Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

Je had ook kunnen zeggen dat die optie onder Opslag zat...was waarschijnlijk sneller en duidelijker geweest :)

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 19-04-2024 13:47 ]

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 13:40
Sorry, was al gemeld, had laatse pagina gemist. Bericht mag weg.

[ Voor 117% gewijzigd door Glassertje op 19-04-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 22:44
Sinds de update naar oneUi 6.1 opent google discover links niet meer in mijn standaard browser, maar in een soort van in-app browser, en ik weet niet hoe ik dit kan veranderen. Erg irritant.
Heeft iemand hier misschien een idee hoe ik kan instellen dat dit weer gewoon in mijn browser opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

timtwist schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:12:
Sinds de update naar oneUi 6.1 opent google discover links niet meer in mijn standaard browser, maar in een soort van in-app browser, en ik weet niet hoe ik dit kan veranderen. Erg irritant.
Heeft iemand hier misschien een idee hoe ik kan instellen dat dit weer gewoon in mijn browser opent?
Dit had je zelf ook met een zoekactie in de instellingen kunnen vinden, maar: Instellingen -> Apps -> Standaard apps kiezen -> Browser-app

Of in de zoek functie zoeken op Standaard-apps...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DerOllie schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:26:
[...]

Dit had je zelf ook met een zoekactie in de instellingen kunnen vinden, maar: Instellingen -> Apps -> Standaard apps kiezen -> Browser-app

Of in de zoek functie zoeken op Standaard-apps...
Je had het zelf ook even kunnen checken voor je zo'n toon gebruikt, maar dat werkt dus niet. Die instelling kan gewoon op je favoriete browser staan, maar vervolgens opent de link vanuit Google Discover nog steeds in een Chrome in-app browser. Als je dan vervolgens rechtsbovenin het menu opent krijg je de keuze om het in je default browser te openen.

De manier om dit wél op te lossen zit verstopt in Google/Discover app zelf. Als je naar de Discover pagina gaat, tap rechtsboven op je profiel, ga naar "Settings --> Other Settings --> Open web pages in the app" en zet dat uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Propane op 21-04-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Propane schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:34:
[...]
Je had het zelf ook even kunnen checken voor je zo'n toon gebruikt, maar dat werkt dus niet. Die instelling kan gewoon op je favoriete browser staan, maar vervolgens opent de link vanuit Google Discover nog steeds in een Chrome in-app browser. Als je dan vervolgens rechtsbovenin het menu opent krijg je de keuze om het in je default browser te openen.
Scusi, weer iets nieuws geleerd! :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timtwist
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 22:44
Propane schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:34:
[...]

De manier om dit wél op te lossen zit verstopt in Google/Discover app zelf. Als je naar de Discover pagina gaat, tap rechtsboven op je profiel, ga naar "Settings --> Other Settings --> Open web pages in the app" en zet dat uit.
Super bedankt!
Ik had wat duidelijker kunnen zijn in mijn eerste post wat betreft dat ik samsung internet als standaard al had ingesteld.
Heb n.a.v. DerOllie zijn reactie wel even een andere browser (edge) geinstallerd om te testen, toen opende hij wel direkt in edge.
Naar aanleiding van jouw reactie kwam ik erachter dat bij mij die optie in de Google discovery app niet kiesbaar was met de melding dat ik chrome moest installeren. Dat even gedaan en toen nog even opniew opstarten toen kon ik het wel veranderen, en nu werkt het wel gewoon weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Playsystem update van april is er

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Home Up (Good Lock) heeft een update gehad een aantal functies is nu weer terug, ook in One UI 6.1, waaronder de door mij zo geliefde swipe down in de app drawer om te starten met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

timtwist schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:21:
[...]
...
Naar aanleiding van jouw reactie kwam ik erachter dat bij mij die optie in de Google discovery app niet kiesbaar was met de melding dat ik chrome moest installeren.
...

Offtopic:
Heel fijn om te lezen dat er nog mensen zijn die "naar aanleiding" ipv "na" schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlou
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-07 22:22
Kan iemand mij voorzien van advies? M'n S10 begint een beetje op zn einde te raken, accu snel leeg, om de haverklap een nieuw laadkabeltje omdat t anders helemaal niet goed laadt. Nu zit ik te kijken voor de S23 256gb of de S24 256gb, met de 100 euro cashback die nog tm 5 Mei geldt, zou het +- 90 euro schelen als ik alle kosten over de 2 jaar mee reken.

Geen mega verschil dus, maar is het de moeite waard? Of kan ik beter nog wachten op een betere deal voor een van beide toestellen? Ik hou het als het moet nog wel even uit, maar het lijkt ook of de achterkant van m'n s10 wat speling begint te krijgen..

Voor wat betreft het abonnement, heeft 5G echt veel meer waarde dan 4g? Ik heb in het verleden eens bij Simyo gezeten en dit zou nu ook een van de goedkopere opties zijn. Momenteel heb ik ook gewoon 4g, en ondervind niet echt hinder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
  • Laatst online: 20:50
Bij Simyo heb je geen 5G. Maar 5G voegt op dit moment nog niet heel veel toe. Heb op 4G geen klachten (zit ook zelf bij Simyo)

De S23 is zeker een goede optie. Volgens mij zelfs ietsje zuiniger nog dan de S24 omdat de S23 nog de Snapdragon heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Ik merk over het algemeen weinig verschil tussen 4G en 5G (Vodafone hier), en het feit dat de speedtests regelmatig voor mij op hetzelfde uitkomen, heb ik 5G op mijn telefoon uitgeschakeld, 4G is zat en scheelt accuduur ook nog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:43
Software update beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGk_Li6ZqDumUb9MBq1YGeFCZz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IJRngpE4zuAkwYu8HuSW6Xg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Geraedus op 23-04-2024 13:48 ]

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Geraedus schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:35:
April beveiligings update is inmiddels te downloaden

[Afbeelding]
De april patch draai ik al sinds paar weken, maar deze update kreeg ik ook binnen en deze is voor iets anders bedoeld (het plaatje zegt het al in feite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Mizgala28 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:38:
[...]

De april patch draai ik al sinds paar weken, maar deze update kreeg ik ook binnen en deze is voor iets anders bedoeld (het plaatje zegt het al in feite)
Je hebt gelijk inderdaad. Zal het even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Zoals iemand anders eerder ook al aanstipte: wat is de obsessie met updates in dit topic? :+

Ik kijk ook graag of de Play Store of Software Update een nieuwe versie heeft, en had dus net deze nieuwste update ook al gezien, en moest gelijk aan dit topic denken. En ja hoor, er is al iemand die heeft gedeeld dat er een update was :D

Als er grote veranderingen of nieuwe features in zitten, dan snap ik het, maar veruit de meeste meldingen hier gaan over updates waarvan je niks echt wijzer wordt. En ik zie dit ook eigenlijk nooit in andere topics gebeuren, alleen hier :? :P

PS: Er is ook een nieuwe Google Play System update beschikbaar! 65MB ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 23-04-2024 14:06 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Google Play System update gaat pas naar 5x proberen downloaden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKI6szIaN_IiT5GzMaxBAEKmums=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9XAltgzm92ixjRkY3Obc5Z3J.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 23-04-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Hahn schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:04:
Zoals iemand anders eerder ook al aanstipte: wat is de obsessie met updates in dit topic? :+

Ik kijk ook graag of de Play Store of Software Update een nieuwe versie heeft, en had dus net deze nieuwste update ook al gezien, en moest gelijk aan dit topic denken. En ja hoor, er is al iemand die heeft gedeeld dat er een update was :D

Als er grote veranderingen of nieuwe features in zitten, dan snap ik het, maar veruit de meeste meldingen hier gaan over updates waarvan je niks echt wijzer wordt. En ik zie dit ook eigenlijk nooit in andere topics gebeuren, alleen hier :? :P

PS: Er is ook een nieuwe Google Play System update beschikbaar! 65MB ;)
Gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb OneUI 6.1 nog niet geinstalleerd na berichten over de problemen die gebruikers hebben. Ik heb een S23 Ultra. Ik hoopte dat er een update zou komen die de problemen die er nu zijn oplost. Is het raadzaam om de OneUI 6.1 nu toch wel te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13

W84

PraveenB schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:00:
Ik heb OneUI 6.1 nog niet geinstalleerd na berichten over de problemen die gebruikers hebben. Ik heb een S23 Ultra. Ik hoopte dat er een update zou komen die de problemen die er nu zijn oplost. Is het raadzaam om de OneUI 6.1 nu toch wel te installeren?
Ene kant heb ik er wel spijt van maar eigenlijk maakt het niet meer zoveel uit en ik kan toch niet meer terug nu. Dat hele AI gebruik ik niet en staat dan ook uit. Enige waar ik van baal is de helderheid van AOD (nu maar ff opgelost met Good Lock) en ik merk dat ik na de update van 10u SOT naar 8u ben gegaan. Dat is dan wel weer beetje jammer. Achteraf, ja je koopt er niks voor, had ik de update uitgesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
PraveenB schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:00:
Het is naar mijn idee niet anders als wanneer je een telefoon nieuw koopt. De één heeft totaal geen problemen, de ander wel. De één heeft een mega sot en de ander maar zo zo.
Genoeg mensen die de update (bijvoorbeeld sot) een verbetering vinden maar een ander niet. Tja dat zal met elke update zo zijn, dus hoe lang wil je wachten? Updates blijven toch wel komen. Meestal pakt het gunstig voor je uit, soms ook niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
13art schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:58:
[...]

Het is naar mijn idee niet anders als wanneer je een telefoon nieuw koopt. De één heeft totaal geen problemen, de ander wel. De één heeft een mega sot en de ander maar zo zo.
Genoeg mensen die de update (bijvoorbeeld sot) een verbetering vinden maar een ander niet. Tja dat zal met elke update zo zijn, dus hoe lang wil je wachten? Updates blijven toch wel komen. Meestal pakt het gunstig voor je uit, soms ook niet.
Dat klopt helemaal. Ik ga het vanavond installeren en kijken wat het met zich mee brengt. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
Vraag me toch af waarvoor deze update dient 🧐

En wat is het effect hiervan?

https://www.galaxyclub.nl...gt-onverwachte-4g-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Vincent91 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:42:
Vraag me toch af waarvoor deze update dient 🧐

En wat is het effect hiervan?

https://www.galaxyclub.nl...gt-onverwachte-4g-update/
Zal wel wat juridisch geneuzel zijn met de Duitse telecom regulator. Een telefoon zal normaal niet uitzenden als hij niet eerst een cell baken ziet op een bepaalde band (en modulatietype) dus ik kan me niet voorstellen dat dit werkelijk problemen geeft in Duitsland.

Volgens mij zijn zowel in Nederland als Duitsland geen TDD banden in gebruik voor 4G. Maar het zou kunnen zijn dat sommige mensen het in de DECT guard band draaien ofzo met iets als osmocom? Maar ik zou dus geen nadelen verwachten zelfs als je je toestel uit Duitsland hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 24-04-2024 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op woensdag 24 april 2024 @ 01:01:
[...]

Zal wel wat juridisch geneuzel zijn met de Duitse telecom regulator. Een telefoon zal normaal niet uitzenden als hij niet eerst een cell baken ziet op een bepaalde band (en modulatietype) dus ik kan me niet voorstellen dat dit werkelijk problemen geeft in Duitsland.

Volgens mij zijn zowel in Nederland als Duitsland geen TDD banden in gebruik voor 4G. Maar het zou kunnen zijn dat sommige mensen het in de DECT guard band draaien ofzo met iets als osmocom? Maar ik zou dus geen nadelen verwachten zelfs als je je toestel uit Duitsland hebt.
Het zou ook nog iets kunnen zijn met de militaire/spionage netwerken waar ruimte voor gereserveerd was?
In het KPN topic denken ze dat de 5G 3500 band uitrol hiermee te maken heeft, en dat is mogelijk nu met het verdwijnen van het afluisterstation in het noorden van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:17:
[...]

Het zou ook nog iets kunnen zijn met de militaire/spionage netwerken waar ruimte voor gereserveerd was?
In het KPN topic denken ze dat de 5G 3500 band uitrol hiermee te maken heeft, en dat is mogelijk nu met het verdwijnen van het afluisterstation in het noorden van Nederland.
Zou kunnen maar er wordt specifiek gesproken over TDD banden en die zijn in Nederland al helemaal niet in gebruik.

Bovendien wordt er specifiek gesproken over 4G en dat gebruikt die 3500 Mhz band helemaal niet, en over Duitsland dat nooit gegeven heeft om die beperking (3500 was in heel Nederland verboden maar niet in Duitsland wat veel dichterbij Burum is).

Dus nee volgens mij is het veel te specifiek verwoord om hiermee te maken te hebben.

TDD geeft wel veel storing door het periodiek aan/uit zetten van de zender aan de telefoon kant (dat taktaktaktak geluid dat GSM's vroeger veroorzaakten op speakers omdat het GSM 2G protcol ook time multiplexing gebruikte). Bij FDD zend je continu. Vandaar mijn vermoeden dat het daarmee te maken heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Llopigat op 24-04-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:52:
[...]

Zou kunnen maar er wordt specifiek gesproken over TDD banden en die zijn in Nederland al helemaal niet in gebruik.

Bovendien wordt er specifiek gesproken over 4G en dat gebruikt die 3500 Mhz band helemaal niet, en over Duitsland dat nooit gegeven heeft om die beperking (3500 was in heel Nederland verboden maar niet in Duitsland wat veel dichterbij Burum is).

Dus nee volgens mij is het veel te specifiek verwoord om hiermee te maken te hebben.

TDD geeft wel veel storing door het periodiek aan/uit zetten van de zender aan de telefoon kant (dat taktaktaktak geluid dat GSM's vroeger veroorzaakten op speakers omdat het GSM 2G protcol ook time multiplexing gebruikte). Bij FDD zend je continu. Vandaar mijn vermoeden dat het daarmee te maken heeft.
Volgens het KPN topic wordt de TDD wel gebruikt in Nederland bij grote drukte:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:43:
[...]

In drukke gebieden wil KPN je nog wel eens op TDD zetten, ik heb het in meerdere grote steden gezien. Je ziet bijv. 20+38 dan. Alleen als het echt heel druk is zie ik het. Ook met 5G geactiveerd: de indicator op de telefoon switcht naar 4G als je op band 38 zit bij KPN, iig op iPhone.

Overigens is band N78 ook een TDD band maar dan 5GNR :)

Weet verder niet wat dit voor update zou moeten zijn @ Samsung. Een issue die ik had toen ik nog Android gebruikte was de afwezigheid van CA-support in bijvoorbeeld de VS. Zit je opgescheept met traag 4G omdat hij telkens maar op 1 band zit. Weet niet of ze dit hiermee wellicht oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:36:
[...]

Volgens het KPN topic wordt de TDD wel gebruikt in Nederland bij grote drukte:

[...]
sammobile heeft meer info gegeven :

https://www.sammobile.com...msung-update-in-any-case/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik snap er nog steeds weinig van. Er staat dat toestellen gekocht in Duitsland niet meer worden ondersteund in Duitsland (en een berg andere landen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
Dit is een update waarbij de TDD ondersteuning (In Nederland wordt nog B38 gebruikt door KPN en Odido) er voor Duitse toestellen wordt uitgesloopt.

Dit heeft dus voor Nederlandse toestellen geen gevolgen. Ik begreep gister dat na de update B38, een TDD Band, gewoon nog werkt.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Kan het zijn dat na de update mn internet sneller is ?

Heb het gevoel dat mn internet verbinding stabieler is na deze update

Mn 3g verbinding is ook sneller en stabieler maar of het met deze update te maken heeft is mij de vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Vincent91 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:23:

Mn 3g verbinding is ook sneller en stabieler maar of het met deze update te maken heeft is mij de vraag?
Aangezien de update iets met 4G-verbindingen verbeteren te maken had, zou dat kunnen. En zelfs al is het een placebo-effect, dat is alsnog een effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

De batterij trekt echt sneller leeg hier sinds kort. Meer last van? Ik zie "System UI" nu veel bovenaan staan en dit zag ik nooit. Ik heb de batterij voor het slapen opgeladen en na opstaan aardig wat % eraf. Normaal was er amper iets af of zelfs nog 100%. Zeker met One UI 6.0 totaal geen issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 13:54
Vincent91 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:23:

In mijn woonkamer is de snelheid van 70mbps 2mnd geleden naar nu 220mbps gegaan, beide via het 4g netwerk.. dus ja, geen pacebo. Of.... misschien dat T-Mobile odido ergens een nieuwe paaltje heeft geklust. Maar dat wil ik niet geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Updates beschikbaar voor :

• Call
• Call Settings
• Samsung Keyboard
• Interpreter

Te downloaden via de Galaxy Store.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:53
Geraedus schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:31:
Updates beschikbaar voor :

• Call
• Call Settings
• Samsung Keyboard
• Interpreter

Te downloaden via de Galaxy Store.
Leuk dat je het deelt, maar wat is de nieuws waarde hiervan? Het zijn gewoon Galaxy store updates van Samsung componenten dat al een tijdje wordt bijgewerkt via de Galaxy store. Als ik elke Samsung of Google Update via de Google play store ga delen hier, wordt het heel onoverzichtelijk qua berichten :p . Bedoel het niet vervelend ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-04-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
dutchnltweaker schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:44:
[...]

Oké en wat is het grote nieuws? Leuk dat je het deelt, maar wat is de nieuws waarde hiervan? Het zijn gewoon Galaxy store updates van Samsung componenten dat al een tijdje wordt bijgewerkt via de Galaxy store. Als ik elke Samsung of Google Update via de Google play store ga delen hier, wordt het heel onoverzichtelijk qua berichten :p .
Knip, onnodig Er zijn genoeg mensen die niet frequent in de Galaxy Store kijken, laat staan het überhaupt gebruiken.

Als de Galaxy Store automatisch de update zou downloaden en bijwerken, dan had ik dit inderdaad niet gepost.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 25-04-2024 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
Je krijgt toch vanzelf een notificatie van de galaxy store?
Ik ga zelf ook nooit uit mijzelf naar de store en om de zoveel tijd krijg ik wel netjes een melding dat er updates klaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
avec_style schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:55:
Ik ga zelf ook nooit uit mijzelf naar de store en om de zoveel tijd krijg ik wel netjes een melding dat er updates klaar staan.
Ik vind het sowieso te willekeurig hoe die updates gaan.

Play Store gaan automatisch op het moment dat mijn telefoon aan de lader hangt, terwijl Galaxy Store of niks doet, of ineens na paar dagen mij een notificatie toont dat ik updates heb, of installeert te doel op een willekeurig (zo lijkt het) moment.

An sich geen last van omdat de Galaxy Store niks van waarde heeft voor mij, maar Samsung mag wel wat meer naar Google Play Store kijken en hoe deze dat aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 23:11
En je krijgt bij de desbetreffende app ook een melding rechtsboven via een oranje stip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXMKWZH4PjzRrO8zf5p76PTgeJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VikzdQAiF61vy15J8tjxPJ9Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door ChiMan op 25-04-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is verstandig na de maandelijkse update even handmatig te controleren in alle stores (en Play System Updates). Er is soms een link tussen een update van het besturingssysteem en de werking van een (systeem)app, bijvoorbeeld doordat er iets veranderd is met een API werking.
Uiteraard kun je ook wachten en pas bij problemen actie ondernemen, het gaat niet vaak fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:47
dutchnltweaker schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:44:
[...]

Leuk dat je het deelt, maar wat is de nieuws waarde hiervan? Het zijn gewoon Galaxy store updates van Samsung componenten dat al een tijdje wordt bijgewerkt via de Galaxy store. Als ik elke Samsung of Google Update via de Google play store ga delen hier, wordt het heel onoverzichtelijk qua berichten :p . Bedoel het niet vervelend ofzo.
Hoewel dergelijke apps niet S23 exclusief zijn, kan het handig zijn te weten. Zoals eerder aangestipt, worden deze niet zoals bij de Google App store automatisch bijgewerkt en zijn dergelijke updates na een systeemupdate soms onmisbaar.

Vind vooral dat mensen hier onnodig klagen over on topic zaken. In veel topics komen er dingen langs die mij persoonlijk niet interesseren, maar wel on topic zijn. Daar ga ik ook niet met dergelijke toon op reageren.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
W84 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:36:
De batterij trekt echt sneller leeg hier sinds kort. Meer last van? Ik zie "System UI" nu veel bovenaan staan en dit zag ik nooit. Ik heb de batterij voor het slapen opgeladen en na opstaan aardig wat % eraf. Normaal was er amper iets af of zelfs nog 100%. Zeker met One UI 6.0 totaal geen issues...
Sinds gisteren denk ik ook het idee dat de batterij vrij snel leeg gaat. Net even gekeken, maar SystemUI staat inderdaad vrij bovenaan als ik GSam moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hier geen melding, dus na het lezen van het bericht de Galaxy store even geopend en de apps geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

13art schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:42:
[...]

Sinds gisteren denk ik ook het idee dat de batterij vrij snel leeg gaat. Net even gekeken, maar SystemUI staat inderdaad vrij bovenaan als ik GSam moet geloven.
Bij mij staat ie vrijwel onderaan. 0.5% verbruik. Heb je de cache partitie al een keer gewist? Zelf geen probleem met batterij.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

jamesbond007uk schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:20:
[...]

Bij mij staat ie vrijwel onderaan. 0.5% verbruik. Heb je de cache partitie al een keer gewist? Zelf geen probleem met batterij.
Ik wel iig en het maakt gewoon geen verschil. System UI blijft veel verbruiken hier en staat steeds als 2e en als 1e in de nacht. Voor die hele 6.1 update stond dat proces helemaal onderaan ergens. Bijzonder weer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
W84 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:49:
[...]

Ik wel iig en het maakt gewoon geen verschil. System UI blijft veel verbruiken hier en staat steeds als 2e en als 1e in de nacht. Voor die hele 6.1 update stond dat proces helemaal onderaan ergens. Bijzonder weer dit.
Heb je een actief widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

HerZon schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:53:
[...]

Heb je een actief widget?
Alleen weer/klok, notities en de optimaliseren widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
jamesbond007uk schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:20:
[...]

Zeker, na de grote update gedaan.
Hier staat hij nu op 16,5%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sfw7YUCIlqHLkLDvbf5U2pp3rkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jMQaDkPqEbzNH9eh4t8syR7P.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Vreemde discrepantie tussen Gsam en Androids eigen accu monitor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtzF7vsLrJCykA66MxgHj0wjYQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMllhaDBUjczAG9fe51obio4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 26-04-2024 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 11:20
Iemand een idee hoe je dit icoontje weg krijgt bij het toetsenbord?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfsCtRxSTle430S1ZEOXnlxDMa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kl790Sx0PYuQZgi0UpQct4N0.jpg?f=fotoalbum_large

Alles van AI is uitgeschakeld.

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
The-dragon schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:01:
Iemand een idee hoe je dit icoontje weg krijgt bij het toetsenbord?[Afbeelding]

Volgens mij kan dit niet

Misschien een toetsenbord installeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
The-dragon schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:01:
Iemand een idee hoe je dit icoontje weg krijgt bij het toetsenbord?[Afbeelding]

Op de drie puntjes helemaal rechts klikken, dat AI-icoontje inhouden en dan naar beneden slepen. Net geprobeerd, werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 11:20
Hahn schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:48:
[...]

Op de drie puntjes helemaal rechts klikken, dat AI-icoontje inhouden en dan naar beneden slepen. Net geprobeerd, werkt gewoon.
Thx! Werkt gewoon idd _/-\o_

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Je kan 'm ook verwijderen uit die laag er onder door op de '+' te klikken. Dan komt er een rode '-' bij te staan. Staat 'ie nog meer uit het zicht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Hahn schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:50:
Je kan 'm ook verwijderen uit die laag er onder door op de '+' te klikken. Dan komt er een rode '-' bij te staan. Staat 'ie nog meer uit het zicht ;)
Is de auto correctie al beter met de updates?

Ik gebruik nu SwiftKey omdat deze in mijn opinie toch beter werkt en ook meer kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-05-2024
Beste Tweakers

Ik kocht in januari 2024 een Samsung S23 Ultra op ThePhoneShop.be. Ik ging ervan uit dat alle toestellen die je in Europa kocht, voorzien waren van een Europese software.

Helaas heb ik nu ontdekt, bij een aanvraag tot update, dat het toestel draait op "SIN" of Singaporese software (Singtel apps en SGSecure zijn geïnstalleerd).

Heeft iemand ook deze vaststelling gedaan? Is dat een groot probleem (op termijn) voor de veiligheid, stabiliteit en toekomstige updates van mijn S23?

Ik zal er alvast de Singtel Apps en SGSecure eraf gooien.

Bedankt voor de feedback.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOuSKwPA0vR_WTlWJwAuzlF8NRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHJi49H5Rqff9V4lIbOOTgt1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TD007 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:10:
Beste Tweakers

Ik kocht in januari 2024 een Samsung S23 Ultra op ThePhoneShop.be. Ik ging ervan uit dat alle toestellen die je in Europa kocht, voorzien waren van een Europese software.

Helaas heb ik nu ontdekt, bij een aanvraag tot update, dat het toestel draait op "SIN" of Singaporese software (Singtel apps en SGSecure zijn geïnstalleerd).

Heeft iemand ook deze vaststelling gedaan? Is dat een groot probleem (op termijn) voor de veiligheid, stabiliteit en toekomstige updates van mijn S23?

Ik zal er alvast de Singtel Apps en SGSecure eraf gooien.

Bedankt voor de feedback.

[Afbeelding]
De basis is hetzelfde, de software code is OXM, net als de software hier. Echter, er kunnen bepaalde functies of apps afwijken. Je hebt zelf al extra meegeleverde software gevonden, maar er kunnen ook verschillen zijn met bijvoorbeeld anti spam functie voor gebeld worden, of de mogelijkheid om telefoongesprekken op te nemen wat hier er niet in zit.
Ook kun je updates wat eerder of later krijgen.

Zolang je geen problemen hebt hoef je niets te doen, loop je ergens tegenaan zou het mogelijk moeten zijn de software om te zetten naar de Europese regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Keek vandaag weer in de Play Store voor updates. Die waren er nogal wat, maar het merendeel waren taalupdates, bijvoorbeeld:
- Samsung TTS Mexican Spanish Voice 1
- Samsung TTS Hindi Voice 1
- Samsung TTS Polish Voice 1
- Samsung TTS Russian Voice 1
- Samsung TTS Vietnamese Voice 1

In de categorie: niet gevraagd, toch gekregen? :o Waarom worden er ineens allemaal talen aangeboden die ik nooit heb gebruikt en ook nooit zal gebruiken?

Hebben meer mensen dit?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Vincent91 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:09:
[...]

Is de auto correctie al beter met de updates?

Ik gebruik nu SwiftKey omdat deze in mijn opinie toch beter werkt en ook meer kan aanpassen
Geen idee. Dat is sowieso lastig te zeggen, want mijn vocabulaire is jouw vocabulaire niet. Ik heb niet bewust verschillen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Pietervs schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:47:
Keek vandaag weer in de Play Store voor updates. Die waren er nogal wat, maar het merendeel waren taalupdates, bijvoorbeeld:

In de categorie: niet gevraagd, toch gekregen? :o Waarom worden er ineens allemaal talen aangeboden die ik nooit heb gebruikt en ook nooit zal gebruiken?

Hebben meer mensen dit?
Het zijn overigens updates in de Galaxy Store, maar dat daargelaten, zijn deze functies voor iedereen potentieel handig te hebben. Deze worden gebruikt voor de AI real time vertalingen.
Wel zo handig als je die niet hoeft te downloaden midden in een gesprek waar je het nodig hebt :+
Helemaal handig voor de Phishing belletjes, hoeven ze niet eens meer goed Engels te kunnen spreken :P

Hopelijk komt Nederlands er binnenkort ook voor, kan mijn zoontje ook praten met onze familie in de USA die geen NL spreekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 26-04-2024 16:17 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Koldur schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:16:
[...]

Het zijn overigens updates in de Galaxy Store, maar dat daargelaten, zijn deze functies voor iedereen potentieel handig te hebben. Deze worden gebruikt voor de AI real time vertalingen.
Wel zo handig als je die niet hoeft te downloaden midden in een gesprek waar je het nodig hebt :+
Helemaal handig voor de Phishing belletjes, hoeven ze niet eens meer goed Engels te kunnen spreken :P

Hopelijk komt Nederlands er binnenkort ook voor, kan mijn zoontje ook praten met onze familie in de USA die geen NL spreekt.
Je hebt gelijk, de Galaxy Store bedoel ik.

Maar een beetje suf dat je niet zelf je taalpakketten kan kiezen. Downloaden is (in Nederland in ieder geval) snel genoeg om even een pakketje erbij te zetten indien nodig. Ga je naar een ander land zou je vooraf een taalpakket toe kunnen voegen.
Nu krijg je geen keuze en weet ik hoeveel taalpakketten toegegooid…

Maar dat heeft iedereen dus? Mooi, hopelijk laten genoeg mensen aan Samsung weten dat we liever wat meer keuzevrijheid willen in onze talen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Pietervs schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:14:
[...]

Je hebt gelijk, de Galaxy Store bedoel ik.

Maar een beetje suf dat je niet zelf je taalpakketten kan kiezen. Downloaden is (in Nederland in ieder geval) snel genoeg om even een pakketje erbij te zetten indien nodig. Ga je naar een ander land zou je vooraf een taalpakket toe kunnen voegen.
Nu krijg je geen keuze en weet ik hoeveel taalpakketten toegegooid…

Maar dat heeft iedereen dus? Mooi, hopelijk laten genoeg mensen aan Samsung weten dat we liever wat meer keuzevrijheid willen in onze talen :)
Ze gaan er vanuit dat je zomaar iemand uit een bepaald land aan de telefoon krijgt, je hoeft daarvoor niet per se in dat land te zijn. Iemand uit een van die landen zou jou zomaar nu kunnen bellen, kun je meteen vertalen, anders lukt dat niet.
Als het een oplichting iets is, kun je meteen in zijn/haar taal zeggen dat ze op moeten rotten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Koldur schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:24:
[...]

Ze gaan er vanuit dat je zomaar iemand uit een bepaald land aan de telefoon krijgt, je hoeft daarvoor niet per se in dat land te zijn. Iemand uit een van die landen zou jou zomaar nu kunnen bellen, kun je meteen vertalen, anders lukt dat niet.
Als het een oplichting iets is, kun je meteen in zijn/haar taal zeggen dat ze op moeten rotten :+
:D

Dat is natuurlijk wel weer een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:45
Meer mensen last van een recalcitrante fingerprintscanner sinds de laatste updates (24-4)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
cedras schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:36:
Meer mensen last van een recalcitrante fingerprintscanner sinds de laatste updates (24-4)?
Werkt net zo goed en slecht als toen ik mijn S23 kocht.

Enige uitzondering was net na 6.1 update, maar de update erna heeft dat weer opgelost, en is het nu net als ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nope, geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Nee die werkt hier top en bloedsnel. Vanaf het begin eigenlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heeft bij mij nog nooit goed gewerkt, nu nog steeds niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
darkdesign schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:01:
[...]

Heeft bij mij nog nooit goed gewerkt, nu nog steeds niet helaas.
Toevallig een glazen screenprotector? Of gewoon "lastige" vingers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vanochtend de update van 23 april geïnstalleerd. Waar ik gisteren het idee had dat de accu aanzienlijk sneller leeg liep (vannacht ruim 1% per uur) nu weer voorzichtig het idee dat de boel weer wat normaliseert. Hopelijk blijft dit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
13art schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:33:
Vanochtend de update van 23 april geïnstalleerd. Waar ik gisteren het idee had dat de accu aanzienlijk sneller leeg liep (vannacht ruim 1% per uur) nu weer voorzichtig het idee dat de boel weer wat normaliseert. Hopelijk blijft dit zo.
Is dit niet enkel een netwerk update ? Of is er meer gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vincent91 schreef op zondag 28 april 2024 @ 10:19:
[...]

Is dit niet enkel een netwerk update ? Of is er meer gefixed?
Er stond alleen iets bij over netwerken, maar goed dat zegt niet altijd alles. 421mb Lijkt me wat groot voor alleen een netwerk dingetje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nyoz0f3hz7LUD8hMWBRUd_OLWJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtNQvrfPHrAATJgywR1USh6z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Laatst online: 20:50
De beveiligingspatch van april zit er ook bij. De grootte vind ik echt niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
japie06 schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:20:
De beveiligingspatch van april zit er ook bij. De grootte vind ik echt niet zo vreemd.
Die stond bij mij al op 1 april. Dat was een update eerder (van rond 11 april). Wat overigens niet wil zeggen dat ze hem er niet nog een keer in kunnen stoppen natuurlijk. Maar of dat logisch is, geen idee. In ieder geval is deze update gereleased op 23 april.

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 28-04-2024 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 23:54

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb juist het idee dat m'n batterij sneller leeg gaat na de laaste update (van de 23e).

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
HaterFrame schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:46:
Ik heb juist het idee dat m'n batterij sneller leeg gaat na de laaste update (van de 23e).
Het lage verbruik was bij mij ook helaas voor korte duur zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ja de procentjes tikken echt serieus weg nu. Voor die laatste update zat ik te browser met Spotify erbij en de SOT was gestoord goed. En ik zit ook nog steeds met die gare System UI die bijna altijd als 2e staat als verbruik. Al vanalles geprobeerd. :(

Ik bedoel, wth doet die System UI daar?!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9LgEe4Q59On4eog_qlXm7qdsng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kqp7VA05UQNKrkdpsTSjLjI4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door W84 op 28-04-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hier heeft de laatste update de accuduur op wifi juist verbeterd, ondanks dat ik al erg tevreden was met de accuduur.

(foto 1 is puur wifi gisteren, 2de is mixed wifi en 4G van paar dagen terug)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/RLXM2nM6HgSb8AJHw4gIlayr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8tKYL7dLy2Xk8il4lgVSvVdf.jpg

@W84 ook al staan ze niet in mijn screenshots, System UI stond op 0.7% bij de eerste screenshot en 0.9% bij de 2de.

[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 28-04-2024 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mizgala28 schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:42:
Hier heeft de laatste update de accuduur op wifi juist verbeterd, ondanks dat ik al erg tevreden was met de accuduur.

(foto 1 is puur wifi gisteren, 2de is mixed wifi en 4G van paar dagen terug)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@W84 ook al staan ze niet in mijn screenshots, System UI stond op 0.7% bij de eerste screenshot en 0.9% bij de 2de.
Het blijft zo ontzettend lastig om SOT's met elkaar te vergelijken. Eigenlijk is het gewoon geen doen omdat er zoveel verschillende factoren hier een rol in spelen waardoor elke situatie wel anders is. Om maar wat te noemen; achtergrond processen, bereik, helderheid van het scherm, apps, hoeveel accounts, etc, etc, etc.

Meer dan 8 uur SOT en dan ook nog ruim 30% over is voor mij ondenkbaar (8uur SOT op een dag sowieso maar dat is weer een ander verhaal ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
13art schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:06:
[...]

Het blijft zo ontzettend lastig om SOT's met elkaar te vergelijken. Eigenlijk is het gewoon geen doen omdat er zoveel verschillende factoren hier een rol in spelen waardoor elke situatie wel anders is. Om maar wat te noemen; achtergrond processen, bereik, helderheid van het scherm, apps, hoeveel accounts, etc, etc, etc.
Dat eerste klopt absoluut, en in mijn geval komt het vooral doordat ik 2 dingen uit heb (AOD is uit en ik gebruik 4G in plaats van 5G), en ik gebruik geen social media apps (Youtube en whatsapp terzijde), want ik gebruik meeste diensten via FireFox, en dat scheelt fors qua accuduur.

qua bereik valt het tegen bij mij, helderheid is op auto
Meer dan 8 uur SOT en dan ook nog ruim 30% over is voor mij ondenkbaar (8uur SOT op een dag sowieso maar dat is weer een ander verhaal ;))
Die 8+ uur SoT was (gelukkig) over 2 dagen verspreid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mizgala28 schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:45:
[...]

Dat eerste klopt absoluut, en in mijn geval komt het vooral doordat ik 2 dingen uit heb (AOD is uit en ik gebruik 4G in plaats van 5G), en ik gebruik geen social media apps (Youtube en whatsapp terzijde), want ik gebruik meeste diensten via FireFox, en dat scheelt fors qua accuduur.

qua bereik valt het tegen bij mij, helderheid is op auto

[...]

Die 8+ uur SoT was (gelukkig) over 2 dagen verspreid :)
Firefox is een prettig browser idd. Zeker nu het ook plugins ondersteund. Één groot nadeel, push notificaties komen niet meer door wanneer de browser naar de achtergrond gaat/geminimaliseerd wordt. Voor mij wel redelijk essentieel. Hier getest.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 29-04-2024 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
13art schreef op maandag 29 april 2024 @ 06:13:
[...]

Firefox is een prettig browser idd. Zeker nu het ook plugins ondersteund. Één groot nadeel, push notificaties komen niet meer door wanneer de browser naar de achtergrond gaat/geminimaliseerd wordt. Voor mij wel redelijk essentieel. Hier getest.
Zelf heb ik daar geen last van, maar wie ze wel nodig heeft kan inderdaad beter naar andere oplossingen zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W84

W84

Batterij/System UI lijkt nu iets beter te gaan. Ik had een video/animatie als lockscreen en aangepast naar een foto. Volgens mij hangt dat ook onder System UI en wellicht bleef die actief of bugged. Hopelijk is dat het euvel. We gaan het zien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 23:54

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lijkt zich hier nu ook te stabiliseren, maar goed ben ook voornamelijk thuis geweest gisteren. 2 kleine momentjes aan de auto lader gehad met AA aan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCZ7e7My5BtO68FQuZKHG5sWr48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjuSi6bcArt0BNhHP3ykNAac.jpg?f=fotoalbum_large

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Zou er nog een update aankomen?

Volgens deze leaker wel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSHMltYn46DkwPRFER88IfBgXX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jB4jmYp8E03kEyukXDACDCqj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Vincent91 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:23:
Zou er nog een update aankomen?

Volgens deze leaker wel

[Afbeelding]
Volgens de post op X heeft iemand al de update binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mR_YfnVM9ahRJimPnLd5g81HJnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuwRHkb3ZrxH4WA1g6c64U40.jpg?f=fotoalbum_large

We gaan het wel merken wanneer wij de update binnen krijgen en wat het effect gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Geraedus schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:03:
[...]

Volgens de post op X heeft iemand al de update binnen gekregen.

[Afbeelding]

We gaan het wel merken wanneer wij de update binnen krijgen en wat het effect gaat zijn.
WTF dat is al de derde van April dan 8)7. Eerst de gewone maandelijkse, toen die 4G Duitsland dinges en nu dit weer :? Ik heb hem ook nog niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Ik probeer mn kaart aan gpay toe te voegen maar krijg steeds deze foutmelding

Iemand die weet wat ik kan doen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvJ1Kbz6mIjk2iLxbUNNbW366Tc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAQppbMVHpCiLqle9W2N4ERU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 13:40
Vincent91 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:56:
Ik probeer mn kaart aan gpay toe te voegen maar krijg steeds deze foutmelding

Iemand die weet wat ik kan doen?[Afbeelding]
Kan je in Google wallet je kaart niet verwijderen? Ik zie de mijne daar namelijk ook staan en kan hem daar verwijderen. Maar bij de rabobank werkt ook het aanmaken en verwijderen van de kaart via de Rabo app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Llopigat schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:47:
[...]

WTF dat is al de derde van April dan 8)7. Eerst de gewone maandelijkse, toen die 4G Duitsland dinges en nu dit weer :? Ik heb hem ook nog niet trouwens.
Wordt dus toch mei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecTec
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 08:53
Ik zit eraan te denken om de s23 fe te kopen. Echter lees ik overal dat hij een virtuele nabijheidssensor heeft. Heeft iemand ervaring met zo'n sensor? Zit niet perse te wachten op het feit dat mijn oor allerlei toetsen indrukt tijdens het bellen en/of broekzak telefoontjes gaat plegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DecTec schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:42:
Ik zit eraan te denken om de s23 fe te kopen. Echter lees ik overal dat hij een virtuele nabijheidssensor heeft. Heeft iemand ervaring met zo'n sensor? Zit niet perse te wachten op het feit dat mijn oor allerlei toetsen indrukt tijdens het bellen en/of broekzak telefoontjes gaat plegen.
Heb de S23+ nu ongeveer een jaar en nul problemen gehad met onbedoeld aanraken tijdens het bellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Werkt echt super die nieuwe AI functies van OneUI 6.1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqdB5eDV9r8DFN8rl-lwDDbFsUY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1RVWKotuCiPWN9TTAQVzMDg8.jpg?f=user_large

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
MadMarky schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:08:
Werkt echt super die nieuwe AI functies van OneUI 6.1

[Afbeelding]
Hahaha, ja, deze is wel heel erg uit context gezien... Ik moet zeggen dat het over het algemeen wel vrij goed werkt. Super handig om direct iets waar je het ook maar ziet even kunt zoeken wat het is.
Gebruik het 4-5 keer per week, maar als ik het gebruik is het echt een uitkomst voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Sindskort heb ik dit in m'n playstore staan

Iemand die dit ook heeft en weet hoe het werkt.?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtvKErl-mX19sH4XSZ1gyBoYQE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4mOPS19HAUfRIM8NaT5xtzm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:16
Vincent91 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:00:
Sindskort heb ik dit in m'n playstore staan

Iemand die dit ook heeft en weet hoe het werkt.?

[Afbeelding]
Als je klikt op "Meer informatie" wordt uitgelegd hoe het werkt. :*)
Ik weet eerlijk gezegd niet sinds welke versie van de Playstore dit bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maloney
  • Laatst online: 20-09 06:07
Pietervs schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:47:

Hebben meer mensen dit?
Heb ik ook gehad en het kostte even zoeken maar als je naar de tolk-functie gaat, kun je de talen daar verwijderen. Plus het automatische updaten van de Galaxy-store uitzetten O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Maloney schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Plus het automatische updaten van de Galaxy-store uitzetten O-) .
Uhm… daarmee krijg je helemaal geen updates meer binnen? Lijkt mij iets te veel van het goede :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:33
Ik heb in de gallerij videos staan met een hele hoge resolutie, dus veel MB's. Is er een mogelijkheid om de videos op de telefoon te verkleinen, dus het aantal MB's minder te maken? Het is mij ooit een keer gelukt, maar ik kan het niet reproduceren.
Pagina: 1 ... 43 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos