• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:17
Ik heb de app AccuBattery geïnstalleerd om wat meer info over de batterij te krijgen.

Nu zag ik gisteren dat de gezondheid van de batterij 95% zou zijn en de capaciteit 4415 mAh ipv 4700 mAh. Vandaag geeft de gezondheid zelfs 94% aan na een keer laden van 5% tot 100% (normaal laad ik max tot 85%). Dit lijkt me wel erg snel achteruit gaan na een paar weken gebruik.

Is deze info überhaupt betrouwbaar en zo ja, is dit dan normaal?

PSN: Mondaatje

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:57
Monda schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:24:
Ik heb de app AccuBattery geïnstalleerd om wat meer info over de batterij te krijgen.

Nu zag ik gisteren dat de gezondheid van de batterij 95% zou zijn en de capaciteit 4415 mAh ipv 4700 mAh. Vandaag geeft de gezondheid zelfs 94% aan na een keer laden van 5% tot 100% (normaal laad ik max tot 85%). Dit lijkt me wel erg snel achteruit gaan na een paar weken gebruik.

Is deze info überhaupt betrouwbaar en zo ja, is dit dan normaal?

[Afbeelding]
Je plaatje zegt het al: "geen volledige laadcyclus gevonden". Daardoor is er geen betrouwbare meting. Doe nog eens paar keer een volledige ontlaad- en laadcyclus (dus ook laden tot 85% uitzetten), en kijk dan nog eens. Ja, dat is een beetje lastig, want die batterij gaat en gaat maar niet leeg. :P

• Of-Aaargh
Jassy schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:30:
[...]

Dit zijn wel erg matige foto's. Wat een hoop ruis! De eerste foto lijkt ook totaal niet scherp..
Vanwege de donkere omgeving zijn de foto's waarschijnlijk in nachtstand genomen. Misschien de telefoon en die hand niet lang genoeg stilgehouden tot de opname klaar was?

• Monda
Of-Aaargh schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:32:
[...]

Je plaatje zegt het al: "geen volledige laadcyclus gevonden". Daardoor is er geen betrouwbare meting. Doe nog eens paar keer een volledige ontlaad- en laadcyclus (dus ook laden tot 85% uitzetten), en kijk dan nog eens. Ja, dat is een beetje lastig, want die batterij gaat en gaat maar niet leeg. :P
Ja true. Maar het gekke is dat ik dit juist gedaan heb gisteren. Laden van 5% tot 100% ipv 85%. Maar ga het nog wel een keer doen. Duurt idd wel een stuk langer voor de batterij leeg is dan bij m'n S10. :*)

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:45
330d schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:30:
Ik maak heel veel fotos van voedsel, maar zo een resultaat heb ik nog nooit gezien. Met de S23U genomen. In eerste instantie viel me niets op, totdat je het inzoomt en later zag ik ze op de pc. Heb scene optimalisatie aan en gewoon 12mp. Zal de functie food veel uitmaken in dit geval?
Lijkt erop dat de indoor(donkere) omgeving dit voorkomt. Bij voldoende licht zie ik dit niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat toevallig, zo zat ik gisteren ook te kloten met m'n S23 Ultra en eten. Na een minuut was dit het beste wat eruit kwam, maar nu weet ik eigenlijk niet of dat idd automatisch in food-stand was. Maar vooral die bovenste lijkt toch niet scherp...? Ben allesbehalve expert, ik moest foto's maken van eten wat we gisteren als test maakten ter voorbereiding op een feest volgende week.

De foto is dus gemaakt op een kookeiland met 4 spotjes erboven.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:48
Ik ben vooralsnog ook totaal niet enthousiast over de camera van de S23U, alleen bij goed licht. De zoomfunctie waar zo over gestoeld wordt, kan me totaal niet bekoren en geeft vrij snel heel veel ruis. Ik ben een weekend naar Madrid geweest en heb toch her en der die zoom eens kunnen gebruiken maar dus vrij teleurgesteld. Waar ik wel enthousiast over ben is de standaard fotobewerking. Zelfs foto’s vol in de zon herwerkt hij prachtig tot een klein “zonneke” met dan blauwe lucht errond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Of-Aaargh
kramon schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Wat toevallig, zo zat ik gisteren ook te kloten met m'n S23 Ultra en eten. Na een minuut was dit het beste wat eruit kwam, maar nu weet ik eigenlijk niet of dat idd automatisch in food-stand was. Maar vooral die bovenste lijkt toch niet scherp...? Ben allesbehalve expert, ik moest foto's maken van eten wat we gisteren als test maakten ter voorbereiding op een feest volgende week.

De foto is dus gemaakt op een kookeiland met 4 spotjes erboven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die onscherpte op de bovenste foto lijkt me een geval natuurlijke scherptediepte. Dat komt omdat tegenwoordig sensoren groter zijn dan vroeger, en het diagfragmagetal lager, waardoor de scherptediepte kleiner is (oftewel het gebied waarop je scherpstelt is scherp, maar dingen in de voorgrond en achtergrond worden waziger). En hoe dichterbij je bij je onderwerp komt, hoe groter dat effect is (probeer maar, je hebt er bijvoorbeeld helemaal geen last van als je een landschap fotografeert, ook bij weinig licht).
Meestal is het een gewenst effect, omdat zo je onderwerp wat meer 'loskomt' van de achtergrond. Denk maar aan de 'portretmode', waarmee dat effect in software wordt nagebootst.
Helaas kun je het niet uitzetten, het zit in de lens ingebakken, jammer genoeg hebben Samsung telefoons geen variabel diagfragma meer, waarmee je de scherptediepte aan kunt passen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:25
Of-Aaargh schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:07:
[...]

Die onscherpte op de bovenste foto lijkt me een geval natuurlijke scherptediepte. Dat komt omdat tegenwoordig sensoren groter zijn dan vroeger, en het diagfragmagetal lager, waardoor de scherptediepte kleiner is (oftewel het gebied waarop je scherpstelt is scherp, maar dingen in de voorgrond en achtergrond worden waziger). En hoe dichterbij je bij je onderwerp komt, hoe groter dat effect is (probeer maar, je hebt er bijvoorbeeld helemaal geen last van als je een landschap fotografeert, ook bij weinig licht).
Meestal is het een gewenst effect, omdat zo je onderwerp wat meer 'loskomt' van de achtergrond. Denk maar aan de 'portretmode', waarmee dat effect in software wordt nagebootst.
Helaas kun je het niet uitzetten, het zit in de lens ingebakken, helaas hebben Samsung telefoons geen variabel diagfragma meer, waarmee je de scherptediepte aan kunt passen.
Kun je het ook niet met de Expert RAW mode uitzetten?

• Of-Aaargh
swhnld schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:19:
[...]

Kun je het ook niet met de Expert RAW mode uitzetten?
Nee, het is een gevolg van hoe de hardware van de camera in elkaar zit. Je kunt nog kijken of het met de wide-angle of 3x zoom-lens beter lukt. Of iets meer afstand nemen van je onderwerp en dan handmatig bijsnijden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:03

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De voedselstand heeft een kader en binnen dat kader is het scherp en daar buiten niet.
Door je vinger op zo'n hoekje van het kader te zetten en te slepen kun je dat scherpe gedeelte groter maken.

Het is ervoor bedoeld dat je bijvoorbeeld dat stukje vlees op je bord scherp op de foto hebt en alles erbuiten wat wazig is, waardoor je de focus legt op het voedsel. Dit werkte op mijn S21 Ultra ook op deze manier.

Net even getest met de S23U op mijn toetsenbord en het op dezelfde manier.

Screenshot erbij voor onderbouwing van bovenstaand:

edit: Bovenin zit trouwens een button in de vorm van een druppel. Daarmee kun je het vervagingseffect uitzetten zie ik nu niet.

[Voor 36% gewijzigd door AndereKoekoek op 06-03-2023 13:37]

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:03

Steeffoon

Android-nerd

Voor degenen die nog op zoek zijn naar korting op een Samsung Galaxy S23 model, via een nieuwe challenge op Strava kun je een kortingscode van 15 procent bemachtigen, die je dan weer bij Samsung zelf in kunt leveren.
https://strava.app.link/e99t077MWxb

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 11:19
330d schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:30:
Ik maak heel veel fotos van voedsel, maar zo een resultaat heb ik nog nooit gezien. Met de S23U genomen. In eerste instantie viel me niets op, totdat je het inzoomt en later zag ik ze op de pc. Heb scene optimalisatie aan en gewoon 12mp. Zal de functie food veel uitmaken in dit geval?
Lijkt erop dat de indoor(donkere) omgeving dit voorkomt. Bij voldoende licht zie ik dit niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik snap dat dit niet de originele foto's zijn maar kan het zijn dat je focus verbetering aan hebt staan. Deze macro stand gaat automatisch aan als je te dicht bij je onderwerp staat. Pakweg 40cm.

• Cloclo100
Garret1410 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:46:
[...]

Ik snap dat dit niet de originele foto's zijn maar kan het zijn dat je focus verbetering aan hebt staan. Deze macro stand gaat automatisch aan als je te dicht bij je onderwerp staat. Pakweg 40cm.
Je zou denken dat focusverbetering iets goeds was 😅

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Of-Aaargh schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Vanwege de donkere omgeving zijn de foto's waarschijnlijk in nachtstand genomen. Misschien de telefoon en die hand niet lang genoeg stilgehouden tot de opname klaar was?
In de normale foto modus schakelt die ook automatisch naar nachtstand? Noet dat ik het weet. Idd veel ruis, net nog snel even getest lijkt alsof de 50mp minder ruis heeft, let op de sla. Is dit normaal voor de 12mp modus?

12mp

50mp
Garret1410 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:46:
[...]

Ik heb idd de focusverbetering aan. Uitgeschakeld is beter? Zal later weer testen. Nu is het broodje op😁

[Voor 11% gewijzigd door 330d op 06-03-2023 13:52]

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Cloclo100 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Je zou denken dat focusverbetering iets goeds was 😅
Idd, maar is helaas niet zo, aangezien hij dan overschakelt naar de ultra-wide camera, en dat is een stuk mindere camera sensor dan de main camera

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
330d schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:49:
[...]

In de normale foto modus schakelt die ook automatisch naar nachtstand? Noet dat ik het weet. Idd veel ruis, net nog snel even getest lijkt alsof de 50mp minder ruis heeft, let op de sla. Is dit normaal voor de 12mp modus?

12mp
[Afbeelding]

50mp
[Afbeelding][Afbeelding]

[...]

Ik heb idd de focusverbetering aan. Uitgeschakeld is beter? Zal later weer testen. Nu is het broodje op😁
Ja de ruis komt dus door de focus verbetering oftewel de ultra-wide camera.

• Cloclo100
edgarf28 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:53:
[...]

Idd, maar is helaas niet zo, aangezien hij dan overschakelt naar de ultra-wide camera, en dat is een stuk mindere camera sensor dan de main camera
Welke optie is dit dan?
“Lens automatisch wisselen” in de camera assistent
Of
“Autofocus traceren” in de gewone instellingen

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 22:26
Cloclo100 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Welke optie is dit dan?
Of
Volgens mij het gele bolletje linksonder dat verschijnt als je dichtbij iets bent, dat heet "focus verbetering".

Edit: als ik het uitzet kan ik wel véél slechtere macro-focus-foto's maken. Maar voor wat grotere afstanden zal het wel beter zijn.

[Voor 15% gewijzigd door Julian op 06-03-2023 14:13]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 7800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA 4090 FE | LG 77B9 4K 120Hz | Corsair RM850x

• edgarf28
  • Niet online
Cloclo100 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Welke optie is dit dan?
Of
Nee het gele bolletje links onderin wat automatisch in beeld komt als je dichtbij een voorwerp komt, dat bolletje kun je dus beter uit zetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-05 14:25
Als je dichtbij je onderwerp komt, schakelt de camera automatisch naar de wide angle, als Focus verbetering aanstaat.

De fotos die dan gemaakt worden, zijn weldegelijk met meer details/scherper in de meeste gevallen, echter heeft de wide angle een f2.2, ten opzichte van de f1.7 van de main camera. Dat wil zeggen dat deze minder licht kan vangen en dus mindere kwaliteit foto's kan geven (meer ruis) in een situatie met weinig licht.

• Cloclo100
Ja mijn vraag was eerder waar ik het standaard mee kon aan -of uitzetten..

• VPIPPFR
Cloclo100 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:59:
Ja mijn vraag was eerder waar ik het standaard mee kon aan -of uitzetten..

Gele bolletje drukken wanneer deze verschijnt. De instelling wordt onthouden.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 11:19
VPIPPFR schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:36:
Als je dichtbij je onderwerp komt, schakelt de camera automatisch naar de wide angle, als Focus verbetering aanstaat.

De fotos die dan gemaakt worden, zijn weldegelijk met meer details/scherper in de meeste gevallen, echter heeft de wide angle een f2.2, ten opzichte van de f1.7 van de main camera. Dat wil zeggen dat deze minder licht kan vangen en dus mindere kwaliteit foto's kan geven (meer ruis) in een situatie met weinig licht.
Dit dus. Bij weinig licht meer ruis. Dus beter om bij weinig licht uit te schakelen en voldoende afstand nemen. Later kun je het weer bijsnijden om de juiste compositie te krijgen.

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:13

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik vroeg het al eerder, maar kreeg nul op het rekest, dus nu nogmaals. Kan iemand even wat screens shots plaatsen van het instellingen (niets specifieks) en de eerste 'bladzijde' van de app tray (om te zien wat de standaard geïnstalleerde apps zijn)? Het is echt een minuut werk, en ik zou er enorm mee geholpen zijn. Het is voor een artikel dat ik over de S23 schrijf....

B.S.U.R.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RaJitsu schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:23:
Ik vroeg het al eerder, maar kreeg nul op het rekest, dus nu nogmaals. Kan iemand even wat screens shots plaatsen van het instellingen (niets specifieks) en de eerste 'bladzijde' van de app tray (om te zien wat de standaard geïnstalleerde apps zijn)? Het is echt een minuut werk, en ik zou er enorm mee geholpen zijn. Het is voor een artikel dat ik over de S23 schrijf....
Ik zal hem even resetten naar factory default... Ben benieuwd wat voor artikel het wordt als je zelf het toestel niet hebt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

BillSpaarbank schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:51:
[...]

Ik zal hem even resetten naar factory default... Ben benieuwd wat voor artikel het wordt als je zelf het toestel niet hebt.
Eerste bladzijde zou al een aardig beeld geven van de apptray. Maar als er prive-zaken op staan, doe het vooral niet. Ik had het toestel wel, maar ik had de backup op screen shots niet ingeschakeld. Alle benchmarks had ik wel in een sheet gezet, maar dingen als screenshots van het menu ben ik dus helemaal kwijt.

[Voor 4% gewijzigd door RaJitsu op 06-03-2023 17:49]

B.S.U.R.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MoraalRidder
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:56
RaJitsu schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:02:
[...]

Eerste bladzijde zou al een aardig beeld geven van de apptray. Maar als er prive-zaken op staan, doe het vooral niet. Ik had het toestel wel, maar ik had de backup op screen shots niet ingeschakeld. Alle benchmarks had ik wel in een sheet gezet, maar dingen als menu-zaken niet.
Bedoel je deze? Ik heb volgens mij wel Facebook verwijderd, die er dacht standaard op stond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

MoraalRidder schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Bedoel je deze? Ik heb volgens mij wel Facebook verwijderd, die er dacht standaard op stond.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel erg bedankt. Staat een beetje vreemd wanneer je over de software begint en er niet wat afbeeldingen bij hebt staan.
Facebook stond er bij mij inderdaad ook standaard op en daarnaast de Microsoft 365 app en OneDrive.

B.S.U.R.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
Ik kreeg net de 1 februari Play System update toen ik erop controleerde op mijn S23U. 46 mb download.
Als je handmatig wil controleren:
Instellingen - info telefoon - software gegevens - Google Play System update.

• MoraalRidder
swhnld schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:39:
Ik kreeg net de 1 februari Play System update toen ik erop controleerde op mijn S23U. 46 mb download.
Bedankt voor het melden. Hier ook S23+ 😁

• Monda
swhnld schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:39:
Thnx! Op de S23+ ook, maar dan is ie 9,5 mb.

Edit: ik moest het blijkbaar 2x doen... 1e keer 9,5 mb, opnieuw opstarten en toen 46 mb.

[Voor 10% gewijzigd door Monda op 07-03-2023 08:09]

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:03
Monda schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:08:
[...]

Thnx! Op de S23+ ook, maar dan is ie 9,5 mb.

Edit: ik moest het blijkbaar 2x doen... 1e keer 9,5 mb, opnieuw opstarten en toen 46 mb.
Hier op de S23U de 1e x geen formaat-vermelding en de 2e x 3.3mb

Waarom is dit anders voor iedereen? :+

• Monda
XelaRetak schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:16:
[...]

Hier op de S23U de 1e x geen formaat-vermelding en de 2e x 3.3mb

Waarom is dit anders voor iedereen? :+
Heel apart... En staat er nu wel 1 feb, onder Google play system update?

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:03
Monda schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:20:
[...]

Heel apart... En staat er nu wel 1 feb, onder Google play system update?
Ja, dat stond er na de 1e keer al. Toen kreeg ik alsnog een 2e update, en staat hij nog steeds op 1feb.

• Monda
XelaRetak schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:51:
[...]

Ja, dat stond er na de 1e keer al. Toen kreeg ik alsnog een 2e update, en staat hij nog steeds op 1feb.
Haha bij mij weer niet na de eerste keer. 7(8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:17
Monda schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:53:
[...]

Haha bij mij weer niet na de eerste keer. 7(8)7
Ik krijg de maart security update binnen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:39
Hier komt ie ook binnen.

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

• Vincent91
Ze zijn er snel mee

De pixel serie heeft de update nog niet binnen

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:23
Hm, als ik naar die URL ga krijg ik niet 't idee dat die up2date is: https://doc.samsungmobile.com/SM-S918B/EUX/doc.html heeft 't over sec patch level 1 feb

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:41
ascent schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:59:
[...]

Hm, als ik naar die URL ga krijg ik niet 't idee dat die up2date is: https://doc.samsungmobile.com/SM-S918B/EUX/doc.html heeft 't over sec patch level 1 feb
De update staat ook niet op de website ook al staat de link er bij.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:21
Er komt geen update binnen op mijn toestel, raar want op de screenshot zie ik toch echt een nieuwere versie staan. Met Frya is AWBD ook nog de laatste versie. Toch nog maar even geduld hebben :|

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:12
ik krijg nog steeds (na de update) dat whatsapp mobiele data moet gebruiken terwijl ik met Wifi ben verbonden.

• ascent
Michel242186 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:11:
ik krijg nog steeds (na de update) dat whatsapp mobiele data moet gebruiken terwijl ik met Wifi ben verbonden.
D'r is een schuifje bij data-usage waarmee je dat kunt forceren per app. Ver gezocht (en zonder alles hierover te hebben teruggelezen), maar heb je die wellicht aanstaan? Ik gebruik 'm omdat sommige apps liever geen pi-hole ertussen hebben dus die forceer ik op die manier over 4G

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23
Ik heb de Whitestone dome op de S23 Ultra, en sinds deze update lijkt het een stuk beter te werken i.c.m. de finderprint reader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VPIPPFR
Michel242186 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:11:
Ik krijg die melding ook regelmatig, heb het maar geaccepteerd ..

• edgarf28
  • Niet online
KrazyJay schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:43:
Ik heb de Whitestone dome op de S23 Ultra, en sinds deze update lijkt het een stuk beter te werken i.c.m. de finderprint reader.
Ik heb deze screen protector ook, maar merk geen verschil na de update.
Nog steeds heeft het meestal 2 pogingen nodig net zoals voor de update bij mij

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
ascent schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:36:
[...]

D'r is een schuifje bij data-usage waarmee je dat kunt forceren per app. Ver gezocht (en zonder alles hierover te hebben teruggelezen), maar heb je die wellicht aanstaan? Ik gebruik 'm omdat sommige apps liever geen pi-hole ertussen hebben dus die forceer ik op die manier over 4G
Ik krijg het ook af en toe, dat is als mijn wifi verbinding heel traag of niet goed is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MoraalRidder
Voor wie wil weten wat er allemaal in de maart patch zit:

Samsung update van maart: wat hij doet, en wie ‘m krijgt

• ObserveSecurity
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Zo zeg de fingerprint scanner op mijn S23U welk voorzien is van een glazen screen protector is door de maart update een stuk sneller geworden.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 07:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

ObserveSecurity schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:05:
Zo zeg de fingerprint scanner op mijn S23U welk voorzien is van een glazen screen protector is door de maart update een stuk sneller geworden.
Heb je de vingerafdruk opnieuw toegevoegd? Of was het gewoon direct na het installeren sneller?

[Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 07-03-2023 13:15]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ObserveSecurity
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
spartacusNLD schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:15:
[...]

Heb je de vingerafdruk opnieuw toegevoegd? Of was het gewoon direct na het installeren sneller?
Na het installeren van de screen protector ja.
Na het installeren van de maart update nee.

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-06 12:21
Heb net de maart update ook geïnstalleerd op S23U :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 23:20
Net ook binnen gekregen hier op de S23

Tevens die update voor de play services nog gedaan, die stond hier op 1 januari, na de update op 1 feb

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Vincent91
Het wifi probleem is blijkbaar ook opgelost 👍

Mn wifi valt niet meer uit en wifi spaarstand is ook ingeschakeld

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
spartacusNLD schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:15:
[...]

Deze screenprotector wil ik uiteindelijk ook installeren. Ik kwam in S22 Ultra topic een post tegen die een tip geeft om vingerafdruk herkenning te optimaliseren.

De instructie vind je hier: YouTube: Samsung Galaxy S22 Ultra Whitestone Dome Glass INSTALL & REVIEW!

Heb hem nog niet zelf test ;)

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 07:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

Okasha schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:37:
[...]

Deze screenprotector wil ik uiteindelijk ook installeren. Ik kwam in S22 Ultra topic een post tegen die een tip geeft om vingerafdruk herkenning te optimaliseren.

De instructie vind je hier: YouTube: Samsung Galaxy S22 Ultra Whitestone Dome Glass INSTALL & REVIEW!

Heb hem nog niet zelf test ;)
Ik heb zelf al een whitestone dome op mijn S23U geinstalleerd. En met deze update heb ik ook het idee dat het sneller gaat dan eerst.. maar de kans is ook aanwezig dat het placebo is omdat ik het hier lees :+

Ach, het is i.i.g. niet slechter geworden.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• Peatsmoke
  • Niet online
d.castello schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:06:
Zijn er mensen die van een 14 Pro Max overstappen naar de S23 Ultra? Wat zijn jullie bevindingen/ervaringen?
Nee, ik ben wel van plan om in september mijn S22 Ultra in te ruilen voor een iPhone 15 Pro Max. Hoe dat gaat bevallen zal ik wellicht weer in een review gieten.
Voorlopig wel een iPhone12 erbij gekocht, gewoon om wat te klooien en iOS onder de knie te krijgen. Dat bleek veel simpeler dan de horrorverhalen die er vaak over geschreven worden.
Omgekeerd zal niet vee verschillen, al lees je op Tweakers in de fora natuurlijk altijd wel (gefingeerde) verhalen van mensen die overstappen van iPhone naar Android of omgekeerd en dan na een week of zo weer teruggaan.
De overstap is imo een kwestie van gewenning en beide toestellen zijn aan elkaar gewaagd, maar waarom overweeg je de overstap?

• g86
Bij mijn S23U blijft in de Play Store de Google app in behandeling om te downloaden en installeren.
Is nochtans up2date. Dat is nu al enkele dagen dat ik dat opmerk.

Wat kan de oorzaak zijn en hoe op te lossen?

Google
0 B - In behandeling

[Voor 4% gewijzigd door g86 op 07-03-2023 15:44]

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 11:00
edgarf28 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:30:
[...]

Vorig jaar ook een inruil gedaan bij hun, ging goed toen. Duurde toen een week ongeveer totdat ik bevestiging kreeg. Maar nu al ruim 2 weken niets dus, misschien hebben ze het druk idk

Edit: als je het over de duivel hebt, ik heb 20min geleden een mail gekregen dat ze het toestel hebben ontvangen zie ik, maar ze moeten het toestel nog wel gaan controleren
Vandaag eindelijk bericht gehad, bijna maand verder. Alles is akkoord bevonden en inruilbedrag wordt niet verlaagd 👍🏻had wel mijn twijfels na het lezen van de reviews over L8p.

• stardust7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 22:18
Vincent91 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:54:
blijkbaar is het WIFI-6 probleem nog steeds niet opgelost

ik heb er ook nog steeds problemen mee maar er komt een fix in de volgende update

https://www.sammobile.com...wi-fi-6-problem-solution/
Het lijkt erop dat de maart update voor de s23u iets met de wifi-problemen heeft gedaan.
In mijn geval het roamen tussen 2 Wifi-6 AP's waarbij de snelheid halveert na het wisselen. En soms downloads vanuit de playstore niet werken zonder eerst te wisselen tussen wifi/5g.
Ik had hiervoor ook een log naar Samsung gestuurd, waarbij de reactie was dat dit in een volgende update verholpen zou zijn.

• g86
g86 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:41:
Bij mijn S23U blijft in de Play Store de Google app in behandeling om te downloaden en installeren.
Is nochtans up2date. Dat is nu al enkele dagen dat ik dat opmerk.

Wat kan de oorzaak zijn en hoe op te lossen?

Google
0 B - In behandeling
Nu nog vreemder: ik heb de automatische updates in de Play Store uitgeschakeld, na herstarten van de S23U blijkt de Google app nu terug in behandeling te staan in de Play Store met 0 B.

Hoe krijg ik dit opgelost? Of is een factory reset de enige oplossing?

• stardust7
g86 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:25:
[...]

Nu nog vreemder: ik heb de automatische updates in de Play Store uitgeschakeld, na herstarten van de S23U blijkt de Google app nu terug in behandeling te staan in de Play Store met 0 B.

Hoe krijg ik dit opgelost? Of is een factory reset de enige oplossing?
Al een keer de cache en gegevens van de playstore app verwijderd?
Of anders van de Google-app zelf.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:45
TheBoneCollector schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:13:
[...]

Vandaag eindelijk bericht gehad, bijna maand verder. Alles is akkoord bevonden en inruilbedrag wordt niet verlaagd 👍🏻had wel mijn twijfels na het lezen van de reviews over L8p.
Ik had 't vandaag ook; exact 't zelfde 👍🏻

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020

• g86
stardust7 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:53:
[...]

Al een keer de cache en gegevens van de playstore app verwijderd?
Of anders van de Google-app zelf.
Nog niet geprobeerd. Ik heb het voor sinds de eerste dag dat ik de S23U gebruik (sinds vorige vrijdagavond dus). En verlies ik daardoor instellingen van de Play Store of Google app als ik cache/gegeven verwijder?

Bijkomend heb ik ook het probleem dat ik slechts 3 meldingscategorieën zie van de Google app ipv allemaal. Dingen zoals "reizen", "weerupdates", "beveiliging en account" zie ik niet als meldingscategorie.
Het is alsof er iets fout is met de Google app?

[Voor 22% gewijzigd door g86 op 07-03-2023 20:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stardust7
g86 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:06:
[...]

Nog niet geprobeerd. Ik heb het voor sinds de eerste dag dat ik de S23U gebruik (sinds vorige vrijdagavond dus). En verlies ik daardoor instellingen van de Play Store of Google app als ik cache/gegeven verwijder?

Bijkomend heb ik ook het probleem dat ik slechts 3 meldingscategorieën zie van de Google app ipv allemaal. Dingen zoals "reizen", "weerupdates", "beveiliging en account" zie ik niet als meldingscategorie.
Je kunt eerst proberen of het verwijderen van de cache het probleem oplost.
Met het verwijderen van de gegevens verlies je wel de instellingen van de app.
Altijd nog beter dan een factory-reset.

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-06 01:39
Vandaag voor het eerst gereden met mijn s23 ultra. Batterij drain is zo erg met wireless Android Auto. Paar uur gereden en constant op wireless charger van de auto (Mercedes x254)

Het ontlaad meer dan het oplaad...
Iemand anders ook problemen met battery drain Android Auto?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g86
Zensu schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:46:
Vandaag voor het eerst gereden met mijn s23 ultra. Batterij drain is zo erg met wireless Android Auto. Paar uur gereden en constant op wireless charger van de auto (Mercedes x254)

Iemand anders ook problemen met battery drain Android Auto?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij werkt Android Auto draadloos perfect. 3% batterijverlies voor 40min rijden met Waze en Youtube Music. Ik ben daar zeer tevreden over. Als ik het vergelijk met mijn vorig toestel (OnePlus 9 Pro) dan is Android Auto zeer stabiel bij de S23U. Zowel bekabeld als draadloos. Toestel wordt ook niet warm als ik draadloos Android Auto gebruik. Toestel ligt dan gewoon op de zetel. Zonder draadloze lader dus. 100% wireless.

[Voor 3% gewijzigd door g86 op 08-03-2023 00:04]

• Zensu
g86 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 00:02:
[...]

Bij mij werkt Android Auto draadloos perfect. 3% batterijverlies voor 40min rijden met Waze en Youtube Music. Ik ben daar zeer tevreden over. Als ik het vergelijk met mijn vorig toestel (OnePlus 9 Pro) dan is Android Auto zeer stabiel bij de S23U. Zowel bekabeld als draadloos. Toestel wordt ook niet warm als ik draadloos Android Auto gebruik. Toestel ligt dan gewoon op de zetel. Zonder draadloze lader dus. 100% wireless.
Ben erg benieuwd hoeveel batterij je ontlaad. Het enige wat ik aanhad was Google maps, Spotify en Flitsmeister. Scherm was natuurlijk uit en aan de draadloze lader.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
RaJitsu schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:23:
Als je een artikel schrijft, mag je toch op zijn minst verwachten dat je daarvoor ook een toestel hebt. Als je hier gaat vragen naar foto's voor een artikel, heb je ofwel een hele grote duim of haalt alle info uit andere artikelen. Met beiden zijn lezers niet echt geholpen.

• Monda
g86 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:06:
[...]

Bij mij stond meldingen van de Google app helemaal uit. Als ik deze aanzet voor kijk bij "Meldingen waarvoor je je hebt aangemeld" is het bij mij helemaal leeg. Of moet je ergens kijken voor de categorieën?

• g86
Monda schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:54:
[...]

Bij mij stond meldingen van de Google app helemaal uit. Als ik deze aanzet voor kijk bij "Meldingen waarvoor je je hebt aangemeld" is het bij mij helemaal leeg. Of moet je ergens kijken voor de categorieën?
Je moet elders kijken :-)

Ga naar: Instellingen - Google - Instellingen voor Google Apps - Zoeken, assistent en spraakopdrachten - meldingen - meldingscategorieën

Welke categorieën zie je daar staan? 3 stuks of veel meer?
Om dit te kunnen zien moet je wel de meldingen ingeschakeld hebben voor de Google app.

[Voor 9% gewijzigd door g86 op 08-03-2023 09:42]

• Monda
g86 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:41:
[...]

Je moet elders kijken :-)

Ga naar: Instellingen - Google - Instellingen voor Google Apps - Zoeken, assistent en spraakopdrachten - meldingen - meldingscategorieën

Welke categorieën zie je daar staan? 3 stuks of veel meer?
Om dit te kunnen zien moet je wel de meldingen ingeschakeld hebben voor de Google app.
Daar keek ik al ;)

Ik zie na aantikken van meldingen:
"Meldingen waarvoor je je hebt aangemeld" en "Meldingen".

Als ik hier kijk, is de eerste leeg en bij meldingen kan ik alleen toestaan of niet (staat nu op niet toestaan). Als ik deze op toestaan zet, verandert er niets.

• g86
Monda schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:54:
[...]

Daar keek ik al ;)

Ik zie na aantikken van meldingen:
"Meldingen waarvoor je je hebt aangemeld" en "Meldingen".

Als ik hier kijk, is de eerste leeg en bij meldingen kan ik alleen toestaan of niet (staat nu op niet toestaan). Als ik deze op toestaan zet, verandert er niets.
je moet kijken bij "meldingscategorieën" :-)

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Peatsmoke schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 06:09:
[...]

Als je een artikel schrijft, mag je toch op zijn minst verwachten dat je daarvoor ook een toestel hebt. Als je hier gaat vragen naar foto's voor een artikel, heb je ofwel een hele grote duim of haalt alle info uit andere artikelen. Met beiden zijn lezers niet echt geholpen.
Ik had het toestel voor een testperiode, maar had de screenshots niet opgeslagen en de sync voor screenshots ook niet aangezet.

[Voor 34% gewijzigd door RaJitsu op 08-03-2023 10:02]

B.S.U.R.

• Monda
g86 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:55:
[...]

je moet kijken bij "meldingscategorieën" :-)
Staat er bij mij niet tussen 8)7

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:39
Ik krijg sinds ik mijn S23 heb elke 13 dagen een SMS van Vodafone waarin staat "We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel gebruiksklaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen."

De naam van de APN stond op Vodafone internet en de APN type op default, supl, xcap dus deze beide heb ik veranderd zoals op de vodafone site aangegeven stond naar Vodafone live! en APN type alleen default. Rest van de instellingen staat precies zoals aangegeven maar nog steeds krijg ik deze melding.

Iemand die dit ook heeft of de oplossing weet? Internet via 4/5g werkt gewoon zonder problemen.

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 20:29
Ik heb een videodeurbel. Android kan maar maximaal 24 pushnotificaties weergeven in de werkbalk. Met bewegingsdetectie aan zit je daar snel aan.

Weet iemand een manier om de 24 meldingen automatisch te verwijderen zodat ik weer nieuwe notificaties binnen kan krijgen...?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tukker053
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 20:18
Zensu schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:46:

Iemand anders ook problemen met battery drain Android Auto?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik herken dit wel. Als ik veel onderweg ben en AA gebruik gaat de batterij vrij snel. Ik zal de komende dagen eens kijken wat de batterij doet, percentage en tijd. Ik gebruik meestal Google Maps icm Flitsmeister. en gebruik de AA beta versie en meestal compleet wireless.

Overigens verder erg te spreken over de S23U tov de S22U. Zoveel beter en sneller. Ik gebruik ook nog een i13PM maar merk dat ik vaker de S23U pak dan de i13PM. Maar toch kan ik nog niet helemaal zonder de iPhone. Beide toestellen hebben zo hun goede en zwakke punten

Acties:
  • +4Henk 'm!

• VPIPPFR
tploumen schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:55:
Ik heb een videodeurbel. Android kan maar maximaal 24 pushnotificaties weergeven in de werkbalk. Met bewegingsdetectie aan zit je daar snel aan.

Weet iemand een manier om de 24 meldingen automatisch te verwijderen zodat ik weer nieuwe notificaties binnen kan krijgen...?
Kan je het beste ff aan Rutte vragen, die weet dat soort dingen wel.

• ascent
VPIPPFR schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:22:
[...]

:+ oOo

• ascent
Heeft iemand op CSC ILO of SEK de maartpatch al binnen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MoraalRidder
VPIPPFR schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:22:
[...]

Die heeft er geen actieve herinneringen aan.

• Zensu
Vandaag mijn wireless charger ontvangen van Samsung actie. Alleen ik krijg het niet aan het werk, waarschijnlijk is het kapot geleverd...het blijft maar geel blinken, en volgens het internet is het defect of verkeerde oplader/kabel.

Heb geprobeerd met een Blitzwolf USB-C, officiële Xiaomi USB-C, Blitzwolf 18W quickcharger adapter en een officiële Iphone oplader adapter.

Heb helaas geen officiële Samsung usb kabel/adapter. Kan het aan de kabels/adapter liggen of gewoon kapot geleverd |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ascent
Zensu schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:06:
Vandaag mijn wireless charger ontvangen van Samsung actie. Alleen ik krijg het niet aan het werk, waarschijnlijk is het kapot geleverd...het blijft maar geel blinken, en volgens het internet is het defect of verkeerde oplader/kabel.

Heb geprobeerd met een Blitzwolf USB-C, officiële Xiaomi USB-C, Blitzwolf 18W quickcharger adapter en een officiële Iphone oplader adapter.

Heb helaas geen officiële Samsung usb kabel/adapter. Kan het aan de kabels/adapter liggen of gewoon kapot geleverd |:(
Probeer het eens aan een powerdelivery charger (Mac/iphone lader). Ik had hetzelfde bij de quickcharge lader

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
_jero_813 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:05:
Ik krijg sinds ik mijn S23 heb elke 13 dagen een SMS van Vodafone waarin staat "We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel gebruiksklaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen."

De naam van de APN stond op Vodafone internet en de APN type op default, supl, xcap dus deze beide heb ik veranderd zoals op de vodafone site aangegeven stond naar Vodafone live! en APN type alleen default. Rest van de instellingen staat precies zoals aangegeven maar nog steeds krijg ik deze melding.

Iemand die dit ook heeft of de oplossing weet? Internet via 4/5g werkt gewoon zonder problemen.
Bij mij was het verholpen toen ik roaming aangezet had. Weliswaar een ander toestel, maar hetzelfde sms’je.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld

Elders lees ik dat er een officiële lader en kabel aan moet. Heb ik zelf ook en dan werkt het prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ascent
swhnld schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:27:
[...]

Elders lees ik dat er een officiële lader en kabel aan moet. Heb ik zelf ook en dan werkt het prima.
Ik heb het zojuist even aan de bangus 65w PD charger geprobeerd incl de bangus kabel van de amazonactie en daarmee gaat het prima. Fast wireless charging staat er dan

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:00
g86 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 00:02:
[...]

Oh nee... Hier werkt AA wel prima met mn auto maar wireless 20/30% per uur en warme telefoon. Ik sluit m dan maar bekabeld aan.

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:39
Rw9222 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:23:
[...]

Bij mij was het verholpen toen ik roaming aangezet had. Weliswaar een ander toestel, maar hetzelfde sms’je.
Staat nog inderdaad uit, had het expres nog niet aangezet omdat ik nog niet naar het buitenland geweest ben. Ik ga het testen 👍

• Vincent91

Hoi

Ik krijg regelmatig deze melding als ik verbonden met WiFi 6

Het is enkel met WiFi 6 en geen andere wifi netwerken

Wat kan ik hiermee doen en hebben jullie dit ook ?

Heb ondertussen een fout rapport ingediend,het is vrij irritant

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
Vincent91 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:34:
[Afbeelding]

Hoi

Ik krijg regelmatig deze melding als ik verbonden met WiFi 6

Het is enkel met WiFi 6 en geen andere wifi netwerken

Wat kan ik hiermee doen en hebben jullie dit ook ?

Heb ondertussen een fout rapport ingediend,het is vrij irritant
Is met maart update opgelost.

https://www.galaxyclub.nl...t-in-nederland-en-belgie/

• Vincent91
Nochtans geüpdatet naar de laatste security update maar nog steeds valt het uit

• ChiMan
Vincent91 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:40:
[...]

Nochtans geüpdatet naar de laatste security update maar nog steeds valt het uit
Bedoel je met security update van Google of van Samsung?

Ik referreede naar de maandelijkse Samsung update.

• Vincent91
ChiMan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Bedoel je met security update van Google of van Samsung?

Ik referreede naar de maandelijkse Samsung update.
Google play system update van februari en Google security update van maart

Alle updates komen toch van Google maar Samsung voegt soms ook een aantal patches toe

• ChiMan
Vincent91 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Google play system update van februari en Google security update van maart

Alle updates komen toch van Google maar Samsung voegt soms ook een aantal patches toe
Samsung komt elke maand met een update voor o.a. apps en UI.

Via setting > software update kan je het installeren

• Of-Aaargh

Bij mij werkt-ie prima met een Ugreen 65W lader. Even ook geprobeerd met een Ugreen PD 20W lader en een niet-Samsung kabel. Allebei 'snel draadloos opladen'. Dus ik denk niet dat het merk oplader en kabel, maar het vermogen of wattage de crux is. Misschien is de 18W net onder de grens wat nodig is. Om over die 5W oplader van Apple maar te zwijgen, die is alleen maar te gebruiken voor telefoons van een merk die alleen maar over een slome oplaadtechniek beschikken :P

• ascent
Of-Aaargh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:41:
[...]
Dus ik denk niet dat het merk oplader en kabel, maar het vermogen of wattage de crux is. Misschien is de 18W net onder de grens wat nodig is.
misschien domweg of 'ie powerdelivery kan of niet ?

• Vincent91
ChiMan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Samsung komt elke maand met een update voor o.a. apps en UI.

Via setting > software update kan je het installeren

[Afbeelding]
Alle laatste updates zijn geïnstalleerd maar heb nu wifi calling geactiveerd en heb geen WiFi uitval meer ,bizar 7(8)7

• Zensu
Of-Aaargh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Bij mij werkt-ie prima met een Ugreen 65W lader. Even ook geprobeerd met een Ugreen PD 20W lader en een niet-Samsung kabel. Allebei 'snel draadloos opladen'. Dus ik denk niet dat het merk oplader en kabel, maar het vermogen of wattage de crux is. Misschien is de 18W net onder de grens wat nodig is. Om over die 5W oplader van Apple maar te zwijgen, die is alleen maar te gebruiken voor telefoons van een merk die alleen maar over een slome oplaadtechniek beschikken :P
Als ik zo lees is mijn charger niet snel genoeg. En ik maar denken dat mijne overkill is.

Blitzwolf is 18w en Xiaomi is 30w? 10v -3a

• edgarf28
  • Niet online

[Voor 28% gewijzigd door edgarf28 op 09-03-2023 11:47]

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee