Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 20:15
Hahn schreef op zondag 26 mei 2024 @ 23:16:
[...]

Als je bij de settings van je Current network → View more kijkt, staat 'MAC address type' dan op Phone MAC?

Want een tijd geleden had ik ook heel vaak problemen met 5GHz-verbinding en wifi die bijna niet meer werkte. Pas als ik wifi uitzette en weer aan, dan werkte het weer even goed. Totdat ik per ongeluk op die setting terechtkwam en 'm van 'Randomized MAC' naar 'MAC address type' heb veranderd. En sindsdien werkt m'n wifi vlekkeloos.
Hij stond inderdaad op randomized MAC, heb hem nu gewijzigd naar Phone-mac. Hopelijk lost dit het op, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:57
In het verleden heb ik een optie gebruikt om bepaalde apps wel of niet te laten roteren. Bijvoorbeeld standaard alle apps te laten roteren met uitzondering van google wallet. Zodat toegangskaartjes met qr code zonder problemen kunnen worden gescand.
Kan helaas deze optie nergens meer vinden, weet ook niet of ik daar een ondersteunende app voor gebruikte zoals bijvoorbeeld goodlock. Kan iemand mij opweg helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:10
ipje schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:18:
In het verleden heb ik een optie gebruikt om bepaalde apps wel of niet te laten roteren. Bijvoorbeeld standaard alle apps te laten roteren met uitzondering van google wallet. Zodat toegangskaartjes met qr code zonder problemen kunnen worden gescand.
Kan helaas deze optie nergens meer vinden, weet ook niet of ik daar een ondersteunende app voor gebruikte zoals bijvoorbeeld goodlock. Kan iemand mij opweg helpen?
Je kan dit gewoon aanmaken met een regel/routine. Zo heb ik roteren standaard uit staan, behalve voor bepaalde apps.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:09

W84

Het valt me op elke keer als ik 'm van de lader haal dat die nog geen minuut later op 99% staat. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Dat hij geen stroom meer krijgt uit het stopcontact. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

japie06 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:02:
Dat hij geen stroom meer krijgt uit het stopcontact. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten.
Ja ok, maar normaal bleef die nog wel ff op 100% staan. Nu meteen naar 99% zodra de lader eraf gaat. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:25
W84 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:35:
Het valt me op elke keer als ik 'm van de lader haal dat die nog geen minuut later op 99% staat. Waar kan dit aan liggen?
Hetzelfde hier, maar het heeft in mijn geval nul invloed op de accuduur achteraf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Mizgala28 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:21:
[...]

Hetzelfde hier, maar het heeft in mijn geval nul invloed op de accuduur achteraf gezien.
Tnx, duidelijk. Dan zal het wel van een update komen. Zolang het geen batterij issue is vind ik het prima. :)

[ Voor 8% gewijzigd door W84 op 30-05-2024 22:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-05 11:12
Oke ik ben er helemaal klaar mee. Toen ik vorig jaar mijn S23 Ultra kocht had ik 12u SOT. Nu iets meer dan een jaar later is er nog maar 11:50u SOT van over. SCHANDE. Mijn volgende telefoon wordt echt geen Samsung meer. Waarom gebeurt dit? Wil Samsung dat ik een upgrade doe naar de S24 Ultra? Is het de Illuminati? Zijn het de lizard people? /s

Ff serieus. Battery life fluctueert nou eenmaal afhankelijk van je gebruik, batterijleeftijd, bereik, verbonden apparaten en noem het zo maar op. Kunnen we stoppen met obsessief SOT analyseren?

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 17:38
bjvdven schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:44:
Battery life fluctueert nou eenmaal afhankelijk van je gebruik, batterijleeftijd, bereik, verbonden apparaten en noem het zo maar op. Kunnen we stoppen met obsessief SOT analyseren?
Batterij (bv SoT) 'issue' pas rapporteren na 5 verschillende metingen, niet na slechts 1 probleem(pje).

Zouden ze in de politiek ook nog wat aan hebben, ook omdat daar de problemen behoorlijk meer impact hebben dan een telefoonaccu...

Ik heb me jaren geërgerd aan mijn Motorola die altijd van 14% naar 12% sprong. Amerikanen slaan de 13 graag over uit bijgeloof en wilden dit niet aanpassen voor de EU. Uiteindelijk heb ik het detailpercentage naast het icoon van de accu uitgezet en er geen last meer van.
Mensen om mij heen vinden me een prettiger persoon geworden...

[ Voor 92% gewijzigd door emmerx op 31-05-2024 17:57 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

bjvdven schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:44:
Oke ik ben er helemaal klaar mee. Toen ik vorig jaar mijn S23 Ultra kocht had ik 12u SOT. Nu iets meer dan een jaar later is er nog maar 11:50u SOT van over. SCHANDE. Mijn volgende telefoon wordt echt geen Samsung meer. Waarom gebeurt dit? Wil Samsung dat ik een upgrade doe naar de S24 Ultra? Is het de Illuminati? Zijn het de lizard people? /s

Ff serieus. Battery life fluctueert nou eenmaal afhankelijk van je gebruik, batterijleeftijd, bereik, verbonden apparaten en noem het zo maar op. Kunnen we stoppen met obsessief SOT analyseren?
Haha, wel verdomme dit doet pijn. Au! Je hebt waarschijnlijk geen S10 gehad. Ik heb er nou eenmaal een trauma aan over gehouden. :'( Kan er niks aan doen. Maar in dit geval was het niet eens de SOT. Vind het gewoon vreemd dat die meteen op 99% schiet als die van die lader gaat. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
W84 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:47:
[...]

Haha, wel verdomme dit doet pijn. Au! Je hebt waarschijnlijk geen S10 gehad. Ik heb er nou eenmaal een trauma aan over gehouden. :'( Kan er niks aan doen. Maar in dit geval was het niet eens de SOT. Vind het gewoon vreemd dat die meteen op 99% schiet als die van die lader gaat. :P
Het werkt als volgt, telefoon laad op tot 100 procent en stopt dan met laden, vervolgens gebruikt de telefoon stroom uit de accu, niet van de oplader, om gewoon verbinding te houden, notificaties op te halen, etc. Daardoor zakt de accu naar 99 procent, en dan gaat die weer opladen tot 100 procent.
Probleem is dus als jij de telefoon uit de lader haalt bij 99,50 procent, de telefoon gelijk omlaag springt zodra je 99,49 procent vol bent van wege afronding op de hele procent.
Ander probleem is dat bij oppakken en lader loskoppelen, de telefoon gaat werken, immers de processen die op de lader moeten worden gestopt, maar ook de telefoon beweegt dus sensor input komt.
Die combinatie van factoren geeft de 99 procent bij ontkoppelen.
Dus niets om je druk over te maken, want het is de waarheid. Wil je jezelf voor de gek houden moet je een iPhone kopen, die manipuleert de waarden. Je blijft langer op 100, maar dan ineens springt die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Haha, nee hou van transparantie dus helemaal prima. Maar duidelijk en ik weet denk ik al wat het is, want Battery Protection staat op Basic. Dat stond hiervoor altijd uit. :)

[ Voor 22% gewijzigd door W84 op 31-05-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:42
hoi

ik zie aan mn camera een klein gaatje ,is dit een microfoon ?

heb een hoesje die de cameras volledig beschermd ,is dit een nadeel voor de microfoon aan de camera ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Vincent91 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 12:34:
hoi

ik zie aan mn camera een klein gaatje ,is dit een microfoon ?

heb een hoesje die de cameras volledig beschermd ,is dit een nadeel voor de microfoon aan de camera ?
Kijk even: site van Samsung S23

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markies
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 16:29
13art schreef op zondag 26 mei 2024 @ 05:57:
[...]

Dat zou fijn zijn, want het is al een tijdje beduidend slechter op mijn S23+, en dan voornamelijk bij het gebruik van mobiele data. Op wifi is het wel ok.
bij mij is de batterij duur ook dramatisch verslechterd, :( dagelijks opladen bij 3 maanden oud toestel is waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:10
dutchnltweaker schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:42:
Ik wilde eens testen of de samsung wallet hier werkte op de s23 ultra, geïnstalleerd, maar als ik hem open krijg ik in de app een foutmelding dat de app niet geopend kan worden. De app heb ik gewoon via de galaxy store geïnstalleerd.
Update: de App werkt nu wel, je kan de land alleen nog niet op Nederland zetten. Maar je hebt wel de optie om je bankkaarten of andere tickets of kaarten toe te voegen (net als Google wallet). Wel grappig, zet je hem op uk kan je een bankkaart toevoegen, zet je de App op Duitsland dan kan je een Samsung pay kaart aanmaken maar geen bankkaart toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geraedus schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:18:
Ben benieuwd of het echt de batterij duur zal gaan verbeteren.

[Afbeelding]
Is er nog steeds niet helaas deze update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mensen die weten hoe je kan instellen dat als je op een linkje klikt vanuit bijv. je mail dat de app geopend wordt ipv de webpagina? Bijv. een mailtje van DHL of Post.nl met een track & trace. Klik ik hierop wordt Chrome als browser geopend terwijl ik beide apps heb.

Ik had dit al ingesteld: Instellingen > Apps > Standaard app > Links openen > Koppeling in apps openen aanzetten

Maar dat werkt blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:41
morgen komt mijn s23 binnen, zijn er dingen/problemen die op dit moment spelen waar ik rekening mee moet houden? Alvast bedankt :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:15
giovanni2903 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:30:
morgen komt mijn s23 binnen, zijn er dingen/problemen die op dit moment spelen waar ik rekening mee moet houden? Alvast bedankt :)
De camera maakt van gras een tint zo groen dat t niet meer OK lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
Je hebt 'm nog niet eens binnen en je bent al op zoek naar problemen? :+

Gewoon lekker gebruik van gaan maken en niet al te druk maken, het is een goede smartphone :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Hahn schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:31:
[...]

Je hebt 'm nog niet eens binnen en je bent al op zoek naar problemen? :+

Gewoon lekker gebruik van gaan maken en niet al te druk maken, het is een goede smartphone :)
hahah, er zijn altijd wel dingetjes toch. maar wat voor de ander een probleem is hoeft dat voor mij niet te zijn. zoals bijv kleuren die niet helemaal kloppen op een foto, zoveel maak ik er namelijk niet :)

ben benieuwd, maar vooral tov de s20 zal het niet heel anders zijn

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lees vooral goed de vragen tijdens het instellen en waar je wel of niet mee akkoord gaat. Dat helpt je later als iets wel of niet werkt begrijpen dat je daar een keuze gemaakt hebt om iets wel of niet toe te staan, of wel of niet te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:09
Heeft iemand een idee hoe ik blijvend van deze update meldingen afkom (zie screenshot).

Ik heb de taalpakketen al verwijderd en uitgesloten van automatisch bijwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLkwzedsZBdNOxsTDh7urUXvS7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbX3mFeXwP4s2nmDLesJ7UVT.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geraedus schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:45:
Heeft iemand een idee hoe ik blijvend van deze update meldingen afkom (zie screenshot).

[Afbeelding]

Alvast bedankt.
Je hebt nu al meer moeite gedaan om deze updates niet te krijgen, dan dat het was geweest om de updates gewoon wel uit te voeren. Dus dat zou mijn tip zijn: werk ze wel bij, dan heb je er voorlopig geen last meer van (in de laatste 5 jaar heb ik pas 1 of 2 keer deze updates gekregen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Hahn schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:48:
[...]

Je hebt nu al meer moeite gedaan om deze updates niet te krijgen, dan dat het was geweest om de updates gewoon wel uit te voeren. Dus dat zou mijn tip zijn: werk ze wel bij, dan heb je er voorlopig geen last meer van (in de laatste 5 jaar heb ik pas 1 of 2 keer deze updates gekregen).
Wat je zegt klopt inderdaad. Het gaat me eigenlijk ook meer om het feit dat onnodige zaken niet zomaar op een toestel hoeven te komen.

Maar zoals je zegt, dan maar bijwerken om van deze ongevraagde updates af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geraedus schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:01:
[...]

Wat je zegt klopt inderdaad. Het gaat me eigenlijk ook meer om het feit dat onnodige zaken niet zomaar op een toestel hoeven te komen.
Snap ik, maar Android zit vol met onderdelen die je waarschijnlijk nooit gebruikt of zelfs van weet ;) En bij taalpakketten gaat het gelukkig niet om vele GigaBytes aan opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Alvast bedankt.
Niet, is onderdeel van het systeem, meegekomen met de OneUI 6.1 update. Als je ze installeert ben je ook van de melding af, buiten wat ruimte doet het verder niets op het systeem.
Klagen bij Samsung door genoeg mensen kan helpen het bij een volgende update op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 21:39

Alvast bedankt.
Als ik me goed herinner heb ik eerst de updates uitgevoerd en daarna de pakketten in de instellingen van de tolk verwijderd. De updates stonden vervolgens vrolijk weer aangeboden in de store. Ik heb dat aanbod een tijd genegeerd waarna het vanzelf verdween.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
rindertb schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:00:
[...]
Als ik me goed herinner heb ik eerst de updates uitgevoerd en daarna de pakketten in de instellingen van de tolk verwijderd. De updates stonden vervolgens vrolijk weer aangeboden in de store. Ik heb dat aanbod een tijd genegeerd waarna het vanzelf verdween.
Omdat ze waarschijnlijk automatisch gingen updaten.

Zo was dat in ieder geval bij mij, maar het zou fijn zijn als Samsung alleen de taalpakketen voor de gekozen talen zou downloaden, en niet meteen zoveel verschillende waar ik toch niks mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Nu we het toch over taalpakketten hebben, Nederlands is nog steeds niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 21:39
Mizgala28 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:27:

Omdat ze waarschijnlijk automatisch gingen updaten.
Nee, want ze staan nu in genoemde instellingen in het rijtje van de beschikbare pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
rindertb schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:40:
[...]
Nee, want ze staan nu in genoemde instellingen in het rijtje van de beschikbare pakketten.
Vandaar "waarschijnlijk" (wat dus nee blijkt te zijn)

Ik blijf erbij dat het fijn zou zijn als dit anders kon op Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-05 22:38
Goede dag weet niet of ik op de juiste topic zit maar kon het 123 niet vinden..

Heb een samsung A52 5G android 14 sinds de laatste GUI update Always on Display versie 8.7.99.11 versie one UI 6.1 kan ik mijn Always on Display niet meer wijzigen donkere achtergrond de klok kan ik niet meer veranderen door een andere etc.

In de instellingen ook niet meer te vinden en beknopt kan niets meer veranderen.

Zijn er meer problemen met Always on Display? wegens de laatste update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
J.E. Weinor schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:53:

Heb een samsung A52 5G android 14 sinds de laatste GUI update Always on Display versie 8.7.99.11 versie one UI 6.1 kan ik mijn Always on Display niet meer wijzigen donkere achtergrond de klok kan ik niet meer veranderen door een andere etc.

In de instellingen ook niet meer te vinden en beknopt kan niets meer veranderen.

Zijn er meer problemen met Always on Display? wegens de laatste update.
Dit topic gaat alleen over S23-modellen, dus je zit hier eigenlijk niet goed.

Maar het klopt dat sinds One UI 6.1 er bepaalde zaken uit de Always On Display weggehaald zijn. Daarvoor zal je nu een app vanuit de Samsung Store moeten installeren, genaamd GoodLock. Binnen GoodLock kan je dan LockStar installeren, en daarmee kan je wel weer een aantal van die functies gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
J.E. Weinor schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:53:

Heb een samsung A52 5G
Er is ook niet zoveel over de A52 te vinden...........

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-04 14:53
RvD86 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:46:
Mijn USB-C poort is kapot.

Ik lees hier af en toe dat toestellen met krassen e.d. terugkomen na reparatie.
Of lees je hier alleen de horror verhalen en gaat het eigenlijk altijd wel goed?

Zit nu te twijfelen of ik toch op ga sturen of dat ik een keer langs ga in Utrecht.
Want als ik een afspraak maak kunnen ze dat ter plekke maken toch?
Maar opsturen is stuk makkelijker, Voor langs gaan zal ik een keer vrij moeten nemen ofzo.

Iemand met beide ervaring toevallig?
Wat is aan te raden?
Mijn s23U is voor de 3e keer defect. 2x de usb c poort defect geweest. Hebben ze er een nieuw sub board in gezet. En een keer een zwarte vlek op het scherm. Nu doet het touch op een gedeelte van het display het niet meer. Maandag morgen exemplaar helaas.

Ik zou opsturen. Bij de Samsung shop moet het toestel naar farbrieksinstellingen. Bij opsturen mag het in onderhoudsmudus. Dat bespaard erg veel tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris499 op 09-06-2024 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 10:04
Chris499 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:40:
[...]

Mijn s23U is voor de 3e keer defect. 2x de usb c poort defect geweest. Hebben ze er een nieuw sub board in gezet. En een keer een zwarte vlek op het scherm. Nu doet het touch op een gedeelte van het display het niet meer. Maandag morgen exemplaar helaas.

Ik zou opsturen. Bij de Samsung shop moet het toestel naar farbrieksinstellingen. Bij opsturen mag het in onderhoudsmudus. Dat bespaard erg veel tijd.
Ik zou nieuwe usb c kabels halen en meteen ook goede kwaliteit (mocht je nu een no name kabeltje hebben zeker). Geen idee hoe jij die poorten anders zo snel sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HBSVDK schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:04:
[...]

Ik zou nieuwe usb c kabels halen en meteen ook goede kwaliteit (mocht je nu een no name kabeltje hebben zeker). Geen idee hoe jij die poorten anders zo snel sloopt.
Ik zou draadloos gaan laden, dan heb je die poorten meest van de tijd niet nodig.
Idem mocht je bedraad Android Auto hebben, een converter naar draadloos Android Auto halen, ben je ook daar van het gedoe met de kabeltjes af, en je telefoon ook in de auto draadloos opladen eventueel met een magsafe hoesje en vastklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
HBSVDK schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:04:
[...]

Ik laad altijd met orriginele Samsung kabel en adapter.

Scherm is ook al 2 keer kapot geweest. Telefoons van Samsung zijn niet robuust gemaakt.

Draadloos laden ook een tijd gedaan. Maar bij voorkeur bedraad. Gaat sneller en minder 'lekstroom' (zover dat niet verwaarloosbaar is).

[ Voor 13% gewijzigd door Chris499 op 10-06-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

De SOT gaat opeens weer goed hier. System UI staat inmiddels als laatste als verbruik zoals voorheen. Geen idee waar het aan lag. Ik heb wel 3 dingen aangepast trouwens:
-Adaptive battery UIT
-Adaptive brightness AAN
-RAM plus UIT

Er zit serieus een paar uur verschil in nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
W84 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:45:
De SOT gaat opeens weer goed hier. System UI staat inmiddels als laatste als verbruik zoals voorheen. Geen idee waar het aan lag. Ik heb wel 3 dingen aangepast trouwens:
-Adaptive battery UIT
-Adaptive brightness AAN
-RAM plus UIT

Ik kan adaptive battery nergens meer vinden sinds OneUI 6.1, jij nog wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W84

W84

edgarf28 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:09:
[...]

Jazeker, anders kan ik 'm ook niet uitzetten. :p

Battery > Background Usage Limits en dan de drie puntjes rechtboven. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39

13art

Moderator Mobile
edgarf28 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:09:
[...]

Aanpasbare batterij heeft het in NL.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
W84 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:12:
[...]

Ah zit het daar tegenwoordig. Maar stond al uit bij mij, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
-Adaptive battery UIT
-Adaptive brightness AAN
-RAM plus UIT

Alleen de adaptieve batterij instelling stond bij mij anders (stond aan). Deze nu uit gezet. Eens kijken of dit inderdaad verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
W84 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:12:
[...]

Weet niet of dit een goed idee is om uit te zetten

Op deze manier leert uw telefoon uw gebruik en op basis daarvan wordt uw telefoon geoptimaliseerd, volgens mij gaan een aantal apps meer beginnn verbruiken

Bij mij staat deze aan en heb geen batterij problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84

W84

13art schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:17:
[...]

Alleen de adaptieve batterij instelling stond bij mij anders (stond aan). Deze nu uit gezet. Eens kijken of dit inderdaad verschil maakt.
Hoop het voor je. Hier duidelijk verschil nu. Verder niks geinstalleerd of verwijderd. Geef het echter wel een paar dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Vincent91 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:21:
[...]

Weet niet of dit een goed idee is om uit te zetten

Op deze manier leert uw telefoon uw gebruik en op basis daarvan wordt uw telefoon geoptimaliseerd, volgens mij gaan een aantal apps meer beginnn verbruiken

Bij mij staat deze aan en heb geen batterij problemen
Kan wezen maar lees ook veel tegenstrijdige berichten en als tip om het uit te zetten aangezien het systeem te agressief is met uitzetten van apps die je uiteindelijk steeds weer opnieuw opstart wat juist weer voor extra verbruik kan zorgen. Dus tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
W84 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:26:
[...]

Kan wezen maar lees ook veel tegenstrijdige berichten en als tip om het uit te zetten aangezien het systeem te agressief is met uitzetten van apps die je uiteindelijk steeds weer opnieuw opstart wat juist weer voor extra verbruik kan zorgen. Dus tja...
Daar had ik dus last van met mijn vorige Samsung, kwamen whatsapp berichten soms 1 uur later door dat "optimaliseren"

Android heeft ook al een eigen systeem die dat doet, dus waarom Samsung een eigen extra agressieve variant bovenop gooit is mij aan raadsel, alle onnodige batterij bespaar modi had ik destijds op mijn S22U en nu S23 uitgeschakeld en qua accu merk ik geen verschil, ondanks dat notificaties sindsdien wel direct binnen komen.

Hetzelfde met Memory Guardian, ik werd het een beetje zat hoe snel de S23 (S22U had hier iets minder last van) dingen op de achtergrond ging killen, sinds dat ik deze gebruik (en Memory Guardian is gewoon een Samsung eigen app) heb ik daar geen last van, en de accu duur is zoals verwacht hetzelfde als zonder.

Wat mij meteen doet denken hoe waardeloos al die accu bespaar modi wel niet zijn, als wanneer je deze uitschakelt de accuduur hetzelfde is.

Uitzondering was RAM Plus, die uitschakelen heeft de toestel niet alleen soepeler gemaakt, maar ook zuiniger (en Memory Guardian doet beter z'n werk dan RAM Plus)

Ieder z'n ding, genoeg mensen die niks doen en tevreden zijn, en ik zelf pas ook niet alles volledig aan.

Maar ik snap niet echt waarom Samsung en andere Android fabrikanten dit nog steeds doen, ik heb nog een oude LG telefoon liggen en daar komen zelfs anno nu (op Android 12) alle notificaties per direct binnen zonder geklooi.

Want Samsung is niet de enige die rare bespaar modi of dergelijke gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84

W84

-Adaptive battery UIT
-Adaptive brightness AAN
-RAM plus UIT

Nou, ik keur het goed. Nu hopen dat het zo blijft. :p

-Power saving UIT
-Performance profile LIGHT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dNZR9cVIlDii8UEz2RIMVSPi9c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CFInmo86PYQa4jro1vuUKVBH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door W84 op 11-06-2024 00:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincent91
De 2de mei update komt bij mij binnen (s23u)

[ Voor 8% gewijzigd door Vincent91 op 11-06-2024 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Vincent91 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:00:
Ja hier ook! Apart dat het nog steeds de mei security patch bevat en niet die van juni.
Mn ma ontvangt op haar Redmi note 12 pro net wel al de juni security patch... Dus Xiaomi is met een budget phone deze keer eerder met de juni update dan Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Vincent91 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:00:
Ik had zelf al de Juni patch verwacht, zeker aangezien het al bijna half Juni is.

Vraag mij dan vooral af wat deze update werkelijk doet dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Mizgala28 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:06:
[...]

Ik had zelf al de Juni patch verwacht, zeker aangezien het al bijna half Juni is.

Vraag mij dan vooral af wat deze update werkelijk doet dan.
batterij fixes en video rattle noise

er waren er veel met batterijproblemen na de 6.1 update dus hopelijk na deze update opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

-Adaptive battery UIT
-Adaptive brightness AAN
-RAM plus UIT

RAM Plus had ik nog nooit van gehoord. Bleek inderdaad aan te staan, dus die maar eens uitgezet. Net als de “Aanpasbare batterij”.
Adaptive brightness stond al aan.
En net de laatste update binnen gehengeld, dus nu maar eens kijken of het wat scheelt :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84

W84

Pietervs schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:31:
[...]

RAM Plus had ik nog nooit van gehoord. Bleek inderdaad aan te staan, dus die maar eens uitgezet. Net als de “Aanpasbare batterij”.
Adaptive brightness stond al aan.
En net de laatste update binnen gehengeld, dus nu maar eens kijken of het wat scheelt :)
Ja RAM Plus zit een beetje verstopt en staat standaard aan. Echt geen idee waarom want je toestel draait er alleenmaar minder soepel door. Samsung zou wat meer uitleg moeten geven tijdens het installatieproces over zaken zoals RAM Plus en Aanpasbare batterij etc.

Maar goed, de update laat ik even voor wat het is en kijk de kat even uit de boom zegmaar. Ik lees de bevindingen wel eerst hier voordat ik ga updaten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
Vincent91 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:12:
[...]

batterij fixes en video rattle noise

er waren er veel met batterijproblemen na de 6.1 update dus hopelijk na deze update opgelost
Ben benieuwd, iemand al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:07
Had gisteren en vandaag ook een Google play systeemupdate. Die van vandaag was 1,3MB en die van gisteren was ook zoiets van die grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 09:22
Hoe is het toch mogelijk. De achilleshiel van tot nu toe alle Galaxy telefoons die heb gehad tot op heden speelt weer op: de USB port. Hij pakt 't oplaadkabeltje moeilijk. Natuurlijk geprobeerd schoon te maken, maar helaas. Ik doe toch echt niets raars met m'n ports. Ben ik de enige die daar last van heeft?

Reparatie is ook altijd een moeilijk verhaal, gezien dit één geheel is met het moederbord. Misschien even overwegen om hem gewoon met stromend water af te spoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
yinx84 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:20:
Hoe is het toch mogelijk. De achilleshiel van tot nu toe alle Galaxy telefoons die heb gehad tot op heden speelt weer op: de USB port. Hij pakt 't oplaadkabeltje moeilijk. Natuurlijk geprobeerd schoon te maken, maar helaas. Ik doe toch echt niets raars met m'n ports. Ben ik de enige die daar last van heeft?

Reparatie is ook altijd een moeilijk verhaal, gezien dit één geheel is met het moederbord. Misschien even overwegen om hem gewoon met stromend water af te spoelen...
Zelden last van, en als het gebeurt is het altijd stof wat zich flink heeft opgehoopt in de poort. Is soms even klooien om het er goed/allemaal uit te krijgen maar daarna werkt het weer als behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus

De paar keer dat ik er last van gehad heb, kwam her puur door de slijtage aan de oplaadkabel. Zeker de 3rd party kabels die je voor een paar euro kan aanschaffen hebben een snelle slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
Mijn telefoon krijgt meerdere keren per dag een usb-kabel in zn reet. En ik heb geen problemen. Vorige galaxy (S10) ook niet. Dus nee, voor mij een onbekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:53:
[...]

Ja RAM Plus zit een beetje verstopt en staat standaard aan. Echt geen idee waarom want je toestel draait er alleenmaar minder soepel door. Samsung zou wat meer uitleg moeten geven tijdens het installatieproces over zaken zoals RAM Plus en Aanpasbare batterij etc.

Maar goed, de update laat ik even voor wat het is en kijk de kat even uit de boom zegmaar. Ik lees de bevindingen wel eerst hier voordat ik ga updaten. :p
Mijn moeder had last van een crashent spel op haar Tab S8. Na aanzetten Ramplus was dat probleem over. Dus het kan echt wel nut hebben bij geheugen intensieve programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met hout schoonmaken, usb poort hoopt vuiligheid in op. De hoeveelheid hangt van de omgeving en leefstijl af. Denk aan wandelen in duinen, werken in een zagerij met veel stof in de lucht, wel of niet kleding in de droger, etc.

Mijn advies bij mensen met dit soort problemen is draadloos laden te gebruiken. Die functie bestaat niet voor niets en heeft geen last van vieze of kapotte usb poorten in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Ik gebruik al een jaar of 10 Samsung telefoons en echt nog nooit problemen gehad. Soms zit er een keer een pluisje in de usb poort en die haal ik er dan uit en het werkt weer top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:05
Heb dit laatst ook gehad. Supersnel laden ging toen over naar normaal laden. Goed schoon maken en toen werkte het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
swhnld schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:29:
[...]

Mijn moeder had last van een crashent spel op haar Tab S8. Na aanzetten Ramplus was dat probleem over. Dus het kan echt wel nut hebben bij geheugen intensieve programma's.
Interessant, andersom (zelf ook meegemaakt) wel vaker issues gezien met crashende apps en games door RAM plus, maar dit is voor het eerst dat ik hoor dat RAM Plus helpt, vraag mij meteen af welke game het was waar 8GB RAM (of meer) niet genoeg voor was.

Maar daarnaast had dus iemand eerst RAM Plus uitgeschakeld op die tablet, RAM Plus staat namelijk standard altijd aan tenzij je het zelf uitschakelt.

Alsnog interessant om te lezen dat het de andere kant ook op kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:36:
[...]

Interessant, andersom (zelf ook meegemaakt) wel vaker issues gezien met crashende apps en games door RAM plus, maar dit is voor het eerst dat ik hoor dat RAM Plus helpt, vraag mij meteen af welke game het was waar 8GB RAM (of meer) niet genoeg voor was.

Maar daarnaast had dus iemand eerst RAM Plus uitgeschakeld op die tablet, RAM Plus staat namelijk standard altijd aan tenzij je het zelf uitschakelt.

Alsnog interessant om te lezen dat het de andere kant ook op kan.
Ja, ik had het uitgeschakeld initieel. Las overal dat het niets deed.
En de game was een of andere verborgen kamer puzzel game, dus veel grafisch geweld met in en uitzoomen in grote ruimtes om kleine verborgen objecten te vinden.

Maar net als een swap partitie in Linux, of swap bestand in Windows, heeft het een functie bij te weinig werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
ik had problemen met fast charging na de 6.1 update

ik had supersnel laden aanstaan en toch laadde mn telefoon traag op ,op aantal forums waren er veel met dezelfde problemen

nu lijkt het dat dit terug in orde is met de laatste update ,zijn er nog metzefde ervaringen ?

over de batterij kan ik nog niks zeggen ,hoeveel dagen heeft het systeem nodig na een update ivm optimalisatie ?@swhnld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx

Stof is geen specifiek Samsung Galaxy probleem, maar USB(-C) vs Lightning.
Elke kwartaal stof verwijderen met houten prikker helpt en daarna met perslucht naspuiten (of elke keer dat deospuitbus op is en nog beetje lucht heeft..), dan werkt het als een zonnetje.
En -meestal- draadloos laden helpt natuurlijk ook.

Ik heb ook een tijdje een magnetische aansluiting gebruikt (eBay, met adapters voor USB-B, micro-USB en Lightning), 15W bedraad op buro prima naast 10W draadloos in de auto.

[ Voor 8% gewijzigd door emmerx op 12-06-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vroeger had je nog wel eens van die rubbertjes die je op je laadpoort kon drukken. Waarom die er nooit meer zijn... Kan namelijk ook helpen tegen water schade. Ik heb echt amper last van laad issues maar toevallig stootte onze hond onlangs een glas thee om die deels over m'n telefoon ging. Met kabeltje laden gaf toen de bekende vocht melding. Ff föhnen en laten drogen en de boel werkte weer.

Ik laad sowieso verder bijna altijd draadloos op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
swhnld schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Ja, ik had het uitgeschakeld initieel. Las overal dat het niets deed.
En de game was een of andere verborgen kamer puzzel game, dus veel grafisch geweld met in en uitzoomen in grote ruimtes om kleine verborgen objecten te vinden.

Maar net als een swap partitie in Linux, of swap bestand in Windows, heeft het een functie bij te weinig werkgeheugen.
Dan hebben ze dat spel goed geoptimaliseerd :+

Dat terzijde, ook zonder RAM Plus heeft (moderne) Android een eigen swap naar mijn weten, dus echt uit zal het nooit wezen.

Maar vooral op goedkopere merken klinkt het mooier, recent door omstandigheden een 2de toestel moeten halen (gewoon een super budget model) en die schreeuwt 12GB RAM op de verpakking, en achterop staat met kleinere letters "4GB RAM + up to 8GB expansion".

Nooit begrepen waarom een serieuzer bedrijf zoals Samsung z'n vingers hier aan brandt, zeker aangezien hun het nergens op de verpakking vermelden (tenzij de goedkopere modellen dat doen, maar die heb ik niet in handen gehad).

Aan of uit, als het apparaat maar z'n werkt doet zonder problemen is het allemaal wel prima denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:14:
over de batterij kan ik nog niks zeggen ,hoeveel dagen heeft het systeem nodig na een update ivm optimalisatie ?@swhnld
Samsung geeft altijd 14 dagen inleertijd aan om je gedrag te leren en zich daarop aan te passen bij het opzetten van een nieuwe telefoon. De algoritmes (AI) moeten immers genoeg (machine learning) data hebben om op basis van het gedrag van de gebruiker en de geinstallerde apps de processen op de telefoon aan te passen.
Dus ik verwacht bij wijzigingen van het OS waardoor gedrag van processen veranderd dat ook daar weer eenzelfde tijd zit om die data te verzamelen en interpreteren, maar heb nooit iets officieels gezien over die tijd bij updates..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juancho schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:36:
Vroeger had je nog wel eens van die rubbertjes die je op je laadpoort kon drukken. Waarom die er nooit meer zijn... Kan namelijk ook helpen tegen water schade. Ik heb echt amper last van laad issues maar toevallig stootte onze hond onlangs een glas thee om die deels over m'n telefoon ging. Met kabeltje laden gaf toen de bekende vocht melding. Ff föhnen en laten drogen en de boel werkte weer.

Ik laad sowieso verder bijna altijd draadloos op.
Die bestaan nog steeds. Bijvoorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl...eep-wit/9300000005606560/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Opzich wel handig voor mensen die amper meer een kabel gebruiken en veelal draadloos laden. Dan is dat poortje iig dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Juancho schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:54:
[...]

Opzich wel handig voor mensen die amper meer een kabel gebruiken en veelal draadloos laden. Dan is dat poortje iig dicht.
dacht dat draadloos laden niet goed was voor uw batterij ivm hitte ? en het is ook traag dus geef mij maar liever via kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Vincent91 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:03:
[...]

dacht dat draadloos laden niet goed was voor uw batterij ivm hitte ? en het is ook traag dus geef mij maar liever via kabel
Mijn originele Samsung draadloze lader (dit soort dingen ga ik dus zeker niet bij een Chinese webshop kopen!) heeft een koeler ingebakken. Telefoon wordt ook verder helemaal niet heet ofzo. En bovendien laad ik 9 van de 10x op tot 80%. Nooit problemen. Verder is het niet traag hoor, gewoon super snel laden. Je moet wel goed kijken of je dus de juiste lader koopt.

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 12-06-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Juancho schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:11:
[...]

Mijn originele Samsung draadloze lader (dit soort dingen ga ik dus zeker niet bij een Chinese webshop kopen!) heeft een koeler ingebakken. Telefoon wordt ook verder helemaal niet heet ofzo. En bovendien laad ik 9 van de 10x op tot 80%. Nooit problemen. Verder is het niet traag hoor, gewoon super snel laden. Je moet wel goed kijken of je dus de juiste lader koopt.
deze kan maar toch 15WAT gaan en is de orginele lader

https://www.bol.com/be/nl...RJng.2_18.21.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ik heb nog nooit echt grote verbeteringen bemerkt na een firmware update van Android, behalve aan de user interface bij een nieuwe versie van OneUI of Android.
Vandaag wel: Tomtom Amigo Bèta deed het niet op mijn S23+, maar sinds de update van gisteren (..5CXE3) werkt die weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt helemaal, draadloos zit op 15 watt, bedraad op 25 watt (of 45 watt maar die werd door Samsung afgeraden in het verleden als slechter voor de accu om regelmatig te gebruiken, en met de laadcyclus was het verschil in minuten dat die sneller was).
Zelf staat snel laden bij mij normaal uit, en laad ik normaal in de nacht op. Alleen bij uitzondering zet ik snelladen aan als ik bijvoorbeeld spontaan de plannen wijzig om bijvoorbeeld te gaan stappen en geen risico wil nemen tekort te komen.
Maar opladen is heel erg persoonlijk gedrag gericht (bijvoorbeeld op vakantie laad ik dagelijks op in de nacht, terwijl normaal doordeweeks ik oplaad in de auto naar kantoor en terug), er is geen gelijk of ongelijk, want mensen leven hun eigen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb een staande lader, volgens mij ook 15w. maar bij opladen staat dan wel in beeld "snelle draadloze oplader aangesloten". En het laden gaat ook daadwerkelijk heel snel. Niet dat het perse nodig is want die stand staat op mijn bureau, maar het gaat meer dan snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Juancho schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:54:
[...]

Ik was altijd van het draadloos opladen tot ik vernomen heb dat de accu en telefoon daardoor warmer worden. Ik gebruik nu alleen nog maar draadloos opladen in de auto met een Magsafe lader.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Juancho schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:11:
[...]

Hangt een beetje af wat de telefoon op de achtergrond doet ook.

Als de S23 van mijn partner veel app updates moet downloaden, dan komt dat ding best warm van de draadloze Samsung lader af (die met de fan)

Zonder die updates komt hij gewoon warm vanaf.

De S22U hiervoor was dan erg warm en heet (als veel app updates binnen kwamen)

Mijn S23 laad ik bedraad en die wordt nooit heet, maar soms (uit luidheid) leg ik deze op die Samsung lader en daarna is hij ook "best warm".

Niet zorgelijk warm of zo (S22U negerende) maar merkbaar warm, dus zelfs een fan helpt maar tot zover.

Edit: snel draadloos opladen in de instellingen uitschakelen voorkomt het warm worden, handig als iemand 's nachts z'n toestel wil opladen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 12-06-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 22:50
Dat snelle draadloos laden is eigenlijk ook alleen bedoeld als je geen hoesje om je telefoon hebt en m kaal op de pad legt.

Met mijn Spigen hoesje wordt mijn S23 ook warm/heet maar zonder aanzienlijk minder en laadt ie ook sneller.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markies
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 16:29
allerbelabberdste batterij duur zoals ook bij de smartwatch, voor de hoge prijs erg bedroevend

Samsung Galaxy S23+ 256GB S916

[ Voor 15% gewijzigd door markies op 13-06-2024 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
markies schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:54:
allerbelabberdste batterij duur zoals ook bij de smartwatch, voor de hoge prijs erg bedroevend
Mooi, het is er uit en hier hebben de lezers wat aan.
S23 type, firmware versie, gebruik?

Na PocoF2Pro, S22 en A54 ben ik heel blij met de zuinige Snapdragon 8 Gen 2 in de S23+, zelfs met laden (3W Qi en 20W bedraad) tot max 80% kom ik de dagen prima door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-qrN26RAJ9NGj4e2c_TYf4fP7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yycS0UX8AbN8m1D0839LkYR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door emmerx op 13-06-2024 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho

Heb jij al een keer je Samsung watch retour gestuurd of ga je weer komend half jaar alleen maar klagen en zeuren? Begint zowaar een beetje op trollen te lijken om eerlijk te zijn.

Ontopic dan maar, ik heb nu een jaar de S23 en ben uitermate tevreden. Lekker snel, prima batterijduur (zeker in vergelijking met mijn vorige S21 die ik 2 jaar had), scherm is fijn en iig nog een model dat fijn in je hand en broekzak past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
mijne nu een weekje in gebruik. bevalt heerlijk!
enige wat ik wel soms heb is dat bijv waze of spotify of flitsmeister compleet uitvallen na een kwartier-half uur. geen idee of dit een crash is of door iets van een sluimer-optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-05 13:38

Meer dan 50% van je bijdragen op dit forum sinds je registratie is klagen over samsung smartwatch en s23+

Je had ze al lang en breed weg kunnen doen, of je tijd iets productiefs steken, maar ipv dat drink je elke ochtend een fles azijn en ga je zwaar tegen je zin weer op pad met je 2 "waardeloze" samsung devices.

Tijd voor een overstap, denk je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 10:04
XelaRetak schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:10:
[...]

Meer dan 50% van je bijdragen op dit forum sinds je registratie is klagen over samsung smartwatch en s23+

Je had ze al lang en breed weg kunnen doen, of je tijd iets productiefs steken, maar ipv dat drink je elke ochtend een fles azijn en ga je zwaar tegen je zin weer op pad met je 2 "waardeloze" samsung devices.

Tijd voor een overstap, denk je?
Als ik hem was zou ik met ducktape een dikke 10000mah powerbank eraan vast ducktapen. Dan gaat ie langer mee dan stock:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online

Ik ben ook prima tevreden met de accuduur van mijn S23 (256GB) en Galaxy Watch 6 (44mm wifi) <3

Ik denk dat het hier vooral aan je verwachtingen ligt. Natuurlijk zit je met een smartphone een beetje op het randje van een dag wel/niet halen. Komt doordat de ontwikkelingen op SoC gebied sneller gaan dan op batterijgebied. De komende jaren met steeds meer AI processing on device gaan dat ook niet beter maken.

Maar ik ben er wel tevreden over. De meeste dagen haal ik prima en zoniet ben ik met de fast charge in een kwartier weer bij. De watch haalt helemaal makkelijk de dag (al zal de 40mm versie wel duidelijk minder zijn, die heeft een veel minder grote accu).

[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 13-06-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
giovanni2903 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:09:
mijne nu een weekje in gebruik. bevalt heerlijk!
enige wat ik wel soms heb is dat bijv waze of spotify of flitsmeister compleet uitvallen na een kwartier-half uur. geen idee of dit een crash is of door iets van een sluimer-optie.
Waarschijnlijk dat laatste. Even de batterij besparing uit zetten voor die apps. Ik herken het probleem in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:21
Ik heb als ik Spotify open zet dat mijn scherm niet meer automatisch uit gaat. Herkend iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Robbie T schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:52:
Ik heb als ik Spotify open zet dat mijn scherm niet meer automatisch uit gaat. Herkend iemand dit?
Bij mij gaat het Spotify scherm wel gewoon uit na de ingestelde tijd, ook na laatste fw update (die bij mij zowaar meerdere problemen heeft opgelost: Tomtom Amigo bèta, B&G).
Misschien heb je een routine ingesteld die dit verhinderd?
Ik heb dat bv ingesteld in de auto: ALS Bt device = autoradio, DAN dim screen pas na 10 min (++ Meldingen hardop voorlezen WhatsApp ++ Wifi Off ++ Mediavolume Bluetooth 100% ++ ...)
Anders de alleskunner: reboot

[ Voor 9% gewijzigd door emmerx op 14-06-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:21
emmerx schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Bij mij gaat het Spotify scherm wel gewoon uit na de ingestelde tijd, ook na laatste fw update (die bij mij meerdere problemen heeft opgelost: Tomtom Amigo, B&G).
Misschien heb je een routine ingesteld die dit verhinderd?
Ik heb dat bv ingesteld in de auto: ALS Bt device xx, DAN dim screen pas na 10 min
Anders alleskunner: reboot
Geen routine en reboot helpt niet. Ik zal de gehele App opslag eens wissen. Kijken wat dat doet.

Edit; app volledig gereset (instellingen->apps->spotify->opslag-> wissen).

Daarmee opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Robbie T op 14-06-2024 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
Gelukkig kan ik over naar het S24 forum.

Gisteren van Samsung te horen gekregen dat mijn toestel onherstelbaar is en ik ter vervanging een S24U krijg.

Hopelijk is de S24U een robuuster toestel. Heb nog nooit zo een krakkemikig toestel als de S23U gehad.

Ik wens jullie meer plezier dan ik van mijn S23U heb gehad en wellicht tot ziens in het S24 forum!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
Chris499 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:21:
Gelukkig kan ik over naar het S24 forum.

Gisteren van Samsung te horen gekregen dat mijn toestel onherstelbaar is en ik ter vervanging een S24U krijg.

Hopelijk is de S24U een robuuster toestel. Heb nog nooit zo een krakkemikig toestel als de S23U gehad.

Ik wens jullie meer plezier dan ik van mijn S23U heb gehad en wellicht tot ziens in het S24 forum!
Toestel is bij mij al 3 keer zonder hoesje en screenprotector op de grond gevallen en heeft het toe nu toe zonder schade overleefd, heb ik persoonlijk erken je probleem niet.

Wel fijn voor je dat samsung je een nieuw toestel voorzien heeft, maar of de s24u nou een upgrade is ten opzichte van de s23u betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
- knip -

[ Voor 97% gewijzigd door Geraedus op 16-06-2024 20:06 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 56 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos