Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:00
sjaool schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:12:
[...]

Verklaar een tijdje? Ik heb de update vorige week gekregen en mijn S23 Ultra komt bij Samsung zelf vandaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkvKZljS0P2kL_sJQpOPTp_CSls=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BQXUYqAjWnNDqJ5cz7aW5vZX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-09 09:35
stin00 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:53:
[...]

Ach dat is altijd zo. De mensen met los toestel krijgen hem als eerst, de provider toestellen (tele2, vodafone, tmobile etc) krijgen hem altijd een weekje later.
Dat is toch alleen in de US? Ik heb nooit andere behandeling gehad omdat ik mijn toestel bij een provider vandaan heb. Alles in NL is unlocked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
donleo123 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:56:
[...]

Dat is toch alleen in de US? Ik heb nooit andere behandeling gehad omdat ik mijn toestel bij een provider vandaan heb. Alles in NL is unlocked.
Nee hoor, dat speelt ook in Nederland. Het gaat alleen niet om (un)locked. Mijn Tele2 S23U heeft daadwerkelijk een andere CSC code. Ik heb de update pas gisteren ontvangen terwijl anderen al veel eerder waren. Je kan wel een andere CSC code op je toestel flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 22:38
Ik mag mijzelf hier nu ook melden. Gisteren de Ultra ontvangen en momenteel aan het wennen (formaat) en het instellen. Dus honderden filmpjes aan het kijken.

De keuze voor mij ging tussen een Fold 4 en de Ultra. Eigenlijk gekozen voor de Ultra vanwege accu en camera's. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Die van mij kwam op 14 juli binnen. Dus dat tijdje is dus maar een weekje geweest. Dat valt nog wel mee gezien Samsung de update niet aan iedereen tegelijk aanbied.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

soskes schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:21:
Ik mag mijzelf hier nu ook melden. Gisteren de Ultra ontvangen en momenteel aan het wennen (formaat) en het instellen. Dus honderden filmpjes aan het kijken.

De keuze voor mij ging tussen een Fold 4 en de Ultra. Eigenlijk gekozen voor de Ultra vanwege accu en camera's. Ik ben benieuwd.
Het formaat went snel. Ik kom zelf van de S9 Plus maar binnen een dag was ik al gewend aan de S23 Ultra en vond ik de S9 Plus eigenlijk alweer klein. :P De accuduur van de S23 Ultra is echt geweldig goed en de camera's zijn even wennen omdat er zoveel mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:16
soskes schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:21:

Welkom! En veel plezier. Ik kwam van +-6 inch telefoons en dacht aan het begin dat het formaat toch een dealbreaker zou worden. Inmiddels ben ik totaal gewend en kan ik door de goede camera's & zoom niet meer terug naar een kleinere telefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 19:06
XelaRetak schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 05:43:
[...]

Welkom! En veel plezier. Ik kwam van +-6 inch telefoons en dacht aan het begin dat het formaat toch een dealbreaker zou worden. Inmiddels ben ik totaal gewend en kan ik door de goede camera's & zoom niet meer terug naar een kleinere telefoon :+
Wat voor toestel had jij hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:16
mezstah schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:09:
[...]

Wat voor toestel had jij hiervoor?
iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
boratnl schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:11:
[...]

Staat de functie 'Opnieuw starten indien nodig' aan?

(je vindt die onder Instellingen / Batterij en appsraatonderhoud / Automatische optimalisatie)
NIB0R schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:12:
[...]

Heb je misschien automatische optimalisatie aan staan?

[Afbeelding]
Nadat ik deze heb uitgezet toch weer een restart gehad vannacht. Vanmorgen maar even cache gecleared en Samsung Members geïnstalleerd... deze zou mogelijk een crash report genereren als het zich nu weer voordoet.

Ik hoop stiekem dat het een app is die makkelijk te verwijderen valt o.i.d., maar ik heb niet veel hoop. In vrijwel alle threads waarin deze klacht voorkwam (en dat zijn er best wel wat) bleek het een probleem met het moederbord. Nu ga ik over twee weken met vakantie en durf ik het niet aan om 'm nu terug te sturen, dus ik kijk na die periode wel.

Voor nu maar even de pincode van m'n SIM-kaart gehaald, want bij een herstart blokkeert die je alarm.

[ Voor 14% gewijzigd door yinx84 op 19-07-2023 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:35:
[...]
Nadat ik deze heb uitgezet toch weer een restart gehad vannacht. Vanmorgen maar even cache gecleared en Samsung Members geïnstalleerd... deze zou mogelijk een crash report genereren als het zich nu weer voordoet.

Ik hoop stiekem dat het een app is die makkelijk te verwijderen valt o.i.d., maar ik heb niet veel hoop. In vrijwel alle threads waarin deze klacht voorkwam (en dat zijn er best wel wat) bleek het een probleem met het moederbord. Nu ga ik over twee weken met vakantie en durf ik het niet aan om 'm nu terug te sturen, dus ik kijk na die periode wel.

Voor nu maar even de pincode van m'n SIM-kaart gehaald, want bij een herstart blokkeert die je alarm.
Bij Apparaatonderhoud zou die ook Apps met problemen moeten weergeven als er een app is die de crashes veroorzaakt.

Wat soms gebeurt bij mensen die met SmartSwitch over gekomen zijn van een vorig toestel is een issue met settings die onderwater meegekomen zijn. Mocht bovenstaande niet werken, stel je WhatsApp en foto's veilig (liefst zo veel mogelijk offloaden van je telefoon naar de cloud of een NAS of iets, ook juist de fimpjes en foto's van WhatsApp want hoe meer daarin zit hoe langer de restore van die data duurt en hoe meer kans dat het fout gaat bij hele grote bibliotheken), reset de telefoon naar fabrieksinstellingen en bouw telefoon schoon op. Het kost je een paar uur werk, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:54
als ik oogcomfort inschakel heb ik een gele waas ,ookal staat het ingesteld op savonds

is er een manier om dit op te lossen ?

en heeft het eigelijk nut want volgens sommige onderzoeken niet

zijn er dit het gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
Vincent91 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:33:
als ik oogcomfort inschakel heb ik een gele waas ,ookal staat het ingesteld op savonds

is er een manier om dit op te lossen ?

en heeft het eigelijk nut want volgens sommige onderzoeken niet

zijn er dit het gebruiken ?
Dan staat het inderdaad aan. Als je hem op 's avonds ingesteld heb maar nu al aan staat heb je hem toch echt verkeerd ingesteld. Deel anders screenshots van de instellingen.

Wetenschappelijke onderzoeken heb ik niet gelezen maar wat het doet is meer geel dan blauw licht laten zien. En blauw licht zorgt er nou eenmaal voor dat je wakker blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
donleo123 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:43:
[...]

Dan staat het inderdaad aan. Als je hem op 's avonds ingesteld heb maar nu al aan staat heb je hem toch echt verkeerd ingesteld. Deel anders screenshots van de instellingen.

Wetenschappelijke onderzoeken heb ik niet gelezen maar wat het doet is meer geel dan blauw licht laten zien. En blauw licht zorgt er nou eenmaal voor dat je wakker blijft.
https://www.androidplanet...er-helpt-niet-smartphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
Oke prima 7(8)7. Wil je het nou wel of niet ingesteld hebben? Probeer je te helpen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
donleo123 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Oke prima 7(8)7. Wil je het nou wel of niet ingesteld hebben? Probeer je te helpen hoor ;)
Hij staat ingesteld op zon ondergang en opgang

Telkens als ik m'n gsm ontgrendel is een gele waas

Heb ook m'n schermodus oplevendig ingesteld en zo koel mogelijk, het is moeilijk te zien op m'n afbeeldingen

1 foto is met waas en de andere zonder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwG8-2oQCm76JYEp777wmvWq3Qc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mp8dv6fqbhoze5xaNOxW0bI3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQkoiBuRqp5tObaCsQqzOrmVOL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stmb572lriYRt94zpSZylTOh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzesE6_QYqm7GvXBPul7gFtUhaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4McbcJhnliiWx3CDOcb7fEp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Vincent91 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Heb ook m'n schermodus oplevendig ingesteld en zo koel mogelijk, het is moeilijk te zien op m'n afbeeldingen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is moeilijk te zien omdat screenshots deze settings helemaal NIET laten zien _O- Beide schermafbeeldingen zijn identiek, ze houden geen rekening met helderheid of andere custom scherm instellingen. Dat kan je niet vastleggen met een screenshot.

Zodra je een eye comfort schema instelt (custom schema of adaptief op zon cyclus) worden de schermmodus instellingen overschreven. Je hebt de slider zo koel mogelijk gezet, maar zodra je een schema aanzet word je beeld gelig en kan je deze koel/warm slider ook niet meer aanpassen omdat hij gelocked is. Oogcomfort neemt namelijk volledig de warmte instellingen van het display over. Als je een schema maakt tussen 22:00 en 08:00 bijvoorbeeld dan kan je zelfs buiten deze tijden niet de scherm tint aanpassen. Ik vind het onhandige en niet logische instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
stin00 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:39:
[...]

Het is moeilijk te zien omdat screenshots deze settings helemaal NIET laten zien _O- Beide schermafbeeldingen zijn identiek, ze houden geen rekening met helderheid of andere custom scherm instellingen. Dat kan je niet vastleggen met een screenshot.

Zodra je een eye comfort schema instelt (custom schema of adaptief op zon cyclus) worden de schermmodus instellingen overschreven. Je hebt de slider zo koel mogelijk gezet, maar zodra je een schema aanzet word je beeld gelig en kan je deze koel/warm slider ook niet meer aanpassen omdat hij gelocked is. Oogcomfort neemt namelijk volledig de warmte instellingen van het display over. Als je een schema maakt tussen 22:00 en 08:00 bijvoorbeeld dan kan je zelfs buiten deze tijden niet de scherm tint aanpassen. Ik vind het onhandige en niet logische instellingen.
Dus die waas is normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ja, dat is de 'oogcomfort' instelling die gedurende de hele dag je schermtint adaptief zal aanpassen op basis van de zon cyclus. Het overschrijft volledig je handmatige koel/warm slider instelling.

Overigens is een wat warme/gelige tint bij wit normaal, iedereen die schermen calibreert gaat daar ook van uit. Persoonlijk zou ik je scherm dus ook niet heel koel zetten, dan krijg je onnatuurlijk blauw wit van en alle kleuren worden ook wat anders. Als je vervolgens naar een goed gecalibreerde monitor/TV kijkt zal het allemaal veel geler lijken ten opzichte van je smartphone.

Maargoed, ieder z'n voorkeur. Genoeg mensen die hun schermen extreem koel of extreem warm zetten en kleuren compleet kapot verzadigen zodat het van hun scherm afspat. Het kost je ogen en hersenen ongeveer 2 weken om volledig te wennen aan 'normale, gecalibreerde' instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
Vincent91 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Je zit ook helemaal niet in de juiste instellingen, deze moet je hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqFNZBZymB0HhfErqA-H-4fTKM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8mWb7SMszjMyaBnQD7XM6Of.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:34
Ik kom recent van de S22 af en zie dat het nu niet meer mogelijk is om meldingen van Whatsapp wel te dempen qua geluid maar om nog wel meldingen te ontvangen (lees het een notificatie en een tellertje op de applicatie). Ik weet alleen niet of dit komt door een recente update van Whatsapp of door een of andere instelling op mijn telefoon.

Iemand hetzelfde probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Onedayflyer682 op 19-07-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Onedayflyer682 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:16:
Ik kom recent van de S22 af en zie dat het nu niet meer mogelijk is om meldingen van Whatsapp wel te dempen qua geluid maar om nog wel meldingen te ontvangen (lees het een notificatie en een tellertje op de applicatie). Ik weet alleen niet of dit komt door een recente update van Whatsapp of door een of andere instelling op mijn telefoon.

Iemand hetzelfde probleem?
Je kunt geluiden aanzetten maar vervolgens in Whatsapp instellen dat het Meldingsgeluid op stil staat. Je hebt dan ook de mogelijkheid om bij sommige contacten wel geluid af te spelen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hebben jullie ook recentelijk problemen met het crashen van Google Chrome? Zodra Chrome opstart sluit de app ook meteen weer af, vervolgens een melding dat Android System Webview niet werkt met de versie van Chrome en of je Android System Webview wilt verwijderen.

Verwijderen Webview lost het probleem dan ook niet op. Als je dan een keer of 10 Chrome opnieuw opstart werkt alles weer voor een tijdje.
Ik lees online soortgelijke problemen met de Pixel telefoons, maar nog geen echte oplossingen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
donleo123 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:46:
[...]

Je zit ook helemaal niet in de juiste instellingen, deze moet je hebben:

[Afbeelding]
Staat bij mij ook aan

Heb een reset gedaan en het probleem is verholpen maar nu wilt mn play systemupdate niet updaten 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Je moet 'm juist uit zetten om de gele waas weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 08:42
Ik zit de laatste tijd met problemen met bereik. In huis waar ik normaal toch wel 2-3 streepjes haal zit ik nu meestal op 0-1. Bellen via wifi klinkt echt brak, ook al is die snelheid prima.
Ik kan zo snel niks vinden als euvel binnen de telefoon (S23 Ultra), moet ik dan toch bij Tmobile blijven zeuren? Zal niet de eerste keer zijn, maar meestal nadat ze zeggen wat gedaan te hebben is dat dan ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:02:
[...]
Heb een reset gedaan en het probleem is verholpen maar nu wilt mn play systemupdate niet updaten 🥴
Had ik recent ook (zie mijn post een paar pagina's terug). Heb toen alleen de developer mode aangezet, en ineens wilde de Play update wel werken. Daarna heb ik de Developer mode weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:26:
[...]

Had ik recent ook (zie mijn post een paar pagina's terug). Heb toen alleen de developer mode aangezet, en ineens wilde de Play update wel werken. Daarna heb ik de Developer mode weer uitgezet.
Hmm aangezet en doet het nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:40:
[...]
Hmm aangezet en doet het nog steeds niet
Neem aan dat je al een herstart geprobeerd hebt of dat het oplost?

In dat geval zou ik even de volgende systeemupdate afwachten of die het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Neem aan dat je al een herstart geprobeerd hebt of dat het oplost?

In dat geval zou ik even de volgende systeemupdate afwachten of die het oplost.
Ik blijf op 1 april staan

Zal even wachten tot de volgende systeem update

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Voor wie z'n scherm wil kunnen casten naar de chromecast:

https://www.androidpolice.com/samsung-google-cast/

Deze hack wilde ik jullie niet onthouden!

[ Voor 24% gewijzigd door ascent op 24-07-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:03
ascent schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:13:
Voor wie z'n scherm wil kunnen casten naar de chromecast:

https://www.androidpolice.com/samsung-google-cast/

Deze hack wilde ik jullie niet onthouden!
Werkt niet met een Sony TV met ingebouwde Chromecast :( Zie alleen maar Samsung TV's van waarschijnlijk de buren. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:10
r_buren schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:03:
[...]

Werkt niet met een Sony TV met ingebouwde Chromecast :( Zie alleen maar Samsung TV's van waarschijnlijk de buren. Jammer
LG werkt wel. Zie een kleine popup aan de zijkant van de tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent91
Nieuwe play systeem update(745mb)

Blijf op 1 juni staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vincent91 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:32:
Nieuwe play systeem update(745mb)

Blijf op 1 juni staan
*kb ipv mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r_buren schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:03:
[...]

Je kunt ook de Google Home app installeren en het vanuit daar regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:09
Sinds de laatste update van mijn s23u zijn de foto's van de 50 en 200 Mp camera veel te donker en hebben veel te veel contrast.
Probeerde de optimiser uit te zetten en hdr maar dat hielp niet.
Meer mensen last? Hoe krijg ik weer natuurlijk ogende foto's?

[ Voor 8% gewijzigd door Asprine op 26-07-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof1978
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2024
Bij video opname met de S23 ultra hebben jullie ook last van wat achtergrondruis in het geluid (binnenopname)?
Moet wel melden dat ik lens protector van Milomdoi (https://www.amazon.nl/dp/...TJLL&ref_=chk_typ_imgToDp) heb geïnstalleerd.
Bij mijn vorige gsm, S10, is dit duidelijk heel wat minder aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10
Kristof1978 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:55:
Bij video opname met de S23 ultra hebben jullie ook last van wat achtergrondruis in het geluid (binnenopname)?
Moet wel melden dat ik lens protector van Milomdoi (https://www.amazon.nl/dp/...TJLL&ref_=chk_typ_imgToDp) heb geïnstalleerd.
Bij mijn vorige gsm, S10, is dit duidelijk heel wat minder aanwezig.
Er zit een microfoon rond een van je lens.
Zie hier voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof1978
ChiMan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:16:
[...]

Er zit een microfoon rond een van je lens.
Zie hier voor meer info.
Bedankt voor je reactie, had dit idd ook gevonden, maar wist niet zeker dat de lens protector de oorzaak was van het ruis op mn video opname.
Ik zal deze lens protector dan best verwijderen (met mn case ook niet echt nodig als extra bescherming, enkel risico op krassen tijdens in/uit broekzak halen, maar glas op de lens zou dit alvast moeten kunnen weerstaan).
Jammer dat dit vanuit het produkt zelf ook niet duidelijk wordt meegegeven. En uiteraard is het zoek resultaat of een lens protector nodig is positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-09 20:17

Funky22

Guild invite

Pff heb zo een spijt dat ik mij Xiaomi 11t pro verkocht heb voor een S23 ultra
Buiten een groter scherm is er niks wat ik beter vind aan de S23 ultra

Laden duurt 2 x zolang, batterij snel leeg, kantelbaar scherm wat gevoelig is
Camera is wel top maar voor zijn geld beter een systeemcamera gekocht en de 11t pro
gehouden of de opvolger ervan gekocht.

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Funky22 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:51:
Pff heb zo een spijt dat ik mij Xiaomi 11t pro verkocht heb voor een S23 ultra
Buiten een groter scherm is er niks wat ik beter vind aan de S23 ultra

Laden duurt 2 x zolang, batterij snel leeg, kantelbaar scherm wat gevoelig is
Camera is wel top maar voor zijn geld beter een systeemcamera gekocht en de 11t pro
gehouden of de opvolger ervan gekocht.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat waren je verwachtingen?

Ik ben net overgestapt naar de Ultra en zie het als een toestel waar ik ga proberen twee jaar mee te doen.

Accu is voor mij voldoende, haal gemakkelijk een dag. Het langzamer opladen wist ik van (had hiervoor meerdere toestellen uit de Xiaomi en OP stal) en het roterende scherm is sowieso iets wat ik standaard uit heb staan.
Enige wat ik bij roteren mis is dat als je bij andere merken je scherm kantelt en rotatie uit hebt staan, het toestel je toch in het scherm een optie geeft om te kantelen. Dat heb ik hier niet gevonden.

Voor de rest benieuwd naar de camera's. Dit weekend gaat de eerste keer worden dat ik ze eens goed kan testen in 'normale' omstandigheden voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Denk dat er buiten de camera niks meer te verwachten is van smartphones, zitten sowieso op hun limiet van kunnen.

Grootste reden waarom ik voor de ultra ben gegaan is omdat ik een groter model wou, van mijn S10 plus indertijd zeer tevreden van geweest, dan de 11T pro gekocht en nu dus de S23 ultra, zal ook wel met de prijs te maken hebben dat de verwachtingen te groot waren, ik heb nergens het gevoel dat ik met een smartphone bezig ben die +€1000 waard is als ik terug kijk op men 11T pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
Funky22 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:25:
Denk dat er buiten de camera niks meer te verwachten is van smartphones zitten sowieso op hun limiet van kunnen.

Grootste reden waarom ik voor de ultra ben gegaan is omdat ik een groter model wou, van mijn S10 plus indertijd zeer tevreden van geweest, dan de 11T pro gekocht en nu dus de S23 ultra zal ook wel met de prijs te maken te hebben dat de verwachtingen te groot waren, ik heb nergens het gevoel dat ik met een smartphone bezig ben die +€1000 waard is als ik terug kijk op men 11T pro.
Daar kan ik mij in vinden. Ik heb het idee dat het voornamelijk marketing gestuurde prijzen zijn met daarbij de globale stijging van grondstofprijzen. Maar dat laatste is denk ik niet de grootste reden voor de prijs stijging.
Aangezien de verkoop van mobieltjes onzeker is gezien er ook bij Apple een uitbalancering / kleine daling is te zien. Men moet de gehele winstmarges gelijk houden voor aandeelhouders en dus zullen ze de prijzen oprekken.

Ik hoop wel dat het hier stopt want buiten wellicht camera's is er weinig verschil tussen een Ultra en een OP11 of een NP 2. En dan bedoel ik de essentie. De ultras zijn natuurlijk ook de niche van de markt, gemaakt voor techies en andere enthousiastelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof1978
Kristof1978 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:34:
[...]

Bedankt voor je reactie, had dit idd ook gevonden, maar wist niet zeker dat de lens protector de oorzaak was van het ruis op mn video opname.
Ik zal deze lens protector dan best verwijderen (met mn case ook niet echt nodig als extra bescherming, enkel risico op krassen tijdens in/uit broekzak halen, maar glas op de lens zou dit alvast moeten kunnen weerstaan).
Jammer dat dit vanuit het produkt zelf ook niet duidelijk wordt meegegeven. En uiteraard is het zoek resultaat of een lens protector nodig is positief...
De lens protector ervan genomen en heb een lichte verbetering in het geluid. Zie nu inderdaad ook een (weliswaar heel) kleine opening, waar dan die microphone zit. Wat ik nu wel gevonden heb is dat door de (iets dikkere) Mous case de ruis wordt veroorzaakt bij de microphone aan de bovenkant van de gsm. Gigantisch verschil in geluidsopname in geval met (veel ruis) en zonder (veel minder ruis) de case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 20:45

MaDLiVe

.-Observer-.

soskes schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Ik ben net overgestapt naar de Ultra en zie het als een toestel waar ik ga proberen twee jaar mee te doen.

Accu is voor mij voldoende, haal gemakkelijk een dag. Het langzamer opladen wist ik van (had hiervoor meerdere toestellen uit de Xiaomi en OP stal) en het roterende scherm is sowieso iets wat ik standaard uit heb staan.
Enige wat ik bij roteren mis is dat als je bij andere merken je scherm kantelt en rotatie uit hebt staan, het toestel je toch in het scherm een optie geeft om te kantelen. Dat heb ik hier niet gevonden.

Voor de rest benieuwd naar de camera's. Dit weekend gaat de eerste keer worden dat ik ze eens goed kan testen in 'normale' omstandigheden voor mijzelf.
Hier van een 12pro naar een ultra gegaan. Maar als je je scherm kantelt krijg je gewoon het knopje te zien om mee te kantelen in een van de hoeken hoor :)

Verder op het laden na alleen maar pluspunten voor mijn en tov de 12pro gaat mijn accutijd een stuk vooruit. Dat laden van Samsung blijft fascinerend maar gok dat dit op een trauma ligt van de ultra die de fik in vloog ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleo123
soskes schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVEmvPoxfJAnjXaFZoN021R1mbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsoUquHFSW0XMRnJxB5xh8GG.jpg?f=fotoalbum_large
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Dat werkt al een stuk beter, je moet nu wel altijd een extra handeling doen als je terug wil kantelen maar dan ben je ineens wel van die kantelgevoeligheid af, Thx

Ga ook voor de Xiaomi 12T pro gaan denk ik, de Xiaomi 13 Ultra kost weer een berg en waar ik het voor gebruik eigenlijk dik overkill en wil toch liever een systeemcamera erbij

[ Voor 28% gewijzigd door Funky22 op 27-07-2023 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
@MaDLiVe @donleo123 Jullie hebben helemaal gelijk. Dat zie ik nu dus pas voor het eerst. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Huh ik heb dit klopje niet 😬?
Of moet dit ergens aangezet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:48
Cloclo100 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:45:
[...]

Huh ik heb dit klopje niet 😬?
Of moet dit ergens aangezet worden?
Je krijgt het pas te zien als je je scherm draait en hij dat detecteert.

(mitst rotation lock aan staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:39
Mizgala28 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:20:
[...]

Je krijgt het pas te zien als je je scherm draait en hij dat detecteert.

(mitst rotation lock aan staat)
Net even getest, en het klopt ook op een S21 (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onecht
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:29
Ik heb het ook niet op de s23 ultra. Is dit niet alleen wanneer je navigatieknoppen gebruikt in plaats van gebaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 20:45

MaDLiVe

.-Observer-.

onecht schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:12:
Ik heb het ook niet op de s23 ultra. Is dit niet alleen wanneer je navigatieknoppen gebruikt in plaats van gebaren?
Ik gebruik gebaren en geen navigatieknoppen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
onecht schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:12:
Nee dit werkt op alle Samsungs en ongeacht welke navigatie bar je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onecht
Het werkt inderdaad linksonder in de hoek. Vreemd dat ik wel even heb moeten schakelen tussen de toetsen en terug naar gebaren. Ik miste de functie opeens een aantal maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Nu online
onecht schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:47:
Het werkt inderdaad linksonder in de hoek. Vreemd dat ik wel even heb moeten schakelen tussen de toetsen en terug naar gebaren. Ik miste de functie opeens een aantal maanden geleden.
Ik zie het toch echt niet? Ik heb getoggled tussen gebaren en knoppen, zoals jij omschrijft, maar zie nog niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjwdamen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-03 09:48
Ik heb sinds een aantal weken ook een Samsung S23 Ultra 512GB
zal beginnen met de positieve ervaringen
Super mooie foto's mooi scherm fijn zo'n pen om aantekeningen te maken.
en degelijk gebouwd, zo dat waren de positieve ervaringen...
en dan nu de negatieve...:
wat een klote UI!!!
Ik kom van een Xperia 1ii dus bare android met een uitstekende camera app.
Zo'n Samsung heeft een eigen wil....
Ik kan geen verbinding meer maken met een wifi netwerk met webpage login (in café en openbare plekken)
Ik heb al een broek kapot door de haakse hoeken
de vingerafdruk met een screenprotector werkt niet goed
Waarom moet er zon hoop zooi aan software, die je niet gebruikt en die alleen maar in de weg zit, meekomen met een nieuwe telefoon.
Ik had op het laatst op mijn Xperia lineageos lopen (zelf geïnstalleerd, dit geeft dus een beetje aan dat ik op android gebied geen nitwit ben) wat een verademing alles werkt geen ballast verbinden met netwerk gaat vlekkeloos
En dan dat klote verplichte Samsung account.....
Waardeloos ik heb moeten zoeken om mijn google wachtwoorden weer beschikbaar te hebben
Dit is mijn eerste Samsung (en voor zover ik nu kan zien ook mijn laatste) na 5weken heb ik nog steeds het gevoel dat ik een verkeerde keuze gemaakt heb.

[ Voor 3% gewijzigd door jjwdamen op 28-07-2023 16:19 . Reden: correctie taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
jjwdamen schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:32:
Zo'n Samsung heeft een eigen wil.... Ik kan geen verbinding meer maken met een wifi netwerk met webpage login

Nul issues met wifi hier, misschien een router setting die verkeerd staat?

Betreffende Samsung account, verplicht is het niet, tenzij je de Samsung apps wil gebruiken en niet naar een alternatief wil zoeken.

Ik heb geen Samsung account en alles werkt prima zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:37
Iets wat me net is opgevallen bij mijn S23 Ultra is dat ik een getik hoor als ik de telefoon schud. Lijkt bij de camera's vandaan te komen. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:39:
Iets wat me net is opgevallen bij mijn S23 Ultra is dat ik een getik hoor als ik de telefoon schud. Lijkt bij de camera's vandaan te komen. Hebben jullie dat ook?
Ja, dat schijnt te horen zegt men ¯\_(ツ)_/¯
Het viel mij laatst ook ineens op en nu kan ik het niet meer onthoren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:51
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:39:
Klopt is al eerder gemeld, dat zijn de sensoren. Niks ergs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onecht
Cloclo100 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:10:
[...]

Ik zie het toch echt niet? Ik heb getoggled tussen gebaren en knoppen, zoals jij omschrijft, maar zie nog niets.
In mijn brave browser veranderd de home knop bijvoorbeeld in het icoontje om te kantelen. Dus niet helemaal linksonder in de hoek. Maar stukje naar boven (1cm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleo123
dutchnltweaker schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:07:
[...]

Klopt is al eerder gemeld, dat zijn de sensoren. Niks ergs.
Onjuist, is de optische beeldstabilisatie van de camera's. Als die niet gebruikt worden hangt het er los in waardoor het inderdaad tikt. Kan geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Nu online
onecht schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:33:
[...]

In mijn brave browser veranderd de home knop bijvoorbeeld in het icoontje om te kantelen. Dus niet helemaal linksonder in de hoek. Maar stukje naar boven (1cm).
Bizar. Kan je nog eens stap voor stap uitleggen wat je daarvoor gedaan hebt? 😅👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Nu online
donleo123 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Onjuist, is de optische beeldstabilisatie van de camera's. Als die niet gebruikt worden hangt het er los in waardoor het inderdaad tikt. Kan geen kwaad.
Euh die rammelen ook als de foto app open staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
Cloclo100 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:59:
[...]

Euh die rammelen ook als de foto app open staat?
Nee hoor, als ik schud en tegelijkertijd de camera app open dan stopt het tikken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:39
donleo123 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:16:
[...]

Nee hoor, als ik schud en tegelijkertijd de camera app open dan stopt het tikken bij mij.
Inderdaad, same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Weet iemand toevallig of je de S23 uit Nederland ook met Samsung Pay kan gebruiken?

Ik woon in Spanje en heb dat nodig (ik gebruik geen Google account op mijn telefoons). En ik zag dat de S23 256GB (dus UFS 4.0 versie) op Amazon.nl nu 749 euro is, dat is best wel interessant. Hier is de 128GB versie 829 euro..

Een collega had een uit Tjsechie geimporteerde telefoon en daar kon het niet mee namelijk, maar ik heb ooit gehoord dat die uit Nederland (west europa) het wel zouden moeten kunnen. Ondanks dat er in NL geen banken zijn die Samsung Pay doen. Maar geen idee of dat nog zo is natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door GekkePrutser op 01-08-2023 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volgens mij moet dan wel de main lens actief zijn (de enige die OIS heeft). Als je op de wideangle staat waarschijnlijk niet.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 01-08-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-09 11:04
Op mijn S23U merk ik regelmatig dat wanneer ik een video full screen wil bekijken via Firefox, het kijkvenster automatisch sluit en ik terugval naar het homescreen. In de 2e instantie gaat het altijd wel goed. Zijn er mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:05
Na ongeveer 15 jaar lang Sony telefoons te hebben gehad, nu een Samsung S23. Om de simpele reden dat dit op dit moment 1 van de meest compacte telefoons is. (Waarom moet alles zo belachelijk groot zijn tegenwoordig?)

Veel nieuwe functionaliteit, maar ook qua gebruik is niet alles even intuïtief. Foto's zijn veel en veel beter. Volume-control en media controls op lock-screen werken net een beetje anders / minder fijn. Maar dat zal een kwestie van wennen zijn denk ik.

Tot dusverre ben ik 1 probleem tegengekomen.
Mijn bedrade koptelefoons (i.c.m. USBc naar 3.5mm adapter, welke bij de Sony telefoon zat) werken niet op de S23. Mijn oude Sony oortjes worden niet geaccepteerd. ("USB apparaat wordt niet ondersteund.")
Vervolgens proberen met mijn gaming headset (HyperX Cloud II). Zelfde resultaat.
Beiden werkten gewoon op mijn oude telefoon.

Zijn er mensen die dit herkennen? Is dit een bug? Is er een workaround?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seaborz
  • Laatst online: 23-09 13:38
Ik herken dit zeker. Ik kom ook van Sony af, maar die gebruikt een passieve usb-c naar 3.5 adapter. Dit werkte helemaal prima vandaar dat ik eigenlijk zonder na te denken een S23 heb aangeschaft(ook vanwege het formaat). Deze heeft echter een actieve adapter nodig, dus met ingebouwde dac. Helaas leveren deze niet de kwaliteit die ik gewend was van de passieve adapters. Heb twee soorten geprobeerd waaronder de officiële Samsung adapter, maar ze hebben beide een lichte ruis en op laag volume vallen ze uit. Met het beluisteren van muziek valt dat niet echt op, maar bijvoorbeeld een serie kijken met een rustige scene zorgt ervoor dat de adapter even uitgaat en te laat weer inschakelt op het moment dat er weer geluid komt. Vandaag komt er een Apple USB -C adapter binnen welke wat positievere reviews heeft dus hopelijk werkt die wel 100%. Anders gaat het toch bluetooth moeten worden ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Anniedrew schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:06:
Op mijn S23U merk ik regelmatig dat wanneer ik een video full screen wil bekijken via Firefox, het kijkvenster automatisch sluit en ik terugval naar het homescreen. In de 2e instantie gaat het altijd wel goed. Zijn er mensen met dezelfde ervaring?
Zelfde probleem hier alleen op een S22U.
Seaborz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:30:
Vandaag komt er een Apple USB -C adapter binnen welke wat positievere reviews heeft dus hopelijk werkt die wel 100%.
Werken zal die dongle doen, maar de audio zal heel veel zachter zijn dan met andere dongles.

Wat ik er over had gelezen is dat Android heel raar met audio dongles omgaat, je kan luidere audio ook niet forceren met de Apple dongle op Android tenzij je deze direct kan benaderen zoals met USB Audio Player Pro app (volgens mij noemde men nog een andere die hetzelfde kon, maar ik ben de naam ervan kwijt).

Op Windows en Apple producten werkt die dongle overigens prima qua volume, het is dus echt alleen Android.

uit ervaring, ik kocht de Apple dongle omdat deze goedkoper en makkelijker origineel te vinden was dan die van Samsung zelf, en met Ugreen had ik weer slechte ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaborz
  • Laatst online: 23-09 13:38
Klopt, ik heb de apple dongel zojuist geprobeerd en het volume is inderdaad lager. De ruis en het wegvallen van de audio is echter verdwenen dus daar ben ik wel blij mee.
Wel jammer dat het een soort van behelpen blijft. Sony had dit toch beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 20:18
ascent schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:02:
[...]

Ja, dat schijnt te horen zegt men ¯\_(ツ)_/¯
Het viel mij laatst ook ineens op en nu kan ik het niet meer onthoren :)
Dat hebben alle telefoons met ois, is al heel wat jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
jjwdamen schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:32:
Ik heb sinds een aantal weken ook een Samsung S23 Ultra 512GB
zal beginnen met de positieve ervaringen
Super mooie foto's mooi scherm fijn zo'n pen om aantekeningen te maken.
en degelijk gebouwd, zo dat waren de positieve ervaringen...
en dan nu de negatieve...:
wat een klote UI!!!
Ik kom van een Xperia 1ii dus bare android met een uitstekende camera app.
Zo'n Samsung heeft een eigen wil....
Ik kan geen verbinding meer maken met een wifi netwerk met webpage login (in café en openbare plekken)
Ik heb al een broek kapot door de haakse hoeken
de vingerafdruk met een screenprotector werkt niet goed
Waarom moet er zon hoop zooi aan software, die je niet gebruikt en die alleen maar in de weg zit, meekomen met een nieuwe telefoon.
Ik had op het laatst op mijn Xperia lineageos lopen (zelf geïnstalleerd, dit geeft dus een beetje aan dat ik op android gebied geen nitwit ben) wat een verademing alles werkt geen ballast verbinden met netwerk gaat vlekkeloos
Waardeloos ik heb moeten zoeken om mijn google wachtwoorden weer beschikbaar te hebben
Dit is mijn eerste Samsung (en voor zover ik nu kan zien ook mijn laatste) na 5weken heb ik nog steeds het gevoel dat ik een verkeerde keuze gemaakt heb.
Zoals eerder gezegd, Samsung-account hoef je niet te gebruiken. Met je Google-account kun je ook de telefoon gebruiken (alleen niet de Samsung-specifieke toepassingen en instellingen, maar dat wil je geloof ik ook niet).
En niets weerhoudt je om je Samsung te rooten en bv. een Lineage GSI (Generic System Image) te installeren. Voordeel is dat je vingerafdrukscanner dan waarschijnlijk ook niet meer zal werken, dus daar heb je dan ook geen last meer van. :P
Je hebt wel gelijk over die vingerafdrukscanner hoor, die werkt niet zo fijn en betrouwbaar als een 'ouderwetse' sensor aan de zijkant zoals Sony's en de Samsung Fold en Flip die hebben. Dat is één van de kritiekpunten van de S23 Ultra die ik met je deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Nieuwe play systeem update

Still June 🤦🤦🙍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Nu online
Vincent91 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:18:
Nieuwe play systeem update

Still June 🤦🤦🙍
wat een groot drama toch elke maand opnieuw bij jou.. FOMO! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:14
Cloclo100 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:01:
[...]

wat een groot drama toch elke maand opnieuw bij jou.. FOMO! :+
Was me idd nog niet opgevallen maar als ik filter zijn 7 van de 104 pagina's in dit topic van @Vincent91 over dat de update er nog niet is.
@Vincent91 Misschien kun je beter een pixel kopen en meedoen met de beta stream?
Ik ben er helemaal niet mee bezig en ben echt benieuwd wat je mist als er nog juni ipv juli staat? Of gaat het om die ene letter verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
jongetje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:18:
[...]

Was me idd nog niet opgevallen maar als ik filter zijn 7 van de 104 pagina's in dit topic van @Vincent91 over dat de update er nog niet is.
@Vincent91 Misschien kun je beter een pixel kopen en meedoen met de beta stream?
Ik ben er helemaal niet mee bezig en ben echt benieuwd wat je mist als er nog juni ipv juli staat? Of gaat het om die ene letter verschil?
Het gaat over de Google Play system update,niet over de security update

Ik snap gewoon niet dat er zoveel Google Play system updates zijn in 1 maand tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vincent91 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:21:
[...]
Het gaat over de Google Play system update,niet over de security update

Ik snap gewoon niet dat er zoveel Google Play system updates zijn in 1 maand tijd
Software ontwikkeling gebeurt op meerdere manieren. Als je wil weten waarom Google het op deze manier doet, moet je contact opnemen met hun developers.

In principe hoef je de Play updates niet gelijk en constant bij te werken, dit is vooral iets wat je moet bijhouden op het moment dat je problemen ervaart met de google diensten integratie (de Play Services). of wanneer je apps side-load en geen andere beveiliging hebt, want die apps kunnen eventueel misbruik maken van lekken in de Play Services die ook opgelost worden in de updates.

Maar als je stopt elke dag op updates te controleren, heb je ook geen last van de vele updates die de Play Services met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:41
Hoe krijg ik het voor elkaar dat het display van mijn S23 Ultra NOOIT meer uitgaat en ook liever niet dimt ?
Zowel op netadapter als op accu.

Caffeine werkt ook al niet (of ik doe iets fout).

Ook mijn S20FE kan ik het niet vor elkaar krijgen.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Z900 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:14:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat het display van mijn S23 Ultra NOOIT meer uitgaat en ook liever niet dimt ?
Zowel op netadapter als op accu.

Caffeine werkt ook al niet (of ik doe iets fout).

Ook mijn S20FE kan ik het niet vor elkaar krijgen.......
Ik zou het via ADB doen:

adb shell settings put system screen_off_timeout 2147483647

2147483647 miliseconden is de max, dat is bijna 600 uur.

Checken of het is gelukt: adb shell settings get system screen_off_timeout

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 02-08-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 19:40
dutchnltweaker schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:41:
Ik heb een Whitestone dome screenprotector, ik wil deze vervangen voor een nieuwe op mijn s23 ultra (zijkanten waren nooit echt goed gehecht).
Hoe kan je deze het best eraf halen omdat deze gelijmd zijn.
Raar. Heb je de instructies gevolgd bij het bevestigen van de Whitestone? Ik geef toe, het is niet echt gemakkelijk, maar ik ben dan ook onhandig. Voor een gekromt scherm is dit toch al het beste product dat ik al gezien heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:51
cy-gor25 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:37:
[...]

Raar. Heb je de instructies gevolgd bij het bevestigen van de Whitestone? Ik geef toe, het is niet echt gemakkelijk, maar ik ben dan ook onhandig. Voor een gekromt scherm is dit toch al het beste product dat ik al gezien heb.
YouTube filmpje erbij gepakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Dweebus schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:16:

Zijn er mensen die dit herkennen? Is dit een bug? Is er een workaround?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkVqewb6J2HWaNMwmdjh_o9KSkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CjodLUOBzh1YiEPF4yVZTpg.jpg?f=fotoalbum_large

0 garantie natuurlijk maar ik zag dit langskomen en moest aan deze thread denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airavab
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 12:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jq1iYmlwS7h6BnN0xPylqvA6-os=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLzr8POmxMbmsGoMUlLvUNYj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu sinds de release een s23 plus en sinds vandaag doet de camera tussen 1x en 10x zoom niet meer. Ik krijg alleen nog maar bovenstaand beeld. Verder niks geks met de telefoon gedaan dus lijkt me dat dit binnen de garantie valt. Ik heb wel lensprotectors van spigen erop zitten maar lijkt me dat dit niks moet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Airavab schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:44:
[Afbeelding]

Ik heb nu sinds de release een s23 plus en sinds vandaag doet de camera tussen 1x en 10x zoom niet meer. Ik krijg alleen nog maar bovenstaand beeld. Verder niks geks met de telefoon gedaan dus lijkt me dat dit binnen de garantie valt. Ik heb wel lensprotectors van spigen erop zitten maar lijkt me dat dit niks moet uitmaken.
Lens protector eraf, alle data veilig stellen, fabrieksinstellingen reset, nogmaals testen, en voor garantie gaan, dit lijkt mechanisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airavab
swhnld schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:14:
[...]

Lens protector eraf, alle data veilig stellen, fabrieksinstellingen reset, nogmaals testen, en voor garantie gaan, dit lijkt mechanisch te zijn.
Ik vreesde hier ook al voor. Nog wat meer onderzoek gedaan via de expert/raw camera app en het lijkt erop dat de wide lens defect is. De ultrawide en telelens geven wel gewoon normaal beeld en kan ik ook foto's mee maken.

Ik heb google backup draaien dus van het meeste heb ik een backup. Is het mogelijk om ook settings/widgets te backuppen dus dat je een soort van image maakt van je telefoon?

Daarnaast heb ik de telefoon via KPN aangeschaft. Is het handiger om de garantie af te handelen via hun of direct via Samsung?

Edit: Of is het handiger om gewoon langs een Samsung Service punt te gaan? Dat de lens protectors eraf moeten lijkt me nogal logisch en zou ik dan ook voor de afspraak doen. Hoe zit dit met mijn screenprotector en hoesje?

[ Voor 12% gewijzigd door Airavab op 06-08-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Airavab je kunt met Samsung backup ook alle instellingen, scherm layout, wifi etc. veilig stellen.

Samsung punt langs gaan is het snelste denk ik.

Hoesje ook eraf en thuislaten, die raken ze anders kwijt tijdens reparatie.

Screenprotector kun je er denk ik oplaten, maar kan weg zijn als je hem terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Airavab schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:01:
[...]

Ik vreesde hier ook al voor. Nog wat meer onderzoek gedaan via de expert/raw camera app en het lijkt erop dat de wide lens defect is. De ultrawide en telelens geven wel gewoon normaal beeld en kan ik ook foto's mee maken.

Ik heb google backup draaien dus van het meeste heb ik een backup. Is het mogelijk om ook settings/widgets te backuppen dus dat je een soort van image maakt van je telefoon?

Daarnaast heb ik de telefoon via KPN aangeschaft. Is het handiger om de garantie af te handelen via hun of direct via Samsung?

Edit: Of is het handiger om gewoon langs een Samsung Service punt te gaan? Dat de lens protectors eraf moeten lijkt me nogal logisch en zou ik dan ook voor de afspraak doen. Hoe zit dit met mijn screenprotector en hoesje?
Heb je al een herstart gedaan en een andere camera app(Open Camera) geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
One ui beta 6 is beschikbaar

Maar niet in de Benelux

Is het Toch mogelijk om deze te installeren via een omweg ofzo

https://news.samsung.com/de/one-ui-6-beta-programm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airavab
RepareerDroid schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:07:
[...]
Heb je al een herstart gedaan en een andere camera app(Open Camera) geprobeerd?
Ja een restart was een van de eerste dingen die ik geprobeerd heb. Open camera zojuist geinstalleerd en deze geeft dezelfde symptomen. Vrijdag heb ik een afspraak bij de Samsung Experience center en ik verwacht dat dit binnen de garantie dan wordt afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-09 20:59

g86

Nog iemand waarbij de Samsung Galaxy Store service momenteel niet werkt? S23 Ultra.
Updaten van apps werkt momenteel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

g86 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:06:
Nog iemand waarbij de Samsung Galaxy Store service momenteel niet werkt? S23 Ultra.
Hier geen enkel probleem met updaten van de apps via de Samsung Galaxy Store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
g86 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:06:
Ja, gewoon 5 minuten wachten en nog eens proberen. Was afgelopen zondag ook al dat ik zo'n melding kreeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:52
Er is weer een loeigrote update van 1.3GB onderweg voor de S23 series. Nog niet in Europa maar dat zal niet lang duren.

https://www.sammobile.com...3-big-update-august-2023/

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:05
ascent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:50:
[...]

[Afbeelding]

0 garantie natuurlijk maar ik zag dit langskomen en moest aan deze thread denken
Dat is een "app" die ik nergens terug kan vinden. Niet op mijn telefoon, niet in de Galaxy store en niet in de Play store.
Pagina: 1 ... 26 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos