Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 15:22
Sinds een week kan mijn S23 ultra niet meer snelladen, hoewel de functie in het menu gewoon aan staat.

Sinds vandaag kan ik ook niet meer laden met een kabel van usb-c naar usb-c (power delivery met Samsung lader). Van usb-a naar usb-c lukt wel. Ook draadloos laden werkt gewoon.

Ik heb de functie snelladen al aantal keer uit en aan gezet. Ook telefoon al paar keer opnieuw opgestart. Helaas geen nut gehad.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen?

Edit: het ligt niet aan de oplader want de Fold 4 van mijn vrouw laad wel (snel) op met dezelfde adapter en kabel.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris499 op 18-09-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:41
Vuil in de USB poort?
Chris499 schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:03:
Sinds een week kan mijn S23 ultra niet meer snelladen, hoewel de functie in het menu gewoon aan staat.

Sinds vandaag kan ik ook niet meer laden met een kabel van usb-c naar usb-c (power delivery met Samsung lader). Van usb-a naar usb-c lukt wel. Ook draadloos laden werkt gewoon.

Ik heb de functie snelladen al aantal keer uit en aan gezet. Ook telefoon al paar keer opnieuw opgestart. Helaas geen nut gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
Al schoon gemaakt. Zelfs beetje water in gedaan in de hoop dat het eventuele vuil wordt meegenomen.

Bijzondere is ook dat het met een usb-a naar usb-c kabel wel lukt. Zou er iets met het power delivery protecol mis kunnen zijn? Die lijkt niet herkent te worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Chris499 op 18-09-2023 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:57

13art

Moderator Mobile
Chris499 schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:03:

Edit: het ligt niet aan de oplader want de Fold 4 van mijn vrouw laad wel (snel) op met dezelfde adapter en kabel.
'kKlikt' de kabel wel vast in de USB c poort van de telefoon? Zo niet kan er wat stof vast gedrukt zitten onderin de usb poort. Even met een naald of iets anders dun dit er uit vissen. Had met een andere telefoon ook wel eens problemen met het laden gehad en dat bleek toen opgehoopt stof in de usb poort te zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:52
13art schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:40:
[...]

'kKlikt' de kabel wel vast in de USB c poort van de telefoon? Zo niet kan er wat stof vast gedrukt zitten onderin de usb poort. Even met een naald of iets anders dun dit er uit vissen. Had met een andere telefoon ook wel eens problemen met het laden gehad en dat bleek toen opgehoopt stof in de usb poort te zijn.
Hohoho, nooit met een naald in de usb poort... beter een dunne houten tandenstoker, zijn al meerdere telefoons total loss door metaal in de usb poort te stoppen.

Ik merk dat er niet alleen stof in het lange gedeelte van de poort komt maar ook links en rechts, het korte gedeelte. Dit is wel wat lastiger te verwijderen maar wel te doen met dun tandenstokertje...

(Edit: typo)

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
fredhuizinga schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:52:
[...]

Hohoho, nooit met een naald in de usb poort... beter een dunne houten tandenstoker, zijn al meerdere telefoons total loss door metaal in de usb poort te stoppen.

Ik merk dat er niet alleen stof in het lange gedeelte van de poort komt maar ook links en rechts, het korte gedeelte. Dit is wel wat lastiger te verwijderen maar wel te doen met dun tandenstokertje...

(Edit: typo)
Je moet er inderdaad voorzichtig mee zijn, maar met houten tandenstokers kreeg ik het er niet uit. Die waren simpelweg nog altijd te dik. Dus toen een stompe naald gepakt. Dat ging wel goed. Uiteraard wel met beleid. En telefoon even uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
13art schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:55:
[...]

Je moet er inderdaad voorzichtig mee zijn, maar met houten tandenstokers kreeg ik het er niet uit. Die waren simpelweg nog altijd te dik. Dus toen een stompe naald gepakt. Dat ging wel goed. Uiteraard wel met beleid. En telefoon even uitzetten.
Met een houten tandenstoker zojuist even gedaan. Maar er kwam nauwelijks vuil uit. Als ik met een zaklamp er in schijn ziet het er schoon uit. Het laden van usb-c naar usb-c werkt dan ook nog steeds niet.

Als het aan vuil zou liggen, dan zou het laden met de usb-a naar usb-c kabel toch ook niet moeten werken? Of werkt de usb-c naar usb-c met extra laad pinnetjes die dan niet zouden functioneren door het vuil?

Edit: de poort signaleerde laatste tijd ook erg vaak vocht, hoewel deze volgens mij geen vocht in kwam. Kan door mijn (zwetende) vinger zijn gekomen, maar gebeurde de laatste tijd wel erg vaak.

[ Voor 14% gewijzigd door Chris499 op 18-09-2023 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:15
13art schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:55:
[...]

Tip: met een mesje wat van de tandenstoker afhalen zodat deze dunner wordt. Dan kan het echt gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
dutchnltweaker schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:54:
[...]

Tip: met een mesje wat van de tandenstoker afhalen zodat deze dunner wordt. Dan kan het echt gemakkelijk.
Wat bedoel je precies dat er schoon gemaakt moet worden? Het lijkt prima te werken met een standaard tandenstoker. Die kan er goed tussen.

Mijn problemen lijken meer hier aan gerelateerd:

https://r1.community.sams...not-working/td-p/23051163

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 22:18
Deze rubberen vlos borstels werken perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HNB_OMgcTsQSZFGL9nuGdsNy7Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XkOLTtMSMF2Et9q2xMOWLLlx.jpg?f=user_large

Kan je halen bij een drogisterij zoals Etos.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris499
Geraedus schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:27:
Deze rubberen vlos borstel werken perfect perfect.

[Afbeelding]

Kan je halen bij een drogisterij zoals Etos.
Die heb ik hier ook thuis liggen. Maar zal niet werken bij mij. De laad poort is denk ik kapot. Check hier iemand met het zelfde probleem:

https://r1.community.sams...not-working/td-p/21282041

Dan maar wat langzamer laden. Ik wil de telefoon niet open maken om een nieuwe usb poort er in te schroeven. Dan is het toestel niet meer waterdicht.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris499 op 18-09-2023 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:36
Chris499 schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:32:
[...]

Die heb ik hier ook thuis liggen. Maar zal niet werken bij mij. De laad poort is denk ik kapot. Check hier iemand met het zelfde probleem:

https://r1.community.sams...not-working/td-p/21282041

Dan maar wat langzamer laden. Ik wil de telefoon niet open maken om een nieuwe usb poort er in te schroeven. Dan is het toestel niet meer waterdicht.
Daar hebben we toch gewoon een garantieregeling voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
HBSVDK schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:16:
[...]

Daar hebben we toch gewoon een garantieregeling voor? :P
Ja, maar dan maken ze het toestel open en is die niet meer gegarandeerd waterdicht. Ik vind zelf waterdichtheid belangrijker dan bedraad snelladen. Misschien koop ik binnenkort wel een draadloze snellader. Die komt volgens mij redelijk in de buurt van bedraad snelladen qua snelheid.

Edit: draadloos snelladen gaat met maximaal 15W. Bedraad snelladen deed ik met max 25 watt met mijn oplader. Zal dus iets langzamer gaan. Maar wel acceptabel.

[ Voor 14% gewijzigd door Chris499 op 18-09-2023 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:58
Chris499 schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:24:
[...]

Ja, maar dan maken ze het toestel open en is die niet meer gegarandeerd waterdicht. Ik vind zelf waterdichtheid belangrijker dan bedraad snelladen. Misschien koop ik binnenkort wel een draadloze snellader. Die komt volgens mij redelijk in de buurt van bedraad snelladen qua snelheid.

Edit: draadloos snelladen gaat met maximaal 15W. Bedraad snelladen deed ik met max 25 watt met mijn oplader. Zal dus iets langzamer gaan. Maar wel acceptabel.
Als het toestel door Samsung wordt gerepareerd blijft de waterdichtheid in stand en hou je ook de fabrieksgarantie. Plus je hebt garantie op de reparatie.
Je hebt nog minimaal anderhalf jaar fabrieksgarantie he. Het is geen Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Laatst online: 22-09 21:00
Hoi allemaal,
Ik weet zo gauw even niet waar ik deze vraag anders snel kwijt kan dus probeer het even hier. Ik heb bijna een jaar een S22+ maar haal nu 2 uur 40 min sot en hou dan 19% over.. In de grafiek zie ik geen gekke dingen, half uurtje yt music en wat reddit. De rest staat op "minder dan 1 minuut".. Hebben jullie tip wat ik kan controleren? Want ik kom nu niet eens een dag door.. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:44
Hapkoek schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:37:
Hoi allemaal,
Ik weet zo gauw even niet waar ik deze vraag anders snel kwijt kan dus probeer het even hier. Ik heb bijna een jaar een S22+ maar haal nu 2 uur 40 min sot en hou dan 19% over.. In de grafiek zie ik geen gekke dingen, half uurtje yt music en wat reddit. De rest staat op "minder dan 1 minuut".. Hebben jullie tip wat ik kan controleren? Want ik kom nu niet eens een dag door.. :(
Hier is het topic voor de S22 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 06:47:
[...]

Als het toestel door Samsung wordt gerepareerd blijft de waterdichtheid in stand en hou je ook de fabrieksgarantie. Plus je hebt garantie op de reparatie.
Je hebt nog minimaal anderhalf jaar fabrieksgarantie he. Het is geen Iphone.
Laten we eerlijk wezen, een telefoon is nooit echt "waterdicht".

De fabrikant plakt hem vol met water detector stickers (witte stickertjes die rood worden als er water op komt). Zodra ze water gedetecteerd zien, geven ze de schuld meteen aan de klant en weigeren reparatie (soms zelfs betaalde reparatie).

Dus het is gewoon een wassen neus. Is ook niet alleen Samsung, ze doen het allemaal zo. Het probleem is dat ze niet kunnen zien of je hem in de regen mee had of er mee in het water bent gesprongen met alle druk vandien. Bij IP ratings wordt niet gekeken naar de klap bij het binnen gaan van het water, hij wordt alleen voorzichtig onder water gelegd. Dus alleen statische druk. Terwijl het juist de klap is van het binnengaan van het water die door de seals heen gaat, hoe harder hoe meer momentele druk.

Maar hoe dan ook heb je geen poot op te staan als hij toch niet zo waterdicht bleek, als het een fabrieksfout was dan geven ze je ook gewoon de schuld. Dus ga er gewoon vanuit dat hij niet waterdicht is of hooguit spatwaterdicht.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 19-09-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Klopt en als je bijv. eens je telefoon laat vallen kunnen er natuurlijk haarscheurtjes ontstaan in de telefoon waar weer water door kan. Dus waterdicht bij aflevering en vanaf dat moment weet je het nooit wat er gebeurt als je hem in water laat vallen of wat dan ook. Een regenbuitje kan vaak nog wel, maar echt onderdompelen in water.... ik ga dat zeker niet testen :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:31
Jirure1984 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:30:
Vanmorgen S23 besteld bij Odido aangezien ik daar al jaren klant ben. Met een toestelprijs van 576e een prima deal. Morgen al binnen. Benieuw zit nu nog met een S20FE 4G versie.
Is een mooie upgrade van S20FE naar S23 😉

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:56
Ik heb een s23 ultra en sinds de update vanmiddag is bij mij de optie "trusted devices" uit het smart lock menu verdwenen. Dus ik heb hetzelfde probleem als hier beschreven:
https://r1.community.sams...ces-missing/td-p/23503676

Loopt iemand hier tegen hetzelfde aan en heb je misschien een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raymond schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:19:
Ik heb een s23 ultra en sinds de update vanmiddag is bij mij de optie "trusted devices" uit het smart lock menu verdwenen. Dus ik heb hetzelfde probleem als hier beschreven:

Je bent niet de enige, https://www.sammobile.com...ng-samsung-galaxy-phones/
Speelt blijkbaar ook op Pixel telefoons van Google, lijkt een bug in Android vanuit AOSP te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Nog geen S23 FE, maar er is nu wel een S23 TE: https://www.gsmarena.com/..._sale_date-news-59983.php

Helaas niet verkrijgbaar voor gewone burgers.

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:07
Zijn er hier mensen bekend met about:blank bij chrome? Ik krijg deze "pagina" best vaak en moet dan chrome afsluiten en opnieuw openen om weer verder te kunnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
DM89 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:50:
Zijn er hier mensen bekend met about:blank bij chrome? Ik krijg deze "pagina" best vaak en moet dan chrome afsluiten en opnieuw openen om weer verder te kunnen..
Ja, tabblad sluiten en opnieuw openen lost het voor mij steeds op, echter begint het nu wel hinderlijk te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:07
Geraedus schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:25:
[...]

Ja, tabblad sluiten en opnieuw openen lost het voor mij steeds op, echter begint het nu wel hinderlijk te worden.
Ik had onderstaande via google gevonden:

Chrome - instellingen - geavanceerd - home pagina uit.

Heb het nu zo ingesteld, kijken of het wegblijft.. wordt er gek van 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Even en vraag en/of hulp gevraagd.

Wie is een PlayStation gebruiker en die gebruik maakt van de PS app op zijn s23 ultra?

Ik ervaar vaak problemen dat de PS app enorm laggy en stottert tijdens het gebruik. Dit zelfde probleem ervaar ik ook met bepaalde games, op de Galaxy s20 ervaar ik deze problemen totaal niet.

Ik heb inmiddels alle batterij instellingen nagekeken en deze apps uitgesloten van batterij besparing en diepe slaap modes. Ook heb ik RAM + uitgeschakeld.

Heeft iemand een suggestie en/of oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Geraedus is dit thuis via wifi of onderweg via mobiel internet?
Er zijn issues met bepaalde wifi protocollen, dus je zou daar eens naar kunnen kijken om alleen wifi 4 via IPv4 te doen, maar geen IPv6 of Wifi 6 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
RepareerDroid schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:22:
Nog geen S23 FE, maar er is nu wel een S23 TE: https://www.gsmarena.com/..._sale_date-news-59983.php

Helaas niet verkrijgbaar voor gewone burgers.
Wel een hoop marketing:
The smartphones also feature a Stealth Mode that disables LTE and e-911, which mutes all RF broadcasting - including GPS - from a hardware level, allowing the operators to have secure, completely off-grid communications.
Ehm.. Hoe wil je dan communiceren met alle RF uit 8)7 Die zin slaat nergens op.

Volgens mij is het gewoon een standaard S23 met een rugged case en een paar kleine modificaties (vooral software). Net zoals de vorige "tactical editions" trouwens. Al die knox dingen zitten ook gewoon op gewone telefoons bijvoorbeeld en de IP ratings ook.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 24-09-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:05
GekkePrutser schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:01:
[...]

Wel een hoop marketing:

[...]

Ehm.. Hoe wil je dan communiceren met alle RF uit 8)7 Die zin slaat nergens op.

Volgens mij is het gewoon een standaard S23 met een rugged case en een paar kleine modificaties (vooral software). Net zoals de vorige "tactical editions" trouwens. Al die knox dingen zitten ook gewoon op gewone telefoons bijvoorbeeld en de IP ratings ook.
Lijkt mij inderdaad gewoon hetzelfde als vliegtuigmodus? Ze hebben het over 'off-grid communications' dus wellicht zijn lokale netwerken (WLAN) via wifi of bluetooth wel mogelijk. Maar dat is ook met de huidige modellen zo. Je kan vliegtuigmodus aanzetten om LTE broadcasting uit te zetten maar daarna wel weer wifi en bluetooth aanzetten.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:10
Had hier (S23U EUX) de update nog steeds niet ontvangen, checken gaf aan dat ik de laatste versie had...

Met frija en bitfrost kon ik de updates ook niet downloaden (bitfrost gaf wel een update aan maar gaf een error aan samsung kant, frija gaf een error bij checken).

Maar bij checken op EVR (blijkbaar ook OXM CSC, gebruikte daarvoor THL landcode maar die had een iets oudere versie van SW) kreeg ik wel de meest recente versie terug gelijk aan de EUX versie nummers.

Deze gedownload, geflasht met Odin en nu dan toch up to date...Gezien het feit de update al 2 weken geleden gereleased was vraag ik me af of ik hem anders nog had gekregen ergens, toch vaag.

Nou ja, ter info voor de mensen die ook nog zitten te wachten
m0ridin schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:58:
Had hier (S23U EUX) de update nog steeds niet ontvangen, checken gaf aan dat ik de laatste versie had...

Met frija en bitfrost kon ik de updates ook niet downloaden (bitfrost gaf wel een update aan maar gaf een error aan samsung kant, frija gaf een error bij checken).

Maar bij checken op EVR (blijkbaar ook OXM CSC, gebruikte daarvoor THL landcode maar die had een iets oudere versie van SW) kreeg ik wel de meest recente versie terug gelijk aan de EUX versie nummers.

Deze gedownload, geflasht met Odin en nu dan toch up to date...Gezien het feit de update al 2 weken geleden gereleased was vraag ik me af of ik hem anders nog had gekregen ergens, toch vaag.

Nou ja, ter info voor de mensen die ook nog zitten te wachten
Anders na de Android 14 update een fabrieksinstellingen reset inplannen. Er kan onderwater iets fout zitten en dan los je dat niet anders op. Maar gezien Android versie upgrades ook impact kunnen hebben en we er zo kort opzitten dat die uitkomt dat ik dat zou afwachten.

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:46
swhnld schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:30:
[...]

Anders na de Android 14 update een fabrieksinstellingen reset inplannen. Er kan onderwater iets fout zitten en dan los je dat niet anders op. Maar gezien Android versie upgrades ook impact kunnen hebben en we er zo kort opzitten dat die uitkomt dat ik dat zou afwachten.
Android 14 (one ui 6) Zou mogelijk volgende week al gereleased worden , volgens een bekende leaker

Ze zijn inmiddels al aan beta nr 5 en beta 6 staat al op de test server

Ik ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
swhnld schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:30:
[...]

Mjah, dat is wel weer een gedoe dus als ik dat ook maar even kan voorkomen probeer ik dat... maar mocht het met de android 14 update hetzelfde verhaal zijn dan zeker het overwegen waard (ook omdat een android versie update een mooie reden is voor een frisse start).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De nieuwe play store systeem update is er.

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Thombias schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:42:
De nieuwe play store systeem update is er.
.. maar nog steeds augustus hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik heb sinds vorige week de S23 256 gb in huis nadat ik ontevreden werd met de accuduur van mijn A52S (die ging ruim 2 dagen mee, maar na 2 jaar nog geen dag).

Ik had m.b.v. de Samsung link/tools alles overgezet en dat ging redelijk makkelijk en ik had na alles ingesteld te hebben ongeveer 2 dagen accu-duur.

Maar nu sinds 3 dagen gaat mijn batterij nog geen dag meer mee (14 uur).

Ik heb wifi, 5g, achtergrond apps allemaal uitgezet. Na nacht laden en zojuist eruit gehaald heb ik zonder de telefoon aan te raken een drain van 4% in 20minuten.

Het viel me gister al op dat mijn batterij ineens leeg was zonder de telefoon aangeraakt te hebben, maar wist niet zeker dat ikhem had opgeladen; na checken had ik dat wel gedaan naar 100%.

Batterij activiteit/verbruik geeft geen enkele app aan met grote drain: er staat geen enkele app in die iets zou verbruiken.
Uiteraard voor nieuwste software/firmware gechecked (laatste update van 23 september: oneui 5.1)

Hebben jullie ook iets soortgelijks na een of andere update?

Ik ben er huiverig voor een full reset te doen omdat ik wil proberen al mijn foto's, whatsapp en apps te behouden; backuppen en weer terugzetten gaat veel tijd kosten, dus ik wil eerst andere mogelijkheden verkennen.

Mis ik iets? ik zag online dat er andere gebruikers zijn die ook weer klagen sinds 6 dagen, dus ben benieuwd of er hier wat meer info beschikbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Seesar op 29-09-2023 08:29 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Seesar schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:24:
Ik heb sinds vorige week de S23 256 gb in huis nadat ik ontevreden werd met de accuduur van mijn A52S (die ging ruim 2 dagen mee, maar na 2 jaar nog geen dag).

Ik had m.b.v. de Samsung link/tools alles overgezet en dat ging redelijk makkelijk en ik had na alles ingesteld te hebben ongeveer 2 dagen accu-duur.

Ik heb wifi, 5g, achtergrond apps allemaal uitgezet. Na nacht laden en zojuist eruit gehaald heb ik zonder de telefoon aan te raken een drain van 4% in 20minuten.

Het viel me gister al op dat mijn batterij ineens leeg was zonder de telefoon aangeraakt te hebben, maar wist niet zeker dat ikhem had opgeladen; na checken had ik dat wel gedaan naar 100%.

Batterij activiteit/verbruik geeft geen enkele app aan met grote drain: er staat geen enkele app in die iets zou verbruiken.
Uiteraard voor nieuwste software/firmware gechecked (laatste update van 23 september: oneui 5.1)

Ik ben er huiverig voor een full reset te doen omdat ik wil proberen al mijn foto's, whatsapp en apps te behouden; backuppen en weer terugzetten gaat veel tijd kosten, dus ik wil eerst andere mogelijkheden verkennen.

Mis ik iets? ik zag online dat er andere gebruikers zijn die ook weer klagen sinds 6 dagen, dus ben benieuwd of er hier wat meer info beschikbaar is.
Je zou bijna gaan denken dat er toch een app/proces is die je accu leeg trekt. Als je dezelfde apps op je oude en nieuwe telefoon hebt staan, instellingen hetzelfde en beide telefoons gaan nog geen dag mee, dan zal er ergens waarschijnlijk niet goed zitten en zal je wat dieper moeten graven dan de Android instellingen. Je kan een app als Better Battery Stats kunnen proberen. Wel even goed kijken hoe je via adb de app goed werkend kan krijgen om goed inzicht te krijgen in je verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 18:52
Ik heb sinds vorige week een s23 plus en man o man wat een droom qua accu.
Ik heb een behoorlijke debloat gedaan maar na een week kan ik de accutijd wel goed inschatten.
Gisteren een drukke telefoon dag gehad om 7uur begonnen met 100% einde van de dag 7uur sot en nog 43% over 😱 wel grotendeels op wifi, maar dit is wel echt waar ik op gehoopt had, wat een accu zeg!

Ik heb voorlopig mijn phone op "light" staan en merk qua performance weinig verschil, ik heb verder niet de optie "laden tot 85%" aanstaan ik vervang de accu na 2 jaar wel voor 69 euro.

Ik kom van een xiaomi 12 en moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de s23+ 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Monkeyk2010 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:00:
Ik heb een behoorlijke debloat gedaan maar na een week kan ik de accutijd wel goed inschatten.
Wat heb je er allemaal uitgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:36

Maak een screenshot van je batterij usage (grafiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Iemand enig idee of dit kan?

Ik heb sinds gisteren een Google Nest deurbel. Mijn telefoon heb ik altijd op silent staan, omdat ik op m'n Galaxy Watch de meldingen altijd voel met trilstand.

Nu wil ik graag Google Home een uitzondering laten zijn zodat die wel notificatie geluiden mag maken op m'n telefoon. Zodat ik m'n telefoon altijd hoor als er aangebeld wordt/iemand gedetecteerd wordt.

Dus silent mode maar voor 1 app een uitzondering. Ik kan het niet zo snel vinden in de settings... alleen voor DND, maar dat is niet wat ik wil.

Edit: blijkbaar niet mogelijk. Wel een app gevonden die het mogelijk maakt (Buzzkill). Kost 3 euro. Hiermee kun je allerlei rules en uitzonderingen maken. Handig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nobqm9rODWh_xl6Rb4O0iCiZFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rebm3bitb3BzBiNjGhIKRi7v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door yinx84 op 29-09-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
yinx84 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:39:

Ik heb sinds gisteren een Google Nest deurbel. Mijn telefoon heb ik altijd op silent staan, omdat ik op m'n Galaxy Watch de meldingen altijd voel met trilstand.

Nu wil ik graag Google Home een uitzondering laten zijn zodat die wel notificatie geluiden mag maken op m'n telefoon. Zodat ik m'n telefoon altijd hoor als er aangebeld wordt/iemand gedetecteerd wordt.

Dus silent mode maar voor 1 app een uitzondering. Ik kan het niet zo snel vinden in de settings... alleen voor DND, maar dat is niet wat ik wil.

- afbeelding weggeknipt -
Is het niet mogelijk om (eventueel via een third party app) de doorbell melding als alarmgeluid af te spelen? Dan hoor je hem wel door je silence heen, maar wordt je apparaat niet uit silence gehaald.

Vergeet niet om iets te regelen voor momenten dat je je telefoon écht op stil wil hebben en ook echt geen doorbell-meldingen wil (bioscoop/theater).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
boratnl schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:22:
[...]

Is het niet mogelijk om (eventueel via een third party app) de doorbell melding als alarmgeluid af te spelen? Dan hoor je hem wel door je silence heen, maar wordt je apparaat niet uit silence gehaald.

Vergeet niet om iets te regelen voor momenten dat je je telefoon écht op stil wil hebben en ook echt geen doorbell-meldingen wil (bioscoop/theater).
Net even getest. Apparaat gaat niet uit Silenced mode, maar maakt wel geluid. Het wordt dus overruled voor wat je instelt. Wellicht dat het ook kan wat jij beschrijft, maar hij doet nu exact wat ik wil, dus ik laat 't zo :)

Als ik de bios in ga dan kan hij nog altijd op DND. Dat wordt niet overruled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:35
yinx84 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:39:

Edit: blijkbaar niet mogelijk. Wel een app gevonden die het mogelijk maakt (Buzzkill). Kost 3 euro. Hiermee kun je allerlei rules en uitzonderingen maken. Handig!

[Afbeelding]
Waarom niet gewoon met Samsung routines? Doet exact hetzelfde en is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
donleo123 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:42:
[...]

Waarom niet gewoon met Samsung routines? Doet exact hetzelfde en is gratis.
Als ik het zo snel zie kan je idd een routine instellen die Muted naar Sound omzet zodra je een specifieke notificatie krijgt, maar dan blijft 'ie ook op Sound. Tenzij je weer een routine instelt die het weer terugzet, maar met wat voor conditie?

Het overwriten zoals die andere app doet lijkt me een elegantere oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

yinx84 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:58:
[...]

Als ik het zo snel zie kan je idd een routine instellen die Muted naar Sound omzet zodra je een specifieke notificatie krijgt, maar dan blijft 'ie ook op Sound. Tenzij je weer een routine instelt die het weer terugzet, maar met wat voor conditie?

Het overwriten zoals die andere app doet lijkt me een elegantere oplossing.
Je kunt een routine ook aan een app koppelen. Maar ik weet niet hoe dat gaat reageren met de gewenste instellingen. Je kunt wel instellen dat als bijvoorbeeld een muziek app opstart dat de rest van de geluiden op mute gaat. Na afsluiten van de app schakelt de smartphone weer terug naar de voorgaande stand.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Misschien de "Niet storen" functie blijvend aanzetten op je Galaxy s23 en dan bij de instellingen van niet storen de app toevoegen dat de Google Nest app wel de meldingen mag geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toevallig de AdvancedInternet APN in gebruik ipv de Internet APN of iets soortgelijks?

En is je Google Play system Update helemaal bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 17:27
Iemand bekend met onregelmatige kraakjes / ruis bij het bellen?

Zodra ik op het groene telefoontje klik om een oproep te starten, hoor ik kraakjes en ruis. Zelfs nog voordat de eerste toon komt dat hij over gaat. Het klinkt alsof je 10 jaar terug gaat in de tijd..

Ik heb nu 2 toestellen S23 geprobeerd, zowel met een Vodafone simkaart als KPN simkaart en zowel met bellen over mobiel netwerk als over wifi.

Hebben meer S23's hier last van? (mijn S21 heeft een doodstille achtergrond tijdens gesprekken). Of iemand ideeën wat nog te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:17
@daanNL Ik kan me niet herinneren dat ik ooit kraakjes heb gehoord. Heb een S23Ultra. Bellen via wifi of 4G heb ik uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ook hier geen last van, nooit opgevallen in ieder geval, s23u met KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
daanNL schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:06:
Iemand bekend met onregelmatige kraakjes / ruis bij het bellen?

Zodra ik op het groene telefoontje klik om een oproep te starten, hoor ik kraakjes en ruis. Zelfs nog voordat de eerste toon komt dat hij over gaat. Het klinkt alsof je 10 jaar terug gaat in de tijd..

Ik heb nu 2 toestellen S23 geprobeerd, zowel met een Vodafone simkaart als KPN simkaart en zowel met bellen over mobiel netwerk als over wifi.

Hebben meer S23's hier last van? (mijn S21 heeft een doodstille achtergrond tijdens gesprekken). Of iemand ideeën wat nog te proberen?
Factory reset van het toestel uitvoeren, vervolgens testen zonder dat je andere applicaties geïnstalleerd hebt en dan nogmaals testen. Als het probleem dan nog aanwezig is dan toestel ter reparatie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37

Zorian

What the fox?

Monkeyk2010 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:00:
Ik heb sinds vorige week een s23 plus en man o man wat een droom qua accu.
Gisteren een drukke telefoon dag gehad om 7uur begonnen met 100% einde van de dag 7uur sot en nog 43% over 😱 wel grotendeels op wifi, maar dit is wel echt waar ik op gehoopt had, wat een accu zeg!

Ik heb voorlopig mijn phone op "light" staan en merk qua performance weinig verschil, ik heb verder niet de optie "laden tot 85%" aanstaan ik vervang de accu na 2 jaar wel voor 69 euro.

Ik kom van een xiaomi 12 en moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de s23+ 👌
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de S23U en gister meteen met het ding naar een evenement geweest. Hele dag lopen filmen, foto's maken en appen en had 12 uur later nog genoeg in de tank om zonder oplader 1,5 uur naar huis te rijden met de navigatie. Eindstand: 32% over met een SOT van 10 uur. :o Not bad.
Heb hem zelf ook aardig lopen debloaten zoals ik altijd doe though. :)
13art schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:10:
[...]

Wat heb je er allemaal uitgehaald?
Hier vrijwel alles, waaronder vrijwel alles van Samsung op een paar nuttige dingetjes na. Bixby enzo ook disabled.
Enige Samsung apps die er nog op staan (afgezien van zaken als de dialer en messages) zijn: Galaxy Wearable, My Files, Samsung Health en Camera Assistant/Expert RAW voor meer/betere camera opties.
Ook alle zaken als Facebook, Instagram, TikTok en alle Microsoft apps eraf getrapt, gebruik ik allemaal niet. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Zorian op 01-10-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 22:38
Welke schermresolutie gebruik je @Zorian ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37

Zorian

What the fox?

soskes schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:15:
Welke schermresolutie gebruik je @Zorian ?
De hoogste op 120hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:35
Iemand enig idee waarom bluetooth audio niet werk in de auto? Het gaat om een Seat Leon uit 2011 die verder geen Android Auto/Carplay ondersteund. Het bellen werkt wel maar bijvoorbeeld Spotify luisteren werkt niet en ook de mediaknoppen op het stuur niet. Dit alles werkt prima met mijn vorige telefoon (OnePlus Nord) en met mijn vriendin haar telefoon (Galaxy A53).

Iedere keer als ik de audio toggle aanzet gaat hij direct weer terug, zie: YouTube: S23 bluetooth turns off

[ Voor 11% gewijzigd door Vinze op 02-10-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinze schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:05:
Iemand enig idee waarom bluetooth audio niet werk in de auto? Het gaat om een Seat Leon uit 2011 die verder geen Android Auto/Carplay ondersteund. Het bellen werkt wel maar bijvoorbeeld Spotify luisteren werkt niet en ook de mediaknoppen op het stuur niet. Dit alles werkt prima met mijn vorige telefoon (OnePlus Nord) en met mijn vriendin haar telefoon (Galaxy A53).

Iedere keer als ik de audio toggle aanzet gaat hij direct weer terug, zie: YouTube: S23 bluetooth turns off
Probeer dit eens: https://eu.community.sams...es/bluetooth/td-p/7323899

Werkt dat niet, vragen ze om contact op te nemen met Samsung support.

[ Voor 4% gewijzigd door swhnld op 02-10-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:56
Raymond schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:19:

Ter info: daarnet ff gekeken en optie is weer terug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:35
swhnld schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Probeer dit eens: https://eu.community.sams...es/bluetooth/td-p/7323899

Werkt dat niet, vragen ze om contact op te nemen met Samsung support.
Oplossing stond daar helaas niet tussen maar ik ben er uiteindelijk wel uitgekomen. Moest in de ontwikkelaarsopties de bluetooth AVRCP versie van 1.5 naar 1.4 zetten. Daarna bluetooth even aan en uit en vervolgens werkte het naar behoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Vinze schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

Oplossing stond daar helaas niet tussen maar ik ben er uiteindelijk wel uitgekomen. Moest in de ontwikkelaarsopties de bluetooth AVRCP versie van 1.5 naar 1.4 zetten. Daarna bluetooth even aan en uit en vervolgens werkte het naar behoren. :)
Wat een gedoe maar goed om te weten 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vinze schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

Wat is het verschil tussen die 2 versies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:05
dutchnltweaker schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:25:
[...]

Wat is het verschil tussen die 2 versies?
AVRCP is het protocol van bluetooth wat de audio besturing regelt zoals pauzeren/volgende/vorige/volume etc. Op Wikipedia kan je de verschillen tussen de versies zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
japie06 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

AVRCP is het protocol van bluetooth wat de audio besturing regeling zoals pauzeren/volgende/vorige/volume etc. Op Wikipedia kan je de verschillen tussen de versies zien.
Duidelijk dank, volgens wikipedia zou 1.5 alles moeten hebben wat 1.4 heeft en meer. Je zou dan denken dat het juist beter moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
dutchnltweaker schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Duidelijk dank, volgens wikipedia zou 1.5 alles moeten hebben wat 1.4 heeft en meer. Je zou dan denken dat het juist beter moet werken.
Dan is 1.5 gewoon niet backwards compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Tsja, wist je dat Windows 8 opgevolgt werd door Windows 10 omdat Windows 9 software problemen kon geven met applicaties die op versienummer checken en dat als Windows 95, 98 of 98 SE zouden interpreteren.

Zoiets kan hier ook het geval zijn, of de software in de telefoon, of die in de auto, of beide, hebben een check zitten in de handshake bij het verbinden waardoor de communicatie wordt verbroken.

Met een sniffer oplossing kun je het verkeer proberen te vanger en te zien wat er gebeurt en daarmee mogelijk achterhalen wie de boosdoener is of zijn, als je de apparatuur, tijd en kenis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Zouden jullie mede tweakers mij aub kunnen helpen? Mijn iPhone 12 Pro begint op zijn laatste benen te lopen en moet dus een nieuwe telefoon.
Nu ben ik al sinds de iPhone 4S volledig in de Apple sferen maar dat begint me steeds meer tegen te staan, vooral het je maar meer en meer in het ecosysteem willen zuigen en maar mondjesmaat verbeterde apparaten uitbrengen om alles uit te melken (waaronder onze bankrekeningen) ben ik zat.
Ik ben dus al overgestapt op apps en diensten buiten dit systeem (spotify, 1password, Chrome), maar wil nu een grote stap verder maken naar een Android telefoon.

Ik blijf MacBook gebruiker en zou geen andere laptop willen. Zijn er mensen hier die vanuit de Apple sferen komen en de overstap gemaakt hebben? Ik twijfel tussen de S23 Ultra of misschien de pixel 8 pro. Voorwaarden als lange ondersteuning (ik probeer zo'n 3 jaar met een telefoon te doen) hebben ze beiden. Voorheen was ik alleen niet zo'n samsung fan ivm de crappy software die ze door je strot duwen. Dit was echter ten tijde van de Note 2 hahaha.

Concrete vragen:
* hoe is de switch van iOS naar Android, redelijk soepel of een mooi moment om met veel dingen een clean start te maken.
* Hoe gaat contactloos betalen? Is dat net zo soepel als Apple Pay wat ik dagelijks veel gebruik. Ik zit bij de SNS en KNAB. Beide banken ondersteunen google pay/wallet.
* zijn de apps echt van mindere kwaliteit onder Android of is dat een broodje aap
* Hoe is de bouwkwaliteit van de s23 ultra? iPhones worden erom geroemd maar vervolgens wordt er altijd een case omheen gedaan omdat ze zo snel beschadigen. Ik zou het liefst vol vertrouwen "naken" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
-TheNose- schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:53:
Zouden jullie mede tweakers mij aub kunnen helpen? Mijn iPhone 12 Pro begint op zijn laatste benen te lopen en moet dus een nieuwe telefoon.
Nu ben ik al sinds de iPhone 4S volledig in de Apple sferen maar dat begint me steeds meer tegen te staan, vooral het je maar meer en meer in het ecosysteem willen zuigen en maar mondjesmaat verbeterde apparaten uitbrengen om alles uit te melken (waaronder onze bankrekeningen) ben ik zat.
Ik ben dus al overgestapt op apps en diensten buiten dit systeem (spotify, 1password, Chrome), maar wil nu een grote stap verder maken naar een Android telefoon.

Ik blijf MacBook gebruiker en zou geen andere laptop willen. Zijn er mensen hier die vanuit de Apple sferen komen en de overstap gemaakt hebben? Ik twijfel tussen de S23 Ultra of misschien de pixel 8 pro. Voorwaarden als lange ondersteuning (ik probeer zo'n 3 jaar met een telefoon te doen) hebben ze beiden. Voorheen was ik alleen niet zo'n samsung fan ivm de crappy software die ze door je strot duwen. Dit was echter ten tijde van de Note 2 hahaha.

Concrete vragen:
* hoe is de switch van iOS naar Android, redelijk soepel of een mooi moment om met veel dingen een clean start te maken.
* Hoe gaat contactloos betalen? Is dat net zo soepel als Apple Pay wat ik dagelijks veel gebruik. Ik zit bij de SNS en KNAB. Beide banken ondersteunen google pay/wallet.
* zijn de apps echt van mindere kwaliteit onder Android of is dat een broodje aap
* Hoe is de bouwkwaliteit van de s23 ultra? iPhones worden erom geroemd maar vervolgens wordt er altijd een case omheen gedaan omdat ze zo snel beschadigen. Ik zou het liefst vol vertrouwen "naken" gaan.
Ik kan je niet helpen maar ik zit wel met hetzelfde dilemma. Vanaf de Iphone 4 tot nu de 13 pro apple fanaat.
Maar ik ben Apple een beetje zat aan het worden en vindt de S23 ultra erg mooi.
Ik weet alleen niet of ik spijt ga krijgen m.b.t. het besturingssysteem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15

Concrete vragen:
Ik zit ook aan een switch te denken vanaf een 12 pro. Wil ook wel weten of Google pay net zo goed werkt als Apple Pay, lees veel tegenstrijdige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
DevonS schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

Ik kan je niet helpen maar ik zit wel met hetzelfde dilemma. Vanaf de Iphone 4 tot nu de 13 pro apple fanaat.
Maar ik ben Apple een beetje zat aan het worden en vindt de S23 ultra erg mooi.
Ik weet alleen niet of ik spijt ga krijgen m.b.t. het besturingssysteem..
Beide besturingssystemen lenen dingen bij elkaar en maken elkaar daardoor beter. Er is nauwelijks een verschil meer in features of exclusieve dingen.
Android is wat flexibeler ook in het gecombineerd gebruiken van diensten van verschillende aanbieders ipv zoals Apple dat alles het liefst Apple moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
moca schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

Ik zit ook aan een switch te denken vanaf een 12 pro. Wil ook wel weten of Google pay net zo goed werkt als Apple Pay, lees veel tegenstrijdige berichten.
Als het niet betrouwbaar zou werken zouden de banken in Nederland er niet mee in zee gaan lijkt me. Implementatie van sommige banken zelf is pas slecht. Zie in mijn praktijk mensen proberen te betalen vanuit de Rabobank app bijvoorbeeld en dat werkt waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
-TheNose- schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Als het niet betrouwbaar zou werken zouden de banken in Nederland er niet mee in zee gaan lijkt me. Implementatie van sommige banken zelf is pas slecht. Zie in mijn praktijk mensen proberen te betalen vanuit de Rabobank app bijvoorbeeld en dat werkt waardeloos.
Volgens mij werkt dat laatste niet meer, sinds ze zijn overgestapt op google pay.
@moca Op terug te komen op je vraag, Google pay in het buitenland (eu en buiten EU) en nederland gebruikt. Op telefoon en android watch, beide werkt perfect en tot nu toe nog niet geweigerd :) .
Weet niet waar je verhalen hebt gehoord of gelezen, maar ik merk er niks van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik heb dit ten tijde van de S8 gedaan en dat ging prima. Alleen de whatsapp history overzetten was een gedoe maar dat schijnt nu wel te kunnen.
Ik gebruik Samsung Pay. Dat werkt super, je kan vanaf je lockscreen omhoog swipen. Ook moet je dan een extra vingerafdruk doen wat ik prettig vind voor het geval mijn telefoon uit de hand gegrist wordt. Ik gebruik geen google account op mijn telefoons dus google pay is niet mogelijk.
Veel beter juist, vind ik zelf. Veel meer mogelijkheden, veel meer keus. Je kan bijvoorbeeld gewoon je eigen browser kiezen. Ik heb firefox met volledige uBlock Origin, dark reader enzovoorts. En ik gebruik Nine (9folders) voor mail. Android is zo veel krachtiger en heeft niet al die beperkingen die Apple oplegt. Geen emulatoren, geen 'pikante' apps, geen browsers enz enz. En als je iets niet zint kan je het vaak gewoon aanpassen. Het voelt echt alsof je weer zelf de eigenaar bent van je apparatuur in plaats van Tim Cook :) Bloatware kan je bijvoorbeeld verwijderen (als het niet via het menu kan dan wel via ADB). Natuurlijk levert Apple geen externe bloatware mee maar sommige van hun eigen apps vind ik dat wel (al schijnen die er nu ook af te kunnen).

DeX is ook echt een uitkomst voor mij. Super. Ik zou niet meer terug willen naar iOS, Apple probeert je constant in hun eigen ecosysteem te houden. Externe apps (browsers bijv.) worden tegengewerkt en veel van hun diensten werken alleen op de eigen apparatuur.

Bovendien werkt dat helemaal niet voor me want op PC gebied gebruik ik FreeBSD, Linux, Windows, en Mac door elkaar heen. Op veel van die platformen werkt alle iCloud boel helemaal niet dus zelfs op iOS zat ik altijd al te klooien met externe diensten, wat toch veel minder prettig werkt.
Niet veel anders dan een iPhone, die je ook niet op de tegels kan laten vallen. Naked zou ik niet doen. Een extra puntje van de S23 ultra is wel het gebogen scherm wat aan de zijkant toch wat fragieler is. Ik vind gebogen schermen erg prettig in de hand liggen al heb ik geen ultra zelf, maar de S23 want ik hou niet van zulke extreem grote telefoons.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 05-10-2023 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:44
@moca Ik gebruik Google pay via rabobank en heb nooit problemen. 😁

Volgens mij is het zo dat Android apps meer reclame hebben, omdat meer apps gratis zijn. Maar ik gebruik AdGuard als adblocker en zie 0 reclame. (mooie deals altijd te vinden op stacksocial)

[ Voor 9% gewijzigd door Glassertje op 05-10-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
GekkePrutser schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

Ik heb dit ten tijde van de S8 gedaan en dat ging prima. Alleen de whatsapp history overzetten was een gedoe maar dat schijnt nu wel te kunnen.

[...]

Ik gebruik Samsung Pay. Dat werkt super, je kan vanaf je lockscreen omhoog swipen. Ook moet je dan een extra vingerafdruk doen wat ik prettig vind voor het geval mijn telefoon uit de hand gegrist wordt. Ik gebruik geen google account op mijn telefoons dus google pay is niet mogelijk.

[...]

Veel beter juist, vind ik zelf. Veel meer mogelijkheden, veel meer keus. Je kan bijvoorbeeld gewoon je eigen browser kiezen. Ik heb firefox met volledige uBlock Origin, dark reader enzovoorts. En ik gebruik Nine (9folders) voor mail. Android is zo veel krachtiger en heeft niet al die beperkingen die Apple oplegt. Geen emulatoren, geen 'pikante' apps, geen browsers enz enz. En als je iets niet zint kan je het vaak gewoon aanpassen. Het voelt echt alsof je weer zelf de eigenaar bent van je apparatuur in plaats van Tim Cook :) Bloatware kan je bijvoorbeeld verwijderen (als het niet via het menu kan dan wel via ADB). Natuurlijk levert Apple geen externe bloatware mee maar sommige van hun eigen apps vind ik dat wel (al schijnen die er nu ook af te kunnen).

DeX is ook echt een uitkomst voor mij. Super. Ik zou niet meer terug willen naar iOS, Apple probeert je constant in hun eigen ecosysteem te houden. Externe apps (browsers bijv.) worden tegengewerkt en veel van hun diensten werken alleen op de eigen apparatuur.

Bovendien werkt dat helemaal niet voor me want op PC gebied gebruik ik FreeBSD, Linux, Windows, en Mac door elkaar heen. Op veel van die platformen werkt alle iCloud boel helemaal niet dus zelfs op iOS zat ik altijd al te klooien met externe diensten, wat toch veel minder prettig werkt.

[...]

Niet veel anders dan een iPhone, die je ook niet op de tegels kan laten vallen. Naked zou ik niet doen. Een extra puntje van de S23 ultra is wel het gebogen scherm wat aan de zijkant toch wat fragieler is. Ik vind gebogen schermen erg prettig in de hand liggen al heb ik geen ultra zelf, maar de S23 want ik hou niet van zulke extreem grote telefoons.
Klinkt goed allemaal, gebruik je ook een screenprotector? Dat lijkt me nogal lastig op een gebogen scherm?

Ik wil wel een grotere telefoon. In mijn broekzak minder handig misschien maar in het gebruik vind ik steeds vaker mijn iPhone een gepriegel. Ook de pen lijkt me handig in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
-TheNose- schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

Klinkt goed allemaal, gebruik je ook een screenprotector? Dat lijkt me nogal lastig op een gebogen scherm?

Ik wil wel een grotere telefoon. In mijn broekzak minder handig misschien maar in het gebruik vind ik steeds vaker mijn iPhone een gepriegel. Ook de pen lijkt me handig in sommige gevallen.
Zoals ik zei heb ik een gewone S23 dus geen Ultra! Dus dat is geen probleem want die heeft een vlak scherm.

Op de OnePlus 8 had ik wel een screenprotector. Die zat er al af-fabriek op. Samsung deed dit ook maar die zijn daar met de S22 mee gestopt :( De S8 heb ik het nooit gedaan en ik moet ook zeggen dat ik er nooit een krasje op heb gekregen. Modern gorilla glas is erg goed. Zowel de OP8 als de S8 hadden beiden een gebogen scherm.

Een zachte screenprotector is ook op een gebogen scherm geen probleem, alleen komt het door frictie op de randen wel sneller los (en dan komt er vuil onder en wordt het vies).

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 05-10-2023 14:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Omdat Android wat breder is zal je denk ik ook meer verschillende verhalen horen. Ik was ooit IOS gebruiker maar al vele, vele jaren geleden overgestapt naar Android. Vooral omdat ik het ook leuk vind om zelf mijn telefoon in te richten zoals ik dat wil. Geen idee of dat voor de mensen hierboven die willen overstappen iets is wat ze ook leuk vinden, maar je kan dus diverse launchers gebruiken om je telefoon een totaal andere look & feel te geven dan de standaard meegeleverde software. Ik ben bijv. fervent gebruiker van Nova Launcher en heb nu weer een scherm gemaakt waar ik alles heb en wil zoals ik dat in de dagelijkse praktijk gebruik.

Dan Google Pay. Ik zit bij de Rabobank en dat werkt perfect, super snel en nog geen enkele keer gehad dat het niet werkte. Ik heb het zelfs ook op mijn nieuwe Samsung Galaxy Watch 6 classic draaien en ook hiermee betaal ik heel snel via Google pay/wallet. 2x op een button drukken en Wallet opent gelijk, maar ik heb ook een snelkoppeling op mijn watch face. Dus zo geregeld. Als je bank het ondersteunt (dat is nog wel een dingetje wbt Google Pay) is er geen enkele reden om je daar zorgen over te maken.

Voor mijn werk heb ik regelmatig een Iphone in de handen maar ik ben altijd blij als ik weer terug mag naar mijn eigen Samsung S23. En dat is niks ten nadele van Iphones, zullen vast hele mooie en betrouwbare telefoons zijn en zeker als je binnen het Apple eco systeem blijft goede samenwerking, maar ik vond en vind het allemaal niet waard.

Als je de eerste keer de overstap maakt, zorg dan wel dat je rustig de tijd neemt om alles over te zetten naar je Google account. Want dat is key in alles. Contacten/Mail/Agenda/Drive/WA backup. Zorg dat dat allemaal ingeregeld is voor je overstap. Neem je een Samsung telefoon (wat ik wel aanraad)... kijk ook naar wat Samsung zelf kan. Als je die beide ingesteld hebt en de boel overgezet hebt, gaat de rest eigenlijk vanzelf. Want je meldt je bij het installeren van je nieuwe (Samsung) telefoon aan met je Google account en hup alles is klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 05-10-2023 14:16 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:13:
Als je de eerste keer de overstap maakt, zorg dan wel dat je rustig de tijd neemt om alles over te zetten naar je Google account. Want dat is key in alles. Contacten/Mail/Agenda/Drive/WA backup. Zorg dat dat allemaal ingeregeld is voor je overstap. Neem je een Samsung telefoon (wat ik wel aanraad)... kijk ook naar wat Samsung zelf kan. Als je die beide ingesteld hebt en de boel overgezet hebt, gaat de rest eigenlijk vanzelf. Want je meldt je bij het installeren van je nieuwe (Samsung) telefoon aan met je Google account en hup alles is klaar.
Nouja, je hebt niet per se google nodig. Ik heb niet eens een google account ingelogd op mijn Android toestellen. Op die manier kan ik wel firebase push gebruiken maar zit ik niet helemaal vast in het google gebeuren.

Je moet dan weliswaar met veel meer haken en ogen aan de slag want de play store kan je niet in. Maar ik gebruik met name F-Droid apps (een heel FOSS reclamevrij ecosysteem dat Apple niet heeft) en de apps die ik per se uit de play store moet hebben haal ik uit Aurora Store.

Maar het is wel een hoop meer gedoe inderdaad. Ik kan het niet aanraden als je gemak wilt. Als je privacy wilt is het wel fijn dat het uberhaupt een beetje mogelijk is zo. Bij Apple kan je namelijk niet kiezen om zonder Apple ID te werken. Op Android kan het tenminste gewoon. Bij veel apps kan je ook zelfs de pro-versie betalen buiten de play store om. Dat doe ik met Nine (email), Cryptomator en nog een paar appjes.

Een dingetje met Samsung is wel dat ze allerlei apps meeleveren als tegenhanger van de google apps. Zo heb je Samsung Photos en Google Photos. Samsung Store en Google Play. Samsung Calendar en die van Google enz.

Ik vind zelf die van Samsung het prettigst want die passen het beste bij de UI dus ik gooi bijna alles van Google van mijn telefoon af.

Een google-vrij OS zoals Graphene of Calyx zou wellicht nog beter voor me zijn maar helaas ontkom ik er door mijn werk niet aan. Bovendien vind ik de Samsung hardware prettig en die van Google (ironisch genoeg het enige dat Graphene ondersteunt) nogal shit. Zonder de basis play services kan ik sommige dingen die ik nodig heb niet. Dus op deze manier is een redelijk compromis voor me. Samsung Pay is daardoor ook een beetje een compromis, ik zet zoveel mogelijk infobronnen uit in de samsung services maar betalen met de telefoon is toch wel iets dat ik nodig heb. Niettemin heb ik veel liever een account bij samsung dan bij google, die me namelijk ook over het hele web kan volgen.

Maargoed dit verhaal was meer voor de kanttekening "het kan ook zo", ik raad beginnende Android gebruikers absoluut niet aan dit te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 05-10-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Maak daarvoor aub een eigen topic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
Zal de S24 ultra zoveel beter zijn dan de S23 ultra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
RoD schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:20:
[modbreak] Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Maak daarvoor aub een eigen topic aan. [/]
Excuses, voor zover ik snel even gekeken had stond er nergens expliciet dat het niet mocht, misschien er overheen gelezen. Ik weet inmiddels ook genoeg en ga mijn ervaringen delen als mijn samsung binnen is.
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja, over ervaringen gesproken, ik had dus uiteindelijk voor een S23 gekozen in plaats van een flip of fold.

Deze week kwam hij pas binnen. Ik had hem met allerlei kortingen gekocht van de Samsung store, 256GB S23 voor 654 euro. Ik wilde per se de 256GB omdat die UFS 4.0 heeft en de 128GB niet.

Ik vond de kleurtjes allemaal erg saai en ik had de mintgroene gekozen die een exclusive is van de online store. Dat betekende bijna een maand wachten, daar had ik niet op gerekend. Nog steeds geen geweldig kleurtje maar de tijd dat ze echt mooie achterkanten maakten (zoals de S8 orchid grey <3 ) is helaas voorbij. Maar mintgroen vind ik wel het tofste van de beperkte keuzes.

Hij is wel echt super soepel vergeleken met de A52s van mijn werk die tot nu toe mijn toestel was. Ondanks dat beiden 120Hz zijn, voelt de S23 veel soepeler aan. Apps installeren ook veel sneller, en de camera's zijn veel beter. De A52s heeft naast de wide en ultrawide twee flut camera's (diepte en macro) waar je niks aan hebt, en bij de S23 zijn ze allemaal nuttig. Nu geef ik niet zoveel om camera's maar een tele is juist wel handig en die had de A52s niet.

Ik vind hem wel vrij dik geworden vergeleken met de S8 en A52s moet ik zeggen. Juist door die platte zijkanten merk je dat meer. Maargoed er gaat toch een case omheen (momenteel een Spigen Hybrid crystal zodat je de achterkant nog kan zien :) )

Nu nog alles instellen en overzetten, de privacygevoelige apps in een work profile met Island, zodat ik die allemaal met 1 druk op de knop uit kan zetten. En DeX instellen, eindelijk kan ik dat weer gebruiken sinds de S8! <3

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 05-10-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Weer een google play beveiligings update.
Dit keer september of toch oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Thombias schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:25:
Weer een google play beveiligings update.
Dit keer september of toch oktober?
September

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -TheNose-
Zojuist mijn s23 ultra besteld in het groen en bij nudient een case besteld. Turning to the darkside again! Veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik check dat helemaal nooit, zat kennelijk nog op juli. Hij moest 2 keer updaten en rebooten, zit nu op september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

-TheNose- schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:30:
Zojuist mijn s23 ultra besteld in het groen en bij nudient een case besteld. Turning to the darkside again! Veel zin in!
Top, goede keuze!
Mag ik vragen voor welk bedrag? Welke kleur? En hoeveel opslag?
Zelf heb ik al ruim een maand de S23 Ultra en heb nog nooit zo een fijne en goed telefoon gehad. Gefeliciteerd met je aankoop!

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
-TheNose- schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:30:
Die groene kleur ga je geen spijt van krijgen, een erg mooie kleur. Heb hem zelf ook, nog altijd content mee.
offtopic:
Maar dan wel met een transparante case.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 06-10-2023 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:15
13art schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:23:
[...]

Die groene kleur ga je geen spijt van krijgen, een erg mooie kleur. Heb hem zelf ook, nog altijd content mee.
offtopic:
Maar dan wel met een transparante case.
Ik heb nu de groene sinds 2 weken. Erg blij mee. Caseless ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Roodey schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:36:
[...]

Ik heb nu de groene sinds 2 weken. Erg blij mee. Caseless ;-)
Heb ik ook geprobeerd, maar daarvoor vond ik de telefoon te glad. Veel te bang dat hij een keer van de bank af glijdt, uit m'n broekzak valt, oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:15
13art schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Heb ik ook geprobeerd, maar daarvoor vond ik de telefoon te glad. Veel te bang dat hij een keer van de bank af glijdt, uit m'n broekzak valt, oid.
Eens, ik ben ook al voorzichtig aan het oriënteren op een case. Maar dan wel eentje die ik snel kunt (de)monteren zodat het toestel veelal 'naked' gebruikt kan worden.
Want wat is ie mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
13art schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Ik heb ook de groene maar zie niet veel van de kleur door mijn magbak case.
Als ik 's avonds op de bank zit durf ik hem er nog wel eens uit te halen.
Ben anders veel te bang dat die per ongeluk val of onnodig krassen oploopt.

Met de app Samsung Good Guardians onderhoud ik het toestel softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Roodey schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:14:
[...]

Eens, ik ben ook al voorzichtig aan het oriënteren op een case. Maar dan wel eentje die ik snel kunt (de)monteren zodat het toestel veelal 'naked' gebruikt kan worden.
Want wat is ie mooi!
Er zijn ook transparante hoesjes beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
Deze week de knoop doorgehakt en de S23+ (in het groen) besteld bij Odido. Gisteravond heb ik de telefoon voor de eerste keer opgestart, wat mij wel verontruste was dat de achterkant na de installatie behoorlijk warm aanvoelde, vooral boven in het gebied naast de camera's. Even een app gedownload waarmee ik de temperatuur kon meten en de batterij zat boven de 35 graden. Vanochtend heb ik even verder getest door het toestel idle te laten liggen, dan daalt de temperatuur netjes naar beneden de 27 graden. Bij een videotest (4K video op YT) van een minuut of 10 lag de temperatuur rond de 30 graden, dat lijkt me niet problematisch.

Hopelijk had de telefoon het dus even zwaar met installeren maar blijft het daar bij. Ik kreeg er namelijk behoorlijke zweethanden van haha. Ik heb trouwens de Spigen Liquid Air (ook in het groen) backcover erbij gekocht, ziet er erg strak uit moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Mensen, laten we er wel op passen dat het hier niet teveel over hoesjes gaat, daarvoor hebben we het accessoires topic. Bespreken dat de telefoon glad is kan prima hier, maar welke hoesje, welke merken, ed er omheen zitten/mooi zijn etc past toch echt meer in het accessoires topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
Giel1 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:28:
Deze week de knoop doorgehakt en de S23+ (in het groen) besteld bij Odido. Gisteravond heb ik de telefoon voor de eerste keer opgestart, wat mij wel verontruste was dat de achterkant na de installatie behoorlijk warm aanvoelde, vooral boven in het gebied naast de camera's. Even een app gedownload waarmee ik de temperatuur kon meten en de batterij zat boven de 35 graden. Vanochtend heb ik even verder getest door het toestel idle te laten liggen, dan daalt de temperatuur netjes naar beneden de 27 graden. Bij een videotest (4K video op YT) van een minuut of 10 lag de temperatuur rond de 30 graden, dat lijkt me niet problematisch.

Hopelijk had de telefoon het dus even zwaar met installeren maar blijft het daar bij. Ik kreeg er namelijk behoorlijke zweethanden van haha. Ik heb trouwens de Spigen Liquid Air (ook in het groen) backcover erbij gekocht, ziet er erg strak uit moet ik zeggen.
Over het algemeen is dit normaal bij eerste gebruik, dan gaat hij vanalles op de achtergrond downloaden en dergelijke. Als het goed is wordt dat na een paar dagen minder en de batterijduur beter.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Giel1 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:28:
Ik heb mijn S23 Ultra nog nooit echt warm voelen worden. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk nog nooit een zware app of game erop gedraaid voor een bepaalde tijd.

Zeker als je een tijdje een connectie hebt met een beeldscherm en DEX dan wordt die wat warm.
Ook een spel zoals The Room vergt wat meer van je telefoon dan een standaard e-mail client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
sjaool schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Moet je voor de grap Geekbench 6 eens downloaden en dan een CPU-test doen. Dat weet je wel wat we hier bedoelen :).
Pagina: 1 ... 30 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos