Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:56
Dweebus schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Dat is een "app" die ik nergens terug kan vinden. Niet op mijn telefoon, niet in de Galaxy store en niet in de Play store.
Staat gewoon tussen de apps bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:53
Glassertje schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:19:
[...]

Staat gewoon tussen de apps bij instellingen.
Bij jou misschien maar hier op de S23U ook nergens terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:59
Zojuist mijn eerste dag met de S23 Ultra gehad, onwijs wennen maar wel leuk om even wat anders te hebben. Ik kom van een 13 Pro Max, begonnen bij de iPhone 4, nog een uitstapje gedaan met de HTC One M8 maar hierna weer iPhones gehad. Zit dan ook wel in het 'systeem' met Airpods, Apple Watch en Apple TV en alles via iCloud etc maar ik was het eigenlijk een beetje beu. Niet zozeer dat ik tegen zaken aanliep maar meer dat ik gewoon echt even toe was aan iets anders.Veel filmpjes gekeken voor tips en trucs, tot nu toe ben ik erg blij. Zoals gezegd erg wennen, voelt soms niet heel efficiënt maar dat zal ook wel komen omdat ik nu overal bij na moet denken.

Nu nog earbuds scoren want ik gebruikte Airpods en dat kan nu dus niet meer :+

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

13art

Moderator Mobile
XelaRetak schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:37:
[...]

Bij jou misschien maar hier op de S23U ook nergens terug te vinden.
Ook niet tussen de systeemapps?
Streskip schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 02:27:
Zojuist mijn eerste dag met de S23 Ultra gehad, onwijs wennen maar wel leuk om even wat anders te hebben. Ik kom van een 13 Pro Max, begonnen bij de iPhone 4, nog een uitstapje gedaan met de HTC One M8 maar hierna weer iPhones gehad. Zit dan ook wel in het 'systeem' met Airpods, Apple Watch en Apple TV en alles via iCloud etc maar ik was het eigenlijk een beetje beu. Niet zozeer dat ik tegen zaken aanliep maar meer dat ik gewoon echt even toe was aan iets anders.Veel filmpjes gekeken voor tips en trucs, tot nu toe ben ik erg blij. Zoals gezegd erg wennen, voelt soms niet heel efficiënt maar dat zal ook wel komen omdat ik nu overal bij na moet denken.

Nu nog earbuds scoren want ik gebruikte Airpods en dat kan nu dus niet meer :+
Niet zo gek dat het wennen is. Geef mij een Apple telefoon en ik kon er ook niet direct uit hoe ik me soepel door het systeem geen moet manoeuvreren. Wat maakte dat je Apple beu was en de overstap hebt gemaakt naar de S23 Ultra?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:59
13art schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 03:41:
[...]

[...]

Niet zo gek dat het wennen is. Geef mij een Apple telefoon en ik kon er ook niet direct uit hoe ik me soepel door het systeem geen moet manoeuvreren. Wat maakte dat je Apple beu was en de overstap hebt gemaakt naar de S23 Ultra?
Na zoveel jaar in het Apple systeem kreeg ik het gevoel dat het al jaren hetzelfde is. Mistte die 'wow factor'. Twijfelde nog om even te wachten op de iPhone 15, maar dan zat ik weer met ongeveer hetzelfde design in mijn handen. Dynamic island vind ik meer een slechte oplossing waarbij ik met filmpjes kijken meer last van heb dan voordeel. Systeembesturing is ook allemaal zelfde, op wat updates en features na. En kreeg ook een beetje 'angst' om uit het Apple systeem te gaan omdat ik mij zo omringd had met Apple producten. Dus ik dacht f*ck it, we gaan er gewoon voor! :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Streskip schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 04:18:
[...]
En kreeg ook een beetje 'angst' om uit het Apple systeem te gaan omdat ik mij zo omringd had met Apple producten.

Hopelijk blijft de S23U en daarmee Android, je bevallen. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Vincent91 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:32:
Nieuwe play systeem update(745mb)

Blijf op 1 juni staan
Inmiddels kreeg ik juli binnen gister

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:53
13art schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 03:41:
[...]

Nee, ook daar niet. En als ik hem google krijg ik een mededeling dat hij niet meer, of in mijn regio niet beschikbaar is.

Als ik de link probeer te openen in de Galaxy store krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6wL1ksNfi0U2mr4bRCMDcaZsZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79ShjLlilVD0APrsajg0EcrM.jpg?f=fotoalbum_large

Nou heb ik het ook nergens voor nodig maar de regionale verschillen zijn wel gek? Mijn telefoon komt gewoon uit NL
XelaRetak schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:27:
[...]

Nee, ook daar niet. En als ik hem google krijg ik een mededeling dat hij niet meer, of in mijn regio niet beschikbaar is.

Als ik de link probeer te openen in de Galaxy store krijg ik dit:
[Afbeelding]

Nou heb ik het ook nergens voor nodig maar de regionale verschillen zijn wel gek? Mijn telefoon komt gewoon uit NL
er komt een grote OneUI 6 uppgrade aan met Android 14, mogelijk is het dan niet langer compatible en breekt het je telefoon. Dus tenzij je nu een probleem hebt zou ik ervan wegblijven om straks hopelijk een fabrieksreset te voorkomen na de Android 14 upgrade..

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:55
swhnld schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:51:
[...]

er komt een grote OneUI 6 uppgrade aan met Android 14, mogelijk is het dan niet langer compatible en breekt het je telefoon. Dus tenzij je nu een probleem hebt zou ik ervan wegblijven om straks hopelijk een fabrieksreset te voorkomen na de Android 14 upgrade..
Wat vinden jullie van Quik panel van Samsung one ui 6? Doet mij denken aan harmony van Huawei

Toch spijtig dat er veel van elkaar gekopieerd word

https://www.sammobile.com...i-6-0-quick-toggle-panel/

[ Voor 7% gewijzigd door Vincent91 op 10-08-2023 11:01 ]

Vincent91 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:59:
[...]
Wat vinden jullie van Quik panel van Samsung one ui 6? Doet mij denken aan harmony van Huawei

Ik denk het gewoon afwachten is hoe het in de beta bevalt en wat er dan uiteindelijk van overblijft.
En dan krijg je het op de telefoon, en dan werkt het wel of niet voor iemand. Meestal zit er een mogelijkheid dit aan te passen, en zo niet, zet je Nova launcher er op en stel je het helemaal naar eigen wens in.

• Reduceme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-09-2023
Goede avond,

Ik weet niet of ik juist ben hier maar ik waag het erop 😬,
Ik kocht net een Samsung S23+ ,ik wil deze instellen na de keuze van taal kom ik op een pagina, Knox Deployment,waar ik de keuze krijg
Wifi direct of QR code ..... Als ik eender welk selecteer,begint het te laden , waarna het bericht,kan u profiel niet laden ....
Ik kan ook niet verder....
Heb gebeld met Samsung ondersteuning,ik moest een reset doen ,maar dat heeft ook niet geholpen,heeft iemand een oplossing?🙏

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:57

The Executer

Lekker belangrijk!

Klinkt als een enterprise toestel, oftewel een bedrijfstoestel. Zie je dat ergens op de doos staan? Zit vaak een sticker of aanduiding op de doos hiervan.

Waar heb je het toestel gekocht?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Reduceme
Ik heb deze gekocht in een proximus center vanmiddag,op de doos zie ik niets speciaals.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Wat een toptoestel is het toch ook. Ben op vakantie in Noorwegen en gebruik m'n S23 echt intensief elke dag. Vandaag bijna 4 uur gereden met Google Maps navigatie, gebeld, ge-appt, gecast naar een Chromecast, veel foto's en videos geschoten. Einde van de dag nog 30% over.

Had een luxe powerbank gekocht, maar heb deze nog niet èèn keer hoeven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Hee, jij ook al! :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:07
Reduceme schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:29:
Ik heb deze gekocht in een proximus center vanmiddag,op de doos zie ik niets speciaals.
Klinkt, zoals The Executer al aangeeft alsof deze ergens in een MDM gezet is. Even terug met de telefoon om dit bij Proximus aan te geven zodat ze 'm om kunnen ruilen (toestel refurbished?) Of profiel uit Knox Mobile Enrollment kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reduceme
Wombat13 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:10:
[...]

Klinkt, zoals The Executer al aangeeft alsof deze ergens in een MDM gezet is. Even terug met de telefoon om dit bij Proximus aan te geven zodat ze 'm om kunnen ruilen (toestel refurbished?) Of profiel uit Knox Mobile Enrollment kunnen halen.
Morgen bel ik naar het proximus center,ik dacht dat dit niet zou kloppen,na wat opzoekwerk vond ik niets terug bij jet installeren van een nieuw toestel..... uiteindelijk hier terecht gekomen ,bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 19:47
Geen idee of ik deze vraag hier kan stellen, ik hoor het vanzelf wel of het elders moet.

Ik heb nu de S23U en heb hiervoor de S22U gehad met de Samsung CPU chip. Nu de Snapdragon er in zit, is mijn ervaring met de Samsung Galaxy veel beter. Ik lees nu dat de kans groot is dat er weer een Exynos chip in de S24 komt. Ik zag ook S22 telefoons hier op Tweakers in V&A met een Snapdragon chip.

Hoe kan ik (straks mocht het echt zo zijn dat de S24 een Samsung Chip krijgt) een S24 bestellen/importeren met een SD chip? Ik heb online gezocht, maar nooit een manier gevonden.

Thanks in advance. _/-\o_

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Vincent91 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

https://www.sammobile.com...i-6-0-quick-toggle-panel/
Ik zie niet echt verschil met nu. Wat is er veranderd?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HaruHaru schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:40:
Geen idee of ik deze vraag hier kan stellen, ik hoor het vanzelf wel of het elders moet.

Ik heb nu de S23U en heb hiervoor de S22U gehad met de Samsung CPU chip. Nu de Snapdragon er in zit, is mijn ervaring met de Samsung Galaxy veel beter. Ik lees nu dat de kans groot is dat er weer een Exynos chip in de S24 komt. Ik zag ook S22 telefoons hier op Tweakers in V&A met een Snapdragon chip.

Hoe kan ik (straks mocht het echt zo zijn dat de S24 een Samsung Chip krijgt) een S24 bestellen/importeren met een SD chip? Ik heb online gezocht, maar nooit een manier gevonden.

Thanks in advance. _/-\o_
Onder dit topic zie je een levertijden en advies onderwerp in een oranje/Roze blok gelinkt staan.
Zodra de S24 komt zal daar ook een topic komen en kunnen mensen elkaar tips geven.
Onder de S22 serie staat dat ook gelinkt, idem onder de S21, etc.. Dus je kunt daar al teruglezen hoe mensen met de vorige generaties dat gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 19:47
swhnld schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Onder dit topic zie je een levertijden en advies onderwerp in een oranje/Roze blok gelinkt staan.
Zodra de S24 komt zal daar ook een topic komen en kunnen mensen elkaar tips geven.
Onder de S22 serie staat dat ook gelinkt, idem onder de S21, etc.. Dus je kunt daar al teruglezen hoe mensen met de vorige generaties dat gedaan hebben.
thank you. ik ga checken. :)

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Reduceme schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:15:
Goede avond,

Ik kocht net een Samsung S23+ ,ik wil deze instellen na de keuze van taal kom ik op een pagina, Knox Deployment,waar ik de keuze krijg
Wifi direct of QR code ..... Als ik eender welk selecteer,begint het te laden , waarna het bericht,kan u profiel niet laden ....
Heb gebeld met Samsung ondersteuning,ik moest een reset doen ,maar dat heeft ook niet geholpen,heeft iemand een oplossing?🙏
Het lijkt er inderdaad op dat het toestel vast zit in een Knox deployment. Zie video.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-09 07:10
Monda schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:51:
[...]

Ik zie niet echt verschil met nu. Wat is er veranderd?
Als je het rechter (helemaal uitgeklapte) plaatje checkt zie je wat extra panels (zoals bovenaan wifi/bluetooth en helemaal onderaan wat andere dingen).

Maar verder, boeien of dingen (deels) gekopieerd worden... Als iets goed werkt prima toch? Onzin om nieuwe dingen te verzinnen die misschien minder praktisch zijn alleen maar om origineel te zijn.

Zelfde reden dat zo'n beetje alle telefoons op elkaar lijken, niemand gaat een pyramidevormige telefoon maken puur om nieuw te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Iets wat ik lastig online kan vinden, wellicht iemand hier die het weet.
Ik zit te denken om de CSC aan te passen naar een waarde wat call-recording toelaat.
In een het verleden (S9+) wijzigde ik dat naar INS (India), maar daar stond wel het verlies van VoWiFi en VoLTE tegenover.

Op forums hedendaags maak ik uit dat SEK (Oekraïne) erg populair is, maar weet iemand of je met deze waarde nog wel VoWiFi behoud, en de eventuele EU specifieke 4G/5G banden ? Vanwege erg slechte dekking ben ik erg aan VoWiFi gebonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Madshark schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:32:
Iets wat ik lastig online kan vinden, wellicht iemand hier die het weet.
Ik zit te denken om de CSC aan te passen naar een waarde wat call-recording toelaat.
In een het verleden (S9+) wijzigde ik dat naar INS (India), maar daar stond wel het verlies van VoWiFi en VoLTE tegenover.

Op forums hedendaags maak ik uit dat SEK (Oekraïne) erg populair is, maar weet iemand of je met deze waarde nog wel VoWiFi behoud, en de eventuele EU specifieke 4G/5G banden ? Vanwege erg slechte dekking ben ik erg aan VoWiFi gebonden.
Bij mij werkte dat met zowel Oekraïne als Israël (call recording en wifi calling). Let wel, als je via wifi belt werkt recording überhaupt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Had hem ook al in het nieuwsbericht gedumpt, wat vroeger een jaarlijkse traditie van henklbr was. De Beta voor One Ui 6.0 is live. Heb hem inmiddels op een van mn toestellen draaiende en toch leuk om even mee te spelen. Als anderen deze ook willen testen, zie hieronder hoe;

Voor de S23 Ultra
AWF7 naar ZWH8 (direct van Samsung server)

ADB

Toestel in recovery modus (kabel aan pc, toestel uit, volume omhoog + power)
Op toestel naar sideload via ADB met volume omlaag en power om te bevestigen
Powershell openen in map van Platform Tools, adb.exe sideload *voeg hier pad naar 1e bestand in*
10 minuten wachten en klaar

Disclaimer: Om weer updates te ontvangen na de release van One UI 6.0, moet je alle Beta's meedoen of in 1x flashen via Odin naar de officiele release

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberJohn
Reduceme schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:15:
Goede avond,

Hoor deze vaker voorbij komen, vaak hebben mensen dan op de welkomst tekst gedrukt (als je een + veegt op t scherm kom je in de Knox Mobile Enrollment (KME) omgeving).

Als je helemaal terug gaat en gewoon op de blauwe knop drukt, zou je verder moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 10:32
CyberJohn schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:39:
De Beta voor One Ui 6.0 is live.

Voor de S23 Ultra
Ook een linkje voor de gewone S23?
Heb zelf al gezocht maar kan nog niks vinden op XDA bevoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
frank.. schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Ook een linkje voor de gewone S23?
Heb zelf al gezocht maar kan nog niks vinden op XDA bevoorbeeld.
Heb via verschillende kanalen gezocht, maar helaas nog niet gedeeld door iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:21
Hier mensen die naar de S23 zijn overgestapt vanaf een Pixel 4a 5G of een Pixel 5?

Ik heb al bijna 3 jaar zo'n 4a 5G en ik wil wat anders. Volgens mij is de S23 de ideale kandidaat, maar ik weet niet goed wat ik dan ga inleveren vanaf de Pixel. Ik hoop dat vooral de foto en video camera van hogere kwaliteit zijn, dat kijkt gewoon beter ook...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 00:33:
Hier mensen die naar de S23 zijn overgestapt vanaf een Pixel 4a 5G of een Pixel 5?

Ik heb al bijna 3 jaar zo'n 4a 5G en ik wil wat anders. Volgens mij is de S23 de ideale kandidaat, maar ik weet niet goed wat ik dan ga inleveren vanaf de Pixel. Ik hoop dat vooral de foto en video camera van hogere kwaliteit zijn, dat kijkt gewoon beter ook...
Ga naar een winkel en houd de telefoons naast elkaar en vergelijk. Smaken verschillen nu eenmaal en sommige mensen vinden de Samsung oplossing beter en anderen de Google methode.

Komende van een mid range Pixel 4a is een high end S23 altijd een vooruitgang, maar een Pixel 7 is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:01
swhnld schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 23:03:
[...]

Ga naar een winkel en houd de telefoons naast elkaar en vergelijk. Smaken verschillen nu eenmaal en sommige mensen vinden de Samsung oplossing beter en anderen de Google methode.

Komende van een mid range Pixel 4a is een high end S23 altijd een vooruitgang, maar een Pixel 7 is ook goed.
Heb al jaren Samsung S serie, en voornamelijk omdat er Samsung Dex op zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:14
Albert020 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 07:18:
[...]

Heb al jaren Samsung S serie, en voornamelijk omdat er Samsung Dex op zit ;)
Ja Dex vind ik ook fantastisch, zeker met mijn USB-C setup thuis of de NexDock 360 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:01
hsb85 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:50:
[...]

Ja Dex vind ik ook fantastisch, zeker met mijn USB-C setup thuis of de NexDock 360 :)
Ook, maar vooral voor op vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:05
sinds begin juni een s23. gisteren reed ik een uur of vijf met waze op full brightness met de extra brightness slider aan, resultaat is inbranding aan de boven- en onderkant van mijn scherm. en mijn autootje zie ik ook soms in het midden.
toch wel verrast dat dit zo vlug gebeurde met een jong toestel, er staat ook nergens een waarschuwing bij die extra brightness-slider dat je het risico op inbranding verhoogt. iemand ervaring met het garantiebeleid van samsung hieromtrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:27

CoolHead621

Enjoy every moment

bb9000 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:47:
sinds begin juni een s23. gisteren reed ik een uur of vijf met waze op full brightness met de extra brightness slider aan, resultaat is inbranding aan de boven- en onderkant van mijn scherm. en mijn autootje zie ik ook soms in het midden.
toch wel verrast dat dit zo vlug gebeurde met een jong toestel, er staat ook nergens een waarschuwing bij die extra brightness-slider dat je het risico op inbranding verhoogt. iemand ervaring met het garantiebeleid van samsung hieromtrent?
Ik zou hem aanmelden en zeggen dat je auto brightness aan had staan. :X

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:23
Even een ander vraagje. Ik heb een s23 plus en loop er al een tijd tegenaan (vanaf ingebruikname toestel) dat als ik via een app (bol. com oid) een betaling moet doen via de ING app dit nooit de eerste keer lukt maar pas de tweede keer. Er wordt wel doorgelinkt naar de ING App maar de eerste keer komt het te betalen bedrag niet boven (en lukt de betaling niet). Bij de tweede keer lukt het altijd wel. Kom er niet uit waar het aan kan liggen. Ing app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Instelling 'Wis machtiging bij niet gebruik app uitgezet' .
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Wat zie ik over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
ascent schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:17:
[...]

Bij mij werkte dat met zowel Oekraïne als Israël (call recording en wifi calling). Let wel, als je via wifi belt werkt recording überhaupt niet.
Ah ok, dan is het aanpassen naar een ander land niet meer van toepassing voor mij, 95% van mijn telefoontjes lopen via VoWiFi. 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Waarom is call recorder hier niet beschikbaar? Weet niet beter dan dat het hier niet verboden is? Of ik moet het gemist hebben.

De Oneplus had het vroeger ook en nu niet meer. Tenminste de laatse keer dat ik daar keek.

[ Voor 27% gewijzigd door Glassertje op 14-08-2023 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Glassertje schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:31:
Waarom is call recorder hier niet beschikbaar? Weet niet beter dan dat het hier niet verboden is? Of ik moet het gemist hebben.

De Oneplus had het vroeger ook en nu niet meer. Tenminste de laatse keer dat ik daar keek.
Er is een EU rom in gebruik en daar is het uitgehaald omdat het in sommige landen niet mag. Betekend voor Samsung minder onderhoud (elke rom is extra onderhoud) en dat hebben ze vertaald in langere ondersteuning van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:05
bb9000 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:47:
update: sinds deze avond is de burn-in volledig weg, een soort van heel slome image retention dus? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Glassertje schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:31:

Policy change van Google sinds april/mei 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
swhnld schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:53:
[...]

Er is een EU rom in gebruik en daar is het uitgehaald omdat het in sommige landen niet mag. Betekend voor Samsung minder onderhoud (elke rom is extra onderhoud) en dat hebben ze vertaald in langere ondersteuning van de software.
Vermoede al zoiets, bedankt voor de uitleg.
13art schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 07:25:
[...]

Policy change van Google sinds april/mei 2022.
Dankje ook voor jouw uitleg.

[ Voor 20% gewijzigd door Glassertje op 15-08-2023 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 14:56
Rossi46 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 00:33:

Yes! Hier vanaf een pixel 5, naar 7A naar S23. De Pixel 7A was me toch te groot (en hoekig ontwerp) en daarom weg gedaan.

De S23 is qua formaat vergelijkbaar, maar echt véél sneller. Waar de pixel 5 de foto's moet nabewerken en dit lang duurt, is het bij de S23 instant. Zoals me alles eigenlijk. De P5 is wel echt traag als je hieraan went. Was eerst nog bang voor een mindere accu maar zeker niet.

Enige, piepkleine puntje, is dat de Google Wallet niet in de notification bar kan. Verder alle extra's van de Pixel (geanimeerde achtergronden etc) zijn leuk maar niet de opoffering waard. Samsung voegt ook veel goede features toe aan de software.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:58
Adriana O schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:44:
Even een ander vraagje. Ik heb een s23 plus en loop er al een tijd tegenaan (vanaf ingebruikname toestel) dat als ik via een app (bol. com oid) een betaling moet doen via de ING app dit nooit de eerste keer lukt maar pas de tweede keer. Er wordt wel doorgelinkt naar de ING App maar de eerste keer komt het te betalen bedrag niet boven (en lukt de betaling niet). Bij de tweede keer lukt het altijd wel. Kom er niet uit waar het aan kan liggen. Ing app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Instelling 'Wis machtiging bij niet gebruik app uitgezet' .
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Wat zie ik over het hoofd.
Dat ligt niet aan het toestel had ik ook soms op mijn s10+, ik vermoed dat het aan de ING app ligt.
Wat soms helpt is eerst de ING app starten en inloggen en daarna betalen.
Scherm van mijn S10+ wil niet meer aan sinds vandaag, hoek scherm was al langer beschadigd vanwege val en ik verdenk mijn dochter ervan aan het glas te hebben zitten pulken. Als vervanging een S23+ besteld vandaag. Ik baal wel een beetje want eerder kreeg je gratis headset, tablet of 150 euro cashback en nu niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bazvv schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 18:17:
[...]
Scherm van mijn S10+ wil niet meer aan sinds vandaag, hoek scherm was al langer beschadigd vanwege val en ik verdenk mijn dochter ervan aan het glas te hebben zitten pulken. Als vervanging een S23+ besteld vandaag. Ik baal wel een beetje want eerder kreeg je gratis headset, tablet of 150 euro cashback en nu niks.
Het was een weloverwogen keuze neem ik aan om zo lang mogelijk te wachten met vervanging van je S10+ en geen gebruik te maken van de acties die ondertussen voorbij gekomen zijn, en daarbij het risico te accepteren dat je dit kon overkomen. Dus ja, het is balen. Heb je wel in het levertijden en prijzen topic gekeken wat voor jou de meest gunstige oplossing was? Of gewoon gekocht wat het snelste kon leveren want zonder telefoon is het leven K?
[Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Ik

Ik heb regelmatig geen verbinding als ik op 3G zit

Ik krijg dan het 3G icoon te zien ipv H+

Met H+ icoon is er geen probleem

Zijn er nog die dit hebben ?

Edit voor de geïnteresseerden ;

Bananagate is blijkbaar gefixed in de augustus update

https://www.androidpolice...2x-in-sensor-zoom-photos/

[ Voor 38% gewijzigd door Vincent91 op 16-08-2023 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:58
swhnld schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:55:
[...]

Het was een weloverwogen keuze neem ik aan om zo lang mogelijk te wachten met vervanging van je S10+ en geen gebruik te maken van de acties die ondertussen voorbij gekomen zijn, en daarbij het risico te accepteren dat je dit kon overkomen. Dus ja, het is balen. Heb je wel in het levertijden en prijzen topic gekeken wat voor jou de meest gunstige oplossing was? Of gewoon gekocht wat het snelste kon leveren want zonder telefoon is het leven K?
[Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Ja ik heb bewust zo lang mogelijk met mijn S10+ gedaan, had hem nog wel een jaar kunnen gebruiken, voornamelijk om mijn vrouw te laten zien dat je niet elke twee jaar een nieuwe hoeft te kopen :+
Ik heb eerlijk gezegd niet in het levertijden en prijzen topic gekeken :$
Ik had op zich ook nog kunnen wachten heb een A50 en A52 van mijn werk die ik ook privé kan gebruiken.
Heb hem nu met nieuw abbo besteld op belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Bazvv schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

Ja ik heb bewust zo lang mogelijk met mijn S10+ gedaan, had hem nog wel een jaar kunnen gebruiken, voornamelijk om mijn vrouw te laten zien dat je niet elke twee jaar een nieuwe hoeft te kopen :+
Ik heb eerlijk gezegd niet in het levertijden en prijzen topic gekeken :$
Ik had op zich ook nog kunnen wachten heb een A50 en A52 van mijn werk die ik ook privé kan gebruiken.
Heb hem nu met nieuw abbo besteld op belsimpel.
Je bent helaas net te laat voor de acties. Die zijn net een maand afgelopen. Ik heb mijn S23 Ultra met flinke korting kunnen aanschaffen en de Buds 2 Pro er gratis bij gekregen. Ook als lid van de Samsung Members Club krijg je regelmatig aanbiedingen en kortingen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
Vincent91 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:11:
Ik

Ik heb regelmatig geen verbinding als ik op 3G zit

Ik krijg dan het 3G icoon te zien ipv H+

Met H+ icoon is er geen probleem

Zijn er nog die dit hebben ?

Edit voor de geïnteresseerden ;

Bananagate is blijkbaar gefixed in de augustus update

https://www.androidpolice...2x-in-sensor-zoom-photos/
ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar wordt 3g niet al een hele tijd langzaam uitgefasseerd op verschillende netwerken.

en ten 2e waar vind je nog 3g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Ruudox schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:58:
[...]

ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar wordt 3g niet al een hele tijd langzaam uitgefasseerd op verschillende netwerken.

en ten 2e waar vind je nog 3g?
Proximus, België

In 2025 wordt het in België pas uitgefaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:12
Over proximus gesproken.. Ik heb een abo van het werk, maar de 5G is veel trager dan 4G. Echt tot het punt dat het storend traag is. Hebben anderen daar ook last van? Hiervoor had ik een iPhone 13 pro max bij een andere werkgever, en daar had ik dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:02
Cloclo100 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:31:
Over proximus gesproken.. Ik heb een abo van het werk, maar de 5G is veel trager dan 4G. Echt tot het punt dat het storend traag is. Hebben anderen daar ook last van? Hiervoor had ik een iPhone 13 pro max bij een andere werkgever, en daar had ik dit ook.
Er zijn abo's bij proximus met verschillende 5G snelheden. Je hebt tot 500Mbps of 1Gbps , ligt eraan welk abo je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Azmodann schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:57:
[...]

Er zijn abo's bij proximus met verschillende 5G snelheden. Je hebt tot 500Mbps of 1Gbps , ligt eraan welk abo je hebt.
Alles zou toch beter moeten zijn dan 4g? Het is nu opmerkelijk trager en heb zelfs in Hasselt (Centrumstad) geen dekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:02
Cloclo100 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:01:
[...]

Alles zou toch beter moeten zijn dan 4g? Het is nu opmerkelijk trager en heb zelfs in Hasselt (Centrumstad) geen dekking.
Normaal zou het toch sneller moeten zijn.
Ik heb 5g bij telenet en deze is ook niet altijd even snel in de hoofdsteden. Als ik 5g ontvangst heb is deze wel sneller dan 4G.
Cloclo100 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:01:
[...]

Nee, 5G opereert op verschillende bandbreedtes. De laagste daarvan op 700 Mhz is veel langzamer dan die in de hogere banden op 2.6 Ghz en hoger. Echter het bereik op 700 hz is veel verder vanaf een antenne.

4G zit allemaal in de hogere banden dan 700 Mhz, dus daarom vaak sneller, maar je levert soms wel accu in als de telefoon soms meer moeite moet doen voor dekking zoeken.

Je kunt het gewoon uit zetten in je telefoon als snelheid het belangrijkste is en 4G dat beter biedt. Evalueer het wel eens per 6 maanden door het even aan te zetten, de netwerken worden regelmatig onderhoud op gedaan.

• ascent
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MFkHxbrEFoggv3Ha0RKsL72zSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHbkaowZJjqCdmedp1NCmKWP.jpg?f=fotoalbum_large

Here we go

• Vincent91

• ascent
Ik zit op Israël ivm call recording. Is volgens mij de eerste keer dat ik "voor" loop

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:46
Ik heb die al gekregen op mijn S22 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Nice, nog niks voor de mijne S23U EUX)

Maar zag dat the THL variant al via frija te downloaden is, die had ik ook de vorige keer geflasht dus denk dat ik die anders maar pak...

*Edit* En geflasht... Ging prima.

Versie: S918BXXU3AWGJ
Augustus security patch

Play system stond nog op 1 juni, die nog handmatig geupdate naar 1 juli

[ Voor 12% gewijzigd door m0ridin op 18-08-2023 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Sinds gister hier ook lay-out van het startscherm op 'alleen startscherm' gezet, en geen apps-scherm meer. En daarmee ook de 'search' uitgezet zodat de hele app-drawer niet meer op te roepen is. Verbazingwekkend hoeveel rustiger dit is. Nu praktisch dezelfde indeling (mappen-structuur) in één swipe naar rechts gezet, met widgets erbij.

Inderdaad meer de iOS aanpak, maar dan met Android :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reaper.JA2 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:06:
Sinds gister hier ook lay-out van het startscherm op 'alleen startscherm' gezet, en geen apps-scherm meer. En daarmee ook de 'search' uitgezet zodat de hele app-drawer niet meer op te roepen is. Verbazingwekkend hoeveel rustiger dit is. Nu praktisch dezelfde indeling (mappen-structuur) in één swipe naar rechts gezet, met widgets erbij.

En als je de Samsung backup aanzet, en je verliest dit toestel, of koopt een nieuwe Samsung, kun je die backup terugzetten en heb je alle exact weer hetzelfde staan, inclusief de layouts.

Ben je meer van het merk toestel hoppen, is Nova launcher een beter alternatief om alles goed mee in te richten, want dat kan hetzelfde doen, maar kun je dan ook op een Sony of Oppo of... herstellen.

En ja, dat is inderdaad het fijne van Android, de vrijheid om te doen wat je zelf wil (binnen wat technisch kan). Dat komt mogelijk ooit ook bij dat andere OS, die hebben ook 12 jaar na Android en 20 jaar na Windows immers Widgets gekregen, het is alleen een erg lastig onderhoudbaar besturingssysteem want nooit bedoeld om meer te doen dan muziek af te spelen. maar wie weet tgen 2030 of ze ons positief kunnen verrassen. Tot ze ons verrassen is het wel vrij stabiel en voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Reaper.JA2 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:06:

hoe doe je dit juist? Is dit een nieuwe feature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Cloclo100 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

hoe doe je dit juist? Is dit een nieuwe feature?
Nee, maar wel redelijk verborgen.

Instellingen > Display > Startscherm > Lay-out startscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:14
Hoi allen,

Ik meld me ook in dit topic want ik heb vorige week mijn S21 ingeruild voor de S23. Altijd al een Android fan geweest, op 1x een uitstapje naar volgens mij de Iphone 4 dus dat is al een tijd terug :). Ik vind het leuk om zelf met settings en je homescreen etc te pielen en zoals bekend biedt Android daar veel meer mogelijkheden toe. Ik draag bovendien een Samsung smartwatch (toevallig net bij de telefoon de nieuwe Galaxy Watch 6 Classic gekocht) dus die integratie is dan erg prettig.

Tov de S21 is het een fijn toestel die er toch wel anders uitziet. Meer hoekig/vierkant en het formaat is een tikkie kleiner. Hierdoor ligt het toestel fijn in de hand en ik vind het er prachtig uit zien. Verder natuurlijk niet heel veel verschillen, behalve de camera en dat de boel een stukje sneller is. En de batterij gaat een heel stuk langer mee, erg prettig!

Ik draai altijd eigenlijk Nova Launcher omdat je daar leuk mee kan tweaken, oa middels KWGT. Heb nog niet echt de tijd gehad om flink bezig te gaan en heb een backup teruggezet. Maar ik houd van rust op het scherm en daardoor slechts een paar mappen, paar handige widgets en ik ben fan van de side panel waar ik mijn veelgebruikte apps heb staan zoals Hue, de deurbel, camera binnen, klok en nog wat andere handige dingen die ik met 1 swipe wil kunnen zien en openen. Is er toevallig ook een Nova Launcher topic waar je thema's en settings met elkaar kan delen?

Ik heb er altijd een beschermglaasje overheen en ik ben groot fan van Nudient als cover. Nu ook weer 2 gekocht (voor de prijs van 1). Deze zitten wat mij betreft als beste en strakste om de telefoon heen maar let wel op, de hoeken lopen niet over het scherm heen dus het beschermt niet of niet goed je scherm (maar daarvoor heb ik er dus een cover op). Dit zorgt echter wel voor een minimale extra dikte en daarom ben ik zo'n fan. Helaas hebben ze nog geen wallets/pasjes houder die aan de cover via magneet plakt maar dat komt vast nog wel.

Hier wat fotos'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ow01VQ3eSozQ3w2kmbnyZCGtUr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07VnOIV2n4jwxhFlAmcUxKOu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24GGKRW2aSz80Eu_Sta7aF_AAxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c41QRwfc40bZzU3cB2ZRB9PM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4AyLAzKR2jvKvQbbHqsf5B_Gqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrSdUDRo672S3KHLXvpTGTOG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_uvzkWuwzprApPhXjqiBZ6iyvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AeQt0pLtWzrH9SoFJeoha83V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbvwFV5iHUJ9e6Lf7DPclXvyANo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXCBQWTsm7nLaXsxU1LqP0wZ.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende keer svp er rekening mee houden dat voor berichten mbt accessoires er een apart topic is. d:)b

[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 18-08-2023 22:09 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Juancho schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:33:
Hoi allen,

Ik meld me ook in dit topic want ik heb vorige week mijn S21 ingeruild voor de S23. Altijd al een Android fan geweest, op 1x een uitstapje naar volgens mij de Iphone 4 dus dat is al een tijd terug :). Ik vind het leuk om zelf met settings en je homescreen etc te pielen en zoals bekend biedt Android daar veel meer mogelijkheden toe. Ik draag bovendien een Samsung smartwatch (toevallig net bij de telefoon de nieuwe Galaxy Watch 6 Classic gekocht) dus die integratie is dan erg prettig.

Tov de S21 is het een fijn toestel die er toch wel anders uitziet. Meer hoekig/vierkant en het formaat is een tikkie kleiner. Hierdoor ligt het toestel fijn in de hand en ik vind het er prachtig uit zien. Verder natuurlijk niet heel veel verschillen, behalve de camera en dat de boel een stukje sneller is. En de batterij gaat een heel stuk langer mee, erg prettig!

Ik draai altijd eigenlijk Nova Launcher omdat je daar leuk mee kan tweaken, oa middels KWGT. Heb nog niet echt de tijd gehad om flink bezig te gaan en heb een backup teruggezet. Maar ik houd van rust op het scherm en daardoor slechts een paar mappen, paar handige widgets en ik ben fan van de side panel waar ik mijn veelgebruikte apps heb staan zoals Hue, de deurbel, camera binnen, klok en nog wat andere handige dingen die ik met 1 swipe wil kunnen zien en openen. Is er toevallig ook een Nova Launcher topic waar je thema's en settings met elkaar kan delen?

Ik heb er altijd een beschermglaasje overheen en ik ben groot fan van Nudient als cover. Nu ook weer 2 gekocht (voor de prijs van 1). Deze zitten wat mij betreft als beste en strakste om de telefoon heen maar let wel op, de hoeken lopen niet over het scherm heen dus het beschermt niet of niet goed je scherm (maar daarvoor heb ik er dus een cover op). Dit zorgt echter wel voor een minimale extra dikte en daarom ben ik zo'n fan. Helaas hebben ze nog geen wallets/pasjes houder die aan de cover via magneet plakt maar dat komt vast nog wel.

Hier wat fotos'

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke weer widget is dat ?🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vincent91 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:45:
[...]

Welke weer widget is dat ?🤩
Ik zou het je graag willen zeggen maar ik heb altijd gedoe en gezeur met KWGT om te vinden/zoeken welke widget nou wat is en uit welke pack die komt. Misschien weet jij hoe je dat kan terugzien?

Edit: heb met geluk kunnen achterhalen dat het gaat om de pack: Android 13 widget pack en dan specifiek widget A120138 waarbij ik wel wat items heb verwijderd/aangepast.

Leuke aan deze pack is dat ze dus mee kleuren met je achtergrond. Zitten echt hele gave kant en klare widgets in waar je natuurlijk wel wat dingen kan weglaten of aanpassen of linkjes naar apps achter kan zetten. Ik gebruik die pack eigenlijk altijd.

[ Voor 38% gewijzigd door Juancho op 18-08-2023 15:48 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Goeiedag..

Ik weet niet of er mensen hier zijn die de S23 ook veel voor filmreportages gebruiken.
Sinds gisteravond viel mij iets op...
Tijdens het bekijken van de films viel mij op dat er op een bepaalde momenten stukken tijdens het filmen wordt overgeslagen...en dat gaat dan een poosje door. Ik film 4K60.
Iemand dit ook opgemerkt..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand of ik bij de S23 ultra, de 'draadloos laden' uit kan schakelen?

Dit ivm met Phone houder in de auto, nu moet ik iedere keer de laadkabel ontkoppelen als ik niet wil laden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:15
038Robijno schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:29:

Dit ivm met Phone houder in de auto, nu moet ik iedere keer de laadkabel ontkoppelen als ik niet wil laden..
Kan bij geen een toestel dat draadloos laden ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
dutchnltweaker schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:46:
[...]

Kan bij geen een toestel dat draadloos laden ondersteunt.
Toch wel vreemd anno 2023.. reverse laden moet je wel aan/uitzetten iedere keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:00

Je kan wel snel draadloos opladen uitschakelen, dan laadt hij wel draadloos op maar niet met zoveel watt. Wordt hij minder warm. Misschien is dat wat?

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

Optie om het uit te schakelen is er niet.

Waarom wil je niet laden in je autohouder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
ChiMan schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:48:
[...]

Optie om het uit te schakelen is er niet.

Waarom wil je niet laden in je autohouder?
Slijtage van de accu neemt dan erg snel toe, icm met YouTube dat ook aan staat qua audio over de speakers (met beeld, heb premium zonder reclame).

[ Voor 4% gewijzigd door 038Robijno op 19-08-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
038Robijno schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:50:
[...]

Slijtage van de accu neemt dan erg snel toe, icm met YouTube dat ook aan staat qua audio over de speakers (met beeld, heb premium zonder reclame).
Je kan fast wireless charging wel uitschakelen. Langzaam laden is beter voor je accu. Of stekker uit je autolader halen, zodat die niet laadt? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
038Robijno schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:50:
[...]

Of je nu de accu van 25 tot 85 oplaadt, of in 3 keer van 65 tot 85 maakt toch niet uit voor je accu? Uiteindelijk laadt je dan 60procent bij.

En anders trek je idd de stekker uit je houder, dan bereik je toch hetzelfde. Of je nu draadloos laden elke keer aan of uitzet, of dat je de stekker er in of uit doet...

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 19-08-2023 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
jongetje schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:55:
[...]

Of je nu de accu van 25 tot 85 oplaadt, of in 3 keer van 65 tot 85 maakt toch niet uit voor je accu? Uiteindelijk laadt je dan 60procent bij.
Draadloos laden maakt je telefoon wel heter dus meer slijtate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 22:57
Mijn S23 laadt max tot 85% (protective battery setting) en gebruik de Xiaomi Mi 20W.

Voordeel van deze houder is dat er een ventilator in zit (je hoort het niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:58
jongetje schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:55:
[...]

En anders trek je idd de stekker uit je houder, dan bereik je toch hetzelfde. Of je nu draadloos laden elke keer aan of uitzet, of dat je de stekker er in of uit doet...
Dat maakt zeker wel uit. Lithium batterijen zitten het liefst rond 3,900 volt op cell niveau. Dan ervaren ze het minste stress. Dat is meestal zo rond de 60% opgeladen. Op mijn S23+ zit het op de 57%. Dat is ook het percentage wat gebruikt wordt voor langdurige opslag en waarop nieuwe telefoons zitten als je ze voor de eerste keer aanzet.

Hoe meer je daar van af gaat wijken (met opladen of ontladen) hoe meer stress de accu krijgt. Daarom is de vuistregel om voor de levensduur maar van 20 tot 80 procent te laden. Nog beter zou bijvoorbeeld tussen 40 en 70 zijn, met als nadeel dat je vaker moet laden, maar wel een veel langere levensduur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• japie06
In ander nieuws, er is een officiële changelog uit voor de augustus patch.

Met uiteindelijk de fix voor de waas in de camera (bananagate), 2x zoom toegevoegd en hogere framerate bij het filmen in sommigen portretmodussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
Even inhaken op de accuduur en slijtage
Ik ben taxichauffeur en rij met AA en heb dus de hele dienst ( 9 uur ) de s23+ aan de oplader.
Hoe los ik dit op voor de slijtage ??
Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Co1967 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:41:
Ik ben taxichauffeur en rij met AA en heb dus de hele dienst ( 9 uur ) de s23+ aan de oplader.
Iemand een suggestie ?
Er is toch iets als power passthrough? Eoa gaming setting? Als je m toch aan de lader hebt is dat wellicht beter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Iemand een suggestie ?
Niet verder dan 85 procent laden aanzetten. Dan is je accu iig niet continue helemaal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:25
Iemand een suggestie ?
Alle snellaad functies uitzetten als je die toch niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 11:01
Iemand dit al gehad? Vocht in de cameralenzen?
S23U

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-k5jKsYLNw_p18O5J4lNSnRvw2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAvLLxoexTHvvQ6J5PGw16je.jpg?f=fotoalbum_large

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
DJvL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:56:
Iemand dit al gehad? Vocht in de cameralenzen?
S23U

[Afbeelding]
Auw :'(

Wat is hieraan voorafgegaan, mag ik vragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Iemand een suggestie ?
85% functie aanzetten natuurlijk.

Sowieso is het niet echt fijn hoor. Sommige apparaten hebben een optie dat ze helemaal vanaf accu draaien, om te voorkomen dat de accu uiteindelijk gaat verouderen en opzwellen. Maar dat gaat vooral om tablets. De iPad heeft die optie bijvoorbeeld (al kan je hem alleen aanzetten via een configuratie profiel). Sommige lenovo gaming tablets ook.

Laptops hebben ook zo'n mode, als ze langer dan een dag aan de lader hangen dan stoppen ze met laden en laten de accu leeglopen tot zo'n 40% en gaan dan weer laden. De accu loopt wel een beetje leeg omdat pieken opgevangen worden door de accu. De lader heeft meestal niet genoeg vermogen voor deze pieken.

Maar op een S23+ is het enige dat je kan doen die 85% functie aanzetten. het constant bijladen zal je op de koop toe moeten nemen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 11:01
GekkePrutser schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:18:
[...]

Auw :'(

Wat is hieraan voorafgegaan, mag ik vragen? :)
Uit de autolader gehaald. Hij hangt wel voor het luchtrooster, maar daar had ik met de Note 10 plus nooit last van.

[ Voor 17% gewijzigd door DJvL op 22-08-2023 20:59 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
DJvL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:58:
[...]
Uit de autolader gehaald. Hij hangt wel voor het luchtrooster, maar daar had ik met de Note 10 plus nooit last van.
Aha stond de airco toevallig aan? Wellicht is het condensatie van de lucht die al in de camera zat.

Wel balen want het zal wel sporen achterlaten als het opdroogt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Slaan wij de Augustus update soms over?
Dacht dat Samsung vrij snel was met updates in het begin van de maand te releasen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Dit zit nog in Beta, zoals ik hierboven meldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
In beta? Volgens mij gewoon al uit, alleen nog niet voor onze regio. Heb hem zelf iig mbv frija en Odin geflahst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 23-09 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
GekkePrutser schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:24:
[...]

Maar op een S23+ is het enige dat je kan doen die 85% functie aanzetten. het constant bijladen zal je op de koop toe moeten nemen vrees ik.
Als de 85% wordt bereikt wordt de telefoon niet meer bijgeladen, bij 84 of 83% springt hij weer even aan om te druppelladen naar 85%.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:21:
[...]

Als de 85% wordt bereikt wordt de telefoon niet meer bijgeladen, bij 84 of 83% springt hij weer even aan om te druppelladen naar 85%.
Ja snap ik maar dat zal best vaak gebeuren omdat hij aan de lader alsnog de accu gebruikt voor pieken.

Dit steeds starten/stoppen is niet fijn. Ik heb zelf op het werk een hele bank met telefoons gehad die constant aan de laders hingen, en na een half jaar tot een jaar gingen de accu's allemaal opzwellen (vaak zo erg dat ze de glazen achterkant los drukten). Dat was toen met Open Smartphone Test Farm (dat nu helaas niet meer onderhouden wordt en de opvolger device farmer ook niet).

Dit is wat ze er zelf over zeiden:
Will I have to change battery packs all the time?

No, not all the time. Aside from a single early failure we had within only a few months, all of our devices were doing fine for about two years. However, having reached the 2-3 year mark, several devices have started to experience visibly expanded batteries. Expanded batteries should be replaced as soon as possible. Note that this issue isn't specific to STF, it's just what happens over time. You should be prepared to replace the batteries every now and then. In any case, we consider 2 years per battery pack to be fairly good value for a device lab.
Ik kan dat wel beamen want mijn devices waren ook overwegend wat oudere modellen. Het ging mij juist om het testen op verschillende versies dus oude modellen waren best gewenst. Dus het ging vaak om modellen die al een of twee jaar meegelopen hadden en door iemand waren ingeleverd.

Maar ik heb thuis nog veel oudere telefoons die niet constant aan de lader hebben gehangen en die zijn nooit opgezwollen. Dus het is echt wel een ding.

[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 23-08-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Op de dagen dat ik thuiswerk zet ik die 85% grens aan. Als ik naar kantoor moet of ik ben onderweg ofzo... dan laad ik gewoon tot 100%. Voordeel van deze nieuwe S23 ipv mijn oude S21 is dat de telefoon sowieso veel langer mee gaat dus ook niet heel vaak aan de lader moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:43
Dit hele gedoe met batterij laden tot 85% is dat niet wat overkill? Hoe lang doet een gemiddelde Tweaker nu met zijn/haar telefoon? In mijn geval 2 tot 3 jaar, heb deze instelling nog nooit gebruikt en heb met alle telefoons welke ik heb gehad ook nog nooit accu problemen gehad (bij dagelijks opladen tot 100%)

Zijn we hier nu niet wat te voorzichtig of zien we spoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
bluecupra schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:15:
Dit hele gedoe met batterij laden tot 85% is dat niet wat overkill? Hoe lang doet een gemiddelde Tweaker nu met zijn/haar telefoon? In mijn geval 2 tot 3 jaar, heb deze instelling nog nooit gebruikt en heb met alle telefoons welke ik heb gehad ook nog nooit accu problemen gehad (bij dagelijks opladen tot 100%)

Mijn vorige telefoon heb ik bijna 6 jaar gebruikt (Oneplus 5) met de oorspronkelijke accu. Met root kon ik daar ook de batterij laden limiteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
bluecupra schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:15:

Als jij het niet nodig vindt, dan gebruik jij het toch niet? :)

Iemand vraagt er letterlijk naar, en dan lijkt me die optie een goede als je je telefoon volcontinue aan de lader hebt en de accu langer goed wilt houden. Kwaad kan het niet, dus 'te voorzichtig' zou ik het niet noemen.

The devil is in the details.

Pagina: 1 ... 27 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos