Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
Vincent91 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:55:
For those missing "Swipe from the bottom" navigation on One UI6.1

Install Fine Lock/Good Lock, than NavStar and Enable extra Gestures
Dat had ik ook gelezen maar a) ik zie die optie niet en b) ik zie geen enkele andere mogelijkheid om het voor elkaar te krijgen.

Kan daarmee wel de buttons aanpassen maar dan moet je de buttons wel enabled hebben als navigatie.

Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

*Edit, als ik een youtube filmpje zie zit die optie er idd niet in maar is het nog een oudere (6.0.00.16) versie. Goodlock of de galaxy store geven geen updates ook.

Net als met die Device Care battery zut dus... vage ellende
dutchnltweaker schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:18:
[...]

Waar kan je die ophalen? galaxy store?
Goodlock uit de Galaxy store ja, dan navstar vanuit goodlock...

*EDIT

Na handmatig installeren van deze apk werkt het wel:
https://www.apkmirror.com...-39-android-apk-download/

Meteen ook deze device care geinstalleerd:
https://www.apkmirror.com...nance-13-8-06-11-release/

Hiermee kan ik in het batterij overzicht ipv per dag ook sinds de laatste keer opladen statistieken zien...

[ Voor 54% gewijzigd door m0ridin op 28-03-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Hopelijk krijgen andere CSC's m ook snel! ILO moet nog in ieder geval

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:43
Je kan eventueel inschakelen dat gegevens alleen op het apparaat verwerkt worden. Is te vinden onder geavanceerde functies > geavanceerde intelligentie en dan onderaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCgY346nT8PxiirH0-6Smc7twdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNusc8SGtAdmnIk3KJC6g28D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Dit ook maar gelijk aangezet. Die maximale bescherming leek me altijd niks, omdat met maar 80% de dag beginnen toch wat karig kan zijn op sommige dagen. De nieuwe tussenoptie lijkt voor mij ideaal.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPfC27BxfGaf5iuftZ1oML0q0iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnSI1ZzL9nqpD7DIW18d8w9g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Kan iemand snel ff zien of call record in 6.1 mogelijk is bij eux csc? Dan kan ik ook weer terug ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boratnl
  • Laatst online: 15-09 10:34
Pixel shift om inbranden van knoppen en logo's te voorkomen is ook (eindelijk) weer terug in de UI: https://www.reddit.com/r/...i_61_pixel_shift_is_back/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:43
dutchnltweaker schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:18:
[...]

Waar kan je die ophalen? galaxy store?
Yep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:34
Live vertaling is helaas geen Nederlands taalpakket voor.

[ Voor 35% gewijzigd door Geraedus op 28-03-2024 09:54 ]

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
ascent schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:45:
Hopelijk krijgen andere CSC's m ook snel! ILO moet nog in ieder geval
ILO krijgt 'm inmiddels ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
hoe moet je nu het geluid van de melding aanpassen ?

als ik op de melding duw en naar instellingen ga ,kan ik het geluid niet meer aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:53
Vincent91 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:55:
For those missing "Swipe from the bottom" navigation on One UI6.1

Install Fine Lock/Good Lock, than NavStar and Enable extra Gestures
Waar staan extra gestures? Kan het niet vinden.
Trouwens is good lock nu van Samsung of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
boratnl schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:59:
Dit ook maar gelijk aangezet. Die maximale bescherming leek me altijd niks, omdat met maar 80% de dag beginnen toch wat karig kan zijn op sommige dagen. De nieuwe tussenoptie lijkt voor mij ideaal.[Afbeelding]
Snap niet waarom ze de 85% eruit hebben gehaald.. Die was best wel prettig dan de 80% nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:48

jerry_a

doei

dutchnltweaker schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:33:
[...]

Snap niet waarom ze de 85% eruit hebben gehaald.. Die was best wel prettig dan de 80% nu.
Helemaal mee eens.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Wat is de softwareversie van de build na het updaten naar OneUI 6.1? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb nu al enorme spijt van de UI6.1 update..
Blijkbaar hebben ze door die circlesearch nu de optie van gesture navigation eruit gehaald, je zit dus weer vast aan de knoppen of aan het vreemde gesture systeem wat google hiervoor gebruikt.
Alsof je meteen weer jaren terug de tijd in gaat hierdoor..

Edit: leuk dat je weer een extra app nodig hebt om een gesloopte first party feature te fixen, het begint op windows te lijken zo..

[ Voor 19% gewijzigd door Only op 28-03-2024 11:39 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beldewouten!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 20:12
Only schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:18:
Blijkbaar hebben ze door die circlesearch nu de optie van gesture navigation eruit gehaald, je zit dus weer vast aan de knoppen of aan het vreemde gesture systeem wat google hiervoor gebruikt.

Edit: leuk dat je weer een extra app nodig hebt om een gesloopte first party feature te fixen, het begint op windows te lijken zo..
Ik baal er ook wel een beetje van. Gestures zoals ik ze ingesteld had weg en lijkt niet op te lossen, ook niet met die good lock app (ligt misschien aan mij). Maarja, je zal toch mee moeten in de updates lijkt me. Weinig keus toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Je kan ook geen aparte geluidmeldingen meer instellen ,of mis ik ergens iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 20-09 13:13
Zorian schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:10:
Wat is de softwareversie van de build na het updaten naar OneUI 6.1? :)
S911BXXU3CXCF / S911BOXm3CXDF / S911BXXU3CXCF.

Het zijn kleine verfijndheden wat de update brengt, niets schokkends eigenlijk. En dat is goed, maar niet perse een nieuwsartikel waard :p

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Beldewouten! schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:04:
[...]

Ik baal er ook wel een beetje van. Gestures zoals ik ze ingesteld had weg en lijkt niet op te lossen, ook niet met die good lock app (ligt misschien aan mij). Maarja, je zal toch mee moeten in de updates lijkt me. Weinig keus toch?
Met good lock werkt het wel, je moet alleen die navstar update weer apart downloaden via apk site, en dan pas heb je alle features. Daarna is het ook nog steeds een beetje omslachtig maar werkt het wel weer, maar blijf erbij dat het gewoon gaar van Samsung is. Het was al kut dat google het veranderde, en nu lijkt Samsung helaas ook overstag gegaan is naar het mindere systeem (veranderen om het veranderen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:33
Ongelooflijk! Geen custom meldingen meer mogelijk voor apps....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roost
Herstel... Onder geavanceerde instellingen staat een instelling: meldings categoriën instellen... Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beldewouten!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 20:12
Only schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:17:
[...]

Met good lock werkt het wel, je moet alleen die navstar update weer apart downloaden via apk site, en dan pas heb je alle features. Daarna is het ook nog steeds een beetje omslachtig maar werkt het wel weer, maar blijf erbij dat het gewoon gaar van Samsung is. Het was al kut dat google het veranderde, en nu lijkt Samsung helaas ook overstag gegaan is naar het mindere systeem (veranderen om het veranderen)..
Bedankt voor je reactie, nieuwste versie Navstar is 6.1.05.44?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Beldewouten! schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:55:
[...]

Bedankt voor je reactie, nieuwste versie Navstar is 6.1.05.44?
Ik heb die 6.1.05.33 versie gepakt van de link hierboven ergens, daar werkt het in ieder geval mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Only schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:18:

Hoe bedoel je? Voor mij werken de gestures nog gewoon. Maar misschien mis ik wat.

Het enige vervelende voor mij is dat de "gesture hint" balk onderin niet meer te verwijderen is :( Dat is stomvervelend want die neemt nutteloos ruimte in. En is ook erg lelijk. Die optie is helemaal weg. Weet iemand hoe je daar een klacht voor aan kan maken bij Samsung?

PS: Ik heb wel dit gevonden: https://www.androidauthor...hide-gesture-bar-3408681/

Maar die optie is helaas (nog?) niet beschikbaar op de S23. De "Enable extra gesture settings" optie is niet beschikbaar in NavStar. Die optie zou de oude gesture hint toggle in de Display settings terug moeten brengen.

Het lijkt er op dat Google die gesture balk loopt te pushen :( omdat ze willen dat mensen hun "Circle to search" optie beter kunnen vinden. Maar die optie vereist sowieso een google account en dat heb ik niet op mijn telefoon dus ik heb daar toch niks aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Llopigat op 28-03-2024 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Llopigat schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:28:
[...]

Weet iemand hoe je daar een klacht voor aan kan maken bij Samsung?
Dit kun je via Samsung Members doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Glassertje op 28-03-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Glassertje schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:36:
[...]
Dit kun je via Samsung Members doen.
Ah ik zie het, bedankt! Nooit eerder gezien.

Maar dat lijkt gewoon een community forum, niet een lijn naar Samsung zelf toe.?

Bovendien dumpt hij me in de Spaanstalige fora en ik kan niet naar de Engelstalige toe. Wellicht omdat ik in Spanje woon maar mijn telefoon staat gewoon op Engels.

[ Voor 34% gewijzigd door Llopigat op 28-03-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Roost schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:39:
Herstel... Onder geavanceerde instellingen staat een instelling: meldings categoriën instellen... Opgelost.
Kun je me even helpen daarmee? Ik zoek me een breuk 😐

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roost
dragon2 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:44:
[...]

Kun je me even helpen daarmee? Ik zoek me een breuk 😐
Ga naar settings - meldingen - geavanceerde instellingen - meldingscategorien voor elke app beheren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Roost schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:47:
[...]

Ga naar settings - meldingen - geavanceerde instellingen - meldingscategorien voor elke app beheren
Jaaa bedankt ☺️
Waarom sloopten ze dat er nou weer half uit 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Llopigat schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:43:
[...]

Ah ik zie het, bedankt! Nooit eerder gezien.

Maar dat lijkt gewoon een community forum, niet een lijn naar Samsung zelf toe.?

Bovendien dumpt hij me in de Spaanstalige fora en ik kan niet naar de Engelstalige toe. Wellicht omdat ik in Spanje woon maar mijn telefoon staat gewoon op Engels.
Kies onderaan ondersteuning, dan feedback verzenden. Je kan zo problemen melden, ik neem aan ook een klacht kan melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roost
Die live weer animaties op de lockscreen werken ook niet op de s23. Je zou het in Labs moeten aanzetten, maar die setting ontbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Beide S23 en Tab S9 geüpdatet net (Tab heeft geen Samsung account, en wat is Samsung toch extreem pushy daarmee)

Op de S23 ging vrijwel alles goed gelukkig, alle AI stond standaard uit dus daar ben ik tevreden mee (scheelt mij tijd in alles doorlopen)

Eigenlijk voegt deze update voor mij weinig toe, maar daar is weinig mis mee.

@Roost bedankt, ik zocht deze instelling aangezien OneUI 6.1 de meldingen van bepaalde van mijn apps om zeep heeft geholpen (de enige issue na de update die ik heb kunnen vinden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
Roost schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:00:
Die live weer animaties op de lockscreen werken ook niet op de s23. Je zou het in Labs moeten aanzetten, maar die setting ontbreekt.
https://www.bright.nl/nie...-nieuw-in-one-ui-6-1.html
Eén functie van S24 ontbreekt

One UI 6.1 biedt ook vloeiendere animaties in de interface. Maar één functie die wel op de Galaxy S24 beschikbaar is, ontbreekt in deze update op de andere Galaxy's: afbeeldingen full-screen tonen op het always on-scherm. Daarbij kun je een beeld op het volledige scherm tonen, zelfs als het toestel inactief is. Dit blijft beperkt tot de Galaxy S24-serie. Dat komt doordat de S24-telefoons geüpgradede schermen hebben die efficiënter zijn dan de displays van de voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Wat zijn jullie ervaringen na de 6.1 update ivm battery backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 17:23
Mijn camera heeft opeens soms rare felle kleuren, vooral op huid.
Meer mensen hier last van? en tips?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AdM2p3Aq1T6-_QOKSfvhnyRvOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZUmoEYCVlfWFm3IklZTl0Y0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-09 10:01
andere dagcreme gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Asprine schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:48:
[Afbeelding]
Heb je misschien wat filters aanstaan die huid/portretten zouden moeten verbeteren? Want het ziet er vooral uit als een contrast-aanpassing die wat te ver doorgeschoten is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 17:23
Heb geen filters aan staan.
Is alleen met de 50 en 200 mpix camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:39

13art

Moderator Mobile
Vincent91 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:36:
Puur gevoelsmatig gaat de accu wat sneller leeg, maar ja na zo'n grote update is er nog niet echt serieus wat te zeggen daarover na 1 dag (heb gisteren de update gedaan).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Asprine schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:15:
Heb geen filters aan staan.
Is alleen met de 50 en 200 mpix camera
Dat is meteen ook het probleem, en meer (maar niet iedereen) mensen hebben hier last van (sommige mensen al sinds de telefoons uit zijn)

Enige oplossing is 12mpx modus gebruiken en daarboven in de Pro modus.

Het boeit Samsung blijkbaar niet genoeg, want als dit een hardware issue was geweest dan zou de Pro modus ook niet helpen.
Vincent91 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:36:
Half uurtje tot uurtje af van de SoT, en de stand-by ging vannacht voor het eerst sinds dat ik mijn toestel heb (normale S23) meer dan de gebruikelijke 3% a 4% per nacht verbruiken (ging 6% vanaf)

Ik kijk er wel tegen aan of dit veranderd, maar als ik iets door de jaren heen heb geleerd met verschillende telefoon merken en OS''en, is dat het hele "telefoon moet het opnieuw leren" gewoon onzin is.

Dus als mijn accu duur beter wordt is het eerder omdat een bepaalde app weer normaal z'n werk doet en niet stiekem (stiekem = android toont het niet) accu slurpt.

ik heb ook al meerdere app updates gehad sinds gisteren, maar nog niet voor alles

Ik heb wel last van een bug op de S23 (en tab S9, er is een reden dat ik deze even bij pak)

Op de S23 wil de vingerafdruk scanner soms niet scannen, en dan doel ik niet op dat hij mijn vinger niet pakt, de icoontje op het lockscreen verdwijnt voor ongeveer 1 seconde, komt dan terug en hij werkt weer.

En als ik met mijn vinger in die seconde erop druk gebeurt ook niks, maar de telefoon loopt niet vast want mijn geanimeerde wallpaper blijft werken.

(sinds gisteren 3 keer gehad, is erg willekeurig en gebeurt niet iedere keer)

Maar daar heeft de Tab S9 weer geen last van, daar crashed FireFox weer, en zelfde FireFox die zelfde update draait werkt weer volledig prima op de S23.

(verwijderen en opnieuw installeren van de app heeft niks uitgehaald)

Dus ik hoop dat de april patch (op de S23) het wel fixed.

Maar verder geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:43
[Afbeelding]
Backup maken in de cloud en daarna resetten naar fabrieksinstellingen, update en daarna checken of het probleem nog steeds bestaat... zo ja, ter reparatie aanbieden, zo niet restore uit de cloud uitvoeren en weer checken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[Afbeelding]
Is dat niet die enorme automatische nabewerking die de s23 doet? Vooral als er weinig licht is. Probeer eens zo'n zelfde foto te maken op de pro stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:00
Sinds mijn S23 Ultra naar Android UI 6.1 is geupdate, ben ik helemaal de kluts kwijt met de gestures. Met name van de navigation panel. Ik gebruik hierbij altijd de Nova launcher, maar die heeft dus naar mijn weten geen effect hierop.

Ik heb de gestures aanstaan i.p.v. de standaard knoppen. Maar dat betekent dus dat als ik een stap terug wil in de app (back functie), ik dus telkens van de screen rechts naar links moet swipen. Iemand die weet hoe ik weer de normale gesture kan toepassen om weer terug te gaan naar de vorige pagina bij een app? Normaal hoef ik dan enkel naar boven te swipen rechtsonderin het beeld.

Dat niet alleen, maar dus ook de gesture waarbij ik een overview wil hebben van alle apps op de achtergrond aan staan kan ik dus niet meer erbij halen. Dit is blijkbaar overgenomen door rechtstreeks naar home te gaan.

Wat bezielt Samsung om dit compleet op de schop te gooien? Iemand een idee of dit ooit terug gehaald kan worden of dat ik deze wijziging helaas maar moet accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:35
Lashrom schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:24:
Sinds mijn S23 Ultra naar Android UI 6.1 is geupdate, ben ik helemaal de kluts kwijt met de gestures. Met name van de navigation panel. Ik gebruik hierbij altijd de Nova launcher, maar die heeft dus naar mijn weten geen effect hierop.

Ik heb de gestures aanstaan i.p.v. de standaard knoppen. Maar dat betekent dus dat als ik een stap terug wil in de app (back functie), ik dus telkens van de screen rechts naar links moet swipen. Iemand die weet hoe ik weer de normale gesture kan toepassen om weer terug te gaan naar de vorige pagina bij een app? Normaal hoef ik dan enkel naar boven te swipen rechtsonderin het beeld.

Dat niet alleen, maar dus ook de gesture waarbij ik een overview wil hebben van alle apps op de achtergrond aan staan kan ik dus niet meer erbij halen. Dit is blijkbaar overgenomen door rechtstreeks naar home te gaan.

Wat bezielt Samsung om dit compleet op de schop te gooien? Iemand een idee of dit ooit terug gehaald kan worden of dat ik deze wijziging helaas maar moet accepteren?
De gesture om de overview te krijgen van apps in de achtergrond is van middenonder naar boven snipen en dan in één beweging naar rechts.
Ik gebruik zelf sinds een paar weken deze gestures en was aan het begin even wennen maar nu ik het door heb vind ik ze zelf wel oke, wat wel erg wennen was was als je bijvoorbeeld door foto's swiped en te dicht vanaf rechts swiped dat je de app afsluit. Dus swipe niet te ver vanaf rechts.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
13art schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:54:
[...]

Puur gevoelsmatig gaat de accu wat sneller leeg, maar ja na zo'n grote update is er nog niet echt serieus wat te zeggen daarover na 1 dag (heb gisteren de update gedaan).
Misschien cache partition schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Leuk, dat AI om iets uit een afbeelding te verwijderen / verplaatsen, maar je krijgt er wel een verplicht watermerk voor terug als je de foto opslaat, "om aan te geven dat AI is gebruikt". |:(

[ Voor 3% gewijzigd door VPIPPFR op 29-03-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:35
VPIPPFR schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:50:
Leuk, dat AI om iets uit een afbeelding te verwijderen / verplaatsen, maar je krijgt er wel een verplicht watermerk voor terug als je de foto opslaat, "om aan te geven dat AI is gebruikt". |:(
Die je weer kan weg gummen met "gum voor object" functie, of eruit kan croppen... :+

Edit - Oh ik zie net dat "gum voor object" er dus uit is, maar goed eruit croppen kan wel...

[ Voor 10% gewijzigd door fredhuizinga op 29-03-2024 23:13 ]

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

fredhuizinga schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:57:
[...]

Die je weer kan weg gummen met "gum voor object" functie, of eruit kan croppen... :+

Edit - Oh ik zie net dat "gum voor object" er dus uit is, maar goed eruit croppen kan wel...
Die gum je er dan weer uit met de Google Photo app en de magische gum functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
NavStar in good lock is nu aangepast en de optie is er nu om de extra gesture instellingen in het normale navigation bar menu terug te brengen! Hiermee kan je de gesture hint weer helemaal verwijderen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzBZS3ZN5j9nmW0XwZaBqHUPR3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wu9lmraExyyxV9mrMi8fI5RK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOuzttFoWQ4UgR9ShMq0ADb5tCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyEiepClD8CzrnyDCAqCJtmq.jpg?f=fotoalbum_large

Maar de optie met de drie gesture strepen komt hiermee niet terug, nee. Die gebruikte ik niet maar ik snap dat jullie die missen :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Llopigat op 30-03-2024 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
fredhuizinga schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:54:
[...]

De gesture om de overview te krijgen van apps in de achtergrond is van middenonder naar boven snipen en dan in één beweging naar rechts.
Je hoeft niet per se naar rechts, van midden onder een eindje naar boven swipen en dan even vasthouden is ook voldoende. Dat is de "officiële manier" uit de instructie video.

Maar naar rechts werkt idd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik vind die Gesture Hint nu na de update eigenlijk niet meer zo storend als voorheen. Eerder stond die vaak in een klein balkje dat de volledige breedte van het scherm had en afwijkend gekleurd was van de app waar je in zat. Dus bijvoorbeeld witte achtergrond in de app, stomme gesture hint in een zwarte balk onderin het scherm.

Nu lijkt het gewoon mee te kleuren met de app en als een soort overlay te werken zoals op bijvoorbeeld de iPhone. Veel minder storend.

Ik heb zelf die swipe omhoog vanaf 3 plekken onderin nooit echt begrepen. Kan je net zo goed de nav bar aanhebben IMO. Maar wel vervelend voor mensen die het wel gebruiken. Ik zou wel zeggen, probeer de 'normale' gesture navigation voor een paar dagen of weekje. Het is ondertussen nagenoeg hetzelfde op alle telefoons, het swipen vanaf de drie plekken onderin is echt een Samsung dingetje. Dus als je kunt wennen aan het nieuwe dan gaat het ook makkelijker zijn mocht je ooit willen switchen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Als ik zoek op veranderingen in de 6.1 update, krijg ik eigenlijk alleen maar ai updates te zien. Had dus niet verwacht dat de gestures op de schop zouden gaan. Dit gaat nog heel veel frustratie opleveren ben ik bang. In mijn ogen een gevalletje 'dont fix if it isnt broken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik begrijp uit alle reacties dat er twee gesture systemen zijn:
  1. omhoog swipen vanaf onderkant links / midden / rechts
  2. van rechts naar links (of andersom) swipen om terug te gaan, van onderkant naar boven voor home en hold voor recent apps (deze gebruik ik zelf)
Welke werkt nou niet meer zonder goodlock en navstar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
fredhuizinga schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:57:
[...]

Als "gum voor object" "object eraser" is, die zit weer waar hij ooit ook zat: potloodje, 4 cirkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:31
Ik heb de update nog neit gehad maar de gestures werken bij altijd al zo:

1. Swipe van rechts naar links is back
2. Swipe omhoog is overzicht openstaande apps

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Juancho schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:16:
Ik heb de update nog niet gehad maar de gestures werken bij altijd al zo:

1. Swipe van rechts naar links is back
2. Swipe omhoog is overzicht openstaande apps

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
VanRoyal schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:43:
Ik begrijp uit alle reacties dat er twee gesture systemen zijn:
  1. omhoog swipen vanaf onderkant links / midden / rechts
  2. van rechts naar links (of andersom) swipen om terug te gaan, van onderkant naar boven voor home en hold voor recent apps (deze gebruik ik zelf)
Welke werkt nou niet meer zonder goodlock en navstar?
De eerste...

Maar van wat ik begrijp zijn/waren dat samsung specifieke gestures? En is de 2e optie de android default...

Ik gebruik(te) altijd de 1e, dat zit dus helemaal in mijn vingers en systeem en heb ik nu dus weer enabled met goodlock/navstar. Maar misschien toch maar eens beginnen te wennen aan de andere optie als dat de eigenlijke standaard in android is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Maar dan is er toch niks aangepast met die update? Niet vanuit het besturingssysteem. Dus ergens zal het bij Samsung dan fout liggen. Voor mij zal er dus als ik het zo lees niks veranderen aangezien ik de 2de optie al jaren gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Juancho schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:51:
Maar dan is er toch niks aangepast met die update? Niet vanuit het besturingssysteem. Dus ergens zal het bij Samsung dan fout liggen. Voor mij zal er dus als ik het zo lees niks veranderen aangezien ik de 2de optie al jaren gebruikt.
Nou, blijkbaar wel aangezien er nogal wat klachten over waren/zijn en die eerste optie voor mij heeft gewerkt zo lang ik me kan herinneren (en heb al jaaaaaaren samsungs).

Dus OF het was iets wat ik bij elk toestel als eerste aanpaste (blijkbaar onbewust ;) ) OF het was standaard enabled. Nu moet je het dus via een omweg doen, duidelijk anders dus :)

Nou ja, heb nu de standaard android gebaren maar weer eens aangezet (en navstar uit). Enige irritante vind ik die indicatie-balk onderin nu, die kan je weer niet uitzetten zonder navstar, maar eens zien of dit went :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerD
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-07-2024
dutchnltweaker schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:33:
[...]

Mocht je die 85% "terug" willen hebben:
- Doe battery protection standaard UIT
- Voeg een nieuwe BIXBY routine toe bijv BatteryProtectON: IF battery level EQUAL TO OR ABOVE 85% THEN battery protection MAXIMUM --> Schakel de "When routine ends" gedeelte uit
- Voeg een nieuwe BIXBY routine toe bijv BatteryProtectOFF: IF battery level BELOW 85% THEN battery protection OFF --> Schakel ook hier de "When routine ends" gedeelte uit

Je hoeft niets meer te doen, het gaat nu vanzelf op 85% tegenhouden en alles daaronder weer laden.

Persoonlijk vind ik laden tot 90% en daarna terug laten gaan naar 85% fijner, dus heb ik bij die BatteryProtectON 90% ingevoerd. Zo laadt het altijd door tot 90% en stopt het tot ie weer minimaal daalt tot 85%

PS: NavStar is bijgewerkt in de Store naar de versie waar je de gestures kunt herstellen. Na 10 minuten de nieuwe verslechterde manier uitgeprobeerd te hebben, heb ik dit maar snel geinstalleerd.. Het werkt gewoon veel fijner.

PS2: mocht iemand na de ONEUI 6.1 update vastlopen op het WELCOME TO ONEUI 6.1 scherm (ik kon alleen 2x next drukken tot ik een zwart scherm zag met linksboven een android logo, en kon verder helemaal niets) --> ga in SAFE MODE op deze manier: https://www.verizon.com/support/knowledge-base-304056/
(door je telefoon uit te zetten, aan te zetten (op de normale manier) en vervolgens bij het samsung logo de power on knop loslaten en de volume DOWN vasthouden tot je volledig geboot bent. Daarna kon ik die vervelende welcome prompt wegdrukken en kon ik weer normaal booten.

Zo zag het er uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEg_EM8OMlgNsxoxhCPG_oJ6sYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoKuXs7CfajcTDkFMmEBWFTC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door TweakerD op 30-03-2024 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Llopigat schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 03:04:
NavStar in good lock is nu aangepast en de optie is er nu om de extra gesture instellingen in het normale navigation bar menu terug te brengen! Hiermee kan je de gesture hint weer helemaal verwijderen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar de optie met de drie gesture strepen komt hiermee niet terug, nee. Die gebruikte ik niet maar ik snap dat jullie die missen :'(
Vreemd, ik heb de optie niet. Kan het ook nergens update.
Edit lees een review in Galaxy store, dat de update online te downloaden is maar nog niet via de store.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 30-03-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind de circle to search feature wel een welkome aanvulling van One UI 6.1, maar helaas hebben ze de optie om Auto Brightness van het Always On Display uit te zetten weggehaald -O-

Dus nu is AOD een stuk minder bruikbaar voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
m0ridin schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:40:
[...]

Nou, blijkbaar wel aangezien er nogal wat klachten over waren/zijn en die eerste optie voor mij heeft gewerkt zo lang ik me kan herinneren (en heb al jaaaaaaren samsungs).

Dus OF het was iets wat ik bij elk toestel als eerste aanpaste (blijkbaar onbewust ;) ) OF het was standaard enabled. Nu moet je het dus via een omweg doen, duidelijk anders dus :)

Nou ja, heb nu de standaard android gebaren maar weer eens aangezet (en navstar uit). Enige irritante vind ik die indicatie-balk onderin nu, die kan je weer niet uitzetten zonder navstar, maar eens zien of dit went :)
Vanmiddag ook de update gedaan en er is niks veranderd qua gestures. Werkt nog exact zoals voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
TweakerD schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:41:
[...]

- Voeg een nieuwe BIXBY routine toe bijv BatteryProtectON: IF battery level EQUAL TO OR ABOVE 85% THEN battery protection MAXIMUM --> Schakel de "When routine ends" gedeelte uit
- Voeg een nieuwe BIXBY routine toe bijv BatteryProtectOFF: IF battery level BELOW 85% THEN battery protection OFF --> Schakel ook hier de "When routine ends" gedeelte uit

Je hoeft niets meer te doen, het gaat nu vanzelf op 85% tegenhouden en alles daaronder weer laden.

Persoonlijk vind ik laden tot 90% en daarna terug laten gaan naar 85% fijner, dus heb ik bij die BatteryProtectON 90% ingevoerd. Zo laadt het altijd door tot 90% en stopt het tot ie weer minimaal daalt tot 85%
Bixby bestaat toch niet meer? Dat is toch samengevoegd bij routines? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Juancho schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:03:
[...]

Vanmiddag ook de update gedaan en er is niks veranderd qua gestures. Werkt nog exact zoals voor de update.
Vreemd, bij mij was voorheen 'terug' altijd rechts onderin omhoog swipen (was ik ook al gewend van de oneplus 7 pro die ik hiervoor 4 jaar had). En recente apps links onderin onhoog swipen. Nu moet je die even vasthouden. En is er een balk zichtbaar onderin het scherm in het midden, was eerst ook niet. Maar het zal vast wennen.. gaan we vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Juancho schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:03:
[...]

Welke gestures bedoel je dan ..

Vanaf de zijkant naar binnen = back?

Of juist van onder naar boven (aan de rechterkant in mijn geval) = back

Die eerste is inderdaad de default nu dus als je dat al gebruikte is er niks veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:04:
[...]

Vreemd, ik heb de optie niet. Kan het ook nergens update.
Edit lees een review in Galaxy store, dat de update online te downloaden is maar nog niet via de store.
Klik op "Update All" in Good lock, dat deed het voor mij.

Die eerste is inderdaad de default nu dus als je dat al gebruikte is er niks veranderd
Ja dat was voor mij ook de reden dat ik de comments niet snapte :) Ik ken deze gesture methode wel want het was de enige die beschikbaar was op mijn S8 met Android 9. Deze nieuwe gestures kwamen pas met Android 10 vanuit Google zelf.

Echt handig vind ik ze ook niet maar ik heb ook non-samsung apparaten die de 3 gestures onderin (links, midden, rechts) niet hebben dus om mezelf niet steeds in de war te brengen heb ik die van google aangezet.

[ Voor 47% gewijzigd door Llopigat op 30-03-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
m0ridin schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:30:
[...]

Welke gestures bedoel je dan ..

Vanaf de zijkant naar binnen = back?

Idd van zijkant naar binnen is terug en omhoog is openstaande apps. Werkt nog precies zo als voor de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die foto AI functies zijn wel grappig, maar de overige functies heb je vrij weinig aan door het ontbreken van de Nederlandse taal.

Ik vraag me ook af waarom de van 85% naar 80% zijn gegaan betreft laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:05
darkdesign schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:27:
Die foto AI functies zijn wel grappig, maar de overige functies heb je vrij weinig aan door het ontbreken van de Nederlandse taal.

Volgens de science papers is 80% significant beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerD
Juancho schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:08:
[...]

Bixby bestaat toch niet meer? Dat is toch samengevoegd bij routines? 🤔
Ja bij modes & routines, maar het heet volgens mij nog wel bixby. Gelukkig niet dat geforceerde assistent met de fysieke knop, maar op zich wel handige laagdrempelige automatisering

https://www.samsung.com/n...ebruik-je-bixby-routines/

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerD op 30-03-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
TweakerD schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:38:
[...]

Ja bij modes & routines, maar het heet volgens mij nog wel bixby. Gelukkig niet dat geforceerde assistent met de fysieke knop, maar op zich wel handige laagdrempelige automatisering

https://www.samsung.com/n...ebruik-je-bixby-routines/
Huh? Die hele bixby toggle is er juist uitgehaald. Ik zie die nergens en moet alles doen via instellingen, standen en routines. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Llopigat schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:46:
[...]

Klik op "Update All" in Good lock, dat deed het voor mij.

[...]

Ja dat was voor mij ook de reden dat ik de comments niet snapte :) Ik ken deze gesture methode wel want het was de enige die beschikbaar was op mijn S8 met Android 9. Deze nieuwe gestures kwamen pas met Android 10 vanuit Google zelf.

Echt handig vind ik ze ook niet maar ik heb ook non-samsung apparaten die de 3 gestures onderin (links, midden, rechts) niet hebben dus om mezelf niet steeds in de war te brengen heb ik die van google aangezet.
Waar zie je dat staan, zie niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander H
Sinds de update kan ik de meldingen bijna niet lezen die verschijnen als het scherm uit is. Alsof de helderheid op 0 staat. Als ik dan de telefoon ontgrendel is het wel gewoon helder. Ik kan ook de optie nergens meer vinden om daar aanpassingen in te doen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:17:
[...]

Waar zie je dat staan, zie niks.
Het stond onder de 3 puntjes rechts. Het stomme is, die optie staat er nu niet meer anders had ik hem al gescreenshot.

Op de "NavStar" module stond ook een oranje stipje van "update beschikbaar".

Misschien moet je good lock eens force closen om te zorgen dat hij opnieuw checkt voor updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
banaliteit schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:42:
[...]
Volgens de science papers is 80% significant beter.
Ja ik vind het ook jammer want 85% gaf me net iets meer vertrouwen.

Maargoed als 80% beter is dan moet dat maar. Jammer dat ze niet gewoon een slider maken waar je het zelf kan instellen maargoed.

De andere adaptieve opties zijn compleet nutteloos voor mij omdat ik totaal geen dag/nacht ritme heb :') Dus dat werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:47
darkdesign schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:27:

Ik heb mij altijd af gevraagd waarom het niet al 80% van het begin was ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
En toch heeft mijn brein het er maar moeilijk mee..

De batterij gebruiken alsof hij maar 80% vd capaciteit heeft zodat je met een aantal jaar niet een batterij hebt die nog maar 80% vd capaciteit heeft (maar alsnog gebruik je hem niet volledig)? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerD
Juancho schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:13:
[...]

Huh? Die hele bixby toggle is er juist uitgehaald. Ik zie die nergens en moet alles doen via instellingen, standen en routines. 🤔
Ja het heet op de telefoon niet echt Bixby meer, Je komt die pagina wel tegen als je zoekt op Bixby. But anyway, that's not the point. Het was gewoon gewennig waardoor ik het Bixby noemde. Het gaat inderdaad om die standen & routines, met name de routines. Daar kun je het instellen als je alsnog 85% (of wat dan ook) wilt als battery protection.
Llopigat schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:51:
[...]

Ja ik vind het ook jammer want 85% gaf me net iets meer vertrouwen.

Maargoed als 80% beter is dan moet dat maar. Jammer dat ze niet gewoon een slider maken waar je het zelf kan instellen maargoed.

De andere adaptieve opties zijn compleet nutteloos voor mij omdat ik totaal geen dag/nacht ritme heb :') Dus dat werkt gewoon niet.
m0ridin schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:47:

De batterij gebruiken alsof hij maar 80% vd capaciteit heeft zodat je met een aantal jaar niet een batterij hebt die nog maar 80% vd capaciteit heeft (maar alsnog gebruik je hem niet volledig)? :+
Zie enkele posts terug, je kunt het alsnog instellen hoe je dit wilt, maar dan via routines ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
TweakerD schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:57:
[...]

Ja het heet op de telefoon niet echt Bixby meer, Je komt die pagina wel tegen als je zoekt op Bixby. But anyway, that's not the point. Het was gewoon gewennig waardoor ik het Bixby noemde. Het gaat inderdaad om die standen & routines, met name de routines. Daar kun je het instellen als je alsnog 85% (of wat dan ook) wilt als battery protection.

[...]

[...]

Zie enkele posts terug, je kunt het alsnog instellen hoe je dit wilt, maar dan via routines ;)
Maar wat voer je dan in als dit dan dat statements? Kan het zo namelijk 123 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerD
Juancho schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:59:
[...]

Maar wat voer je dan in als dit dan dat statements? Kan het zo namelijk 123 niet vinden.
Staat in mijn post (wel met de Engelse termen, heb m niet in het Nederlands staan), ik quote even dat stukje voor je:
TweakerD schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:41:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:33
m0ridin schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:47:

Een batterij die je maar tot 80% laadt (en het liefst ook niet lager dan 10%) gaat veel meer cycli mee. Een cycli is bijvoorbeeld 100% tot 0. Als je 5x 20% tot 0 ontlaad is dat ook maar één cycli. Je telefoon gebruikt dus even veel energie is beide gevallen.

De levensduur van een batterij die je altijd van 100 tot 0 ontlaad is ongeveer 800 tot 1000 cycli.

Een telefoon die alleen maar van 80 tot 20 ontlaad gaat misschien wel 3000 cycli mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
japie06 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:26:
[...]

Een batterij die je maar tot 80% laadt (en het liefst ook niet lager dan 10%) gaat veel meer cycli mee. Een cycli is bijvoorbeeld 100% tot 0. Als je 5x 20% tot 0 ontlaad is dat ook maar één cycli. Je telefoon gebruikt dus even veel energie is beide gevallen.

De levensduur van een batterij die je altijd van 100 tot 0 ontlaad is ongeveer 800 tot 1000 cycli.

Een telefoon die alleen maar van 80 tot 20 ontlaad gaat misschien wel 3000 cycli mee.
Je spreekt jezelf een beetje tegen, of in ieder geval komt het verwarrend over. Als ik even mag cijferneuken:

Je legt eerst uit dat 100% tot 0% één cyclus (cycli is meervoud van cyclus), en dat 5x van 20% tot 0%, wat samen 100% is, dus ook maar 1 cyclus is. Tot dusver volg ik je, en ben ik het niet met je oneens.

Als je een batterij constant van 100% tot 0% ontlaadt, dan zeg je dat 'ie 800 tot 1000 cycli meegaat. Dus dat is 800 tot 1000 keer de volledige 100% opgebruikt. Kan ik ook nog aardig inkomen.

Maar dan eindig je met: 80% tot 20% ontladen zou 'misschien wel 3000 cycli meegaan'. Als een cyclus 100% is, want dat zei je net, en je hebt het over 3000 cycli (dus 3000x 100%), dan zou je met 80% → 20% (wat 60% is), dus 5000 keer je telefoon van 80% tot 20% kunnen ontladen, en dezelfde slijtage behalen als bij 800 tot 1000 keer je telefoon van 100% tot 0% ontladen?

Of haal je nu je eigen cycli-betekenissen door elkaar, en bedoel je dat je 3000 keer van 80% tot 20% zou kunnen laden, en dezelfde slijtage kan behalen? Wat dan 3000 x 60% = 1800 keer 100% ontladen zou zijn, wat dus 80% tot 125% meer is dan 800-1000 keer.

Either way, of je nou bedoelt dat je accu 200% tot 275% langer meegaat, of 80-125% langer, dat lijkt me allemaal wat te positief. Volgens mij zal dat eerder in de enkele, tot enkele tientallen procenten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-08 17:57
:O

[ Voor 99% gewijzigd door luukdr98 op 31-03-2024 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
luukdr98 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:16:
Beste heren en dames,

Ik twijfel over mijn S23 camera kwaliteit, kunnen jullie even bevestigen of dit gewoon het minimale goed is?
De foto's lijken namelijk wat korrelig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is al de zoveelste vraag over je S23. Stuur 'm terug en ga voor iets anders, zou ik zeggen.

Qua foto's zie ik weinig geks. Je schiet tegen de zon in, dat is altijd lastig en zorgt hier voor mogelijk wat meer korrelig beeld, omdat alle schaduwen dik opgehaald moeten worden om niet een goed belichte lucht en onderbelichte voorgrond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

luukdr98 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:16:
Beste heren en dames,

Ik twijfel over mijn S23 camera kwaliteit, kunnen jullie even bevestigen of dit gewoon het minimale goed is?
De foto's lijken namelijk wat korrelig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je haalt met deze verhouding van de foto's ook niet het maximale uit je camera, wellicht valt je dat wat tegen... Zet de beeldverhouding eerst eens op 4:3 , en met 12M en 50M moet je dan prima foto's maken.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Llopigat schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:50:
[...]

Het stond onder de 3 puntjes rechts. Het stomme is, die optie staat er nu niet meer anders had ik hem al gescreenshot.

Op de "NavStar" module stond ook een oranje stipje van "update beschikbaar".

Misschien moet je good lock eens force closen om te zorgen dat hij opnieuw checkt voor updates?
Helaas hier niks, wacht wel gewoon rustig af :) Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
DerOllie schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:39:
[...]

Je haalt met deze verhouding van de foto's ook niet het maximale uit je camera, wellicht valt je dat wat tegen... Zet de beeldverhouding eerst eens op 4:3 , en met 12M en 50M moet je dan prima foto's maken.
Wat is eigenlijk beter? 12m of 50m? Ik ben totaal geen foto kenner maar ik zie dat mijn s23 op 12m staat. Is 50m zoveel beter/scherper voor dagelijks gebruik of valt dat amper op maar nemen je foto's veel meer ruimte in beslag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Juancho schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:19:
[...]Wat is eigenlijk beter? 12m of 50m? Ik ben totaal geen foto kenner maar ik zie dat mijn s23 op 12m staat. Is 50m zoveel beter/scherper voor dagelijks gebruik of valt dat amper op maar nemen je foto's veel meer ruimte in beslag?
12m is prima voor dagelijks shotje hier en daar. Ik pak de 50m alleen als ik iets bijzonders erop wil zetten of extra detail zoek. Hij is dan zeker trager met het foto maken. 200m heb ik alleen bij hoge uitzondering eens geprobeerd, dat is nog niet nodig geweest voor iets.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13

W84

Nvm, opgelost. Een app stond in Deep Sleep.

[ Voor 80% gewijzigd door W84 op 02-04-2024 20:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glassertje
Zojuist weer een Google Play Systeemupdate van 2.1MB geïnstalleerd. Ze hebben er zin in. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke update van 3GB aan het binnenhalen: One UI 6.1 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:50

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:28:
Dikke update van 3GB aan het binnenhalen: One UI 6.1 :*)
Huh, nu pas? Iedereen hier draait er al een week oid op deze versie. Of heb je een afwijkend toestel oid?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Executer schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:22:
[...]

Huh, nu pas? Iedereen hier draait er al een week oid op deze versie. Of heb je een afwijkend toestel oid?
Ja ik zie ook dat ik aan de late kant ben :P
Kreeg hem vanmorgen binnen, maar toen ik zag dat hij 3GB groot was heb ik toch maar even gewacht tot ik wifi had. Is gewoon op normale S23.
Wel aan de rand van Nederland, dus duurt misschien langer voordat dingen hier aankomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13

W84

W84 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:07:
Het viel mij op dat vooral in Dark Mode bij scrollen in bijv. de instellingen of andere grijze achtergronden het beeld kort soort van gaat flikkeren/verkleuren. Het lijkt samen te hangen met de 120Hz instelling. Is dit normaal of?
Ga toch bijna denken dat het faulty hardware is. Na opnieuw starten is er niks aan de hand en na korte tijd (warmte CPU/GPU?) beginnen donkere schermen (vooral grijze achtergrond) te pulseren van licht naar donker. Als ik het scherm aan raak gebeurt het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:00
fredhuizinga schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:54:
[...]

Ik gebruik zelf sinds een paar weken deze gestures en was aan het begin even wennen maar nu ik het door heb vind ik ze zelf wel oke, wat wel erg wennen was was als je bijvoorbeeld door foto's swiped en te dicht vanaf rechts swiped dat je de app afsluit. Dus swipe niet te ver vanaf rechts.
Ah super, dank! Dat is alvast één probleem getackeld.
Ik heb tegelijkertijd ook de gevoeligheid wat lager gezet. Als ik een video wil doorspoelen, dan swipe ik perongeluk van links naar rechts waardoor de app terug gaat naar de vorige stap of pagina. Meestal bij apsps zoals TikTok etc.

Het wordt dan vooralsnog even spelen met Goodlock en NavStar! Komt helemaal goed. Vooralsnog dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Riqy schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:21:
Ik heb op een S23 sinds de OneUI 6.0 update last van het volgende:

Zodra ik de telefoon ontgrendel (maakt niet uit of dit met vingerafdruk, face detection of met een code is) dan opent er soms een random app op mijn telefoon.
Heb al cache gecleared van de launcher, app rechten gereset, zelfs de hele launcher al gereset, maar helaas nog zonder resultaat.

Meer mensen die dit probleem (gehad) hebben en hier een oplossing voor hebben?
Ik kan ondertussen toch wel met enige vorm van zekerheid zeggen dat bovenstaande opgelost is met de OneUI 6.1 update, ik heb het sinds de update niet meer gehad _/-\o_

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Misschien mis ik iets maar ik zie weinig van al die AI functies terug. Ik heb een optie "tolk" erbij in de quick settings en ik kan, als ik eerst op de i druk, bij een afbeelding een object verplaatsen maar dat werkt voor geen meter. Meer dan dat kan ik niet ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:34
Robbie T schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:48:
Misschien mis ik iets maar ik zie weinig van al die AI functies terug. Ik heb een optie "tolk" erbij in de quick settings en ik kan, als ik eerst op de i druk, bij een afbeelding een object verplaatsen maar dat werkt voor geen meter. Meer dan dat kan ik niet ontdekken.
De Nederlandse taalpakket is nog niet beschikbaar, dus veel aan die functies heb je niet .

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Is er vanuit Samsung enig zicht op wanneer de Nederlandse taal wel beschikbaar komt?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Pagina: 1 ... 41 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos