• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:43

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@Zensu Heb niet die specifieke lader, maar een andere samsung lader. Deze werkte niet met de originele adapter die ik bij mijn S21 Ultra kreeg. Kreeg toen ook steeds gele knipperlichten voor mijn kiezen.

Uiteindelijk de Samsung 45w adapter gekocht en sindsdien nergens last van.

Hier is de update van maart binnen. 351mb dus zal niet veel wijzigingen bevatten.

[Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 09-03-2023 20:03]

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:53:
@Zensu

...

Hier is de update van maart binnen. 351mb dus zal niet veel wijzigingen bevatten.
Eind maart komt de volgende update dus (met april security patch waarschijnlijk) en die update zal de eerste camera verbeteringen hebben

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:30
Zijn er al mensen op SEK of ILO die maart hebben?

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:28
Ik heb de S21FE en de S23 gehad. Het bereik binnenshuis was niet best. Mijn iPhone heeft ook moeite, maar heeft wel overal bereik. Ligt dit aan de modem die Samsung gebruikt?
We wonen in een huis met het nodige beton. Dus dat ik geen optimaal bereik heb kan ik me enigszins voorstellen. Meer Tweakers met soortgelijke ervaringen?

Het is geen steek richting Samsung, want ik overweeg weer de S23 te kopen. Ik vind Android fijner dan iOS.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:19
Roodey schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:01:
Ik heb de S21FE en de S23 gehad.
Het is geen steek richting Samsung, want ik overweeg weer de S23 te kopen. Ik vind Android fijner dan iOS.
@Roodey
Je geeft aan dat je de S23 hebt gehad, maar je overweegt ook nog om een S23 te kopen? O-)

Ik kan je vertellen dat bereik, streepjes niks te maken heeft met internetsnelheid, je kan bijvoorbeeld bij de iPhone 3 streepjes hebben, maar bij de Samsung maar 2. Maar de Samsung geeft je een betere snelheid dan de iPhone. Kijk eens met hoeveel carriers hij verbindt, dit kan ook al verschillen. Mast opstelling en configuratie vanuit de fabrikant (hoeveel en welke frequenties er worden gepakt) van het telefoontoestel kunnen al veel verschil geven.

Voorbeeld:
Bij mijn vorige toestel Huawei, had ik vol bereik als ik in kamer x was in huis. Met de s23 Ultra de helft volgens de streepjes. Maar met de S23 ultra haal ik wel 100 Mbps meer downloadsnelheid dan de Huawei...

Wat gebeurt er als je een speedtest doet met de s serie toestel dat je hebt en de iPhone?

Zo zwart wit kan je naar de streepjes helaas niet kijken :) .

[Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-03-2023 15:05]

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:39
Ik heb de S21FE en de S23 gehad. Het bereik binnenshuis was niet best. Mijn iPhone heeft ook moeite, maar heeft wel overal bereik. Ligt dit aan de modem die Samsung gebruikt?
We wonen in een huis met het nodige beton. Dus dat ik geen optimaal bereik heb kan ik me enigszins voorstellen. Meer Tweakers met soortgelijke ervaringen?

Het modem van de S23 series in de 8 Gen 2 is de Qualcomm X70, in de iPhone 14 Pro (Max) zit een Qualcomm X65.
Dus aan het modem zal het niet liggen, het kan wel aan de antennes misschien liggen. (minder op de Galaxy?)

Edit: zoals hierboven, kijk even naar het bereik in NetMonster (te zien aan het aantal dBm, ''hoger'' is beter (dus lager min getal)).
Ook kan je dit zien in het service menu met *#0011#. Daar zie je ook accuraat de frequenties waar je mee verbonden bent. Dit kan je ook op de iPhone zien (zie dit artikel).
De iPhone kan misschien op 800MHz zitten waardoor het aantal dBm beter is maar de snelheid lager, terwijl de Galaxy dan op 1800MHz zit waardoor het bereik minder is maar wel meer snelheid heeft. (als hoofdband)

[Voor 28% gewijzigd door vandeven66 op 09-03-2023 15:08]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ligt het aan mij of is de slaap functie van deze telefoon echt ontzettend kansloos?

Wanneer de slaapfunctie geactiveerd wordt komt er bij mij een melding met geluid dat de niet-storen functie is ingeschakeld }:|
Ik krijg het tot nu toe niet voor elkaar om die stil te krijgen omdat het een soort systeem melding betreft?
Weet iemand hoe ik de slaapfunctie afgericht krijg?

ZIt er over na te denken om gewoon weer een thirdparty app te installeren waarbij je een ifttt regel kunt maken waarmee de telefoon op stil gaat zodra ik hem 's nachts op de draadloze lader leg. ZONDER MELDING.

🖥️ | 🚗

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:29
MadMarky schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:50:
Ligt het aan mij of is de slaap functie van deze telefoon echt ontzettend kansloos?

Wanneer de slaapfunctie geactiveerd wordt komt er bij mij een melding met geluid dat de niet-storen functie is ingeschakeld }:|
Ik krijg het tot nu toe niet voor elkaar om die stil te krijgen omdat het een soort systeem melding betreft?
Weet iemand hoe ik de slaapfunctie afgericht krijg?

ZIt er over na te denken om gewoon weer een thirdparty app te installeren waarbij je een ifttt regel kunt maken waarmee de telefoon op stil gaat zodra ik hem 's nachts op de draadloze lader leg. ZONDER MELDING.
Ja ik heb het hier ook al eens eerder aangehaald. Die functie hangt met haken en ogen in mekaar..
Ik snooze graag nog wel eens een paar keer, maar vanaf dat je de eerste keer snoozed gaat het geluid en alle andere instellingen die je gemute hebt al vrolijk terug aan. Behoorlijk irritant!
Elke nacht gaat hij op vliegtuigmodus, heerlijk rustig :z

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-06 12:21
Vincent91 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:34:
[...]

Alle laatste updates zijn geïnstalleerd maar heb nu wifi calling geactiveerd en heb geen WiFi uitval meer ,bizar 7(8)7
Waar zet je "wifi calling" aan? Want ik vind dat niet bij de wifi settings. Thx.
VoLTE staat wel ingeschakeld, was standaard denk ik.

[Voor 7% gewijzigd door g86 op 09-03-2023 16:10]

g86 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:09:
[...]

Waar zet je "wifi calling" aan? Want ik vind dat niet bij de wifi settings. Thx.
VoLTE staat wel ingeschakeld, was standaard denk ik.
1. Druk op je bellen icoontje (telephone app)
2. Rechtsboven 3 puntjes: 'Settings' of 'instellingen'
3. Vink Wi-Fi Calling aan
4. Klaar

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:08
stin00 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:57:
Zit mij dan altijd toch niet lekker.
Stel dat een familielid/vriend me in nood probeert te bereiken.

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:28
dutchnltweaker schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:03:
[...]

[...]

@Roodey
Je geeft aan dat je de S23 hebt gehad, maar je overweegt ook nog om een S23 te kopen? O-)

Ik kan je vertellen dat bereik, streepjes niks te maken heeft met internetsnelheid, je kan bijvoorbeeld bij de iPhone 3 streepjes hebben, maar bij de Samsung maar 2. Maar de Samsung geeft je een betere snelheid dan de iPhone. Kijk eens met hoeveel carriers hij verbindt, dit kan ook al verschillen. Mast opstelling en configuratie vanuit de fabrikant (hoeveel en welke frequenties er worden gepakt) van het telefoontoestel kunnen al veel verschil geven.

Voorbeeld:
Bij mijn vorige toestel Huawei, had ik vol bereik als ik in kamer x was in huis. Met de s23 Ultra de helft volgens de streepjes. Maar met de S23 ultra haal ik wel 100 Mbps meer downloadsnelheid dan de Huawei...

Wat gebeurt er als je een speedtest doet met de s serie toestel dat je hebt en de iPhone?

Zo zwart wit kan je naar de streepjes helaas niet kijken :) .
Thx voor de reactie. De S23 destijds weer verkocht ivm het niet kunnen verkopen van de iPhone. Twee dure toestellen vond ik zonde.

Ik kijk ook niet zo zwart wit naar de streepjes. En jullie berichten stellen me enigszins gerust. Maar tijdens het bellen kreeg ik af en toe te horen dat ik slecht te verstaan ben én tijdens het online gamen (Brawlstars) valt de verbinding wel eens weg.

Ik ga vanavond weer een S23 ophalen.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:29
stin00 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:57:
S'nachts staat ook alles uit bij mij (behalve een paar noodcontacten en als er iemand meerdere keren binnen een half uur belt), het gaat er eerder om dat te vroeg alles terug op springt. Laat een mens eens rustig sluimeren! :D

• g86
Daarnet kreeg ik de melding dat Whatsapp geen verbinding had en dat er kon ingesteld (ergens bij de instellen van het toestel, dus niet in Whatsapp zelf) dat de verbinding kon overgeschakeld worden naar een andere verbinding.

Iemand die weet waar deze instelling ergens te vinden is?

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 22:26
Daejji schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:27:
[...]

Zit mij dan altijd toch niet lekker.
Stel dat een familielid/vriend me in nood probeert te bereiken.
Als je "Niet storen" gebruikt ipv Vliegtuigmodus kan je precies instellen wie en wat je toch nog wel mag storen als die stand is ingeschakeld.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 7800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA 4090 FE | LG 77B9 4K 120Hz | Corsair RM850x

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben ook een gebruiker van 'Niet Storen'. Deze gaat volgens planning automatisch aan en uit. Ik blijf bereikbaar voor een aantal belangrijke mensen.

Je kunt zelf instellen dat wanneer je meer dan 1 keer door hetzelfde telefoonnummer binnen 15 minuten wordt gebeld je telefoon alsnog overgaat.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:26
AndereKoekoek schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:53:
@Zensu Heb niet die specifieke lader, maar een andere samsung lader. Deze werkte niet met de originele adapter die ik bij mijn S21 Ultra kreeg. Kreeg toen ook steeds gele knipperlichten voor mijn kiezen.

Uiteindelijk de Samsung 45kw adapter gekocht en sindsdien nergens last van.

45kw lader! Nondedju jij hebt je telefoon binnen 30sec geladen :+

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

XelaRetak schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:18:
[...]

45kw lader! Nondedju jij hebt je telefoon binnen 30sec geladen :+
Haha zie de typo nu. Was het maar waar dat ik een 45kw kader hand 45w natuurlijk :D

• g86
Vraagje over die "big update".
Komt dat dan ook met extra bloatware? Of worden bepaalde apps die verwijderd of uitgeschakeld werden opnieuw geïnstalleerd of ingeschakeld?
OnePlus doet dat vaak wel ... maar bij Samsung weet ik dat niet omdat het mijn eerste Samsung toestel is in vele jaren.
thx voor feedback!
g86 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:27:
Daarnet kreeg ik de melding dat Whatsapp geen verbinding had en dat er kon ingesteld (ergens bij de instellen van het toestel, dus niet in Whatsapp zelf) dat de verbinding kon overgeschakeld worden naar een andere verbinding.
Iemand die weet waar deze instelling ergens te vinden is?
Iemand hierover feedback?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:39
@g86 zoek op Intelligent WIFI in de instellingen, daar kun je regelen naar mobiele netwerk over te schakelen.

• g86
swhnld schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:36:
@g86 zoek op Intelligent WIFI in de instellingen, daar kun je regelen naar mobiele netwerk over te schakelen.
Bedankt, dat staat inderdaad ingeschakeld bij mij. Maar ik kon ook ergens iets aanvinken om dat op app niveau te doen en dan apps toe te voegen. Maar dat vind ik dus niet terug en zie ik niet bij Intelligent WIFI.
Weet jij dat staan?

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:05

Ik heb er ook wel een mening over.
Familielid heeft dezelfde s23 non plus/ultra variant in dezelfde kleur op dezelfde dag bij dezelfde winkel gekocht. Ik had met de Xiaomi Mi 6 vol bereik, met de s23 1 streepje en soms 0 streepjes (maar was nog wel mee te internetten). Familielid heeft dan altijd 1 streep meer op haar s23 dan ik heb (op een gegeven locatie met de telefoons naast elkaar). Zitten beide bij T-Mobile met hetzelfde unlimited abbo.

Nadat ik de simkaart in slot 2 had gestopt was mn bereik on par met die van familielid.dus 1 streep meer dan ik ervoor had. Speedtest snelheid is er niet anders om geworden. De telefoon miept nu af en toe dat ik geen primair simkaart heb en vraagt om een e-sim. Maar alles functioneert verder prima.
Ik laat het maar zo. De telefoonwinkel doet er vast niks mee. Enige reden dat ik meer bereik wil is dat de telefoon minder energie kwijt is om het signaal actief te moeten houden, dus langer op de batterij mee gaat. Oh en natuurlijk voor de vakanties in Duitsland waar het signaal altijd ruk is.

• swhnld
g86 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:41:
[...]

Bedankt, dat staat inderdaad ingeschakeld bij mij. Maar ik kon ook ergens iets aanvinken om dat op app niveau te doen en dan apps toe te voegen. Maar dat vind ik dus niet terug en zie ik niet bij Intelligent WIFI.
Weet jij dat staan?
Zoek in de instellingen op Apps met alleen mobiele gegevens.

• swhnld
g86 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:31:
Vraagje over die "big update".
Komt dat dan ook met extra bloatware? Of worden bepaalde apps die verwijderd of uitgeschakeld werden opnieuw geïnstalleerd of ingeschakeld?
OnePlus doet dat vaak wel ... maar bij Samsung weet ik dat niet omdat het mijn eerste Samsung toestel is in vele jaren.
thx voor feedback!
Dat kan gebeuren als de Android 14 / OneUI 6 update komt na de zomer, maar heb het nog niet meegemaakt bij een beveiligingsupdate afgelopen 6 jaar.

• dutchnltweaker
Wisten de meeste dit? Per toeval door een update in de play store, kwam ik er achter dat er een live transcriptie app in de S23 Serie staat: https://play.google.com/s...tion.accessibility.scribe
Vreemde is dat hij niet zo snel te vinden is, en de app pictogram verborgen. Is in eerste instantie.. Snap alleen niet waarom.

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:07
dutchnltweaker schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 06:28:
Wisten de meeste dit? Per toeval door een update in de play store, kwam ik er achter dat er een live transcriptie app in de S23 Serie staat: https://play.google.com/s...tion.accessibility.scribe
Vreemde is dat hij niet zo snel te vinden is, en de app pictogram verborgen. Is in eerste instantie.. Snap alleen niet waarom.
Ja denk dat de meeste dit wel weten, is toen wel aangekondigd geweest. Staat bij mij in het quick panel maar nooit gebruikt.

• dutchnltweaker
donleo123 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 06:40:
[...]

Ja denk dat de meeste dit wel weten, is toen wel aangekondigd geweest. Staat bij mij in het quick panel maar nooit gebruikt.
Door Samsung aangekondigd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-05 08:35
Mijn WiFi problemen zijn nog steeds niet opgelost :(
nog steeds regelmatig wel WiFi geen internet.
Heb een ASUS WiFi 6 opstelling met mesh........

• ascent
ILO heeft nu ook de maart update

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
HBSVDK schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:46:
[...]

Ik had met de Xiaomi Mi 6 vol bereik, met de s23 1 streepje en soms 0 streepjes (maar was nog wel mee te internetten).
Die streepjes kun je niet 1 op 1 vergelijken tussen de verschillende merken/toestellen/firmware versies. Ze hebben allemaal hun eigen formule waarmee ze de gemeten signaalsterkte omzetten in een aantal streepjes.

Op je S23 kun je in Settings > About phone > SIM card status de werkelijke signaalsterkte zien. Ik heb geen Xiaomi voor mij liggen, maar volgens mij is de route daar vergelijkbaar.

• swhnld
x360junkie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:58:
Wat gebeurt er als je Wifi 6 uitzet en terugvalt op Wifi 4, gaat het dan wel goed?

• ascent
HBSVDK schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:46:
[...]

Nadat ik de simkaart in slot 2 had gestopt was mn bereik on par met die van familielid.dus 1 streep meer dan ik ervoor had.
Interessant. Ik heb de SIM bij 't ingebruik nemen van de S23U blijkbaar per abuis in SIM2 geduwd. Heb 'm nu eens naar SIM1 gezet en op beide posities aan G-NetTrack gevraagd om te checken hoe 't signaal is.

SIM2:

SIM1:

Ik ben geneigd om te zeggen dat 't "about the same" is qua signaalsterkte

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 23:59
Misschien al lang gedeeld hier, maar kwam dit tegen mbt de camera van de ultra, + en normale 23.

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Ik heb er zelf ook last van en al eerder in dit topic gepost. Vage plekken in de foto's. Vooral bij het maken van een foto van tekst duidelijk zichtbaar... :-(

PSN: Mondaatje

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:48
Monda schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:47:
Misschien al lang gedeeld hier, maar kwam dit tegen mbt de camera van de ultra, + en normale 23.

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Ik heb er zelf ook last van en al eerder in dit topic gepost. Vage plekken in de foto's. Vooral bij het maken van een foto van tekst duidelijk zichtbaar... :-(
Net zelf even een S23 Word documentje geprint en dezelfde foto gemaakt, hier geen last ;)
Toestel komt uit Vietnam.

Here's to you Nicola and Bart

• g86
Iemand onderstaande al opgemerkt op zijn S23, S23+ of S23U? Bij de S23U zou dit niet voorvallen: zelf merk ik het niet echt.

"S23 and S23+ camera: users complaining about permanently out of focus areas in pictures, banana shaped"

https://www.notebookcheck...roduzierbar.699790.0.html

https://www.reddit.com/r/...a_users_complaining_about

[Voor 12% gewijzigd door g86 op 10-03-2023 12:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:33
g86 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:36:
Iemand onderstaande al opgemerkt op zijn S23, S23+ of S23U? Bij de S23U zou dit niet voorvallen: zelf merk ik het niet echt.

"S23 and S23+ camera: users complaining about permanently out of focus areas in pictures, banana shaped"

https://www.notebookcheck...roduzierbar.699790.0.html

https://www.reddit.com/r/...a_users_complaining_about
De 2 posts boven je ook niet in focus?

• g86
m0ridin schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:37:
[...]

De 2 posts boven je ook niet in focus?
oeps, foutje van mij :-) mag inderdaad gewist worden! sorry!

@Monda heb jij een S23, S23+ of een S23U?

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 23:59
g86 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:40:
[...]

oeps, foutje van mij :-) mag inderdaad gewist worden! sorry!

@Monda heb jij een S23, S23+ of een S23U?
S23+. Het viel me al op bij andere foto's van redelijk dichtbij. Ik heb dat ook hier al gepost. Bij letters zie ik het ook. Alleen niet direct de banaanvorm, maar wel vervaging.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stardust7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 22:18
Ik had het idee dat het even was opgelost na de laatste update, maar nu inderdaad weer terug is.

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:10
stardust7 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:21:
[...]

Ik had het idee dat het even was opgelost na de laatste update, maar nu inderdaad weer terug is.
Bij mij is het opgelost als je wi-fi calling aanzet

Weet niet hoe dit komt 🧐

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Vincent91 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:44:
[...]

Bij mij is het opgelost als je wi-fi calling aanzet

Weet niet hoe dit komt 🧐
Helaas is dit bij mij niet het geval. Nog steeds bij het wisselen van ap doet die raar hier.
Heb je trouwens voorkeur voor wifi of voip?

[Voor 6% gewijzigd door 330d op 11-03-2023 09:01]

• stardust7
330d schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:00:
[...]

Helaas is dit bij mij niet het geval. Nog steeds bij het wisselen van ap doet die raar hier.
Heb je trouwens voorkeur voor wifi of voip?
Altijd wat.
In oktober 2022 mijn instabiele wifi netwerk vervangen door Asus wifi6 aimesh systeem. Helemaal blij. Alleen nu met de s23u problemen. Ook met de wifi-bellen instellingen bezig geweest. Maar maakt ook niks uit. Ap's al een keer een factory reset gegeven, zonder verschil. Ik geef het op. Volgende keer maar geen high end toestel meer kopen. Misschien dat het nog een keer goed komt met een update van Asus of Samsung.
Kunt altijd nog wifi 6 uitschakelen.
https://www.sammobile.com...6-disconnection-issue-fix

[Voor 7% gewijzigd door stardust7 op 11-03-2023 11:45]

• NielsFL
  • Niet online
stardust7 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:39:
[...]

Altijd wat.
In oktober 2022 mijn instabiele wifi netwerk vervangen door Asus wifi6 aimesh systeem. Helemaal blij. Alleen nu met de s23u problemen. Ook met de wifi-bellen instellingen bezig geweest. Maar maakt ook niks uit. Ap's al een keer een factory reset gegeven, zonder verschil. Ik geef het op. Volgende keer maar geen high end toestel meer kopen. Misschien dat het nog een keer goed komt met een update van Asus of Samsung.
Kunt altijd nog wifi 6 uitschakelen.
https://www.sammobile.com...6-disconnection-issue-fix
Helpt dat? Ik heb namelijk geen Wi-Fi 6 en toch vergelijkbare problemen. In eerste instantie dacht ik dat alleen schakelen van 5G naar Wi-Fi niet goed werkte, maar bij schakelen tussen AP's gaat het ook vaak mis.

• DarkMindz
  • Laatst online: 28-05 12:16
Mijn OnePlus6 is aan vervanging toe en mijn oog viel op de S23 Ultra. Nu is mijn enige zorg eigenlijk de bloatware die erop geinstalleerd staat. Ik vroeg mij dan ook af als je de bloatware verwijderd met behulp van een programma, hoe zit het dan met de garantie van de smartphone? Iemand die me daar meer kan over vertellen?

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DarkMindz schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:20:
Mijn OnePlus6 is aan vervanging toe en mijn oog viel op de S23 Ultra. Nu is mijn enige zorg eigenlijk de bloatware die erop geinstalleerd staat. Ik vroeg mij dan ook af als je de bloatware verwijderd met behulp van een programma, hoe zit het dan met de garantie van de smartphone? Iemand die me daar meer kan over vertellen?
Die verwijder je met software op je pc. Je zet de telefoon dan in developer mode. Je hoeft niet te rooten

• swhnld
DarkMindz schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:20:
Er zijn ADB Debloat oplossingen, als je even zoekt op het internet met kant en klare scripts. Hiermee kun je ook de systeem apps aanpakken.
Een maar, je kunt ook teveel verwijderen, dus ik zou eerst een paar weken kijken of je er werkelijk last van hebt. De software is immers getest als totaalpakket. Grijp je daarop in kun je tegen gekke problemen aan gaan lopen. Een fabrieksinstellingen reset lost dat wel altijd op.

Wat ik zelf doe is alles wat normaal verwijderbaar is eraf gooien door er op te drukken en verwijder te kiezen, van wat ik niet nodig heb. En onder instellingen, apps, systeem apps, schakel ik alle Meta meuk uit (ik wil Facebook niet het recht geven als eigen app winkel op mijn telefoon zooi te installeren, dat doe ik zelf wel). De rest laat ik staan en na 2-3 weken weet de telefoon wat ik gebruik en wat niet, en zet zelf apps in ultieme sluimerstand opdat ze niets meer doen.

Ga je toch debloaten met tools, zorg in ieder geval dat de Galaxy Store blijft werken, daar komen namelijk app updates van Samsung specifieke apps vandaan welke je niet in de Play Store vind. Die apps niet updaten is gebruikservaringen probleemveroorzaker nummer 1.

• stardust7
NielsFL schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:53:
[...]

Helpt dat? Ik heb namelijk geen Wi-Fi 6 en toch vergelijkbare problemen. In eerste instantie dacht ik dat alleen schakelen van 5G naar Wi-Fi niet goed werkte, maar bij schakelen tussen AP's gaat het ook vaak mis.

Met deze settings werkt het bij mij wel.

• 330d
stardust7 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:48:
[...]

[Afbeelding]

Met deze settings werkt het bij mij wel.
Je moet even aankijken komende dagen. Ik heb ook problemen met enkel alleen 5Ghz, maar de wifi6 stond niet uitgeschakeld op de router. Had alleen de wifi6 ssid niet toegevoegd op mijn phone.
Maar ik zal vanavond ook even prberen.

Verder statische ip, telefoonmac, veilige wifi, locatiegegevens delen allemaal geprbeerd, geeneen werkt bij mij.

• g86
Sinds enkele dagen een nieuwe WIFI 6 Telenet modem (F@ST3896LG-TN) en ik heb geen problemen met mijn S23U op mijn WIFI 6 thuisnetwerk. Dus ofwel had mijn toestel dit probleem niet ofwel heeft de maart update het probleem algemeen opgelost. :-)

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Welke hardware heb je staan?
Hier in huis staat 2x de XT8 (en ook 2xct8) en dat loopt echt als een zonnetje. Ook gaat de telefoon goed over naar 1 van de 4 access points.

• 330d
AndereKoekoek schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:25:
[...]

Hier in huis staat 2x de XT8 (en ook 2xct8) en dat loopt echt als een zonnetje. Ook gaat de telefoon goed over naar 1 van de 4 access points.
Ik heb ook 2x XT8 en sinds gister de AC68U vervangen door de AX55.
Heb problemen met 5 en wifi6.

• swhnld
330d schreef op zondag 12 maart 2023 @ 01:25:
[...]

Ik heb ook 2x XT8 en sinds gister de AC68U vervangen door de AX55.
Heb problemen met 5 en wifi6.
Mag ik suggereren een Wifi 6 discussie topic te starten in Netwerken
Waar meer netwerk experts meelezen?

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 17:28

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

swhnld schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:41:
[...]

Ga je toch debloaten met tools, zorg in ieder geval dat de Galaxy Store blijft werken, daar komen namelijk app updates van Samsung specifieke apps vandaan welke je niet in de Play Store vind.
Bedankt voor deze opmerking! Ik heb nu mijn 5e Samsung, maar heb Galaxy Store nooit gebruikt. En ik zet automatisch updaten standaard uit. Er zijn namelijk heel wat apps die ik niet gebruik en zelf controle wil houden wat er allemaal gebeurt.
Ik had me dus al weleens afgevraagd bij meldingen van bijvoorbeeld Photo Editor dat die wilde updaten, waarom ik die dan nooit in Play Store zag. Dat is bij deze dus opgelost. :z

Samsung S23 Ultra 256GB

• swhnld
wvexeltweakers schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Bedankt voor deze opmerking! Ik heb nu mijn 5e Samsung, maar heb Galaxy Store nooit gebruikt. En ik zet automatisch updaten standaard uit. Er zijn namelijk heel wat apps die ik niet gebruik en zelf controle wil houden wat er allemaal gebeurt.
Ik had me dus al weleens afgevraagd bij meldingen van bijvoorbeeld Photo Editor dat die wilde updaten, waarom ik die dan nooit in Play Store zag. Dat is bij deze dus opgelost. :z
Ja, alleen wat je nu ziet is dat er steeds meer losse beveiligingsupdates updates komen die niet meer met de maandelijkse systeemupdate meekomen, en die je dus zelf moet doen. Voor een Samsung Android telefoon zijn dat:
  1. Google Play Store
  2. Samsung Galaxy Store
  3. Software Update in Instellingen
  4. Play system update in Instellingen, Info Telefoon, Software gegeven, Google Play-systeemupdate
Met name de Play System update heeft afgelopen zomer en najaar veel problemen gekend, en je moet je toestel ervoor opnieuw opstarten. Er zijn ook mensen die dat uitzetten en vervolgens geen updates meer krijgen omdat het toestel stil blijft stan totdat die herstart gebeurt is.
En na de herstart check nog een keer want soms komen ze in tweeën.

• x360junkie
AndereKoekoek schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:25:
[...]

Het is af en aan, nu ging het een paar dagen super en vanochtend ineens wel Wifi geen internet.
Alles heb gemiddeld 50 to apparaten verbonden en geen probleem. ook de TAB S8 Ultra geen probleem haha

• XelaRetak
swhnld schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:11:
[...]

Mag ik suggereren een Wifi 6 discussie topic te starten in Netwerken
Waar meer netwerk experts meelezen?
Dit is een bekend probleem van de s23 dus het past beter hier.

• swhnld
XelaRetak schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:44:
[...]
Dit is een bekend probleem van de s23 dus het past beter hier.
Als je een groep S23 eigenaren neemt en een groep netwerk experts, hoe groot zal de overlap zijn dat die netwerk experts hier meelezen?
Ik denk eerlijk dat de kans groter is als Wifi 6 netwerk experts meelezen omdat het probleem rond die protocol stack zit. En of het dan is dat Samsung dat te strikt geïmplementeerd heeft, of de netwerk apparatuur een prerelease standaard heeft, of dat MTU size aangepast moet worden of de preamble van het signaal moet wijzigen, vereist toch wel inhoudelijke kennis.

• XelaRetak
swhnld schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Als je een groep S23 eigenaren neemt en een groep netwerk experts, hoe groot zal de overlap zijn dat die netwerk experts hier meelezen?
Ik denk eerlijk dat de kans groter is als Wifi 6 netwerk experts meelezen omdat het probleem rond die protocol stack zit. En of het dan is dat Samsung dat te strikt geïmplementeerd heeft, of de netwerk apparatuur een prerelease standaard heeft, of dat MTU size aangepast moet worden of de preamble van het signaal moet wijzigen, vereist toch wel inhoudelijke kennis.
Ik acht de kans dat een S23 eigenaar het heeft weten op te lossen of een workaround vind en de oplossing hier deelt groter dan dat een netwerkexpert een probleem oplost dat duidelijk aan Samsungs kant/implementatie ligt.

Alle serieuzere mobile tech sites staan al vol met nieuwsberichten over de S23 en Wifi6
Het probleem lijkt echt aan specifieke toestellen te liggen. Hier ook Asus Zenwifi met S23U en geen enkel probleem. Per verdieping schakelt hij keurig over naar de beste node en ik zit nooit zonder wifi. Hopelijk fixt de eind maart update je probleem!

• swhnld
stin00 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:31:
[...]

Het probleem lijkt echt aan specifieke toestellen te liggen. Hier ook Asus Zenwifi met S23U en geen enkel probleem. Per verdieping schakelt hij keurig over naar de beste node en ik zit nooit zonder wifi. Hopelijk fixt de eind maart update je probleem!
Of aan een firmware update op de Asus die jij wel hebt en iemand anders niet. Asus is immers snel met nieuwe hardware en features en fixt dan waar nodig zaken met firmware updates. Er waren al Wifi 6 routers te koop voor de standaard officieel vastgesteld was.

• x360junkie
Alles is geupdate, 2 dagen geleden. vanochtend was ie het weer ff kwijt maar eigenlijk redelijk stabiel sinds de update, ik ga het ff in de gaten houden. een van mijn zen wifi nodes had ook wat problemen met netwerkkabel.

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:29
Ik denk dat de oplossing van Samsung moet komen. @momenol was dacht ik de eerste die dit probleem aan de orde stelde. Hij meldde dat zijn ultra weigerde met zijn 6E netwerk te verbinden*. De maart update loste voor hem dit probleem op. Ik heb geen wifi 6 router maar wel een 6E netwerkkaart in mijn laptop die de hotspot (met voorkeur voor 6) van mijn reguliere S23 niet ziet. Door de probleembeschrijving van momenol heb ik een 22 ultra gebruiker gevraagd om een testje: en jawel, zijn ultra zag dezelfde hotspot - net als momenol beschreef - wél. Volgens deze post zijn wifi problemen niet ongebruikelijk in de Galaxy serie ...

* of niet eens zag

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:36
Made in Korea .... geen Wifi6 problemen...

[Voor 90% gewijzigd door danda op 12-03-2023 16:09]

• dutchnltweaker
danda schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:48:
Made in Korea .... geen Wifi6 problemen...
Hier Vietnam en geen enkel probleem.

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:29
Da's fijn voor jullie. De eerste reactie op de draad waar ik hierboven naar verwees, is soortgelijk aan die van jullie. Het probleem is echter reëel.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:20

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Ik heb een ietwat irritante glitch in de berichten-app van Samsung. Bij het ontvangen van een 2-stapsverificatie code geeft de app de melding 'kan deze shortcode niet beantwoorden'. Dat bericht is het probleem niet, maar wel dat die melding eruitziet als je veel te veel gedronken hebt en dubbel ziet (en trilt).

Ik heb al cache gewist, app ge-update en zelfs de S23 een fabrieksreset gegeven. De glitch blijft. Hebben jullie dit ook en evt. een oplossing?

• XelaRetak
ChromeFR schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:50:
Ik heb een ietwat irritante glitch in de berichten-app van Samsung. Bij het ontvangen van een 2-stapsverificatie code geeft de app de melding 'kan deze shortcode niet beantwoorden'. Dat bericht is het probleem niet, maar wel dat die melding eruitziet als je veel te veel gedronken hebt en dubbel ziet (en trilt).

Ik heb al cache gewist, app ge-update en zelfs de S23 een fabrieksreset gegeven. De glitch blijft. Hebben jullie dit ook en evt. een oplossing?
Ziet er bij mij op s23u normaal uit.

Heb je de resolutieinstellingen als eens aangepast? Misschien schaalt hij niet goed.

• NielsFL
  • Niet online
rindertb schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:55:
Da's fijn voor jullie. De eerste reactie op de draad waar ik hierboven naar verwees, is soortgelijk aan die van jullie. Het probleem is echter reëel.
Ik heb geen Wi-Fi 6, maar wel Wi-Fi 5 met WPA3. WPA3 heb ik nu uitgezet, en dat lijkt - vooralsnog - goed te werken.

• swhnld
Folks at SamMobile say that they were able to replicate the issue on their Galaxy S23 and S23 Plus units, but only images of text and documents had issues.
Als de quote van SamMobile klopt, verwacht ik dat het software is, geen hardware. Reden is dat als het hardware zou zijn dan zou het elke foto betreffen ipv een bepaald type foto.
Echter we gaan het zien of horen de komende periode, lost dit op met een software update of komt er een terugroepactie?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

De stand van gisteren. Hij word donderdag opgehaald. Ben erg benieuwd. 10 tegen 1 dat ik hem terugkrijg met de melding dat ze niks konden vinden. We gaan het zien.
PWM schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:09:
[Afbeelding]

De stand van gisteren. Hij word donderdag opgehaald. Ben erg benieuwd. 10 tegen 1 dat ik hem terugkrijg met de melding dat ze niks konden vinden. We gaan het zien.
Ze moeten haast wel een probleem vinden.. jouw accu lijkt echt op maar 40% te presteren. Ben benieuwd, fingers crossed :+

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:30
Overigens is tegenwoordig de ILO ( Israël) firmware mooi vlot met updates!

Vandaag de update online binnen gekregen en geïnstalleerd. Kleine update net als de gewone PHN trouwens

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ervaren meer mensen hier een slechtere batterijduur sinds een week ongeveer? (Sinds de laatste systeem update denk ik dat ik het heb)

Voorheen haalde ik zo'n 7,5u scherm aan tijd op mijn S23U als ik hem tot 85% oplaadde en hem tot zo'n 15% gebruikte, maar nu een uur minder, 6,5u ongeveer.
En met een volledige lading (van 100% naar 15%) zo'n 8,5u nu, voorheen 10-11u.

Apps en gebruik zijn precies het zelfde gebleven.
Denk dat het aan de laatste update ligt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:36
edgarf28 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:08:
Ervaren meer mensen hier een slechtere batterijduur sinds een week ongeveer? (Sinds de laatste systeem update denk ik dat ik het heb)

Voorheen haalde ik zo'n 7,5u scherm aan tijd op mijn S23U als ik hem tot 85% oplaadde en tot zo'n 15% op gebruikte, maar nu een uur minder 6,5u ongeveer.
En met een volledige lading (van 100% naar 15%) zo'n 8,5u nu, voorheen 10-11u.

Apps en gebruik zijn precies het zelfde gebleven.
Denk dat het aan de laatste update ligt
ja... scheelt zeker een 30%

nu kan ik het ook niet echt goed vergelijken... want ik heb pas na de laatste update van 8mrt de telefoon in gebruik met een t-mobile sim. daarvoor was het gewoon zonder sim met wifi... en het ding bleef toen gewoon 2 dagen standby met iets van 17 uur gebruik op 1 volle lading ...... nu haal ik net een dag (na de update en sim....) aan de verbruiksgegevens volgens de apps ligt het niet.....

misschien ff cache opschonen ....

[Voor 28% gewijzigd door danda op 13-03-2023 16:40]

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-05 21:33
Hier geen issues met de accu (S23), ook niet na de maart update. Nog steeds heel tevreden!

• Vincent91
Neco75 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:11:
Hier geen issues met de accu (S23), ook niet na de maart update. Nog steeds heel tevreden!

[Afbeelding]
Blijkbaar verbruikt ram plus ook redelijk wat batterij

Als ik die op 4gig ram zet gaat de batterij stuk langer mee

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 16:43
Zelf merk ik ook geen verschil met de accuduur.

Vanochtend opgeladen met 85% nu nog 53% over heb ik normaal ook.

En ja Ram plus staat hier altijd helemaal uit.

• 330d
Vincent91 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:15:
[...]

Blijkbaar verbruikt ram plus ook redelijk wat batterij

Als ik die op 4gig ram zet gaat de batterij stuk langer mee
Scheelt dat echt zoveel? Wat merk je in de praktijk als je het uitzet?

• m0ridin
330d schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:43:
[...]

Scheelt dat echt zoveel? Wat merk je in de praktijk als je het uitzet?
Staat hier uit en ik merk er helemaal niks van (ook niet van een eventueel verminderde batterij na de laatste update trouwens)

• swhnld
Weet iemand of het iets uitmaakt of je bij dual sim je primaire sim en slot 1 of in slot 2 zet?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het uitmaakte, maar kan het niet meer terugvinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:07
swhnld schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:57:
Weet iemand of het iets uitmaakt of je bij dual sim je primaire sim en slot 1 of in slot 2 zet?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het uitmaakte, maar kan het niet meer terugvinden.
ascent in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"

• davidnothen72
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-05 19:11
binnen korte kom er een update aan voor de s23 serie

https://www.sammobile.com...improvement-image-quality

• 330d
Alleen camera improvement. Lekker, dan kan ik nog langer wachten op de wif6 fix.

Acties:
  • +1Henk 'm!
330d schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:01:
[...]

Alleen camera improvement. Lekker, dan kan ik nog langer wachten op de wif6 fix.
Sammobile is een clickbait site met barslechte artikelen en weinig fact checking. Zou er niet teveel waarde aan hechten.

• dutchnltweaker
[...]

Ik denk dat niet iedereen hier problemen mee heeft. Hier thuis wifi6 geen probleem, op de hogeschool hebben we WiFi 6 ook geen probleem. WiFi 5 locaties random ook geen probleem.

• MoraalRidder
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:13
[...]

Heb je al via Samsung Members een bugreport gestuurd?

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:40
Zijn er meer mensen die last hebben dat de achtergrond (zowel home screen als vergrendelscherm) worden gereset daar default Samsung achtergrond als je de telefoon opnieuw opstart?

PS ik las hierboven net over een bug report versturen via Samsung Members app, maar die app geeft bij opstarten een server fout en blijft dan hangen in het logoscherm.

• 330d
MoraalRidder schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 01:07:
[...]

Heb je al via Samsung Members een bugreport gestuurd?
Nee, heb net de app bekeken maar moet je niet de bugreport sturen?

Had wel paar weken geleden gechat, kreeg advies om toestel te resetten en alles opnieuw te installeren :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vincent91
Dit zegt Samsung over het WiFi probleem

Ik had een fout rapport ingediend

Hi! Wij hebben het rapport in goede orde ontvangen en zijn hier mee aan de slag gegaan.

De oplossing voor dit probleem wordt toegepast op een volgende binaire onderhoudsrelease. Bedankt dat je ons op de hoogte stelt over het probleem. Houd je apparaat en apps up-to-date.

Mocht je hier vragen over hebben, kies dan bij het openen van de Samsung Members App voor ‘+’ - rechtsonder in de App - en kies dan voor ‘Tekstchat’, zo kunnen we je de beste service bieden en al jouw vragen persoonlijk behandelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
[...]

Main focus is de camera, wil natuurlijk totaal niet zeggen dat er niks anders aangepakt wordt.

• arnoldus1955
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 14:26
swhnld schreef op maandag 13 maart 2023 @ 06:59:
[...]

[...]

Als de quote van SamMobile klopt, verwacht ik dat het software is, geen hardware. Reden is dat als het hardware zou zijn dan zou het elke foto betreffen ipv een bepaald type foto.
Echter we gaan het zien of horen de komende periode, lost dit op met een software update of komt er een terugroepactie?
Er staan foto's op het android-hilfe.de forum, het is op àlle soorten foto's. Alleen is het sneller duidelijk op tekst dan op een landschap.

• Dikke2342
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:08

S23 zie het ook.

• dutchnltweaker
Ervaring over de cashback actie van KPN als je je telefoon kocht tot 28 feb:
Recommerce heeft er ongeveer een week overgedaan om het geld van mijn oude toestel te storten en 3 weken in totaal voor de 300 euro bonus. De 180 euro van Samsung (groter geheugen nemen en verschil terug betaald krijgen), duurde ongeveer 6 weken.

[Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-03-2023 12:55]

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 18:24
Ga van het weekend mijn s23u in gebruik nemen. Oude s20+ cache bij de apps leeg gemaakt om zo min mogelijk onnodige bestanden mee over te zetten. Zou het beter zijn om eerst de s23u te updaten en daarna naar fabrieksinstellingen terug te zetten en dan de gegevens over te zetten of maakt dat niet uit?

• swhnld
hveck75 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:13:
Ga van het weekend mijn s23u in gebruik nemen. Oude s20+ cache bij de apps leeg gemaakt om zo min mogelijk onnodige bestanden mee over te zetten. Zou het beter zijn om eerst de s23u te updaten en daarna naar fabrieksinstellingen terug te zetten en dan de gegevens over te zetten of maakt dat niet uit?
Het is altijd beter eerst te updaten om elk risico uit te sluiten, maar grootste risico zit met versie upgrades omdat dan de structuur van Android veranderd.
Dus ik zou gewoon over gaan.

Zit de S20 wel al op Android 13? En ga je Smart Switch gebruiken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:30
hveck75 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:13:
Ik ga dit weekend mijn S23U ook in gebruik nemen. Mijn strategie is altijd om helemaal opnieuw te beginnen. Ik zet niks over met Smart Switch. Ik log alleen in met mijn Google Account, zonder de eerder geinstalleerde apps van mijn oude telefoon te installeren.

Vervolgens ga ik alles één voor één installeren (en dan alleen wat ik gebruik) en instellen. Kost misschien veel meer tijd, maar dan weet ik zeker dat ik geen oude bagger van mijn oude telefoon meeneem wat mogelijk van invloed is op de prestaties en batterijduur.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
Jassy schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:41:
[...]

Ik ga dit weekend mijn S23U ook in gebruik nemen. Mijn strategie is altijd om helemaal opnieuw te beginnen. Ik zet niks over met Smart Switch. Ik log alleen in met mijn Google Account, zonder de eerder geinstalleerde apps van mijn oude telefoon te installeren.

Vervolgens ga ik alles één voor één installeren (en dan alleen wat ik gebruik) en instellen. Kost misschien veel meer tijd, maar dan weet ik zeker dat ik geen oude bagger van mijn oude telefoon meeneem wat mogelijk van invloed is op de prestaties en batterijduur.
Deed ik normaal ook altijd, maar deze keer (S22U naar S23U) toch gebruik gemaakt van smartswitch en dat lijkt prima te zijn gegaan (en het is wel verdomd makkelijk ook).

Onder het motto 'als het ruk is kan ik het altijd nog handmatig doen' maar tot nu toe totaal niet de behoefte gehad.
Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee