Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:13
Die is nog niet uitgerold ? Ook niet in India

Kan ook regio gewijs zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Vincent91 op 16-06-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 09:28
Op mn s23 heb ik deze mei update staan. Behalve dat hij hier s911 (S911BXXU5CXE3) heet en niet s918

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik merk hier niets van, sinds deze update is mijn batterijduur zeker niet verslechterd, maar ook niet dat ik kan zeggen dat het verbeterd is (wat deze man eerst op X beweerde)
Ook geen vastlopers of verhitting ervaren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:53
Wat moeten we met dit soort N=1 (of 2) berichten; zonder enige verdere onderbouwing?
Zou Samsung (om de merknaam te beschermen) dit niet zelf eerst alfa en beta uitrollen en bij een fout in 'productie' alsnog corrigeren, zoals met de extra update deze maand?
Dit soort berichten (vooral battery drain) scoort lekker want het appelleert aan onze angst om niet de allerbeste firmware op onze 'beste vriend' de smart phone te hebben.

De vorige post van Tarun was ook vol met "could might "bug fixes en had als belangrijkste boodschap: stay tuned.
Want daar leeft hij van...

Een bericht van iemand die zegt dat hij de firmware van vorige maand nog gebruikt en heel blij is met de performance zou dit forum niet halen....

U5CXE3 werkt prima bij mij. En weer verder met de dag :)

[ Voor 11% gewijzigd door emmerx op 16-06-2024 12:20 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:02
Vincent91 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Die is nog niet uitgerold ? Ook niet in India

Kan ook regio gewijs zijn
Heb die versie al binnen, S23U (EUX), maar los van dat de update idd in juni binnenkwam is de beveiligingspatch nog van mei en was het ook een niet al te grote update dacht ik?

Hoe dan ook, merk niks van wat hier genoemd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meest logische is dat er een kern van waarheid in zit, immers is Samsung relatief laat deze maand met de beveiligingsupdate, en is er een tussentijdse fix voor de mei update geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
swhnld schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:04:
Meest logische is dat er een kern van waarheid in zit, immers is Samsung relatief laat deze maand met de beveiligingsupdate, en is er een tussentijdse fix voor de mei update geweest.
Waarom denk jij dat er een kern van waarheid in zit?

Ik zie nergens een bewijs, anders dan het geklaag en clickbait van de usual suspects.

En dit was voor het eerst voor mij zichtbaar dat een fw update een probleem heeft opgelost (zie eerdere post).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
HBSVDK schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:26:
[...]

Op mn s23 heb ik deze mei update staan. Behalve dat hij hier s911 (S911BXXU5CXE3) heet en niet s918
Heb je wel de laatste update dan? Want hier staat de S916 er op.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
13art schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:46:
[...]

Heb je wel de laatste update dan? Want hier staat de S916 er op.
S911B, S916B en S918B zijn de modelnummers van de S23, S23+ en S23 Ultra, heeft niets te maken met de software (veranderd dus nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emmerx schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Waarom denk jij dat er een kern van waarheid in zit?

Ik zie nergens een bewijs, anders dan het geklaag en clickbait van de usual suspects.

En dit was voor het eerst voor mij zichtbaar dat een fw update een probleem heeft opgelost (zie eerdere post).
Software ontwikkeling en testen kost tijd. Dus alleen bij serieuze problemen ga je een extra update uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
'Tarun' klaagt juist over die XE3-update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
emmerx schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:06:
'Tarun' klaagt juist over die XE3-update...
Ja die persoon moet gewoon ophouden met Amok en onrust te maken. Zoals eerder gezegd hij heeft belang bij verkrijgen van aandacht dus dan weet je genoeg...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 06:57
Juni update rolt nu bij mij binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
GtrCraft schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:37:
Juni update rolt nu bij mij binnen
Vreemd hier nog niet...
Edit: of bedoel je de 2e mei update soms? U5CXE3

[ Voor 13% gewijzigd door edgarf28 op 17-06-2024 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
edgarf28 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:23:
[...]

Vreemd hier nog niet...
Edit: of bedoel je de 2e mei update soms? U5CXE3
Bij mij nu wel

De 2de mei update is vorige week bij mij binnen gekomen en nu deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQTIQpreE0OH_rDYffmjl3kauGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHqTOzLSZuE7BUCxEgN6SOtU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Vincent91 op 17-06-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Vincent91 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:36:
[...]

Bij mij nu wel

[Afbeelding]
Nu ik nog een keer controleer op updates komt hij bij mij ook binnen idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:56
[...]

Bij mij nu wel

[Afbeelding]
Dan wacht ik wel af wat jullie bevindingen zijn.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Geraedus schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:22:
[...]

Dan wacht ik wel af wat jullie bevindingen zijn.
Er waren enkele problemen met CXE4 en de versie die vandaag binnenkwam is nieuwer CXE9 dus wordt er gevraagd om update uit te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 18:20
Dit is wel S update dus alleen een security update en verder geen verbeteringen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:19
[...]

Bij mij nu wel

[Afbeelding]
https://security.samsungmobile.com/securityUpdate.smsb

Lijst met updates mag er wezen. Hopelijk is ILO weer snel en sloopt 't niet weer draadloos betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 1 juni beveiliging patch is er:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTbFqRCLysfSPc6YjHsMmzBH4XA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjFEX2HoN7sfEAu1QqeXp8KV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
Echt? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hmm, ben toe aan koffie geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
swhnld schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:14:
[...]

Hmm, ben toe aan koffie geloof ik ;)
Haha Proost ☕
Nu hopen dat ILO snel volgt en ik daarna nog steeds draadloos kan betalen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Na de 2 recente updates

Hebben jullie nog last van battery drain?

One ui 6.1.1 zou uitkomen in july/augustus volgens de meeste geruchten dus ben benieuwd wat het gaat brengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
Vincent91 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:06:
Na de 2 recente updates

One ui 6.1.1 zou uitkomen in july/augustus volgens de meeste geruchten dus ben benieuwd wat het gaat brengen
Geen idee. Ik let er niet (meer) op. Ik laad hem avonds en na het werk gaat ie in de lader tot ik ga slapen. Of hij sneller leeg is geen idee, ik gebruik hem nauwelijks overdag en avonds bij gebruik zit ik naast het stopcontact. Hoe erg is het als sot 2u minder is maar je de dag wel haalt en dagelijks kunt laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
HBSVDK schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:41:
[...]

Geen idee. Ik let er niet (meer) op. Ik laad hem avonds en na het werk gaat ie in de lader tot ik ga slapen. Of hij sneller leeg is geen idee, ik gebruik hem nauwelijks overdag en avonds bij gebruik zit ik naast het stopcontact. Hoe erg is het als sot 2u minder is maar je de dag wel haalt en dagelijks kunt laden?
Bij normaal gebruik de dag halen zonder al te veel over te houden, betekent vaak wel dat je bijvoorbeeld op je vakantie als je veel buiten bent en meer navigeert, het einde van de dag helemaal niet haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boratnl schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:18:
[...]

Bij normaal gebruik de dag halen zonder al te veel over te houden, betekent vaak wel dat je bijvoorbeeld op je vakantie als je veel buiten bent en meer navigeert, het einde van de dag helemaal niet haalt.
Of dat je op vakantie juist minder de telefoon gebruikt omdat je leuke dingen doet in plaats van het leven te ontvluchten op de telefoon. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boratnl
swhnld schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:50:
[...]

Of dat je op vakantie juist minder de telefoon gebruikt omdat je leuke dingen doet in plaats van het leven te ontvluchten op de telefoon. :P
Ik gebruik m'n telefoon ook als camera en merk altijd dat het met veel foto's maken + redelijk wat Google Maps al behoorlijk hard kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
boratnl schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:41:
[...]

Ik gebruik m'n telefoon ook als camera en merk altijd dat het met veel foto's maken + redelijk wat Google Maps al behoorlijk hard kan gaan.
Op zich is het wel logisch dat als je accu-intensieve dingen doet, je accu sneller leeg gaat. Fel scherm zorgt altijd voor een snel leeglopende accu.

Oplossing: powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
ascent schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:54:
[...]

Op zich is het wel logisch dat als je accu-intensieve dingen doet, je accu sneller leeg gaat. Fel scherm zorgt altijd voor een snel leeglopende accu.

Oplossing: powerbank.
Op zich een prima oplossing

Maar niet als je accu leeg getrokken wordt door een buggy update en je daardoor een powerbank nodig hebt, dat is absurd.
Vincent91 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:06:
Na de 2 recente updates

Toestel zelf heeft niet echt ergens last van, zoals met de meeste updates tot nu toe.

Maar als ik mijn GW6 gebruik dan gaat de stand-by minder lang mee (ongeveer driedubbel zo kort mee)

Maar puur dan sinds de mei (en ook juni) patch, BT voor dopjes gebruiken geeft geen drain dus het is geen pure BT bug dan.

en ik ga niks factory resetten, ben dat een beetje moe en had dat ook zo vaak zonder succes op de iPhone en S22U moeten doen

Dus wachten of dit opgelost wordt, voorlopig laat ik mijn GW6 in de la hierdoor, 5% a 6% drain per uur in stand-by is gewoon te veel (was 1% a 2%).

de Galaxy Watch 6 zelf heeft geen last van de drain, alleen de S23 als ik de GW6 koppel sinds de eerste mei patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:57

W84

Na elke update even de cache wissen, kan ook soms helpen. Maar ik merk idd ook iets mindere batterij nu. Aan de andere kant, als je gewoon de dag doorkomt is het prima en dat is nog steeds het geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boratnl schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:41:
[...]

Ja, camera is ook een drain door zowel scherm aan en AI functies om te helpen een goede foto te maken wat constant actief is.

Wat ik doe is bij gebruik Maps tijdens wandelen, tussendoor scherm uit tot telefoon trilt om aan te geven dat er een verandering is, dat scheelt enorm in het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
zijn er hier die bij orange (be) zitten en geen 3G hebben ? :X

5G is wel volop bereik dus dit is wel een serieuze voorruitgang :P

ze maken overal reclame dat ze het beste netwerk hebben _O- maar is dat zo ?

[ Voor 41% gewijzigd door Vincent91 op 01-07-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:02:
zijn er hier die bij orange (be) zitten en geen 3G hebben ? :X

5G is wel volop bereik dus dit is wel een serieuze voorruitgang :P

ze maken overal reclame dat ze het beste netwerk hebben _O- maar is dat zo ?
Net als alle andere mobiele aanbieders is ook Orange bezig met het afschalen van oude technologieën zoals 3G, dit staat op hun website als ik zoek op Orange België 3g:

https://business.orange.b...e-maakt-plaats-voor-4g-5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Net als alle andere mobiele aanbieders is ook Orange bezig met het afschalen van oude technologieën zoals 3G, dit staat op hun website als ik zoek op Orange België 3g:

https://business.orange.b...e-maakt-plaats-voor-4g-5g
ik weet het maar ik heb 3G altijd gebruikt omdat minder energie verbruikte

ik vraag me af hoe energie zuinig 5G is ? of er een verschil is met 4G

zijn er hier die 5G kunnen gebruiken en de hele dag doorkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
Vincent91 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:27:
[...]

Kom met gemak de dag door met 5G, en bij weinig gebruik zelfs 2 dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 12:59
[...]

3G is juist energie onzuinig. Tov 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb dual sim, en op beide 5g aan staan, red een dag doorkomen prima.

Belangrijkste is echter dekking. De telefoon zal eerst op 5g willen verbinden, werkt dat niet op 4g, dan 3g en uiteindelijk 2g. Elke keer netwerk zoeken kost energie.
Dus wil je energie sparen, moet je kiezen voor wat gegarandeerd dekking geeft bij jou in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

Ik zit op 4G, op 5G valt het mij op dat de accu duur sneller naar beneden gaat als het bereik slechter is tov. 4G met slechter bereik.

Dat en de bijna onbestaande snelheidsverschil in mijn geval (recent in Amsterdam wel verschil gemerkt met 5G, maar ik woon daar niet dus heb er weinig aan).

3G heb ik al heel lang niet meer gezien (als ik geen 4G heb val ik terug op EDGE), maar de accu leek altijd merkbaar langer mee te gaan dan op 3G.

[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 01-07-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:41
5g voegt qua snelheid uberhaupt niks toe, omdat het niet écht 5g is. Best gewoon vastzetten op 4g ivm langere accuduur

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
giovanni2903 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:03:
5g voegt qua snelheid uberhaupt niks toe, omdat het niet écht 5g is. Best gewoon vastzetten op 4g ivm langere accuduur
Is het bewezen dat 5G echt zoveel impact heeft op je accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:32:
[...]

Is het bewezen dat 5G echt zoveel impact heeft op je accuduur?
Ja en Nee.
Ja omdat in den beginne het signaal niet dekkend was dus je telefoon was steeds aan het netwerk zoeken. Ook waren de eerste 5g modems in telefoons minder goed en apart van de SoC als losse chip toegevoegd wat minder efficiënt was. Daarnaast speelde mee dat je tussen netwerk moest wisselen omdat je voor data een ander protocol gebruikte dan voor bellen als je via 2g/3g belde ipv VoLTE en VoWifi.
Nee als in de S23/+/Ultra hebben goede geïntegreerde modems en in Nederland is de dekking ook gewoon goed tegenwoordig.
Alleen over de S23 FE weet ik de modem performance niet, daar heb ik me niet genoeg in verdiept om er wat zinnigs over te zeggen, daar zul je misschien benchmarks voor kunnen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tistjendop
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
giovanni2903 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:03:
In België is wel al echte 5g te vinden. Vooral in de steden natuurlijk. Gisteren toonde speedtest.net me op mijn gsm met 5g (wifi uit) in Merelbeke 1000 mbps down en 100 mbps up (kon het eerst ook niet goed geloven en heb de test enkele keren herhaald en er 7,5GB doorgejaagd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
swhnld schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:08:
[...]

Alleen over de S23 FE weet ik de modem performance niet, daar heb ik me niet genoeg in verdiept om er wat zinnigs over te zeggen, daar zul je misschien benchmarks voor kunnen vinden?
Toen ik een S22 Ultra had (die hetzelfde chip heeft) ging de accu duur vrij hard naar beneden met 5G, bij de S23 die ik nu heb staat het vooral uit omdat "het niet merkbaar beter is dan 4G op de meeste plekken, plus het scheelt wat accu", maar als 5G echt beter wordt kan ik het zo weer inschakelen en is de penalty op de accu duur niet rampzalig.

Dat was wel anders met de S22 Ultra, je vloog zo erdoorheen op 5G of je nou ging appen of iets ging downloaden.

Up en down was wel vrijwel gelijk aan de S23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:48
Ik kan sinds een paar dagen geen apps updaten in de Play store, ook niet na het wissen van de cache en gegevens van de Play Store en wissen van cache van Play Services. Het vreemde is dat hetzelfde aan de hand is op mijn Samsung Tablet. Ik heb daarom daarna geprobeerd mijn Google account te verwijderen en na een herstart opnieuw toe te voegen, maar ook dat zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 17-09 09:52
realphoenikx schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:22:
Ik kan sinds een paar dagen geen apps updaten in de Play store, ook niet na het wissen van de cache en gegevens van de Play Store en wissen van cache van Play Services. Het vreemde is dat hetzelfde aan de hand is op mijn Samsung Tablet. Ik heb daarom daarna geprobeerd mijn Google account te verwijderen en na een herstart opnieuw toe te voegen, maar ook dat zonder resultaat.
Kijk eens hoeveel apps je in diepe slaap hebt staan?
Deze worden namelijk niet mee geupdate in de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
aaronito schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Dank voor je antwoord, maar ik denk niet dat dat iets te maken heeft met het updaten van andere apps. Ik vergat bij mijn verhaal te vertellen dat ik net terug ben in mijn vakantieland, nadat ik een paar weken in Brazilie ben geweest. Ik vermoed dat Google ergens in de war is door mijn vakanties in een vakantie, vandaar dat ik heb geprobeerd de gegevens in Google te wissen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Heb je dit ook op meerdere netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben je naar Brazilië verhuist in je Google Account? Want dan moet je je adresgegevens terugbrengen naar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
swhnld schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:47:
[...]

Ben je naar Brazilië verhuist in je Google Account? Want dan moet je je adresgegevens terugbrengen naar hier.
Nee, ik heb geen instellingen veranderd tijdens mijn vakantie in Brazilië. Ik had wel een lokale sim gebruikt in Sim 2. Het lukt niet de apps te updaten zowel via wifi of 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

realphoenikx schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:03:
[...]

Nee, ik heb geen instellingen veranderd tijdens mijn vakantie in Brazilië. Ik had wel een lokale sim gebruikt in Sim 2. Het lukt niet de apps te updaten zowel via wifi of 4G.
Heeft die andere simkaart misschien iets gewijzigd aan je netwerkinstellingen? Het is maar een idee.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
sjaool schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:24:
[...]

Heeft die andere simkaart misschien iets gewijzigd aan je netwerkinstellingen? Het is maar een idee.
Zou kunnen, maar mijn tablet heeft hetzelfde probleem maar geen geïnstalleerde sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
realphoenikx schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 03:27:
[...]

Zou kunnen, maar mijn tablet heeft hetzelfde probleem maar geen geïnstalleerde sim.
Is je tablet ook een Samsung en kunnen er instellingen gesynchroniseerd zijn?

Ik had overigens onlangs een trip naar Japan (inclusief sim kaart er daarin gedaan voor data) waarbij de Galaxy Store raar ging doen, maar ook raar bleef bij terugkeer hier. Dat verdween pas na diverse updates, en leek te liggen aan marktgerichte instellingen. Gezien updates niet lukken bij jou, zou ik een apparaat testen met een fabrieksinstellingen reset, zonder backup terug te zetten, gaat die dan wel updaten, nog een reset zelfde apparaat, maar zet backup wel terug werkt dat ook, kun je op het tweede apparaat hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:26
[...]

Orange 5G hier en de batterij gaat hard.. Kan te maken hebben met de laatste software update of de batterij die gewoon minder is na een jaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
mocht dit alsnog een eigen topic vereisen dan merk ik dat vanzelf wel

Sinds 1,5 maand heeft mijn partner een S23, en vanaf dag 1 staan bij ons beide Bixby uit (we gebruiken geen voice Assistants)

Probleem is als volgt, als het toestel detecteert dat je "Hi" of "Hi Bixby" roept dan gaat de scherm aan en krijg je een melding (zie afbeeldingen)

Maar Bixby staat uit, en in ons geval is het op beide telefoons niet (nooit) eens ingesteld.

Ik heb Bixby zelfs daarnet even ingeschakeld op de toestel van mijn partner, en als deze wou starten mocht ik eerst een hele menu doorlopen (niet gedaan) omdat het nooit ingesteld was, het staat vanaf dag 1 uit.

Onze instellingen qua voice assistants zijn dan ook 1 op 1 hetzelfde, ik krijg geen meldingen van Bixby als ik "Hi" of "Hi Bixby" zeg, mijn partner krijgt meteen een melding en het scherm (als deze uit is) licht op.

En dit gebeurt heel vaak, mijn partner mopperde hier al ruim 1 maand over, alleen verdwijnt die melding vrij snel weer dus wist ik eerst niet wat het was.

Iemand advies wat ik hiermee kan? Ik heb alle instellingen op beide telefoons minimaal 3 keer nagelopen nu en ik zie het gewoon niet, en ik (en mijn partner) wil het gewoon uit hebben.

(screenshots van de toestel van mijn partner, meldingen uitschakelen voor Bixby haalt overigens niks uit en de melding komt er nog steeds, maar de meldingen staan ook aan op mijn telefoon en ik krijg niks)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/dMbKKQbkuSbZC9ZkC4LJWp0n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mObZkzBMLCtYcsOx5BIjVmw4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/KZfY1LgPX9StVR1IN8AttxqY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ZxCeuVDiig7BTT4PM9eVtVDa.jpg

Galaxy Watch 6 ontkoppeld daarnet maar ook dat haalt niks uit (plus ik heb zelf ook een GW6 en heb deze probleem niet)

Ligt dus echt aan het toestel, herstarten heeft ook niks uitgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:24:

Sinds 1,5 maand heeft mijn partner een S23, en vanaf dag 1 staan bij ons beide Bixby uit (we gebruiken geen voice Assistants)

Probleem is als volgt, als het toestel detecteert dat je "Hi" of "Hi Bixby" roept dan gaat de scherm aan en krijg je een melding (zie afbeeldingen)

Maar Bixby staat uit, en in ons geval is het op beide telefoons niet (nooit) eens ingesteld.

Ik heb Bixby zelfs daarnet even ingeschakeld op de toestel van mijn partner, en als deze wou starten mocht ik eerst een hele menu doorlopen (niet gedaan) omdat het nooit ingesteld was, het staat vanaf dag 1 uit.

Onze instellingen qua voice assistants zijn dan ook 1 op 1 hetzelfde, ik krijg geen meldingen van Bixby als ik "Hi" of "Hi Bixby" zeg, mijn partner krijgt meteen een melding en het scherm (als deze uit is) licht op.

En dit gebeurt heel vaak, mijn partner mopperde hier al ruim 1 maand over, alleen verdwijnt die melding vrij snel weer dus wist ik eerst niet wat het was.

Iemand advies wat ik hiermee kan? Ik heb alle instellingen op beide telefoons minimaal 3 keer nagelopen nu en ik zie het gewoon niet, en ik (en mijn partner) wil het gewoon uit hebben.

(screenshots van de toestel van mijn partner, meldingen uitschakelen voor Bixby haalt overigens niks uit en de melding komt er nog steeds, maar de meldingen staan ook aan op mijn telefoon en ik krijg niks)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Galaxy Watch 6 ontkoppeld daarnet maar ook dat haalt niks uit (plus ik heb zelf ook een GW6 en heb deze probleem niet)

Heb je het niet ingesteld op een van de horloges waardoor de link ontstaan is? Of gebruiken jullie het op andere apparatuur van Samsung zoals buds of een tablet? Want het woord Bixby gebruik je denk ik niet in normaal taalgebruik, dus als Hey Bixby al een maand resultaten geeft zou dat betekenen dat het elders wel in gebruik is in huis zou mijn redenering zijn. En dan heb je kans dat de instellingen gedeeld zijn met andere apparaten met bijvoorbeeld "een ga verder op ander apparaat" achtige instelling. Samsung is redelijk proactief daarin met instellingen overnemen is mijn indruk.

Net getest, mijn S23U gebeurt niets als ik ertegen roep, daar staat het ook al sinds dag 1 uit. Ik heb overigens geen andere Samsung apparaten in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
Mizgala28 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:24:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In het geavanceerd menu bij bixby heb je de volgende opties, staat die ook uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Vb8q1F6c2VHvPYLSAkyyo9juoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJPelDIBI3f8zHJxZgyjJ4tA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NK0Q3h5V7kgcNhH_52ObR9oN5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WnRxgVE4r6WrDNa9FIJnrED.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
fredhuizinga schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:09:
[...]

In het geavanceerd menu bij bixby heb je de volgende opties, staat die ook uit?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar om daar te komen moet Bixby eerst aan, en die staat vanaf gebruik uit.

Dus dan moet ik Bixby inschakelen, om het in te stellen (want niet ingesteld) om deze menu te zien.

Dit zijn echt van die momenten dat ik een schijthekel heb aan Samsung en gepush van hun eigen zooi (terwijl ik normaal tevreden ben)

Naja, als het echt moet probeer ik het straks wel, want dan moet ik die setup ervan eerst doorlopen.
swhnld schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Heb je het niet ingesteld op een van de horloges waardoor de link ontstaan is? Of gebruiken jullie het op andere apparatuur van Samsung zoals buds of een tablet? Want het woord Bixby gebruik je denk ik niet in normaal taalgebruik, dus als Hey Bixby al een maand resultaten geeft zou dat betekenen dat het elders wel in gebruik is in huis zou mijn redenering zijn. En dan heb je kans dat de instellingen gedeeld zijn met andere apparaten met bijvoorbeeld "een ga verder op ander apparaat" achtige instelling. Samsung is redelijk proactief daarin met instellingen overnemen is mijn indruk.

Net getest, mijn S23U gebeurt niets als ik ertegen roep, daar staat het ook al sinds dag 1 uit. Ik heb overigens geen andere Samsung apparaten in huis.
Bixby en Google Assistant zijn over het algemeen de eerste 2 apps die per direct volledig uitgeschakeld worden.

Op de horloge kan Bixby niet uit maar is ook niet ingesteld, niet op mijn GW6 en ook niet op die van mijn partner, echter ik heb nergens last van en mijn partner dus wel.

Qua tablet, die is van mij maar er is (bewust) geen Samsung account eraan gekoppeld, want ik heb geen behoefte eraan (maar ook daar staat Bixby uit)

Voor de rest geen andere Samsung apparaten in huis, maar ik begin inmiddels te denken dat het probleem wat dieper ligt (ik heb nog nooit eerder een Samsung account gebruikt, ik doe dat puur uit noodzaak door mijn Galaxy Watch 6, mijn partner had met de vorige telefoon wel een Samsung account in gebruik)

Ik graf verder wel, en probeer alsnog Bixby in te stellen en kijk wel of ik het daarna wel uit krijg.

Edit: Na heel wat mentale gescheld heb ik de boosdoener gevonden.

Bixby was ingesteld op de Galaxy S10e die mijn partner in 2019 had, en hoewel deze werd uitgeschakeld was dit dus niet correct uitgevoerd.

Dus op dat ding op "leave" geklikt en na een herstart van de S23 reageert deze niet meer op "Hi Bixby"

Enige wat ik dan niet snap ik waarom de S22U die mijn partner voor de S23 had, dit probleem niet vertoonde.

Maar dat toestel is allang weg dus ik kan het niet eens meer testen.

rant mode on

Ik kan Samsung wel wurgen |:( , welke idioot vond het daar een goed idee dat als je Bixby ooit had ingesteld op een toestel, deze daarna niet meer gebruikt, nieuwe telefoon kocht en Bixby UIT had geschakeld in het apps scherm.

Dat deze gewoon met een big smile alsnog op de commando reageert, echt belachelijk.

UIT is UIT Samsung, leer dat nou eens.

rant mode off

In ieder geval bedankt beide @swhnld en @fredhuizinga voor de tips.

[ Voor 67% gewijzigd door Mizgala28 op 07-07-2024 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
aaronito schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Dat is wel een interessante. Ik heb toevallig onlangs bijna al mijn apps in diepe slaap gebracht zodat ze alleen starten als ik ze handmatig start en geen batterij verbruiken op de achtergrond. Maar ik begrijp dus dat deze apps dan niet langer geupdate worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 17-09 09:52
Robbie T schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Dat is wel een interessante. Ik heb toevallig onlangs bijna al mijn apps in diepe slaap gebracht zodat ze alleen starten als ik ze handmatig start en geen batterij verbruiken op de achtergrond. Maar ik begrijp dus dat deze apps dan niet langer geupdate worden?
Ja idd. Jammer genoeg worden deze niet meer geupdate. Zelf ondervonden toen ik bepaalde apps geen updates kreeg en via de playstore de melding aangaf dat de app was uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mizgala28 ik herken de pijn. Het is echt irritant dat al die grote partijen (Samsung, Apple, Microsoft, Google) dit doen voor mensen zoals wij die zelf dat willen controleren en bepalen.
Maar dan spreek ik ook weer genoeg mensen die het wel fijn vinden dat alles voor ze bepaald en gesynchroniseerd wordt door de fabrikant. Nu realiseer ik mij dat ze altijd iemand teleur stellen als ze het anders doen. Dus dan is het misschien wel uit te leggen dat ze het zo inrichten voor leken dat alles geregeld is, en dat de experts meer moeite moeten doen, maar wel de weg weten hoe dan. En hoewel frustrerend is er daarna ook wel een beetje dopamine als je het opgelost hebt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Mizgala28 Ik weet niet of je er iets aan hebt maar het 1ste wat ik altijd doe is Bixby voice uitschakelen bij de apps, net trouwens ook als Google. Dit doe ik dan bij al mijn Samsung devices en deze dus allemaal niet reageren op Hi Bixby ( even daarstraks getest.

Even voor de handigheid en duidelijkheid, ik heb een S23 Ultra smartphone, Watch 6 smartwatch, een Tab S9 Ultra tablet en daarnaast nog een Tab S7 FE tablet ( hoezo Samsung fan ? :)). Maar dus op alle devices geen probleem met Bixby en Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Roel1966 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 00:03:
@Mizgala28 Ik weet niet of je er iets aan hebt maar het 1ste wat ik altijd doe is Bixby voice uitschakelen bij de apps, net trouwens ook als Google. Dit doe ik dan bij al mijn Samsung devices en deze dus allemaal niet reageren op Hi Bixby ( even daarstraks getest.

Even voor de handigheid en duidelijkheid, ik heb een S23 Ultra smartphone, Watch 6 smartwatch, een Tab S9 Ultra tablet en daarnaast nog een Tab S7 FE tablet ( hoezo Samsung fan ? :)). Maar dus op alle devices geen probleem met Bixby en Google.
Dat is dus het probleem, Bixby Voice stond uit (zie screenshot oorspronkelijke comment)

Vandaar dat ik in een latere comment ook mopperde dat Samsung nodig moet leren wat "UIT" inhoudt.

Het is gelukkig opgelost, maar het blijft absurd hoe dat moest (zeker aangezien hetzelfde methode nooit voor problemen op mijn Samsung had veroorzaakt, alleen die van mijn partner)

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 08-07-2024 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
aaronito schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:33:
[...]

Ja idd. Jammer genoeg worden deze niet meer geupdate. Zelf ondervonden toen ik bepaalde apps geen updates kreeg en via de playstore de melding aangaf dat de app was uitgezet.
Ik vind dat niet zo'n probleem. Op het moment dat je de app wil gaan gebruiken (na lange tijd) krijg je de melding dat je het eerst moet updaten. Zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tistjendop
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
realphoenikx schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:09:
[...]

Ik vind dat niet zo'n probleem. Op het moment dat je de app wil gaan gebruiken (na lange tijd) krijg je de melding dat je het eerst moet updaten. Zo gebeurd.
Maar op dat moment kan je op een tragere/instabiele verbinding zitten of een verbinding met downloadlimiet...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Geraedus
Update voor de Google Play Service beschikbaar van Juni, 63MB.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNz_W95N7DNnfwn2n9cyKc0x1fo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KpvV9RbWiHzAKeGaGns59gJF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4HLKGhnbV4ral0uz6bEkblpLU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v6gZqShkVxO8rw6gpPPy0CeO.jpg?f=user_large

AI zal de wereld misschien ooit wel overnemen, maar het gaat niet die van Samsung zijn :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
MadMarky schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

AI zal de wereld misschien ooit wel overnemen, maar het gaat niet die van Samsung zijn :+
Of de kat eens naar de kapper sturen, heb zelf ook 2x moeten kijken wat het was. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Geraedus schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:49:
[...]

Of de kat eens naar de kapper sturen, heb zelf ook 2x moeten kijken wat het was. 😉
Kat in de zak gekocht hahaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Artificial Intelligence is iets wat nog in de kinderschoenen staat. En de Google Implementatie (welke Samsung ook gebruikt) is op dit moment minder goed dan die van ChatGPT (onder andere gebruikt door Microsoft en Apple), en ook ChatGPT maakt nog genoeg fouten als je er even op zoekt.
Dus resultaten moet je controleren, en inderdaad kun je hartelijk om lachen waar het fout gaat zoals hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
Zou 'r al een mogelijkheid zijn om de Portrait Studio functie uit Photo Assist te gebruiken op onze S23? Momenteel is 't een flip6/fold6 feature, maar wellicht kan 't op de een of andere manier toch..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vincent91
De july update komt bij mij nu binnen (s23u)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Op mijn s23 ook 👌🏼

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08 19:40
Vraagje aan de S23 FE bezitters: ik heb absoluut een 32-bit app nodig; zou iemand zo vriendelijk willen zijn om te kijken of deze installeert?

https://play.google.com/s...r.be.teletask.iSGUI&hl=en

(Teletask Isgui)

Indien ja, ga ik de S23 FE halen.

Mijn dank is groot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Milton1 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:19:
Vraagje aan de S23 FE bezitters: ik heb absoluut een 32-bit app nodig; zou iemand zo vriendelijk willen zijn om te kijken of deze installeert?

(Teletask Isgui)

Mijn dank is groot!!
Met de s23 ultra krijg ik een foutmelding dat de App voor een oudere Android versie is gemaakt en niet geschikt is voor dit apparaat. Maar dat is via de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton1
dutchnltweaker schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:23:
[...]

Met de s23 ultra krijg ik een foutmelding dat de App voor een oudere Android versie is gemaakt en niet geschikt is voor dit apparaat. Maar dat is via de playstore.
Yes, je S23 Ultra heeft de snapdragon 8 gen 2 aan boord, dewelke 32bit apps niet volledig ondersteunt. Daarom dat ik naar de S23 FE aan 't kijken ben met de Exynos 2200; waar 32bit code op ZOU moeten werken. Wil wel even zeker zijn, vandaar de vraag.

Maar dank om te proberen, geapprecieerd.

Iemand met een S23 FE? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-09 08:55
Milton1 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:29:
[...]

Yes, je S23 Ultra heeft de snapdragon 8 gen 2 aan boord, dewelke 32bit apps niet volledig ondersteunt. Daarom dat ik naar de S23 FE aan 't kijken ben met de Exynos 2200; waar 32bit code op ZOU moeten werken. Wil wel even zeker zijn, vandaar de vraag.

Maar dank om te proberen, geapprecieerd.

Iemand met een S23 FE? ;-)
Je zou ze ook een email kunnen sturen, met de vraag de app te updaten, zodat die ook op andere toestellen draait. Laatste update is namelijk 4 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Glassertje schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Je zou ze ook een email kunnen sturen, met de vraag de app te updaten, zodat die ook op andere toestellen draait. Laatste update is namelijk 4 jaar geleden.
Zou best een end-of-life product kunnen zijn wat een keer is overgekocht of failliet is gegaan oid. Zou eerder hopen dat 't andersom werkt; dat je whatever home automation je van die tent hebt kunt opnemen in domoticz, ha of openhab oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
Ik ben m'n Teletask installatie inderdaad aan 't integreren in Home Assistant; daar gaat het hier even niet om. (en ik weet dat ik via de Home Assistant companion app dan ook m'n installatie kan aanspreken, maar is niet de use case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Excuses! Kan weg.

[ Voor 82% gewijzigd door Monda op 16-07-2024 19:28 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58

Prosperot

Today is a gift...

Het lijkt wel.of na de laatste update mn sim instellingen 'vanzelf' gewijzigd zijn. Ik zat iig met mn data opeens op sim1 ipv mn esim (of ligt dit aan mij?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
Nieuwe play update (met reboot) .. blijft wel op juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verkeerd topic, is verplaatst

[ Voor 146% gewijzigd door Albert020 op 18-07-2024 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
Albert020 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:48:
Gebruik altijd transparante hoesjes om mijn phones, maar deze worden dus ook altijd geel.
Heeft iemand ervaring met een transparante case voor S23 met individuele camera holes die niet geel wordt?
Misschien een vraag voor in het S23 accessories topic?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2171624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Weet iemand hoe je die verhalen uit kunt schakelen? (niet alleen de melding, gewoon de functie zelf)

Ineens sinds kleine 3 weken krijg ik ze midden in de nacht (niet consistent iedere nacht, wel paar keer per week), en ik kan nergens vinden hoe dit uit moet.

(toestel is vorig jaar gekocht, dus sowieso apart dat het nu pas gebeurt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/XqVqNhfsGatK6SQPnzyHBwCP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/hw4XokKAxluuFFJ1c3ozlH2z.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 18-07-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
Mizgala28 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:56:
Weet iemand hoe je die verhalen uit kunt schakelen? (niet alleen de melding, gewoon de functie zelf)

Ineens sinds kleine 3 weken krijg ik ze midden in de nacht (niet consistent iedere nacht, wel paar keer per week), en ik kan nergens vinden hoe dit uit moet.

(toestel is vorig jaar gekocht, dus sowieso apart dat het nu pas gebeurt)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gewoon in de galerij app, dan instellingen en dan bij verhalen de aangepaste service aanklikken. Daar kun je het uit zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgKDXYW2A1yABD-_tMM8SKiTIrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTS7cPyAKkzNLj7ZBKflOYPP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cg9P082XjQkD26EisjZCpvNjS64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pVCKullTAJp0EJw5nUKA2sZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 22:44
Even naar instellingen in de gallerij en dan onder aangepaste service uitzetten.
Mijn telefoon staat op z'n engels, maar denk dat het zo heet.

[ Voor 11% gewijzigd door timtwist op 18-07-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:04
fredhuizinga schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:05:
[...]

Gewoon in de galerij app, dan instellingen en dan bij verhalen de aangepaste service aanklikken. Daar kun je het uit zetten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is dus niet waar.
Op Mijn S22u en S24u komen ook random verhalen ineens tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
neeecht schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:17:
[...]

Dat is dus niet waar.
Vaag, je zou zeggen dat als hij uit staat dat dat niet meer moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is dus niet waar.
Recent nieuwe algemene voorwaarden van Samsung geaccepteerd blind met alle optionele extra's? Of elders wat extra aangezet wegens AI of andere functies?

Bij mij staat die verhaal functie in de instellingen van de galerij app uit door de "aangepaste functie" van de galerij app uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:12

angerfist-yentl

vake bei te bange!

(Teletask Isgui)

Mijn dank is groot!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKB8ytt2BzridSpOiVZSeWYG4p4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xiDHiMPQth6xyVBYFPHIMzO.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg dit beeld op de S23FE dus denk niet dat het werkt.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
fredhuizinga schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:05:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het staat uit, sterker nog als ik erop klik dan moet ik eerst voorwaarden accepteren (iets wat ik nooit eerder deed)

Het is (net als de AI) ook nooit aan geweest, en ik accepteer ook nooit voorwaarden voor dingen waar ik geen behoefte aan heb, mocht dat eventueel een reden zijn dat ik dit zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/WKmWaJISrIMUif1zByVYCEpY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/PDWKxWNGAOeStpw1RPmDcO6X.jpg
[...]

Dat is dus niet waar.
Op de S22 Ultra werd mijn partner gebombardeerd ermee, zelfs met de domste dingen zoals verhalen die vol zaten met foto's van documenten.

Nu met de S23 heeft mijn partner nergens last van, maar aangezien ik ook pas recent problemen hiermee heb vraag ik mij af of dat zo blijft.

Want dit is momenteel weer een ding dat Samsung doet zonder dat ik iets had geaccepteerd of aan gezet, maar ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het ook aan gebruik van Samsung account ligt, mijn tablet heeft nooit last van dit soort vage dingen en daar heb ik geen account aan gekoppeld.

Wil bijna een andere smartwatch kopen dan, want de enige reden dat ik Samsung hun account gebruik is vanwege de Galaxy Watch die ik heb.

Dit is ook de eerste keer dat ik zoveel gedoe heb met een Android telefoon (S22 Ultra die ik hiervoor had, had dit soort issues niet maar ik had toen ook geen Samsung account eraan gekoppeld, dat was de eerste keer dat ik dit merk kocht qua Android)

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 18-07-2024 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@fredhuizinga Ik vind op google de volgende oplossing: Instellingen - apps - systeem apps weergeven - galerij verhalen uitschakelen.
Ik weet niet of het werkt. Zag op mijn telefoon (S24U) dat er ook verhaallijnen gemaakt zijn (nooit toestemming voor gegeven), maar melding van de app galerij zijn bij mij geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Gismo1979 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:34:
@fredhuizinga Ik vind op google de volgende oplossing: Instellingen - apps - systeem apps weergeven - galerij verhalen uitschakelen.
Ik weet niet of het werkt. Zag op mijn telefoon (S24U) dat er ook verhaallijnen gemaakt zijn (nooit toestemming voor gegeven), maar melding van de app galerij zijn bij mij geblokkeerd.
Helaas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/WJxFxxTBiWVtQUFxnxyc9S8r.jpg

op mijn Tab S9 kan het wel uit, maar daar heb ik dit probleem niet + geen Samsung account

Op de S23 van mijn partner kan het ook niet uit (wel de meldingen en machtigingen uitgeschakeld, misschien lost dat het voor de helft op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik kan m wel uitschakelen op mijn s23. vreemd gedoe |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
Mizgala28 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:47:
[...]

Helaas

[Afbeelding]

op mijn Tab S9 kan het wel uit, maar daar heb ik dit probleem niet + geen Samsung account

Op de S23 van mijn partner kan het ook niet uit (wel de meldingen en machtigingen uitgeschakeld, misschien lost dat het voor de helft op)
Op mijn S23U kan ik hem wel uitschakelen, misschien komt dat omdat ik het nu wel aan heb staan. Dan zou je dus het eerst aan moeten zetten en alle voorwaarden accepteren voordat je het pas echt uit kan zetten.?
Wel vreemd "verhaal" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let wel op dat de galerij app via de Galaxy Store updates moet krijgen, check ook dat die bijgewerkt is. Zeg niet dat het daar ligt voor mensen met een probleem, maar check het voor de zekerheid, niet geschoten, altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile

(Teletask Isgui)

Mijn dank is groot!!
Kan je niet gewoon de apk downloaden en deze dan handmatig installeren?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-09 08:55
13art schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Kan je niet gewoon de apk downloaden en deze dan handmatig installeren?
Jawel, maar als je de app opent krijg je de melding dat de app niet compatibel is met de nieuwste versie van Android. Er wordt verzocht om te kijken naar een update of de ontwikkelaar een bericht te sturen.

Ik had al eerder geantwoord, dat die dan misschien de ontwikkelaar een bericht kon sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Glassertje op 19-07-2024 11:14 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos