Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:56
Is het de moeite om naar OnePlus 11 over te stappen of lever je daar teveel op in tov Samsung s23U ? En cameras ?

Ik heb verschillende toestellen gehad (OnePlus 10T)

Ben benieuwd wie het snelst android 14 gaat uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:35

Steeffoon

Smartphone-nerd

Vincent91 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:54:
Is het de moeite om naar OnePlus 11 over te stappen of lever je daar teveel op in tov Samsung s23U ? En cameras ?

Ik gebruik de OnePlus 11 nu, en ben er erg over te spreken. Camera bij Samsung is doorgaans wat meer verzadigd, bij OnePlus wat echter en neutraler. Het is net wat je mooier vindt.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vincent91 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:54:

Pixel zal de snelste zijn als je over wil naar wat anders, en je hebt je S23U alweer bijna een half jaar dus inderdaad hoog tijd voor wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:58:
[...]

Pixel zal de snelste zijn als je over wil naar wat anders, en je hebt je S23U alweer bijna een half jaar dus inderdaad hoog tijd voor wat anders.
Ik zag een mooie deal bij m'n provider en wou graag android 14 beta installeren wat bij Samsung nog niet mogelijk is of is het dit jaar wel mogelijk,ik hoop dat ze meer landen toelaten

Pixels zijn in België niet beschikbaar met een abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:21:
[...]
Ik zag een mooie deal bij m'n provider en wou graag android 14 beta installeren wat bij Samsung nog niet mogelijk is of is het dit jaar wel mogelijk,ik hoop dat ze meer landen toelaten

Pixels zijn in België niet beschikbaar met een abonnement
Android 14 beta programma is er al voor de oneplus 11, dus dan zou ik zeggen neem dat, dan heb je het zeker het snelste in gebruik al is het in beta: https://community.oneplus.com/thread/1311878789566824453
Maar voor de productie vrijgave is het de vraag wie sneller zal zijn. Soms is het OnePlus, soms Samsung. Dat weet niemand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:39
swhnld schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:30:
[...]

Android 11 beta programma is er al voor de oneplus 11, dus dan zou ik zeggen neem dat, dan heb je het zeker het snelste in gebruik al is het in beta: https://community.oneplus.com/thread/1311878789566824453
Maar voor de productie vrijgave is het de vraag wie sneller zal zijn. Soms is het OnePlus, soms Samsung. Dat weet niemand.
Ik hoop Android 14 beta... Anders komen ze wel een pak achter 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth-J
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 18:11
Ik heb sind afgelopen week een S23 Ultra en heb een klein probleempje.

Ik kan bij de Samsung Calender de meldingen niet uitzetten. De optie is greyed out. Zowel boven in het venster, als dat ik naar de app ga.

Ik gebruik namelijk een andere kalender app.

Vind het raar dat ik die meldingen niet uit kan zetten.

Staat wel op stil natuurlijk, maar wil gewoon geen dubbele meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Smooth-J schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:54:

Ik kan bij de Samsung Calender de meldingen niet uitzetten. De optie is greyed out. Zowel boven in het venster, als dat ik naar de app ga.

Als je een melding van Samsung Calendar krijgt, even de melding ingedrukt houden en dan kiezen voor notificaties uitzetten?

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 22:51
Smooth-J schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:54:

Als je toch al een andere calendar app gebruikt, gewoon de hele Samsung Calendar app uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boratnl schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:09:
[...]

Als je toch al een andere calendar app gebruikt, gewoon de hele Samsung Calendar app uitschakelen.
Ja, is ook wat ik gedaan heb. Door de integratie als systeemapp kun je de meldingen niet uitzetten lijkt het, maar als je de hele app uitschakelt ben je er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59
juni update komt hier nu ook pinnen voor de 23U.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9gLzpyz0UknOueVsQ3lZIZb0PE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QupSSYhigaHAPlGLUdvr0qCr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asprine schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:12:
juni update komt hier nu ook pinnen voor de 23U.
[Afbeelding]
Ja, die is al sinds 22 juni OTA aan het binnenrollen over de S23 serie.
Heb jij nog een speciale versie / landcode / provider versie, of gewoon de internationale PHN versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
swhnld schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:24:
[...]
Heb jij nog een speciale versie / landcode / provider versie, of gewoon de internationale PHN versie?
Gewone rechtsreeks bij ss gehaald. Heb hem nog niet geïnstalleerd. Wacht nog even of er bugs in zitten die gemist zijn. Geen zin in een halve telefoon tijdens mijn zomer. Nieuwe features zijn meestal toch een wasseneus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Asprine schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:48:
[...]

Gewone rechtsreeks bij ss gehaald. Heb hem nog niet geïnstalleerd. Wacht nog even of er bugs in zitten die gemist zijn. Geen zin in een halve telefoon tijdens mijn zomer. Nieuwe features zijn meestal toch een wasseneus.
Bij mij draait deze al een week stabiel op de S23U

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent91
Samsung's Korean branch officially announced all the changes and improvements in the June 2023 update for the Galaxy S23 series!

Changelog:
1. Portrait mode now includes shooting at 2x and shooting at 3x has been improved in low-light situations.*
2. When using Motion Photo mode, the video clip can now be deleted using the "Delete Video Clips" option.**
3. You can correct the distortion of a person at the edge of an image taken with the main camera lens using Photo Remaster.**
4. There's a function to correct the distortion of a person at the edge of the scene when shooting at 1x to 1.5x in the photo mode.***
5. When using Camera Assistant, there's a feature to turn off Adaptive Pixel (a feature that automatically changes optimal pixels according to the scene when taking hi-res shots).*
6. Fixed a bug where sometimes there's an HDR compositing error when shooting in backlight scenes after selecting the speed priority option in Camera Assistant.*
7. Improved sharpness when recording at 0.6x using Super Steady on the Galaxy S23 Ultra.
8. The photo mode preview has been optimised to move smoothly in low-light, when we move the device around.
9. Improved colour and sky rendition when shooting with hi-res mode.
10. The colour shifts when switching between lenses (from main to tele) on certain solid colour backgrounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaasje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:25
stin00 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:22:
[...]

Volgens reviews is de kleurafwijking wederom zeer laag en is het nieuwe E6 Amoled van Samsung Display zéér goed.

Het is maar net wat je zoekt.. kleuren die 'eruit springen' wijst veelal op een veel te hoge verzadiging. Veel mensen vinden dit mooi. Als je dan een zeer goed gecalibreerd scherm bekijkt dan lijken daar de kleuren wat flets of koud. Het kost je dan echt 1 tot 2 weken om hieraan te wennen. Als je dan weer je oude display/instelling ziet dan lijken die kleuren ineens belachelijk nep.
Ah, precies het antwoord wat ik zocht.. Ik kom van een S8 :') .. Wat een kleurverschil zeg! Maar zal er aan moeten wennen dan (helaas niet in te stellen, als ik het begrijp?).. Jammer, ik hou wel van wat meer spicier kleurtjes ;). Afkicken dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Vroeger was het mogelijk om alle woordwn die je aan het woordenboek had toegevoegd in te zien. Daar kon je dan makkelijk per ongeluk fout toegev9egde ;) woorden verwijderen.
Kan zoiets nog tegenwoordig? Kan alleen een functie vinden door iets te typen en dan lang te drukken op de woord suggestie en dan verwijderen. Maar zo kan je moeilijk je hele woordenboek doorlopen.
thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boratnl
Asprine schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:54:
Vroeger was het mogelijk om alle woordwn die je aan het woordenboek had toegevoegd in te zien. Daar kon je dan makkelijk per ongeluk fout toegev9egde ;) woorden verwijderen.
Kan zoiets nog tegenwoordig? Kan alleen een functie vinden door iets te typen en dan lang te drukken op de woord suggestie en dan verwijderen. Maar zo kan je moeilijk je hele woordenboek doorlopen.
thanks
Als je in de instellingen zoekt op 'Persoonlijke woordenlijst' kom je bij die instelling. Daar staat bij mij alleen wel dat het om Samsung Toetsenbord gaat, terwijl ik Swiftkey gebruik, dus ik weet niet of dat bij mij ook zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
boratnl schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:42:
[...]

Als je in de instellingen zoekt op 'Persoonlijke woordenlijst' kom je bij die instelling.
Die komt bij mij niet boven, denk dat het de woordenlijst van Swift is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Asprine schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:52:
[...]

Dan kijken of er in het Swift toetsenbord een instellingen knop is waar je dit onder kunt vinden.
Er is zelfs een uitleg van de maker:
How to use the Microsoft SwiftKey Keyboard - Microsoft Support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boratnl
Asprine schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:52:
[...]

Zonder gebruik te maken van de zoekfunctie staat hij bij mij bij Instellingen / Algemeen beheer / Persoonlijke woordenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
boratnl schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:09:
[...]
Zonder gebruik te maken van de zoekfunctie staat hij bij mij bij Instellingen / Algemeen beheer / Persoonlijke woordenlijst.
Die optie heb ik niet op mijn S23U. Raar.
YouTube: RAAR

[ Voor 9% gewijzigd door Asprine op 29-06-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Asprine schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:12:
[...]

Die optie heb ik niet op mijn S23U. Raar.
YouTube: RAAR
Op mijn S23 Ultra (SwiftKey is mijn default toetsenbord, bij spellingcontrole staat overigens Samsung keyboard en dat is ook de enige optie waar ik uit kan kiezen daar):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rGBlJyVR6BMnJDyR2625cy7s2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2LTuvp1V5KtW3KXBml4RWG6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
boratnl schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:36:
[...]

Op mijn S23 Ultra (SwiftKey is mijn default toetsenbord, bij spellingcontrole staat overigens Samsung keyboard en dat is ook de enige optie waar ik uit kan kiezen daar):
Zo ziet het er bij mij ook uit. Misschien heeft het iets met de Ultra te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Asprine schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:38:
[...]

Zo ziet het er bij mij ook uit. Misschien heeft het iets met de Ultra te maken.
Maar als het exact hetzelfde is als bij jou, dan heb jij ook de optie 'Persoonlijke woordenlijst', toch?
(de screenshot komt ook van een S23 Ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:29

Funky22

Guild invite

Auto draaien is zeer.gevoelig bij men s23.ultra is daar iets aan te.doen?
In Horz stand kantelt die al om als je het al een klein beetje schuin houd, op men s10+/ 11t pro was dat niet zo gevoelig

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Funky22 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:52:
Auto draaien is zeer.gevoelig bij men s23.ultra is daar iets aan te.doen?
In Horz stand kantelt die al om als je het al een klein beetje schuin houd, op men s10+/ 11t pro was dat niet zo gevoelig
Je kan het natuurlijk ook uitzetten dat kantelen maar dat is mogelijk niet wat je bedoeld. :)

Ik heb dit issue niet maar soms kunnen dit soort zaken opgelost worden door het toestel een keer te herstarten. Het is zo ie zo aan te raden het toestel(maar dat geldt voor elk computerachtig apparaat) zo af en toe te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 23-09 15:44
Ik heb sinds de juni update problemen met Wifi 6 op mijn Galaxy S23+. Ik zie dat mensen in het begin ook Wifi 6 problemen hebben gehad met de S23 toestellen maar dit leek door patches ondertussen opgelost te zijn?

Iemand anders die sinds de laatste update ook weer problemen ervaart? Om de 20-30 minuten heb ik nog wel verbinding met wifi maar geen internet. Als ik de wifi op mijn telefoon aan en uit zet dan werkt het meteen weer maar het is wel erg irritant om elke keer naar mobiel internet over te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Redblader schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:29:
Ik heb sinds de juni update problemen met Wifi 6 op mijn Galaxy S23+. Ik zie dat mensen in het begin ook Wifi 6 problemen hebben gehad met de S23 toestellen maar dit leek door patches ondertussen opgelost te zijn?

Iemand anders die sinds de laatste update ook weer problemen ervaart? Om de 20-30 minuten heb ik nog wel verbinding met wifi maar geen internet. Als ik de wifi op mijn telefoon aan en uit zet dan werkt het meteen weer maar het is wel erg irritant om elke keer naar mobiel internet over te schakelen.
Ja, hier ook wifi issues. Meerdere keren per dag "verbonden, geen internet". En dat is al met Wifi6 uit. Zelfs WiFi uit en weer aan op de telefoon heeft niet altijd nut.

Heel irritant. De laatste update heeft het alleen maar weer erger gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door VPIPPFR op 30-06-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
VPIPPFR schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Ja, hier ook wifi issues. Meerdere keren per dag "verbonden, geen internet". En dat is al met Wifi6 uit. Zelfs WiFi uit en weer aan op de telefoon heeft niet altijd nut.

Heel irritant. De laatste update heeft het alleen maar weer erger gemaakt.
Ik had er voor de update helemaal geen last van, op het werk met Wifi 5 lijkt het vooralsnog ook gewoon te werken maar met Wifi 6 is het echt verschrikkelijk instabiel geworden. Toch raar dat dit zo'n hardnekkig probleem lijkt te zijn met deze toestellen..

Hopelijk is het snel opgelost, ik heb jarenlang goedkopere Chinese toestellen gebruikt zonder problemen. Toch jammer dat ik nu met een ''A-merk'' als Samsung wel rare klachten heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Redblader op 30-06-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15
Als ik het zo lees denk ik dat ik de update van juni voor mijn S23 nog maar even laat zitten dan..krijg de indruk dat het meer kapot maakt dan goed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
idef1x schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:05:
Als ik het zo lees denk ik dat ik de update van juni voor mijn S23 nog maar even laat zitten dan..krijg de indruk dat het meer kapot maakt dan goed :'(
Ik heb geen last van wifi problemen en alls is smoother sinds de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:51
Redblader schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:12:
[...]

Ik had er voor de update helemaal geen last van, op het werk met Wifi 5 lijkt het vooralsnog ook gewoon te werken maar met Wifi 6 is het echt verschrikkelijk instabiel geworden. Toch raar dat dit zo'n hardnekkig probleem lijkt te zijn met deze toestellen..

Hopelijk is het snel opgelost, ik heb jarenlang goedkopere Chinese toestellen gebruikt zonder problemen. Toch jammer dat ik nu met een ''A-merk'' als Samsung wel rare klachten heb.
Heb nog geen enkele problemen gehad met wifi 6, thuis hebben we er 2 s23 series aanhangen en geen enkele problemen. Ook niet met de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:46
Andere mensen een probleem dat sinds de update het batterijpercentage minder nauwkeurig is geworden aan de onderkant van het spectrum?

De batterij loopt vrij voorspelbaar en constant leeg vanaf 85 resp. 100%, maar zodra de telefoon 10% aangeeft, dan is hij ook letterlijk binnen ~5 minuten vanaf dat moment op 1% direct daarna dood.

Nu gebeurt het gelukkig niet vaak dat ik überhaupt op die percentages uitkom, maar soms gebeurt het nu eenmaal wel eens.

Bij andere telefoons én voor de Juni update kon ik altijd als ik het apparaat gewoon niet meer gebruikte er nog zeker een halve dag stand-by tijd uithalen of in noodgevallen nog een lang telefoongesprek voeren vanaf 10%, nu is de telefoon op 10% effectief al gewoon leeg :P

[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 30-06-2023 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
dutchnltweaker schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:47:
[...]

Heb nog geen enkele problemen gehad met wifi 6, thuis hebben we er 2 s23 series aanhangen en geen enkele problemen. Ook niet met de laatste update.
Heel fijn dat het bij jou en vele anderen gewoon goed gaat, maar dit is kennelijk wel een terugkerend probleem bij deze toestellen. Ik had er zelf voor deze laatste update ook geen last van, nu wel.

Er zijn genoeg berichten te vinden van gebruikers met precies dezelfde issues voornamelijk met Wifi 6, ook in dit topic. Het is dus gewoon een probleem met het toestel. Ik hoopte dat mensen die hetzelfde ervaren na deze update wellicht een oplossing hadden gevonden die ze willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:16
Redblader schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Heel fijn dat het bij jou en vele anderen gewoon goed gaat, maar dit is kennelijk wel een terugkerend probleem bij deze toestellen. Ik had er zelf voor deze laatste update ook geen last van, nu wel.

Er zijn genoeg berichten te vinden van gebruikers met precies dezelfde issues voornamelijk met Wifi 6, ook in dit topic. Het is dus gewoon een probleem met het toestel. Ik hoopte dat mensen die hetzelfde ervaren na deze update wellicht een oplossing hadden gevonden die ze willen delen.
Heb je er al via de members app al een melding van gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 00:36
!mark schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:58:
Andere mensen een probleem dat sinds de update het batterijpercentage minder nauwkeurig is geworden aan de onderkant van het spectrum?

De batterij loopt vrij voorspelbaar en constant leeg vanaf 85 resp. 100%, maar zodra de telefoon 10% aangeeft, dan is hij ook letterlijk binnen ~5 minuten vanaf dat moment op 1% direct daarna dood.

Nu gebeurt het gelukkig niet vaak dat ik überhaupt op die percentages uitkom, maar soms gebeurt het nu eenmaal wel eens.

Bij andere telefoons én voor de Juni update kon ik altijd als ik het apparaat gewoon niet meer gebruikte er nog zeker een halve dag stand-by tijd uithalen of in noodgevallen nog een lang telefoongesprek voeren vanaf 10%, nu is de telefoon op 10% effectief al gewoon leeg :P
Ja heb ik ook, eigenlijk vanaf 15-20 procent al. Maar dat had ik voor de update ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Ik heb een systeem update ontvangen van 1 mei

Terwijl ik op 1 juni zat 🤨😐

Hoe kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:50:

Hoe kan dat ?
Volgens mij is er voor de S23U nog geen officiële Google Play System Update van juni uit. Dus als je die had heb je via een omweg of beta iets voor elkaar gekregen en is dat overschreven met de officiële laatste update die deze week voorbij kwam. Of je verward je Play update (die nog op mei staat) met de Android beveiliging patch (die op juni staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
swhnld schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:42:
[...]

Volgens mij is er voor de S23U nog geen officiële Google Play System Update van juni uit. Dus als je die had heb je via een omweg of beta iets voor elkaar gekregen en is dat overschreven met de officiële laatste update die deze week voorbij kwam. Of je verward je Play update (die nog op mei staat) met de Android beveiliging patch (die op juni staat).
Op APKMirror staat een release van 18 juni voor Juli. Meestal duurt het een paar dagen voor die op de telefoon te downloaden is, maar deze keer duurt het langer. Komt vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 21:07
Vincent91 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:50:

Hoe kan dat ?
Die had ik ook, alles update vrolijk terwijl de Google Play systeemupdate weer teruggaat naar 1 mei. Ik merk er niets vreemds aan verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Wombat13 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:12:
[...]

Die had ik ook, alles update vrolijk terwijl de Google Play systeemupdate weer teruggaat naar 1 mei. Ik merk er niets vreemds aan verder
Ik had de update van 1 juni en ik las ergens dat er een nieuwe update beschikbaar was en plots staat terug op 1 mei 🤐

@swhnld kijk ,ben toch niet de eenige die dit voorheeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 21:42

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Is er iemand al een powerbank tegengekomen die daadwerkelijk met 45 watt de S23 Plus en Ultra met deze wattage kan laden?

Ik heb een Anker 26.800 mAh die 65 watt kan laden (en dat gebruik ik wel eens voor mijn HP Spectre), maar laad mijn S23U met 'slechts' 25W.

Ook bied Samsung zelf vziw alleen 25 watt powerbanks aan.

Ik ben er mij van bewust dat verschil tussen 25W en 45W laden op de long run nauwelijks een impact heeft, maar 0-50 is met 45W aanzienlijk sneller dan met de 25W variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dijkertje schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:47:
Is er iemand al een powerbank tegengekomen die daadwerkelijk met 45 watt de S23 Plus en Ultra met deze wattage kan laden?

Ik heb een Anker 26.800 mAh die 65 watt kan laden (en dat gebruik ik wel eens voor mijn HP Spectre), maar laad mijn S23U met 'slechts' 25W.

Ik ben er mij van bewust dat verschil tussen 25W en 45W laden op de long run nauwelijks een impact heeft, maar 0-50 is met 45W aanzienlijk sneller dan met de 25W variant.
Je moet wel naar de laadprotocollen kijken. Ondersteunt jou powerbank Power Delivery 3.0 (Samsung Super Fast Charging)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 13:49
Nog mensen met problemen met meldingen die vertraagd binnen komen?
Berichten van Messenger komen soms pas 10 minuten laten binnen, vaak op wifi.
Via 5G weinig tot geen problemen.

Meldingen blijven ook staan, ook al zijn ze gelezen via mijn browser, of via een ander toestel.

Mijn collega met zijn S23+ heeft er ook last van.

[ Voor 17% gewijzigd door momenol op 05-07-2023 17:24 ]

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:35

Steeffoon

Smartphone-nerd

momenol schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:22:
Nog mensen met problemen met meldingen die vertraagd binnen komen?
Berichten van Messenger komen soms pas 10 minuten laten binnen, vaak op wifi.
Via 5G weinig tot geen problemen.

Meldingen blijven ook staan, ook al zijn ze gelezen via mijn browser, of via een ander toestel.

Mijn collega met zijn S23+ heeft er ook last van.
Heb je al eens geprobeerd de batterijbesparing bij de app-instellingen op te heffen. Mogelijk kan dat het veschil al maken?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Laatst online: 15-09 13:49
Steeffoon schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:28:
[...]

Heb je al eens geprobeerd de batterijbesparing bij de app-instellingen op te heffen. Mogelijk kan dat het veschil al maken?
Jup, sinds jaar en dag een Android telefoon. Dit is vaak één van de oplossingen, maar niet in dit geval.
Vreemd dat het via 5G meestal goed gaat, maar eenmaal de telefoon in een soort van deep sleep gaat, komen er amper meldingen binnen.

Zelfde met meldingen van Ring, die komen ook pas later.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:37
Ik heb hier ook last van op mijn S32 Ultra. En additioneel heb ik zelfs soms dat apps een seconde of 30 blanco blijven. Omschakelen naar 5G geeft de oplossing en laad alles snel.

Het ligt niet aan de wifi thuis, want we hebben hierop ook andere android toestellen zonder deze issues draaien

Just here for the fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glassertje
Zojuist 2 updates gehad van Google Play systeemupdate, 1 van 10MB was nog mei update en na controle op nieuwe update, 1 van 39MB. Deze is van 1 juni. (S23+) ☺️

[ Voor 5% gewijzigd door Glassertje op 06-07-2023 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Sinds een week de S23+, heel tevreden over! Komende van een Oneplus 7 pro merk ik dat er nog wel wat dingetjes zijn vooral op software gebied waar ik aan moet wennen. Bijvoorbeeld de meldingen, ik heb always on display uit staan, en in de instellingen de pop up stijl meldingen op 'gedetailleerd'. Echter als het scherm uit staat en ik krijg een melding binnen, verschijnt er niks. Als ik de optie op 'kort' zet zie ik wel een melding verschijnen. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dijkertje schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:47:

Jup: https://www.coolblue.nl/p...n-quick-charge-zwart.html

wel duur imho.. maar dan heb je ook wat!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Laatst online: 16:20
Heb de normale S23 nu vier dagen, maar helaas al over de volledige breedte een kras te pakken. Bizar dat dit scherm zo snel krast, heb mijn pixel 3a drie jaar in mijn zak gehad zonder enige kras. Is er nog iets te doen om deze weg te werken? Lees online over mogelijk polijsten, maar voor ik daar aan begin wil ik wel even toetsen of dat kansrijk is en of ik het scherm niet verder beschadig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:00
Zinloos1 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:22:
Heb de normale S23 nu vier dagen, maar helaas al over de volledige breedte een kras te pakken. Bizar dat dit scherm zo snel krast, heb mijn pixel 3a drie jaar in mijn zak gehad zonder enige kras. Is er nog iets te doen om deze weg te werken? Lees online over mogelijk polijsten, maar voor ik daar aan begin wil ik wel even toetsen of dat kansrijk is en of ik het scherm niet verder beschadig.
Heb nog geen degelijke oplossing gezien om een kras echt weg te werken. Je zal wel pech hebben gehad, het gorilla glass victus in de s23 krast echt niet makkelijk.

Pro tip: gebruik een screen protector met vloeibare lijm zoals de MOWEI op amazon. Niet alleen voorkom je verdere krassen, maar de lijm vult je kras ook op. Zo zie je hem in ieder geval niet meer zolang de screenprotector er op zit. (dit ook gedaan bij mijn oude iPhone 13, die zat vol krassen, nu niets meer zichtbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:26

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik lijm op een nieuw toestel binnen 24 uur een glazen screenprotector :P zulke pech heb ik ook wel eens, en op deze manier dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 22:38
HTT-Thalan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:11:
[...]

Ik lijm op een nieuw toestel binnen 24 uur een glazen screenprotector :P zulke pech heb ik ook wel eens, en op deze manier dus geen probleem.
Ik heb een tijd terug een filmpje van Mrwhosetheboss gezien waarin hij een krasverwijderaar probeerde en wat volgens mij redelijk tot zeer succesvol was.

Gevonden https://www.youtube.com/watch?v=PJyD4IAzNRs

Gaat meer om scheuren maar wellicht het proberen waard.

[ Voor 12% gewijzigd door soskes op 06-07-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Polijsten zou ik nooit doen want daarmee verwijder je ook de oleophobische coating.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Vandaag staat de S23U toch weer op #1 in de Tweakers smartphone BBG voor telefoons boven de 850 euro :) (Android dan)

Ik begon hem al even een beetje zat te worden en keek met een schuin oog naar een kleinere telefoon (S23, Pixel 7A), maar na het plaatsen van een nieuwe screenprotector bleek het gewoon irritatie van krasjes en de verkeerde (plastic) screenprotector te zijn :+

Ik dacht ik probeer eens een NILKIN screenprotector. Nooit meer, weer terug bij die fijne MOWEI glazen protectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net had ik het probleem dat de controle op de Google Play System update niet toegankelijk was, het menu ernaartoe wilde niet openen.

Oplossing was Developer optie aanzetten en daarna deed de optie het wel en kreeg ik gelijk de juni update binnen.

Na herstart bleef het nu werken, ook nadat ik de developer opties weer uitgezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zijn er mensen die de Samsung wallet (voorheen samsung pay) werkende krijgen? Als ik de app download via de galaxy store krijg ik de melding dat het toestel niet geschikt is? Wilde het graag uitproberen namelijk. Vpn op ander land zetten werkt ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-07-2023 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 00:36
swhnld schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:07:
Net had ik het probleem dat de controle op de Google Play System update niet toegankelijk was, het menu ernaartoe wilde niet openen.

Oplossing was Developer optie aanzetten en daarna deed de optie het wel en kreeg ik gelijk de juni update binnen.

Na herstart bleef het nu werken, ook nadat ik de developer opties weer uitgezet had.
Misschien al op de hoogte, maar het makkelijkst/snelst om te checken naar updates is via menu security and privacy in instellingen. Dan dropdown menu updates aantikken en dan kun je door erop te klikken direct zien of er play of systeem updates beschikbaar zijn en desgewenst installeren. Mogelijk dat het via die weg wel lukt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vincent91
Juli update is binnen

Is dit een hotfix ?

[ Voor 35% gewijzigd door Vincent91 op 10-07-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15
Kan ik hem nog mooit even updaten voor de vakantie...misschien doet ie het daaarna niet meer, maar ja dan lekker offline op vakantie...win win ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vincent91 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:08:
Juli update is binnen

Is dit een hotfix ?
Idk sowieso beveiligings update. Wel veel sneller dan de juni update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:26:
[...]

Idk sowieso beveiligings update. Wel veel sneller dan de juni update.
De update is 450 Mb, dat is ongeveer de helft voor Android security en de andere helft OneUI security update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
Hier ook de July update geinstalleerd. Wederom teleurgesteld dat de banana blur niet opgelost is. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit niet netjes opgelost wordt. Misschien is het voor veel mensen niet zo`n issue.. Maar als je, zoals ik, veel dichtbij fotos maakt, dan is het echt zwaar irritant. Je moet dan minimaal 40 cm afstand houden en gaan croppen, wat de kwaliteit niet ten goede komt. Van het ´flagship´ mag je toch verwachten dat dit soort zaken opgelost worden? Of zou het toch een hardware probleem zijn...

Ik was altijd een samsung fan, maar dit is voor mij wel een keerpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mike80 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:24:
Hier ook de July update geinstalleerd. Wederom teleurgesteld dat de banana blur niet opgelost is. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit niet netjes opgelost wordt. Misschien is het voor veel mensen niet zo`n issue.. Maar als je, zoals ik, veel dichtbij fotos maakt, dan is het echt zwaar irritant. Je moet dan minimaal 40 cm afstand houden en gaan croppen, wat de kwaliteit niet ten goede komt. Van het ´flagship´ mag je toch verwachten dat dit soort zaken opgelost worden? Of zou het toch een hardware probleem zijn...

Ik was altijd een samsung fan, maar dit is voor mij wel een keerpunt.
Maar er werd toch ook geen uitspraak gedaan dat het wel gefixt zou worden met deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
dutchnltweaker schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:33:
[...]

Maar er werd toch ook geen uitspraak gedaan dat het wel gefixt zou worden met deze update?
Geen planning afgeven maakt het hele verhaal nog onbetrouwbaarder. Als je een toestel als dit koopt verwacht je dat het goede fotos maakt. Een fout kan gebeuren, maar fix het dan snel, wees transparant en geef een duidelijke verwachting af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Over goede foto's gesproken, ik twijfelde al een tijdje of ik het formaat van de S23U nog wel zo relax vond.

In de kleinformaat-androids rondgeneust en de normale S23 is kwa formfactor toch het beste, de Pixel's met 6.1'' scherm zijn duidelijk groter, minder % scherm.

De S23 gaat toch weer terug. De camera is zo veel minder dan de S23U dat ik er niet mee kan leven :+ Vooral het missen van optische beeldstabilisatie is echt een gemis.

(gelukkig had ik hem al als "2ekansje" besteld, dus hoef ik me ook niet schuldig te voelen over het retourneren van een geopende doos, dat was 'ie al)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mike80 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 02:33:
[...]
Geen planning afgeven maakt het hele verhaal nog onbetrouwbaarder. Als je een toestel als dit koopt verwacht je dat het goede fotos maakt. Een fout kan gebeuren, maar fix het dan snel, wees transparant en geef een duidelijke verwachting af.
Je verwacht het misschien wel, maar de reviews waren van dag een af aan duidelijk, de foto's werden als zeer goed bestempeld, maar ook als compleet anders, en daarbij de vraag of mensen ze mooi vonden werd daarbij gesteld. En nu zie je dat een groep moeite heeft met de richting en krijg je wat vage beloftes om te kijken wat ze er aan kunnen doen.
Echter mijn ervaring met Samsung producten, het bedrijf gaat een richting op ne probeert wat uit. Werkt het is het prima, werkt het niet, dan is de volgende generatie waar ze het pas echt oplossen.
Dus voor jou specifieke situatie is de oplossing, vervang nu voor een ander toestel (Samsung S22, of Xiaomi 13, of Sony 1 V), of behelp je tot de Samsung S24, wacht tot de reviews daarvan uit zijn en lees je in, en hoop ondertussen voor een betere oplossing, test wat met Goodlock, Gcam en andere camera software en trucs.
Hier mopperen gaat je niet helpen met de oplossing voor jou probleem, dat kan misschien wel op het Samsung Community forum helpen want daar leest Samsung zelf mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
swhnld schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:32:
[...]

Je verwacht het misschien wel, maar de reviews waren van dag een af aan duidelijk, de foto's werden als zeer goed bestempeld, maar ook als compleet anders, en daarbij de vraag of mensen ze mooi vonden werd daarbij gesteld. En nu zie je dat een groep moeite heeft met de richting en krijg je wat vage beloftes om te kijken wat ze er aan kunnen doen.
Echter mijn ervaring met Samsung producten, het bedrijf gaat een richting op ne probeert wat uit. Werkt het is het prima, werkt het niet, dan is de volgende generatie waar ze het pas echt oplossen.
Dus voor jou specifieke situatie is de oplossing, vervang nu voor een ander toestel (Samsung S22, of Xiaomi 13, of Sony 1 V), of behelp je tot de Samsung S24, wacht tot de reviews daarvan uit zijn en lees je in, en hoop ondertussen voor een betere oplossing, test wat met Goodlock, Gcam en andere camera software en trucs.
Hier mopperen gaat je niet helpen met de oplossing voor jou probleem, dat kan misschien wel op het Samsung Community forum helpen want daar leest Samsung zelf mee.
Dank voor je uitgebreide reactie! Ik zit grotendeels met je op dezelfde lijn. Echter met betrekking tot de banana blur, dat is wel echt een grote fout en niet iets subjectiefs. Samsung heeft ook beloofd dit op te lossen. Mijn post lijkt misschien wat op gemopper en is dat ook wel een beetje, maar wel degelijk ook om ervaringen uit te wisselen (en mogelijk oplossingen) dank voor je oplossing richtingen. Anyways, ik verwacht nog steeds van Samsung dat ze dit probleem oplossen en daarover helder communiceren (planning). Tot die tijd ben ik een ontevreden klant en zal ik mijn volgende aankoop wel 3x nadenken. En dat zegt een klant die al vanaf de S2 een tevreden klant was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 06:23
XelaRetak schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:32:
Over goede foto's gesproken, ik twijfelde al een tijdje of ik het formaat van de S23U nog wel zo relax vond.

In de kleinformaat-androids rondgeneust en de normale S23 is kwa formfactor toch het beste, de Pixel's met 6.1'' scherm zijn duidelijk groter, minder % scherm.

De S23 gaat toch weer terug. De camera is zo veel minder dan de S23U dat ik er niet mee kan leven :+ Vooral het missen van optische beeldstabilisatie is echt een gemis.

(gelukkig had ik hem al als "2ekansje" besteld, dus hoef ik me ook niet schuldig te voelen over het retourneren van een geopende doos, dat was 'ie al)
Merk je dat ook in kwaliteit dan?

Ik ben aan het kijken voor de Ultra of de normale versie.
En anders dan een beetje browsen en foto's maken doe ik er niks mee.
Wat rechtvaardigt dan de hogere prijs?

Ik heb namelijk YouTube: Samsung Galaxy S23 Ultra versus Galaxy S23 camera comparison gekeken en dat lijken praktisch dezelfde foto's. Alleen de extra zoom is mooi van de ultra maar in praktijk zal ik dat amper gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
Freddy22 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:38:
[...]

Merk je dat ook in kwaliteit dan?

Ik ben aan het kijken voor de Ultra of de normale versie.
En anders dan een beetje browsen en foto's maken doe ik er niks mee.
Wat rechtvaardigt dan de hogere prijs?

Ik heb namelijk YouTube: Samsung Galaxy S23 Ultra versus Galaxy S23 camera comparison gekeken en dat lijken praktisch dezelfde foto's. Alleen de extra zoom is mooi van de ultra maar in praktijk zal ik dat amper gebruiken
Ik merk het heel duidelijk in fotokwaliteit. Het voornaamste lijkt toch de optische stabilisatie, de normale s23 maakt minder scherpe fotos vanuit de hand. Je kan het beeld ook zien "trillen" als je je hand niet helemaal stil houdt.

Bij de S23 is dat niet het geval en (ik denk) daardoor echt veel scherpere foto's.

Ik zeg niet dat de camera van de normale S23 slecht is - maar komende van een S23U was het in ieder geval zo storend dat ik hem terug heb gestuurd.

Kom je van een telefoon met een mindere camera dan merk je het misschien nooit.

Ik gebruik de 10x zoom trouwens meer dan ik dacht :+ Zodra het zo makkelijk kan maak je toch ineens meer kiekjes van dingen die normaal te veraf zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik heb een Whitestone dome screenprotector, ik wil deze vervangen voor een nieuwe op mijn s23 ultra (zijkanten waren nooit echt goed gehecht).
Hoe kan je deze het best eraf halen omdat deze gelijmd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:27

CoolHead621

Enjoy every moment

dutchnltweaker schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:41:
Ik heb een Whitestone dome screenprotector, ik wil deze vervangen voor een nieuwe op mijn s23 ultra (zijkanten waren nooit echt goed gehecht).
Hoe kan je deze het best eraf halen omdat deze gelijmd zijn.
Dat lijm kan je als een korreltje zout nemen is mijn ervaring.

Je kan het er zo aftrekken.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
CoolHead621 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:48:
[...]

Dat lijm kan je als een korreltje zout nemen is mijn ervaring.

Je kan het er zo aftrekken.
Ah top, dankje!
Toch wel een van de betere screenprotectors qua overhang edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:27

CoolHead621

Enjoy every moment

dutchnltweaker schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:00:
[...]

Ah top, dankje!
Toch wel een van de betere screenprotectors qua overhang edge.
Ik hoop echt dat ze snel van die edge afstappen..
Nooit fan van geweest.

Maar goed, toestel is verder zo leuk he? :)

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
CoolHead621 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:03:
[...]

Nooit fan van geweest.

Maar goed, toestel is verder zo leuk he? :)
Ik vind deze wel de minste edge hebben, dus het is nog te doen. Liever plat ja, maar dit was ook niet zo erg met screen protectors. Galaxy s7 edge die ik tijd terug had was erger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoolHead621 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:03:
[...]
Nooit fan van geweest.
Ik vind de rand op deze manier prima. Vertrouw mijzelf niet met al dat glas, dus heb er een stevige hoes omheen, en zo is de telefoon iets smaller doordat er eigenlijk geen bezels zijn aan de zijkant, en de hoes die bezels creëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Vreemd. Op mijn S23 Ultra zie ik bij mijn Contacten geen Whatsapp spraak-oproep icoon. Bij mijn vriendin op haar S10 wel. En ik heb een nieuwere Contacten versie.
Ik vermoed dat het niet aan Contacten ligt, maar aan een andere instelling. Maar welke?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:12:
Vreemd. Op mijn S23 Ultra zie ik bij mijn Contacten geen Whatsapp spraak-oproep icoon. Bij mijn vriendin op haar S10 wel. En ik heb een nieuwere Contacten versie.
Ik vermoed dat het niet aan Contacten ligt, maar aan een andere instelling. Maar welke?
Instellingen Contacten > Opties van derden weergeven

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Brumax schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:29:
[...]

Instellingen Contacten > Opties van derden weergeven
Die stond al aan.
Ik zie dat bij het ene contact wel een Whatsapp bel icoon staat en bij het andere contact weer niet. Terwijl ze allebei met hun naam en nummer in Whatsapp voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door wvexeltweakers op 13-07-2023 23:03 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile Pas
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-01-2024
Hallo nieuw hier en heb geprobeerd te zoeken in dit forum maar of het is nog niet benoemd of ik heb er overheen gelezen en in dat laatste geval dan mijn excuses.

Ik heb een S23 Ultra 512GB en als ik deze connect met de autoradio van mijn Auris uit 2013 verliest hij steeds de connectie en loopt de radio daarna vast. Mijn vorige telefoon een Note 20 Ultra met de nieuwste software had hier geen last van en daarmee kon ik gewoon bellen en speelde deze uren achter elkaar muziek via de radio. (Als ik mijn oude telefoon connect is dat overigens nog steeds zo)

Iemand bekend met dit probleem en wellicht een oplossing voor mij?

Alvast bedankt voor de moeite!

mvg Emile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Emile Pas schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 01:39:
Hallo nieuw hier en heb geprobeerd te zoeken in dit forum maar of het is nog niet benoemd of ik heb er overheen gelezen en in dat laatste geval dan mijn excuses.

Ik heb een S23 Ultra 512GB en als ik deze connect met de autoradio van mijn Auris uit 2013 verliest hij steeds de connectie en loopt de radio daarna vast. Mijn vorige telefoon een Note 20 Ultra met de nieuwste software had hier geen last van en daarmee kon ik gewoon bellen en speelde deze uren achter elkaar muziek via de radio. (Als ik mijn oude telefoon connect is dat overigens nog steeds zo)

mvg Emile
Ik kan je niet helpen maar merk wel dat ik ook veel bluetoothproblemen heb sinds de laatste update.

Mijn Sony 1000xm4's verbinden slecht, als ik een game controller verbind gaat bluetooth zelfs helemaal uit & weer aan.

Ik vermoed dat de laatste update iets met bluetooth heeft gedaan. Voorheen werkte het vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:32
Emile Pas schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 01:39:

mvg Emile
Hier een Auris uit 2014 en een gewone S23. Geen problemen met verbinding maken. Wellicht kan de radio software geupdate worden (niet zo zozeer de kaarten maar de firmware). Even kijken in het online portaal van Toyota of er firmware is welke nieuwer is dan jij draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:37
Ik heb een heel moderne auto en Android auto blijft instabiel zolang je de draadloos optie gebruikt. Op andere toestellen van diverse merken werkt dit overigens prima en zonder problemen, dus aan de auto ligt het niet.

Overigens zie ik als ik geconnect ben met de USB kabel soms ook hickups in de maps functie. Dan blijft het scherm en soms ook de spotify muziek even hangen voordat het verder gaat. Het lijkt erop dat Android Auto gewoon nog steeds niet 100% lekker werkt met de S23 Ultra.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XelaRetak schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 06:08:
[...]
Ik vermoed dat de laatste update iets met bluetooth heeft gedaan. Voorheen werkte het vlekkeloos.
Dit kan heel goed. Heb je wel de laatste Play Services updates geïnstalleerd?

Kijk even onder instellingen - Beveiliging en Privacy - Updates (die aanklikken klapt die open en kun je zowel Systeem als Play updates controleren).

Ondanks dat ik al op de Juni update zat met de Play services, had ik net weer een Play Services update te pakken. Na de herstart meld die nog steeds de Juni update als niveau. Maar hier zitten framework updates in die los van de fabrikant door Google verbeterd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met Android Auto en mijn S23 Ultra ervaar ik geen problemen met bluetooth hick-ups e.d.
Heeft iedereen met problemen na de update wel de cache partitie gewist en apps geoptimalisseerd via recovery mode?
Cache partitie wis je door je toestel uit te zetten. Daarna te verbinden met een usb-kabel op je PC. Volumeknop omhoog-Power button tegelijk, daar de optie Wipe cache partition(selecteren met power button).
Daarna kies je de optie Repair apps(onderaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 20:40
swhnld schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Kijk even onder instellingen - Beveiliging en Privacy - Updates (die aanklikken klapt die open en kun je zowel Systeem als Play updates controleren).

Ondanks dat ik al op de Juni update zat met de Play services, had ik net weer een Play Services update te pakken. Na de herstart meld die nog steeds de Juni update als niveau. Maar hier zitten framework updates in die los van de fabrikant door Google verbeterd kunnen worden.
Ik dacht laat ik ook eens kijken, en verrek: ik zit nog op de april update van play services terwijl ik op juli zit voor Android zelf. Heb nou al 4 updates gedaan en zit nog steeds op april. :P
Allemaal verschillende groottes, heb al 200kB, 47MB, 160kB en 20MB gehad, met elke keer een herstart tussendoor. Komt iemand dit gedrag bekend voor?

edit: ahh nu eindelijk op juni. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:27
Ha, ik deed dit net. Zie dat ik op 'juni' zit, klik toch, en begint die de juli (beveiligings)update binnen te halen :o

[ Voor 6% gewijzigd door Kwakkel op 14-07-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dehardstyler schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:47:
[...]

Ik dacht laat ik ook eens kijken, en verrek: ik zit nog op de april update van play services terwijl ik op juli zit voor Android zelf. Heb nou al 4 updates gedaan en zit nog steeds op april. :P
Allemaal verschillende groottes, heb al 200kB, 47MB, 160kB en 20MB gehad, met elke keer een herstart tussendoor. Komt iemand dit gedrag bekend voor?

edit: ahh nu eindelijk op juni. :)
Ja, je krijgt ze op volgorde en moet elke keer herstarten, erg irritant soms. Of leuk als je regelmatig kijkt of er al weer wat nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
swhnld schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Bij Google Play was er nog het een en ander te updaten inderdaad, eens in de gaten houden of het nu beter gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Blijft wel bijzonder dat die play services updates blijkbaar dus nog niet automatisch gaan...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Mijn S23 herstart vrijwel elke nacht als hij aan de oplader ligt. Hebben meer mensen hier last van? Erg vervelend, maar kom er niet achter wat de oorzaak is. Batterij o.i.d. is het niet, want hij gaat vrijwel altijd met 50% over aan de lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boratnl
yinx84 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 07:55:
Mijn S23 herstart vrijwel elke nacht als hij aan de oplader ligt. Hebben meer mensen hier last van? Erg vervelend, maar kom er niet achter wat de oorzaak is. Batterij o.i.d. is het niet, want hij gaat vrijwel altijd met 50% over aan de lader.
Staat de functie 'Opnieuw starten indien nodig' aan?

(je vindt die onder Instellingen / Batterij en appsraatonderhoud / Automatische optimalisatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:22
yinx84 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 07:55:
Heb je misschien automatische optimalisatie aan staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kT5f41W7LFGg4njWGnip-exGMdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mi2WukylabvvfuEbhCWXfkN4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
boratnl schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:11:
[...]

Staat de functie 'Opnieuw starten indien nodig' aan?

(je vindt die onder Instellingen / Batterij en appsraatonderhoud / Automatische optimalisatie)
NIB0R schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:12:
[...]

Heb je misschien automatische optimalisatie aan staan?

[Afbeelding]
Dank beiden. Dit staat inderdaad aan. Gelijk uitgezet. Lekker handig dat dit verstopt zit in een functie met een andere naam.. want als je op opnieuw starten/restart zoekt in settings vind je dit dus niet.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 23-09 23:45

Prosperot

Today is a gift...

Juli update is er voor S23

[ Voor 3% gewijzigd door Prosperot op 17-07-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:18
Niet om het een of ander, maar deze had ik al een tijdje, of bedoel je van de Play Store,
die heeft idd een update :)

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 17-07-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Albert020 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:11:
[...]

Niet om het een of ander, maar deze had ik al een tijdje, of bedoel je van de Play Store,
Verklaar een tijdje? Ik heb de update vorige week gekregen en mijn S23 Ultra komt bij Samsung zelf vandaan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Albert020 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:11:
[...]

Ach dat is altijd zo. De mensen met los toestel krijgen hem als eerst, de provider toestellen (tele2, vodafone, tmobile etc) krijgen hem altijd een weekje later.
Pagina: 1 ... 25 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos