Eind deze maand, begin april komt ze waarschijnlijkascent schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:00:
[...]
Er waren geruchten dat dat zou kunnen inderdaad. Ze lijken helaas niet waar te zijn, tenminste niet voor mijn CSC
Zou 't wellicht ook gewoon een (losse) update met alleen OneUI 6.1 kunnen zijn en niet perse in de maandelijkse cycle van updates?Vincent91 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:03:
[...]
Eind deze maand, begin april komt ze waarschijnlijk
Zou ook kunnen, maar meestal wordt zoiets gecombineerd want dat scheelt met testen anders moet Samsung apart het hele test traject doorlopen voor de OneUI update, en de week ervoor of erna diezelfde test voor de Security update, welke ook OneUI raakt.ascent schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:13:
[...]
Zou 't wellicht ook gewoon een (losse) update met alleen OneUI 6.1 kunnen zijn en niet perse in de maandelijkse cycle van updates?
Het is nog al gebeurd dat Samsung 2 updates uitbrengt in dezelfde maand, soms met een nieuwe Security updateswhnld schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:03:
[...]
Zou ook kunnen, maar meestal wordt zoiets gecombineerd want dat scheelt met testen anders moet Samsung apart het hele test traject doorlopen voor de OneUI update, en de week ervoor of erna diezelfde test voor de Security update, welke ook OneUI raakt.
Volgens mij pas op het einde van de maand, meen ik ergens gelezen te hebben.
Zeker, maar dat was in de tijd dat er meerdere versies per land waren, 3 jaar updates in plaats van 5, en elke dag van de maand een ander land een update kreeg. Om eerst naar minimaal 5 (zoals op de S23) en nu voor de S24 zelfs naar 7 jaar updates te gaan heeft Samsung het aantal versies drastisch teruggebracht, wat maandelijks kosten bespaard op de ontwikkeling. Dus tenzij er iets uitzonderlijks is zoals een ernstige bug of beveiligingslek, verwacht ik dat het met een maandelijkse update meekomt die groter is dan gemiddeld.Vincent91 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:13:
[...]
Het is nog al gebeurd dat Samsung 2 updates uitbrengt in dezelfde maand, soms met een nieuwe Security update
En de geruchten waren eind Maart dat die uit zou komen, wat meestal ook samenvalt met de eerste versie van de April security update.
Ook draadloos door hem achter op de telefoon te leggen of eromheen vast te zettenm0ridin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 23:00:
Kom er toevallig nu pas achter dat ik mijn Garmin forerunner sporthorloge kan opladen via de usbc van mn s23u, wat handig
Niet bij de Forerunner. Alleen bij de vivo move, aldus Garminonecht schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:14:
[...]
Ook draadloos door hem achter op de telefoon te leggen of eromheen vast te zetten
https://support.garmin.com/en-US/?faq=UxJyvmD4s19Z9QsrFSyEB9
onecht schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:14:
[...]
Ook draadloos door hem achter op de telefoon te leggen of eromheen vast te zetten
Wat @ascent zegt idd, draadloos laden werkt niet op de forerunner 955 (toch nog even extra getest, maar idd... werkt niet).ascent schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:30:
[...]
Niet bij de Forerunner. Alleen bij de vivo move, aldus Garmin
https://support.garmin.com/en-US/?faq=UxJyvmD4s19Z9QsrFSyEB9
Eigenlijk is het bedraad laden via de telefoon ook maar so so nuttig, een kabel is alsnog nodig en voor mijn telefoon neem ik ook een lader mee. Was meer een 'hey! grappig' en wie weet in heel specifieke situaties een uitkomst.
Op zich kan het heel nuttig zijn, want je hoeft niet een extra aparte kabel meer mee te nemen (of nog erger vergeten) op vakantie voor je Garmin als die dezelfde lader kan gebruiken als je telefoon, of in dit geval je telefoon als lader kan gebruiken.m0ridin schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:47:
Eigenlijk is het bedraad laden via de telefoon ook maar so so nuttig, een kabel is alsnog nodig en voor mijn telefoon neem ik ook een lader mee. Was meer een 'hey! grappig' en wie weet in heel specifieke situaties een uitkomst.
Ik heb 'm idd wel eens vergeten op vakantie en had graag QI gehad toen. 't Werd uiteindelijk een iets andere hack en een opoffering van een (oude) micro-usb kabelswhnld schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:00:
[...]
Op zich kan het heel nuttig zijn, want je hoeft niet een extra aparte kabel meer mee te nemen (of nog erger vergeten) op vakantie voor je Garmin als die dezelfde lader kan gebruiken als je telefoon, of in dit geval je telefoon als lader kan gebruiken.
:strip_exif()/f/image/VPnDHGkoteMw5eHHUhHfh0Wp.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou ja, voor mn telefoon heb ik dus een usb-c lader/kabel en voor het horloge simpelweg nog ene verloopstukje (usbc-garmin connector) en die kabel + stukje moet ik sowieso mee om op te laden en tja, de lader heb ik ook altijd mee voor de telefoonswhnld schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:00:
[...]
Op zich kan het heel nuttig zijn, want je hoeft niet een extra aparte kabel meer mee te nemen (of nog erger vergeten) op vakantie voor je Garmin als die dezelfde lader kan gebruiken als je telefoon, of in dit geval je telefoon als lader kan gebruiken.
Draadloos had ECHT nuttig geweest, dit evt handig in sommige specifieke gevallen. (Kan me voorstellen als je een dag aan het navigeren op het horloge bent dat het handig is alleen het kabeltje mee te nemen en geen powerbank nodig te hebben bijv).
AH well, het is in ieder geval altijd handiger dan het helemaal niet te kunnen
@ascent Haha, high techie techie! Simpelweg de juiste jkabeltjes op de juiste pinnetjes drukken I guess?
[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 13-03-2024 09:28 ]
Yeps! Buitenste polen zijn 5V en ground dus gaan met die banaanm0ridin schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:28:
[...]
@ascent Haha, high techie techie! Simpelweg de juiste jkabeltjes op de juiste pinnetjes drukken I guess?
https://www.reddit.com/r/...uild_your_very_own_gable/ heeft er ook een mooie fotoguide bij gemaakt
[ Voor 19% gewijzigd door ascent op 13-03-2024 09:36 ]
Ik kan m'n samsung galaxy watch 6 classic wel draadloos opladen via mij S23 maar doe dat eigenlijk nooit. Gaat volgens mij ook heel traag. Maar ik, handig voor als je toch eens je laadpad/kabel vergeet of je watch vergeten op te laden bent en die laad docking niet mee hebt. Want helaas kan je geen kabel in de watch stoppen, dat moet perse via zo'n laadpad.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Last van een hele vreemde bug sinds de maart security patch van 2 dagen terug op mijn S23.
Iedere keer als ik met Google Pay wil betalen krijg ik direct een melding dat ik moet verifiëren met mijn vingerafdruk, dit is sinds de maart update ineens zo.
Meerdere mensen deze bug? Of heb ik gewoon pech?
Edit:
Opgelost, blijkbaar kwam er voor mij precies op zelfde dag een Google Wallet update binnen, en ik kan mij niet herinneren dat ik deze toggle eerder gezien had.
Iedere keer als ik met Google Pay wil betalen krijg ik direct een melding dat ik moet verifiëren met mijn vingerafdruk, dit is sinds de maart update ineens zo.
Edit:
Opgelost, blijkbaar kwam er voor mij precies op zelfde dag een Google Wallet update binnen, en ik kan mij niet herinneren dat ik deze toggle eerder gezien had.

[ Voor 54% gewijzigd door Mizgala28 op 14-03-2024 20:49 ]
Kan je je OV aan je Google wallet koppelen?Mizgala28 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:37:
Last van een hele vreemde bug sinds de maart security patch van 2 dagen terug op mijn S23.
Edit:
[Afbeelding]
Geen idee want ik gebruik mijn telefoon daar niet voor.Vachan schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:05:
[...]
Kan je je OV aan je Google wallet koppelen?
Maar na wat zoeken kwam ik achter dat deze toggle in een recentere update kwam (daarom heb ik het dus niet eerder gezien) en als deze aanstaat je dus altijd moet verifiëren met je vingerafdruk voor GPay betalingen.
Want ik dacht eerst dat dit elders aan lag, maar niet dus.
Volgens mij werkt OVPay gewoon met elke contactloze betaalkaart.Vachan schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:05:
[...]
Kan je je OV aan je Google wallet koppelen?
Ik heb het vorige keer in elk geval gewoon probleemloos gebruikt met Samsung Pay, zonder een speciale kaart toe te voegen.
Of kan je ook een ouderwetse OV Chip kaart toevoegen? Ik moet inderdaad elke keer met vingerafdruk bevestigen omdat hij niet weet dat het geen echte betaling is. Maar met het horloge kan het wel zonder bevestiging zolang hij niet van de pols af is geweest sinds de laatste keer ontgrendelen.
Ik had nog wel een echte OV Chip die ik nog in de trein gebruikte voor meereiskorting want die kon je weer niet op de OVPay zetten. Maar helaas gaan ze dat nu nog lastiger maken met een aparte app

[ Voor 48% gewijzigd door Llopigat op 15-03-2024 00:13 ]
Beveiligingsupdate van maart komt binnen op de ultra: https://doc.samsungmobile.com/SM-S918B/EUX/doc.html
[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-03-2024 07:15 ]
Yupdutchnltweaker schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 07:14:
Beveiligingsupdate van maart komt binnen op de ultra: https://doc.samsungmobile.com/SM-S918B/EUX/doc.html
ascent in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"
Ik irriteer me al zo lang, dat de vingerafdrukscanner regelmatig niet werkte. Zit net door de instellingen te bladeren, zie ik onder display, aanraakgevoeligheid voor als je een screenprotector hebt. Nu ingeschakeld en het werkt perfect. Volgende keer toch maar naar alle instellingen kijken. ☺️
Bij mij dus andersom, het uitschakelen heeft het verbeterd (met glazen screenprotector op)Glassertje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 00:41:
Ik irriteer me al zo lang, dat de vingerafdrukscanner regelmatig niet werkte. Zit net door de instellingen te bladeren, zie ik onder display, aanraakgevoeligheid voor als je een screenprotector hebt. Nu ingeschakeld en het werkt perfect. Volgende keer toch maar naar alle instellingen kijken. ☺️
Maar dat was niet de reden dat ik het uitschakelde, ghost touches waren de reden en dit uitschakelen heeft het voor mij verholpen.
Overigens had ik deze setting op de S22U die ik hiervoor had wel aan vanwege zelfde reden, dus geen idee wat de S23 anders maakt.
[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 18-03-2024 01:21 ]
Ik heb ook een glazen protector van pantser. Heb trouwens de S23+.Mizgala28 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 01:10:
[...]
Bij mij dus andersom, het uitschakelen heeft het verbeterd (met glazen screenprotector op)
Maar dat was niet de reden dat ik het uitschakelde, ghost touches waren de reden en dit uitschakelen heeft het voor mij verholpen.
Overigens had ik deze setting op de S22U die ik hiervoor had wel aan vanwege zelfde reden, dus geen idee wat de S23 anders maakt.
Ik heb serieus nooit geweten dat die instelling bestond. Erger me al jaren eraan. Hopelijk is dat nu verleden tijd.
[ Voor 9% gewijzigd door Glassertje op 18-03-2024 02:42 ]
Ik heb met een plastic screenprotector (Spigen) nooit last gehad van problemen op de S23. Ook geen instelling veranderd. Dus ik zou het toch eens proberen.
Ik ben niet zo'n fan van die van glas omdat die scherp kunnen zijn als ze breken. Maar ik wist niet dat dat soort problemen ook konden optreden.
Ik ben niet zo'n fan van die van glas omdat die scherp kunnen zijn als ze breken. Maar ik wist niet dat dat soort problemen ook konden optreden.
Kan ik mij voorstellen.Glassertje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 02:38:
[...]
Ik heb ook een glazen protector van pantser. Heb trouwens de S23+.
Ik heb serieus nooit geweten dat die instelling bestond. Erger me al jaren eraan. Hopelijk is dat nu verleden tijd.
Dat is altijd een instelling die ik gelijk aanzet omdat het echt helpt
. Ik check bij een nieuwe telefoon ook altijd gelijk de top 10 of meer tips & trics die je bij de telefoon gelijk moet doen. Vrijwel altijd komt deze tip wel voorbij
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Trouwens wel grappig, op m'n S10 trok Blokada de hele batterij leeg en nu op de S23 pakt die amper een paar % batterij. Moet toch ook wel met de Exynos te maken hebben gehad want de batterij had ik al vervangen bij de S10. Die SD gaat duidelijk anders en efficiënter om met processen.
Dat zou je bijna denken, maar je vergeet zaken zoals het verschil in Android en OneUI versies.W84 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:40:
Trouwens wel grappig, op m'n S10 trok Blokada de hele batterij leeg en nu op de S23 pakt die amper een paar % batterij. Moet toch ook wel met de Exynos te maken hebben gehad want de batterij had ik al vervangen bij de S10. Die SD gaat duidelijk anders en efficiënter om met processen.
De enige manier om terechte conclusies te trekken is door 2 S24's of 2 S22's te scoren in zowel de Exynos en in de SD versie, en te vergelijken.
Overigens is er een apart topic als je daar verder over wil discussiëren, link ook in de roze balk onder dit topic:
Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Nieuwe Google Play system update van februari beschikbaar
Nice. Eens zien of dat weer werkende gmail-notificaties geeftVincent91 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:39:
Dit is niet de grote play update van eerder deze maand, maar een kleinere tussentijdse fix, dus zeker kans dat het iets hersteld in de notificaties.ascent schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:46:
[...]
Nice. Eens zien of dat weer werkende gmail-notificaties geeft
Kreeg vanmiddag opeens een nieuwe software update binnen....
Heb je een screenshot van de versie? Zie hem zelf nog niet binnen komen bij handmatig controleren.Juancho schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:39:
Kreeg vanmiddag opeens een nieuwe software update binnen....
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
dit gaat toch via algemene update? of moet ik dit handmatig gaan zoeken via playstore?Vincent91 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:39:
Dat wisselt. Uiteindelijk zou je 'm zelf kunnen krijgen maar in mijn ervaring werkt dat voor geen meter en check ik regelmatig even zelf.Farabi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:49:
[...]
dit gaat toch via algemene update? of moet ik dit handmatig gaan zoeken via playstore?
Notificaties werken bij mij weerswhnld schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:19:
[...]
Dit is niet de grote play update van eerder deze maand, maar een kleinere tussentijdse fix, dus zeker kans dat het iets hersteld in de notificaties.
Ah, ik was niet de enige dus
Geen idee waarom je zo blij bent, maar dit gaat over een A55.
Blijkbaar gaan ze dit ook naar andere modellen brengenGlassertje schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:00:
[...]
Geen idee waarom je zo blij bent, maar dit gaat over een A55.
Ik heb niks gelezen over S23 serie, dus je hebt op het moment weinig aan dit nieuws.Vincent91 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:02:
[...]
Blijkbaar gaan ze dit ook naar andere modellen brengen
Waar zoek ik naar systeemupdate in de playstore?ascent schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:54:
[...]
Dat wisselt. Uiteindelijk zou je 'm zelf kunnen krijgen maar in mijn ervaring werkt dat voor geen meter en check ik regelmatig even zelf.
Je vindt de Google Play-systeemupdate onder; instellingen - info telefoon - sofwaregegevens en dan op Google Play-systeemupdate klikken.Farabi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:18:
[...]
Waar zoek ik naar systeemupdate in de playstore?
De wens is de vader van de gedachte, is het vaak bij Sammobile. Seamless Updates betekent dat je de telefoon opnieuw moet partioneren, dus ik vrees dat ze dit niet gaan uitrollen op oudere toestellen.Vincent91 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:02:
[...]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Potjandorie, de mijne zat nog gewoon op juli 2023. Zijn er nog meer dingen die ik handmatig in de gaten moet houden?Gismo1979 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:32:
[...]
Je vindt de Google Play-systeemupdate onder; instellingen - info telefoon - sofwaregegevens en dan op Google Play-systeemupdate klikken.
Vind het toch maar raar die playstore update... Kan toch niet de bedoeling zijn dat je dat de hele tijd handmatig in de gaten moet gaan houden?
Yep, naar nieuwe toestellen die vanaf nu komen. Naadloze updates is schijnbaar niet (of zeer moeilijk) via updates toe te voegen (zit hem in de verschillende partities lees ik op internet).Vincent91 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:02:
[...]
Ik heb er geen problemen mee dat de telefoon even niet te gebruiken is tijdens het updaten.
Née, die worden normaal geïnstalleerd, als je je toestel opnieuw opstart. Dit gebeurde hier een paar dagen geleden. Maar door een bug kregen de S23 serie bij vele een lange tijd geen updates meer.m0ridin schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:43:
Vind het toch maar raar die playstore update... Kan toch niet de bedoeling zijn dat je dat de hele tijd handmatig in de gaten moet gaan houden?
Vraag me af waarom Google en Samsung apart updates uitbrengen? Kan dit niet tegelijk?Glassertje schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:02:
[...]
Née, die worden normaal geïnstalleerd, als je je toestel opnieuw opstart. Dit gebeurde hier een paar dagen geleden. Maar door een bug kregen de S23 serie bij vele een lange tijd geen updates meer.
Bij Mn eerste oneplus nord kon dit wel dus waarom niet bij samsung?
Dit is bewust losgekoppeld zodat updaten makkelijker wordt en minder fabrikanten afhankelijk. Proces loopt al jaren, en je merkt nu al dat er langere ondersteuning is van software op de telefoons.Vincent91 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:08:
[...]
Vraag me af waarom Google en Samsung apart updates uitbrengen? Kan dit niet tegelijk?
Bij Mn eerste oneplus nord kon dit wel dus waarom niet bij samsung?
Onze S23 heeft een schitterende functie: "bel/sms op andere apparaten". Hiermee kun je telefoongesprekken en sms berichten gewoon via bijvoorbeeld je BT tablet afhandelen. Werkt perfect... Als het werkt!
Na inschakelen werkt het een paar uur en dan niet meer. Nu heb ik gemerkt dat als je de functie "ongeberuikte apps laten sluimeren" uitschakelt, het wel blijft werken. Maar deze functie geldt voor alle apps. Ik heb al aangegeven dat "bel/sms..." onbeperkt achtergrond data mag blijven gebruiken maar dat is onvoldoende. Wat kan ik nu nog meer doen om de functie wakker te houden?
Na inschakelen werkt het een paar uur en dan niet meer. Nu heb ik gemerkt dat als je de functie "ongeberuikte apps laten sluimeren" uitschakelt, het wel blijft werken. Maar deze functie geldt voor alle apps. Ik heb al aangegeven dat "bel/sms..." onbeperkt achtergrond data mag blijven gebruiken maar dat is onvoldoende. Wat kan ik nu nog meer doen om de functie wakker te houden?
Koldur schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:48:
[...]
Heb je een screenshot van de versie? Zie hem zelf nog niet binnen komen bij handmatig controleren.
:strip_exif()/f/image/sbVNmw7l7uvexzbKNJaRtXFR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zu4qYDq2g4d72shDjbniBrBh.jpg?f=fotoalbum_large)
Was het geen Google Play system update of de maart security update?
Die is bij mij al een tijdje binnen
Ja, dit is geen nieuwe, deze was al een tijdje beschikbaar. Bedankt voor het duidelijk maken!
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Je zit op de goede weg, maar moet uitzoeken welke apps of instellingen nog meer nodig zijn hiervoor. Je zult vast niet de eerste zijn met dit probleem dus mogelijk staat de oplossing al ergens online, zoek in het Engels als je dat beheerst want in die taal is veel meer informatie te vinden.Roost schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:24:
Onze S23 heeft een schitterende functie: "bel/sms op andere apparaten". Hiermee kun je telefoongesprekken en sms berichten gewoon via bijvoorbeeld je BT tablet afhandelen. Werkt perfect... Als het werkt!
Kom je niet verder, via de Samsung members app kun je in de Samsung community de vraag stellen of een support verzoek indienen.
Is het echt een losse app? Dan kun je het app-wissel scherm openen, op het logo van de app tikken en "Open houden" kiezen. De app zal dan niet meer automatisch gesloten of gesluimerd worden door Android.Roost schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:24:
Ik heb op mijn s23u sinds de laatste update last van battery drain.
Hij is ook vrij warm. Een restart levert geen verbetering en ook de batterij info geeft geen gekke apps weer.
Iemand anders hier ook last van?
Hij is ook vrij warm. Een restart levert geen verbetering en ook de batterij info geeft geen gekke apps weer.
Is er onder batterijverbruik een app te zien die er bovenuit steekt waar dat eerder misschien niet zo was? Eventueel nog cache van de telefoon legen?XelaRetak schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:28:
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Hij staat onder apps apart genoemd maar het is eigenlijk een functie binnen de settings... Helaas.mac1987 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:16:
[...]
Is het echt een losse app? Dan kun je het app-wissel scherm openen, op het logo van de app tikken en "Open houden" kiezen. De app zal dan niet meer automatisch gesloten of gesluimerd worden door Android.
Nee, zoals aangegeven geen gekke apps in de battery-info.The Executer schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:02:
[...]
Is er onder batterijverbruik een app te zien die er bovenuit steekt waar dat eerder misschien niet zo was? Eventueel nog cache van de telefoon legen?
Waar kan ik de telefoon cache legen? Denk niet dat ik dat eerder heb gedaan.
Was wel een flinke van 71MB.Thombias schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:05:
In iedergeval voor de 6.1 update een google play maart update. Mooi op tijd
Tof! Paar handige functies als ik het zo zie. Ik ga er tenminste vanuit dat de normale S23 dit ook krijgt, ookal heeft die niet zo'n pen.fredhuizinga schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:41:
Vandaag de aankondigingsmail van samsung over de AI update binnenkort, zal niet lang meer duren denk ik.
[Afbeelding]
Volgens de Verge komt de update vandaag!
https://www.theverge.com/2024/3/26/24112896/galaxy-ai-cometh
Reaper.JA2 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 06:32:
Volgens de Verte komt de update vandaag!
Het is morgen pas Donderdag, dus ik denk morgenGalaxy AI cometh.Samsung’s One UI 6.1 update arrives this Thursday, bringing AI features to last year’s
Goeiemorgendutchnltweaker schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 06:35:
[...]
[...]
Het is morgen pas Donderdag, dus ik denk morgen.

Ik heb hier ook last van na een recente update. Ik zag op community.samsung.com dat we niet de enigste zijn.XelaRetak schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:28:
Hopelijk lost de nieuwe UI6.1 update dit op.
Ik kan de telefoon amper tegen mijn oor houden door de hitte tijdens het bellen.
Ik heb het inmiddels opgelost!mhoogendam schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:25:
[...]
Ik heb hier ook last van na een recente update. Ik zal op community.samsung.com dat we niet de enigste zijn.
Hopelijk lost de nieuwe UI6.1 update dit op.
Ik kan de telefoon amper tegen mijn oor houden door de hitte tijdens het bellen.
Het zit in de Google Play Services. Ga naar Apps, Google Play Services en verwijder de cache/data. Ook van de 2e Google Play service indien je dual apps of Work Profile aan hebt staan.
Daarna was het opgelost. Battery drain, en hitte weg. Je kan met CPU-z bijvoorbeeld zien wat de CPU load is voor/na. Bij mij was het constant 77+% use voordat ik de Google Play Services had gefixed.
Zojuist uitgevoerd en hou het even in de gaten. Thanks!XelaRetak schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:29:
[...]
Ik heb het inmiddels opgelost!
Het zit in de Google Play Services. Ga naar Apps, Google Play Services en verwijder de cache/data. Ook van de 2e Google Play service indien je dual apps of Work Profile aan hebt staan.
Daarna was het opgelost. Battery drain, en hitte weg. Je kan met CPU-z bijvoorbeeld zien wat de CPU load is voor/na. Bij mij was het constant 77+% use voordat ik de Google Play Services had gefixed.
Ook de Google play services update uitgevoerd.
Heb ik net een nieuwe S23 (snapdragon), blijken de contactloze betalingen te mislukken. Ik heb een backcover met 1 pashouder (rijbewijs), en die zit dus altijd de betaling in de weg.
Zover ik zie zal het alleen werken als ik de pas eruit haal (ja doei) of een book hoesje neem (ook doei, wordt ie weer dik van). Heeft iemand de gouden tip hoe dit gaat werken waarbij ik het rijbewijs er gewoon in kan laten?
Ben in staat hiervoor over te stappen naar iphone, s23 in de verkoop en dikke doei voor altijd.
Zover ik zie zal het alleen werken als ik de pas eruit haal (ja doei) of een book hoesje neem (ook doei, wordt ie weer dik van). Heeft iemand de gouden tip hoe dit gaat werken waarbij ik het rijbewijs er gewoon in kan laten?
Ben in staat hiervoor over te stappen naar iphone, s23 in de verkoop en dikke doei voor altijd.
signature
Vrees dat dit sowieso nooit kan werken gezien je rijbewijs als het goed is ook nfc bevat. Hierdoor pakt de betaalautomaat eerder je rijbewijs ipv de nfc van je telefoon die erachter zit.brooks123 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:39:
Heb ik net een nieuwe S23 (snapdragon), blijken de contactloze betalingen te mislukken. Ik heb een backcover met 1 pashouder (rijbewijs), en die zit dus altijd de betaling in de weg.
mijn vorige, de A51 en de iphone van mijn vriendin hebben hier geen last van. Pasje achterop, werkte altijd.donleo123 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:42:
[...]
Vrees dat dit sowieso nooit kan werken gezien je rijbewijs als het goed is ook nfc bevat. Hierdoor pakt de betaalautomaat eerder je rijbewijs ipv de nfc van je telefoon die erachter zit.
Begin 'm toch wel te nijpen nu ....
signature
En wat als je met de schermkant naar beneden de betaling doet?
Het viel mij op dat vooral in Dark Mode bij scrollen in bijv. de instellingen of andere grijze achtergronden het beeld kort soort van gaat flikkeren/verkleuren. Het lijkt samen te hangen met de 120Hz instelling. Is dit normaal of?
Off-topic, maar IMHO nogal heftige reactie op een zeer afwijkende situatie. Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft voor je, maar als je om dit soort redenen een merk of serie voor altijd de rug toe keert wens ik je heel veel succes in het vinden van een merk en type waar werkelijk geen enkele beperking op zit.brooks123 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:39:
Kan inderdaad plek van de antennes zijn versus plek van het pasje. Je kunt een ander hoesje proberen?brooks123 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:45:
[...]
mijn vorige, de A51 en de iphone van mijn vriendin hebben hier geen last van. Pasje achterop, werkte altijd.
Begin 'm toch wel te nijpen nu ....
Dankzij 5G uwb en Wifi 6 zitten er nog meer antennes in de telefoons.
Overigens komt er ooit een digitaal rijbewijs, in diverse EU landen bestaan die al. Uiteraard hier niet want waarom iets goedkoop bestaands gebruiken als je belastingfeld over de balk kunt smijten aan weer een mislukt IT project. De overheid zal het (n)ooit leren?
Dat is het zeker, maar het pasje anders plaatsen kan niet, en de NFC chip zit ook vast op de plek.swhnld schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:33:
[...]
Kan inderdaad plek van de antennes zijn versus plek van het pasje. Je kunt een ander hoesje proberen?
Anders hoesje, tja, nu wordt mij duidelijk waarom er zo weinig backcovers met pasje voor zijn (2), en de rest zijn allemaal bookflip's o.i.d.
Tja, wellicht, maar na eindelijk een kleiner, handzaam formaat telefoon met tenminste degelijke specs te hebben is dit voor mij wel een teleurstelling. Bijna dagelijks doe ik betalingen, heb nooit meer pasjes bij me buiten het rijbewijs. Elke keer de hoes verwijderen gaat 'm niet worden. En rijbewijs los meenemen ook niet.mac1987 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:21:
[...]
Off-topic, maar IMHO nogal heftige reactie op een zeer afwijkende situatie. ...... heel veel succes in het vinden van een merk en type waar werkelijk geen enkele beperking op zit.
En dit is een probleem waar je op geen enkele manier om heen kan dus zijn er niet veel oplossingen.
signature
eventueel een galaxy watch (of andere smartwatch) kopen en die gebruiken voor betalingen?brooks123 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:56:
[...]
Dat is het zeker, maar het pasje anders plaatsen kan niet, en de NFC chip zit ook vast op de plek.
Anders hoesje, tja, nu wordt mij duidelijk waarom er zo weinig backcovers met pasje voor zijn (2), en de rest zijn allemaal bookflip's o.i.d.
[...]
Tja, wellicht, maar na eindelijk een kleiner, handzaam formaat telefoon met tenminste degelijke specs te hebben is dit voor mij wel een teleurstelling. Bijna dagelijks doe ik betalingen, heb nooit meer pasjes bij me buiten het rijbewijs. Elke keer de hoes verwijderen gaat 'm niet worden. En rijbewijs los meenemen ook niet.
En dit is een probleem waar je op geen enkele manier om heen kan dus zijn er niet veel oplossingen.
Hoesje kopen met magsafe, klein handige wallet erbij die er op past en als het betalen niet lukt haal je ff de wallet eraf. Opgelost.
Heb het probleem gelukkig nu niet meer sinds ING google wallet ondersteund.
PSN : Geraedus
Oh yeah! Hier nu ook aan t downloaden. En de Galaxy AI features zitten er in!Anton56 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:25:
One UI 6.1 binnen 😬
Kijk er naar uit om ze te testen. Heb van de week een S24U gekocht op v&a toen ik wanhopig werd van mn inmiddels opgeloste battery drain 😂 en de AI update komt binnen VOOR de S24U binnenkomt.
Enkel het vlakke scherm zal me niet overhalen om hem te houden denk ik.
Andere ook problemen? Lijkt iets mis te gaan..Anton56 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:25:
One UI 6.1 binnen 😬
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mLAW3Wnd5kFmt69NUuD2yVpH.jpg?f=user_large)
settings app eens sluiten en opnieuw starten loste die error op voor mij
Had ik ook, paar keer proberen dan lukt het wel. Iedereen download de update nu he.dutchnltweaker schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:01:
[...]
Andere ook problemen? Lijkt iets mis te gaan..
[Afbeelding]
Hier geïnstalleerd en alles werkt super.
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Had ik ook maar nu toch kunnen installerendutchnltweaker schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:01:
[...]
Andere ook problemen? Lijkt iets mis te gaan..
[Afbeelding]
Update ook aan downloaden, wel een lange lijst met vernieuwingen.:strip_exif()/f/image/kRWs6XeVd7tWUXMJDylY2fwn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kRWs6XeVd7tWUXMJDylY2fwn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hb7j7V5JmXPQcuV6Ems7ojyY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Slayer op 28-03-2024 07:19 ]
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Nu ook gelukt tnx allen, live translate functie is een beetje een teleurstelling. Geen Nederlandse taal beschikbaar.
De inbrand bug is eindelijk opgelost met de one ui 6.1 update. Verder voelen de animaties ook iets vloeiender
Zucht, had altijd een cleane onderkant.. Nu heb ik een hele kleine navigatie balkje die ik niet weg kan halen, waren er eerst 3 opties zijn het er nu maar 2 voor de navigatie balk. Ik had er altij juist niks om inbranden te verkomen.
[ Voor 12% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-03-2024 07:34 ]
Hier ook geïnstalleerd...
Navigatie balk gestures zijn wat aangepast, moet nu vegen vanaf de zijkant om terug te gaan.... Even wennen hoor. En ik heb de knoppen verborgen maar die "hint" lijn onderin blijft in beeld?
Wat @dutchnltweaker ook opmerkt dus.
Verder schijnt er een nieuwe device care te zijn met de ouderwetse (sinds laatst opgeladen) statistieken. Had verwacht dat die hier ook wel in zou zitten, maar dat blijkt ook niet het geval
Navigatie balk gestures zijn wat aangepast, moet nu vegen vanaf de zijkant om terug te gaan.... Even wennen hoor. En ik heb de knoppen verborgen maar die "hint" lijn onderin blijft in beeld?
Wat @dutchnltweaker ook opmerkt dus.
Verder schijnt er een nieuwe device care te zijn met de ouderwetse (sinds laatst opgeladen) statistieken. Had verwacht dat die hier ook wel in zou zitten, maar dat blijkt ook niet het geval
[ Voor 34% gewijzigd door m0ridin op 28-03-2024 07:38 ]
Let ook op, de Google Play System update van 1 maart is er ook 67 MB download.
For those missing "Swipe from the bottom" navigation on One UI6.1
Install Fine Lock/Good Lock, than NavStar and Enable extra Gestures
Hier de 6.1 ook geinstalleerd. Even snel de vertaal functie op het samsung toetsenbord bekeken omdat ik vrij veel met spaanstalige mensen communiceer. De vertaal functie voegt m.i. weinig toe. Gboard+Google translate werkt veel beter en werkt bovendien ook met nederlands. Ik was toch al niet zo'n fan van het samsung toetsenbord, dus hier weer terug naar Gboard.
Ik had gehoopt op live translate in whatsapp, dus directe vertaling van inkomende berichten....maar helaas.
Ik had gehoopt op live translate in whatsapp, dus directe vertaling van inkomende berichten....maar helaas.
[ Voor 13% gewijzigd door codegro op 28-03-2024 08:18 ]
Thombias in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"swhnld schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:42:
Let ook op, de Google Play System update van 1 maart is er ook 67 MB download.
Was er al 2 dagen geleden.
[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-03-2024 08:18 ]
Waar kan je die ophalen? galaxy store?Vincent91 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:55:
For those missing "Swipe from the bottom" navigation on One UI6.1
Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos