Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/288g31D/Screenshot-20231102-220657-Chrome.jpg

Wie kan mij vertellen wat de eerste twee pictogrammen betekenen?

Ik zoek denk ik op verkeerde termen..
De eerste lijkt me iets van een eco stand..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Klopt. Light perormance profiel. De 2e is nfc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nfc... Die had ik je never geraden.. Thnx

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 02-11-2023 22:16 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Raymond schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:15:
[...]

Iconpack geprobeerd. En nu idd een 2 bij de agenda, ipv een 28.

Maf dat het met de systeem iconen niet werkt (terwijl het met systeemiconen wel werkt als ik de one-ui launcher gebruik).

Nu nog bedenken of dit belangrijk genoeg is om een iconpack te gaan gebruiken :P
Ik vind het eerder opmerkelijk dat je wel Nova gebruikt maar geen externe toffe icon pack ;). Nova betekent voor mij iig vooral lekker veel tweaken en doen buiten de standaard Android software om ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:57
@Juancho en @Raymond

Wist niet eens dat er een 8.x beta was van Nova launcher! Zat nog op 7 (wel aangemeld voor bèta c via Playstore maar dat viel dit blijkbaar niet onder).

Nu net 8.08 geïnstalleerd en zie nu wel een 2 bij de agenda, geen custom icon pack dus toch iets in Nova zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39
Nu al 2x gehad dat de NFC niet werkte bij het betalen en of uitchecken OV
Met Android 13 nooit last van gehad, wanneer ik dan tel opnieuw start werkt het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:50
Ik heb de 6.0 geïnstalleerd en kom tot de vaststelling dat mijn icons veel groter geworden zijn. Behoorlijk storend, ik zie ook nergens waar ik dit kan veranderen tenzij ik 5x5 neem. Iemand een gouden tip? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcP1ZCsjUodRPu97GnL_d2mpkB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDjFphDuYIRtHa5vjzC5ETwH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPYGUlVhvOsvWYpKFkQcWTVKJPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbJCYi989eaUDiPrLLZhClk9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:04:
Ik heb de 6.0 geïnstalleerd en kom tot de vaststelling dat mijn icons veel groter geworden zijn. Behoorlijk storend, ik zie ook nergens waar ik dit kan veranderen tenzij ik 5x5 neem. Iemand een gouden tip? [Afbeelding]

[Afbeelding]
Andere launcher en iconpack? Dan kan je alles helemaal inrichten zoals jezelf wil, buiten de standaard software om 🙏

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Grotere icons en minder ruimte tussen de icons vind ik dan wel weer mooi. Ik gebruik raster 5x6 om zodat ik 5 icons naast elkaar heb staan.

Ik zou zeggen voor degenen die problemen ervaren om het toestel te resetten.
Als het echt een bug is dan moet het reproduceerbaar zijn en vaak is dat niet het geval bij de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
Werkt deze instelling bij jullie nog (Instellingen > Meldingen > Geavanceerde instellingen)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ohtOUBI-U9lCB-Z5l-t-QM0LKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yOZI6UKdJu7lOs1XSPpYwCm.jpg?f=fotoalbum_large

Die zou de pictogram uit een melding moeten verbergen, maar die worden bij mij altijd getoond, ongeacht deze instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:04:
Ik heb de 6.0 geïnstalleerd en kom tot de vaststelling dat mijn icons veel groter geworden zijn. Behoorlijk storend, ik zie ook nergens waar ik dit kan veranderen tenzij ik 5x5 neem. Iemand een gouden tip? [Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kan goodlock installeren van Samsung, daarin zit homeup waarmee je het raster van je homescherm en apps scherm e.d. kan vergroten. Dan worden de icoontjes kleiner.

https://apps.samsung.com/....samsung.android.goodlock

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:16:
Nfc... Die had ik je never geraden.. Thnx
Ik vind het wel super irritant dat dat NFC logo altijd verschijnt. Mijn NFC staat altijd aan ivm Samsung Pay. (Geen problemen daarmee gehad trouwens @Albert020 , ook niet met de lokale OV app).

Op mijn oude Samsung verscheen het NFC logo nooit, en volgens mij verscheen het op de S23 ook pas toen ik een bank app installeerde ondanks dat Samsung Pay al aan stond. Maar nu krijg ik het alleen nog maar weg met een adb commando en dat moet ik elke keer doen als ik hem opnieuw opstart. En ADB kan ik onderweg niet gebruiken, in termux kan ik niet hetzelfde commando geven ivm permissies.

Jullie weten zeker geen manier om dat logo permanent weg te krijgen? Ik heb al gezocht...

[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 03-11-2023 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pred
Llopigat schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:34:
[...]

Jullie weten zeker geen manier om dat logo permanent weg te krijgen? Ik heb al gezocht...
Kun je verbergen met Good Lock (Galaxy Store), dan QuickStart installeren en dan uitzetten onder "Visibility of Indicator Icons".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:16
[...]

Ik vind het wel super irritant dat dat NFC logo altijd verschijnt. Mijn NFC staat altijd aan ivm Samsung Pay. (Geen problemen daarmee gehad trouwens @Albert020 , ook niet met de lokale OV app).

Op mijn oude Samsung verscheen het NFC logo nooit, en volgens mij verscheen het op de S23 ook pas toen ik een bank app installeerde ondanks dat Samsung Pay al aan stond. Maar nu krijg ik het alleen nog maar weg met een adb commando en dat moet ik elke keer doen als ik hem opnieuw opstart. En ADB kan ik onderweg niet gebruiken, in termux kan ik niet hetzelfde commando geven ivm permissies.

Werkt Samsung Pay voor jou in NL? ik probeer al tijden om de Samsung Wallet te openen, maar ik krijg altijd een foutmelding :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Pred schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:45:
[...]
Kun je verbergen met Good Lock (Galaxy Store), dan QuickStart installeren en dan uitzetten onder "Visibility of Indicator Icons".
Bedankt!! Ik had al gehoord van Good Lock maar dacht dat het alleen voor de lockscreen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
hsb85 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:47:
[...]
Werkt Samsung Pay voor jou in NL? ik probeer al tijden om de Samsung Wallet te openen, maar ik krijg altijd een foutmelding :-(
Ik woon niet in Nederland, vandaar, sorry.

Volgens mij ondersteunen de banken in NL het niet. Jammer, want ik vind het veel prettiger dan Google Pay, bovendien heb ik liever mijn data bij Samsung waar ik alle diensten uit kan zetten die ik niet gebruik. Samsung heeft geen heel ad netwerk op het web zoals Google dus ze hebben veel minder data om mee te correleren. Ik gebruik geen google account op mijn telefoon.

De reden dat ik het prettiger vind is de shortcut op het lock screen. Het is makkelijk te bereiken en je moet altijd bevestigen met vingerafdruk wat ik ook heel graag heb. GPay heb ik nooit gebruikt maar ik begreep van een vriend dat dit altijd aan staat als je scherm niet gelockt is.

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 03-11-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:24
hsb85 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:47:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde, @Llopigat hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Llopigat schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:48:
[...]

Ik woon niet in Nederland, vandaar, sorry.

Volgens mij ondersteunen de banken in NL het niet. Jammer, want ik vind het veel prettiger dan Google Pay, bovendien heb ik liever mijn data bij Samsung waar ik alle diensten uit kan zetten die ik niet gebruik. Samsung heeft geen heel ad netwerk op het web zoals Google dus ze hebben veel minder data om mee te correleren. Ik gebruik geen google account op mijn telefoon.

De reden dat ik het prettiger vind is de shortcut op het lock screen. Het is makkelijk te bereiken en je moet altijd bevestigen met vingerafdruk wat ik ook heel graag heb.
Ah dat verklaard een hoop gelijk. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
[...]

Als het nog een paar keer voorkomt zou ik een factory reset moeten uitvoeren, liever niet....
Maar echt Kl*** als de poortjes niet open gaan op druk station en je moet je tel opnieuw starten :(

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 03-11-2023 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Albert020 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:22:
[...]

Als het nog een paar keer voorkomt zou ik een factory reset moeten uitvoeren, liever niet....
Maar echt Kl***de poortjes niet openen gaan op druk station en je moet je tel opnieuw starten :(
Ja ik kan het me voorstellen. Hier hebben ze een aparte app voor ov. Die open ik op de achtergrond door twee keer te drukken op de powerknop.

Soms doe ik dat niet snel genoeg en dat is al irritant genoeg omdat ik het even opnieuw moet doen. Helemaal opnieuw opstarten zou helemaal irritant zijn.

En je hebt natuurlijk ook niet altijd de mogelijkheid om de gewone kaart te gebruiken, want als je hebt ingecheckt met de telefoon moet je daar ook mee uitchecken.

[ Voor 11% gewijzigd door Llopigat op 03-11-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Llopigat schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:31:
[...]

Ja ik kan het me voorstellen. Hier hebben ze een aparte app voor ov. Die open ik op de achtergrond door twee keer te drukken op de powerknop.

Soms doe ik dat niet snel genoeg en dat is al irritant genoeg omdat ik het even opnieuw moet doen. Helemaal opnieuw opstarten zou helemaal irritant zijn.

En je hebt natuurlijk ook niet altijd de mogelijkheid om de gewone kaart te gebruiken, want als je hebt ingecheckt met de telefoon moet je daar ook mee uitchecken.
Is na update Android 14 gekomen, daarvoor nooit gehad, dus als het nu nog 1x gebeurt dan een factory reset.
We hebben hier in Amsterdam GVB Gappie en de OVPay app.

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 03-11-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:00
[...]

Hoe heb je Samsung Pay (Samsung Wallet) weten te downloaden / installeren?

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44
m0ridin schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:57:
@Juancho en @Raymond

Wist niet eens dat er een 8.x beta was van Nova launcher! Zat nog op 7 (wel aangemeld voor bèta c via Playstore maar dat viel dit blijkbaar niet onder).

Nu net 8.08 geïnstalleerd en zie nu wel een 2 bij de agenda, geen custom icon pack dus toch iets in Nova zelf?
Hier ook geupdate naar 8.08 en nu ook werkend agenda-icoon :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Geraedus schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:14:
[...]
Hoe heb je Samsung Pay (Samsung Wallet) weten te downloaden / installeren?
Die stond er al op toen ik hem kocht :) Zoals ik zei, ik woon niet in Nederland en het is hier lokaal gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:31
Ik heb een reset gedaan na one ui 6 update maar nu gaan de apps niet in diepe slaap

Is dit een bug ?

Ik vind ook de battery stats verwarrend

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:53:
Ik heb een reset gedaan na one ui 6 update maar nu gaan de apps niet in diepe slaap

Is dit een bug ?

Ik vind ook de battery stats verwarrend
Geen bug, bij elke verse installatie kost het enkele weken door de telefoon om jouw gebruik te leren kennen en vervolgens apps in slaapstand te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:57
Llopigat schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:48:
GPay heb ik nooit gebruikt maar ik begreep van een vriend dat dit altijd aan staat als je scherm niet gelockt is.
Als GPay zo zou werken als Apple Pay dan vond ik het meteen een stuk fijner en veiliger.

Daarom gebruik ik geen GPay, dan maar terug naar een ouderwetse pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:44
Hoor laatste tijd steeds vaker dat telefoons weken nodig hebben om de gebruiker te leren kennen en het battery gebruik daarop aan te passen. Dat is toch gewoon onzin? Dit proces duurt een aantal dagen, maar geen weken mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker053
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:14
Mizgala28 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:19:
[...]

Als GPay zo zou werken als Apple Pay dan vond ik het meteen een stuk fijner en veiliger.

Daarom gebruik ik geen GPay, dan maar terug naar een ouderwetse pas.
Ik weet niet anders dat Google Pay hetzelfde werkt als Apple Pay. Dus unlock telefoon, dubbelklik om de wallet te openen en betalen. Ik heb in ieder geval nog niet kunnen betalen met scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
tukker053 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:12:
[...]
Ik weet niet anders dat Google Pay hetzelfde werkt als Apple Pay. Dus unlock telefoon, dubbelklik om de wallet te openen en betalen. Ik heb in ieder geval nog niet kunnen betalen met scherm uit.
Ja, wat ik zo fijn vind aan Samsung Pay is dat het een soort unlock is die helemaal losstaat van het toestel.

Je doet een swipe naar boven op het lockscreen, Samsung Pay opent en je identificeert je met je vingerafdruk om de betaling te starten. Als die misgaat en je moet het opnieuw doen, hoef je niet opnieuw te identificeren. Maar op dat moment is je telefoon niet unlocked als iemand hem uit je handen zou grissen. Andersom ook niet, als je vanuit het hoofdscherm de wallet opent moet je je ook weer identificeren met vingerafdruk voor je kan betalen.

Op je horloge is het nog simpeler: Je moet de tweede knop even ingedrukt houden en de betaling begint meteen. Tenzij hij van je pols afgeweest is, dan heeft hij een pincode nodig (ik vind het zo jammer dat ze geen vingerafdruksensoren in smartwatches verwerken).

Bovendien kan ik mijn klantenpassen er ook in doen (weet niet of dat met GPay kan, nooit gebruikt). En je krijgt notificaties met hoeveel er is afgeschreven. Ik had pas nog met een taxichauffeur die 1,10 had ingevuld in plaats van 11 euro dus die was erg blij dat ik nog even terugkwam :)

Wat er alleen niet mee kan is de "eetkaart", dat is de reden dat mijn collega's meestal toch Gpay gebruiken. Dat is een soort credit card voor restaurants waar je korting mee krijgt, de meeste werkgevers geven je een X aantal tegoed per maand want dat is belastingvrij ofzo. Maar zelf kom ik niet in aanmerking voor die regeling omdat ik een speciale belastingregeling heb voor immigranten (net zoiets als die in Nederland die ze nu af gaan schaffen).

[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 03-11-2023 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hollabizack12 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:02:
Hoor laatste tijd steeds vaker dat telefoons weken nodig hebben om de gebruiker te leren kennen en het battery gebruik daarop aan te passen. Dat is toch gewoon onzin? Dit proces duurt een aantal dagen, maar geen weken mijns inziens.
Was het maar waar. Het 'probleem' is dat er enorm veel apps zijn, die ook nog eens regelmatig updates krijgen en enorm veel eindgebruikers kennen die er ieder op hun manier gebruik van maken. Dit nog moeilijker gemaakt door mensen die een enorm archief aan geïnstalleerde apps meenemen die ze eigenlijk nooit gebruiken.

Stel een telefoon zou een app na 3 dagen uit zetten, en je gebruikt die app 1 keer per week, dan mis je mogelijk een belangrijke notificatie van die app. Dus om je gedrag te leren kost gewoon tijd.

Overigens het alternatief is zonder backup terug te zetten en schoon te beginnen met alleen een app te installeren op moment nodig. Dan heb je minder last van het inleren, want er is veel minder in te leren. Maar dat is wel meer werk voor de eindgebruiker.

Nog een optie is je privacy compleet opgeven, altijd bij dezelfde telefoon fabrikant te blijven, en die een compleet profiel van jou op te laten bouwen en meenemen naar een volgende telefoon. Daarvoor moet je alles op aan zetten zodat ze alles van je weten en je geschiedenis mee gaat van telefoon naar telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

Deels

Apple Pay: tik met toestel op terminal en bevestig FaceID/TouchID en tik weer op terminal, snellere methode is dubbel drukken op power knop, met FaceID/TouchID bevestigen en dan op terminal tikken.

Google Pay (van wat ik meerdere keren bij kenissen en vrienden heb gezien): zet scherm aan en zonder unlocken kun je tot ongeveer 50 euro betalen (dit kan blijkbaar uit)

Of unlock je telefoon en je kan betalen.

Mijn probleem met google pay is dat bij Apple iedere betaling altijd een verificatie vereist, ook als je met je unlockte toestel bezig bent.

Dat is blijkbaar als ik mensen mag geloven niet zo bij Google, het toestel is unlocked dus je kan betalen zonder extra verificatie, ook als je totaal iets anders doet of open hebt.

Ik vind de methode van Apple daarom ook iets veiliger, geen idee hoe Samsung Pay dat doet (want niet beschikbaar in Nederland) maar hoe Google het doet vind ik niet zo fijn.

Daarom ben ik terug gegaan naar de pas, die toch altijd bij me is.

daarom is het ook geen ramp dat ik niet meer mobiel kan betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Pred schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:01:
Werkt deze instelling bij jullie nog (Instellingen > Meldingen > Geavanceerde instellingen)?

[Afbeelding]

Die zou de pictogram uit een melding moeten verbergen, maar die worden bij mij altijd getoond, ongeacht deze instelling.
Even geprobeerd, en volgens mij werkt het bij mij zoals het moet. Toggle aan zie ik het icoontje van whatsapp bij een melding. Toggle uit zie ik de contactafbeelding.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Toch maar een factory reset uitgevoerd, NFC werkte niet meer goed, hoop dat het verholpen is !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Volgens mij hoef je wallet pay niet openen. Ik doe dat niet. Alleen telefoon unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 12-09 19:38
dutchnltweaker schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:33:
[...]

Welke problemen? Gister nog Aa gebruikt.
Is van 18 oktober naar niet gelezen dat Android auto nu wel goed werkt

https://www.androidplanet...4-android-auto-problemen/

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Henkie-Jan schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:58:
[...]

Is van 18 oktober naar niet gelezen dat Android auto nu wel goed werkt

https://www.androidplanet...4-android-auto-problemen/
Van de week gebruikt met wireles Android auto, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Vandaag een restore gedaan vanaf een Pixel. Hier had ik night light (kleur blauw filter) op een schema ingesteld staan.

Dat is zojuist ook aangegaan op de S23 Ultra maar ik kan het nergens uitzetten. Eye comfort shield staat niet aan (wat volgens mij het equivalent is).

Weet iemand waar ik dat wellicht terug kan vinden, ik zoek mij rot en wil het aanpassen. Het is nu veel en veel te geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:31
J3roen schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:26:
Vandaag een restore gedaan vanaf een Pixel. Hier had ik night light (kleur blauw filter) op een schema ingesteld staan.

Dat is zojuist ook aangegaan op de S23 Ultra maar ik kan het nergens uitzetten. Eye comfort shield staat niet aan (wat volgens mij het equivalent is).

Weet iemand waar ik dat wellicht terug kan vinden, ik zoek mij rot en wil het aanpassen. Het is nu veel en veel te geel.
Bij display instellingen en dan comfortabel voor de ogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Vincent91 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:30:
[...]

Bij display instellingen en dan comfortabel voor de ogen
Dank maar dat stond niet aan. Het is echt de oude night light instelling van de Pixel.

Ik heb hier de oplossing gevonden: https://www.reddit.com/r/GalaxyS9/s/4cc44CSmUa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:35:
[...]
Mijn probleem met google pay is dat bij Apple iedere betaling altijd een verificatie vereist, ook als je met je unlockte toestel bezig bent.
Dat is precies wat Samsung Pay doet ja. Dat kan je ook niet uitzetten (dus je kan niet instellen dat het altijd werkt als de telefoon niet gelockt is). Vind ik heel fijn zelf. Een stukje extra veiligheid. Zeker omdat er geen enkele limiet aan het bedrag lijkt te zitten.

Die "50 euro zonder enige bevestiging" heeft Samsung Pay ook niet. Op zich zou ik dat wel handig vinden met een instelbaar bedrag, maargoed. Veiligheid is ook wat.
Mizgala28 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:35:
[...]
Dat is blijkbaar als ik mensen mag geloven niet zo bij Google, het toestel is unlocked dus je kan betalen zonder extra verificatie, ook als je totaal iets anders doet of open hebt.
Zou ik ook niet prettig vinden nee. Absoluut niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Llopigat op 04-11-2023 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zoals Google het doet is voor mij niet anders als een pinpas waarmee je contactloos betaalt. En bij een pinpas heb ik niet het gevoel gehad dat het onveilig was.

Sterker nog, de telefoon is dan nog wat veiliger aangezien die eerst nog ontgrendeld moet worden. Dat hoeft met een pinpas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Factory reset uitgevoerd, nog steeds problemen met NFC, met Android 13 nooit problemen mee gehad.
Nu na de update met Android 14 doet ie het ene keer wel dan niet, moet tel opnieuw starten werkte het weer,
vervolgens tijdje later werkt NFC weer niet, weer opnieuw opstarten werkt ie weer, echt zwaar klote !
Meer mensen dit probleem, gebruik hem voor OV en betalen in winkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Albert020 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:59:
Factory reset uitgevoerd, nog steeds problemen met NFC, met Android 13 nooit problemen mee gehad.
Nu na de update met Android 14 doet ie het ene keer wel dan niet, moet tel opnieuw starten werkte het weer,
vervolgens tijdje later werkt NFC weer niet, weer opnieuw opstarten werkt ie weer, echt zwaar klote !
Meer mensen dit probleem, gebruik hem voor OV en betalen in winkels...
Nog nul problemen gehad met contactloos betalen sinds de update. Heb het topic niet terug gelezen maar als geprobeerd je pinpas te verwijderen en opnieuw toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
13art schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:00:
[...]

Nog nul problemen gehad met contactloos betalen sinds de update. Heb het topic niet terug gelezen maar als geprobeerd je pinpas te verwijderen en opnieuw toe te voegen?
Heb me hele telefoon naar fabriek instellingen gezet, dus alles opnieuw geïnstalleerd en probleem blijft !

***Edit***
Heb nu dat als ik de ING app open NFC werkr, sluit ik de ING app weer dan werkt NFC weer niet !

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 04-11-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
13art schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:59:
Zoals Google het doet is voor mij niet anders als een pinpas waarmee je contactloos betaalt. En bij een pinpas heb ik niet het gevoel gehad dat het onveilig was.

Sterker nog, de telefoon is dan nog wat veiliger aangezien die eerst nog ontgrendeld moet worden. Dat hoeft met een pinpas niet.
Niet helemaal

Als ik boven 50 euro met mijn pas zit, vraagt hij altijd om een pin.

Het hele punt wat ik minder veilig vind bij Google is ALS mijn telefoon ontgrendel is (en dat is hij als ik ermee bezig ben, bijvoorbeeld met een boodschappen lijst enz buiten de deur) dat hij dan al een betaling kan uitvoeren, puur omdat de toestel ontgrendeld is, ongeacht het bedrag.

Terwijl met een pas vanaf 50 euro die pin vereist is (en soms zelfs eerder, maar dat is willekeur)

Want bij Apple en Samsung Pay moet je bij je betaling alsnog verifiëren ook als je toestel ontgrendeld is.

Dat is dat kleine verschil wat ik dus niet zo fijn vind bij Google, en eigenlijk is het een best absurd probleem want in feite is mijn ontgrendelde toestel al klaar voor iedere betaling, zelfs als ik hem ontgrendel voor een andere reden.

Terwijl ik wel in de Play Store kan instellen dat zonder wachtwoord of vingerafdruk, de betaling niet doorgaat dus dan zou de Wallet dat ook moeten hebben wanneer je telefoon ontgrendeld is.

Zou fijn zijn als er net als bij de andere 2 voorbeelden alsnog moet verifiëren, of dat er tenminste een soort van een time out op zit, dus bijvoorbeeld dat je 20 of 30 seconden de tijd hebt en dat daarna een betaling een extra verificatie nodig heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 04-11-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:57:
[...]

Niet helemaal

Als ik boven 50 euro met mijn pas zit, vraagt hij altijd om een pin.

Het hele punt wat ik minder veilig vind bij Google is ALS mijn telefoon unlocked is (en dat is hij als ik ermee bezig ben, bijvoorbeeld met een boodschappen lijst enz buiten de deur) dat hij dan al een betaling kan uitvoeren, puur omdat de toestel unlocked is, ongeacht het bedrag.

Terwijl met een pas vanaf 50 euro die pin vereist is (en soms zelfs eerder, maar dat is willekeur)

Terwijl bij Apple en Samsung Pay je alsnog je betaling moet verifiëren ook als je toestel unlocked is.

Dat is dat kleine verschil wat ik dus niet zo fijn vind bij Google, en eigen een best absurd probleem want in feite is mijn unlockte toestel al klaar voor iedere betaling, zelfs als ik hem unlock voor een andere reden.

Terwijl ik wel in de Play Store kan instellen dat zo'n wachtwoord of vingerafdruk, de betaling niet doorgaat.

Zou fijn zijn als er net als bij de andere 2 voorbeelden alsnog moet verifiëren, of dat er tenminste een soort van een time out op zit, dus bijvoorbeeld dat je 20 of 30 seconden de tijd hebt en dat daarna een betaling een verificatie nodig heeft.
Waarom gebruiken jullie eigenlijk Google pay op telefoon, ipv bank zelf?
Ik heb wel Google pay ingesteld vanwege horloge, maar ik gebruik gewoon m'n bank als standaard. Die kan wel >50€ = pin (volgens mij kan ik dat niet eens uitzetten). Google pay op m'n horloge werkt dan ook gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
dragon2 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:02:
[...]

Waarom gebruiken jullie eigenlijk Google pay op telefoon, ipv bank zelf?
Ik heb wel Google pay ingesteld vanwege horloge, maar ik gebruik gewoon m'n bank als standaard. Die kan wel >50€ = pin (volgens mij kan ik dat niet eens uitzetten). Google pay op m'n horloge werkt dan ook gewoon.
Ik gebruik geen Google Pay vanwege wat ik zei (als Google dat zou aanpassen dan wel)

Maar meeste mensen die het gebruiken doen dat omdat hun bank alleen die optie aanbiedt, volgens mij is ING de enige met een eigen app tegenwoordig.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 04-11-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:07:
[...]

Heb me hele telefoon naar fabriek instellingen gezet, dus alles opnieuw geïnstalleerd en probleem blijft !

***Edit***
Heb nu dat als ik de ING app open NFC werkr, sluit ik de ING app weer dan werkt NFC weer niet !
Android 14 heeft wat andere API's en esen dan Android 13, dus het kan zo simpel zijn als dat de ING app niet lekker compatible is. Ook zijn ze bezig met Google Pay integratie, dus dan raakt hun app deze functie kwijt en komt er een knop om je pas toe te voegen aan Google Pay en betaal je daarmee.

Wat je ondertussen kunt doen is de ING app Onbeperkt te geven op batterij besparing zodat die niet in de slaapstand gaat, en zorgen dat het alle rechten heeft waar de app om vraagt of kan vragen zodat die in de achtergrond actief kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
ING app hier met Android 14 geen problemen. Gisteren en vandaag mee betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Pred schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:09:
ING app hier met Android 14 geen problemen. Gisteren en vandaag mee betaald.
Ging bij mij ook eerst goed, toen ineens niet meer, naar ING app te openen deed ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:50
Albert020 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:50:
[...]

Ging bij mij ook eerst goed, toen ineens niet meer, naar ING app te openen deed ie het weer.
Sorry als ik eroverheen gelezen heb, maar heb je via Samsung Members > diagnose de NFC getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Glassertje schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:19:
[...]

Sorry als ik eroverheen gelezen heb, maar heb je via Samsung Members > diagnose de NFC getest?
Nee niet gedaan, nu wel en lijkt normaal te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbx29sS-75-iXTkks7cPC90JYdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A3kkTAeIP5sPHZXSci2JGsGI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Albert020 op 04-11-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Ik lees hier soort gelijke verhalen, al gaat het over Android 13, er wordt daar geadviseerd om een fout rapport naar Samsung te sturen, zodat ze naar het probleem kunnen kijken. Misschien is dat een optie? Ze reageren doorgaans vrij snel.

Je kan als je in de buurt van een service center woont, je telefoon daar na laten kijken. Vond het wel bijzonder wat ze allemaal konden zien, toen ik daar een keer was.

[ Voor 0% gewijzigd door Glassertje op 04-11-2023 15:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Glassertje schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:41:
[...]

Ik lees hier soort gelijke verhalen, al gaat het over Android 13, er wordt daar geadviseerd om een fout rapport naar Samsung te sturen zodat ze naar het probleem kunnen kijken. Misschien is dat een optie? Ze reageren doorgaans vrij snel.

Ik kan je als je in de buurt van een service center woont, je telefoon daar na laten kijken. Vond het wel bijzonder wst ze allemaal konden zien, toen ik daar een keer was.
Telefoon is niet defect, software Android 14 geef het probleem bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Albert020 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:42:
[...]

Telefoon is niet defect, software Android 14 geef het probleem bij mij.
Daar is dat fout rapport toch ook voor?

Zo had ik een probleem dat ik af en toe niet bereikbaar was. Bleek na diagnose in de Samsung store, dat de update niet goed geïnstalleerd was. Ze hebben daar toen direct Android opnieuw erop gezet. Het probleem was daarna opgelost. Dat is de reden dat ik erover begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 12-09 19:38
Zit nog steeds een beetje te twijfelen om wel of niet al te updaten. Android auto is geen probleem wat ik begreep van een mede Tweaker. Lees nu wel weer wat NFC problemen. De vorige keer op de S21 naar Android 12 of 13 dat draadloos betalen niet meer werkte. "Telefoon wordt niet ondersteunt" Denk dat dit eerder aan de Volksbank/ASN ligt. Zijn er al mensen met draadloos betalen en lid van de Volksbank (ASN, SNS en RegioBank) goed hebben werken?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Laatst online: 00:07
Henkie-Jan schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:44:
Zijn er al mensen met draadloos betalen en lid van de Volksbank (ASN, SNS en RegioBank) goed hebben werken?
Ja, ik (ASN). Het werkte na de update precies hetzelfde; prima dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 19:22

Prosperot

Today is a gift...

Hier werkt ASN app ook prima op mn S23 na update naar android 14

[ Voor 22% gewijzigd door Prosperot op 07-11-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mizgala28 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:03:
[...]

Ik gebruik geen Google Pay vanwege wat ik zei (als Google dat zou aanpassen dan wel)

Maar meeste mensen die het gebruiken doen dat omdat hun bank alleen die optie aanbiedt, volgens mij is ING de enige met een eigen app tegenwoordig.
En alleen voor hun telefoon... En niet op de smartwatch. Maar vind de App van ING toch wel ouderwets als ik de andere banken tegen aanhoud.

Maar dit wordt denk ik een beetje off topic allemaal.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-11-2023 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
dutchnltweaker schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:47:
[...]
Maar dit wordt denk ik een beetje off topic allemaal.
Modbreak:Laten we het inderdaad bij de S23 reeks houden. Dus problemen i.c.m. de S23 toestellen prima, gesprekken over contactloos betalen in het algemeen hoort in een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Zijn er meer mensen bij wie de verticale app drawer niet meer werkt na de update?

Had Goodlock met HomeUp module geïnstalleerd, maar het verticaal scrollen doet het niet meer. Ook niet na herinstallatie. De hele optie "App list" lijkt verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
VPIPPFR schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:46:
Zijn er meer mensen bij wie de verticale app drawer niet meer werkt na de update?

Had Goodlock met HomeUp module geïnstalleerd, maar het verticaal scrollen doet het niet meer. Ook niet na herinstallatie. De hele optie "App list" lijkt verdwenen.
Met de standaard Launcher bedoel je neem ik aan? Ik gebruik als sinds jaar en dag Nova Launcher die werkt prima.

Ander dingetje wat opeens niet meer werk (na updaten Play system wellicht?) zijn de notificaties in Kiwi browser.
Ander dingetje wat vaak fout gaat, maar dat was ook voor de update, dat het volume niet altijd weer goed wordt terug gezet. Wat ik hier mee bedoel is, bijvoorbeeld na het inschakelen van een routine waarbij ik automatisch bepaalde volumes in stel en waarbij na het afronden de volumes weer terug gezet zouden moeten worden naar de originele positie, blijft het volume (bijv van (systeem)meldingen soms staan op maximaal of juist minimaal. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37
13art schreef op maandag 6 november 2023 @ 06:52:
[...]
Ander dingetje wat vaak fout gaat, maar dat was ook voor de update, dat het volume niet altijd weer goed wordt terug gezet. Wat ik hier mee bedoel is, bijvoorbeeld na het inschakelen van een routine waarbij ik automatisch bepaalde volumes in stel en waarbij na het afronden de volumes weer terug gezet zouden moeten worden naar de originele positie, blijft het volume (bijv van (systeem)meldingen soms staan op maximaal of juist minimaal. Iemand die dit herkent?
Ja, ervaar hetzelfde met mijn S23.

Wat helpt is de routine "bewerken" en opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Dus.... Ik heb mijn S23 vandaag voor de eerste keer laten vallen :'( :'( :'(

Gelukkig was het maar uit bed op een houten vloer, en zat hij in een redelijke case (geen geweldige - spigen crystal hybrid) en met screenprotector. Goed, het is een gebruiksartikel maar de eerste keer is toch altijd even slikken (en de eerste keer dat hij echt hard gaat vallen ook natuurlijk, ff afkloppen :P )

Er zit geen kras op ofzo, maar sinds het gebeurd is valt het me op dat heel vaak als ik hem oppak de trilmotor even een "Buzz" geeft. Een dubbele zelfs, bzzk-bzzk. Op het scherm gebeurt dan niks, het staat zelfs uit. Het is geen notificatie ofzo.

Ik vroeg me af, weten jullie waar dit door komt? Ik denk niet dat het te maken heeft met het vallen eigenlijk maar meer dat het me opviel omdat ik er meer op let.

Het is duidelijk iets dat getriggerd wordt door de accelerometer, maar het gebeurt niet altijd, alleen als hij een paar minuten stil heeft gelegen. Echter is het vervelend want het voelt alsof hij mijn aandacht trekt voor een notificatie ofzo. Er is echter niets nieuws. Misschien iets met samsung health? :?

Wat ik doe is: Hij ligt plat met scherm naar boven, ik pak hem op en draai hem ondersteboven zonder het scherm aan te raken. Dan heb ik 9 van de 10 keer dat bzk-bzk als hij tenminste een tijdje stil gelegen heeft. Ik vind het best irritant dus ik zoek naar een optie om het uit te zoeken.

[ Voor 39% gewijzigd door Llopigat op 08-11-2023 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Nu online
Llopigat schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:32:
Dus.... Ik heb mijn S23 vandaag voor de eerste keer laten vallen :'( :'( :'(

Gelukkig was het maar uit bed op een houten vloer, en zat hij in een redelijke case (geen geweldige - spigen crystal hybrid) en met screenprotector. Goed, het is een gebruiksartikel maar de eerste keer is toch altijd even slikken (en de eerste keer dat hij echt hard gaat vallen ook natuurlijk, ff afkloppen :P )

Er zit geen kras op ofzo, maar sinds het gebeurd is valt het me op dat heel vaak als ik hem oppak de trilmotor even een "Buzz" geeft. Een dubbele zelfs, bzzk-bzzk. Op het scherm gebeurt dan niks, het staat zelfs uit. Het is geen notificatie ofzo.

Ik vroeg me af, weten jullie waar dit door komt? Ik denk niet dat het te maken heeft met het vallen eigenlijk maar meer dat het me opviel omdat ik er meer op let.
Dat is volges mij een optie die je aan kan zetten, dat als je een melding gemist hebt als je telefoon ergens ligt dan trilt hij om te laten weten dat je een melding gemist hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XdgkILk7xQJpB9tiWMgVwPKx_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2NajCwofPKnQ42eW7qCcSmn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
fredhuizinga schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:39:
[...]
Dat is volges mij een optie die je aan kan zetten, dat als je een melding gemist hebt als je telefoon ergens ligt dan trilt hij om te laten weten dat je een melding gemist hebt.

[Afbeelding]
Bingo, bedankt @fredhuizinga _/-\o_ Ik heb het nog niet uitgebreid getest maar het klinkt helemaal alsof dat het is. Dat moet het wel wezen ja. Gek dat het me nog niet eerder is opgevallen. Maar misschien komt het doordat ik mijn galaxy watch niet om had, want dan komen de notificaties daarop binnen.

Update: Dit was het inderdaad, bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 09-11-2023 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Nu online
Henkie-Jan schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:44:
Zit nog steeds een beetje te twijfelen om wel of niet al te updaten. Android auto is geen probleem wat ik begreep van een mede Tweaker. Lees nu wel weer wat NFC problemen. De vorige keer op de S21 naar Android 12 of 13 dat draadloos betalen niet meer werkte. "Telefoon wordt niet ondersteunt" Denk dat dit eerder aan de Volksbank/ASN ligt. Zijn er al mensen met draadloos betalen en lid van de Volksbank (ASN, SNS en RegioBank) goed hebben werken?
Het is aan jezelf maar ik heb zelden problemen gehad met updaten en ook nu naar Android 14 nog geen probleem gehad. Wel een paar keer een paar kleine glitches gehad maar ik moet de telefoon nog resetten en wellicht dat het dan opgelost is.

Ik heb ook alles stock en heb 'standaard' apps want een probleem kan natuurlijk ook aan een app liggen die nog geüpdatet moet worden ipv dat het aan Samsung ligt.

Wat nieuwe OS updates betreft doet Samsung het altijd wel goed want nieuwe iOS updates willen nog wel eens problemen geven maar dat wordt dan gelukkig wel weer snel opgelost door Apple. Google daarentegen is wat trager met updaten van z'n pixel toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
De boel ook net geüpdate. Ik gebruik Nova Launcher maar merk voorlopig eigenlijk niks behalve een ander lettertype en grote etc in de Android schermen zoals instellingen, Quick panel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ChiMan schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:16:
[...]

Ja, ervaar hetzelfde met mijn S23.

Wat helpt is de routine "bewerken" en opslaan.
Gedaan met alle routines maar het probleem blijft. Het lijkt behoorlijk lukraak. Soms gaat het goed, soms blijven bepaalde schuiven uit staan. Dan bij de ene routine en dan weer bij de andere. Nou ja, het is zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 14:57
Sinds de update naar Android 14/OneUI6 werkt GoodLock Home up niet helemaal meer. Dit was al bekend maar ik stel middels deze app ook het aantal favoriete apps in (de vaste rij onderaan op je homescherm). Hier heb ik er 6 staan en ondanks dat dit ingesteld staat binnen Good Lock kan ik er maar 5 kwijt. Wijzig ik dit vervolgens weer binnen de app dan zijn het er weer 6 om korte tijd later weer terug naar 5 te schakelen. (binnen goodlock staat het dan nog wel op 6 ingesteld).

Hopelijk snel een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Tante zit bij mij met redelijk nieuwe S23U. Direct android 14 erop dus geen idee of dit probleem er anders ook zou zijn geweest:

Bij betalen van een weborder met ideal via de rabo app blijft het scherm wit, de app laadt niet.

Komt iemand dit bekend voor, iemand een fix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:57
dragon2 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:34:
Tante zit bij mij met redelijk nieuwe S23U. Direct android 14 erop dus geen idee of dit probleem er anders ook zou zijn geweest:

Bij betalen van een weborder met ideal via de rabo app blijft het scherm wit, de app laadt niet.

Dit soort zaken liggen eerder aan de app zelf dan aan nieuwe updates. Heb je al geprobeerd de app geforceerd te stoppen? Evt kan je ook nog proberen de cache te legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn alle updates geladen? Met Android 14 heb je in ieder geval de laatste versie, maar er zijn nog 3 plekken:
Google Play Store
Samsung Galaxy Store
Google Play system updates

Dit probleem kan een issue zijn met de WebView componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Yup, dat gebeurd wel eens. Apps volledig afsluiten en opnieuw proberen is dan meestal de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
japie06 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:49:
[...]

Dit soort zaken liggen eerder aan de app zelf dan aan nieuwe updates. Heb je al geprobeerd de app geforceerd te stoppen? Evt kan je ook nog proberen de cache te legen.
De cache legen werkte 👍
Ik dacht dat de telefoon opnieuw opstarten de cache meteen wel zou legen, blijkbaar niet 🤷 D'oh 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Juancho schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:44:
De boel ook net geüpdate. Ik gebruik Nova Launcher maar merk voorlopig eigenlijk niks behalve een ander lettertype en grote etc in de Android schermen zoals instellingen, Quick panel etc.
Zijn de animaties niet anders? Hier voelt het heel erg stotterig aan. Ook minimaliseert de app niet terug naar het icoon maar in het midden.

Ik heb bij aanschaf (heb hem net een week) direct geüpdate naar 6.0 en ken 5.1 dus niet. Wat ik heb begrepen is dat het bij 5.1 wel soepel ging en ook dat de minimaliseren een animatie naar het icoon geeft.

Het is voor mij een reden om naar 5.1 terug te gaan. Ik kom van een veel trager toestel (Poco F3) met custom rom maar daar ging alles veel vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
J3roen schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:39:
[...]

Zijn de animaties niet anders?
Dat zou ik niet weten. Ik heb alle animaties uitgezet. Ik vind zoiets 3x leuk en daarna bloedirritant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Raymond schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:06:
[...]

Dat zou ik niet weten. Ik heb alle animaties uitgezet. Ik vind zoiets 3x leuk en daarna bloedirritant :D
Zelfs met animations 0x ervaar ik lag met third party launchers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

[...]

Zijn de animaties niet anders? Hier voelt het heel erg stotterig aan. Ook minimaliseert de app niet terug naar het icoon maar in het midden.

Ik heb bij aanschaf (heb hem net een week) direct geüpdate naar 6.0 en ken 5.1 dus niet. Wat ik heb begrepen is dat het bij 5.1 wel soepel ging en ook dat de minimaliseren een animatie naar het icoon geeft.

Het is voor mij een reden om naar 5.1 terug te gaan. Ik kom van een veel trager toestel (Poco F3) met custom rom maar daar ging alles veel vloeiender.
Ik gebruik geen launcher, maar hier minimaliseert de app gewoon (soepel) terug naar het icoon. Ik heb wel mijn telefoon nog handmatig gereboot na de update, toen ging die nog van alles bijwerken.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

thealterego1 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:10:
[...]

Ik gebruik geen launcher, maar hier minimaliseert de app gewoon (soepel) terug naar het icoon. Ik heb wel mijn telefoon nog handmatig gereboot na de update, toen ging die nog van alles bijwerken.
Met de default oneui launcher werkt alles wel soepel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Ik merk geen verschil. Alles draait nog net zo soepel met Nova als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Juancho schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:18:
[...]

Ik merk geen verschil. Alles draait nog net zo soepel met Nova als voorheen.
Misschien valt het niet op. Ik ben nogal kritisch en het vervelende is dat als ik het eenmaal heb gezien...
De tragere telefoon is veel sneller en vloeiender dan de One ui helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Geen idee ik houd aadog van tweaken met Nova dus ik zou verwachten dat ik traagheid wel opgemerkt zou hebben. Gewoon zelf wat dingen uitproberen dus. Misschien is er een setting niet goed of wat anders. Ik had alleen even dat mn s23 na updaten in zn geheel traag was maar heb de boel even gelaten, daarna opnieuw opgestart en toen was alles weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zie het ook niet. Net even de animaties van Nova en OneUI met elkaar vergeleken. Kan niet zeggen dat ik de een soepeler vind dan de ander. De animaties zijn anders maar trager kan ik zo niet zeggen. Maar goed ben ook iemand die het nu van een 4K scherm op een telefoon niet inziet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Hier ook wat lag met Nova Launcher maar lijkt weg te zijn na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ik probeer in de samsungmailapp een tweede office365/exchangeaccount toe te voegen. Dat gaat helemaal goed (dus bevestigd via authenticator enzo), tot net op het laatste stukje: Dan krijg ik opeens een scherm dat er toestemming bij de beheerder aangevraagd moet worden. En die beheerder is samsung.com :? En uiteraard kan ik daar op "aanvragen" klikken. Maar geen idee waar dat verzoek dan uiteindelijk naartoe gaat, iig krijg ik de mailapp daarna een foutmelding dat toestemming is geweigerd.

Enig idee wat hier nu mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:11
Wat is de beste manier om mijn muziek in iTunes naar een Samsung telefoon over te zetten? Ik heb ook YouTube music gebruikt maar dan krijg ik 1 lange onoverzichtelijke lijst met mijn muziek en loop je de hele tijd te zoeken en te scrollen op zoek naar een album/nummer. Ik bezit een MacBook Air maar geen Windows pc/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawinho
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 13:51
Zijn de bugs mbt Goodlock Homeup al opgelost voor One UI 6?
Dit houdt mij momenteel nog tegen om up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:23

aex351

I am the one

Iemand al opgemerkt dat de foto kwaliteit is veranderd (lees: verminderd) na de update met een S23 Ultra?

Heb een aantal foto's gemaakt 's avonds in een restaurant met wat minder licht en nagenoeg alle foto's zijn wazig.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 11-11-2023 10:55 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
elaho schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:46:
Wat is de beste manier om mijn muziek in iTunes naar een Samsung telefoon over te zetten? Ik heb ook YouTube music gebruikt maar dan krijg ik 1 lange onoverzichtelijke lijst met mijn muziek en loop je de hele tijd te zoeken en te scrollen op zoek naar een album/nummer. Ik bezit een MacBook Air maar geen Windows pc/laptop.
Al eens op Google gezocht met termen als bijvoorbeeld: iTunes to Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
Mijn S23 Ultra heeft sinds een aantal dagen een zwart vlekje (groepje dode pixels?) op het scherm. Ik heb hem zojuist aangemeld om hem volgende week op te laten halen voor reparatie. Ik heb het toestel aangeschaft toen deze net beschikbaar was en daardoor ook Samsung Care+ erbij gekregen. Hopelijk gaat Dynafix geen poging doen om hier geld aan te verdienen, want de reviews die ik lees zijn al te best.

Ik ga uiteraard een back-up maken van mijn toestel en hem in onderhoudsmodus zetten, zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Nu online
Kawinho schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:40:
Zijn de bugs mbt Goodlock Homeup al opgelost voor One UI 6?
Dit houdt mij momenteel nog tegen om up te graden.
Welke bugs? Na de update deed HomeUp het een paar dagen niet, maar sinds HomeUp is geüpdated heb ik geen problemen ervaren icm de S23U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
BrightSun schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:51:
Mijn S23 Ultra heeft sinds een aantal dagen een zwart vlekje (groepje dode pixels?) op het scherm. Ik heb hem zojuist aangemeld om hem volgende week op te laten halen voor reparatie. Ik heb het toestel aangeschaft toen deze net beschikbaar was en daardoor ook Samsung Care+ erbij gekregen. Hopelijk gaat Dynafix geen poging doen om hier geld aan te verdienen, want de reviews die ik lees zijn al te best.

Ik ga uiteraard een back-up maken van mijn toestel en hem in onderhoudsmodus zetten, zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Maak een foto van de voor en achterkant. Ik heb ooit een toestel met beschadigingen terug gekregen, maar ze trokken hun handen er vanaf. Het is inderdaad een waardeloze club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Je kan ook een afspraak maken bij Samsung care center. Ben zelf 2x fysiek geweest in Amsterdam Noord.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
jamesbond007uk schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:54:
Je kan ook een afspraak maken bij Samsung care center. Ben zelf 2x fysiek geweest in Amsterdam Noord.
Het probleem is dat ik bijna 1,5 uur enkele reis bezig ben om mijn toestel daar te krijgen. Verschillende locaties zoals Breda of Utrecht repareren niet meer op locatie en sturen je telefoon ook gewoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

BrightSun schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:10:
[...]

Het probleem is dat ik bijna 1,5 uur enkele reis bezig ben om mijn toestel daar te krijgen. Verschillende locaties zoals Breda of Utrecht repareren niet meer op locatie en sturen je telefoon ook gewoon op.
Voor mij geld het zelfde, met OV ongeveer 1,5 uur maar je kan het dus zelf afgeven en je bent er bij. Daarna (of ervoor) lekker Amsterdam in gaan.

Voor zo'n duur toestel zou ik het zelf weer doen :)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
fredhuizinga schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:14:
[...]

Welke bugs? Na de update deed HomeUp het een paar dagen niet, maar sinds HomeUp is geüpdated heb ik geen problemen ervaren icm de S23U.
Verticaal scrollen in de app drawer werk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:11
VPIPPFR schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:46:
[...]

Verticaal scrollen in de app drawer werk niet meer.
Volgens mij gebruikt OneUI al zo lang ik me herinner lang geen verticaal scrollen in de app drawer. Zelfs al in Touchwiz was het scrollen in de app drawer horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
Of-Aaargh schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:49:
[...]

Volgens mij gebruikt OneUI al zo lang ik me herinner lang geen verticaal scrollen in de app drawer. Zelfs al in Touchwiz was het scrollen in de app drawer horizontaal.
Dat zou kunnen. Maar met Goodlock in combinatie met Home Up, bestond de optie om dat scrollen weer verticaal te laten gebeuren. En die optie is na de update dus kapot.
Pagina: 1 ... 34 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos