Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik ga via instellingen, apps, systeem apps, en schakel Meta App Installer, Meta App Manager en Meta Services uit. Waarschijnlijk vertalen die naar de services zoals jij ze benoemd, maar kan zijn dat je Facebook met Meta moet vervangen nu of in de toekomst.13art schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:22:
[...]
Door het volgende te verwijderen?:
com.facebook.appmanager
com.facebook.services
com.facebook.system
Zodra ze die com. IDs veranderen dan kun je niet meer updaten en moet je de apps opnieuw installeren. Daarom zie je soms hele vage en gedateerde termen in zo'n ID. Het zal dus nog wel een tijd com.facebook blijven, de meeste gebruikers zien die IDs toch nooit.swhnld schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 03:07:
[...]
Ik ga via instellingen, apps, systeem apps, en schakel Meta App Installer, Meta App Manager en Meta Services uit. Waarschijnlijk vertalen die naar de services zoals jij ze benoemd, maar kan zijn dat je Facebook met Meta moet vervangen nu of in de toekomst.
En waarom zou dat Meta framework dat zomaar doen dan? Ik heb nog nooit meegemaakt dat Facebook zomaar programma's op mijn telefoon installeert of zomaar update zonder dag ik het wil.swhnld schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:23:
@KabouterTillyEnige wat ik compleet uitschakel is het Meta framework want die kan zelf apps toevoegen zonder mijn toestemming, of updaten tijdens roaming.
"When you grow up your heart dies"
Ik heb wel meegemaakt dat er zomaar geupdate werd, nota bene op vakantie tijdens roaming. En meegemaakt dat ik op messages klikte en de messenger app geïnstalleerd werd zonder erom te vragen in de play store.sjaool schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 02:09:
[...]
En waarom zou dat Meta framework dat zomaar doen dan? Ik heb nog nooit meegemaakt dat Facebook zomaar programma's op mijn telefoon installeert of zomaar update zonder dag ik het wil.
Maar als tegenvraag, waarom denk jij dat Meta betaalt om deze diensten als systeem app op de telefoon mee te laten leveren ? Als ik ze uitzet werken hun apps ook gewoon dus voor de technische werking zijn ze niet nodig, en Samsung doet de moeite van het meeleveren als systeem app ook niet zomaar.
Blijft over voor Meta als business case data vergaring en controle over zaken op de telefoon.
Liggen ze daarvoor nou net ook onder vuur met de Europese Digital Services Act.
O, dat maakt mij niet uit. Het is alleen zo dat ik de genoemde dingen nog nooit heb meegemaakt. Zoals Messenger heb ik ook niet geïnstalleerd en als ik op een bericht klik dat via Messenger is gestuurd krijg ik altijd de vraag of ik Messenger wil installeren. Nou, nee dus.swhnld schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 05:47:
[...]
Ik heb wel meegemaakt dat er zomaar geupdate werd, nota bene op vakantie tijdens roaming. En meegemaakt dat ik op messages klikte en de messenger app geïnstalleerd werd zonder erom te vragen in de play store.
Maar als tegenvraag, waarom denk jij dat Meta betaalt om deze diensten als systeem app op de telefoon mee te laten leveren ? Als ik ze uitzet werken hun apps ook gewoon dus voor de technische werking zijn ze niet nodig, en Samsung doet de moeite van het meeleveren als systeem app ook niet zomaar.
Blijft over voor Meta als business case data vergaring en controle over zaken op de telefoon.
Liggen ze daarvoor nou net ook onder vuur met de Europese Digital Services Act.
Bovendien roaming heb ik geen enkel probleem mee bij Vodafone en als ik het wel een probleem zou vinden bij roaming zet ik gewoon mijn dataverbinding uit.
Zodra ik ergens kom waar de mobiele dataverbinding slecht is (1 streepje H/3G bijvoorbeeld) houdt m'n gps er mee op. De navigatie blijft dan staan op de plek waar de dataverbinding verloren was.
Dit is zowel op Waze als Google Maps als TomTom go, dus ik ga er vanuit dat het niet app-gerelateerd is.
Hebben hier nog meer mensen last van?
Weet je zeker dat je dan wel gebruik maakt van GPS? Ik krijg meer het idee dat hij je internetverbinding geneigd voor de plaatsbepaling. Zie je tijdens het gebruik van navigatie of apps die je locatie opvragen/gebruiken wel het locatie- icoontje in de notificatie-bar rechts bovenin? Wat doet WhatsApp-locatie? Als je controleert via Instellingen -> Locatie -> betreffende app, staat precieze locatie gebruiken aan?XelaRetak schreef op zondag 3 september 2023 @ 06:24:
Ik heb een GPS probleem met m'n S23 Ultra.
Zodra ik ergens kom waar de mobiele dataverbinding slecht is (1 streepje H/3G bijvoorbeeld) houdt m'n gps er mee op. De navigatie blijft dan staan op de plek waar de dataverbinding verloren was.
Dit is zowel op Waze als Google Maps als TomTom go, dus ik ga er vanuit dat het niet app-gerelateerd is.
Hebben hier nog meer mensen last van?
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Precieze locatie staat aan. Ik zie het icoontje.The Executer schreef op zondag 3 september 2023 @ 06:56:
[...]
Weet je zeker dat je dan wel gebruik maakt van GPS? Ik krijg meer het idee dat hij je internetverbinding geneigd voor de plaatsbepaling. Zie je tijdens het gebruik van navigatie of apps die je locatie opvragen/gebruiken wel het locatie- icoontje in de notificatie-bar rechts bovenin? Wat doet WhatsApp-locatie? Als je controleert via Instellingen -> Locatie -> betreffende app, staat precieze locatie gebruiken aan?
Werkt ook 100% prima zolang de verbinding goed is. Zo'n precieze locatie kan hij nooit krijgen door enkel de dataverbinding de gebruiken.
GPS werkt dus wel, maar het lijkt er op dat hij de dataverbinding als "master" gebruikt en het daadwerkelijke GPS signaal op de 2e plaats staat.
Er is een gebied hier 10km vandaan waar het altijd gebeurd. Het is overigens in het bos en open veld, dus obstructie van het signaal door gebouwen is ook uitgesloten.
Misschien toch maar eens bellen met Samsung.
Probeer eens met een App als GPStest of GPS status. Wat zeggen die? Kan je verbinding maken met satellieten? (je moet wel buiten staan)XelaRetak schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:55:
[...]
Precieze locatie staat aan. Ik zie het icoontje.
Werkt ook 100% prima zolang de verbinding goed is. Zo'n precieze locatie kan hij nooit krijgen door enkel de dataverbinding de gebruiken.
GPS werkt dus wel, maar het lijkt er op dat hij de dataverbinding als "master" gebruikt en het daadwerkelijke GPS signaal op de 2e plaats staat.
Er is een gebied hier 10km vandaan waar het altijd gebeurd. Het is overigens in het bos en open veld, dus obstructie van het signaal door gebouwen is ook uitgesloten.
Misschien toch maar eens bellen met Samsung.
Of in vliegtuigstand maar met allleen gps aan?
Zo ja zou ik dat nog makkelijk kunnen testen ook... Maar hier in Utrecht zijn er weinig momenten dat de verbinding zo slecht is dat het echt kritiek is dus dat wordt lastig.
De S23 Ultra eens bij de Mediamarkt in de handen gehad, maar toen als te groot afgeserveerd als optie.
Nu als aanvulling een iPad Mini gekocht om een iets groter scherm te hebben in huis. Heerlijk formaat heeft de iPad Mini, maar ik mis wel OLED scherm en 120Hz verversing.
Nu zit ik na te denken om de iPad Mini weer weg te doen samen met de S23 en er een S23 Ultra voor in de plaats te nemen.
Hebben meer Tweakers deze stap gemaakt om soortgelijke redenen? Bevalt dat goed?
Ik vond de Ultra echt te groot in de broekzak de halve dag.Roodey schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:59:
Ik heb naar volledige tevredenheid een S23.
De S23 Ultra eens bij de Mediamarkt in de handen gehad, maar toen als te groot afgeserveerd als optie.
Nu als aanvulling een iPad Mini gekocht om een iets groter scherm te hebben in huis. Heerlijk formaat heeft de iPad Mini, maar ik mis wel OLED scherm en 120Hz verversing.
Nu zit ik na te denken om de iPad Mini weer weg te doen samen met de S23 en er een S23 Ultra voor in de plaats te nemen.
Hebben meer Tweakers deze stap gemaakt om soortgelijke redenen? Bevalt dat goed?
Dan spreek ik namens mezelf en ik ben er zeer tevreden mee, ik zou ook liever geen kleiner toestel wensen. Net zoals mijn 76 inch tv, in het begin denk je van Bohh wat groot en een week later wens je ook weer niet meer kleiner.Roodey schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:59:
PSN : Geraedus
Hier ook tevreden. Het is wel een ding in je broekzak en als je gaat zitten haal ik hem meestal even uit de broek. Maar het formaat is heerlijk om mee te werken. Films kijken werkt prima, ik kan zelfs korte (met nadruk op korte) aantekeningen schrijven met de pen en hij is voor mij redelijk hanteerbaar als single hand (handschoen maat L)Roodey schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:59:
Maar als je er zeer over twijfelt zou ik hem toch nog eens in de winkel proberen. Ik twijfelde zelf tussen de Fold 4 en de S23 Ultra. Blij met mijn keuze nu.
Ik heb een kantoorbaan met deels thuiswerken. Dan ligt de telefoon veelal op mijn bureau.
Echter wandel ik ook graag. Dan verwacht ik er wel de nodige hinder van te ondervinden.
Ik rij binnenkort even naar de Mediamarkt.
@soskes heb je ook ervaring met een 6.1 inch scherm? Is het kijken van films veel beter?
Kijk je ook films/series op jouw S23 Ultra?
---
Update:
Is het niet te zwaar als je de telefoon even achter elkaar gebruikt om social media te scrollen?
[ Voor 12% gewijzigd door Roodey op 03-09-2023 19:46 ]
Stomme vraag misschien maar heb je al eens aan de Z 5 Flip gedacht? Dit klinkt precies als wat je wil, behalve misschien het smalle voorscherm.Roodey schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:59:
Voor mij is het de prijs die me tegenhoudt maar met kortingen (ING of ICS) kom je op een vergelijkbare prijs uit als de Ultra, die ook te duur is voor mij.
Natuurlijk is de grootte in de broekzak daar niet bepaald mee opgelost. Maar hij is wel flink smaller dan een Ultra, alleen dikker.
En het is inderdaad heel jammer dat je op Android gebied geen fijne kleine tablets kan krijgen die ook nog eens redelijke performance hebben. Samsung heeft alleen de A8 lite maar die is niet vooruit te branden. En OLED op 8" formaat kan je sinds de Tab S2 al helemaal vergeten.
[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 03-09-2023 22:10 ]
Omdat ik het leuk vind om op de hoogte te blijven in gsm land wissel ik vaak van telefoon. In vergelijking met de Nothing Phone 1 vind ik het verschil meevallen. Tov bijvoorbeeld een Xperia V of een iPhone 12 Pro is er wel degelijk het verschil. Maar zoals gezegd vind ik het een prima formaat buiten wanneer je zit.Roodey schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:43:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb een kantoorbaan met deels thuiswerken. Dan ligt de telefoon veelal op mijn bureau.
Echter wandel ik ook graag. Dan verwacht ik er wel de nodige hinder van te ondervinden.
Ik rij binnenkort even naar de Mediamarkt.
@soskes heb je ook ervaring met een 6.1 inch scherm? Is het kijken van films veel beter?
Kijk je ook films/series op jouw S23 Ultra?
---
Update:
Is het niet te zwaar als je de telefoon even achter elkaar gebruikt om social media te scrollen?
Ik kijk inderdaad films op mijn Ultra ivm vele zakenreizen naar buitenland. Dit werkt voor mij prima en het is echt een heel mooi scherm.
Ik heb de iPad met lege accu in de kast liggen sinds ik de S23U heb. Ik lees er urenlang op met de Kindle app (zwarte achtergrond met witte letters ingesteld, vind ik fijner dan andersom).Roodey schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:59:
En op vakantie nu heb ik de 10x optische zoom wat ook heel prettig is, ik heb geen losse camera meer bij me.
Goeie tip, ik ga als ik tijd heb weer even dat gebied in waar het nooit werkt met deze apps op zak.japie06 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:01:
[...]
Probeer eens met een App als GPStest of GPS status. Wat zeggen die? Kan je verbinding maken met satellieten? (je moet wel buiten staan)
Ook deze tip ga ik even testen zodra ik weer in die buurt ben!m0ridin schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:50:
@XelaRetak zijn er ook issues als je de .obiele data verbinding handmatig uit zet?
Of in vliegtuigstand maar met allleen gps aan?
Zo ja zou ik dat nog makkelijk kunnen testen ook... Maar hier in Utrecht zijn er weinig momenten dat de verbinding zo slecht is dat het echt kritiek is dus dat wordt lastig.
De Flip trekt mij totaal niet. Dan is de Fold meer een optie, maar beide opties voorlopig in de ijskast gezet. Vandaar mijn blik op de S23U.GekkePrutser schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:07:
[...]
Stomme vraag misschien maar heb je al eens aan de Z 5 Flip gedacht? Dit klinkt precies als wat je wil, behalve misschien het smalle voorscherm.
Voor mij is het de prijs die me tegenhoudt maar met kortingen (ING of ICS) kom je op een vergelijkbare prijs uit als de Ultra, die ook te duur is voor mij.
Natuurlijk is de grootte in de broekzak daar niet bepaald mee opgelost. Maar hij is wel flink smaller dan een Ultra, alleen dikker.
En het is inderdaad heel jammer dat je op Android gebied geen fijne kleine tablets kan krijgen die ook nog eens redelijke performance hebben. Samsung heeft alleen de A8 lite maar die is niet vooruit te branden. En OLED op 8" formaat kan je sinds de Tab S2 al helemaal vergeten.
De S2 is een van mijn eerste tablets geweest. Ik was toen erg verbaasd over hoe dun ze een tablet kunnen maken. De A8 Lite heb ik eens gekocht naast mijn Tab S8+, maar het verschil in performance is inmens. Dan is de A8 Lite inderdaad een slak....
Haha dat herken ik. Mijn vrouw wordt er wel eens gek van als ik midden op de dag weer in de auto stap om een gesealde telefoon over te nemen via Tweakers/Marktplaats.soskes schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:56:
[...]
Omdat ik het leuk vind om op de hoogte te blijven in gsm land wissel ik vaak van telefoon. In vergelijking met de Nothing Phone 1 vind ik het verschil meevallen. Tov bijvoorbeeld een Xperia V of een iPhone 12 Pro is er wel degelijk het verschil. Maar zoals gezegd vind ik het een prima formaat buiten wanneer je zit.
Ik kijk inderdaad films op mijn Ultra ivm vele zakenreizen naar buitenland. Dit werkt voor mij prima en het is echt een heel mooi scherm.
Dat geeft hoop inzake films. Ik ga mij verder oriënteren.
Oeps, ja ik bedoelde de Fold dus, vanwege het grotere display, ik had de twee modellen door elkaar gehaald. Maar ik las sindsdien dat het je om films gaat en dan is de Fold ook niet zo handig vanwege de beeldverhouding.Roodey schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:20:
[...]
De Flip trekt mij totaal niet. Dan is de Fold meer een optie, maar beide opties voorlopig in de ijskast gezet. Vandaar mijn blik op de S23U.
En ja jammer van die tablets, ik heb zelf de Tab S. Zo geweldig met OLED scherm. Maar hij is nu te oud om nog goed mee te kunnen en de S9 (die eindelijk weer een OLED heeft op dit formaat) is me te duur
[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 04-09-2023 08:24 ]
Het stomme is, als we weg zijn geweest van de kamer moet ik weer naar de wifi gaan en naar de pagina om Connect te klikken en ik ben verbonden. Ook bij het opstaan is de verbinding weg.
Maar, bij de iPhone van mijn vrouw is dat niet nodig, die verbind volledig automatisch weer, elke keer. En dit is al het derde hotel waar dat gebeurt.
Ik heb de intelligent wifi instellingen nagelopen en alle schuifjes staan aan behalve Automatisch aan/uit en Spaarstand.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en weet de oplossing hiervoor? Of is dit iets om mee te leren leven?
Heb je in wifi instellingen dat je Mac adres elke keer veranderd ivm privacy?swhnld schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:56:
Ik ben op vakantie in Canada en de hotels hebben hier een captive portal waar je akkoord moet gaan met de voorwaarden.
Het stomme is, als we weg zijn geweest van de kamer moet ik weer naar de wifi gaan en naar de pagina om Connect te klikken en ik ben verbonden. Ook bij het opstaan is de verbinding weg.
Maar, bij de iPhone van mijn vrouw is dat niet nodig, die verbind volledig automatisch weer, elke keer. En dit is al het derde hotel waar dat gebeurt.
Ik heb de intelligent wifi instellingen nagelopen en alle schuifjes staan aan behalve Automatisch aan/uit en Spaarstand.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en weet de oplossing hiervoor? Of is dit iets om mee te leren leven?
Als je Mac adres elke keer anders is weet het wifi netwerk niet of je nog ingelogd hoort te zijn.
:strip_exif()/f/image/NFsLe9LRSUyzbscIJFOfn7b6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb inderdaad een willekeurig Mac adres ingesteld staan onder de verbindingen.donleo123 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:20:
[...]
Heb je in wifi instellingen dat je Mac adres elke keer veranderd ivm privacy?
Als je Mac adres elke keer anders is weet het wifi netwerk niet of je nog ingelogd hoort te zijn.
[Afbeelding]
Ik ga proberen of dat de oplossing is, dankjewel!
Net een paar dagen geleden pas de augustus-update OTA kunnen binnenhalen (S23 Ultra, afkomstig van Samsung Nederland), dus ik ben benieuwd of de updates nu weer wel op tijd komen...Geraedus schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:10:
Heeft iemand al de September update binnen gekregen?
Augustus update was toch in augustus (dus op tijd)?Of-Aaargh schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:55:
[...]
Net een paar dagen geleden pas de augustus-update OTA kunnen binnenhalen (S23 Ultra, afkomstig van Samsung Nederland), dus ik ben benieuwd of de updates nu weer wel op tijd komen...
Niet bij iedereen, blijkbaar...ChiMan schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:11:
[...]
Augustus update was toch in augustus (dus op tijd)?
Vaak was (is?) Samsung heel snel, soms zelfs nog sneller met updates dan Google zelf, en vrijwel altijd in het begin van de maand. Het kan natuurlijk dat in verband met de lancering van de Fold5 en Flip5 de softwareteams in de afgelopen maanden even andere prioriteiten hadden.
Ik kreeg het pas 5 septemberChiMan schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:11:
[...]
Augustus update was toch in augustus (dus op tijd)?

Idd ik merk ook dat mijn sot sterk verbeterd is. Het nu net weer zoals day 1. De laatste 2 maanden was het een stuk minder. Ben blij dat het nu weer top is. Zat al te denken om een keer de overstap naar iPhone te wagen, maar daar kom ik toch maar op terug.Kroepoekoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:50:
[...]
Ik kreeg het pas 5 september, mijn screen on time is wel aanzienlijk verbeterd merk ik.
Haha ik denk juist het tegenovergestelde, lees al tijden mee in dit topic. Laatst de ultra in m’n handen gehad en valt toch best mee. Ook qua gewicht voelt het heel anders dan de pro Max. Enige wat me tegenhoud, de foto’s. Zijn de foto’s van de Samsung met bewegende objecten (kinderen) nog steeds zo slecht? Op de iPhone is het gewoon point en shoot. Zonder gedoe. Jammer dat de rest van de telefoon zo saaaai is.hollabizack12 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:56:
[...]
Idd ik merk ook dat mijn sot sterk verbeterd is. Het nu net weer zoals day 1. De laatste 2 maanden was het een stuk minder. Ben blij dat het nu weer top is. Zat al te denken om een keer de overstap naar iPhone te wagen, maar daar kom ik toch maar op terug.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Volgens mij sinds de laatste update echt stukken beter. Idd een wat saaie telefoon qua uiterlijk die s23ultra. Maar wel echt een zeer prima telefoon die alles heeft wat je nodig hebt. Was voor mij ook de reden om over te stappen. Had vorig de s22u en die soc was echt een ramp qua snelheid en accu tijd/hitte. (reis veel naar warmere oorden). Die is dan ook vrij snel doorverkocht.Flipm0de schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:32:
[...]
Haha ik denk juist het tegenovergestelde, lees al tijden mee in dit topic. Laatst de ultra in m’n handen gehad en valt toch best mee. Ook qua gewicht voelt het heel anders dan de pro Max. Enige wat me tegenhoud, de foto’s. Zijn de foto’s van de Samsung met bewegende objecten (kinderen) nog steeds zo slecht? Op de iPhone is het gewoon point en shoot. Zonder gedoe. Jammer dat de rest van de telefoon zo saaaai is.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Thanks! Dan deze toch maar echt eens overwegen.MaDLiVe schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:31:
[...]
Volgens mij sinds de laatste update echt stukken beter. Idd een wat saaie telefoon qua uiterlijk die s23ultra. Maar wel echt een zeer prima telefoon die alles heeft wat je nodig hebt. Was voor mij ook de reden om over te stappen. Had vorig de s22u en die soc was echt een ramp qua snelheid en accu tijd/hitte. (reis veel naar warmere oorden). Die is dan ook vrij snel doorverkocht.
Ik bedoelde juist dat de iPhone saai is. Natuurlijk ook omdat ik die al jaren heb en er eigenlijk niet echt veel veranderd is de laatste jaren.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Elke smartphone is wat uiterlijk betreft best wel saai. Het zijn allemaal rechthoekige blokken. Het enige verschil is meestal hoe de camera's geplaatst zijn en hoe de randen en hoeken zijn afgerond. De S23 Ultra vind ik er wat uiterlijk betreft niet slecht af komen.MaDLiVe schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:31:
[...]
Volgens mij sinds de laatste update echt stukken beter. Idd een wat saaie telefoon qua uiterlijk die s23ultra. Maar wel echt een zeer prima telefoon die alles heeft wat je nodig hebt. Was voor mij ook de reden om over te stappen. Had vorig de s22u en die soc was echt een ramp qua snelheid en accu tijd/hitte. (reis veel naar warmere oorden). Die is dan ook vrij snel doorverkocht.
Volgens de geruchten omdat Samsung de Chinese release-cycle van 10-11 maanden wil gaan aanhouden.
Ik zie echter geen reden om dan al mijn S23 Ultra te gaan vervangen. Het motiveert mij juist om dat model te skippen voor de S25 serie vanwege de korte release-cycle.
Ik zelf heb de s21 en s22 ultra overgeslagen. De s23 ultra heb ik alleen aangeschaft omdat ik de s20 heb laten vallen anders had ik die nog gehad.Thombias schreef op maandag 11 september 2023 @ 07:56:
In januari komt mogelijk de S24-serie al uit.
Volgens de geruchten omdat Samsung de Chinese release-cycle van 10-11 maanden wil gaan aanhouden.
Ik zie echter geen reden om dan al mijn S23 Ultra te gaan vervangen. Het motiveert mij juist om dat model te skippen voor de S25 serie vanwege de korte release-cycle.
Maar de S24 krijgt weer een exynos dus is veel minder interessant.Thombias schreef op maandag 11 september 2023 @ 07:56:
In januari komt mogelijk de S24-serie al uit.
Er schijnt wel satteliet communicatie in te gaan zitten in de S24, maar ik vraag me af hoe ze dat willen doen zonder Qualcomm: https://www.qualcomm.com/...e--the-world-s-first-sate . Want die hebben Snapdragon Satellite al werkend.
Het zou me dan ook niet verbazen als die functie ook niet naar europa komt
Inmarsat is namelijk Geostationair dus als je geen uitzicht hebt op het zuiden heb je geen bereik. Niet handig met hiken in de bergen. Dus de bullitt optie valt eigenlijk af. Met Low Earth Orbit sats heb je dat ze continu overvliegen dus ze 'zien' je overal, het kan alleen zijn dat je even moet wachten tot er eentje is die optimaal zicht heeft op je lokatie.
Ze zitten trouwens ook veel dichterbij (500km vs 53.000 km) dus qua bereik is dat ook heel voordelig.
Het zou ook kunnen zijn dat alleen de ultra de satteliet functies krijgt en daardoor ook ineuropa qualcomm houdt zoals sommige geruchten zeggen. Dat zou ik erg jammer vinden want ik heb geen interesse in zo'n enorme telefoon.
Ik had echt gehoopt dat deze functie alsnog naar de S23 was gekomen, technisch gezien kan de Snapdragon 8 gen 2 al de snapdragon satellite functie aan. Alleen later bleek dat er wel een speciale radioband voor nodig is, die er helaas niet in zit
Maar in elk geval gaat Qualcomm volgend jaar flink aan de weg timmeren met die satteliet functies dus ik denk dat dat wel een concurrentiepuntje gaat worden voor alle flagships.
[ Voor 52% gewijzigd door GekkePrutser op 11-09-2023 10:21 ]
Ik heb ergens gelezen dat satelliet connectivity bij android 14 aanwezig gaat zijn ,ook bij SamsungGekkePrutser schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:06:
[...]
Maar de S24 krijgt weer een exynos dus is veel minder interessant.
Er schijnt wel satteliet communicatie in te gaan zitten in de S24, maar ik vraag me af hoe ze dat willen doen zonder Qualcomm: https://www.qualcomm.com/...e--the-world-s-first-sate . Want die hebben Snapdragon Satellite al werkend.
Het zou me dan ook niet verbazen als die functie ook niet naar europa komtJammer want ik heb zelf een Garmin InReach momenteel. Ik zou zoiets graag in de telefoon ingebouwd zien en al helemaal op basis van Iridium zoals Qualcomm dat doet. Het is een beter netwerk dan GlobalStar dat Apple gebruikt (beiden Low Earth Orbit maar Iridum is veel geavanceerder in de satellieten), en al helemaal veel beter dan Inmarsat voor waar ik het voor wil hebben (hiking). Inmarsat wordt gebruikt door Motorola/Bullitt met hun sattelietdienst.
Inmarsat is namelijk Geostationair dus als je geen uitzicht hebt op het zuiden heb je geen bereik. Niet handig met hiken in de bergen. Dus de bullitt optie valt eigenlijk af. Met Low Earth Orbit sats heb je dat ze continu overvliegen dus ze 'zien' je overal, het kan alleen zijn dat je even moet wachten tot er eentje is die optimaal zicht heeft op je lokatie.
Ze zitten trouwens ook veel dichterbij (500km vs 53.000 km) dus qua bereik is dat ook heel voordelig.
Het zou ook kunnen zijn dat alleen de ultra de satteliet functies krijgt en daardoor ook ineuropa qualcomm houdt zoals sommige geruchten zeggen. Dat zou ik erg jammer vinden want ik heb geen interesse in zo'n enorme telefoon.
Ik had echt gehoopt dat deze functie alsnog naar de S23 was gekomen, technisch gezien kan de Snapdragon 8 gen 2 al de snapdragon satellite functie aan. Alleen later bleek dat er wel een speciale radioband voor nodig is, die er helaas niet in zit
Maar in elk geval gaat Qualcomm volgend jaar flink aan de weg timmeren met die satteliet functies dus ik denk dat dat wel een concurrentiepuntje gaat worden voor alle flagships.
Edit
https://www.androidauthor...atellite-support-3204024/
Oh, ook in bestaande modellen zoals de S23? Ik dacht dat daar de juiste band voor miste.Vincent91 schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:23:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat satelliet connectivity bij android 14 aanwezig gaat zijn ,ook bij Samsung
Maar dan vraag ik me af wat ze gaan doen... Qualcomm heeft een deal met Iridium, die geldt natuurlijk niet voor exynos modems. Gaat Samsung dan hun eigen netwerkdeal maken voor exynos en hun eigen modem ontwikkelen? Of gaan ze het weglaten uit de exynos modellen?
Edit: Ah ik zie nu de link. Ja ik weet dat SpaceX bezig was met een functie om gewone smartphones op de huidige banden te laten werken met sats. Ik vraag me alleen wel af hoe goed dat gaat werken in de praktijk. Er zijn enkele flinke nadelen:
- De gebruikte frequenties voor 4g/5g op land zijn niet ideaal voor atmosferische demping. Er is een reden dat bijna alle satteliet netwerken in de L-band operereren, rond de 1600Mhz specifiek.
- De bestaande banden zitten vol met verkeer en basisstations met veel vermogen dus de signaal/ruis verhouding zal erg laag zijn. Aangezien een spot beam van een sat een "footprint" heeft van minstens 100km ofzo, zal dat een behoorlijke hoeveelheid ruis oppikken.
Ik moet het nog zien eerlijk gezegd... Een dedicated satteliet functie zal wenselijker zijn, zoals Apple en Bullitt al hebben en Qualcomm gaat introduceren voor het eind van dit jaar. SpaceX heeft goede engineers maar de natuurwetten zijn hard en daar kunnen ook zij niet omheen.
[ Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 11-09-2023 10:32 ]
Het gerucht is dat de S24 ultra wel een Snapdragon krijgt. Lijkt erop dat Samsung dezelfde waardeloze kant op gaat als wat Apple doet. Mocht dit waar zijn.GekkePrutser schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:06:
[...]
Maar de S24 krijgt weer een exynos dus is veel minder interessant.
Het zou me dan ook niet verbazen als die functie ook niet naar europa komtJammer want ik heb zelf een Garmin InReach momenteel. Ik zou zoiets graag in de telefoon ingebouwd zien en al helemaal op basis van Iridium zoals Qualcomm dat doet. Het is een beter netwerk dan GlobalStar dat Apple gebruikt (beiden Low Earth Orbit maar Iridum is veel geavanceerder in de satellieten), en al helemaal veel beter dan Inmarsat voor waar ik het voor wil hebben (hiking). Inmarsat wordt gebruikt door Motorola/Bullitt met hun sattelietdienst.
Edit: zie dat dit bericht al op de frontpage heeft gestaan.
Welke waardeloze kant?Glassertje schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:58:
[...]
Het gerucht is dat de S24 ultra wel een Snapdragon krijgt. Lijkt erop dat Samsung dezelfde waardeloze kant op gaat als wat Apple doet. Mocht dit waar zijn.
Edit: zie dat dit bericht al op de frontpage heeft gestaan.
Maar het zou inderdaad jammer zijn als alleen de Ultra de sat functie krijgt
Daar is de camera assistant voor, dan kun je voorkeur geven tussen bepaalde zaken qua shutter.Flipm0de schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:32:
[...]
Haha ik denk juist het tegenovergestelde, lees al tijden mee in dit topic. Laatst de ultra in m’n handen gehad en valt toch best mee. Ook qua gewicht voelt het heel anders dan de pro Max. Enige wat me tegenhoud, de foto’s. Zijn de foto’s van de Samsung met bewegende objecten (kinderen) nog steeds zo slecht? Op de iPhone is het gewoon point en shoot. Zonder gedoe. Jammer dat de rest van de telefoon zo saaaai is.
Het top model krijgt de betere specs en alles daaronder wordt uitgekleed. Was met het scherm hetzelfde verhaal.GekkePrutser schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:11:
[...]
Welke waardeloze kant?
Maar het zou inderdaad jammer zijn als alleen de Ultra de sat functie krijgtMet name omdat op de iPhone wel elk model het heeft.
De s24 ultra krijgt een plat scherm en de s24+ krijgt ook een quad hd schermGlassertje schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:21:
[...]
Het top model krijgt de betere specs en alles daaronder wordt uitgekleed. Was met het scherm hetzelfde verhaal.
Dit is niet het geval met de Galaxy Tab s9 tablet serie. Enige verschil is scherm formaat, dus maar rustig afwachten ipv speculeren .Glassertje schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:21:
[...]
Het top model krijgt de betere specs en alles daaronder wordt uitgekleed. Was met het scherm hetzelfde verhaal.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Puur verstandelijk heb je gelijk maar als 'smartphone enthousiast' wil ik graag elk jaar het nieuwste. Mijn vrouw snapt het ook niet.Juancho schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:57:
Het bevalt mij wel eigenlijk om steeds 1 lichting over te slaan. Ik ben nu ook van s21 naar s23 gegaan. S24 sla ik dus zeker over en dan is het even kijken wat de s25 doet en hoe m'n s23 er tegen die tijd voor staat. Elk jaar het nieuwste toestel, ik zie daar de toegevoegde waarde niet van in. Kost je bakken met geld en de verschillen zijn minimaal. Denk dat als je een beetje zuinig op je spullen bent je ook maar zo 2 generaties kan overslaan.
Yup.. In Amerika kan er veel meer qua kortingen enzo.Bingley1970 schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:32:
In de VS heeft Samsung wel hele mooie acties:
https://www.samsung.com/u...-unlocked-sm-s918uzefxaa/
De Samsung accountmanager van mijn werk vertelde dat dit komt doordat ze in Amerika nummer 2 zijn. Apple is daar veruit de grootste, en ze proberen op prijsgebied een hoger marktaandeel te veroveren. Apple is daar echt een statussymbool (zie ook de discussie over kinderen die gepest worden omdat ze geen iMessage blauwe bubbels hebben).
In Europa is Samsung al nummer 1 in de meeste landen dus daar hoeven ze niet zo hard te vechten.
PS: Ik heb eindelijk de keuze gemaakt
De Flip 5 viel af vanwege geen DeX wat ik toch wel heel erg zal missen. Bovendien is de koeling niet goed voor elkaar, onder load wordt de buitenkant 55 graden tijdens de tests van Notebookcheck, waar de S23 gewoon onder de 30 bleef. Dit schijnt ook de reden te zijn dat er geen DeX op zit trouwens. De hogere kwetsbaarheid boeide me minder want ik ben erg voorzichtig.
Als ik de teardowns zie dan snap ik ook wel waar die warmte vandaan komt. De SoC zit in een sandwich midden tussen 2 PCB's ingeprakt, en er is daardoor geen mogelijkheid om de warmte af te voeren via een heatpipe of vapor chamber zoals in de S23 wel gebeurt. Dan bouwt de temperatuur teveel op.
De Fold 4 viel af omdat ik de deal net niet meer op tijd kon krijgen, en bovendien schijnt het scharner van de 4 na een jaar echt problemen te krijgen. En de 5 is zelfs met alle kortingen 1300 euro en dat vind ik te veel. Jammer want ik ben echt helemaal overtuigd over het voordeel van een vouwbare tablet.
De laatste 2 jaar had ik helemaal geen prive telefoon maar alleen de Samsung A52s van mijn werk. Maar die is nogal traag vooral met betalingen en installatie van apps en het irriteert me steeds meer. En ik wilde weer DeX sinds ik mijn S8 niet meer gebruikte. Bovendien wil ik weer terug naar een telefoon zonder werk shit er op.
Ik doe meestal jarenlang met mijn telefoons, vandaar. Ik wilde eigenlijk iets 'coolers' voor mijn geld zoals een Flip of nog veel liever een Fold. Een vouwbare tablet in mijn broekzak was geweldig gweest. Maar de techniek is nog niet helemaal klaar en bovendien nog te duur. Ik vind het frontscherm van de fold ook raar smal (als ik zou kunnen kiezen vind ik de Honor Magic V2 een veel beter concept maar die is (nog) niet in Europa te krijgen).
Bedankt voor de info hier om een overwogen keuze te maken
[ Voor 63% gewijzigd door GekkePrutser op 12-09-2023 07:51 ]
Ik ben zelf van de Note 20 Ultra over gestapt naar de S23 Ultra.Juancho schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:57:
Het bevalt mij wel eigenlijk om steeds 1 lichting over te slaan. Ik ben nu ook van s21 naar s23 gegaan. S24 sla ik dus zeker over en dan is het even kijken wat de s25 doet en hoe m'n s23 er tegen die tijd voor staat. Elk jaar het nieuwste toestel, ik zie daar de toegevoegde waarde niet van in. Kost je bakken met geld en de verschillen zijn minimaal. Denk dat als je een beetje zuinig op je spullen bent je ook maar zo 2 generaties kan overslaan.
Wat betreft de beleving komt het grotendeels op hetzelfde neer. Alleen nu 120hz ook op de hoogste resolutie en een betere zoom.
Als ik de accu zelf kon vervangen zoals in vroegere modellen zoals de Note 4 dan had ik de Note 20 Ultra waarschijnlijk nog gehad. Tevens koop ik de nieuwere varianten, die net uit zijn, meestal 2e hands wat een hoop geld scheelt.
Pluspunten
- Veel sneller in alle opzichten!
- Scherm zelfs in fel zonlicht erg goed leesbaar
- Camera's: geen purist, maar de 3x zoom is een verbetering en leuke extra, camera's veel sneller dan op de Pixel 5
- Accu lijkt wat beter, maar ik moet vaak toch nog laden aan het eind van de dag (het zonnige weer helpt natuurlijk niet echt).
- Voorlopig nog updates
Minpunten
- In screen FP reader is moet ik zelfs na een paar weken nog steeds te vaak zoeken/herhalen (face unlock is me net iets te traag), bij de Pixel hoef je maar in de buurt te komen.
- Design: wat mij betreft het grootse nadeel van de S23. Naar huidige standaarden is het natuurlijk een compacte telefoon, maar hij is voor mij persoonlijk eigenlijk nog net een fractie te zwaar en hoekig. Ondertussen ben ik er wel aan gewend, maar de Pixel 5 ligt echt zoveel fijner in de hand/broek!
[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 13-09-2023 08:56 ]
Puur uit interesse, waarom ben je dan niet gegaan voor de Pixel 6? Of ben je geen trouwe Pixel gebruiker?iisworks schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:37:
Op zoek naar een compacte upgrade voor mijn trouwe Pixel 5 kwam ik uit bij de S23. Ik ben een lichte gebruiker (geen games of film kijken) en compactheid & accu zijn voor mij belangrijk.
Pluspunten
- Veel sneller in alle opzichten!
- Scherm zelfs in fel zonlicht erg goed leesbaar
- Camera's: geen purist, maar de 3x zoom is een leuke extra, camera's veel sneller dan op de Pixel 5
- Accu lijkt wat beter, maar ik moet vaak toch nog laden aan het eind van de dag (het zonnige weer helpt natuurlijk niet echt).
- Voorlopig nog updates
Minpunten
- In screen FP reader is moet ik zelfs na een paar weken nog steeds te vaak zoeken/herhalen (face unlock is me net iets te traag), bij de Pixel hoef je maar in de buurt te komen.
- Design: wat mij betreft het grootse nadeel van de S23. Naar huidige standaarden is het natuurlijk een compacte telefoon, maar hij is voor mij persoonlijk eigenlijk nog net een fractie te zwaar en hoekig. Ondertussen ben ik er wel aan gewend, maar de Pixel 5 ligt ect zoveel fijner in de hand/broek!
Persoonlijk heb ik wat merken gehad en geprobeerd maar uiteidelijk gekozen voor Samsung. En tja, dan zit er in de reeks wel eens een toestel die ze iets anders maken. Wat ronder, of zoals idd de S23 wat meer hoekerig (Iphone achtig). Persoonlijk vind ik de S23 super fijn in de hand en broekzak. Beter dan mijn oudere S21 die volgens mij ook een tikkie groter was.
Vind de S23 ook echt een prachtig toestel tot zoverre je dat kan zeggen van een telefoon. Tis eigenlijk jammer dat er een cover om zit maar ok
2x zoom is beschikbaar zonder kwaliteitsverlies als je Camera Assistant installeert (via Galaxy store).iisworks schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:37:
Op zoek naar een compacte upgrade voor mijn trouwe Pixel 5 kwam ik uit bij de S23. Ik ben een lichte gebruiker (geen games of film kijken) en compactheid & accu zijn voor mij belangrijk.
Pluspunten
- Camera's: geen purist, maar de 3x zoom is een leuke extra, camera's veel sneller dan op de Pixel 5
Pixel 6/7 vond ik persoonlijk te groot en zwaar. Ik had nog de hoop dat de Pixel 8 met zijn iets kleinere scherm weer in beeld zou komen, maar in de leaks lijkt het erop dat die toch groter en zwaarder zal worden dan de S23 (die voor mij dus echt op het randje is).Juancho schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:32:
[...]
Puur uit interesse, waarom ben je dan niet gegaan voor de Pixel 6? Of ben je geen trouwe Pixel gebruiker?.
Ben een maand geleden naar de Samsung store geweest met dit probleempje, de beste man daar melde dat er niks mis mee was. Zijn er meer mensen hier die dit hebben of moet ik toch nog eens terug met de telefoon. Want terwijl hij dus zo warm word loopt de accu snel leeg en word hij ook heel traag.
Ehm, je doet volgens mij ook twee activiteiten die redelijk de max vragen van je telefoon (alhoewel ik niet weet welke games je draait), maar ene beetje grafisch geweld vraagt wel het eea.Peterandroid schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:36:
Ik heb nu 2 maanden de 23 ultra, echt een perfect ding (op de accuduur na). Maar heb toch echt regelmatig dat als ik (dat deed ik net) de Apple stream kijk en tegelijk game via splitscreen hij echt heel warm word.
Ben een maand geleden naar de Samsung store geweest met dit probleempje, de beste man daar melde dat er niks mis mee was. Zijn er meer mensen hier die dit hebben of moet ik toch nog eens terug met de telefoon. Want terwijl hij dus zo warm word loopt de accu snel leeg en word hij ook heel traag.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Maar hij kan het ook hebben als ik bijrijder ben in een auto en Flitsmeister op de achtergrond heb, en Maps en marktplaats op de splitscreen. Misschien vraag ik dan teveel. Lijkt mij van niet, maar als andere mensen hetzelfde hebben dan zal het kloppen. Ken verder niemand met een ultra, dus kan niet vergelijken.
[ Voor 21% gewijzigd door Peterandroid op 12-09-2023 21:04 ]
Heb het zelf dus niet echt. Ik game wel heel weinig en gebruik mijn telefoon voor best basic taken.Peterandroid schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:00:
Clash of clans, lijkt me niet de zwaarste game. Verder game ik er niet op.
Maar hij kan het ook hebben als ik bijrijder ben in een auto en Flitsmeister op de achtergrond heb, en Maps en marktplaats op de splitscreen. Misschien vraag ik dan teveel. Lijkt mij van niet, maar als andere mensen hetzelfde hebben dan zal het kloppen. Ken verder niemand met een ultra, dus kan niet vergelijken.
Ik doe het anders met mijn Watch 5 Pro en S21, oordopjes zijn verbonden met de telefoon, ik zet Spotify aan op de telefoon en kan vanaf dat moment bedienen op zowel telefoon als watch (ook met andere apps werkt dit zo, bijv. Storytel).dutchnltweaker schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:59:
Ik wil Spotify luisteren via mijn s23 ultra (earbuds + van samsung) en bedienen via mijn 6 classic. Maar toch lukt het niet. Buds zijn automatisch verbonden met de watch, maar als ik muziek afspeel gaat het geluid over mijn telefoon.. Kan ook geen 2 apparaten tegelijk verbinden.
Ik kan me voorstellen dat dit bij de S23 en Watch 6 niet anders is.
Edit: Excuses, zag niet dat deze post al van 30 augustus was, zal inmiddels wel opgelost zijn vermoed ik
[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 13-09-2023 09:12 ]
Dank voor je reactie, maar had het al opgelost. Heb de buds losgekoppeld en alles opnieuw gepaird. Nu werkt alles weerDennism schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:12:
[...]
Ik doe het anders met mijn Watch 5 Pro en S21, oordopjes zijn verbonden met de telefoon, ik zet Spotify aan op de telefoon en kan vanaf dat moment bedienen op zowel telefoon als watch (ook met andere apps werkt dit zo, bijv. Storytel).
Ik kan me voorstellen dat dit bij de S23 en Watch 6 niet anders is.
Edit: Excuses, zag niet dat deze post al van 30 augustus was, zal inmiddels wel opgelost zijn vermoed ik
Heb juist melding gekregen dat mn apps in sluimerstand gaan maar ik zie de lijst niet met de apps
Normaal krijg je toch de lijst te zien?
Zijn er nog die dit voor hebben gehad?
Instellingen - Batterij - Batterij - Limieten achtergrondverbruikVincent91 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 06:45:
Hii
Heb juist melding gekregen dat mn apps in sluimerstand gaan maar ik zie de lijst niet met de apps
Normaal krijg je toch de lijst te zien?
Zijn er nog die dit voor hebben gehad?
Denk elke versie nu, op de s23 ultra ook.GtrCraft schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 07:53:
September update rolt nu binnen op mijn S23
Enkel security update, niks meerdutchnltweaker schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:06:
[...]
Denk elke versie nu, op de s23 ultra ook.
Alle updates zijn altijd tegelijk voor elke S23 met hetzelfde CSC. FE uitgezonderddutchnltweaker schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:06:
[...]
Denk elke versie nu, op de s23 ultra ook.
[ Voor 3% gewijzigd door GtrCraft op 15-09-2023 09:05 ]
Ligt ook nog aan de CSC. Ik heb de patch bijv nog niet maar was met de augustus patch een paar weken eerderGtrCraft schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:09:
[...]
Alle updates zijn altijd tegelijk voor elke S23. FE uitgezonderd
Uhm nee, vorige grote update was het niet tegelijk. Dus het is niet altijd tegelijk.GtrCraft schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:09:
[...]
Alle updates zijn altijd tegelijk voor elke S23. FE uitgezonderd
Dan zit je op een andere CSCdutchnltweaker schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:25:
[...]
Uhm nee, vorige grote update was het niet tegelijk. Dus het is niet altijd tegelijk.
[ Voor 84% gewijzigd door jerry_a op 15-09-2023 09:00 ]
hoi
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 15-09-2023 16:50 ]
Wat zijn hier de ervaringen qua accuduur en SOT met de Ultra?
Gebaseerd op reviews zou ik zeggen dat het bijna 2x zoveel op 1 lading kan doen.Zorian schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:39:
Ik wil binnenkort mijn Z Flip3 upgraden naar een S23 Ultra, met name omdat de accuduur zo bar slecht is.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ten opzichte van de Z Flip3? Want momenteel is het zodanig drama dat ik hem 2-3 keer per dag moet opladen als ie de hele dag idle ligt. Ook na aan factory reset nog. Zodra je ook maar iets doet met het scherm aan zie je de procenten wegtikken. Hoop toch wel een flink deel van een dag te kunnen doen met een S23 Ultra, bijvoorbeeld op een festival.Quad schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:15:
[...]
Gebaseerd op reviews zou ik zeggen dat het bijna 2x zoveel op 1 lading kan doen.
Paar maanden geleden het zelfde gedaan. Wow, je weet niet wat je ziet. Geweldig! Nu rond 2 dagen op een batterij lading en wordt tot 85% geladen. Daarnaast is batterij heel snel weer opgeladen.Zorian schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:39:
Ik wil binnenkort mijn Z Flip3 upgraden naar een S23 Ultra, met name omdat de accuduur zo bar slecht is.
Jamesbond007uk
2 dagen? Wat doe je zoal niet dan? Heb dat ooit eens gehaald omdat ik een oplader was vergeten, maar dat was echt op batterij besparing max met alleen de nodige Apps. Zelfs dat was toen bijna 3 dagen zelfs.jamesbond007uk schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:57:
[...]
Paar maanden geleden het zelfde gedaan. Wow, je weet niet wat je ziet. Geweldig! Nu rond 2 dagen op een batterij lading en wordt tot 85% geladen. Daarnaast is batterij heel snel weer opgeladen.
Ik redt ook echt geen twee dagen op een lading. Ja, het kan wel maar dan moet ik hem gewoon laten liggen. Normaal haal ik tussen de 6 en 8 uur screen on time (soms langer). Het is in ieder geval wel flink beter dan mijn oude S9 Plus die ik vrij snel aan de lader moest leggen.dutchnltweaker schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:07:
[...]
2 dagen? Wat doe je zoal niet dan? Heb dat ooit eens gehaald omdat ik een oplader was vergeten, maar dat was echt op batterij besparing max met alleen de nodige Apps. Zelfs dat was toen bijna 3 dagen zelfs.
Doe genoeg op smartphone. Heb geen facebook app op telefoon en gebruik samsung watch 4 smartwatch.dutchnltweaker schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:07:
[...]
2 dagen? Wat doe je zoal niet dan? Heb dat ooit eens gehaald omdat ik een oplader was vergeten, maar dat was echt op batterij besparing max met alleen de nodige Apps. Zelfs dat was toen bijna 3 dagen zelfs.
Jamesbond007uk
Net een paar keer getest en tot nu toe nog nergens last van.ascent schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:43:
Hmm, sharen van fotos of screenshots vanuit de gallery crasht de eerste keer. Tweede keer gaat wel goed. Hoor van een maat die ook de s23u heeft dat ie dat ook sinds de september patch heeft. Jullie ook, en al een workaround gevonden?
Zit je al wel op sept?Geraedus schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:01:
[...]
Net een paar keer getest en tot nu toe nog nergens last van.
Ja zeker, heb wel een los toestel aangeschaft, dus ben niet gebonden aan de firmware van een provider.
Nog een keer getest zoals precies in je filmpje, en het crashed "nog" niet.
Hier wel binnen met EUX.m0ridin schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:10:
Hmmm, september update hier nog niet binnen... S23U met EUX CSC. Op sammobile staat hij wel al gelist, maar ook frija krijg ik hem niet. Mensen met een S23U en de september update, welke CSC hebben jullie? Njah, zal 1 dezer dagen wel komen I guess...
Probeer anders Bifrost eens. Daar staat hij er wel tussen namelijk.
Thanks, daar krijg ik allleen weer een 'bad return status: 400' mee (wat iets aan samsungs kant lijkt te zijn? Zie een tip om een andere CSC te kiezen dan).Thombias schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:26:
[...]
Hier wel binnen met EUX.
Probeer anders Bifrost eens. Daar staat hij er wel tussen namelijk.
Nou ja, ik kijk het nog wel even aan allemaal, geen enorme haast verder. Hopelijk komt hij gewoon in de loop van de week op de reguliere manier binnen.
Als je SM-S918B en EUX in voert dan zou het moeten werken.m0ridin schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:43:
[...]
Thanks, daar krijg ik allleen weer een 'bad return status: 400' mee (wat iets aan samsungs kant lijkt te zijn? Zie een tip om een andere CSC te kiezen dan).
Nou ja, ik kijk het nog wel even aan allemaal, geen enorme haast verder. Hopelijk komt hij gewoon in de loop van de week op de reguliere manier binnen.
Ander zou je misschien je instellingen moeten checken.
Die gebruik ik idd, krijg dan ook de firmware terug maar als ik probeer te downloaden de error... Adguard uitzetten helpt niet. Kan me herinneren dat ik dit eerder ook eens met bitfrost heb gehad, geen idee wat het is. MIsschien firewall of weet ik het wat in windows.Thombias schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:51:
[...]
Als je SM-S918B en EUX in voert dan zou het moeten werken.
Ander zou je misschien je instellingen moeten checken.
Nou ja, van wat ik begrijp is het toch alleen maar een security update dus in die zin ook niet spannend. Wel raar, toch bedankt voor de tip. Misschien duik ik er later nog een keer in, voor nu vind ik het wel best zo
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos