Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Roost schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:43:
Ik heb in de gallerij videos staan met een hele hoge resolutie, dus veel MB's. Is er een mogelijkheid om de videos op de telefoon te verkleinen, dus het aantal MB's minder te maken? Het is mij ooit een keer gelukt, maar ik kan het niet reproduceren.
Mijn samsung kan dat: gallery, potloodje, 3 stipjes bovenaan, size and format. Daar kun je resolutie en video codec aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:00
Maar dat is alleen van FHD naar HD en niet nog kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Roost schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:19:
Maar dat is alleen van FHD naar HD en niet nog kleiner.
Ik kan van 1600x1200 verkleinen tot 640x480, lijkt me klein zat 🤷
Maar het zal wellicht aan je telefoon en videobestand liggen wat wel of niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb automatische updates aanstaan in de playstore (wifi+mobiel data). maar als ik het soms open zie ik een lijst aan updates. gaat dit nu eigenlijk goed of doet de playstore het op een bepaald tijdstip installeren en niet direct?

de playstore is up-to-date.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 14-05-2024 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Farabi schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:46:
ik heb automatische updates aanstaan in de playstore (wifi+mobiel data). maar als ik het soms open zie ik een lijst aan updates. gaat dit nu eigenlijk goed of doet de playstore het op een bepaald tijdstip installeren en niet direct?

de playstore is up-to-date.
Je telefoon controleert niet elke minuut op updates, en update over het algemeen eens per week in de achtergrond tijdens het opladen.
Wanneer een app niet meer werkt of problemen geeft is handmatig controleren en updaten altijd aan te raden, voor de rest kun je gewoon vertrouwen op automatische updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 18:57

W84

Wat is jullie SOT nu de 6.1 update een beetje is ingezonken met de normale S23? Ik haal zo'n 7u. Voorheen lag dat op 8-10u en om de 2 dagen opladen. Duidelijk verschil toch wel. Nog steeds een prima resultaat hoor maar altijd jammer. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
W84 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:10:
Wat is jullie SOT nu de 6.1 update een beetje is ingezonken met de normale S23? Ik haal zo'n 7u. Voorheen lag dat op 8-10u en om de 2 dagen opladen. Duidelijk verschil toch wel. Nog steeds een prima resultaat hoor maar altijd jammer. :+
Geen verschil gemerkt, nog steeds gemiddeld 7 a 8 uur SoT met mixed usage als ik het 2 dagen wil uit houden.

met 20%+ accu over, AOD is uit en ik gebruik 4G in plaats van 5G

Maar iedereen z'n gebruik is anders, plus ik maak weinig foto's of video's en dat trekt de accu het snelst leeg viel mij op.

Verder doe ik veel dingen via de browser, dat scheelt ook fors qua verbruik.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 14-05-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Mizgala28 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:32:
[...]

Geen verschil gemerkt, nog steeds gemiddeld 7 a 8 uur SoT met mixed usage als ik het 2 dagen wil uit houden.

met 20%+ accu over, AOD is uit en ik gebruik 4G in plaats van 5G

Maar iedereen z'n gebruik is anders, plus ik maak weinig foto's of video's en dat trekt de accu het snelst leeg viel mij op.

Verder doe ik veel dingen via de browser, dat scheelt ook fors qua verbruik.
Ah ok, beetje hetzelfde hier. Welke browser gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
W84 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:42:
[...]

Ah ok, beetje hetzelfde hier. Welke browser gebruik je?
Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:22
Is DuckDuckGo niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Vincent91 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:07:
[...]

Is DuckDuckGo niet beter?
Waarom?

korte versie: ik gebruik al jaren firefox op pc en android omdat ik deze gewoon fijn vind

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:23
Nieuwe Google Play Store service update beschikbaar van 2.1 MB

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Zijn er mensen die de mei 2024 security update voor de S23+ al hebben ontvangen? Normaal ontvang ik de updates rond de 10e van de maand, maar Samsung is tamelijk laat deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jeffrey87 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:04:
Zijn er mensen die de mei 2024 security update voor de S23+ al hebben ontvangen? Normaal ontvang ik de updates rond de 10e van de maand, maar Samsung is tamelijk laat deze maand.
Hier ook niks

Maar tenzij iets veranderd is, heeft Samsung nog helemaal niks aangekondigd of en wanneer de Mei patch voor S23 modellen uitkomt.

Ironisch genoeg kreeg mijn partner gisteren de Mei patch op S22U (en die patch was ook aangekondigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik zit niet met mijn kalender elke maand op een update te wachten. Misschien zijn er wat issues oid waardoor het wat langer duurt. Tenzij je nu een probleem hebt dat in een volgende patch zou zijn opgelost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:03

13art

Moderator Mobile
Jeffrey87 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:04:
Nog maar net gereleased.
https://www.sammobile.com...ry-drain-issue-not-fixed/

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HolaGanz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 08:04
Geraedus schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:35:
Nieuwe Google Play Store service update beschikbaar van 2.1 MB
Deze en zojuist weer een van 13MB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 06:57
Mei update rolt net binnen op mijn S23

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GtrCraft schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:23:
Mei update rolt net binnen op mijn S23
https://www.sammobile.com...4-security-update-europe/

Kleintje deze keer, 444 Mb in totaal op de S23U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Wat betekent dat je niet meer naar oudere versie kan gaan na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:35:
[...]

Wat betekent dat je niet meer naar oudere versie kan gaan na de update?
Dat je niet kunt downgraden, eenmaal geïnstalleerd kun je de installatie niet terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCQtGB35TaNGaWWy0XVvSJVdUZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAKl1CWOEnbjnTtEOvkFPxGa.jpg?f=fotoalbum_large

Wat handig, draadloos betalen is stuk met de updates van vandaag ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
ascent schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:01:
[Afbeelding]

Waar krijg je die melding?

Ik heb de update vanochtend geïnstalleerd en als ik nu Google Wallet open, dan krijg ik gewoon de pagina met mijn gekoppelde passen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 21:22
[Afbeelding]

Ik kan sinds gisteren (ook vandaag) niet meer contactloos betalen en heb de nieuwe update nog niet binnen. Google wallet start wel op, alle pasjes zichtbaar maar maakt geen contact met betaal terminal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 20:58

Prosperot

Today is a gift...

Bij mijn S23 werkt Google wallet prima

[ Voor 10% gewijzigd door Prosperot op 17-05-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
[Afbeelding]

Heb zojuist betaald met Google Pay zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Op mijn S23 werkt het prima na de update.

Eventueel Google Play in de instellingen updaten als dat nog niet gebeurd is?

afgelopen dagen kwamen 2 updates daarvan binnen, maar het patch niveau daarvan is nog steeds april

[ Voor 31% gewijzigd door Mizgala28 op 17-05-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Prosperot schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:42:
Bij mijn S23 werkt Google wallet prima
Hier ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:15
Ik heb de standaard S23. Na de mei update van een paar dagen geleden lijkt mijn telefoon geen 6 GHz hotspot meer op te zetten. Hoewel de voorkeur hiervoor zoals eerder aan staat, meldt Windows dat de computer via 5,7 GHz verbonden is. Vóór de update stond er 6 GHz. Ook zie ik bij een bestaande verbinding van de S23 met mijn wifi 5 thuisnetwerk bij het activeren van de hotspot geen waarschuwing “u bent verbonden met een 5 GHz netwerk, als u een 6 GHz hotspot wil, zet dan eerst de wifi uit” meer.

Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Vreemd dat ik de enige ben met betaalproblemen. Heb idd beide play updates en de mei patch binnengehaald. Na reboot was de melding even weg maar hij is er nu toch weer. Behoorlijk onhandig. Ik ben overigens niet geroot dus daar komt het niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 21:22
ascent schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:30:
Vreemd dat ik de enige ben met betaalproblemen. Heb idd beide play updates en de mei patch binnengehaald. Na reboot was de melding even weg maar hij is er nu toch weer. Behoorlijk onhandig. Ik ben overigens niet geroot dus daar komt het niet door.
Hier blijft het probleem ook nog van toepassing. Heb dit wel eens vaker gehad met s23 ultra, kaarten verwijderen ed helpt niet. Soms helpt cache legen en dan doet hij het weer even. En dan opeens werkt het weer voor langere tijd (vaak nadat er een update voor wallet is geweest).

21-5 het werkt weer, geen idee waarom maar ik heb sowieso standaard mijn betaalpas bij de hand. Wallet is niet echt een betrouwbare partner voor mij.

[ Voor 10% gewijzigd door ipje op 22-05-2024 13:56 . Reden: Werkt weer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Huh? Ik kreeg opeens deze melding. Nooit eerder gezien en mijn sensor werkt top. Nooit problemen mee. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL55GbwId90gSHpMAHgUzMW2NQk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C7guajxgvCQGZnMnBXmXhM7w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:21

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik maak sinds kort gebruik van home assistant en heb hier een aantal automations in opgezet waaronder een melding als een deur open staat. Ik heb bijvoorbeeld ingesteld dat ik een melding krijg op onze telefoons als dit het geval is.

Bij de telefoon van mijn vrouw (Motorola) gaat dit prima. Maar bij mijn samsung s23+ krijg ik ze niet binnen als het scherm niet aan staat. Ik heb uiteraard home assistant op always on staan met de batterij optimisation settings en alle meldingen op aan staan. Toch lijkt de telefoon in een soort diepe slaap te gaan en de notificaties pas te verzenden als ik hem unlocked heb. Ik lees online meer soortgelijke problemen met Samsung toestellen. Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:55

The Executer

Lekker belangrijk!

W84 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:22:
Huh? Ik kreeg opeens deze melding. Nooit eerder gezien en mijn sensor werkt top. Nooit problemen mee. 8)7

[Afbeelding]
Ik heb juist deze week 2 keer gehad dat de hele scanner niet meer functioneerde. Ik zag op het display wel de 'print' zeg maar, ik kon mijn vinger erop leggen wat ik wilde, er gebeurde helemaal niets. Af en toe leek het er op dat de telefoon verwachtte dat ik ging schuiven. In beide gevallen heeft een reboot het opgelost.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

The Executer schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:12:
[...]

Ik heb juist deze week 2 keer gehad dat de hele scanner niet meer functioneerde. Ik zag op het display wel de 'print' zeg maar, ik kon mijn vinger erop leggen wat ik wilde, er gebeurde helemaal niets. Af en toe leek het er op dat de telefoon verwachtte dat ik ging schuiven. In beide gevallen heeft een reboot het opgelost.
Hm, ok. Ik heb totaal geen problemen ermee. Werkt echt supersnel altijd. Vraag me dan ook af waarom ik die melding kreeg. Wellicht dat het systeem of sensor er anders over dacht. Hopelijk een eenmalige glitch. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13
Tweakriez schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:04:
Ik maak sinds kort gebruik van home assistant en heb hier een aantal automations in opgezet waaronder een melding als een deur open staat. Ik heb bijvoorbeeld ingesteld dat ik een melding krijg op onze telefoons als dit het geval is.

Bij de telefoon van mijn vrouw (Motorola) gaat dit prima. Maar bij mijn samsung s23+ krijg ik ze niet binnen als het scherm niet aan staat. Ik heb uiteraard home assistant op always on staan met de batterij optimisation settings en alle meldingen op aan staan. Toch lijkt de telefoon in een soort diepe slaap te gaan en de notificaties pas te verzenden als ik hem unlocked heb. Ik lees online meer soortgelijke problemen met Samsung toestellen. Iemand die een oplossing weet?
Gekkig! S23U gebruiker, ook HA. Hier mijn Android app-settings, misschien helpt het je?
Meldingen: Toegestaan
App-rechten: apparaten in de buurt, locatie en meldingen
Mobiele gegevens: Gegevensgebr. achtergrond toestaan
Batterij: Onbeperkt (toestaan dat deze app zonder restricties batterij gebruikt...)
Beeld-in-beeld: Toegestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

RiCk schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:57:
[...]

Gekkig! S23U gebruiker, ook HA. Hier mijn Android app-settings, misschien helpt het je?
Meldingen: Toegestaan
App-rechten: apparaten in de buurt, locatie en meldingen
Mobiele gegevens: Gegevensgebr. achtergrond toestaan
Batterij: Onbeperkt (toestaan dat deze app zonder restricties batterij gebruikt...)
Beeld-in-beeld: Toegestaan
Al deze zaken zijn ingesteld. Snap er dan ook niks van. Toestel lijkt de app alsnog in een slaapstand te zetten en de melding pas te geven als ik hem unlock.[TABLE]
[TR]
[TD]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4IUyAHHYXexTwoTNZOo5TkOebQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRAXLT1XdaAzQ9LLTirtWjzJ.jpg?f=fotoalbum_tile[/TD]
[TD]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1D9PXEJBfq9WULr03vLwTyiQAgM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSf3I4W8ENJ4IqHR69dRvDIw.jpg?f=fotoalbum_tile[/TD]
[TD]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAbc0ltplBDUSKcxNpWbotU-bCE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVLT6nuxEsnCEz9rXucyBOKZ.jpg?f=fotoalbum_tile[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rSAi3afnQUiuPhzmPXfwSG6NeU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oq9jPP57k7CvkbFOZXDU8p24.jpg?f=fotoalbum_tile[/TD]
[TD][URL="https://tweakers.net/i/6GMLT6LCVvTynbjEXV4Hw31c-b0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q6oLmpFOWKqIXtctyEJTfjWY.jpg?f=user_large",,"6cse0tosdqh"]

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakriez op 19-05-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Overigens doen meldingen zoeizo raar op het toestel. Ondanks dat ik had ingesteld dat ik push meldingen wil ontvangen als ik nieuwe berichten krijg op tweakers werkt dit nooit goed op dit toestel. Kreeg ze eerder helemaal niet en nu ook pas na screen unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13
Tweakriez schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:08:
Overigens doen meldingen zoeizo raar op het toestel. Ondanks dat ik had ingesteld dat ik push meldingen wil ontvangen als ik nieuwe berichten krijg op tweakers werkt dit nooit goed op dit toestel. Kreeg ze eerder helemaal niet en nu ook pas na screen unlock.
En bij andere apps dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Whatsapp komt bijvoorbeeld wel gewoon doorgepushed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Zelf ontdekt dat de batterij instellingen op Samsung maar half werken.

(Dit was zo op mijn S22U met A12 en A13, dit is zo met mijn S23 vanaf het begin en nu op A14 met OneUI 6.1)

Met WhatsApp en paar games werkt instellen op onbeperkt prima, maar met dingen als Gmail of paar andere apps doet het niks.

Extra schepje bovenop omdat sinds OneUI 6.1 deze instelling met 2 apps niet meer goed werkt (Musicolet en Wallpaper Engine) waardoor dat af en toe issue geeft, terwijl instellen op onbeperkt het prima deed met deze 2 apps ervoor.

Maar het was mij bekend dat Samsung en paar andere merken erg agressief omgaan met apps en batterij bespaar instellingen (die lijst is door de jaren heen helaas gegroeid)

[ Voor 16% gewijzigd door Mizgala28 op 19-05-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Mizgala28 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:41:
Zelf ontdekt dat de batterij instellingen op Samsung maar half werken.

(Dit was zo op mijn S22U met A12 en A13, dit is zo met mijn S23 vanaf het begin en nu op A14 met OneUI 6.1)

Met WhatsApp en paar games werkt instellen op onbeperkt prima, maar met dingen als Gmail of paar andere apps doet het niks.

Extra schepje bovenop omdat sinds OneUI 6.1 deze instelling met 2 apps niet meer goed werkt (Musicolet en Wallpaper Engine) waardoor dat af en toe issue geeft, terwijl instellen op onbeperkt het prima deed met deze 2 apps ervoor.

Maar het was mij bekend dat Samsung en paar andere merken erg agressief omgaan met apps en batterij bespaar instellingen (die lijst is door de jaren heen helaas gegroeid)
Hele telefoon gereset omdat ik las omdat het nog te maken kon hebben met het feit dat ik gegevens had overgezet vanuit het oude toestel. Helaas lost dit nog steeds niets op. Zou inderdaad kunnen dat OneUI 6.1 het erger heeft gemaakt want voorheen kreeg ik nog wel pushmeldingen van Chrome door. Op deze manier heb ik er weinig aan want ik wil juist die notificatie krijgen ivm een klein kind en wil niet achteraf een keer een melding krijgen over het open gaan van de deur.

Ik denk dat ik eieren voor mijn geld moet kiezen en voor bijvoorbeeld de Motorola Edge 50 moet gaan aangezien deze vrijwel stock draait en de Razr van mijn vrouw ook gewoon wel de meldingen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Tweakriez schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:52:
[...]

Hele telefoon gereset omdat ik las omdat het nog te maken kon hebben met het feit dat ik gegevens had overgezet vanuit het oude toestel. Helaas lost dit nog steeds niets op. Zou inderdaad kunnen dat OneUI 6.1 het erger heeft gemaakt want voorheen kreeg ik nog wel pushmeldingen van Chrome door. Op deze manier heb ik er weinig aan want ik wil juist die notificatie krijgen ivm een klein kind en wil niet achteraf een keer een melding krijgen over het open gaan van de deur.

Ik denk dat ik eieren voor mijn geld moet kiezen en voor bijvoorbeeld de Motorola Edge 50 moet gaan aangezien deze vrijwel stock draait en de Razr van mijn vrouw ook gewoon wel de meldingen krijgt.
Pixel 8 zou ook een optie zijn ware het niet dat de accu daar dramatisch slecht is en de vingerafdrukscanner zo'n lelijke versie is die het scherm oplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Nu online
Tweakriez schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Pixel 8 zou ook een optie zijn ware het niet dat de accu daar dramatisch slecht is en de vingerafdrukscanner zo'n lelijke versie is die het scherm oplicht.
Buiten dat is een optical fingerpint minder veilig dan een een ultrasonic. Ik las dat de volgende OnePlus ook ultrasonic krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Glassertje schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:30:
[...]

Buiten dat is een optical fingerpint minder veilig dan een een ultrasonic. Ik las dat de volgende OnePlus ook ultrasonic krijgt.
Misschien maar mensen zoals ik hebben minder problemen met optische scanners of normale fysieke scanners (op de zijkant, achterop ect) dan met ultrasonic varianten.

Dus hoewel de ultrasonic veiliger is dan een optische (normale fysieke terzijde), beter is het niet voor bepaalde mensen.

Sowieso zie ik de oudere type scanners liever terug, optische is minder veilig zegt men, ultrasonic geeft mij non stop issues, en mijn oude LG met zo'n ding achterop werkt vrijwel 100% van de tijd.

Aan de andere kant, als de optische echt zoveel minder veilig is dan is de hele markt achterlijk bezig, op foldables, meeste budget telefoons en Sony (die hebben allemaal een scanner in de powerknop) na gebruikt vrijwel iedereen een optische, inclusief Samsung buiten de S series om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:53
Ik kom van de A54 met optische sensor en ben juist erg blij met de ultrasone van de S23+ die het prima doet, ook als mijn vingers stoffig of vochtig zijn.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Nu online
Mizgala28 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:53:
[...]

Misschien maar mensen zoals ik hebben minder problemen met optische scanners of normale fysieke scanners (op de zijkant, achterop ect) dan met ultrasonic varianten.

Dus hoewel de ultrasonic veiliger is dan een optische (normale fysieke terzijde), beter is het niet voor bepaalde mensen.

Sowieso zie ik de oudere type scanners liever terug, optische is minder veilig zegt men, ultrasonic geeft mij non stop issues, en mijn oude LG met zo'n ding achterop werkt vrijwel 100% van de tijd.

Aan de andere kant, als de optische echt zoveel minder veilig is dan is de hele markt achterlijk bezig, op foldables, meeste budget telefoons en Sony (die hebben allemaal een scanner in de powerknop) na gebruikt vrijwel iedereen een optische, inclusief Samsung buiten de S series om.
Probleem met die ultasonic scanner is, zo gauw je er een glazen screen protector op plaats, dat dan het probleem begint. Ik heb hem toevallig van de week vanaf gehaald, omdat ik idd beu was dat die vaak niet werkte. Zonder werkt die perfect. Heb er nu een plastic op zitten, wat ook prima werkt.

Na wat zoekwerk is het grootste verschil dat een optical scanner een 2d image van je vinger maakt, terwijl een ultasonic een 3d image van je vinger maakt. Dat maakt dat een optical makkelijker voor de gek te houden is. Daarbij is een ultasonic de laatse biomedische technologie voor vingerafdruk. Ik vermoed dan ook dat deze wat duurder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Verdorie. Dacht het opgelost te hebben door iets van uitgebreide meldingen te activeren welke oneui uitgezet had bij de laatste update blijkbaar. Maar helaas als ik mijn telefoon een paar minuten niet aanraak krijg ik geen meldingen van o.a. Home assistent ondanks dat batterijbesparingen uit staan evenals optimalisaties voor de app.
Dit soort ongein verwacht ik bij Xiaomi en andere Chinese smartshones maar dacht dat Samsung dit soort geintjes niet meer flikte.

[ Voor 16% gewijzigd door Tweakriez op 19-05-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Glassertje schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:21:
[...]

Probleem met die ultasonic scanner is, zo gauw je er een glazen screen protector op plaats, dat dan het probleem begint.
Is mij bekend, maar ik heb exact net zo veel issues ermee met en zonder screen protector (het maakt zelfs niet eens meer uit of deze wel of niet erop zit)

En dat had ik met mijn S22U, dat heb ik met mijn S23 en na wat testen had ik dat met de S22U van mijn partner.

Even terzijde dat ik meer dingen uitgeprobeerd heb dan de tips die mensen online geven, het maakt niet uit wat ik doe en welke van de 10 vingers ik gebruik (want ik ging zelfs zo ver met testen)

Ik scan de vingers (alle geadviseerde manieren geprobeerd, inclusief paar die niemand opnoemt), de scanner werkt perfect op de dag dat de vingers zijn gescand, maar direct vanaf de volgende dag niet meer.

En dit was zo bij alle 3 de telefoons, en ik weet dat als ik nu mijn vinger afdrukken wis, deze opnieuw scan dat alles vandaag perfect werkt en vanaf morgen, tenzij ik dit herhaal weer fors slechter (of niet) werkt.

Mijn partner heeft nergens last van met of zonder een screen protector, en toen ik een S22 Ultra had hebben wij de zelfs omgewisseld (het waren 2 exact hetzelfde uitvoeringen van dat toestel) en ik had zelfde problemen met de telefoon van mijn partner, maar mijn partner niet.

Maar deze problemen heb ik niet met optische scanners, mooi voorbeeld is mijn Tab S9 van Samsung die een optische scanner heeft, en mijn vinger vanaf dag 1 probleemloos pakt met een 3 euro glazen screen protector bovenop.

Dus ik heb een aversie (zo zou je het inmiddels kunnen noemen) voor ultra sonic vinger afdruk lezers.

En blijkbaar denkt de technologie zelf hetzelfde over mij, ik heb ermee leren leven dat ik 80% van de tijd mijn code mag invoeren, ook midden in de winkel als Google Pay ineens om verificatie vraagt.

Mooi voor de overige 99% van de mensen bij wie het wel werkt dan, dat is het enige dat ik kan zeggen.
Ik heb hem toevallig van de week vanaf gehaald, omdat ik idd beu was dat die vaak niet werkte. Zonder werkt die perfect. Heb er nu een plastic op zitten, wat ook prima werkt.

Na wat zoekwerk is het grootste verschil dat een optical scanner een 2d image van je vinger maakt, terwijl een ultasonic een 3d image van je vinger maakt. Dat maakt dat een optical makkelijker voor de gek te houden is. Daarbij is een ultasonic de laatse biomedische technologie voor vingerafdruk. Ik vermoed dan ook dat deze wat duurder zal zijn.
Het mag dan wel als technologie beter zijn (en ik heb mijzelf wel vaker ingelezen erover, het is beter) maar voor mij en bepaalde andere mensen die issue ermee hebben is het een enorme achteruitgang.

Want blijkbaar gaat er toch gronding iets mis als een normale scanner achterop mijn telefoon (en de telefoons ervoor) het beter doet?

Optische scanners terzijde, misschien zijn ze meer fout gevoelig (of juist niet) en daarom werken ze veel beter bij mij.

Maar ik zou het liefst de ouderwetse scanner achterop (of aan de zijkant) terug zien, maar aangezien ik in de minderheid ben zal het een mening fabrikant niet boeien, en telefoons die dat soort scanners wel hebben, voldoen of niet aan mijn eisen, of hebben andere problemen die Samsung niet heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 19-05-2024 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Mizgala28 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:04:
[...]

Is mij bekend, maar ik heb exact net zo veel issues ermee met en zonder screen protector (het maakt zelfs niet eens meer uit of deze wel of niet erop zit)

En dat had ik met mijn S22U, dat heb ik met mijn S23 en na wat testen had ik dat met de S22U van mijn partner.

Even terzijde dat ik meer dingen uitgeprobeerd heb dan de tips die mensen online geven, het maakt niet uit wat ik doe en welke van de 10 vingers ik gebruik (want ik ging zelfs zo ver met testen)

Ik scan de vingers (alle geadviseerde manieren geprobeerd, inclusief paar die niemand opnoemt), de scanner werkt perfect op de dag dat de vingers zijn gescand, maar direct vanaf de volgende dag niet meer.

En dit was zo bij alle 3 de telefoons, en ik weet dat als ik nu mijn vinger afdrukken wis, deze opnieuw scan dat alles vandaag perfect werkt en vanaf morgen, tenzij ik dit herhaal weer fors slechter (of niet) werkt.

Mijn partner heeft nergens last van, niet zonder en niet me de screen protector en toen ik een S22 Ultra had hebben wij de zelfs omgewisseld (het waren 2 exact hetzelfde uitvoeringen) en ik had zelfde problemen met de telefoon van mijn partner, maar mijn partner niet.

Maar deze problemen heb ik niet met optische scanners, mooi voorbeeld is mijn Tab S9 van Samsung die een optische scanner heeft, en mijn vinger vanaf dag 1 probleemloos pakt met een 3 euro glazen screen protector bovenop.

Dus ik heb een aversie (zo zou je het inmiddels kunnen noemen) voor ultra sonic vinger afdruk lezers.

Mooi voor de overige 99% van de mensen bij wie het werkt dan, dat is het enige dat ik kan zeggen.

En blijkbaar denkt de technologie zelf hetzelfde over mij, ik heb ermee leren leven dat ik 80% van de tijd mijn code mag invoeren, ook midden in de winkel als Google Pay ineens om verificatie vraagt.

[...]

Het mag dan wel als technologie beter zijn (en ik heb mijzelf wel vaker ingelezen erover, het is beter) maar voor mij en bepaalde andere mensen die issue ermee hebben is het een enorme achteruitgang.

Want blijkbaar gaat er toch gronding iets mis als een normale scanner achterop mijn telefoon (en de telefoons ervoor) het beter doet?

Optische scanners terzijde, misschien zijn ze meer fout gevoelig (of juist niet) en daarom werken ze veel beter bij mij.

Maar ik zou het liefst de ouderwetse scanner achterop (of aan de zijkant) terug zien, maar aangezien ik in de minderheid ben zal het een mening fabrikant niet boeien, en telefoons die dat soort scanners wel hebben, voldoen of niet aan mijn eisen, of hebben andere problemen die Samsung niet heeft.
Ik heb zelf ook met regelmaat problemen met de optische scanner. Vooral met de duimen en een van de wijsvingers. Deze wijsvinger heeft ook een beetje schade door een stukje van de vingertop die los is geweest, dus dat is nog te verklaren. Neemt niet weg dat ik vele malen liever de "ouderwetse" fysieke vingerafdruk scanner achterop had of evt eentje geïntegreerd in de aa/uit knop. Vind ik veel fijner (en mooier) dan het onhandige systeem in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Tweakriez schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:11:
[...]

Ik heb zelf ook met regelmaat problemen met de optische scanner. Vooral met de duimen en een van de wijsvingers. Deze wijsvinger heeft ook een beetje schade door een stukje van de vingertop die los is geweest, dus dat is nog te verklaren. Neemt niet weg dat ik vele malen liever de "ouderwetse" fysieke vingerafdruk scanner achterop had of evt eentje geïntegreerd in de aa/uit knop. Vind ik veel fijner (en mooier) dan het onhandige systeem in het scherm.
Als ik net zo veel problemen had met optische scanners als met ultrasonic modellen, dan had ik eventueel een verklaring.

Maar optische scanners werken beter voor mij, waarom weet ik niet exact (zoals ik eerder zei, misschien zijn ze minder precies en is dat de reden)

Dat terzijde ben ik ook meer fan van een ouderwetse scanner, unlocken ging ook veel sneller daarmee voor mij dan met modellen onder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Wat is toch dat puntje/bolletje linksboven in beeld als ik bijv. YT kijk? Ik merk dit al een tijdje. Er zijn verder geen meldingen en het verdwijnt zodra ik de video afsluit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiWGjFLv8SL2bZ0KD8n7tU4ndr0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0zkeyXTYjZoplix0RIq6PKIp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Nu online
Mizgala28 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:13:
[...]

Als ik net zo veel problemen had met optische scanners als met ultrasonic modellen, dan had ik eventueel een verklaring.

Maar optische scanners werken beter voor mij, waarom weet ik niet exact (zoals ik eerder zei, misschien zijn ze minder precies en is dat de reden)

Dat terzijde ben ik ook meer fan van een ouderwetse scanner, unlocken ging ook veel sneller daarmee voor mij dan met modellen onder het scherm.
Die scanner aan de achterkant, mis ik ook wel. Nooit geen gezeik, het werkte altijd wel. Als je aan de telefoon gewend was, wist je precies waar je je vinger moest plaatsen.

Ik heb wel uitgevonden dat als je vinger niet gelezen wordt door die ultrasonic scanner, als je je vinger nat maakt en dan droog maakt, dat die het dan wel weer leest, dat probleem heb ik alleen bij 1 duim meegemaakt. Vind dit overigs wel raar, gezien het over geluidsgolven gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Vanavond viel opnieuw de vingerafdrukscanner uit op mijn S23+. Via de members app een diagnose uitgevoerd maar ik kom niet eens voorbij het feit dat ik mijn identiteit moet bevestigen via de scanner want die betreffende scanner DOET HET NIET :P. Daarna een foutrapport ingeschoten onder de categorie Sensor/aanraken. Hopelijk komt er iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de vingerafdruk scanner niet goed werkt door welke reden dan ook, kun je ook een andere methode gebruiken zoals gezichtsherkenning, een code of een tekening. Je hebt op een Samsung maar liefst 4 opties voor ontgrendeling waar een Apple er maar 2 biedt (gezicht en code), dus maak daar gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

swhnld schreef op maandag 20 mei 2024 @ 04:09:
Als de vingerafdruk scanner niet goed werkt door welke reden dan ook, kun je ook een andere methode gebruiken zoals gezichtsherkenning, een code of een tekening. Je hebt op een Samsung maar liefst 4 opties voor ontgrendeling waar een Apple er maar 2 biedt (gezicht en code), dus maak daar gebruik van.
Het lijkt in dit geval een softwarematige storing te zijn aangezien een reboot het probleem oplost. Daarom ook dat ik een foutrapport in heb gediend, hopelijk kunnen ze iets vinden. Volgens mij waren er hier een aantal die een goede ervaring hadden met support via Members.

M.b.t. ontgrendelen: ik heb er naast de vingerafdrukken ook nog gezichtsherkenning en code op zitten dus dat komt goed. Nadeel is dat de gezichtsherkenning in het donker niet werkt dus dan ben je iets langer bezig te ontgrendelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Als ik een foto neem dan duurt het even en vervolgens wordt de foto iets aangepast. Kan ik dat ook ergens uitzetten?
Ik heb scene optimalisaties e.d al uitgezet maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robbie T schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:45:
Als ik een foto neem dan duurt het even en vervolgens wordt de foto iets aangepast. Kan ik dat ook ergens uitzetten?
Ik heb scene optimalisaties e.d al uitgezet maar dat helpt niet.
Welke telefoon gebruik je, in de Ultra kun je de perfect raw app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
swhnld schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:43:
[...]

Welke telefoon gebruik je, in de Ultra kun je de perfect raw app gebruiken.
Normale s23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
swhnld schreef op maandag 20 mei 2024 @ 04:09:
Is er een reden om Apple überhaupt hierbij te betrekken?

Gezichtsherkenning zou ik zelf niet gebruiken (vanwege de vingerafdruk scanner issues zag ik dat als een optie), want mijn S23 vond een foto van mij op een andere telefoon voldoende om te ontgrendelen (nee dat werkte niet consistent iedere keer, maar feit dat het 2 keer lukte was voldoende reden voor mij om het niet te gebruiken)

Code, patroon of wachtwoord zijn sowieso altijd prima.

op een Pixel 8, iPhone of Honor Magic 5/6 Pro is gezichtsherkenning een stuk veiliger

Sowieso vind ik het raar dat zo weinig telefoons de veiligere variant ondersteunen van ontgrendelen met je gezicht.

Maar net als met scanners onder het scherm is het waarschijnlijk eerder een geld kwestie.

[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 20-05-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:48:
[...]

Is er een reden om Apple überhaupt hierbij te betrekken?

Gezichtsherkenning zou ik zelf niet gebruiken (vanwege de vingerafdruk scanner issues zag ik dat als een optie), want mijn S23 vond een foto van mij op een andere telefoon voldoende om te ontgrendelen (nee dat werkte niet consistent iedere keer, maar feit dat het 2 keer lukte was voldoende reden voor mij om het niet te gebruiken)

Code, patroon of wachtwoord zijn sowieso altijd prima.

op een Pixel 8, iPhone of Honor Magic 5/6 Pro is gezichtsherkenning een stuk veiliger

Sowieso vind ik het raar dat zo weinig telefoons de veiligere variant ondersteunen van ontgrendelen met je gezicht.

Maar net als met scanners onder het scherm is het waarschijnlijk eerder een geld kwestie.
Elke vorm is omheen te komen bij genoeg inzet. Er zijn al foto's gebruikt van gezichten, vingers en van irissen met een telecamera om die beveiligingen te omzeilen.
Echter, net als je voordeur op slot zit, kan je raam alsnog ingeslagen worden als mensen echt naar binnen willen.
Punt is, jou lichaam is anders, waarschijnlijk iets rond vochtgehalte in de vingers die je vingerafdruk beïnvloed waardoor het bij de scanner op de S23 niet goed werkt omdat de diepte van de groeven, of de afstanden er tussen constant een beetje variëren. Dat is K, maar je zult ermee moeten leren leven, iets anders gebruiken, of overstappen op een ander merk. Ik zie dit eerder meer voorkomen in toestellen dan minder. Kijk eens naar de Sony Xperia 1 VI, die schijnt 4 jaar updates nu te gaan krijgen en heeft de vingerafdruk scanner nog aan de zijkant en zelfs nog een 3.5mm audio poort:
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1_vi-13003.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
swhnld schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:49:
[...]

Elke vorm is omheen te komen bij genoeg inzet. Er zijn al foto's gebruikt van gezichten, vingers en van irissen met een telecamera om die beveiligingen te omzeilen.
Echter, net als je voordeur op slot zit, kan je raam alsnog ingeslagen worden als mensen echt naar binnen willen.
Punt is, jou lichaam is anders, waarschijnlijk iets rond vochtgehalte in de vingers die je vingerafdruk beïnvloed waardoor het bij de scanner op de S23 niet goed werkt omdat de diepte van de groeven, of de afstanden er tussen constant een beetje variëren. Dat is K, maar je zult ermee moeten leren leven, iets anders gebruiken, of overstappen op een ander merk. Ik zie dit eerder meer voorkomen in toestellen dan minder.
Dat is een beetje kort door de bocht, telefoons als Honor Magic 5/6 Pro of de iPhones met FaceID gebruiken technieken die de beveiliging juist beter maken.

Het ging mij niet erom dat het 100% veilig moet zijn want dat kan niet, er is altijd wel een methode om de boel te omzeilen.

En dat zou ik 10 jaar geleden niet erg vinden, toen was mijn simkaart belangrijker dan mijn smarrphone, maar dat is met de berg verplichte apps die persoonlijke gegevens bevatten (digid, bank enz) anno nu wel anders.

Samsung gebruikt daar puur een camera voor, en geen extra hardware om ontgrendelen met gezicht veiliger te maken.

Dat iemand het alsnog gebruikt is prima, dat is zo iemand z'n eigen keuze, maar als "optie" zie ik het niet, gezien hoe makkelijk het zonder extra hardware te omzeilen is.

Ik ging er vanuit dat mijn vorige comment dat al duidelijk had uitgelegd, maar achteraf gezien blijkbaar niet.
Kijk eens naar de Sony Xperia 1 VI, die schijnt 4 jaar updates nu te gaan krijgen en heeft de vingerafdruk scanner nog aan de zijkant en zelfs nog een 3.5mm audio poort:
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1_vi-13003.php
even terzijde dat 3 OS updates en 4 jaar aan security bij een 1399 euro kostende toestel gewoon mager is.
Mizgala28 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:04:

Maar ik zou het liefst de ouderwetse scanner achterop (of aan de zijkant) terug zien, maar aangezien ik in de minderheid ben zal het een menig fabrikant niet boeien, en telefoons die dat soort scanners wel hebben, voldoen of niet aan mijn eisen, of hebben andere problemen die Samsung niet heeft.
Was Sony geen optie, en hoewel ik in die post toen geen exacte redenen noemde, Sony had veel rode lichten voor mij om er niet voor te gaan.

Wat zonde is, scanner aan de zijkant, 3.5mm en microsd slot waardeer ik wel, maar de nadelen van Sony wegen zwaarder voor mij.

Zelfs nu met hun nieuwe telefoons.

voor de duidelijkheid, ik loop niet zomaar een winkel binnen en koop een telefoon wanneer het tijd is voor een nieuwe, ik doe grondig onderzoek naar alles eromheen.

En de issues met ultrasonic scanner waren mij bekend, alleen er waren ook berichten van mensen waarbij deze later beter ging werken of dat een screenprotector de issue was, maar beide zijn in mijn geval niet het probleem blijkbaar.

En zoals ik paar comments als terug zei, "ik heb ermee leren leven dat ik 80% van de tijd mijn code mag invoeren", en als dat niet het geval was dan had ik de S23 nu niet.

Wat ook niet helpt is dat ik graag een kleinere telefoon wou (deels door kleinere handen die ik heb), dat maakt de keuze niet groter, maar kleiner.

Overigens dat ik ermee heb leren leven betekend niet dat niet er niet over mag klagen, bij deze dat deels gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

ascent schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:30:
Is dit bij jouw nog opgelost eigenlijk uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Is dit bij jouw nog opgelost eigenlijk uiteindelijk?
Nog niet. Ben 'r inmiddels wel achter dat 't vermoeddelijk met de CSC te maken heeft. Omdat ik graag de mogelijkheid wil hebben om telefoongesprekken op te nemen zat ik niet op EUX.

Ik lees op reddit dat mensen met zowel SEK (Oekraine) als ILO (Israel) dit issue rapporteren en ook dat Samsung 't issue inmiddels heeft erkend. 't Gaat niet zo zeer alleen om Google Pay maar om de algemene device security level die nu een stap lager is dan voorheen. Ook andere apps klagen. Bankapps tot nu toe gek genoeg nog niet.

Gewoon een screw-up van Samsung dus. Ben blij dat ik niet alleen sta, maar ook blij voor de EUX mensen dat ze 't issue niet ervaren. 't Is wel echt heel onhandig. Teruggaan naar EUX heeft overigens ook geen zin op dit moment; 't issue blijft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

ascent schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:48:
[...]

Nog niet. Ben 'r inmiddels wel achter dat 't vermoeddelijk met de CSC te maken heeft. Omdat ik graag de mogelijkheid wil hebben om telefoongesprekken op te nemen zat ik niet op EUX.

Ik lees op reddit dat mensen met zowel SEK (Oekraine) als ILO (Israel) dit issue rapporteren en ook dat Samsung 't issue inmiddels heeft erkend. 't Gaat niet zo zeer alleen om Google Pay maar om de algemene device security level die nu een stap lager is dan voorheen. Ook andere apps klagen. Bankapps tot nu toe gek genoeg nog niet.

Gewoon een screw-up van Samsung dus. Ben blij dat ik niet alleen sta, maar ook blij voor de EUX mensen dat ze 't issue niet ervaren. 't Is wel echt heel onhandig. Teruggaan naar EUX heeft overigens ook geen zin op dit moment; 't issue blijft dan.
Duidelijk :) Dan ligt het dus daaraan, ik draai ook met een 'vreemde' CSC, de Thaise THL. Hopelijk fixen ze het gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Zijn er nog die de google play system update van mei binnen hebben ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Vincent91 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:55:
Zijn er nog die de google play system update van mei binnen hebben ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/EF1oYGAqw52OmZua8JY0Kmjg.jpg

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook mei Play update, S23U, was 61 mb download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:50:
[...]

Duidelijk :) Dan ligt het dus daaraan, ik draai ook met een 'vreemde' CSC, de Thaise THL. Hopelijk fixen ze het gauw.
https://xdaforums.com/t/s...csc.4548227/post-89518960

"joepie" ... da's nogal wat handmatig gefreubel voor een mislukte OTA..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:52
Blijft wel gaar dat je die play update steeds handmatig moet downloaden, had verwacht dat dat gewoon automatisch mee zou komen...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Riqy schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:16:
Blijft wel gaar dat je die play update steeds handmatig moet downloaden, had verwacht dat dat gewoon automatisch mee zou komen...
Ja, dat zou wel echt een goeie upgrade zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Als ik Google wallet open krijg ik nergens m'n kaarten te zien

Ik wil m'n kaart toevoegen maar krijg steeds melding dat ik deze eerst moet verwijderen

Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Nu online
Vincent91 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:43:
Als ik Google wallet open krijg ik nergens m'n kaarten te zien

Ik wil m'n kaart toevoegen maar krijg steeds melding dat ik deze eerst moet verwijderen

Hoe doe ik dit?
Ik heb op 30 april een reactie gegeven, omdat je toen hetzelfde had. Gezien je toen geen reactie gaf, zou je hetzelfde kunnen doen, wat je toen gedaan hebt.

Misschien handig als je de volgende keer vermeld, welke bank je gebruikt. Want bij Rabobank kan je de koppeling via de Rabo app verwijderen. Ik ga er vanuit dat bij andere banken ook zoiets bestaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Glassertje op 22-05-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Glassertje schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:58:
[...]

Ik heb op 30 april een reactie gegeven, omdat je toen hetzelfde had. Gezien je toen geen reactie gaf, zou je hetzelfde kunnen doen, wat je toen gedaan hebt.

Misschien handig als je de volgende keer vermeld, welke bank je gebruikt. Want bij Rabobank kan je de koppeling via de Rabo app verwijderen. Ik ga er vanuit dat bij andere banken ook zoiets bestaat.
ING België, daar ook al gezocht maar nergens te vinden

Google support zegt dit maar als ik wallet open vind ik nergens m'n kaarten

Open de Google Wallet-app op het apparaat waar je de kaart van wilt verwijderen.
Tik op de kaart die je wilt verwijderen.
Tik op Meer acties (drie puntjes).
Tik op Kaart verwijderen.
Bevestig dat je de kaart wilt verwijdere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Nu online
Vincent91 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:08:
[...]

ING België, daar ook al gezocht maar nergens te vinden

Google support zegt dit maar als ik wallet open vind ik nergens m'n kaarten

Open de Google Wallet-app op het apparaat waar je de kaart van wilt verwijderen.
Tik op de kaart die je wilt verwijderen.
Tik op Meer acties (drie puntjes).
Tik op Kaart verwijderen.
Bevestig dat je de kaart wilt verwijdere
Ik heb dit gevonden op de Belgische ING site.

Hoe verwijder je je kaart? Staat ook onder aan de site tussen de FAQ. Maar je beschrijft hetzelfde zie ik nu pas.

Ga naar 'Wallet' op je toestel en tik op de kaart die je wil verwijderen
Tik rechtsboven op drie witte puntjes
Kies onderaan voor ‘Verwijder deze kaart’
Je kaart is definitief verwijderd

De verrichtingen met deze debet- of kredietkaart zijn vanaf dan niet meer zichtbaar in de Google Wallet-app

Edit: Maar je kaart zie je niet? Als dat het geval is, dan kan je het best contact met je bank opnemen, denk ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Glassertje op 22-05-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:50:
[...]

Ik heb toch Odin weer even van stal gehaald en draai nu EUX met werkende google pay... :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Glassertje schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:55:
[...]

Ik heb dit gevonden op de Belgische ING site.

Hoe verwijder je je kaart? Staat ook onder aan de site tussen de FAQ. Maar je beschrijft hetzelfde zie ik nu pas.

Ga naar 'Wallet' op je toestel en tik op de kaart die je wil verwijderen
Tik rechtsboven op drie witte puntjes
Kies onderaan voor ‘Verwijder deze kaart’
Je kaart is definitief verwijderd

De verrichtingen met deze debet- of kredietkaart zijn vanaf dan niet meer zichtbaar in de Google Wallet-app

Edit: Maar je kaart zie je niet? Als dat het geval is, dan kan je het best contact met je bank opnemen, denk ik.
Waar moet ik m'n kaarten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Nu online
Vincent91 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:33:
[...]

Waar moet ik m'n kaarten zien?
Ik las het verkeerd, ik dacht ING app te lezen, maar effe later zag ik dat het de wallet was in de beschrijving van de ING FAQ. En het stukje met de vraag of je je kaart niet zag, ben ik vergeten te verwijderen. Dit had je namelijk al vermeld. Excuses voor de verwarring.

Maar bedenk me net, heb je al eens gekeken, als je de Google app op je telefoon opent > dan rechtsboven je account > Je Google account beheren > Betaling en abonnementen. Onder betaal methoden, staat daar je bankkaart niet?

Kan ook op pc/laptop checken in je Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Glassertje schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:25:
[...]

Ik las het verkeerd, ik dacht ING app te lezen, maar effe later zag ik dat het de wallet was in de beschrijving van de ING FAQ. En het stukje met de vraag of je je kaart niet zag, ben ik vergeten te verwijderen. Dit had je namelijk al vermeld. Excuses voor de verwarring.

Maar bedenk me net, heb je al eens gekeken, als je de Google app op je telefoon opent > dan rechtsboven je account > Je Google account beheren > Betaling en abonnementen. Onder betaal methoden, staat daar je bankkaart niet?

Kan ook op pc/laptop checken in je Google account.
Nergens te zien heleaas

Ga nog eens contact opnemen met m'n bank en google om te vragen wat ik moet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Er komt een update met bug fixes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uRSzZTRrSNmScdA3d6bQEfRTIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXXaJG6I9Dj9qGEyzxxcCJ15.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Net te laat voor mijn trip naar Skopje.
Maar weer ouderwets een powerbank ingepakt.

Eigenlijk oh nooit nodig gehad met deze telefoon. En laad de telefoon altijd maar max tot 80%.

Benieuwd hoe lang de accu het uit kan houden vanaf 100%. To nu toe is het ongeveer 5% per uur zonder de telefoon echt te gebruiken.

Cache partitie wipe werkte meestal wel, maar deze keer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Gisteravond de laatste update geïnstalleerd in de hoop dat mogelijk hiermee mijn bug met de vingerafdrukscanner opgelost werd. Helaas niet, vandaag is de scanner alweer uitgevallen.

Op mijn melding via Samsung Members helaas nog niets op gehoord, iemand ervaring hoe snel zoiets gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
The Executer schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:46:
Gisteravond de laatste update geïnstalleerd in de hoop dat mogelijk hiermee mijn bug met de vingerafdrukscanner opgelost werd. Helaas niet, vandaag is de scanner alweer uitgevallen.

Op mijn melding via Samsung Members helaas nog niets op gehoord, iemand ervaring hoe snel zoiets gaat?
Misschien eens een idee om telefonisch contact op te nemen met hun technische ondersteuning?

Tel : 088-9090100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 22:13
Hebben anderen sindskort ook een video call effects banner boven in het volledig uitgeklapte quick settings menu? (Zie foto)

Dit is op een S23 met OneUI 6.1.

Er op drukken doet niets en ik kan video call effects niet uitzetten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDii_XxqVAoMl2NXBNYT6fpCt38=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/VZPJSHnv3614yvIccmeEGGy3.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:48
Raphire schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:37:
Hebben anderen sindskort ook een video call effects banner boven in het volledig uitgeklapte quick settings menu? (Zie foto)

Dit is op een S23 met OneUI 6.1.

Er op drukken doet niets en ik kan video call effects niet uitzetten...

[Afbeelding]
Nee. Ik denk dat het van een actieve app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 22:13
realphoenikx schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:54:
[...]

Nee. Ik denk dat het van een actieve app is.
Thanks! Ik weet niet welke app het was, zelfs na het sluiten van alle apps bleef dit open. Na een restart was het gelukkig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AndereKoekoek schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:03:
Net te laat voor mijn trip naar Skopje.
Maar weer ouderwets een powerbank ingepakt.

Eigenlijk oh nooit nodig gehad met deze telefoon. En laad de telefoon altijd maar max tot 80%.

Benieuwd hoe lang de accu het uit kan houden vanaf 100%. To nu toe is het ongeveer 5% per uur zonder de telefoon echt te gebruiken.

Cache partitie wipe werkte meestal wel, maar deze keer niet
En na opladen, als je gelijk handmatig batterij spaarstand aanzet, wat is het verbruik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

swhnld schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 02:56:
[...]

En na opladen, als je gelijk handmatig batterij spaarstand aanzet, wat is het verbruik dan?
Heb eigenlijk altijd spaarstand(70% cpu, 5g uit , helderheid -10% etc) aan. Nu in Skopje en van 07.00-07.15 even de krant online gelezen en gaan douchen.

Nu om 07.30 heb ik nog 95% accu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:04
Iemand nog tips om realistischere kleuren te krijgen van de camera?

Als ik bijv. Foto's maak van planten veranderen de kleuren naar fel groen. Veel te groen naar mijn smaak.

Ik heb het volgende uitgezet:
Qualitiy optimization: minimum

In camera assistant
Auto hdr: off
Picture softening: off

Lijkt niet te werken. Mis ik nog iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
banaliteit schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:50:

Als ik bijv. Foto's maak van planten veranderen de kleuren naar fel groen. Veel te groen naar mijn smaak.

In camera assistant

Maak eens de foto met de 12MP instelling en kijk hoe je het dan ervaart. Voor 50 en vooral de 200MP moet de licht omstandigheid goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
banaliteit schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:50:

In camera assistant

Pro mode geprobeerd?

Die ben ik op mijn S23 gaan gebruiken omdat ik daar (vooral met de zoomlens) betere resultaten mee krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
Ben benieuwd of het echt de batterij duur zal gaan verbeteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LdyCK6tV-ARYbN6cFtk5W6nzM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EDVZANfNugPORDZilTT8p1k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Geraedus schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:18:

[Afbeelding]
Aangezien ik al zeer goede batterij duur heb, hoop ik dat deze update dat niet slechter maakt (dat heb ik weleens in het verleden met bepaalde merken ook al gehad, updates die het tegenovergestelde doen van wat ze beweren)

Beter hoeft niet voor mij... (wel fijn als deze update mensen helpt die wel issues hebben), maar aan de andere kant vraag ik mij wel af wat die issues zijn als ik er geen last van heb, je zou bijna zeggen dat ik dan iets niet gebruik wat voor een slechtere accu duur zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geraedus schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:18:

[Afbeelding]
Dat zou fijn zijn, want het is al een tijdje beduidend slechter op mijn S23+, en dan voornamelijk bij het gebruik van mobiele data. Op wifi is het wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
13art schreef op zondag 26 mei 2024 @ 05:57:
[...]

Dat zou fijn zijn, want het is al een tijdje beduidend slechter op mijn S23+, en dan voornamelijk bij het gebruik van mobiele data. Op wifi is het wel ok.
Ik lees in de mobiele topics over wisselingen in 4g en 5g frequenties bij KPN. Kan wezen dat je daar last van hebt dat je telefoon aan het netwerk zoeken is constant.Je zou kunnen proberen te spelen met 4G only, of de hele 5G aanzetten als je dat niet zo had gedaan. En wachter op een carrier update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
swhnld schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:55:
[...]

Ik lees in de mobiele topics over wisselingen in 4g en 5g frequenties bij KPN. Kan wezen dat je daar last van hebt dat je telefoon aan het netwerk zoeken is constant.Je zou kunnen proberen te spelen met 4G only, of de hele 5G aanzetten als je dat niet zo had gedaan. En wachter op een carrier update.
Heb ik al gedaan maar dat maakt eigenlijk geen verschil. Daarbij was het eerder niet zo, dus er lijkt wel degelijk iets veranderd te zijn. Kan natuurlijk altijd nog iets anders zijn maar dat heb ik vooralsnog niet kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Lijkt echt van een update te zijn, hier namelijk ook. De procentjes tikken gewoon weg en toen ik nog 6.0 draaide duurde en duurde het voordat er een procentje af ging. Ik heb verder niks aangepast of geïnstalleerd. Hopelijk fixt die update het weer een beetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:23
Ik heb hier sinds een week opeens last van dat mijn s23 niet meer overschakelt binnen mijn Asus aimesh netwerk. (AX53U) Het had al een keer eerder kort wat problemen, maar dat was na een week opeens opgelost. De telefoon blijft op het netwerk terwijl er amper verbinding is. Het is voornamelijk het 5ghz netwerk, zodra ik wifi op de s23 uit en aan zet connect hij meteen met de juiste ap... Iemand hier nu ook problemen mee?

[ Voor 28% gewijzigd door Zinloos1 op 26-05-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12
Zinloos1 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:40:
Ik heb hier sinds een week opeens last van dat mijn s23 niet meer overschakelt binnen mijn Asus aimesh netwerk. (AX53U) Het had al een keer eerder kort wat problemen, maar dat was na een week opeens opgelost. De telefoon blijft op het netwerk terwijl er amper verbinding is. Het is voornamelijk het 5ghz netwerk, zodra ik wifi op de s23 uit en aan zet connect hij meteen met de juiste ap... Iemand hier nu ook problemen mee?
Als je bij de settings van je Current network → View more kijkt, staat 'MAC address type' dan op Phone MAC?

Want een tijd geleden had ik ook heel vaak problemen met 5GHz-verbinding en wifi die bijna niet meer werkte. Pas als ik wifi uitzette en weer aan, dan werkte het weer even goed. Totdat ik per ongeluk op die setting terechtkwam en 'm van 'Randomized MAC' naar 'MAC address type' heb veranderd. En sindsdien werkt m'n wifi vlekkeloos.

The devil is in the details.

Pagina: 1 ... 44 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos