Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

O, ik weet dat hij warm kan worden hoor maar ik belast mijn telefoon niet zo vaak met zware apps en games. :P

En een benchmark draaien? Daar ben ik tegenwoordig wel een beetje klaar mee. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Martino-s schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 00:16:
[...]

Top, goede keuze!
Mag ik vragen voor welk bedrag? Welke kleur? En hoeveel opslag?
Zelf heb ik al ruim een maand de S23 Ultra en heb nog nooit zo een fijne en goed telefoon gehad. Gefeliciteerd met je aankoop!
Verlengd bij Odido, 512Gb genomen dit keer, was iets van 1200 of zo en dan krijg je die watch er nog bij, die ik niet hoef dus gaat de verkoop in.

Over het gebruiken van de ultra: gebruiken jullie vooral veel Samsung apps ivm s pen, of juist veel Google? Wordt voor mij echt een cultuurshock na 10 jaar IOS 🤣

[ Voor 14% gewijzigd door -TheNose- op 06-10-2023 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-TheNose- schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:07:
[...]
Over het gebruiken van de ultra: gebruiken jullie vooral veel Samsung apps ivm s pen, of juist veel Google? Wordt voor mij echt een cultuurshock na 10 jaar IOS 🤣
Ik zou bij de Samsung apps beginnen die meegeleverd zijn (de Google apps zijn spartaanser). En neem de tijd ze te leren, alsmede de telefoon. Ga rustig door het hele instellingen menu zodat je de indruk krijgt wat allemaal kan.

Ga ook wandelen in de buurt en spelen met de camera. Zowel bij daglicht als bij avond. Dan kun je de mooiste foto's maken wanneer later nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik heb mijn S23 ultra groen vanmiddag binnen gekregen! Gisteren mijn Google account afgestoft en ingesteld (contacten gesynct etc). Heb een Google 1 opslag abbo afgesloten en de Google Photos app op mijn iPhone gezet. Is nu al mijn iCloud foto's via die app aan het uploaden naar Google. Zal wel even duren haha.

Die fotos overzetten (300gb) is wel drama tot nu toe, nog geen goede manier gevonden.

Ook de SNS bank blijkt geen Google Wallet te ondersteunen maar alleen een brakke app die tot max 50€ gaat, dat is wel waardeloos aangezien ik nu altijd Apple Pay gebruikt heb. Zo zal ik wel meer dingen tegen gaan komen, ook weer kwestie van gewenning natuurlijk aangezien we altijd vastroesten in gewoontes.

De telefoon zelf is echt prachtig, eerste indrukken over de hardware zijn echt top!

[ Voor 45% gewijzigd door -TheNose- op 08-10-2023 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
-TheNose- schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:11:
Ik heb mijn S23 ultra groen vanmiddag binnen gekregen! Gisteren mijn Google account afgestoft en ingesteld (contacten gesynct etc). Heb een Google 1 opslag abbo afgesloten en de Google Photos app op mijn iPhone gezet. Is nu al mijn iCloud foto's via die app aan het uploaden naar Google. Zal wel even duren haha.

Die fotos overzetten (300gb) is wel drama tot nu toe, nog geen goede manier gevonden.

Ook de SNS bank blijkt geen Google Wallet te ondersteunen maar alleen een brakke app die tot max 50€ gaat, dat is wel waardeloos aangezien ik nu altijd Apple Pay gebruikt heb. Zo zal ik wel meer dingen tegen gaan komen, ook weer kwestie van gewenning natuurlijk aangezien we altijd vastroesten in gewoontes.

De telefoon zelf is echt prachtig, eerste indrukken over de hardware zijn echt top!
Ik zal rond de kerstperiode mijn abbo mogen verlegen en twijfel om voor de S23 Ultra (S24 Ultra in januari) of toch voor de iphone 15 pro max te gaan. Qua software durf het ik het wel aan. Ik denk alleen dat apple meer ondersteuning van apps krijgen. Zo ook je betaalpassen ed.

Ik ben er nog steeds niet over uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42
DevonS schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

Ik zal rond de kerstperiode mijn abbo mogen verlegen en twijfel om voor de S23 Ultra (S24 Ultra in januari) of toch voor de iphone 15 pro max te gaan. Qua software durf het ik het wel aan. Ik denk alleen dat apple meer ondersteuning van apps krijgen. Zo ook je betaalpassen ed.

Ik ben er nog steeds niet over uit..
Tja de keuze is eigenlijk niet zo moeilijk toch? Wil je bij Apple blijven neem je de IPhone. Wil je naar Android, is de s23 (of als je nog even wacht de S24) een geweldig toestel. S23 kan wellicht nog in een leuke actie komen als de s24 gelanceerd wordt. En de verschillen zijn sowieso minimaal dus de s23 is nog steeds een geweldig toestel over een paar maand.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik vind het na 10 jaar diep in de ecosystemen van Apple gezeten te hebben eigenlijk wel bevrijdend om daar uit te stappen. Ik ben altijd enorm Apple fanboy geweest maar de laatste jaren voelt het bij Apple wel heel erg als alles maximaal uit willen melken en allerlei foefjes te gebruiken om mensen toch maar te laten upgraden. Dat jaarlijks upgraden ben ik al een tijd mee gestopt, de nukken van iCloud etc goedpraten nu ook.

Wat apps betreft is er echt veel minder verschil dan wat fanboys van beide kampen willen doen geloven.

Dat Google Pay minder verspreid is dan Apple Pay zal met de lobby van Apple te maken hebben waar de oude grote banken misschien meer gevoelig voor zijn. De modernere banken (in mijn geval KNAB zakelijk) ondersteunt net zo makkelijk beide.

Ik zeg als je nu twijfelt en je Apple zeker niet meer heilig vindt, stap over naar een Android flagship. Je zal je in het begin verdwaald voelen maar je zal er geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:27

CoolHead621

Enjoy every moment

-TheNose- schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:31:
Ik vind het na 10 jaar diep in de ecosystemen van Apple gezeten te hebben eigenlijk wel bevrijdend om daar uit te stappen. Ik ben altijd enorm Apple fanboy geweest maar de laatste jaren voelt het bij Apple wel heel erg als alles maximaal uit willen melken en allerlei foefjes te gebruiken om mensen toch maar te laten upgraden. Dat jaarlijks upgraden ben ik al een tijd mee gestopt, de nukken van iCloud etc goedpraten nu ook.

Wat apps betreft is er echt veel minder verschil dan wat fanboys van beide kampen willen doen geloven.

Dat Google Pay minder verspreid is dan Apple Pay zal met de lobby van Apple te maken hebben waar de oude grote banken misschien meer gevoelig voor zijn. De modernere banken (in mijn geval KNAB zakelijk) ondersteunt net zo makkelijk beide.

Ik zeg als je nu twijfelt en je Apple zeker niet meer heilig vindt, stap over naar een Android flagship. Je zal je in het begin verdwaald voelen maar je zal er geen spijt van krijgen.
Hahah ja dat gevoel had ik ook toen ik weer eens ging overstappen van Apple naar Android.
Maar na een jaar toch weer terug naar Apple.

Net bezig foto's te maken van mijn S23U en hup op Marktplaats.

Heerlijk om weer terug te zijn bij de iPhone.
En over een tijdje stap ik weer eens over naar de android familie.

Heerlijk toch die keuzes? :)

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
CoolHead621 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Hahah ja dat gevoel had ik ook toen ik weer eens ging overstappen van Apple naar Android.

Ik vind het inmiddels ook steeds belangrijker om meer een "mixed bag" te hebben aan diensten en apps dan helemaal vast in 1 ecosysteem te zitten.
Heerlijk dat er keuze is idd. Mooi ook dat Google steeds meer gas geeft zodat je 3 grote spelers kunt gaan krijgen Google Pixel, Samsung en Apple.

Veel plezier met je 15 pro max (snelle switch na de s23 ultra dan), ik ga de komende 3-4 jaar weer met Android werken :) Wat ik daarna weer doe zie ik dan wel weer. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:11

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

CoolHead621 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Ik vind het juist een groot gezeik, wisselen van telefoon, en doe het niet graag. Al die gekoppelde veiligheid (2FA stuff bv), bank, credit card, wachtwoorden, digid, het omzetten van toestel gaat tegenwoordig veel verder dan alleen een backup terugzetten of een sync zoals samsung die aanbiedt.

En ik ben echt helemaal klaar met Apple. Los van het criminele anti-reparatie beleid dat ze daar voeren heb ik het gevoel dat ze soms gewoon anders doen om anders te zijn, zelfs als het vervelend word. We kennen allemaal de CMD combo's ipv CTRL combo's maar ook interoperabiliteit met devices zoals laders of externe schermen, muizen, stekkers... ik heb nog een Macbook (Air M1) die ik een paar jaar terug kocht omdat de accuduur een grote plus is (kan er de hele dag mee door in principe) maar zodra deze eruit gaat komt er bij mij geen Mac meer in.

Mijn S21U werd voortijdig voor een S23U vervangen omdat mijn vrouw's telefoon stuk was en vervangen moest worden (dus zij nam mijn S21U aan) en omdat ik er zuinig mee ben geweest is het ding nog 100% netjes inclusief een accu op 98% health. Toch heb ik wel een beetje spijt dat ik toch weer voor een Ultra gegaan ben, ook al weet ik dat de standaard versie een veel kleinere range heeft/had. Het formaat is gewoon echt kut in je broekzak en dat curved display mogen ze van mij echt wel mee stoppen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
HTT-Thalan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:15:
[...]

Ik vind het juist een groot gezeik, wisselen van telefoon, en doe het niet graag. Al die gekoppelde veiligheid (2FA stuff bv), bank, credit card, wachtwoorden, digid, het omzetten van toestel gaat tegenwoordig veel verder dan alleen een backup terugzetten of een sync zoals samsung die aanbiedt.

En ik ben echt helemaal klaar met Apple. Los van het criminele anti-reparatie beleid dat ze daar voeren heb ik het gevoel dat ze soms gewoon anders doen om anders te zijn, zelfs als het vervelend word. We kennen allemaal de CMD combo's ipv CTRL combo's maar ook interoperabiliteit met devices zoals laders of externe schermen, muizen, stekkers... ik heb nog een Macbook (Air M1) die ik een paar jaar terug kocht omdat de accuduur een grote plus is (kan er de hele dag mee door in principe) maar zodra deze eruit gaat komt er bij mij geen Mac meer in.

Mijn S21U werd voortijdig voor een S23U vervangen omdat mijn vrouw's telefoon stuk was en vervangen moest worden (dus zij nam mijn S21U aan) en omdat ik er zuinig mee ben geweest is het ding nog 100% netjes inclusief een accu op 98% health. Toch heb ik wel een beetje spijt dat ik toch weer voor een Ultra gegaan ben, ook al weet ik dat de standaard versie een veel kleinere range heeft/had. Het formaat is gewoon echt kut in je broekzak en dat curved display mogen ze van mij echt wel mee stoppen :P.
Zelfde hier hoor, ook gewoon een beetje klaar met Apple en al hun trekjes terwijl ik echt diehard fanboy ben geweest.

Dat switchen van ecosysteem ga ik ook geen gewoonte van maken. Ik ga mijn MacBook stroomlijnen voor integratie met Google of Samsung diensten (tips meer dan welkom!) En als mijn MacBook ooit de geest geeft dan verdwijnt er weer een Apple device uit mijn huishouden.

Het grote formaat van de ultra is voor mij ook enorm wennen maar de keuze gemaakt vanwege de s pen. 🥳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

-TheNose- schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Zelfde hier hoor, ook gewoon een beetje klaar met Apple en al hun trekjes terwijl ik echt diehard fanboy ben geweest.

Dat switchen van ecosysteem ga ik ook geen gewoonte van maken. Ik ga mijn MacBook stroomlijnen voor integratie met Google of Samsung diensten (tips meer dan welkom!) En als mijn MacBook ooit de geest geeft dan verdwijnt er weer een Apple device uit mijn huishouden.

Het grote formaat van de ultra is voor mij ook enorm wennen maar de keuze gemaakt vanwege de s pen. 🥳
Ja dat vind ik dan wel weer heel briljant inderdaad! Ik weet het, ik weet het... ik ben tegenstrijdig bezig. Ik wil alles wat de Ultra kan en doet, maar dan een paar centimeter kleiner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

Ja dat vind ik dan wel weer heel briljant inderdaad! Ik weet het, ik weet het... ik ben tegenstrijdig bezig. Ik wil alles wat de Ultra kan en doet, maar dan een paar centimeter kleiner....
Maat is ook een issue hier, want ik gebruik mijn telefoon heel vaak met 1 hand.

Eerste smartphones van mij waren iPhones, toen besloot ik een Nexus 4 te kopen en zo begon mijn Android avontuur.

Samsung altijd vermeden, het was altijd om en om LG en Motorola, LG G8S was dan ook mijn laatste Android telefoon.

Ik besloot terug naar Apple te gaan en dat bevalt wel... maar ik mis paar dingen, zoals normale file management systeem (gewoon drag and drop waar ik wil), en paar andere kleinere dingen mis ik ook.

Men zegt dat iPhones gemak bieden, dat gevoel heb ik nooit met iOS gehad, wel met Android.

Maar de 13 Pro is vrij compact en heeft echt een hele goede accu duur (S22 series was net uit toen ik de iPhone kocht), uiteindelijk via een goede deal later een S22 Ultra gescoord omdat ik "die kleine issues" wou oplossen.

Zo'n beetje het hele verhaal, sindsdien gebruik ik beide en heb ook het gevoel dat de S22U halen een fout was, terwijl paar tellen later de keuze voor de iPhone hetzelfde aanvoelt.

Ik hou de S23U al vanaf het begin in de gaten, probleem met de S22U is dat hij en groot is en slechtere accu duur heeft dan mijn huidige en kleinere 13 Pro.

Neem de S23U en klaar toch? Daar komt het andere probleem, ik vind het onzinnig om de S22U te vervangen voor een 95% hetzelfde telefoon, maar de accu duur stoort mij echt enorm en misschien is dat wel de reden dat ik nog steeds met beide opgezadeld zit.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind de iPhone erg fijn maar ik mis die paar dingen steeds meer.

Andere issue is overigens de maat, waar de iPhone 13 Pro hetzelfde is als de 13 Pro Max op formaat en accu duur na, heeft Samsung geen kleinere variant van de S23 Ultra en ik vind de S22U al te groot.

En het is niet echt zo dat andere merken een betere oplossing bieden, Sony vind ik te duur voor de support die ze leveren (maar 2 jaar OS updates), Pixel 7 Pro heeft hetzelfde accu probleem als de S22U, chinese merken als Xiaomi en Honor heb ik geen interesse in, LG is weg, Motorola heeft een slecht update beleid (= onbetrouwbaar) en Asus hun telefoons hebben ook bepaalde issues.

Foldables vallen af, deels door issues met scherm na paar maanden (en ja ik ga erg voorzichtig om met mijn spullen) en deels door de prijs.

En S24 Ultra zal of een Exynos hebben of wordt hij nog breder als de geruchten kloppen, omdat de scherm vlak wordt en Samsung wil het schermformaat niet verkleinen, en dat terwijl de Ultra series al zo breed is sinds de S-Pen erbij zit.

Ik maak het mijzelf onnodig moeilijk denk ik |:(

Edit:

Enige issue met Samsung voor mij is hun account bovenop die van Google die ik al gebruik.

Want zonder mis je paar functies viel mij op.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 09-10-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Mizgala28 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

Eerste smartphones van mij waren iPhones, toen besloot ik een Nexus 4 te kopen en zo begon mijn Android avontuur.

Samsung altijd vermeden, het was altijd om en om LG en Motorola, LG G8S was dan ook mijn laatste Android telefoon.

Ik besloot terug naar Apple te gaan en dat bevalt wel... maar ik mis paar dingen, zoals normale file management systeem (gewoon drag and drop waar ik wil), en paar andere kleinere dingen mis ik ook.

Men zegt dat iPhones gemak bieden, dat gevoel heb ik nooit met iOS gehad, wel met Android.

Maar de 13 Pro is vrij compact en heeft echt een hele goede accu duur (S22 series was net uit toen ik de iPhone kocht), uiteindelijk via een goede deal later een S22 Ultra gescoord omdat ik "die kleine issues" wou oplossen.

Zo'n beetje het hele verhaal, sindsdien gebruik ik beide en heb ook het gevoel dat de S22U halen een fout was, terwijl paar tellen later de keuze voor de iPhone hetzelfde aanvoelt.

Ik hou de S23U al vanaf het begin in de gaten, probleem met de S22U is dat hij en groot is en slechtere accu duur heeft dan mijn huidige en kleinere 13 Pro.

Neem de S23U en klaar toch? Daar komt het andere probleem, ik vind het onzinnig om de S22U te vervangen voor een 95% hetzelfde telefoon, maar de accu duur stoort mij echt enorm en misschien is dat wel de reden dat ik nog steeds met beide opgezadeld zit.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind de iPhone erg fijn maar ik mis die paar dingen steeds meer.

Andere issue is overigens de maat, waar de iPhone 13 Pro hetzelfde is als de 13 Pro Max op formaat en accu duur na, heeft Samsung geen kleinere variant van de S23 Ultra en ik vind de S22U al te groot.

En het is niet echt zo dat andere merken een betere oplossing bieden, Sony vind ik te duur voor de support die ze leveren (maar 2 jaar OS updates), Pixel 7 Pro heeft hetzelfde accu probleem als de S22U, chinese merken als Xiaomi en Honor heb ik geen interesse in, LG is weg, Motorola heeft een slecht update beleid (= onbetrouwbaar) en Asus hun telefoons hebben ook bepaalde issues.

Foldables vallen af, deels door issues met scherm na paar maanden (en ja ik ga erg voorzichtig om met mijn spullen) en deels door de prijs.

En S24 Ultra zal of een Exynos hebben of wordt hij nog breder als de geruchten kloppen, omdat de scherm vlak wordt en Samsung wil het schermformaat niet verkleinen, en dat terwijl de Ultra series al zo breed is sinds de S-Pen erbij zit.

Edit:

Enige issue met Samsung voor mij is hun account bovenop die van Google die ik al gebruik.

Ik was altijd een purist en wilde een zo stock mogelijk telefoon. De HTCs van het begin ging cyanogen op, de Nexus telefoons waren daarop een uitkomst al had Google destijds soms gek genoeg moeite een goede ervaring te bieden op android terwijl Apple daar duidelijk verder in was.
Nu zou ik wat android betreft tegenwoordig kiezen voor een Pixel of een Samsung (waar ik Samsung vroeger drama vond met one ui etc, enorme bloatware destijds). Keuze is voor mij nu voor Samsung gekomen gek genoeg, puur vanwege de hardware die duidelijk een stuk beter is dan die van de pixels (tensor en exynos komen uit dezelfde ontwikkellijn toch?) en ook door de s pen die toch altijd mijn nieuwsgierigheid wekt al vanaf de note 1.

Die exynos alleen al zou voor mij reden zijn om te upgraden van de 22 naar de 23. De Snapdragon in de S23 is echt een enorm verschil met de exynos.

Ik log bij mijn Samsung account in met Google overigens zo zijn ze een soort van gekoppeld gevoelsmatig en irriteert het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Nu online
-TheNose- schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:16:
Keuze is voor mij nu voor Samsung gekomen gek genoeg, puur vanwege de hardware die duidelijk een stuk beter is dan die van de pixels (tensor en exynos komen uit dezelfde ontwikkellijn toch?) en ook door de s pen die toch altijd mijn nieuwsgierigheid wekt al vanaf de note 1.
Dat is ook wat mij meer trekt naar Samsung dan Pixel, clean Android is leuk maar ik vind OneUI op zich fijn op de S22U, maar vooral de rest van de hardware speelt een rol, plus nu Google ook fors meer vraagt voor de 8 Pro geeft dat nog meer redenen om voor Samsung te gaan.

Qua Tensor vs Exynos, geen idee hoe dat nu zit maar volgens mij liep tensor achter op de exynos (correct me if I'm wrong)
Die exynos alleen al zou voor mij reden zijn om te upgraden van de 22 naar de 23. De Snapdragon in de S23 is echt een enorm verschil met de exynos.
Gek genoeg is dat en de fors betere accu duur dan de S22U mijn "excuus"

Maar tegelijk is het ook zo dat ik het "beetje stom" vind dat het puur daarom zou zijn, aan de andere kant ik gebruik een telefoon vaak genoeg om die 2 vrij essentiële dingen goed te praten.
Ik log bij mijn Samsung account in met Google overigens zo zijn ze een soort van gekoppeld gevoelsmatig en irriteert het minder.
Ik heb daar gemixte gevoelens erover, deels precies wat je zegt maar deels ken ik de irritatie van accounts koppelen om accounts te gebruiken (vaak meegemaakt met games)

Maar misschien zet ik mijzelf wel overheen, de S22U werkt verder prima zonder die account en ik kan altijd achteraf alsnog eentje aanmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 09-10-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Edit:

Ik was altijd een grote Symbian fan, heb nog een lange tijd met de Pureview 808 rond gelopen... maar toen dat verhaal de nek omgedraaid werd heb ik eerst een Huawei Dualsim gehad voor 2 jaar, en daarna overgestapt op een Oneplus 2, toen nog via dat invite systeem gekocht.

Dat ding was echt vernieuwend en fijn, o.a. omdat de cover ook gelijk de achterkant van het toestel was, dus hij was ondanks de full flipcover echt heel dun, volgens mij nog dunner dan mijn huidige samsung...

Maar toen fuckte Oneplus ons door de steeds beloofde Android upgrades na ~2 jaar te cancelen en in plaats daarvan een nieuw toestel voor full price te verkopen :/ en toen heb ik het merk gelijk de rug toegekeerd. Daarna bood mijn werk aan over te stappen op een S7, dat werd daarna een S8.... S9 duo... en dat was zo'n abominabel slecht toestel qua accuduur dat ik daarna zei 'ik regel het zelf wel' en dus een S21U gehaald.

Ik zou liefst teruggaan naar formaat S9 maar dan zonder in te leveren op de accu of camera :P de S-pen mag er dan wel bij in schieten. Een opgevouwen Fold val ook nog mee (al is hij wel dik en zwaar) maar 1) de prijs daarvan is echt idioot en 2) ik twijfel dat hij zo lang meegaat als een normale S, zelfs bij voorzichtig gebruik.

Mijn eigen eisen zijn repairability en liefst zo min mogelijk chinese invloed. Ik zou een Fairphone halen maar die bieden gewoon echt ruk specs aan, ik zou er gerust het dubbele voor over hebben als de 5e uitvoering een beetje bij zou trekken met de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:47:
[...]
Daarna bood mijn werk aan over te stappen op een S7, dat werd daarna een S8.... S9 duo... en dat was zo'n abominabel slecht toestel qua accuduur dat ik daarna zei 'ik regel het zelf wel' en dus een S21U gehaald.
Wat gek, ik had een prima accuduur altijd met de S8. Zelfs nu gaat de mijne nog redelijk mee. Ik vond de formfactor ook prima, veel fijner dan de S23 die een stuk dikker is (zeker als je de camera's meerekent) en met zijn rechte randen. En ik mis de notificatie LED enorm.

Aan de andere kant is de S23 wel megaveel beter in accuduur, dat is wel zo. Waar ik met de S8 de dag wel haalde, doet de S23 dat comfrtabel. En hij is veel sneller, de S8 was inmiddels echt traag geworden.
HTT-Thalan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:47:
[...]
Ik zou liefst teruggaan naar formaat S9 maar dan zonder in te leveren op de accu of camera :P de S-pen mag er dan wel bij in schieten. Een opgevouwen Fold val ook nog mee (al is hij wel dik en zwaar) maar 1) de prijs daarvan is echt idioot en 2) ik twijfel dat hij zo lang meegaat als een normale S, zelfs bij voorzichtig gebruik.
Ik heb precies hetzelfde gevoel hierover. Ik zou ook heel graag een fold hebben maar die prijs... Ik heb hem heel serieus overwogen (en de flip ook) maar de techniek is er nog net niet. Bovendien kwam ik twee mensen tegen waarbij het binnenscherm allebei stuk was gegaan zonder te vallen of wat dan ook.

Maar het komt er wel aan, als je nu bijv. de Honor Magic V2 ziet, die is veel meer 'af' dan een Samsung fold. Even dun als een gewone flagship, betere accuduur, breder voorscherm, pen support zowel binnen als buiten enz. Het is gewoon wat de Fold 5 had moeten wezen en wat de Fold 6 waarschijnlijk wel gat worden.

Maar ik denk dat je met de S23 wel goed zit hoor. Het is een uitstekende allrounder en door de snapdragon ook een uitstekende accuduur. De S24 gaat die naar verluid verliezen en de S23FE zeker, dus je kan beter nu voor de S23 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Mizgala28 je denkt idd te veel na. Tis een telefoon hé. Als je het uiteindelijk toch niks vindt ga je weer terug. Een S23 van amper of nog geen jaar uit levert nog genoeg op.

Je kan wachten op de S24 maar de verschillen zullen denk ik minimaal zijn. Zoals altijd. Ik sla bijv zelf altijd een serie over, soms zelfs 2. Dan is m'n telefoon 3 if 4 jaar oud en is een nieuwe weer echt ene mooie upgrade. En zelfs dan krijg je nog een leuk bedrag terug.

Ik weet alleen niet of de S24 ultra afstapt van het irritante ronde schem. Volgens mij wel, dat kan een pluspunt zijn als je die perse wil. Maar verder... Neem lekker de s23. Is een geweldige telefoon, zit je altijd goed mee.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De beveiligings update van oktober is er.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRQmyd9toDQ9dlN8XnDCN3vxmyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1am8vFZyNxPAdeDgMvGmrBa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5TUenpbVOb1zP5O6mwyy_ARoBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Pp2QKdZaYYv5w3o7qqJM7jk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Thombias op 11-10-2023 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Thombias schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:17:
De beveiligings update van oktober is er.
Ah, nice. Voor zowel EUX als ILO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje over de nieuwe manier van routines op de s23 (of eigenlijk Android). Op mijn oude s21 had ik een (bixby) routine dat als mijn telefoon met de auto via Bluetooth gekoppeld was, Flitsmeister gestart werd. En omgekeerd natuurlijk, dat de app afgesloten werd bij verbreken verbinding.

Als ik nu dezelfde routine aanmaak mis ik die laatste optie. Gevolg is dat FM op de achtergrond blijft draaien (ik zie de app als ik het scherm met geopende apps open).

Ben ik nou blind of ontbreekt gewoon de optie om een actie terug te laten draaien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bGzmMD5IVEw8fO465ymtkP9Ixk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROKiuhkOLp4hrcuPCl9696OA.jpg?f=fotoalbum_large

En ja ook in FM kan je dat instellen maar ook daar hetzelfde issue: de app blijft op de achtergrond open ipv daadwerkelijk afgesloten te worden...🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:35
Juancho schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:03:
Vraagje over de nieuwe manier van routines op de s23 (of eigenlijk Android). Op mijn oude s21 had ik een (bixby) routine dat als mijn telefoon met de auto via Bluetooth gekoppeld was, Flitsmeister gestart werd. En omgekeerd natuurlijk, dat de app afgesloten werd bij verbreken verbinding.

Als ik nu dezelfde routine aanmaak mis ik die laatste optie. Gevolg is dat FM op de achtergrond blijft draaien (ik zie de app als ik het scherm met geopende apps open).

Ben ik nou blind of ontbreekt gewoon de optie om een actie terug te laten draaien?

[Afbeelding]

En ja ook in FM kan je dat instellen maar ook daar hetzelfde issue: de app blijft op de achtergrond open ipv daadwerkelijk afgesloten te worden...🤔
Als je in Flitsmeister het vinkje bij automatisch afsluiten na 5 minuten uitzet, sluit die meteen af, als de verbinding verbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

[Afbeelding]

Ik heb er eentje net zoals jij met apps openen bij verbinden en daarnaast een andere die de apps sluit bij verbind verbroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile

[Afbeelding]

Nee klopt, de app afsluiten zit er bij mij ook niet bij, andere acties kunnen wel terug gedraaid worden.

Wat je wel kan doen is een aparte routine aanmaken voor bij het verbreken van een betreffende Bluetooth verbinding om dan een app (Flitsmeister in deze) af te sluiten. Kortom twee aparte routines aanmaken.

De optie van Flitsmeister zelf heeft bij mij overigens geen nadelige gevolgen voor de accu. Na het afsluiten zie ik geen noemenswaardig verbruik terug. Dus voor mij voldoende afgesloten.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 11-10-2023 15:05 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
13art schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

Nee klopt, de app afsluiten zit er bij mij ook niet bij, andere acties kunnen wel terug gedraaid worden.

Wat je wel kan doen is een aparte routine aanmaken voor bij het verbreken van een betreffende Bluetooth verbinding om dan een app (Flitsmeister in deze) af te sluiten. Kortom twee aparte routines aanmaken.

De optie van Flitsmeister zelf heeft bij mij overigens geen nadelige gevolgen voor de accu. Na het afsluiten zie ik geen noemenswaardig verbruik terug. Dus voor mij voldoende afgesloten.
Ik heb diverse dingen getest maar hier werkt het afsluiten echt niet, de app blijft in de achtergrond open staan en ik zie ook dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7G-B4vXD4vXeS5UQTuKGA8Bw-4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQefeHJJ9iR4N7yqMEYXplj3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhuJuwjEWCwLHg5yUGS_NAfkiZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWcdme1RLtU8vOuoG1vgQydc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu ook even een 2de routine aangemaakt waarbij ik FM laat afsluiten. Stom dat ik daar niet aan heb gedacht maar ik dacht dat dit er tegenwoordig standaard in zou zetten als terugdraai optie die je voorheen wel als 3de voorwaarde kon ingeven. Eens kijken of dit dan werkt! Thanks iig allen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 19:22

Prosperot

Today is a gift...

Oktober update is er voor de S23
Èn play update van sept ook

[ Voor 32% gewijzigd door Prosperot op 11-10-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Even een misschien meer algemene Android vraag, maar toch ook weer niet.

Vroegah gebruikte ik altijd alleen de Google diensten op Android en was Samsung slecht want die oneui was toen echt brak als maar kan. Dus bij mijn ontworsteling vanuit icloud ging ik nu automatisch naar Google one, Gmail app, Photo's app, etc.

Echter de Samsung stock apps zijn tegenwoordig een stuk verfijnder dan die van Google! Ook is er opeens een nauwe integratie tussen Android en MS.

Lang verhaal kort: Ik twijfel nu tussen Google 1 en Office 365. Voor zowel mijn (foto)backups als de tekstverwerking/email/agenda.

Komt nog bij dat ik een Macbook Pro gebruiker ben en de Google integratie daarmee volledig in de browser is. MS en MacOs gaat al vele jaren goed samen.

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik al een jaar of 15 Google voor mail, agenda, contacten en maps.
Documenten en fotos ed gaan naar dropbox.

[ Voor 62% gewijzigd door Ernemmer op 12-10-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
-TheNose- schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:34:
Even een misschien meer algemene Android vraag, maar toch ook weer niet.

Vroegah gebruikte ik altijd alleen de Google diensten op Android en was Samsung slecht want die oneui was toen echt brak als maar kan. Dus bij mijn ontworsteling vanuit icloud ging ik nu automatisch naar Google one, Gmail app, Photo's app, etc.

Echter de Samsung stock apps zijn tegenwoordig een stuk verfijnder dan die van Google! Ook is er opeens een nauwe integratie tussen Android en MS.

Lang verhaal kort: Ik twijfel nu tussen Google 1 en Office 365. Voor zowel mijn (foto)backups als de tekstverwerking/email/agenda.

Komt nog bij dat ik een Macbook Pro gebruiker ben en de Google integratie daarmee volledig in de browser is. MS en MacOs gaat al vele jaren goed samen.

Hoe doen jullie dat?
Ik gebruik beide. Heb een Google one abonnement voor vele meer cloud opslag en nog wat leuke extra functies voor foto's etc. Maar ik heb ook een office 365 abonnement omdat ik op m'n desktop met Outlook, word, excel etc werk en de opslag van onedrive ook gebruik.

Als je net gaat overstappen zou ik beginnen met alles onder Google te pakken. Dan merk je vanzelf wat je mist en of je nog office 365 producten nodig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Juancho schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:06:
[...]

Ik gebruik beide. Heb een Google one abonnement voor vele meer cloud opslag en nog wat leuke extra functies voor foto's etc. Maar ik heb ook een office 365 abonnement omdat ik op m'n desktop met Outlook, word, excel etc werk en de opslag van onedrive ook gebruik.

Als je net gaat overstappen zou ik beginnen met alles onder Google te pakken. Dan merk je vanzelf wat je mist en of je nog office 365 producten nodig bent.
Die extra functies voor foto's en dergelijke heeft Samsung ook en worden nog meer met Android 14. De Samsung Gallery app werkt ook een stuk mooier dan die van Google die je daarnaast nog eens de hele tijd vraagt of je aub een foto album wilt printen. :P

Zakelijk heb ik nu niks voor tekst, agenda etc. Gebruikt normaal de standaard Apple spullen daarvoor, misschien tijd om wat serieuzers te gaan pakken. Heb alleen ook echt al heel lang helemaal niks van MS, laatste windows versie was windows 7. Hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan heb je toch al antwoord op je vraag? 🤔 😬 😁 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@-TheNose- Samsung is inderdaad overgestapt op Microsoft integratie, en dat werkt overal. Pak wat je fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Juancho schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:41:
Dan heb je toch al antwoord op je vraag? 🤔 😬 😁 😏
Nou ja, ik neig nu idd om voor het eerst sinds laaaaaaaange tijd over te gaan naar MS diensten. Maar ik weet niet hoe goed die MS cloud is eerlijk gezegd.
iCloud is namelijk behoorlijk ruk vaak. En die ervaring wil ik nu graag vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
-TheNose- schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:28:
[...]

Nou ja, ik neig nu idd om voor het eerst sinds laaaaaaaange tijd over te gaan naar MS diensten. Maar ik weet niet hoe goed die MS cloud is eerlijk gezegd.
iCloud is namelijk behoorlijk ruk vaak. En die ervaring wil ik nu graag vermijden.
Google Drive of OneDrive....werkt allemaal prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-TheNose- schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:28:
[...]
Microsoft 365 is marktleider in de zakelijke markt. Dat is opgebouwd uit de Office tijd op de PC natuurlijk, maar als hun diensten ruk waren, zouden de klanten massaal overstapen, of on premise blijven gebruiken. En dat gebeurt niet. Dus er is echt wel wat op aan te merken, maar globaal is de dienst gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Vertrouwen in diensten die "gewoon blijven" is bij de MS office tak ook wat groter dan bij Google 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Probeer de gallery te verbinden met OneDrive nu en dan krijg ik dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSraOW0aFPImYzWh_P9R4ox7WwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k45OwSc6lkXTMaID3FPvD18J.jpg?f=fotoalbum_large

En daar blijft die vervolgens hangen, iemand dit al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Blijft die hangen of heb je gewoon veel om te syncen? Ik heb het wel gekoppeld aan elkaar, ookal gebruik ik eigenlijk nooit de galerij maar Google Foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Juancho schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:57:
Blijft die hangen of heb je gewoon veel om te syncen? Ik heb het wel gekoppeld aan elkaar, ookal gebruik ik eigenlijk nooit de galerij maar Google Foto's.
Blijft gewoon draaien en even geduld aangeven. Heb super veel om te syncen maar dit is alleen de dialoog om je Samsung account bepaalde toegang tot OneDrive te geven. Zodat het synct (beetje zoals bij iCloud, ergens verwijderen is overal verwijderen).

Anders zet je via OneDrive zelf alleen de backup aan. Dus op je device verwijderen blijft het in de cloud staan. Dat lijkt me met foto's lastig dubbel moeten verwijderen.
Met files is alleen backup juist fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:27
-TheNose- schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:32:
Probeer de gallery te verbinden met OneDrive nu en dan krijg ik dit scherm:

[Afbeelding]

En daar blijft die vervolgens hangen, iemand dit al eens gehad?
Ik heb regelmatig dat Microsoft apps blijven hangen bij het opstarten, dan doe ik ze even gedwongen stoppen en evt cache legen en werken ze weer een tijdje. Misschien probeert hij bij jou onedrive te openen om toestemming te geven en blijft tie hangen.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
fredhuizinga schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:09:
[...]

Ik heb regelmatig dat Microsoft apps blijven hangen bij het opstarten, dan doe ik ze even gedwongen stoppen en evt cache legen en werken ze weer een tijdje. Misschien probeert hij bij jou onedrive te openen om toestemming te geven en blijft tie hangen.
Niet aan gedacht en meteen geprobeerd...maakte helaas niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
-TheNose- schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

Jammer, was het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Heb je bij instellingen/apps/Onedrive wel de machtigingen gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Juancho schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:45:
[...]

Heb je bij instellingen/apps/Onedrive wel de machtigingen gegeven?
Jep, echt heel vaag. Zou het kunnen zijn dat ik eerst vanuit OneDrive gewoon alles moet laten backuppen en dan die sync aanzet? Volgens de omschrijving zou hij dit eigenlijk na de succesvolle koppeling automatisch moeten doen.

Tot zover de succesvolle keuze voor MS cloud hahaha

[ Voor 6% gewijzigd door -TheNose- op 13-10-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
[...]

Geen Adblocker oid op de achtergrond draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
13art schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Geen Adblocker oid op de achtergrond draaien?
Nope

Thx voor de snelle hulp pogingen trouwens allemaal!

OPGELOST! Ik heb nog 2x de app cache en gegevens gewist en nu pakt hij het wel op! 🥳
Nogmaals bedankt!

[ Voor 32% gewijzigd door -TheNose- op 13-10-2023 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
-TheNose- schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:03:
[...]
Anders zet je via OneDrive zelf alleen de backup aan. Dus op je device verwijderen blijft het in de cloud staan. Dat lijkt me met foto's lastig dubbel moeten verwijderen.
Ik heb die geïntegreerde sync in Gallery juist uitgezet omdat ik het prettig vind om bepaalde foto's of screenshots wel in de cloud te hebben maar niet op m'n telefoon :+ . Doe wel 1x in het jaar dan een schoonmaak in de cloud ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

13art schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:41:
[...]

Je zou bijna gaan denken dat er toch een app/proces is die je accu leeg trekt. Als je dezelfde apps op je oude en nieuwe telefoon hebt staan, instellingen hetzelfde en beide telefoons gaan nog geen dag mee, dan zal er ergens waarschijnlijk niet goed zitten en zal je wat dieper moeten graven dan de Android instellingen. Je kan een app als Better Battery Stats kunnen proberen. Wel even goed kijken hoe je via adb de app goed werkend kan krijgen om goed inzicht te krijgen in je verbruik.
Om hier toch op terug te komen;

ik heb BBS niet aan de praat kunnen krijgen (crashte na opstarten ondanks dat ik het wel voor elkaar kreeg om hem op een ongeroote telefoon te installren en in te stellen met CMD).

Uiteindelijk hele telefoon geswipped en met schone lei begonnen. Met de hand app voor app geinstalleerd en dat ging voor een kleine 2 weken goed. Battery ging ruim 1.5 dag mee en ik had niet veel meer geinstalleer dan Whatsapp, internetbankieren en digid.

Nu gisterochtend ineens weer een drain. Ik heb niets geinstalleerd die ochtend. Ik heb accubattery pro geinstalleerd en gisteravond tot 80% geladen. Drain van 60% zonder activiteit tijdens slapen (+/- 8 uuurtjes).

Beide batterij stats (Accubattery en die van Android) geven aan dat er niets op de achtergrond draaide. Mijn drain is constant 1.8w / 400mA, maar ik krijg geen data eruit wat er 'zoveel' gebruikt.

De telefoon is nu echt basis uitgevoerd en bijna geen apps. Ik heb via recovery mode al de cache partition gedelete en de meeste apps die ik niet dagelijks gebruik eraf gegegooid.

Zowel Google store als Samsung store hebben alle apps up-to-date.

Dit begint echt heel irritant te worden. Mis ik nu echt iets overduidelijks, weer eens een gare update?

Noemenswaaridg is te zeggen dat de grafiek van battery gebruik gister ochtend nog een normale 'helling' had en ineens helemaal inzakt zonder dat ik iets anders heb gedaan dan normaal.

Zie hier een printscreen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gsyyP2Y9VW-zEXHCA7b69TO5z4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mk25CHCxL1NbdJ6hLZFp6Pb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Seesar op 15-10-2023 12:10 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Seesar schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

ik heb BBS niet aan de praat kunnen krijgen (crashte na opstarten ondanks dat ik het wel voor elkaar kreeg om hem op een ongeroote telefoon te installren en in te stellen met CMD).

Uiteindelijk hele telefoon geswipped en met schone lei begonnen. Met de hand app voor app geinstalleerd en dat ging voor een kleine 2 weken goed. Battery ging ruim 1.5 dag mee en ik had niet veel meer geinstalleer dan Whatsapp, internetbankieren en digid.

Nu gisterochtend ineens weer een drain. Ik heb niets geinstalleerd die ochtend. Ik heb accubattery pro geinstalleerd en gisteravond tot 80% geladen. Drain van 60% zonder activiteit tijdens slapen (+/- 8 uuurtjes).

Beide batterij stats (Accubattery en die van Android) geven aan dat er niets op de achtergrond draaide. Mijn drain is constant 1.8w / 400mA, maar ik krijg geen data eruit wat er 'zoveel' gebruikt.

De telefoon is nu echt basis uitgevoerd en bijna geen apps. Ik heb via recovery mode al de cache partition gedelete en de meeste apps die ik niet dagelijks gebruik eraf gegegooid.

Dit begint echt heel irritant te worden. Mis ik nu echt iets overduidelijks, weer eens een gare update?

Noemenswaaridg is te zeggen dat de grafiek van battery gebruik gister ochtend nog een normale 'helling' had en ineens helemaal inzakt zonder dat ik iets anders heb gedaan dan normaal.

Zie hier een printscreen:[Afbeelding]
Lastig want het lijkt dus dieper te zitten dan de basisfuncties die accubattery kan laten zien. Daarvoor zou je dan toch bbs moeten hebben. Maar goed dat werkt niet.

De ultieme test zou zijn wipen en geen extra apps installeren en zien wat er dan gebeurt. Maar ja snap dat dat niet echt iets is wat je wil. Opsturen ter reparatie kan je ook doen. Maar goed vreemde is dat het met twee verschillende toestellen gebeurt. Dus vrees dat reparatie dan niet veel gaat oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Nu online
[...]

Geen S23 series hier maar een S22U, en ik had hier ook last van een onverklaarbare drain.

Niks hielp en volgens de telefoon was er geen schuldige aan de stand-by drain.

Na wat zoek werk (plus beetje een vermoeden dat Google de schuldige was) de cache van de play store geleegd.

Problem was meteen weg.

Die vermoeden had ik niet uit het niets, in het verleden met LG en Motorola ook al vaker gehad dat Play Store de boosdoener was, soms door een update die bleef mislukken, en soms zonder reden.

Geen idee of dat helpt, kan net zo goed dat jouw drain door iets anders komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m'n ouwe, trouwe S10 opzij gelegd en de overstap naar een S23 gemaakt.
Mooi toestel. Er zullen vast wat dingen zijn die wel ff wennen zijn, geen schermresolutie in kunnen stellen en geen SD kaartje kunnen gebruiken.
Maar met de S10 als vergelijkend toestel denk ik toch wel dat het een vooruitgang is.
Als deze ook weer 3 jaar mee kan gaan dan ben ik er blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:42:
Mooi toestel. Er zullen vast wat dingen zijn die wel ff wennen zijn, geen schermresolutie in kunnen stellen en geen SD kaartje kunnen gebruiken.
Maar met de S10 als vergelijkend toestel denk ik toch wel dat het een vooruitgang is.
Ik ben 2 weken terug ook overgestapt van een S10E naar een S23.

heerlijke telefoon gewoon :)

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:42:
Kun je bij de S23 de schermresolutie niet aanpassen dan? Instellingen - Display - Schermresolutie - HD+ (720p) of FHD+ (1080 p)? Of bedoel je dat de S23 een lagere maximale schermresolutie heeft (nl. 1080p ipv 1440p)?
Ik denk dat je daar snel aan went. Vooral ook omdat het scherm van de S23 een veel snellere refresh rate heeft. Het is dus misschien iets minder scherp, maar wel veel smoother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of-Aaargh schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:58:
[...]

Kun je bij de S23 de schermresolutie niet aanpassen dan? Instellingen - Display - Schermresolutie - HD+ (720p) of FHD+ (1080 p)? Of bedoel je dat de S23 een lagere maximale schermresolutie heeft (nl. 1080p ipv 1440p)?
Ik denk dat je daar snel aan went. Vooral ook omdat het scherm van de S23 een veel snellere refresh rate heeft. Het is dus misschien iets minder scherp, maar wel veel smoother.
Ik kan de schermresolutie niet aanpassen. Op de S10 had ik die iets lager staan ivm batterijbesparing. Maar dat gaat op de S23 dus niet. Ik kan wel de refreshrate aanpassen.
Maar uiteindelijk lijkt de batterij bij de S23 al een stuk beter dan bij de S10, dus ik laat het zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Ik had weer 2 losse Google Play system updates. 1 van 10mb en 1 van 1,3mb.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:46
Monda schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:15:
Ik had weer 2 losse Google Play system updates. 1 van 10mb en 1 van 1,3mb.
vraag me af wat het doel is van deze update en waarom je deze altyd op voorhand moet checken ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

Ik kan de schermresolutie niet aanpassen. Op de S10 had ik die iets lager staan ivm batterijbesparing. Maar dat gaat op de S23 dus niet. Ik kan wel de refreshrate aanpassen.
Maar uiteindelijk lijkt de batterij bij de S23 al een stuk beter dan bij de S10, dus ik laat het zo.
Alleen op de Ultra kan je die aanpassen. De gewone en de + zijn altijd 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:51
Vincent91 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

vraag me af wat het doel is van deze update en waarom je deze altyd op voorhand moet checken ? |:(
https://support.google.co...ion/answer/11412553?hl=en

Zo te zien elke week een update? automatisch updates staat bij mij aan.. (
On your device, go to Settings and then Google.
Tap More and then System services updates.)

Alleen als je steeds moet herstarten schiet het niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
EdVe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

staat bij mij blijkbaar geactiveerd ,wist niet dat dit aanstond :?

maar toch moet ik naar updates zoeken en installeren

ik krijg regelmatig via X (twitter) berichten als er 1 beschikbaar is ,ik volg tarun vats

die ook informatie deelt over toekomstige updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:51
Vincent91 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

staat bij mij blijkbaar geactiveerd ,wist niet dat dit aanstond :?

maar toch moet ik naar updates zoeken en installeren

ik krijg regelmatig via X (twitter) berichten als er 1 beschikbaar is ,ik volg tarun vats

die ook informatie deelt over toekomstige updates
Ja, bij mij idd ook, alleen had wel juli updates draaien, dat updaten gaat dus niet lekker. handmatige controleren gaf sept als laatste update.
Terwijl ik al oktober updates zie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EdVe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Niet elke update vereist een herstart, en vaak komt het ook gewoon met de maandelijkse update mee.
Eigenijk "moet" je deze update niet installeren, maar "mag" je deze installeren. En dat is iets om te doen als je problemen hebt, of zoals een deel van de bezoekers hier je een lichte vorm van dwangneurose hebt en gewoon altijd de laatste update van alles wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:57
Die play updates waar jullie het over hebben worden toch gewoon automatisch geinstalleerd? Ik ga naar instellingen-> Google -> 3 puntjes rechtsboven in-> Updates van systeemservices en daar staat automatisch installeren aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robbie T schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:41:
Die play updates waar jullie het over hebben worden toch gewoon automatisch geinstalleerd? Ik ga naar instellingen-> Google -> 3 puntjes rechtsboven in-> Updates van systeemservices en daar staat automatisch installeren aan.
Ja, dat is ook zo, maar kan ook handmatig en dan heb je er vaker updates en meer.
Er is geen goed of fout hier. Meer wat je leuk/interessant/makkelijk vindt.
Idem met beveiliging updates, play store en galaxy store updates, die krijg je ook automatisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
[...]

Edit:

Ja zonder account kan je Secure Folder, Samsung Health en Samsung Pay niet gebruiken inderdaad :( En nog wat meer dingen zoals Samsung Members maar die zijn puur bloatware en heb je toch niet nodig. Vervelend dat dat moet, vooral bij Secure Folder voegt zo'n account namelijk helemaal niks toe want die functie is 100% lokaal.

Maar waarom neem je niet gewoon een kleiner toestel als je de Ultra te breed vindt? Ik ben zelf erg tevreden met de S23, de accuduur was veel beter dan ik verwacht had (ook vanwege de sublieme snapdragon natuurlijk _/-\o_ ). Voor mij moet een telefoon zo compact mogelijk zijn (en liefst zo smal mogelijk). Maar met nog voldoende ruimte om wat op te doen. De S23 is perfect voor me.

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 19-10-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
Sinds Maart heb ik een S23 plus. Onlangs ter reparatie binnen gedaan (moederbord werd vervangen en powermodule). Gsm bleef hangen bij het opstarten, duurde vaak 5m of langer. 3 weken kwijt geweest, alleen opnieuw zelfde probleem.

Nieuw toestel gevraagd aan de winkel, maar ze weigeren een nieuwe te geven.

Bloatware wel verwijderd op de gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Thibaut1234 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:33:
Sinds Maart heb ik een S23 plus. Onlangs ter reparatie binnen gedaan (moederbord werd vervangen en powermodule). Gsm bleef hangen bij het opstarten, duurde vaak 5m of langer. 3 weken kwijt geweest, alleen opnieuw zelfde probleem.

Heb je niet teveel bloatware verwijderd waardoor de telefoon niet goed opstart?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
BillSpaarbank schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:53:
[...]

Heb je niet teveel bloatware verwijderd waardoor de telefoon niet goed opstart?
Nee heeft van maart goed gewerkt tot september. Bloatware toen al verwijderd.

Misschien verwijder ik in de toekomst niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 15:22

Waar heb je het toestel laten repareren? Ik heb het afgelopen maandag aangemeld op de Samsung website. Dinsdag werd die opgehaald en donderdag werd die weer bij mij thuis bezorgd.

Bij mij was alleen het subboard defect en hebben ze vervangen. Ik kon niet meer bedraad laden. Probleem is nu opgelost. Maar dan nog lijken me 3 weken voor het moederbord vervangen wel erg lang. Op de Samsung website staat dat je het toestel gemiddeld 3 werkdagen kwijt bent....

Mogelijk heb je ergens anders de reparatie uit laten voeren. Dan zou je het net als ik nog via de Samsung website kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

Heeft de winkel wel aangeboden het toestel opnieuw te repareren? En ik neem aan dat de winkel het de eerste keer ook bij Samsung heeft laten repareren?
Gaven ze een reden waarom ze het toestel niet wilden vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Chris499 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:33:
[...]

Waar heb je het toestel laten repareren? Ik heb het afgelopen maandag aangemeld op de Samsung website. Dinsdag werd die opgehaald en donderdag werd die weer bij mij thuis bezorgd.

Bij mij was alleen het subboard defect en hebben ze vervangen. Ik kon niet meer bedraad laden. Probleem is nu opgelost. Maar dan nog lijken me 3 weken voor het moederbord vervangen wel erg lang. Op de Samsung website staat dat je het toestel gemiddeld 3 werkdagen kwijt bent....

Mogelijk heb je ergens anders de reparatie uit laten voeren. Dan zou je het net als ik nog via de Samsung website kunnen proberen.
Via de provider Telenet waar ik hem heb gekocht. Of raden jullie deze keer aan om rechtstreeks via Samsung te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Of-Aaargh schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:31:
[...]

Heeft de winkel wel aangeboden het toestel opnieuw te repareren? En ik neem aan dat de winkel het de eerste keer ook bij Samsung heeft laten repareren?
Gaven ze een reden waarom ze het toestel niet wilden vervangen?
Ja, ik moet hem opnieuw binnen doen. Hebben hem opgestuurd naar Samsung de 1ste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 15:22
Thibaut1234 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:40:
[...]

Via de provider Telenet waar ik hem heb gekocht. Of raden jullie deze keer aan om rechtstreeks via Samsung te gaan ?
Ja, via Samsung zelf aanbieden. Twee doordelen:
1. Gemiddeld binnen 3 dagen heb je je toestel weer terug.
2. Direct contact met de reparateur. Dus geen ruis op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zit te kijken naar een s23 als vervanger voor mijn s9 (accu begint minder te worden). Het is alleen wel lastig dat er geen SD-kaart meer in kan. Dus ik zou voor minimaal 258gb gaan. Liever nog meer, maar dan zou ik voor een s23+ moeten kiezen.

Hoeveel mb is een foto gemiddeld op een s23, en hoeveel mb per minuut filmen? Ik kan natuurlijk ook altijd de kwaliteit van de video omlaag zetten, maar ik ben gewoon benieuwd. De s23+ vind ik eigenlijk te groot en zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 22:18
darkdesign schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:09:
Ik zit te kijken naar een s23 als vervanger voor mijn s9 (accu begint minder te worden). Het is alleen wel lastig dat er geen SD-kaart meer in kan. Dus ik zou voor minimaal 258gb gaan. Liever nog meer, maar dan zou ik voor een s23+ moeten kiezen.

Hoeveel mb is een foto gemiddeld op een s23, en hoeveel mb per minuut filmen? Ik kan natuurlijk ook altijd de kwaliteit van de video omlaag zetten, maar ik ben gewoon benieuwd. De s23+ vind ik eigenlijk te groot en zwaar.
Als je veel filmt en fotos maakt dan ga je inderdaad duur uit zijn als je niet consequent data overzet van de smartphone naar pc.

De aanwezigheid van een sd slot mis ik ook.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho

Ik heb sinds de s21 geen SD kaartje meer en heb het nog gene moment gemist. Je kan tegenwoordig veel in de cloud doen hé. Deels gratis en als je merkt dat je dan ook nog niet genoeg opslagruimte hebt kan je altijd voor een paar euro een berg meer aanschaffen. Bijv Google Drive of Onedrive van Microsift of Dropbox en ongetwijfeld nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reken op 10 mb per foto en 25 mb per minuut film.

Echter hoeveel opslagruimte gebruik je nu in totaal, en is dat ook nodig, of je eigen keuze om meer te bewaren. Als je dat weet, kun je de keuze maken. Bedenk ook groei van data als je weer 5 jaar ongeveer ermee wil doen.

Voor mijn echtgenote heb ik een nieuwe telefoon besteld met 512 Gb opslag want ze heeft nu 200 Gb in gebruik op een telefoon met 256 Gb ruimte. Zij gaat er ook 5 jaar mee doen.

Overigens heb ik ook een cloudopslag abonnement om al het belangrijkste veilig te stellen mocht de telefoon ooit (onverwacht) sneuvelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
swhnld schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:21:
[...]

Echter hoeveel opslagruimte gebruik je nu in totaal, en is dat ook nodig, of je eigen keuze om meer te bewaren. Als je dat weet, kun je de keuze maken. Bedenk ook groei van data als je weer 5 jaar ongeveer ermee wil doen.

Voor mijn echtgenote heb ik een nieuwe telefoon besteld met 512 Gb opslag want ze heeft nu 200 Gb in gebruik op een telefoon met 256 Gb ruimte. Zij gaat er ook 5 jaar mee doen.

Overigens heb ik ook een cloudopslag abonnement om al het belangrijkste veilig te stellen mocht de telefoon ooit (onverwacht) sneuvelen.
De foto's zullen dan meer dan het dubbele zijn ten opzichte van de s9, maar video is een stuk minder. Nu 100mb per minuut op mijn s9. Nu heb ik zo'n 155gb gebruikt in 4,5 jaar dus zal 256gb misschien wat krap worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

darkdesign schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:30:
[...]

De foto's zullen dan meer dan het dubbele zijn ten opzichte van de s9, maar video is een stuk minder. Nu 100mb per minuut op mijn s9. Nu heb ik zo'n 155gb gebruikt in 4,5 jaar dus zal 256gb misschien wat krap worden.
Ik ben van een S9 Plus met 64GB en 256GB micro SD naar een S23 Ultra met 512GB gegaan. Dat lijk mij voorlopig voldoende aangezien ik elke foto en video ook back-up naar mijn Synology NAS.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
darkdesign schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:30:
[...]

Als je 1 of 2 keer per jaar alles eraf haalt en naar je backup/ archief stuurt, dan is de kleinste opslag toch al ruim voldoende? Waarom moet het de hele levensduur van de telefoon op de telefoon opgeslagen blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 21:36
omdat het leuk is om te scrollen doorheen het verleden zonder dat je daar internet voor nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
Mijn S23U 512gb heb ik nu vanaf januari, op dit moment heb ik zo'n 1800 foto's en 100 filmpjes gemaakt. Dat is 11gb foto's en 9gb aan filmpjes volgens "mijn bestanden"

Totaal zit ik nu op 140gb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccWzbWuHwC1YTYMqrAoME6aw5a0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKR1Jb8IrQZzZ5XPXWGJlF0h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 20:44
fredhuizinga schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:09:
Mijn S23U 512gb heb ik nu vanaf januari, op dit moment heb ik zo'n 1800 foto's en 100 filmpjes gemaakt. Dat is 11gb foto's en 9gb aan filmpjes volgens "mijn bestanden"

Totaal zit ik nu op 140gb

[Afbeelding]
Interessant dat jou Systeem 60GB is, die van mij is 44GB en heb ook een Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ai, altijd pijnlijk de eerste keer je nieuwe S23 laten vallen.... Was de hond aan het uitlaten, ze zag een kat, trok aan de riem en hierdoor viel mijn S23. Barsten in het scherm maar gelukkig zit er een beschermglaasje op :). Dus het echte glas zal verwacht ik nog wel schadevrij zijn. Irritante is alleen dat je er dan weer een nieuwe beschermlaag op moet want ik ben zo'n type dat heel kriebelig wordt van krasjes en andere schade op de beschermlaag want dat zie/voel/merk je constant bij gebruik.

Heb de telefoon overigens wel altijd het eerste jaar verzekerd dus als er ook maar 1 klein krasje in het scherm zit mogen ze er een nieuwe op zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
Juancho schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:03:
Heb de telefoon overigens wel altijd het eerste jaar verzekerd dus als er ook maar 1 klein krasje in het scherm zit mogen ze er een nieuwe op zetten :)
Dat is de reden dat verzekeringen zo duur zijn en vaak een eigen risico hebben. Vaak is het dan alsnog voordeliger om het zelf gewoon te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:59
swhnld schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:21:
[...]

Mijn 12mp jpg's zijn ongeveer 3-4MB per stuk.
4k30/60 is bij mij met HEVC hoge kwaliteit tussen de 300-600MB per minuut.

[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 23-10-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
Ik heb mn cam ingesteld op 16x9, die foto's zijn ongeveer 2,5MB (9mpix).

10-12MB per foto krijg ik bij 200mpix foto's.

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond op 23-10-2023 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
Raymond schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:58:
Ik heb mn cam ingesteld op 16x9, die foto's zijn ongeveer 2,5MB (9mpix).

10-12MB per foto krijg ik bij 200mpix foto's.
De sensor in de telefoon is 3:4 , door hem op 16:9 te zetten gebruik je niet de hele sensor en wordt je foto gecropped.

Op 3:4 heb je 12mp foto's van ongeveer 4-5mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:35
Nou, de eerste S24+ met een Exynos 2400 CPU is opgedoken in een benchmark. Performance ligt dicht bij een Snapdragon 8 Gen 3. Dit bericht betekend wel dat dit de laatste Samsung hier voor mij is. Ben wel genezen van Exynos.

En Samsung begint Apple trekjes te krijgen. Alleen de S24 ultra krijgt een Snapdragon, om kopers te stimuleren om een Ultra te kopen.

Edit: zie nu pas dat het artikel al sinds 12-10-2023 online staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Glassertje op 27-10-2023 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Glassertje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:00:
Nou, de eerste S24+ met een Exynos 2400 CPU is opgedoken in een benchmark. Performance ligt dicht bij een Snapdragon 8 Gen 3. Dit bericht betekend wel dat dit de laatste Samsung hier voor mij is. Ben wel genezen van Exynos.

En Samsung begint Apple trekjes te krijgen. Alleen de S23 ultra krijgt een Snapdragon, om kopers te stimuleren om een Ultra te kopen.

Edit: zie nu pas dat het artikel al sinds 12-10-2023 online staat.
Jammer idd, hopelijk is de batterij goed en de foto's.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is wel zo netjes even erbij te zetten waar de link over gaat. Namelijk het Android 14 beta programma van de S23 die gaat eindigen.

Was al te verwachten want de laatste beta had geen enkele verbetering vermeld in de release notes, bij vorige series geeft dat al aan dat de gold release eraan komt.
We gaan het zien of die in November komt inclusief de november security updates . Of eerst nog met de oktober security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:18:
[...]

Is wel zo netjes even erbij te zetten waar de link over gaat. Namelijk het Android 14 beta programma van de S23 die gaat eindigen.

Was al te verwachten want de laatste beta had geen enkele verbetering vermeld in de release notes, bij vorige series geeft dat al aan dat de gold release eraan komt.
We gaan het zien of die in November komt inclusief de november security updates . Of eerst nog met de oktober security updates.
Mn excuses,was het even vergeten

Ik had graag meegedaan aan de beta stage maar helaas is het niet mogelijk in de Benelux

Ze geven aan dat het nog voor november gaat komen dus fingers crossed 🤞

Bij security updates is Samsung tegenwoordig snel want October security update kwam 2 weken voor begin oktober,het was enkel bij beta beschikbaar en niet de stabiele versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:26:
[...]
Bij security updates is Samsung tegenwoordig snel want October security update kwam 2 weken voor begin oktober,het was enkel bij beta beschikbaar en niet de stabiele versie
Ja, maar de laatste beta van 4 dagen terug was nog oktober gebaseerd wat ik las:
https://www.gizmochina.co...galaxy-s23-one-ui-6-beta/
Zo wie zo zijn we in Europa vaak na Azië dat we de upgrade krijgen, dus ik houd de verwachting op november voor ons.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

[...]

kleine update;

telefoon had na laatste keer volledig resetten en niets geinstalleerd (alleen ingelogd met android account) in 8 uur tijd op nachtkastje ene drain van 50%.

telefoon ingestuurd naar Samsung en net terug. Moederbord is vervangen, m.a.w. er leek een physiek probleem te zijn.

Ik geloof niet echt in maandag ochtend modellen (het is geen handwerk meer), dus ik deel dit meer dat als je hardnekkige batterij problemen hebt, wellicht dat er iets fout zit in het design etc.

het is verder geen klacht want telefoon op vrijdag door koerier opgehaald en zojuist weer netjes gerepareerda fgeleverd, maar het is FYI mocht je dus lopen pielen met je batterij-duur.

Ik stuur nog even een update over 2 weken of het probleem opgelost lijkt te zijn.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hm mijn s23 heeft een eigen aardig probleem.

Als ik een usb device aansluit, en deze wordt om gare redenen niet goed herkent. Dan crasht eigenlijk het hele usb subsystem..

Opladen doettie dan niet meer..
Usnc headphones (akg) herkent die dan niet meer..
Enige wat helpt is het toestel opnieuw opstarten...

Zou dit nou een instelling kunnen zijn? Of voel er nu niets zoveel voor om hem te resetten

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:09:

Als ik een usb device aansluit, en deze wordt om gare redenen niet goed herkent. Dan crasht eigenlijk het hele usb subsystem..

Opladen doettie dan niet meer..
Usnc headphones (akg) herkent die dan niet meer..
Enige wat helpt is het toestel opnieuw opstarten...

Zou dit nou een instelling kunnen zijn? Of voel er nu niets zoveel voor om hem te resetten
Klinkt meer als een bescherming tegen het opblazen van je moederbord/accu/oplaadpoort. Er is slechte apparatuur en kapotte apparatuur die schade kan toebrengen, dus een ingebouwde bescherming die erger tegenhoud klinkt als logisch.

Ik zou het randapparaat dat dit probleem geeft gewoon niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:56
SMSfreakie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:09:

Had ik hier onlangs ook (Android Auto werd niet herkent). Wat hielp was het schoonmaken van de USB poort. Zat ook onverwacht veel troep al in :9~

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zal hem dan eens schoonmaken..

Mogelijk helpt dat..

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Palthe

dehardstyler schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:59:
[...]

Interessant dat jou Systeem 60GB is, die van mij is 44GB en heb ook een Ultra.
Vermoedelijk heb je dan niet de 512GB versie.
https://www.androidpolice.com/galaxy-s23-system-partition/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 20:44
Klopt, 256GB indd. Vandaar, dat verklaard het. :)
Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos