Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54

Prosperot

Today is a gift...

Reaper.JA2 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:26:
[...]

Had ik hier onlangs ook (Android Auto werd niet herkent). Wat hielp was het schoonmaken van de USB poort. Zat ook onverwacht veel troep al in :9~
Hier hetzelfde probleem gehad. Connectors paste ook steeds slechter.
Schoonmaken van de USB poort bracht de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Seesar schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

kleine update;

telefoon had na laatste keer volledig resetten en niets geinstalleerd (alleen ingelogd met android account) in 8 uur tijd op nachtkastje ene drain van 50%.

telefoon ingestuurd naar Samsung en net terug. Moederbord is vervangen, m.a.w. er leek een physiek probleem te zijn.

Ik geloof niet echt in maandag ochtend modellen (het is geen handwerk meer), dus ik deel dit meer dat als je hardnekkige batterij problemen hebt, wellicht dat er iets fout zit in het design etc.

het is verder geen klacht want telefoon op vrijdag door koerier opgehaald en zojuist weer netjes gerepareerda fgeleverd, maar het is FYI mocht je dus lopen pielen met je batterij-duur.

Ik stuur nog even een update over 2 weken of het probleem opgelost lijkt te zijn.
Een design fout na 9 maanden lijkt me sterk of ze moeten iets aangepast hebben tussentijds.
Ook met machinaal werk heb je kans op defecten. Onderdelen komen van verschillende leveranciers en fabrieken en worden uiteindelijk geassembleerd.

Maar gelukkig dat je een nieuwe hebt gekregen. Ik ben in ieder geval tevreden over de accuduur en de S23 Ultra in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-05 10:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Glassertje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:00:
Nou, de eerste S24+ met een Exynos 2400 CPU is opgedoken in een benchmark. Performance ligt dicht bij een Snapdragon 8 Gen 3. Dit bericht betekend wel dat dit de laatste Samsung hier voor mij is. Ben wel genezen van Exynos.

En Samsung begint Apple trekjes te krijgen. Alleen de S23 ultra krijgt een Snapdragon, om kopers te stimuleren om een Ultra te kopen.

Edit: zie nu pas dat het artikel al sinds 12-10-2023 online staat.
Wat ik begrepen heb is dat de S24 Ultra wereldwijd met de Snapdragon 8 Gen 3 geleverd gaat worden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:23
Samsung S23 Google Play system update 1 october 2023, 55 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:25
Glassertje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:00:
En Samsung begint Apple trekjes te krijgen. Alleen de S24 ultra krijgt een Snapdragon, om kopers te stimuleren om een Ultra te kopen.
Dat is nog altijd wel iets beter dan de situatie met de S21/22 waarbij alle varianten bij ons de Exynos hadden. Nu heb je iig de praktischere keuze om de Ultra te halen ipv importen uit andere regio's met al het gedoe etc. eromheen.
Niet dat ik die zou willen ivm grote want vind mijn normale S23 qua formfactor nog steeds bijzonder prettig, maar als je per se snapdragon wilt heb je dus de keuze.

Maar goed, hoop deze telefoon wel te blijven gebruiken tot de S27 of S28 er is ofzo.😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:43
sjaool schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:56:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat de S24 Ultra wereldwijd met de Snapdragon 8 Gen 3 geleverd gaat worden.
Zie Dat ik een typfout gemaakt. Heb. Bedoelde dus de S24 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
!mark schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 01:55:
[...]

Dat is nog altijd wel iets beter dan de situatie met de S21/22 waarbij alle varianten bij ons de Exynos hadden. Nu heb je iig de praktischere keuze om de Ultra te halen ipv importen uit andere regio's met al het gedoe etc. eromheen.
Niet dat ik die zou willen ivm grote want vind mijn normale S23 qua formfactor nog steeds bijzonder prettig, maar als je per se snapdragon wilt heb je dus de keuze.

Maar goed, hoop deze telefoon wel te blijven gebruiken tot de S27 of S28 er is ofzo.😛
Vind je dat je een keuze hebt? Er zijn genoeg mensen die een ultra niet kunnen betalen, dus tot zover de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Glassertje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 04:28:
[...]

Zie Dat ik een typfout gemaakt. Heb. Bedoelde dus de S24 Ultra.
Dit is een nieuwsbericht van GSMArena van 6 oktober jl.

Samsung Galaxy S24 Ultra tipped to exclusively use the Snapdragon 8 Gen 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Ik heb ook liever geen Exynos meer maar qua prestaties is het verschil deze keer wel erg klein tov voorgaande modellen.

Maar een soc is niet alleen cpu prestaties maar ook de gpu, isp oftewel beeldverwerking van de camera, modem etc.
En er is nog weinig bekend over de efficiency van de soc.

Dus ondanks dat het nu beter lijkt blijf ik terughoudend wat betreft de Exynos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:06
Garret1410 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:08:
Ik heb ook liever geen Exynos meer maar qua prestaties is het verschil deze keer wel erg klein tov voorgaande modellen.

Maar een soc is niet alleen cpu prestaties maar ook de gpu, isp oftewel beeldverwerking van de camera, modem etc.
En er is nog weinig bekend over de efficiency van de soc.

Dus ondanks dat het nu beter lijkt blijf ik terughoudend wat betreft de Exynos.
Gaat idd niet alleen om prestaties maar vooral ook batterijverbruik... Had met mijn s22u geen klachten wat betreft prestaties, al zouden die wat minder zijn dan de SD versie, maar met de S23u merk ik wel wat een verschil er is qua batterijduur.

De S22u kon ik met gemak een ruime dag gebruiken, was prima en goed genoeg. Maar de S23U gaat redeljk standaard 2 dagen mee. Net dat beetje extra wat toch wel fijn is.

Als de S24U standaard de SD krijgt vind ik dat samsung daar ook wel wat mee zegt, namelijk dat hun eigen exynos niet gelijkwaardig is en de SD de echte ultra soc is? Anyway, sowieso weer afwachten allemaal tot er echte reviews, benchmarks en ervaringen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door m0ridin op 27-10-2023 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:29

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Om, zoals in het verleden in elk Samsung telefoon topic, niet eindeloze een discussies te krijgen over de snapdragon vs exynos even het daarvoor bestemde topic toegevoegd aan de topicwaarschuwing.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!
neeecht schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 01:33:
Samsung S23 Google Play system update 1 october 2023, 55 MB.
Voor wie de Google Play System Updates niet bijhouden, je kunt dit controleren via:

Instellingen - Beveiliging en Privacy - Klik op Updates, en dan de Google Play Systeemupdate.

Voor de Europese S23 serie zou die op 1 oktober moeten staan nu, ook de beveiligingsupdate.

Aangezien Google Android 14 afgelopen maand heeft uitgebracht zijn er meer verbeteringen, en met de Android 14 update die er ook aankomt vanuit Samsung helpt het om je device tip top bij te hebben:
https://9to5google.com/20...android-14-stable-update/

Wat dan ook helpt is zorgen voor updates van alle Galaxy Apps die via de Samsung Galaxy Store komen, alsmede de updates die via de Google Play store komen. Onlangs nog iemand die de Galaxy Store uitgeschakeld had, de Samsung Galarij app niet updated, en vervolgens de integratie met Onedrive kapot waardoor de foto backup niet liep.

Verder controleer dat je backups goed werken en alles van belang veilig staat. Bekijk vooral of je Whatsapp bibliotheek qua media opgeschoond kan worden, en die een volledige backup kan maken. Hoewel het misschien 1 op de 10.000 is waar een OS upgrade niet lekker of helemaal fout loopt, als jij diegene bent is het zwaar K als je je data kwijt bent, en te grote WhatsApp bibliotheken willen wel eens al hun media kwijt zijn of helemaal niet restoren. Kopieer de Whatsapp media folders naar een andere opslag op PC of in de cloud, en delete vervolgens alles ouder dan periode X op je telefoon bijvoorbeeld om die compacter te maken. Dan heb je de data nog wel mocht het nodig zijn.

Laatste, de groep die via ADB debloated heeft op hun toestel. De kans is groter voor jullie dan voor de rest dat er iets mis gaat. Samsung gaat ervan uit in hun software dat de systeemapps op een bepaalde manier aanwezig en actief zijn. Hun upgrade scripts bij een OS update gaan daarmee om in de scripts ervoor. Klopt daar iets niet krijg je te maken met bijvoorbeeld read only stukken in de software, brakke referenties, met als gevolg software crashes of erger. Dus zorg voor backups, backups en nog eens backups. Gaat het dan mis kun je gerust even een fabrieksreset doen en raak je niets ernstigs kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:27:
[...]

Voor wie de Google Play System Updates niet bijhouden, je kunt dit controleren via:

Instellingen - Beveiliging en Privacy - Klik op Updates, en dan de Google Play Systeemupdate.
Vreemd, daar staat hij bij mij niet. Echter staat hij wel onder Settings -> About -> Software . Als iemand hem op die andere plek niet kan vinden kan je daar ook kijken dus.
swhnld schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:27:
[...]
Voor de Europese S23 serie zou die op 1 oktober moeten staan nu, ook de beveiligingsupdate.
Hmm bij mij staat die op 1 May 2023. Vreemd. Want mijn telefoon is veel later gemaakt dan Mei, ik heb hem pas twee weken binnen en hij was speciaal gemaakt (speciale kleur). Ik moest er ook weken op wachten omdat die kleur niet op voorraad was. Ik zal ff de doos opsnorren om te zien wanneer hij eigenlijk gemaakt is.

Ik heb overigens geen Google account ingelogd maar ik heb natuurlijk wel play services (want die staan er op tenzij je hem root en dan ben je je knox flag kwijt). Bovendien wil ik wel push services hebben. Je kan ook gewoon sommige play services zoals push notificaties gebruiken zonder account. Onder de play store kan ik de google apps ook gewoon updaten ondanks dat ik geen google account heb.

Ik gebruik nooit een google account want google weet al teveel van mij. Waar ik uberhaupt clouddiensten nodig heb, gebruik ik die van Samsung (Samsung Pay ipv google pay bijvoorbeeld). Want daar kan ik per app instellen wat hij aan privacygevoelige gegevens in kan stellen. Bovendien heeft Samsung niet mijn hele webgedrag om mee te correleren.
Laatste, de groep die via ADB debloated heeft op hun toestel. De kans is groter voor jullie dan voor de rest dat er iets mis gaat. Samsung gaat ervan uit in hun software dat de systeemapps op een bepaalde manier aanwezig en actief zijn. Hun upgrade scripts bij een OS update gaan daarmee om in de scripts ervoor. Klopt daar iets niet krijg je te maken met bijvoorbeeld read only stukken in de software, brakke referenties, met als gevolg software crashes of erger. Dus zorg voor backups, backups en nog eens backups. Gaat het dan mis kun je gerust even een fabrieksreset doen en raak je niets ernstigs kwijt.
Nooit last van gehad en ik gebruik al jaren Samsung met debloating :P Maargoed een keer moet de eerste zijn. Samsung is wel waardeloos qua bloatware helaas. Zelfs allerlei celebrity news troep staat er nog steeds op ("Upday").

Altijd een goed idee van backups idd. Ik heb natuurlijk geen google drive maar ik backup wel eens lokaal. En al mijn chats (WhatsApp, Telegram, Signal enz) lopen via een Matrix server thuis dus die bewaart alles sowieso in een enorme database.

[ Voor 31% gewijzigd door Llopigat op 27-10-2023 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:27

john43

Emmen

Knip, dit hoort in aankoopadvies.

[ Voor 132% gewijzigd door 13art op 28-10-2023 09:43 ]

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:29:
Altijd een goed idee van backups idd. Ik heb natuurlijk geen google drive maar ik backup wel eens lokaal. En al mijn chats (WhatsApp, Telegram, Signal enz) lopen via een Matrix server thuis dus die bewaart alles sowieso in een enorme database.
Je hebt een Samsung account, en Samsung backup is ingebouwd, dus die kun je gebruiken voor alle instellingen en apps van de telefoon.
Media moet dan nog wel handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vraag aan de mensen met een ultra. Is het makkelijker om te wennen aan het formaat en gewicht van het toestel? Nu gebruik ik een nog een s9 en ik twijfel aan het formaat en behoorlijke gewicht van de s23 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penicks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:06
koop dan een gewone s23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat is een optie, maar de camera van de ultra is wel top natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:49
darkdesign schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:42:
Vraag aan de mensen met een ultra. Is het makkelijker om te wennen aan het formaat en gewicht van het toestel? Nu gebruik ik een nog een s9 en ik twijfel aan het formaat en behoorlijke gewicht van de s23 ultra.
ik zelf was vrijwel snel gewend aan de S23 ultra qua formaat en gewicht. Wel moet ik zeggen dat het vasthouden zonder hoesje vrijwel niet te doen is met de gladde achterkant.

De case die ik gebruik is :
https://www.phonelife.nl/...PHTH5JsNw4N0aAnoNEALw_wcB

Deze is lekker dun en zeer steving en je hebt er een goede grip mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Geraedus op 29-10-2023 20:10 ]

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het went echt heel snel. Als ik nu mijn S9 Plus in de handen heb dan is dat echt een kleine telefoon. En de S9 Plus was zeer zeker niet klein. De Ultra is dan wel zwaarder maar qua gebruik is het echt een geweldige telefoon waarmee je gemakkelijk de dag en misschien zelfs langer door komt dankzij de goede accu en zuinige processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Zelf recent komend van een S7. Ja, went allemaal vrij rap. Je zult hem alleen wat sneller met twee handen willen beet pakken. (Een handig links/rechts boven in komen met je duim is erg tricky zonder te moeten balanceren. Ik merk dat ik hem bij die actie al snel horizontaal houd zodat hij in je palm rust in plaats van te vertrouwen op je case en zwaartekracht.)

Zit nog te denken voor zo'n pop socket, of iets vergelijkbaars waardoor ik hem via dat kan 'klemmen' in mijn palm. Gebruik misbruik daar nu de kickstand van mijn Spigen Slim Armor voor, maar dat is ook maar een klein press-fit stukje plastic wat dat nooit lang gaat volhouden.

Nog geen seconde spijt gehad van mijn upgrade, wat een beest van een apparaat! :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Ischium op 29-10-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:35
Zelf had ik voor de s23u een s8. Grootste twijfel punt om de ultra te kopen was bij mij ook het formaat. Maar eigenlijk na een dag of 2 in gebruik wou ik al niet meer terug. Formaat went erg snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:14:
[...]

Het went echt heel snel. Als ik nu mijn S9 Plus in de handen heb dan is dat echt een kleine telefoon. En de S9 Plus was zeer zeker niet klein. De Ultra is dan wel zwaarder maar qua gebruik is het echt een geweldige telefoon waarmee je gemakkelijk de dag en misschien zelfs langer door komt dankzij de goede accu en zuinige processor.
Dat is best persoonlijk.

Ik heb tussen de S8 en de S23 een jaar of twee een A52s gehad. Ik ben echt nooit gewend aan de grootte van dat onding, met name de breedte. Hij ligt gewoon niet goed in de hand. Hij is met case net te breed dat ik het krampachtig aanvoelt om hem vast te houden, en dat is nooit weggegaan.

Ik heb het altijd vervelend gevonden na de S8 en elke keer als ik nu de S23 oppak, merk ik meteen op wat een veel fijner formaat het is. Een S23 Ultra zou voor mij nooit kunnen werken.

Een Fold5 gek genoeg dan weer wel trouwens. Want die is ingeklapt zelfs smaller dan de S23! Alleen die was te duur.

[ Voor 5% gewijzigd door Llopigat op 30-10-2023 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:07
Ik heb zowel de Fold 4 gehad als nu de S23 Ultra. En het klopt op zich wel, vooral de breedte van een toestel speelt een grote rol hoe het toestel in de hand ligt. Hoewel de Fold fiks zwaarder en dikker is dan de S23 Ultra, vond ik 'm ook fijner in de hand liggen, omdat-ie veel smaller is dan zelfs de gewone S23. Maar goed, dat fijn in de hand liggen daar heb je niet zoveel aan door het onbruikbaar smalle voorscherm van de Fold 3/4/5. Daardoor kun je de telefoon opgevouwen eigenlijk alleen maar gebruiken voor notificaties en heel kort typen op het ieniemienie priegel-toetsenbordje, en moet je vrijwel altijd de telefoon openklappen om 'm goed te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
OneUI 6 komt binnen.

[ Voor 255% gewijzigd door Thombias op 30-10-2023 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:57
One ui6 komt nu binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is even wennen, je moet je grip aanpassen.
Ikzelf neem het ook mee met kleding kopen dat die wel in mijn broekzak past.
Maar ben je gewend is het toestel erg fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Android 14 upgrade is uit. Ruim 3 Gb download.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJI4ym3Dqo_VtZT-PTJzTlvN4VU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bo9k2LM8M4dmayMu885r5vEa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:03
Krijg hem hier ook binnen.

Voor degene die willen weten wat er precies nieuw is, Sammobile heeft een goede breakdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Llopigat schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 00:26:
[...]

Dat is best persoonlijk.

Ik heb tussen de S8 en de S23 een jaar of twee een A52s gehad. Ik ben echt nooit gewend aan de grootte van dat onding, met name de breedte. Hij ligt gewoon niet goed in de hand. Hij is met case net te breed dat ik het krampachtig aanvoelt om hem vast te houden, en dat is nooit weggegaan.

Ik heb het altijd vervelend gevonden na de S8 en elke keer als ik nu de S23 oppak, merk ik meteen op wat een veel fijner formaat het is. Een S23 Ultra zou voor mij nooit kunnen werken.

Een Fold5 gek genoeg dan weer wel trouwens. Want die is ingeklapt zelfs smaller dan de S23! Alleen die was te duur.
Het is natuurlijk wel zo dat de S23 Ultra nooit ontworpen is met de bedoeling om deze met een hand te kunnen bedienen ook als doen ze alsof dat wel zo is. Ik bedien mijn telefoon dan ook nooit met een hand.

Maar inderdaad, het is een persoonlijk iets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
japie06 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:11:
Krijg hem hier ook binnen.

Voor degene die willen weten wat er precies nieuw is, Sammobile heeft een goede breakdown.
Sammobile loopt tegenwoordig achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Wel vreemd dat de de google play systemupdate van 1 juli is op de nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thombias schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:01:
Wel vreemd dat de de google play systemupdate van 1 juli is op de nieuwe firmware
Even handmatig updaten? Bij mij is de 1 oktober Play update geïnstalleerd (S23U, Europees toestel).

Instellingen - Info Telefoon - Software gegevens - Google Play-systeemupdate - Controleren op updates.

Is er een update, na installatie herstarten en nogmaals controleren. 1 oktober update was een 55 Mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 22:16
https://www.galaxyclub.nl...e-in-nederland-en-belgie/ https://www.androidplanet...23-android-14-update/?amp Nederland en belgie krijgt nu de uitrol. Denk de hele 23 serie, want s23 ultra krijgt hem hier ook.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 30-10-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
One ui 6.0 en Android 14 binnen en succesvol geïnstalleerd. Ben benieuwd na een dag qua veranderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Alles lijkt groter, alsof ik het toestel van mijn ouders vast heb.

(S23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:21
Hier ook binnen. Hopen op betere batterijduur. Zie nog weinig verschil verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
Caayn schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:13:
Alles lijkt groter, alsof ik het toestel van mijn ouders vast heb.

(S23)
Lettertype terugzetten naar Roboto (was de standaard in one ui 5) lijkt dit op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:07:
[...]

Even handmatig updaten? Bij mij is de 1 oktober Play update geïnstalleerd (S23U, Europees toestel).

Instellingen - Info Telefoon - Software gegevens - Google Play-systeemupdate - Controleren op updates.

Is er een update, na installatie herstarten en nogmaals controleren. 1 oktober update was een 55 Mb groot.
Op de oude firmware was het idd oktober maar op de nieuwe Android 14 is het 1 juli 2023 en een controle levert niet de oktober versie op.

Verder is RAM PLUS weer aangezet.
Er zullen wel meer instellingen teruggezet zijn naar default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:10
NeWSJuNK schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:19:
Hier ook binnen. Hopen op betere batterijduur. Zie nog weinig verschil verder.
Ja behalve het quick panel lijkt inderdaad veel hetzelfde. De spannende OS upgrades zijn helaas al een paar jaar achter ons ;(

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
Thombias schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

Op de oude firmware was het idd oktober maar op de nieuwe Android 14 is het 1 juli 2023 en een controle levert niet de oktober versie op.

Bij mij staat ram plus nog steeds uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
GtrCraft schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Bij mij staat ram plus nog steeds uit
Oke, das vreemd. Zal wel alleen bij mij zijn dan.

Verder voelt alles sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Thombias schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:25:
[...]

Oke, das vreemd. Zal wel alleen bij mij zijn dan.

Verder voelt alles sneller aan.
Misschien stond deze al aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
Persoonlijke tip om te doen na een update. Galaxy app booster via good guardians een keer laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thombias schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

Bij mijn telefoon is er niets terug gezet. Ik had oktober play en security update, en heb die nu ook nog.
Ook zijn er geen instellingen gewijzigd.

Het klinkt alsof je een probleem in de instellingen hebt. Je kunt proberen je cache van het toestel te wissen, en doe anders na een backup een reset naar fabrieksinstellingen en voordat je een backup terugzet kijk of alles dan wel werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
GtrCraft schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:28:
Persoonlijke tip om te doen na een update. Galaxy app booster via good guardians een keer laten draaien.
Waar kan je die vinden? en wat doet de app dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat de S23 Ultra nooit ontworpen is met de bedoeling om deze met een hand te kunnen bedienen ook als doen ze alsof dat wel zo is. Ik bedien mijn telefoon dan ook nooit met een hand.

Maar inderdaad, het is een persoonlijk iets. ;)
Het gaat me niet om het eenhandig bedienen. Dat doe ik eigenlijk nooit, ik gebruik altijd twee handen. Het is gewoon dat de "greep" om het toestel vast te houden erg oncomfortabel is voor me als hij te breed is. Het voelt krampachtig zodra het breder wordt dan de S23. Het bedienen doe ik wel met de andere hand.

Nou heb ik nooit de Ultra gehad, maar de A52s was dus al duidelijk te breed voor me (incl. case). De A52s is 75mm breed, de S23 is 70mm. En de Ultra 78mm. Dus de A52s ligt zelfs dichter bij de grootte van de ultra als je naar breedte kijkt! En ik gebruik altijd een behoorlijke case omdat ik de telefoon wel eens laat vallen.

Helaas zijn al Samsung's midrangers erg groot geworden, ik had ook een tijdje een A40 en die was geweldig van formaat (zeer dicht bij de S23 qua formaat trouwens). Maar de A40 was echt een traag prul waar je niks aan had. Tergend langzaam allemaal.

[ Voor 38% gewijzigd door Llopigat op 30-10-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
dutchnltweaker schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Waar kan je die vinden? en wat doet de app dan?
In de galaxy store, eerst good guardians installeren en dan via die app galaxy app booster.
Deze optimalisteert apps voor je apparaat en android versie, dit gebeurd normaal als deze een lange tijd aan de lader ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
GtrCraft schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:33:
[...]

In de galaxy store, eerst good guardians installeren en dan via die app galaxy app booster.
Deze optimalisteert apps voor je apparaat en android versie, dit gebeurd normaal als deze een lange tijd aan de lader ligt.
Maar dat gaat toch ook automatisch toch na ene tijdje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Bij mijn telefoon is er niets terug gezet. Ik had oktober play en security update, en heb die nu ook nog.
Ook zijn er geen instellingen gewijzigd.

Het klinkt alsof je een probleem in de instellingen hebt. Je kunt proberen je cache van het toestel te wissen, en doe anders na een backup een reset naar fabrieksinstellingen en voordat je een backup terugzet kijk of alles dan wel werkt?
Ik doe altijd een fabrieksreset na een grote update. Geen flauw idee waarom die op 1 juli blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Thombias schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

Ik doe altijd een fabrieksreset na een grote update. Geen flauw idee waarom die op 1 juli blijft staan.
Heb je die update überhaupt voor de firmware update wel gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
dutchnltweaker schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

Klopt, maar nu kan eerder gebruiken maken van betere performance en batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
[...]

Een factory reset zet de google play systeem update ook terug naar de ingebouwde versie. Dat is dus 1 juli in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 22:34
One ui 6 hier ook binnen op de S23 ultra. Naast wat kleine ui veranderingen zie ik weinig spannends. Wel heb ik 1 probleem wat ik niet opgelost krijg:

In de secure folder heb ik al mijn werkgerelateerde zaken staan om dat een beetje gescheiden te houden. Sinds de update werkt Chrome in de secure folder echter niet meer. Heb al geprobeerd de app data van Chrome te verwijderen, via de play store alle updates te verwijderen en opnieuw te installeren, maar geen succes. Hij crasht simpelweg meteen bij het openen.

De standaard fabrieksversie van Chrome werkt wel in de secure folder, maar als ik chrome dan weer update werkt het niet meer. Chrome buiten de secure folder heeft geen enkel probleem.
Iemand toevallig nog een idee wat ik hieraan kan doen?

Edit: mocht iemand anders hier tegenaan lopen, voor nu opgelost door in secure folder de chrome beta te gebruiken, die werkt wel.

[ Voor 8% gewijzigd door pimjai op 30-10-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Ik heb dat nog nooit gedaan. Bij geen enkele telefoon van mij en daar nooit problemen mee ondervonden. Wel draai ik zo af en toe SD Maid SE om de cache op te schonen. Maar verder dus niets. Ik vind een fabrieksreset wel een drastische maatregel zo na iedere grote update. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:06
Ligt het aan mij is het batterijverbruik overzicht nogal, bagger?

Vond het altijd wel handig te zien wat de SOT en batterijverbruik sinds laatste keer 100% opladen was.

Nu zie ik alleen dat het laatst opladen zolang geleden was en kan iik verder alleen per dag de SOT en usage bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

Ja, dat gaat automatisch, en kun je ook bij apparaat onderhoud doen.
Overigens worden de apps ook geoptimaliseerd tijdens de installatie van updates.
Dus het voegt niets toe om daarvoor een externe app erbij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
swhnld schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:00:
[...]

Ja, dat gaat automatisch, en kun je ook bij apparaat onderhoud doen.
Overigens worden de apps ook geoptimaliseerd tijdens de installatie van updates.
Dus het voegt niets toe om daarvoor een externe app erbij te zetten.
Via apparaatonderhoud is niet hetzelfde, die zet apps gewoon uit, of ruimt de cache op. En app updates doen deze optimalisaties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GtrCraft schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:09:
[...]

Via apparaatonderhoud is niet hetzelfde, die zet apps gewoon uit, of ruimt de cache op. En app updates doen deze optimalisaties niet.
Na elke update van de telefoon zie ik anders tijdens het herstarten de opmerking apps optimaliseren voorbij komen. Of dat nu een security update is of een play system update. Dus dat gebeurt al minimaal 1 keer per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zijn de app iconen nu wat groter geworden? of lijkt dat maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
swhnld schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Na elke update van de telefoon zie ik anders tijdens het herstarten de opmerking apps optimaliseren voorbij komen. Of dat nu een security update is of een play system update. Dus dat gebeurt al minimaal 1 keer per maand.
Dat is ook niet hetzelfde, maargoed als je het niet wilt gebruiken dan doe je dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Geraedus schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:42:
[...]

Heb je die update überhaupt voor de firmware update wel gehad?
Ik heb dat zeker. OneUI 6.0 Android 14.
Draait prima hier. Het voelt zelfs sneller aan dan OneUI 5.1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58iATBBuhnvhxsVKMFqK0kxPhbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QkqB6gHES7kzHcnmXGgx8hg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Thombias op 30-10-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 12:49
Thombias schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:41:
[...]

Ik heb dat zeker. OneUI 6.0 Android 14.
Draait prima hier. Het voelt zelfs sneller aan dan OneUI 5.1

[Afbeelding]
nu nog snel je playstore bijwerken naar oktober :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GtrCraft schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Dat is ook niet hetzelfde, maargoed als je het niet wilt gebruiken dan doe je dat niet
Eigenlijk ben ik benieuwd wat dan wel het verschil is, want dat zie ik niet terug hier? Het enige wat je zegt is wat het niet is.

Wat ik lees in de Galaxy Store is dat Good Guardians de opvolger van Galaxy Labs is, dus klinkt als een soort test omgeving met potentiële features die naar je telefoon kunnen komen:
https://galaxystore.samsu...ndroid.samsung.utilityapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
ascent schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Dat is dus het probleem. Die komt maar niet binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:48
ascent schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Die krijg ik hier ook niet. Playstore blijft op september staan. Ook na Android 14 te hebben geinstalleerd.

Edit: foto toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHzyJZiznWiwRpLk_DfziOvlw3Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9Fev6r6w977THR6cdO1NQXU8.png?f=fotoalbum_large

S23 Ultra.

[ Voor 60% gewijzigd door dehardstyler op 30-10-2023 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Nog niet echt een fan van het nieuwe font. De letters staan erg dicht op elkaar en toch worden heel veel app titels afgekort:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4BENOpy9taYqgWv8IuA9Rk7rLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOV3P90fCbfw7uN4yrqCod7D.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij toonde hij voorheen twee regels onder elke app. Vreemd :? Zelfs met Roboto worden veel titels nu afgekort.

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 30-10-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Llopigat schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:59:
Nog niet echt een fan van het nieuwe font. De letters staan erg dicht op elkaar en toch wilden heel veel app titels afgekort:

[Afbeelding]
Ja hier ook, misschien dat iemand een suggestie heeft welke font het beste is.

Verder ben ik nu drie kwartier met de s23 aan het kloten en maar 2% van de batterij der af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Laatst online: 14-05 20:03
Same here (en ook de ultra), blijf ook op september zitten.
dehardstyler schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

Die krijg ik hier ook niet. Playstore blijft op september staan. Ook na Android 14 te hebben geinstalleerd.

[Afbeelding]

S23 Ultra.
Ik maakte in One UI 5 altijd graag gebruik van het swipe down gebaar in de app drawer om meteen met zoeken te beginnen. Maar als ik nu (One UI 6.0) een swipe down in de app drawer doe, sluit de app drawer. Nergens vind ik een instelling om het weer ter te krijgen. Iemand enig idee of het misschien toch in te stellen (zonder een andere launcher in te moeten stellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geraedus schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Ja hier ook, misschien dat iemand een suggestie heeft welke font het beste is.

Verder ben ik nu drie kwartier met de s23 aan het kloten en maar 2% van de batterij der af.
Volgens een post hierboven ergens is Roboto het oude font.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
swhnld schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:48:
[...]

Eigenlijk ben ik benieuwd wat dan wel het verschil is, want dat zie ik niet terug hier? Het enige wat je zegt is wat het niet is.

Wat ik lees in de Galaxy Store is dat Good Guardians de opvolger van Galaxy Labs is, dus klinkt als een soort test omgeving met potentiële features die naar je telefoon kunnen komen:
https://galaxystore.samsu...ndroid.samsung.utilityapp
Dit is een uitleg wat galaxy app booster doet: https://github.com/KelvinCrag/Optimizer

En dit is wat apps optimaliseren doet na een update: https://alvinalexander.co...er-system-upgrade-restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
boratnl schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:09:
Same here (en ook de ultra), blijf ook op september zitten.
Hmm gek. @ascent kun je eens een screenshot delen dat je al op oktober zit? :) En welke telefoon heb je, S23, S23+ of Ultra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
dehardstyler schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Hmm gek. @ascent kun je eens een screenshot delen dat je al op oktober zit? :) En welke telefoon heb je, S23, S23+ of Ultra?
Haha geloof je me niet of weet je niet waar je moet kijken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZ_f8MVyViTZ_SDhvZyXhVHHjdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbg2i8g44sD0PJBVK48l6rGE.jpg?f=fotoalbum_large

Is de ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
ascent schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:13:
[...]

[Afbeelding]

Is de ultra
Wilde even zeker weten dat we het echt over hetzelfde hebben, dank voor je screenshot. Raar hoor. Telefoon in NL gekocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
dehardstyler schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Wilde even zeker weten dat we het echt over hetzelfde hebben, dank voor je screenshot. Raar hoor. Telefoon in NL gekocht? :)
Yes, MediaMarkt. Kreeg oktober een paar dagen geleden binnen, maar volgens mij ben ik niet de eerste/enige met oktober. Mysterious ways van Google/Android. vziw staat deze ook los van de gekozen CSC, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:13:
[...]

[Afbeelding]

Is de ultra
Bij mij zie ik hetzelfde. Maar ik moet wel zeggen, ik was al geüpdatet naar die Play System update voor ik de Android 14 upgrade erop had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
ascent schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Yes, MediaMarkt. Kreeg oktober een paar dagen geleden binnen, maar volgens mij ben ik niet de eerste/enige met oktober. Mysterious ways van Google/Android. vziw staat deze ook los van de gekozen CSC, right?
Dat geef ik het op.
Die van mij is ook van de Mediamarkt. :+
swhnld schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:16:
[...]

Bij mij zie ik hetzelfde. Maar ik moet wel zeggen, ik was al geüpdatet naar die Play System update voor ik de Android 14 upgrade erop had gezet.
Dat is wel een goed punt, ik ben gelijk naar Android 14 gegaan, misschien dat daar het verschil zit dan.

[ Voor 32% gewijzigd door dehardstyler op 30-10-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
dehardstyler schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

[Afbeelding]

S23 Ultra.
Het vreemde is dat ik voorheen op mijn Ultra de 1 oktober update had.
Misschien een bugje die nog niet onderkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ach, jullie hebben tenminste al de nieuwe android versie ;-) Ik blijf nog even ongeduldig F5-en tot Israel's CSC bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Laatst online: 14-05 20:03
boratnl schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:09:

Ik maakte in One UI 5 altijd graag gebruik van het swipe down gebaar in de app drawer om meteen met zoeken te beginnen. Maar als ik nu (One UI 6.0) een swipe down in de app drawer doe, sluit de app drawer. Nergens vind ik een instelling om het weer ter te krijgen. Iemand enig idee of het misschien toch in te stellen (zonder een andere launcher in te moeten stellen).
Denk dat het er aan ligt dat de app Home Up (een app uit Good Lock) niet geschikt is voor One UI 6.0. Bummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
ascent schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:31:
Ach, jullie hebben tenminste al de nieuwe android versie ;-) Ik blijf nog even ongeduldig F5-en tot Israel's CSC bij is.
Gekocht bij de Mediamarkt, maar CSC uit Israel? Hoe, waarom, wat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
dehardstyler schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

Gekocht bij de Mediamarkt, maar CSC uit Israel? Hoe, waarom, wat? :+
Ik vind call recording een fijne feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
ascent schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:36:
[...]

Ik vind call recording een fijne feature :)
Haha heerlijk. Ik vond dat ook echt een fijne feature, dus waarom Google dat gesloopt heeft? En dat het dan wel in Israel werkt, alsof Google expres wil dat we geen gesprekken meer opnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
dehardstyler schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

Haha heerlijk. Ik vond dat ook echt een fijne feature, dus waarom Google dat gesloopt heeft? En dat het dan wel in Israel werkt, alsof Google expres wil dat we geen gesprekken meer opnemen?
Men schaart zich altijd achter "local laws", maar in NL is 't niet verboden. Ohwell. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
pimjai schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:50:
One ui 6 hier ook binnen op de S23 ultra. Naast wat kleine ui veranderingen zie ik weinig spannends. Wel heb ik 1 probleem wat ik niet opgelost krijg:

In de secure folder heb ik al mijn werkgerelateerde zaken staan om dat een beetje gescheiden te houden. Sinds de update werkt Chrome in de secure folder echter niet meer. Heb al geprobeerd de app data van Chrome te verwijderen, via de play store alle updates te verwijderen en opnieuw te installeren, maar geen succes. Hij crasht simpelweg meteen bij het openen.

De standaard fabrieksversie van Chrome werkt wel in de secure folder, maar als ik chrome dan weer update werkt het niet meer. Chrome buiten de secure folder heeft geen enkel probleem.
Iemand toevallig nog een idee wat ik hieraan kan doen?

Edit: mocht iemand anders hier tegenaan lopen, voor nu opgelost door in secure folder de chrome beta te gebruiken, die werkt wel.
Ah, zie net je edit maar toen ik https://www.sammyfans.com...ry-regarding-storage-bug/ tegenkwam was ik even bang dat dit je culprit zou kunnen zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
Is het tegenwoordig nog nodig om na een Android upgrade je cache partition op te schonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
GtrCraft schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

Dit is een uitleg wat galaxy app booster doet: https://github.com/KelvinCrag/Optimizer

En dit is wat apps optimaliseren doet na een update: https://alvinalexander.co...er-system-upgrade-restart
Merk nadat ik dat gedaan heb en me toestel opnieuw heb opgestart, het toestel weer smoother loopt.

De notificatie menu vond ik toch wel wat beter onder one ui 5 eerlijk gezegd, ook de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
ofwel ligt het aan mn netwerk maar kan geen 5G verbinding meer maken sinds de update

ik ben momenteel in gesprek met proximus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Vincent91 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:43:
ofwel ligt het aan mn netwerk maar kan geen 5G verbinding meer maken sinds de update

ik ben momenteel in gesprek met proximus
Heb even gechecked voor je, maar werkt in NL wel met Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
dehardstyler schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:50:
[...]

Heb even gechecked voor je, maar werkt in NL wel met Odido.
bij mij nu terug ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChiMan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:04:
Is het tegenwoordig nog nodig om na een Android upgrade je cache partition op te schonen?
Alleen bij problemen. Maak voor de zekerheid een goede backup voor de upgrade, voor het geval dat. Beter mee, dan om verlegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Kleine kans natuurlijk, maar kan iemand op A14 controleren of ze in de telefoon-app een callrecorder-setting hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
ascent schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:36:
Kleine kans natuurlijk, maar kan iemand op A14 controleren of ze in de telefoon-app een callrecorder-setting hebben?
Ik had het al gechecked naar aanleiding van onze discussie eerder. Helaas, ik kan geen calls recorden en heb ook geen instellingen die hieraan gerelateerd zijn. :(

edit: Ik had dit eerder al gevonden op Reddit, moest even terugzoeken, maar het lijkt sinds OneUI 5 te kunnen in de standaard Samsung Telefoon app. Wel alleen in de landen die het ondersteunen blijkbaar, TS van de screenshot zit in Korea:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYydAkfwKsk8jGhM0w7rd4TOHjo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hvwr4tfjrr0YHU6e7OQ7n31h.png?f=user_large

bron: https://www.reddit.com/r/...s_finally_decided_not_to/

edit2: er stond ergens in deze thread ook dat bellen via Wifi uit moest staan voordat de call recorder te voorschijn zou moeten komen, dit heb ik ook geprobeerd, maar helaas geen verschil.

[ Voor 49% gewijzigd door dehardstyler op 30-10-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:23
Ter info:

Band 32 - 1400 MHz werkt niet meer in 5G modus op de Samsung S23 bij KPN.
Dit was al het geval op de S22 na een update, nu ook niet meer werkend op de S23.

B32 was defect op de S23 bij Odidio, maar die werkt weer.
KPN gaat dus zwaar genaaid worden met de 5G testen met de Umlaut testen.

Prachtig staaltje werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 10:27
Hier ook update gedaan naar Android 14 maar heb nu continue het locatie iccontje
normaal ging deze alleen bij gebruik even aan, nu staat ie steeds in de statusbalk ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCeBase4pP797G4napkXBDAG24A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gqz6aEGsu7xIZjU2noquyjoj.jpg?f=user_large

***Edit***
Het heeft zich zelf al opgelost, vanmorgen was het icoontje weg en komt alleen even op als ik locatie app gebruik en is daarna weer weg ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Albert020 op 31-10-2023 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
dehardstyler schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

edit2: er stond ergens in deze thread ook dat bellen via Wifi uit moest staan voordat de call recorder te voorschijn zou moeten komen, dit heb ik ook geprobeerd, maar helaas geen verschil.
Ik denk dat dit andersom is; zodra je een call opneemt als je wifi-calling actief hebt, zegt de app dat 'ie de call niet kan opnemen vanwege wifi-calling. Da's nu ook al zo. Odido is zo beroerd in dit deel van Enschede dat ik in huis vooral ben aangewezen op wifi-calling, maar als ik een gesprek wil voeren met recording moet ik effe naar zolder; daar is wel gsm dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58
Wellicht dat ik het gemist heb, maar klopt het dat nog niet alle S23 toestellen de update kunnen krijgen? Ik heb een standaard versie (voor zover ik weet een 'normale', via Vodafone), maar zie nog geen update. Ook niet als ik handmatig check.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Ik heb zo'n vermoeden dat ze een ontwikkelaar in dienst hebben, die toch eens naar specsavers moet. Wat zijn icons groot geworden zeg. Vreselijk. Dan toch maar terug naar Nova ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Glassertje schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:15:
Ik heb zo'n vermoeden dat ze een ontwikkelaar in dienst hebben, die toch eens naar specsavers moet. Wat zijn icons groot geworden zeg. Vreselijk. Dan toch maar terug naar Nova ofzo.
Dat is voor mij geen probleem, maar dat de always on klok niet altijd in het midden van het scherm staat erger ik mij wel aan :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrhVKqBGD6QGsYl7_kH139e0YMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oxaov3LOb5XLtNkJbmIY3NOp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:11:
Wellicht dat ik het gemist heb, maar klopt het dat nog niet alle S23 toestellen de update kunnen krijgen? Ik heb een standaard versie (voor zover ik weet een 'normale', via Vodafone), maar zie nog geen update. Ook niet als ik handmatig check.
Vodafone heeft bij mijn weten een eigen firmware variant, en die is meestal later met updates en upgrades dan de internationale versie.
Pagina: 1 ... 32 ... 56 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos