Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Riqy schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:53:
Is er vanuit Samsung enig zicht op wanneer de Nederlandse taal wel beschikbaar komt?
Nee.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat me opvalt dat mensen hier best wel veel dingen instellen op hun telefoon. ben ik de enige die dit ding fabrieksaf gebruikt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
nou. ik ga voor het eerst een telefoon opsturen te reparatie.
Er zit helaas een barst in het scherm.
Hoop dat de kosten mee vallen.

zag op internet dan een scherm reparatie wel zo 3 a 400 euro kon kosten van de s23 ultra :(. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Ruudox schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:22:

zag op internet dan een scherm reparatie wel zo 3 a 400 euro kon kosten van de s23 ultra :(. Iemand hier ervaring mee?
364 EUR bij de MediaMarkt vorig jaar. Doet wel even pijn, gelukkig was 't deels verzekeringwerk (iemand anders liet 'm vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
ascent schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:24:
[...]

364 EUR bij de MediaMarkt vorig jaar. Doet wel even pijn, gelukkig was 't deels verzekeringwerk (iemand anders liet 'm vallen)
Goed idee ga het ook proberen bij de inboedel verzekering.

4 jaar geleden ook goed gegaan met een tablet die van de tafel was gewaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik kan sinds de update niet meer de Home button lang ingedrukt houden en dan via spraak de Google assistent een opdracht geven. Hij gaat nu alleen nog maar zoeken op internet. Gebruik ik de "Hey Google"-spreekopdracht werkt het wel. Meer mensen hier last van?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 14:47
Lukt mij wel als ik de homeknop (bij mij gesture / gebaar) omhoog 'schuif' en dan enkele seconden vasthoud.

Concreet kan ik dus beide doen:

Home knop indrukken voor circel search en omhooh 'schuiven' voor google assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb de knoppen aan staan, verder geen gestures oid. Kom er nu achter dat ik nu vanuit de hoeken moet swipen, dan doet hij het wel. Anders doet hij de Circle search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/aWQkotHJRpB80PIN03Ll7E1b.jpg

Zoals verwacht ging de accuduur zich weer stabiliseren na paar app updates, ben terug bij het gebruikelijke.

S23 hier

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 03-04-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
The Executer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:29:
Ik heb de knoppen aan staan, verder geen gestures oid. Kom er nu achter dat ik nu vanuit de hoeken moet swipen, dan doet hij het wel. Anders doet hij de Circle search.
Dat is dus ook wat @goofer_nieuw zei (maar dan vanaf een hoek omhoog swipen inderdaad), en dat is sinds One UI 6.1.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 03-04-2024 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 04:52
The Executer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:40:
Ik kan sinds de update niet meer de Home button lang ingedrukt houden en dan via spraak de Google assistent een opdracht geven. Hij gaat nu alleen nog maar zoeken op internet. Gebruik ik de "Hey Google"-spreekopdracht werkt het wel. Meer mensen hier last van?
Dit is een nieuwe functie. Iedereen met 6.1 heeft hier "last" van.

Zelf heb ik totaal geen nut ervoor maar kan nergens vinden om het uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:48

jerry_a

doei

The Executer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:40:
Vanuit de linker of de rechterhoek onder naar het midden swypen.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Hahn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:15:
Ik vind de circle to search feature wel een welkome aanvulling van One UI 6.1, maar helaas hebben ze de optie om Auto Brightness van het Always On Display uit te zetten weggehaald -O-

Dus nu is AOD een stuk minder bruikbaar voor mij...
Update over Always On Display: de LockStar app in GoodLock heeft zojuist een update gekregen en nu kan je handmatig de brightness van AOD instellen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 13:15
Mooi. Nu deze nog: ik had de fingerprint op het AOD uitgezet. Omdat dit nu geen optie meer is krijg ik het niet weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
rindertb schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:58:
Mooi. Nu deze nog: ik had de fingerprint op het AOD uitgezet. Omdat dit nu geen optie meer is krijg ik het niet weer aan.
Dat is een aparte setting die er nog wel is: bij Settings zoeken naar Fingerprints, en dan 'Show icon when screen is off' op 'On Always On Display' zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Hahn schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:06:
[...]

Dat is een aparte setting die er nog wel is: bij Settings zoeken naar Fingerprints, en dan 'Show icon when screen is off' op 'On Always On Display' zetten :)
Bedankt, maar ik kan het niet vinden.

Ik heb de S23 in het Nederlands. Onder ‘Vergrendelscherm’ —> ‘Vingerafdrukken’ vind ik een uitgegrijsde optie ‘Pictogram bij scherm uit’ die (de blauwe kleur is nog zichtbaar) stond op ‘Tikken om weer te geven’. Dat laatste is ook de setting van mijn dus niet Always OD. De AOD continu zichtbaar laten laat genoemde optie nog steeds grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13

W84

Mag toch hopen dat ze die AOD snel fixen, je ziet echt geen reet meer. Edge Lighting meldingen zie je ook niet meer. Helemaal ruk dit! :(

[ Voor 7% gewijzigd door W84 op 04-04-2024 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
rindertb schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:46:
[...]
Bedankt, maar ik kan het niet vinden.

Ik heb de S23 in het Nederlands. Onder ‘Vergrendelscherm’ —> ‘Vingerafdrukken’ vind ik een uitgegrijsde optie ‘Pictogram bij scherm uit’ die (de blauwe kleur is nog zichtbaar) stond op ‘Tikken om weer te geven’. Dat laatste is ook de setting van mijn dus niet Always OD. De AOD continu zichtbaar laten laat genoemde optie nog steeds grijs.
Die optie grijst uit als je de toggle er direct boven (in het Engels 'Fingerprint always on') uit hebt staan. Als je die aanzet, dan kan je de setting waar we het over hebben wel aanzetten.

Gaat dus om deze opties, waarbij de 2e toggle aan moet staan om de dropdown van de 3e optie te laten werken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlzCPCqt4a40NswIm6bu8Gc-jSA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yQZ1Nna8jihUgPYkh48Cjo51.png?f=user_large
W84 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:24:
Mag toch hopen dat ze die AOD snel fixen, je ziet echt geen reet meer. Edge Lighting meldingen zie je ook niet meer. Helemaal ruk dit! :(
Dat gaf ik net aan: als je via de Samsung Store de app 'Good Lock' downloadt, en binnen Good Lock weer 'LockStar' installeert, dan kan je daarbinnen de optie 'Always On Display Auto Brightness' uitzetten en zelf instellen wat de brightness van het AOD is (je kan kiezen uit 4 stappen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYvK9edUND2NRUXlqQ3S26yZSgY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AyFF0RHERizksoLSy1ePPCkW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 04-04-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Hahn schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:30:
[...]

Die optie grijst uit als je de toggle er direct boven (in het Engels 'Fingerprint always on') uit hebt staan. Als je die aanzet, dan kan je de setting waar we het over hebben wel aanzetten.

Gaat dus om deze opties, waarbij de 2e toggle aan moet staan om de dropdown van de 3e optie te laten werken:
[Afbeelding]
[...]
Ah, bedankt! Ik denk nu dat ik dat icoon had uitgezet omdat ik de sensor niet altijd actief wilde hebben, niet omdat ik het niet wilde zien. Geen benul meer dat deze gekoppeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

[...]

[Afbeelding]
[...]

Dat gaf ik net aan: als je via de Samsung Store de app 'Good Lock' downloadt, en binnen Good Lock weer 'LockStar' installeert, dan kan je daarbinnen de optie 'Always On Display Auto Brightness' uitzetten en zelf instellen wat de brightness van het AOD is (je kan kiezen uit 4 stappen):

[Afbeelding]
Ja leuk, maar misschien wil ik die app wel helemaal niet. Het werkte daarvoor toch ook gewoon. Gezeik! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
W84 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:27:
[...]

Ja leuk, maar misschien wil ik die app wel helemaal niet. Het werkte daarvoor toch ook gewoon. Gezeik! :D
Als jij een oplossing die 1 minuut kost niet wilt, dan houdt het op inderdaad :) Succes met je eraan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Hahn schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:03:
[...]

Als jij een oplossing die 1 minuut kost niet wilt, dan houdt het op inderdaad :) Succes met je eraan storen.
Haha, ja eh... jij je zin! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:58
Deze week ook de 6.1 update gehad en geïnstalleerd. Nog niet alle AI functies kunnen ontdekken maar ga er dit weekend wel naar kijken.

Wat me opvat is dat de kleur van de klok en notificaties in de Always on Display is veranderd naar geel. Persoonlijk vond ik de witte weergave frisser en mooier dan het geel/oranje wat er nu is, maar kan nergens in de instellingen vinden hoe ik dit aan kan passen. Iemand een idee hoe dat veranderd kan worden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Baddie09 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:40:
Deze week ook de 6.1 update gehad en geïnstalleerd. Nog niet alle AI functies kunnen ontdekken maar ga er dit weekend wel naar kijken.

Wat me opvat is dat de kleur van de klok en notificaties in de Always on Display is veranderd naar geel. Persoonlijk vond ik de witte weergave frisser en mooier dan het geel/oranje wat er nu is, maar kan nergens in de instellingen vinden hoe ik dit aan kan passen. Iemand een idee hoe dat veranderd kan worden?
In Instellingen > Achtergrond en stijl > klik het linker scherm (AOD) aan, klik de klok aan en onderin kun je de kleur aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Bij mij is de tekst als ik de telefoon ontwaak nu juist paarsig geworden na de update, idd ook niet fris wit. Eens kijken naar de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:58
millerman_sf schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:52:
[...]

In Instellingen > Achtergrond en stijl > klik het linker scherm (AOD) aan, klik de klok aan en onderin kun je de kleur aanpassen.
Dank, die had ik inderdaad niet zelf kunnen vinden. Was logischer geweest als ze die optie bij de instellingen van Vergrendelscherm en AOD hadden gezet, maarja, wellicht iets te voor de hand liggend :P

[ Voor 3% gewijzigd door Baddie09 op 05-04-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28

[Afbeelding]
Prima tip, maar best wel absurd dat Samsung het eruit heeft gesloopt.

Het lijkt wel alsof ze dat met steeds meer dingen doen en je daardoor "maar met een extra app" moet oplossen.

Dus met OneUI 7.0 slopen ze de mogelijkheid om algemene helderheid aan te passen?

dat je een app nodig voor de meer "exotische" (niche) instellingen kan ik begrijpen, maar dit was eerder gewoon in de settings van OneUI, waar is Samsung in vredesnaam mee bezig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mizgala28 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:14:
[...]

Prima tip, maar best wel absurd dat Samsung het eruit heeft gesloopt.

Het lijkt wel alsof ze dat met steeds meer dingen doen en je daardoor "maar met een extra app" moet oplossen.

Dus met OneUI 7.0 slopen ze de mogelijkheid om algemene helderheid aan te passen?

dat je een app nodig voor de meer "exotische" (niche) instellingen kan ik begrijpen, maar dit was eerder gewoon in de settings van OneUI, waar is Samsung in vredesnaam mee bezig :?
Hoogstwaarschijnlijk zijn ze bezig met proberen te versimpelen. Heel veel keuze hebben is voor 90% van de gebruikers niet nodig, of soms zelfs nadelig.

Wij, hier op Tweakers, zijn voornamelijk power users die wel zoveel mogelijk controle willen hebben, maar dat is best de uitzondering. Bij zoiets als de helderheid van het AOD kunnen instellen zou het me niks verbazen als 95% van de gebruikers dat niet boeit, of er überhaupt van weet, als het geen 99% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:14:
[...]
Vereenvoudiging van het systeem. Nu met de S24 doen ze 7 jaar updates. Wil je dat zo makkelijk mogelijk onderhouden sloop je functionaliteiten uit het OS en verplaats je die naar apps. Dan kun je het ook los updaten.
Of het met deze instelling slim was dat ze het eruit gehaald hebben weet ik niet, maar misschien kijken ze hoeveel het gebruik wordt, en bij niet genoeg gebruikers... Of problemen met inbranden? Het is raden waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
@Hahn @swhnld Dat ze het versimpelen is op zich logisch, maar het blijft apart wat ze weg halen.

Misschien moet Samsung meer de kant op van Motorola gaan qua customisations van het UI (aub niet qua update beleid), als die 7 jaar nu de reden is dat ze moeten versimpelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Mizgala28 op 05-04-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ik kan niet eens meer lezen hoever de batterij is met laden, zo donker is het nu. Zou dat echt een keuze zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:54:
@Hahn @swhnld Dat ze het versimpelen is op zich logisch, maar het blijft apart wat ze weg halen.

Misschien moet Samsung meer de kant op van Motorola gaan qua customisations van het UI (aub niet qua update beleid), als die 7 jaar nu de reden is dat ze moeten versimpelen.
Tsja, het One UI beta programma heeft echt wel grote markten, dus ik denk dat het gebruik zodanig klein is dat er niet voldoende meldingen zijn gekomen op moment dat het er niet meer in zat. Het blijft een massa product.
https://developer.samsung.com/one-ui-beta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:54:

In diezelfde update hebben ze ook de mogelijkheid weggehaald om het streepje onderin voor de gestures te verbergen. Ook daar heb je een good lock module voor nodig.

Gekke is, 1 jaar geleden had ik nog nooit van good lock gehoord. Nu heb ik al 3 dingen die ik vroeger deed waar ik Good Lock voor nodig heb (een andere is het verbergen van het NFC logo dat op mijn A52s alleen verscheen als je het echt gebruikte maar nu altijd in je gezicht wordt geplakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

W84 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:47:
[...]

Ga toch bijna denken dat het faulty hardware is. Na opnieuw starten is er niks aan de hand en na korte tijd (warmte CPU/GPU?) beginnen donkere schermen (vooral grijze achtergrond) te pulseren van licht naar donker. Als ik het scherm aan raak gebeurt het ook.
Aha, dit euvel wordt veroorzaakt als je alle sensors uitzet met de "Sensors Off" killswitch. Vraag me af welke sensor hier verantwoordelijk is. Iemand een idee? Op m'n S10 had ik hier nooit last van namelijk. Ik dacht aan de proximity sensor, maar bij touch gaat het beeld ook flikkeren. Zit er een nieuwe sensor in de S23 die de S10 niet had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:43
Waarom brengt Samsung deze update uit in de Galaxy Store?

Zou deze voor seamless updates zijn ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrfXe1DLbwA3VIHyYkdZhdGyKp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DM7TyWTPW5w1ZuM9YPIj2Tfr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:38:

[Afbeelding]
Er worden zoveel mogelijk componenten ontkoppeld van de OS updates zodat die sneller en flexibeler kunnen. En de Software Update module is ook gewoon een losse applicatie die zelfstandig geupdate kan worden.
En wat de reden is achter deze specifieke update moet je in de release notes opzoeken.

Overigens is het wel heel verstandig om via de Galaxy Store de updates te downloaden wanneer die er zijn. Stel in deze update zit een nieuw endpoint voor security updates, krijg je straks ineens de nieuwste android versie niet meer omdat je telefoon dat nieuwe endpoint niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Misschien ligt het aan mij, maar het viel mij op dat sinds dat ik een Samsung account gebruik (dat is sinds december) op mijn telefoon, dat bepaalde Samsung apps die gewoon in de Play Store staan niet meer via deze updaten, maar via de Galaxy Store.

En dan vervolgens zie ik in de Play Store staan dat ik zo'n app kan "verwijderen" (niet openen of updaten), terwijl op mijn Samsung tablet (die geen Samsung account heeft) alles gewoon prima via de Play Store gaat.

By design of is mijn telefoon gewoon raar bezig?

liever had ik die Samsung account niet, het voegt voor mij niks toe maar ik kreeg mijn Watch 6 die met mijn S23 kwam niet werkend zonder die account

[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 08-04-2024 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:45:
Misschien ligt het aan mij, maar het viel mij op dat sinds dat ik een Samsung account gebruik (dat is sinds december) op mijn telefoon, dat bepaalde Samsung apps die gewoon in de Play Store staan niet meer via deze updaten, maar via de Galaxy Store.

En dan vervolgens zie ik in de Play Store staan dat ik zo'n app kan "verwijderen" (niet openen of updaten), terwijl op mijn Samsung tablet (die geen Samsung account heeft) alles gewoon prima via de Play Store gaat.

By design of is mijn telefoon gewoon raar bezig?

liever had ik die Samsung account niet, het voegt voor mij niks toe maar ik kreeg mijn Watch 6 die met mijn S23 kwam niet werkend zonder die account
Een verschil tussen de Galaxy Store en die van Google is rondom mogelijkheden, zoals tarieven/afdrachten maar ook andere rechten zoals gebruiksrechten van AI modellen, en in app aankopen. Waardoor het voor een aanbieder handiger kan zijn om via Store A of B te werken. Sommige app aanbieder differentiëren daarbij in de versienummers, andere gebruiken dezelfde waardoor je de updates via beide stores kunt krijgen.
Samsung vereist in ieder geval de account voor de AI functionaliteiten waar zij de licenties op hebben. En voor je horloge, bij diefstal kun je aangifte doen, en registreert de nieuwe eigenaar dat horloge kan de politie via de rechter die informatie opvragen en kan de nieuwe eigenaar een bezoekje van de politie verwachten.
Daarnaast helpt een Samsung account bij bijvoorbeeld de integratie tussen tablet en telefoon, verloren apparaat opsporen, etc.

Ikzelf heb ervoor gekozen om een browser via de Galaxy Store te hebben lopen, en de andere via de Play Store, als er iets mis gaat met een van beide stores, heb ik de andere nog als alternatief. ik zou het vervelend vinden op reis te zijn, en er gaat iets kapot met bijvoorbeeld Google play en ik moet op zoek naar een alternatieve computer of telefoon voor internet toegang om een oplossing te zoeken.
Ook kreeg ik op een bepaald moment een melding in de Kindle app via Google Play dat die geen in app aankopen meer zou ondersteunen, die dus verwijderd en via de Galaxy Store geïnstalleerd, waarna die melding weg was. Overigens kon ik ook via beide geinstalleerd houden, maar dan krijg ik dezelfde update na elkaar, deed ik de update via de Galaxy Store, en controleerde daarna Google, stond diezelfde update door ook weer te wachten, dus de oplossing voor mij was echt eerst compleet verwijderen, en dan uit de Galaxy Store opnieuw installeren.
Mijn ouders hebben een Samsung telefoon en tablet waarbij de integratie zorgt dat beide gaan rinkelen als de telefoon gebeld wordt, die koppeling loopt via hun Samsung account.

Terugkomend op jou vraag, ik denk dat de beste oplossing is gewoon te accepteren hoe het loopt. Zolang je niet dezelfde update dubbel krijgt zou ik niets doen, krijg je die wel dubbel, dan bij de ene store verwijderen en bij de andere laten staan / opnieuw installeren. En ik zou de account ook bij je tablet toevoegen als die alleen voor jou gebruik is. Kun je ook mooi instellingen, wifi wachtwoorden, etc. back-uppen en terug zetten, find my Samsung gebruiken, autoriseren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
swhnld schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:19:

Terugkomend op jou vraag, ik denk dat de beste oplossing is gewoon te accepteren hoe het loopt.
Tot zover "accepteer" ik het nog wel, al vind ik het ronduit irritant.
En ik zou de account ook bij je tablet toevoegen als die alleen voor jou gebruik is. Kun je ook mooi instellingen, wifi wachtwoorden, etc. back-uppen en terug zetten, find my Samsung gebruiken, autoriseren, etc.
Dat is inderdaad handig voor iemand die zich in het eco systeem wil locken/verdiepen, maar ik gebruik hiervoor Google hun alternatieven.

Als ik een apparaat koop kijk ik niet naar het merk, en ecosysteem staat niet eens in mijn lijstje want ik heb gewoon andere eisen en prioriteiten

In ieder geval wel een uitgebreid antwoord dus bedankt (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:34
Vincent91 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:38:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQ6KzIlBuiyRNrXTQNbeiFeOIJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3HlqQolSxxRMT4VOKQkC0Mn.jpg?f=fotoalbum_large

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Dit is enkel voor de s24 , niet voor de s23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:26
Vincent91 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:29:
[...]

Dit is enkel voor de s24 , niet voor de s23
Na update heb ik het er nu ook bij staan (S23+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
RvD86 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:32:
[...]

Na update heb ik het er nu ook bij staan (S23+)
Dit is wat tarun vats zegt

Note: - It was an added text in the S24 Series. The S23 series already had it because of a newer version of the software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Haalt die Adaptive Battery op basis van gebruik nou eigenlijk veel uit qua SOT? Het staat nu aan, maar heb ook weleens iets gelezen in het verleden dat je batterij juist langer meegaat zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is het heel erg gek om op vandaag nog een nieuwe S23 te kopen in plaats van een S24?

Situatie: ik zoek een kleine (<6,2") Android smartphone voor een jaartje of 4. Voor zo weinig mogelijk geld. Eerder een Galaxy gehad en was erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

Waarom geen S24?

Duurder
AI features die inmiddels ook op S23 te gebruiken zijn begrijp ik
Exynos ipv Snapdragon (oa slechtere batterijduur?)

Enige echte nadeel dat ik zo voor mijn situatie zie is dat de S23 'maar' tot februari 2028 beveiligings updates krijgt. Mis ik verder nog wat belangrijks?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
sloth schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:17:
Is het heel erg gek om op vandaag nog een nieuwe S23 te kopen in plaats van een S24?

Situatie: ik zoek een kleine (<6,2") Android smartphone voor een jaartje of 4. Voor zo weinig mogelijk geld. Eerder een Galaxy gehad en was erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

Waarom geen S24?

Duurder

Enige echte nadeel dat ik zo voor mijn situatie zie is dat de S23 'maar' tot februari 2028 beveiligings updates krijgt. Mis ik verder nog wat belangrijks?
De S23 krijgt minimaal tot feb. 2028 nog updates nog 3 jaar en 10 maanden). Tot nu toe hebben alle S series in de praktijk langer updates gekregen, en gezien je er 4 jaar mee wil is de S23 dan een prima keuze, zelfs als het deze keer inderdaad zou stoppen na feb. 2028.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84

W84

sloth schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:17:

Waarom geen S24?

Duurder

Nope, helemaal niet gek. Ik heb precies hetzelfde gedaan. Voor 589 een S23 gekocht en ben er meer dan blij mee. Ik kwam van een S10. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vincent91
De april update komt bij mij binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:53
Vincent91 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:26:
De april update komt bij mij binnen
Welk model van de s23 serie? Hier komt hij binnen op de ultra versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
dutchnltweaker schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:34:
[...]

Welk model van de s23 serie? Hier komt hij binnen op de ultra versie.
S23 ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:47
Ook op de standaard S23, net geïnstalleerd.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Voor de ILO CSC is 'ie er inmiddels ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Standaard S23 ook binnen! (y)

Helaas nog niet de seamless updates :'(

[ Voor 43% gewijzigd door Llopigat op 12-04-2024 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is er een reden waarom mensen elke maand geobsedeerd zijn met systeemupdates? het valt me op dat dit topic vooral over updates gaat en wanneer deze binnenkomt.

het zou pas nieuws zijn als een 5 jaar oude samsung telefoon opeens een beveiligingsupdate zou krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 12-04-2024 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 16:34

IkWilbert

Het is mij!

Llopigat schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:31:
Standaard S23 ook binnen! (y)

Helaas nog niet de seamless updates :'(
Seamless gaat volgens mij ook niet komen, dat is iets wat in de fabriek ingeregeld moet worden dus alleen bij nieuwe toestellen. S24 heeft het ook niet, alleen de A55 op dit moment.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
IkWilbert schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:40:
[...]

Seamless gaat volgens mij ook niet komen, dat is iets wat in de fabriek ingeregeld moet worden dus alleen bij nieuwe toestellen. S24 heeft het ook niet, alleen de A55 op dit moment.
Dat dus

Al vind ik het niet zo erg, maak wel een kopje koffie of thee tussendoor en dan is de update (meestal) klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:37:
is er een reden waarom mensen elke maand geobsedeerd zijn met systeemupdates? het valt me op dat dit topic vooral over updates gaat en wanneer deze binnenkomt.
Tsja, dat zijn nu eenmaal de interesses van een groep die hier actief zijn. Echter als er tips zijn met Good Lock modules of Routines komen die ook wel voorbij. Misschien is de S23 serie verder gewoon prima, dus weinig te klagen wat andere merken misschien meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Dus het klopt dat ik niet meer via de oude manier Always on display kan instellen? (Sorry ben een beetje spuit 11.) Ik heb wel good luck op me telefoon staan, maar zou toch via de oude manier nog willen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Even vraagje

Welke batterij protectie gebruiken jullie?

Basis, aanpasbaar of maximum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Yasintha schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 23:58:
Dus het klopt dat ik niet meer via de oude manier Always on display kan instellen? (Sorry ben een beetje spuit 11.) Ik heb wel good luck op me telefoon staan, maar zou toch via de oude manier nog willen instellen.
Wat bedoel je precies met 'de oude manier AOD instellen'? De helderheid niet meer zelf kunnen instellen? Dat klopt.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 13-04-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:31
Vincent91 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:51:
Even vraagje

Welke batterij protectie gebruiken jullie?

Basis, aanpasbaar of maximum?
De (nieuwe) standaard van 80% als ik geen bijzonderheden heb. Immers altijd wel een kabeltje bij me. Als ik wel langer op pad moet en geen kabel mee heb, dan gewoon 100%.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Laten jullie wel snelladen aan of verneukt dat je batterij niet zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AviatorAnimator
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
Ik heb een probleem gevonden met de Samsung Galaxy S23 die ik heb: Als ik buiten in de zon zit en 'Aanpasbare Helderheid' staat aan waardoor het beeldscherm op zijn piek helderheid zit. Bij overgangen van lichte kleuren naar donker kleuren flikkert het beeldscherm met de helderheid. Zonder 'Aanpasbare helderheid' of als ik binnen zit waardoor de helderheid niet zo hoog is heb ik het probleem niet.

Een herstart of de telefoon in veilige modus zetten heeft niet probleem niet opgelost.
Het lijkt aan mijn kant een hardware probleem. Hebben andere mensen hier ook last van?

Ik heb de laatste software updates geïnstalleerd: One UI 6.1 met de april beveiligingsupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:43
W84 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:58:
Ik laad 1 keer per nacht tot 80 procent. En dat kan prima langzaam want dan slaap ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Hahn schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:02:
[...]

Wat bedoel je precies met 'de oude manier AOD instellen'? De helderheid niet meer zelf kunnen instellen? Dat klopt.
Ik bedoel dat ik niet meer via instellingen naar always on display kan gaan en dan op klok stijl kan klikken en mijn oude always on displays zien en selecteren. Dat hele klok stijl kan ik niet meer vinden onder always on display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Net als met mijn vorige telefoon staat het gewoon aan, want ik laad mijn toestel voor ik naar bed ga.

Maar echt sneladen is het niet als je kijkt naar andere merken, misschien daarom is de accu van mijn oude telefoon, ondanks snel laden na 4,5 jaar nog steeds prima (ik gebruik deze als 2de toestel namelijk, en S23 als main)

Maar ieder z'n ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Yasintha schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:51:
[...]

Ik bedoel dat ik niet meer via instellingen naar always on display kan gaan en dan op klok stijl kan klikken en mijn oude always on displays zien en selecteren. Dat hele klok stijl kan ik niet meer vinden onder always on display.
Pagina terug: millerman_sf in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Standaard uit, alleen bij noodzaak zet ik het aan. Meestal laad ik in de nacht, dus dan is snelheid niet belangrijk, en generiek advies zegt dat snelladen minder goed is voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:20:
[...]

Standaard uit, alleen bij noodzaak zet ik het aan. Meestal laad ik in de nacht, dus dan is snelheid niet belangrijk, en generiek advies zegt dat snelladen minder goed is voor de accu.
Dit ja. En de accubescherming op optimaal.

Ik wou alleen dat er een quick settings toggle was voor snelladen (liefst bedraad en draadloos apart zelfs).

Ik heb voor onderweg zo'n beige powerbank van Samsung gekocht met de maximale snellaadfunctie (USB-PD met PPS), deze: https://www.samsung.com/u...ack-beige-eb-p3400xuegus/ . Werkt goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Llopigat op 13-04-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Llopigat schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:53:
[...]

Dit ja. En de accubescherming op optimaal.

Ik wou alleen dat er een quick settings toggle was voor snelladen (liefst bedraad en draadloos apart zelfs).
Met Routines kom je waarschijnlijk een heel eind.

Zelf heb ik een Routine gemaakt die kijkt of het na 00:00 is, of mijn smartwatch gedisconnect is, en of 'ie draadloos aan het laden is, en als dat allemaal waar is, dan lig ik dus in bed en gaat vanzelf wifi & 4G/5G uit, draadloos snelladen uit, power saving aan en AOD uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:56:
[...]

Met Routines kom je waarschijnlijk een heel eind.

Zelf heb ik een Routine gemaakt die kijkt of het na 00:00 is, of mijn smartwatch gedisconnect is, en of 'ie draadloos aan het laden is, en als dat allemaal waar is, dan lig ik dus in bed en gaat vanzelf wifi & 4G/5G uit, draadloos snelladen uit, power saving aan en AOD uit :)
Oh ja ik heb absoluut niet genoeg 'routine' in mijn leven voor routines. Zelfde verhaal met Home Assistant :P

Gewoon een handmatige aan/uit snelknop in het menu dat je naar beneden trekt zou echt super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:07:
[...]

Oh ja ik heb absoluut niet genoeg 'routine' in mijn leven voor routines. Zelfde verhaal met Home Assistant :P

Gewoon een handmatige aan/uit snelknop in het menu dat je naar beneden trekt zou echt super zijn.
Ik zoek in het instellingen menu op snel, en krijg dan snelladen als keuze, volgende keer kan ik dan bij instellingen in zoeken al snel aanklikken. Nog geen toggle, maar wel redelijk snel te vinden op die manier. En ik gebruik het misschien eens in de paar maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 23:11
Ik heb snelladen aan, geen batterijprotectie, heb de S23U sinds introductie, opladen doe ik te pas en te onpas met een mix van draadloze laders, chinese 65w laders (die max 45w laden) en een originele Samsung 45w snellader, en mijn battery health is momenteel 103% (moving average over de laatste 5 laadbeurten, gemeten met AccuBattery)

Of ik heb geluk, of de batterij in de S23U is van erg goede kwaliteit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:16
Ik wissel om de drie jaar of zo van telefoon en heb totaal geen zin om me druk te maken over mijn batterij. Maar ik begrijp dat het heel belangrijk is voor velen gezien de vele posts daarover. Wat ik me afvraag is hoeveel daadwerkelijk te maken hebben gehad met een na verloop van tijd (veel) mindere batterij. Ik denk namelijk dat dat voornamelijk iets van vroeger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie de Drenth
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 20:24
Weet iemand hoe ik van die Tips af kom?
Als ik perongeluk de home knop een halve seconde vast houd komt dat omhoog. Ik heb assistent uitgezet, alle animaties en shortcuts staan uit maar krijg m niet weg. De app zelf heeft inmiddels geen machtigingen en ook meldingen geven ervan is uit geschakeld. Dit laatste loste wel het random meldingen probleem op.

En is het meer mensen opgevallen dat sinds de april update van OneUI 6.1 de telefoon stroom zuipt? Ik kom nu regelmatig met een hete/lege telefoon te zitten rond een uurtje of 6 'savonds. Dan moet ie nog een 5 uur mee eigenlijk.
Zoals altijd is een nieuwe versie van OneUI qua software een keurige achteruitgang, precies volgens verwachting.

Ik heb een S23 512gb versie uit de pre-order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Batterij problemen na 6.1 is in 98% van de gevallen dat de cache van de s23 niet is opgeschoond.

Mocht je een samsung app willen verwijderen die je niet zo kan verwijderen dan kan dat via adb.
https://www.xda-developer...ware-without-root-access/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:31
Thombias schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:03:
Batterij problemen na 6.1 is in 98% van de gevallen dat de cache van de s23 niet is opgeschoond.
en hoe leeg je die cache dan na zo'n OneUI update?

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 17-04-2024 10:05 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:04:
[...]

en hoe leeg je die cache dan na zo'n OneUI update?
Door het toestel uit te zetten en hem aan een computer te hangen (mijn S24U pikt geen oplader of bedraade hoofdtelefoon meer, wellicht de S23 wel). Start hem dan op terwijl je de aan/uit knop samen met de volume omhoogknop ingedrukt houdt. Als je het goed doet kom je dan in het recovery menu en kun je d.m.v. de volumeknoppen navigeren naar wipe cache partition (let op dat je wel de goede selecteerd) en activeer je deze met de aan/uit knop. Nog even bevestigen en dan opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 13:13
Samsung heeft 3 standen voor geluid; Geluid, Trillen en Stil. Is het via een add-on mogelijk om er één of twee te verwijderen? Het zit me meer in de weg dan dat ik het gebruik. Gaat soms af en toe op stil, en dat wil ik niet 😅

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNf3SoSPBEzz6vdoOrbENGQk4HU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4g7Gqiuvan6SBS83GOBoXgJ.jpg?f=fotoalbum_large

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reaper.JA2 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:47:
Samsung heeft 3 standen voor geluid; Geluid, Trillen en Stil. Is het via een add-on mogelijk om er één of twee te verwijderen? Het zit me meer in de weg dan dat ik het gebruik. Gaat soms af en toe op stil, en dat wil ik niet 😅

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Verwijderen weet ik niet, maar dit zit in het snel menu als je van boven naar beneden swyped, en dat snel menu kun je qua layout wel aanpassen. Misschien dit knopje een andere plek in dat menu geven of onzichtbaar maken dat je er niet meer per ongeluk op tikt, dat snelmenu kun je aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Appie de Drenth schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:27:
Als ik perongeluk de home knop een halve seconde vast houd komt dat omhoog. Ik heb assistent uitgezet, alle animaties en shortcuts staan uit maar krijg m niet weg. De app zelf heeft inmiddels geen machtigingen en ook meldingen geven ervan is uit geschakeld. Dit laatste loste wel het random meldingen probleem op.

En is het meer mensen opgevallen dat sinds de april update van OneUI 6.1 de telefoon stroom zuipt? Ik kom nu regelmatig met een hete/lege telefoon te zitten rond een uurtje of 6 'savonds. Dan moet ie nog een 5 uur mee eigenlijk.
Zoals altijd is een nieuwe versie van OneUI qua software een keurige achteruitgang, precies volgens verwachting.

Als je een tip op het scherm hebt, kun je er dan op drukken en vasthouden, meestal komt er dan een menu om die meldingen uit te schakelen.

Accu kan toestel cache zijn die je moet legen, of alleen de Play Services app waarvan je de cache moet legen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 13:40
Appie de Drenth schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:27:

Het wordt geadviseerd om na een update Galaxy App Booster te gebruiken. Dan worden je apps geoptimaliseerd. Is een app van Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Thombias schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:03:

Mocht je een samsung app willen verwijderen die je niet zo kan verwijderen dan kan dat via adb.
https://www.xda-developer...ware-without-root-access/
Dan heb ik blijkbaar een ander probleem.

Ik had geen accu problemen voor of na 6.1, maar sinds 6.1 wordt de toestel snel warm (soms heet) als ik überhaupt iets met GPS doe, dit was voor 6.1 niet zo.

Wipe cache had niks uitgehaald, maar ik waag mijzelf niet aan een volledige reset, is gewoon veel gedoe in mijn geval (ik doe niet aan cloud backups)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Glassertje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:10:
[...]

Het wordt geadviseerd om na een update Galaxy App Booster te gebruiken. Dan worden je apps geoptimaliseerd. Is een app van Samsung zelf.
Is deze App optimalisatie anders dan automatisch wordt uitgevoerd na een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 13:40
bluecupra schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:26:
[...]

Is deze App optimalisatie anders dan automatisch wordt uitgevoerd na een update?
Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 23:11
Mizgala28 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:55:
[...]

Dan heb ik blijkbaar een ander probleem.

Ik had geen accu problemen voor of na 6.1, maar sinds 6.1 wordt de toestel snel warm (soms heet) als ik überhaupt iets met GPS doe, dit was voor 6.1 niet zo.

Wipe cache had niks uitgehaald, maar ik waag mijzelf niet aan een volledige reset, is gewoon veel gedoe in mijn geval (ik doe niet aan cloud backups)
Leeg de cache van je Google Play Services in de Apps lijst, ik had exact hetzelfde probleem en dit lostte het op. Heel irritant na 2 dagen zoeken, ik had zelfs al een S24U besteld omdat ik er zo schijtziek van werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
XelaRetak schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:41:
[...]

Leeg de cache van je Google Play Services in de Apps lijst, ik had exact hetzelfde probleem en dit lostte het op. Heel irritant na 2 dagen zoeken, ik had zelfs al een S24U besteld omdat ik er zo schijtziek van werd
Ik had hetzelfde probleem, alleen was voor mij de oplossing door de prestatie profiel op licht te zetten ipv standaard. Sindsdien geen verhitting problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
....

[ Voor 95% gewijzigd door Thombias op 17-04-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:08
Geraedus schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:00:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, alleen was voor mij de oplossing door de prestatie profiel op licht te zetten ipv standaard. Sindsdien geen verhitting problemen meer.
Ik zou dan alsnog proberen het cache te legen. Het prestatie profiel verlagen begrenst het vermogen dat gebruikt wordt door de chipset, waardoor deze niet te heet wordt. Het onderliggende probleem, een proces dat het systeem onnodig hoog belast, is dan echter hoogstwaarschijnlijk nog niet opgelost. Heb je iets gemerkt in accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

Kan altijd dat proberen.

dus ook gedaan, hopelijk heeft het effect de komende dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:47:

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Wat ik ook echt verrekte graag zou willen hebben is 'profielen' zoals op de oude Nokia's. Dat je per profiel vaste volumes hebt en ook bijv. een andere achtergrond in kan stellen zodat je meteen ziet dat je telefoon op stil staat ipv dat je 1 verrekt klein icoontje in de balk bovenin moet opmerken.

Het is vreemd dat Android nog steeds niet zo geavanceerd is als een oude Nokia op dit soort gebieden.

Oh en wat ik ook zoooo mis is de notificatie LED :'( Een Always on display is totaal geen geschikte vervanging daarvoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Llopigat op 18-04-2024 02:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:26
Llopigat schreef op donderdag 18 april 2024 @ 02:09:
[...]

Wat ik ook echt verrekte graag zou willen hebben is 'profielen' zoals op de oude Nokia's. Dat je per profiel vaste volumes hebt en ook bijv. een andere achtergrond in kan stellen zodat je meteen ziet dat je telefoon op stil staat ipv dat je 1 verrekt klein icoontje in de balk bovenin moet opmerken.

Het is vreemd dat Android nog steeds niet zo geavanceerd is als een oude Nokia op dit soort gebieden.

Oh en wat ik ook zoooo mis is de notificatie LED :'( Een Always on display is totaal geen geschikte vervanging daarvoor.
Volgens mij kun je dit (gedeeltelijk) oplossen door een routine aan te maken.
Daar kun je ook andere achtergronden, klokken, geluiden enz enz iezen.

Het is geen vervanging van een LED maar wellicht kun je de flitser gebruiken?
Of Samsung heeft ook scherm flits.
Misschien dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
In het verleden was er een samsung app waarmee je 360 graden foto's kon maken.
Bestaat er nog zo iets waar mee je met de S23 een 360 graden of 180 graden foto/video kan maken?
In streetview kon het maar die app heeft google de nek omgedraaid.

Wie oh wie heeft er een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Thombias.

Je kunt via de camera app toch een panorama maken. Dit zit onder de meer... Bedoel je dat?

Of wil je meerdere foto's die je eerder gemaakt hebt aan elkaar plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
NIMIC schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:58:
@Thombias.

Je kunt via de camera app toch een panorama maken. Dit zit onder de meer... Bedoel je dat?

Of wil je meerdere foto's die je eerder gemaakt hebt aan elkaar plakken?
Nee, ik bedoel niet de panoramafunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:09
Thombias schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:05:
[...]

Nee, ik bedoel niet de panoramafunctie.
Dat heette toch sphere functie ofzo, dus niet pano maar helemaal als vr zeg maar. Dat zat ooit ook in de Google foto's app, misschien is daar nog een oude port van te vinden?

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
fredhuizinga schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:10:
[...]

Dat heette toch sphere functie ofzo, dus niet pano maar helemaal als vr zeg maar. Dat zat ooit ook in de Google foto's app, misschien is daar nog een oude port van te vinden?
Ik bedoel idd. de sphere-functie. Ik zal de google foto apps eens gaan doornemen. Het kan best zijn dat dat daar in zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geraedus
Weer een nieuwe google play service update beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2hKhhnFXaReVdocOi1flGVRjcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K30oBllziUPQPpqCDIRt4maN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

[...]

Heb gekeken bij instellingen - Apps - Google Play service...maar nergens is de optie om de cache te legen, alleen maar om de app uit te schakelen of alle updates te verwijderen. Waar zit de optie cache legen?

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Knal127 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:48:
[...]

Heb gekeken bij instellingen - Apps - Google Play service...maar nergens is de optie om de cache te legen, alleen maar om de app uit te schakelen of alle updates te verwijderen. Waar zit de optie cache legen?
Knip, Lmgtfy linkjes gebruiken we hier niet en wordt in de regel gezien als een troll. Beter gewoon een link posten of een TR aanmaken.

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 19-04-2024 13:46 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos