschakelen op mijn s23. vreemd gedoe
Heeft iemand Simpel als provider met een S23? Ik krijg 5g niet werkend, de klantenservice zegt dat deze aanstaat. Natuurlijk alle opties doorlopen bij verbinden, die staat op 5g.
Edit: het ligt aan mijn simkaart, ik krijg een nieuwe.
[ Voor 17% gewijzigd door Theswitch op 20-07-2024 16:14 ]
E-sim ditmaal mag ik toch hopen. Dat gedoe met die kaartjes is ook uit het stenen tijdperk.Theswitch schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:51:
Heeft iemand Simpel als provider met een S23? Ik krijg 5g niet werkend, de klantenservice zegt dat deze aanstaat. Natuurlijk alle opties doorlopen bij verbinden, die staat op 5g.
PSN : Geraedus
Verwijderd
Alleen de grote providers en SimYo bieden e-sim aan de overige niet.Geraedus schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:36:
[...]
E-sim ditmaal mag ik toch hopen. Dat gedoe met die kaartjes is ook uit het stenen tijdperk.
Daar zitten in de praktijk helaas veel meer haken en ogen aan dan oorspronkelijk de bedoeling was. Veel providers gebruiken hun eigen appjes om er extra beperkingen aan te stellen. Ik heb als mobiel 'wagenpark' beheerder (internationaal, met veel BYOD ertussen) diverse dingen langs zien komen:Geraedus schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:36:
[...]
E-sim ditmaal mag ik toch hopen. Dat gedoe met die kaartjes is ook uit het stenen tijdperk.
- Alleen op 'goedgekeurde' toestellen kunnen inladen (bijv. geen grijze import of modellen die men zelf niet verkoopt)
- Een beperkt aantal toestel wisselingen per maand of anders bijbetalen
- Elke keer met wisselen contact op moeten nemen met de klantenservice voor 'toestemming'
Al met al is het gewoon drama. Niet gewoon code scannen en klaar zoals het had moeten zijn. De providers gebruiken het vaak om allerlei extra regeltjes op te leggen.
Met een fysiek kaartje is het gewoon kaart indrukken en gaan met die banaan. Zo vaak je wilt wisselen in zoveel toestellen als je maar wilt. Nooit gedoe. Dit zou eigenlijk met eSIMs ook afgedwongen moeten worden maar dat gebeurt niet.
Oh en bij bijna geen enkel netwerk kan je eSIM op prepay krijgen. Ik neem zelf nooit contracten dus daar ga je al plat mee. Ik snap ook niet dat ze dat niet doen trouwens, misschien willen ze het toeristen niet te makkelijk maken ofzo.
Gelukkig heeft de S23 nog gewoon 2 SIM slots
[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 20-07-2024 22:43 ]
Daarnaast kan de Galaxy S23 maar maximaal één E-sim geactiveerd hebben. Dus huidige provider via fysieke SIM en op vakantie kan je dan een makkelijk een E-SIM koppelen.
Ik snap dat voordeel van die e-sim niet. Ik had dat op mijn S22 Ultra ook, totdat dit toestel kapot ging. Had wel even een ander toestel, maar daar had ik niet veel aan zonder simkaart.Geraedus schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:36:
[...]
Dus wat is eigenlijk het voordeel van de e-sim?
Is vaak sneller te vervangen dan een normale sim kaart, zonder naar een winkel te gaan. Gewoon online regelen en vaak binnen 5 minuten klaar.Cxxxx71 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:45:
[...]
Ik snap dat voordeel van die e-sim niet. Ik had dat op mijn S22 Ultra ook, totdat dit toestel kapot ging. Had wel even een ander toestel, maar daar had ik niet veel aan zonder simkaart.
Dus wat is eigenlijk het voordeel van de e-sim?
Zo zou je dus in theorie ergens naar het buitenland kunnen reizen waar je geen of dure roaming hebt, op de gratis wifi van het vliegveld of lokale Starbucks (
Op mijn laatste vakantie heb ik inderdaad gebruik gemaakt van lokale e-sims met een data-only abonnement maar dan in aanvulling op mijn eigen fysieke sim. Zaken als Whatsapp zijn gekoppeld aan je telefoonnummer dus je hebt je toch je actieve eigen sim nodig. Had op een gegeven moment vier sims in mijn telefoon die je met een toggle aan of uit kan zetten.Propane schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 07:53:
[...]
Is vaak sneller te vervangen dan een normale sim kaart, zonder naar een winkel te gaan. Gewoon online regelen en vaak binnen 5 minuten klaar.
Zo zou je dus in theorie ergens naar het buitenland kunnen reizen waar je geen of dure roaming hebt, op de gratis wifi van het vliegveld of lokale Starbucks () even een lokale e-sim laden en klaar. Terug thuis weer je eigen e-sim laden.
Je eigen sim hoeft absoluut niet actief te zijn om je whatsapp te gebruiken. Zodra je whatsapp actief hebt, kan de simkaart eruit en werkt hij prima op elke andere sim/e-sim/wifi.Maloney schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:43:
[...]
Op mijn laatste vakantie heb ik inderdaad gebruik gemaakt van lokale e-sims met een data-only abonnement maar dan in aanvulling op mijn eigen fysieke sim. Zaken als Whatsapp zijn gekoppeld aan je telefoonnummer dus je hebt je toch je actieve eigen sim nodig. Had op een gegeven moment vier sims in mijn telefoon die je met een toggle aan of uit kan zetten.
Ik heb 2 weken geleden ook voor het eerst de e-sim gebruikt in Macedonie. In NL al een e-sim aangeschaft en geinstalleerd en werkte perfect. Ik gebruik de app Airalo voor buitenlandse e-sims waar ik geen roaming vanuit mijn NL abbonnement heb.
Voor de mensen die vinden dat ze *ineens* meldingen krijgen van verhalen in de Galerij app: dat is onderdeel van de nieuwe AI functies die een paar maanden terug bij de grote OneUI update in zaten. Heb je ook netjes introductieschermen over gehad, mits je die natuurlijk niet hebt weggeklikt...
Hoe verhalen genereren uit moet kan ik niet met zekerheid zeggen, maar als je van de Galerij de app machtiging voor meldingen intrekt heb je er sowieso geen last meer van. En dat kan sowieso altijd.
Hoe verhalen genereren uit moet kan ik niet met zekerheid zeggen, maar als je van de Galerij de app machtiging voor meldingen intrekt heb je er sowieso geen last meer van. En dat kan sowieso altijd.
De AI die ik uit heb staan (nog eens nagekeken, staat uit)MadMarky schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:44:
Voor de mensen die vinden dat ze *ineens* meldingen krijgen van verhalen in de Galerij app: dat is onderdeel van de nieuwe AI functies die een paar maanden terug bij de grote OneUI update in zaten. Heb je ook netjes introductieschermen over gehad, mits je die natuurlijk niet hebt weggeklikt...
En ik herinner mij die introductiescherm, maar niks over verhalen in de Galerij, alleen betreffende foto editor.
Qua meldingen uit, hij genereert het alsnog ook als je geen melding van krijgt.
Plus is het niet absurd als je de Verhalen nooit ingesteld had en op "Niet in gebruik" hebt staan, dat Samsung het alsnog genereert?
Beetje krom dat Samsung weer eens geen "nee" begrijpt (mijn tweede ervaring met een functie op Samsung die geen nee snapt)
Sorry als ik geïrriteerd overkomt (reden is vooral wie in die verhalen voorkomt), ik heb gewoon een schijthekel aan apparaten die nee als optie geven en dan deze keuze negeren, zelfs een iPhone snapte als ik iets uit deed, en de 10+ jaar aan niet Samsung Android telefoons die ik hiervoor had, wisten ook dat nee = nee en uit = uit.
Over uit gesproken...
Uitloggen van Samsung account was de oplossing voor mij, en ik heb dat eens voor de lol op de S23 van mijn partner getest, en ook daar na uitloggen van Samsung account kon ik die service uitschakelen.fredhuizinga schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 05:30:
[...]
Op mijn S23U kan ik hem wel uitschakelen, misschien komt dat omdat ik het nu wel aan heb staan. Dan zou je dus het eerst aan moeten zetten en alle voorwaarden accepteren voordat je het pas echt uit kan zetten.?
Wel vreemd "verhaal"
Vond het al zo raar dat op mijn tablet (zonder Samsung account) het wel kon.
Na opnieuw inloggen kan het plots wel aan of uit, dus misschien was het een bug (wel vreemd dat 2 telefoons met Samsung account hier last van hadden, maar de tablet zonder niet)
Ik overweeg daarom nu serieus om GW6 de deur uit te knikkeren samen met Samsung account, wel ga ik eerst kijken of ik opties heb om deze zonder dat account te gaan gebruiken, maar anders ben ik er verder klaar mee.
Ben ik ook meteen volledig van die hele AI vanaf, want zonder de account werkt het van Samsung zelf dus blijkbaar niet, krijg ik ook geen verhalen meer van overleden personen waar ik foto's van heb... (en mijn partner van irrelevante foto's van oude documenten)
ik heb ook absoluut niks tegen mijn S23, de S22U die ik hiervoor had gebruikte ik zonder een Samsung account, en hetzelfde geldt voor mijn Tab S9, en met beide was/ben ik tevreden.
Maar op mijn telefoon ging ik het vanwege de Watch 6 gebruiken, ik ben zelf ook een tegenstander van onnodige accounts, zeker in het geval van Samsung waar Google ook z'n eigen dingen heeft.
Maar hetzelfde geldt voor andere Android merken die dit doen, want er zijn meer die dat flikken.
En ik weet dat er zat mensen zijn die geen problemen mee hebben, en dat is mooi voor hun.
Samsung maakt mooie hardware, en ook zonder die account werkt alles gewoon goed.
Ik had die verhalen uitgezet, dacht ik dus, maar opnieuw staan er verhalen in de galerij. Waar zet ik dit definitief uit???
[ Voor 4% gewijzigd door Prosperot op 23-07-2024 21:05 ]
App uitschakelen (Galaxy Stories/Galaxy Verhalen) does the trick.Prosperot schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:05:
Ik had die verhalen uitgezet, dacht ik dus, maar opnieuw staan er verhalen in de galerij. Waar zet ik dit definitief uit???
Die heb ik niet eens:W84 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 00:59:
[...]
App uitschakelen (Galaxy Stories/Galaxy Verhalen) does the trick.
Je moet daar bij filteren de systeembestanden aanzetten, dan staat hij er wel tussen.
:strip_exif()/f/image/sxc6I0wWx0mJFeZxbr4gxx0K.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door fredhuizinga op 24-07-2024 08:57 ]
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Top, gevonden! Los van wat er wel/niet in de AI voorwaarden zou hebben gestaan, hst is toch van de zotte dat het op deze manier uit gezet moet worden.fredhuizinga schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:55:
[...]
Je moet daar bij filteren de systeembestanden aanzetten, dan staat hij er wel tussen.
Beschrijving van de aankomende Google Play update.
Niet heel bijzonder:
- Apparaatconnectiviteit
- Google Play store update
Uiteraard is het afwachten wanneer deze uitgerold wordt.
Niet heel bijzonder:
- Apparaatconnectiviteit
- Google Play store update
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Dat is het zeker, maar op de S23 kan het tenminste uit. Op de S10 niet. Ik heb nu ook de automatische tags, het constant indexeren en suggesties uitgezet. Opdonderen. Bepaal ik allemaal zelf wel. Smart troep.Prosperot schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:01:
[...]
Top, gevonden! Los van wat er wel/niet in de AI voorwaarden zou hebben gestaan, hst is toch van de zotte dat het op deze manier uit gezet moet worden.
Vanavond! 😎Pietervs schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:00:
Iedereen bedankt voor deze effort. De app werkt idd niet. Ik heb een koppeling met m'n home assistant. Was echter een specifieke use case. Dankjewel aan allen; topic closed.Glassertje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:13:
[...]
Jawel, maar als je de app opent krijg je de melding dat de app niet compatibel is met de nieuwste versie van Android. Er wordt verzocht om te kijken naar een update of de ontwikkelaar een bericht te sturen.
Ik had al eerder geantwoord, dat die dan misschien de ontwikkelaar een bericht kon sturen.
Net weer eentje van 30mb bovenop, nu met de 1 Juli patch.Geraedus schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 06:30:
Wederom een google play service update beschikbaar..
[Afbeelding]
Meschien domme vraag, hoe worden Google Play systeem updates geïnstalleerd wordt het via ota of kan je dat handmatig doen ?
Bij mij handmatigice angel schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:50:
Meschien domme vraag, hoe worden Google Play systeem updates geïnstalleerd wordt het via ota of kan je dat handmatig doen ?
Ik weet niet hoe je dit automatisch kan laten gebeuren
Google play system updates blijven me verbazen hoe brak dat gaat...
Waarom wordt die niet gewoon automatisch geupdate als je ook apps update oid, of met systeem updates... Dat handmatig checken (en dan ook 1 voor 1 installeren, niet alleen de laatste) is echt zo matig.
Wie weet dat ze 1x in de zoveel tijd wel met een samsumg update ofzo meegeleverd worden, maar dit moet toch beter kunnen?
Waarom wordt die niet gewoon automatisch geupdate als je ook apps update oid, of met systeem updates... Dat handmatig checken (en dan ook 1 voor 1 installeren, niet alleen de laatste) is echt zo matig.
Wie weet dat ze 1x in de zoveel tijd wel met een samsumg update ofzo meegeleverd worden, maar dit moet toch beter kunnen?
Kan me niet herinneren wanneer het voor het laatst überhaupt automatisch werd bijgewerkt. Wel valt me op na handmatig updaten dat er veel app updates beschikbaar komen.ascent schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:11:
het ZOU automatisch moeten gaan, maar dat werkt al niet zolang ik me kan herinneren
Dat dus, 1 van mijn ouders heeft een Samsung en daarop had ik het recent geüpdatet aangezien daar nog een patch uit eind 2022 op stond voor Google Play.ascent schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:11:
het ZOU automatisch moeten gaan, maar dat werkt al niet zolang ik me kan herinneren
Ondanks dat de Samsung software zelf wel geupdate was naar dit jaar maart.
Iemand die weet wat de applicatie separated apps voor dient?
Deze staat bij mij zowel in de Galaxy en Google Play store
Edit : het is een app van Samsung electronics
[ Voor 16% gewijzigd door Vincent91 op 30-07-2024 18:52 ]
Volgens mij om zaken als dual messenger mogelijk te maken. Het scheidt de omgeving zodat je bijvoorbeeld 2 x whatsapp kunt installeren.Vincent91 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:49:
Iemand die weet wat de applicatie separated apps voor dient?
Anders lees je even in de playstore:swhnld schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:54:
[...]
Volgens mij om zaken als dual messenger mogelijk te maken. Het scheidt de omgeving zodat je bijvoorbeeld 2 x whatsapp kunt installeren.
App information
Designed for enterprises that need to protect sensitive work data, Knox Separated Apps allows IT admins to separate third-party apps from corporate apps on fully managed devices.
“"IT admins use Separated Apps to isolate apps on managed devices. This app isn’t intended for personal use."
Als ik met Samsung Expert Raw een foto maak past hij nadat de foto gemaakt is de belichting aan.
Als je foto mooi onderbelicht gemaakt hebt mat veel schaduwen, verpest hij je foto in de nabewerking.
Iemand tips?
Als je foto mooi onderbelicht gemaakt hebt mat veel schaduwen, verpest hij je foto in de nabewerking.
Iemand tips?
Geen expert raw gebruiken maar een 3rd party camera app.Asprine schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:51:
Als ik met Samsung Expert Raw een foto maak past hij nadat de foto gemaakt is de belichting aan.
Iemand tips?
Samsung heeft het onmogelijk gemaakt om automatische nabewerking uit te zetten. Super irritant.
Goede tip voor een 3rd party camera app?XelaRetak schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:00:
[...]
Geen expert raw gebruiken maar een 3rd party camera app.
Samsung heeft het onmogelijk gemaakt om automatische nabewerking uit te zetten. Super irritant.
Open camera al eens geprobeerd?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Vanuit de DMA wetgeving zou het ondertussen mogelijk 'moeten' zijn gemaakt dat alle bloatware te de-installeren is. Toch is dat niet zo. Weet iemand wanneer dit van kracht gaat? Wil graag op een makkelijke manier van alle zooi af, niet perse via ADB / console.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Volgens mij alleen video? (Tenminste, even kort geprobeerd en dat was de standaard en zag niet snel hoe te wisselen dus meteen uninstalled... telefoon werd ook aardig warm tijdens gebruik). S23U btwXelaRetak schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:27:
[...]
nieuws: BlackMagic brengt camera-app uit voor Android
Dit is het proberen waard? (geen ervaring)
De DMA wetgeving is er al waar dit inzet. Apple wordt er al onder aangeklaagd.Reaper.JA2 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 06:26:
Vanuit de DMA wetgeving zou het ondertussen mogelijk 'moeten' zijn gemaakt dat alle bloatware te de-installeren is. Toch is dat niet zo. Weet iemand wanneer dit van kracht gaat? Wil graag op een makkelijke manier van alle zooi af, niet perse via ADB / console.
Je moet wel als "gatekeeper" zijn aangewezen door de EU om hieronder te vallen.
Hier al gekeken?Farabi schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:51:
Waar kan ik smart lock vinden? Ik wil een van mijn marktplaats accounten uit smartlock halen. Maar kan niet vinden waar? Met google kwam ik niet verder.
[Afbeelding]
https://passwords.google.com/
je bent geweldig. na jarenlange irritatie eindelijk opgelost.swhnld schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:28:
[...]
Hier al gekeken?
https://passwords.google.com/
Weet nou niet of het door het weer komt (slecht voor de batterij natuurlijk) of een update maar de batterij gaat opeens hard hier.
Als je in de zon/buiten gaat zitten gaat het scherm op maximale helderheid.W84 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:27:
Weet nou niet of het door het weer komt (slecht voor de batterij natuurlijk) of een update maar de batterij gaat opeens hard hier.
Mja, niet eens. Scherm staat niet op max trouwens en binnen gaat het ook hard. Zal wel de algemene warmte zijn wat sowieso slecht is voor de batterij. Ik hou het ff in de gaten. Scheelt aardig wat SOT opeens namelijk.jongetje schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:41:
[...]
Als je in de zon/buiten gaat zitten gaat het scherm op maximale helderheid.
[ Voor 31% gewijzigd door W84 op 12-08-2024 16:49 ]
Dat is een mooie kleine patch met 420 Mb (bij mij op de S23U, zie bij jou 421 Mb iets groter).Albert020 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:29:
Augustus update is beschikbaar !
[Afbeelding]
Volgende maand waarschijnlijk de OneUI 6.1.1 updates die dan iets groter zal zijn (zou eind augustus beschikbaar komen voor de S23 serie, dus dan zit die waarschijnlijk in de september patch).
https://r2.community.sams...coming-soon/td-p/16688323
In OneUI:
https://www.sammobile.com/samsung/one-ui-6-1-1/
Verbinding met KPN lijst iets stabieler te zijn icm n78 bereik. Snelheden zijn iets hoger
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Das mooi voor Lowlands vlg week 👍netblade schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:16:
Verbinding met KPN lijst iets stabieler te zijn icm n78 bereik. Snelheden zijn iets hoger
Voorlopig ben ik mn KPN 5G kwijt na deze update....netblade schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:16:
[ Voor 14% gewijzigd door Prosperot op 12-08-2024 19:20 ]
Hier niet, zelfs met slechte dekking 5G (althans het symbooltje wordt weergegeven).Prosperot schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:16:
[...]
Voorlopig ben ik mn KPN 5G kwijt na deze update....
Wel ben ik na de update gelijk de recovery modes ingegaan en daar wipe cache uitgevoerd.
Heb je trouwens de advancedinternet APN van KPN algeprobeerd of die werkt?Prosperot schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:16:
[...]
Voorlopig ben ik mn KPN 5G kwijt na deze update....
Hoe kan ik een vergrendelcode op mijn youtube app instellen?
Ik wil de app alleen met een toegangscode starten.
[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 12-08-2024 22:54 ]
nee, wat doet dat?Geraedus schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:24:
[...]
Heb je trouwens de advancedinternet APN van KPN algeprobeerd of die werkt?
Die app in je beveiligde folder zetten.Farabi schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:54:
Hoe kan ik een vergrendelcode op mijn youtube app instellen?
https://www.samsung.com/n.../gebruik-van-veilige-map/Farabi schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:31:
[...]
dat is nieuw voor me. hoe maak ik zo'n mapje aan?
Let wel, je hebt verschillende 5G symbooltjes. Gewoon witte letters "5G" maar ook zwarte letters "5G" in een wit rechthoekje. Die laatste is niet echt 5G maar het betekent alleen maar dat je op een 4G netwerk zit dat elders ook 5G aanbiedtGeraedus schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:37:
[...]
Hier niet, zelfs met slechte dekking 5G (althans het symbooltje wordt weergegeven).
Wat achtergrond: nieuws: Telefoons tonen in Nederland vaak 5g-logo bij verbinding met 4g-netwerk
Gelukkig kan je op Samsung het verschil tenminste nog zien. Op veel andere merken niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 13-08-2024 18:22 ]
Advancedapn zit niet achter de firewall dus je telefoon komt open aan het internet. Leuk voor de pro's om mee te spelen. Echter ook een risico op enorme batterij leegloop omdat je open aan het internet ook al het inkomende verkeer krijgt zoals poort scans, zoekmachine robots, etc.
Mag ik vragen waarom je dat doet? Altijd standaard na een update?Geraedus schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:37:
[...]
Hier niet, zelfs met slechte dekking 5G (althans het symbooltje wordt weergegeven).
Wel ben ik na de update gelijk de recovery modes ingegaan en daar wipe cache uitgevoerd.
Iemand enig idee wat de optie - Instellingen - Algemeen Beheer - Resetten - Instell. mobiel netwerk resetten doet? Als ik dit doe zijn al mijn e-sims dan weg of kan ik dit veilig uitvoeren ? Heb al gegoogled maar vind alleen maar dingen over Netwerk resetten. En die optie heb ik niet eens
iemand een idee hoe ik in kan stellen dat de aan/uit knop ingedrukt houden ervoor zorgt dat ik mijn toestel uit kan zetten. moet dat nu via het drop-down menu doen namelijk
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
giovanni2903 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:34:
iemand een idee hoe ik in kan stellen dat de aan/uit knop ingedrukt houden ervoor zorgt dat ik mijn toestel uit kan zetten. moet dat nu via het drop-down menu doen namelijk
Al verschillende keren gedaan en heb m'n e-sim profiel nog staanr_buren schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:42:
Iemand enig idee wat de optie - Instellingen - Algemeen Beheer - Resetten - Instell. mobiel netwerk resetten doet? Als ik dit doe zijn al mijn e-sims dan weg of kan ik dit veilig uitvoeren ? Heb al gegoogled maar vind alleen maar dingen over Netwerk resetten. En die optie heb ik niet eens
Denk dat enkel uw netwerk gereset wordt
Daar inderdaad.
Ik moet ook zeggen dat het "twee keer drukken" echt ongelofelijk handig is. Een van de redenen dat ik nog steeds voor Samsungs ga.
Waarom? Nou waar ik woon hebben ze geen "OV Pay" maar heb je een aparte NFC app nodig voor OV. Die app werkt alleen als je hem opent. En het is heel erg vervelend om elke keer dat ik door een poortje moet, de telefoon te moeten unlocken, de app zoeken en openen.
Maar met het "twee keer drukken" opent hij de app zelfs op de achtergrond terwijl je app gelockt is! Dus ik druk gewoon 2x op de powerknop en ik kan door het poortje scannen
Ik merk recent een issue dat bij invullen van teksten zoals hier op Tweakers forum mijn toetsenbord af en toe een soort vierkant blok erboven heeft waardoor tweederde van het scherm onzichtbaar is. Dit gebeurt zowel met het Samsung toetsenbord als met Google Gboard.
Zijn er meer mensen die dit bemerken?
Zijn er meer mensen die dit bemerken?
Hier ook een Swiftkey gebruiker maar geen last van.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik maak met Google Maps vaak wat routes op voorhand voor op de motor. Maar plots krijg ik ze niet meer bij elkaar geschoven in een mapje op je begin scherm zeg maar. Iemand oplossing of een idee?
Laat maar al gelukt..... Gewoon ernie goed boven gehouden denk ik. Niet floepte hij er wel in...
Laat maar al gelukt..... Gewoon ernie goed boven gehouden denk ik. Niet floepte hij er wel in...
[ Voor 20% gewijzigd door Hills360 op 20-08-2024 18:28 ]
hoe zet ik in whatsapp grammatica controle aan? ik probeer iets, maar dan krijg ik woordcorrectie erbij. ik wil geen woordcorrectie maar een rode lijn onder de woorden als ik iets verkeerd typ.
Even zoeken bij de instellingen van de telefoon naar spellingscorretie. Daar staat de optie voor rood onderstrepen bij.Farabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:33:
hoe zet ik in whatsapp grammatica controle aan? ik probeer iets, maar dan krijg ik woordcorrectie erbij. ik wil geen woordcorrectie maar een rode lijn onder de woorden als ik iets verkeerd typ.
al gekeken. ook via het wieltje-instelling van het toetsenbord. of ik zie het niet of het heeft een hele andere naam?13art schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:09:
[...]
Even zoeken bij de instellingen van de telefoon naar spellingscorretie. Daar staat de optie voor rood onderstrepen bij.
Doe controle instelling komt alleen tevoorschijn, als je niet het Samsung toetsenbord gebruikt. Instelling staat onder algemeen beheer > spellingcontroleFarabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:16:
[...]
al gekeken. ook via het wieltje-instelling van het toetsenbord. of ik zie het niet of het heeft een hele andere naam?
na algemeen beheer heb je de optie 'spellingcontrole' niet?Glassertje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:49:
[...]
Doe controle instelling komt alleen tevoorschijn, als je niet het Samsung toetsenbord gebruikt. Instelling staat onder algemeen beheer > spellingcontrole
Farabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:52:
[...]
na algemeen beheer heb je de optie 'spellingcontrole' niet?
:strip_exif()/f/image/Oa9bAbSAriW6RC72xy3OXfAF.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel als je niet het Samsung toetsenbord gebruikt
[quote]Glassertje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:55:
[...]
[Afbeelding]
[/quote
Ik heb dit. hoe zet ik die uit?
[...]
[Afbeelding]
[/quote
Ga naar instellingen, gebruik de zoektool om spellingscorretie te vinden. Daar klik je op het tandwiel. Daar staat onder 'tekstcorrectie voorstellen' het volgende (bij mij althans):Farabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:52:
[...]
na algemeen beheer heb je de optie 'spellingcontrole' niet?
Zoals ik al eerder zei, gebruik je het Samsung toetsenbord.Farabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:58:
[quote]Glassertje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:55:
[...]
[Afbeelding]
[/quote
[Afbeelding]
Maar als je drukt op het tandwiel op je toetsenbord, dan text correcties voorstellen, kan je het instellen
@13art was me voor 😁
ik heb de beide dingen gedaan in jullie posts. maar kan niets vinden. het ligt aan mij, dat weet ik zeker. kunnen jullie het stap voor stap uitleggen?
Dat hebben we toch net gedaan?Farabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:06:
ik heb de beide dingen gedaan in jullie posts. maar kan niets vinden. het ligt aan mij, dat weet ik zeker. kunnen jullie het stap voor stap uitleggen?
Instellingen > zoeken > text correcties kun je vinden onder Samsung toetsenbord
[ Voor 12% gewijzigd door Glassertje op 22-08-2024 17:13 ]
'Tekst correcties' vindt ie niet bij mij.Glassertje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:12:
[...]
Dat hebben we toch net gedaan?
Instellingen > zoeken > text correcties kun je vinden onder Samsung toetsenbord
Als je in jouw screenshot instellingen Samsung toetsenbord selecteerd, staat dit onder slim typenFarabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:22:
[...]
'Tekst correcties' vindt ie niet bij mij.
:strip_exif()/f/image/xcfl2k0AUbr8mLhK4xZe1Jbq.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: zie nu pas dat ik een typfout gemaakt heb en het 1 woord is.
[ Voor 5% gewijzigd door Glassertje op 22-08-2024 17:27 ]
Ah oké, dit had ik destijds gevonden. Maar als ik voorspellende tekst uitzet, dan locked die sectie weer. Ik denk dan dat ik deze optie verplicht ben met aanvullende woordcorrectie te gebruiken.Glassertje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:26:
[...]
Als je in jouw screenshot instellingen Samsung toetsenbord selecteerd, staat dit onder slim typen
[Afbeelding]
Edit: zie nu pas dat ik een typfout gemaakt heb en het 1 woord is.
wat ik wil is alleen typcorrectie
Ik gebruik dat toetsenbord niet, dus weet het verder allemaal niet.Farabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:42:
[...]
Ah oké, dit had ik destijds gevonden. Maar als ik voorspellende tekst uitzet, dan locked die sectie weer. Ik denk dan dat ik deze optie verplicht ben met aanvullende woordcorrectie te gebruiken.
Probeer eens een ander toetsenbord, bijv board. Wellicht dat die kan wat je wil.Farabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:42:
[...]
Ah oké, dit had ik destijds gevonden. Maar als ik voorspellende tekst uitzet, dan locked die sectie weer. Ik denk dan dat ik deze optie verplicht ben met aanvullende woordcorrectie te gebruiken.
Heb er zelf nooit echt op gelet, maar bij eerdere telefoons was het een Android optie en niet zozeer aan een toetsenbord gekoppeld. Lijkt er op dat Samsung het anders aanpakt.
[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 22-08-2024 18:01 ]
Kan je andere toetsenborden proberen? Hoe doe je dat?13art schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:00:
[...]
Probeer eens een ander toetsenbord, bijv board. Wellicht dat die kan wat je wil.
Heb er zelf nooit echt op gelet, maar bij eerdere telefoons was het een Android optie en niet zozeer aan een toetsenbord gekoppeld. Lijkt er op dat Samsung het anders aanpakt.
Installeren en selecteren.Farabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:06:
[...]
Kan je andere toetsenborden proberen? Hoe doe je dat?
Dit zijn overigens echt wel de basisbeginselen van Android. Dus wellicht handig om jezelf wat te verdiepen in dit soort functies, bijv via YouTube. Wat eigen inzet op dit vlak wordt hier op Tweakers altijd wel gewaardeerd
Ik gebruik zelf al jaren Gboard van Google, typt echt super lekker, en voorspeld alle woordenFarabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:06:
[...]
Kan je andere toetsenborden proberen? Hoe doe je dat?
Volgens zou dat een instelling moeten zijn van je toetsenbord, niet zozeer WhatsApp.Farabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:33:
Is het mogelijk om het niveau van de adaptieve helderheid bij te stellen (gewone S23)? Ik vind namelijk de helderheid consequent te laag als die adaptief ingesteld is. Heb het nu op handmatig staan maar dan dan moet je toch regelmatig de helderheid bijstellen.
Hiervoor had ik een S10e en die deed het prima qua niveau in adaptieve stand.
Het werkt toch gewoon met Samsung toetsenbord? Als je tekstcorrecties inschakeld, zoals @13art al uitlegde.Farabi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:42:
[...]
Die versnelling boven het toetsenbord, is denk ik niet uit te schakelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Glassertje op 23-08-2024 10:15 ]
Ik denk dat het gelukt is inderdaad. Automatisch vervangen had ik vergeten uit te zetten.Glassertje schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:06:
[...]
Het werkt toch gewoon met Samsung toetsenbord? Als je tekstcorrecties inschakeld, zoals @13art al uitlegde.
[Afbeelding]
Kan ik ook taalcorrectie krijgen als ik bijv. Hier op tweakers in typ?
Ik had het destijds paar keer bijgesteld naar hoe hoog ik de minimum helderheid wou, en als ik het mij goed herinner had mijn S23 het na 2 dagen wel geleerd.BigSurf schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:47:
Is het mogelijk om het niveau van de adaptieve helderheid bij te stellen (gewone S23)? Ik vind namelijk de helderheid consequent te laag als die adaptief ingesteld is. Heb het nu op handmatig staan maar dan dan moet je toch regelmatig de helderheid bijstellen.
Als dit ook met maxmimum helderheid kon had ik dat ook gedaan, mijn vorige iPhone en LG telefoons stonden dat wel, scheelt accu omdat de telefoon niet onnodig (voor mij) naar max helderheid gaat buiten.
zelfs daarnet onderweg naar de super ging de helderheid meteen naar de max, terwijl het bewolkt is buiten
Toch wel knap hoe snel je van die haarkrasjes in je scherm krijgt. Zogenaamd super mega ultra gorillaglas en ik ben echt heel voorzichtig. Blijft bijzonder.
Screenprotector plaatsen?W84 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:22:
Toch wel knap hoe snel je van die haarkrasjes in je scherm krijgt. Zogenaamd super mega ultra gorillaglas en ik ben echt heel voorzichtig. Blijft bijzonder.
Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
:strip_exif()/f/image/MJdGjJXcLtmWaA1Mp95nNXFR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MCEMwxPZzRtXGrPBF9lID6XF.jpg?f=fotoalbum_large)